abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 6 december 2014 @ 03:08:10 #101
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147326206
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:01 schreef agter het volgende:
Wie hebben nu allemaal dat NFI rapport?

De ouders, beide paren.
EenVandaag (wie heeft er daar toegang toe?)
Steffens
Daphne
En nog meer mensen.

Kunnen wij dat rapport niet op de een of andere manier krijgen?
Dat kan in principe wel ja, clandestien via-via-via.

Toch sijpelt nu al door dat het NFI wel fysiek de geheugenkaart helemaal binnenste buiten heeft gedemonteerd (bron: radio uitzending 1Vandaag), dat daar alle beperkte tijd in ging zitten, maar dat ze niet meer dan heel erg oppervlakkig naar de technische data van de foto's hebben gekeken, bijvoorbeeld.

Het zou me wat waard zijn als die mogelijkheid mij hypothetisch geboden werd. Daar is dan nog echte winst te halen. Panama heeft toch zelf nooit moeite gedaan om GSM signalen te checken in logs van masten, als ze dat al zouden kunnen.
pi_147326231
Is dit al eens eerder gepost in deze reeks?

Normal Walking Trajectories
The ability of humans to maintain a fixed course in an unfamiliar environment, without the use of any navigational instruments, was tested in two different environments. Participants were instructed to walk as straight as possible in the direction indicated to them at the start of the experiment, and their walking trajectories were recorded via global positioning system (GPS). Six participants walked for several hours in a large, flat forest area with varying undergrowth density. Four of them walked on a cloudy day, with the sun hidden behind the clouds. These four all walked in circles, with three of them repeatedly crossing their own path without noticing it (Figure 1A). In contrast, the sun was visible when the other two participants performed the walking task. These two followed an almost perfectly straight course, except for during the first 15 min, when the sun was still hidden behind some clouds. These results suggest that the availability of a reliable external source of information about the direction of locomotion is critical for maintaining one's course through unfamiliar terrain.

Three other participants walked for several hours in the Sahara desert, in southern Tunisia. The two participants who walked during the heat of the day veered from the course that they were instructed to follow but did not walk in circles (Figure 1B). The third participant walked during the night, with the full moon initially visible. After the moon disappeared behind the clouds, he made several sharp turns, bringing him back in the direction from which he came.

http://www.sciencedirect.(...)ii/S0960982209014791
pi_147326259
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als L iets in het donker in het water zag liggen kan ze er een foto met flits van gemaakt hebben om goed te kunnen zien wat het was. Dat zou de foto met het haar kunnen zijn. Dat moet dan een enorme schok geweest zijn. Niet aan berichtjes gedacht vind ik niet vreemd in die situatie.
Was de batterij van iPhone ook inmiddels niet leeg?
Nee op 11 april gewoon nog meer dan een uur aan geweest (zonder een berichtje te sturen/maken)
  zaterdag 6 december 2014 @ 03:18:34 #104
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147326265
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

volgens de data minimaal 10 dagen overleven? Daar ben ik niet van overtuigd.
Ik ook niet maar op dag tien is er nog een belpoging gedaan. En als er geen anderen bij betrokken zijn door één van de meiden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 6 december 2014 @ 03:22:19 #105
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147326275
Het is toch wel een sterk staaltje dat die iPhone op 11 april, na 10 dagen, nog een uur batterij had, terwijl de 1e april begonnen werd met 50% batterijvermogen.

Dat is toch zeer onwaarschijnlijk. Tenzij de datum is verschoven, wat makkelijk kan, waardoor ook 2x 13:37 en 2x 10:51 op verschillende dagen in het bel-log logisch wordt.
pi_147326276
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:12 schreef Za het volgende:

The ability of humans to maintain a fixed course in an unfamiliar environment, without the use of any navigational instruments, was tested in two different environments. Participants were instructed to walk as straight as possible in the direction indicated to them at the start of the experiment, and their walking trajectories were recorded via global positioning system (GPS). Six participants walked for several hours in a large, flat forest area with varying undergrowth density. Four of them walked on a cloudy day, with the sun hidden behind the clouds. These four all walked in circles, with three of them repeatedly crossing their own path without noticing it (Figure 1A). In contrast, the sun was visible when the other two participants performed the walking task. These two followed an almost perfectly straight course, except for during the first 15 min, when the sun was still hidden behind some clouds. These results suggest that the availability of a reliable external source of information about the direction of locomotion is critical for maintaining one's course through unfamiliar terrain.

Three other participants walked for several hours in the Sahara desert, in southern Tunisia. The two participants who walked during the heat of the day veered from the course that they were instructed to follow but did not walk in circles (Figure 1B). The third participant walked during the night, with the full moon initially visible. After the moon disappeared behind the clouds, he made several sharp turns, bringing him back in the direction from which he came.

[ afbeelding ]

http://www.sciencedirect.(...)ii/S0960982209014791
Vind ik geen goede vergelijking.
Stel verdwaald:
Ze bellen naar 112 om 16.39 uur en konden dan niet bij de rivier zijn.
Ze overnachten en lopen dan de volgende dag door ipv terug te keren.
Ze komen aan bij de rivier en steken deze over. Vervolgens 2e kabelbrug (broekje) en 3e en 4e kabelbrug.
Als ze daar dan uiteindelijk dachten van shit we gaan verkeerd dan keer je om en loop je eenvoudig terug langs de rivier tot de eerste oversteek.

Als hun skeletten gevonden zouden zijn ergens diep in de jungle met de kleren nog aan zou ik veel eerder slikken dat ze verdwaald waren.
Bij de rivier? No way
  zaterdag 6 december 2014 @ 03:29:44 #107
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147326304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:52 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, de ouders van K willen het onderzoek voortzetten dus vermelden ze het mss niet.
En afgezien van mijn scenario, hoeft het feit dat K in het water zou liggen nog niet een misdrijf uit te sluiten.
over ongeluk of misdrijf zegt het inderdaad niet zoveel. Wel dat als ze daar dood in het water ligt ze via dat water naar de vindplaats van de resten gedreven oid is. Of verplaatst is door een derde.
  zaterdag 6 december 2014 @ 03:30:11 #108
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147326309
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:12 schreef Za het volgende:

Of ze wel of geen navigatiepunten hadden is wel eens besproken.

In mijn simpele gedachte komen ze notabene van een berg en moet je er moeite voor doen die kwijt te raken maar anderen denken daar anders over.
Your games are death
With every breath
pi_147326340
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:22 schreef jackie12 het volgende:

Vind ik geen goede vergelijking.
Stel verdwaald:
Ze bellen naar 112 om 16.39 uur en konden dan niet bij de rivier zijn.
Ze overnachten en lopen dan de volgende dag door ipv terug te keren.
Ze komen aan bij de rivier en steken deze over. Vervolgens 2e kabelbrug (broekje) en 3e en 4e kabelbrug.
Als ze daar dan uiteindelijk dachten van shit we gaan verkeerd dan keer je om en loop je eenvoudig terug langs de rivier tot de eerste oversteek.
Ik heb geen idee hoe groot de afstand is tussen de verschillende kabelbruggen, en welke zij over moeten zijn gegaan en welke niet eerlijk gezegd.

Het was ook niet zozeer bedoelt als vergelijking, maar omdat het onderzoek stelt dat men bij bewolking in (onbekend) bebost gebied geen rechte lijn zou lopen.
Indien Kris en Lisanne zijn doorgelopen op een gegeven moment (ze zouden dan na dagen weer in de bewoonde wereld moeten belanden is vaak gesteld) en het was bewolkt zou het zo kunnen zijn dat ze dus nooit echt verder liepen ookal leek dat voor hen wel zo.
  zaterdag 6 december 2014 @ 03:36:11 #110
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147326341
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:28 schreef Grijzemassa het volgende:
Een scenario;

In jouw scenario zou het stokje met het plastic er aan misschien een poging kunnen zijn de plek te markeren.

Blijft ook wat vaag wat daar nu de bedoeling van is geweest. Iets om mee te zwaaien om aandacht te trekken? Dan pak je een dunne lange stok ipv een vreemd vormig bosje imo.
En voor vliegen weg te jagen lijkt het me ook verre van praktisch.
Your games are death
With every breath
pi_147326399
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:57 schreef jackie12 het volgende:
en mijn antwoord is ook steeds dat ik denk dat als je noodgedwongen de nacht hebt moeten doorbrengen in de buitenlucht je dan de volgende dag omkeert.
Je bent koud, vies hebt honger, dorst en je bent moe.
Teruglopen is ongeveer 6 uur maar doorlopen is....uur?
Ik geloof niet dat je dan zegt "nou we lopen nog even door want misschien...?"
De lijn Grijzemassa is, als ik haar goed begrijp, dus juist dat Kris en Lisanne ervan overtuigd waren dat ze door door te lopen ofwel in een lus weer bij Boquete ofwel elders in de bewoonde wereld terecht zouden komen.
In principe is daar weinig tegenin te brengen. We weten niet precies wat ze gelezen hebben over El Pianista en wat hun gedachten waren.
Dat idee echter 10 dagen volhouden, daar kan ik niet in meegaan. Op een gegeven moment bedenk je; we moeten terug daar die bergen op en over.

quote:
Grote stress maar toch heel zuinig met je telefoon omgaan?
Na 4 dagen is de pincode niet meer goed ingevoerd
:( Nee jackie. De laatste keer dat de pincodes voor de iPhone zijn ingevoerd, was op 5 april om 13:37.
Daarna is er geen pincode meer ingevoerd, niet dat de pincode foutief is ingevoerd. Een wezenlijk verschil. De laatste keer werd ook de pincode niet meer ingevoerd en heeft de telefoon 1:05 aangestaan.

quote:
Klopt, ik houd ook niet van alles wat dood is.
Maar als je dan al een foto maakt van je net gestorven of teruggevonden vriendin dan maak je die niet diep in de nacht en als je dan klaarblijkelijk zo helder bent maak je ook wel een berichtje voor je ouders/vriendje
We weten niet hoe het batterijniveau van de camera was, feit is dat er na 04:00 (ik denk zelf dat deze foto van Kris de laatste in de serie was) geen foto’s meer zijn genomen. Vermoedelijk was de camera dus leeg. Dan kan een afscheidsberichtje achterlaten ook niet meer, nadat je je (dode?) vriendin gevonden hebt. Ik denk trouwens niet dat ze toen al dood was, maar goed.

quote:
Geloof ik ook niet. Heb een zwaar vermoeden dat alles wat in de rugzak zat nog helemaal in tact was en het een piece of cake was om alle data terug te halen
Het gaat in dit geval niet over geloven. De telefoons zijn het eerst door de Panamezen onderzocht. Op 17 juni zijn de foto’s van de camera gehaald, ik neem aan dat de telefoons op dezelfde dag zijn onderzocht. Op die dag waren net Lisannes schoen en Kris’ heupbot 1 dag gevonden, maar die beide resten waren nog niet 100% aan de meiden gelinkt.

Er was dus grote noodzaak snel de data te bekijken om de meiden nog op te kunnen sporen.
Het achterlaten van berichtjes in de telefoon zelf kan gebeurd zijn, dat weten we niet. We weten ook niet hoe die Panamezen de telefoons onderzocht hebben. Ze hadden niet de pincodes van de telefoons (het NFI heeft later geanalyseerd dat Kris’ code (1 van de 2 codes op haar iPhone) 0556 was) en konden dus alleen andere analyses doen, met name de harde schijven bekijken.

Vorig jaar is mijn Samsung Galaxy S2 (ik meen dat Lisanne een S3 had) vergrendeld (kon niet meer mijn swipe-code invoeren doordat dat te vaak fout was gegaan). Ik kon dus niet in mijn telefoon. Bij de Samsungwinkel konden ze mijn telefoon alleen resetten waardoor ik alle data die erin stond kwijt zou zijn. Omdat het de enige mogelijkheid was, is dat dus gebeurd.

Die berichten die in de telefoon staan, staan niet op de harde schijf leesbaar ofzo. Het kan dus goed zijn dat bij de eerste analyse van de Panamezen de toegang tot de telefoon zelf onbruikbaar is geraakt, waardoor het NFI dat ook niet kon analyseren en er zodoende dus geen berichten achterhaald kunnen zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147326423
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:59 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Af en toe tevoorschijn gehaald om er geen foto's mee te maken? Of hoe bedoel je? Dat die foto's later door de onverlaten gewist zijn van de camera?
Ik bedoel, dat daders hen nooit in bezit zouden laten van de camera, zoals eerder ergens geopperd hier, niet waar hoeft te zijn. Beperking van de bewegingsvrijheid van de meiden, waardoor zij geen geluid kunnen maken en geen hele scenes kunnen opnemen, enkel stiekem op een gezet moment plaatjes kunnen schieten om de camera iets te vertellen, past wel in dit plaatjesfestijn.

Puur een gevoel. Maar toch, lieve forumgenote.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deiner op 06-12-2014 04:35:40 ]
pi_147328587
quote:
:( Nee jackie. De laatste keer dat de pincodes voor de iPhone zijn ingevoerd, was op 5 april om 13:37.
Daarna is er geen pincode meer ingevoerd, niet dat de pincode foutief is ingevoerd. Een wezenlijk verschil.
Nogmaals de uitzending bij Umberto die ik van de week ook al postte.
Het is eigenlijk het eerste wat Hans benoemt.
Of hij kent het NFI rapport niet en trekt conclusies die nergens op slaan of hij zegt zoals het is en is de pincode verkeerd ingevoerd en is wat jij zegt flauwekul

http://www.rtlxl.nl/#!/_r(...)99-8408-85908fd15eaa
na 3.45 min.
quote:
Vorig jaar is mijn Samsung Galaxy S2 (ik meen dat Lisanne een S3 had) vergrendeld (kon niet meer mijn swipe-code invoeren doordat dat te vaak fout was gegaan). Ik kon dus niet in mijn telefoon. Bij de Samsungwinkel konden ze mijn telefoon alleen resetten waardoor ik alle data die erin stond kwijt zou zijn. Omdat het de enige mogelijkheid was, is dat dus gebeurd.
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ook met een Samsung S2. Had een patroon bedacht die ik de volgende dag vergeten was.
Ik ook naar een belwinkel en werd mij inderdaad ook verteld dat na resetten alle gegevens verloren zouden gaan.
Maar nee hoor: alle foto's stonden er nog in, mn contactenlijst enz enz. Er was wel wat weg maar wat weet ik niet meer precies. Ik geloof de bel-historie, appjes en sms-jes.
pi_147328646
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nogmaals de uitzending bij Umberto die ik van de week ook al postte.
Het is eigenlijk het eerste wat Hans benoemt.
Of hij kent het NFI rapport niet en trekt conclusies die nergens op slaan of hij zegt zoals het is en is de pincode verkeerd ingevoerd en is wat jij zegt flauwekul

http://www.rtlxl.nl/#!/_r(...)99-8408-85908fd15eaa
na 3.45 min.
Ik kan me het fragment niet meer letterlijk voor de geest halen (en nu kijken lukt niet), maar volgens mij houd hij ook beide opties open.

Jij maakt ervan "Kris was haar pincode vergeten". Dat is ff een paar kabelbruggen verder.

quote:
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ook met een Samsung S2. Had een patroon bedacht die ik de volgende dag vergeten was.
Ik ook naar een belwinkel en werd mij inderdaad ook verteld dat na resetten alle gegevens verloren zouden gaan.
Maar nee hoor: alle foto's stonden er nog in, mn contactenlijst enz enz. Er was wel wat weg maar wat weet ik niet meer precies. Ik geloof de bel-historie, appjes en sms-jes.
En die zoeken we juist, toch?!
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147328943
quote:
19s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat idee echter 10 dagen volhouden, daar kan ik niet in meegaan. Op een gegeven moment bedenk je; we moeten terug daar die bergen op en over.

Dat verklaar ik in mijn scenario doordat L op zoek was naar K langs de rivier.
Als er geen ongeluk gebeurd was zou ik ook denken dan ga je na maximaal 2 dagen lopen omkeren en terug.
Maar op dat moment had L een reden om door te lopen n.l. K uit de rivier redden.

Stel het ongeluk gebeurde op dag 2, L loopt daarna nog 1 dag langs de rivier te zoeken.
Dat is samen 3 dagen. Op dat moment moet L een keus maken, 3 dagen teruglopen terwijl haar vriendin ergens verderop in de rivier ligt, of doorlopen richting haar vriendin en er van uitgaan dat het pad en de rivier ergens naar toe moeten leiden.

Het kan ook verklaren waarom de reddingsteams ze niet gezien hebben. L heeft met grote haast de rivier gevolgd en was in een paar dagen al ver buiten het zoekgebied.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 06-12-2014 11:45:20 ]
pi_147329147
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:36 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat verklaar ik in mijn scenario doordat L op zoek was naar K langs de rivier.
Als er geen ongeluk gebeurd was zou ik ook denken dan ga je na maximaal 2 dagen lopen omkeren en terug.
Maar op dat moment had L een reden om door te lopen n.l. K uit de rivier redden.

Stel het ongeluk gebeurde op dag 2, L loopt daarna nog 1 dag langs de rivier te zoeken.
Dat is samen 3 dagen.
Nee, 2. ;)
quote:
Op dat moment moet L een keus maken, 3 dagen teruglopen terwijl haar vriendin ergens verderop in de rivier ligt, of doorlopen richting haar vriendin en er van uitgaan dat het pad en de rivier ergens naar toe moeten leiden.

Het kan ook verklaren waarom de reddingsteams ze niet gezien hebben. L heeft met grote haast de rivier gevolgd en was in een paar dagen al ver buiten het zoekgebied.

De verklaring voor het niet gevonden worden door de reddingsteams is logisch; ze hebben daar niet gezocht. Maar jij vindt het logisch dat Lisanne 5,5 dag langs een rivier loopt om Kris te vinden en pardoes, op een stikdonkere nacht, ziet ze haar opeens in het water liggen??

En dan geen graf met kruis (de meiden waren gelovig, of in ieder geval zo opgevoed) maken en fotograferen?

Lijkt me teveel toeval.

pi_147329205
Als ze gescheiden zouden zijn geweest, had dat een grotere kans gegeven dat een van beiden ontdekt/gered zou zijn.
Make my day!
pi_147329283
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:52 schreef agter het volgende:
Als ze gescheiden zouden zijn geweest, had dat een grotere kans gegeven dat een van beiden ontdekt/gered zou zijn.
Niet bij SINAPROC (helemaal niet in het gebied geweest), misschien bij Plinio M. en Feliciano G. Verder zijn er geen zoekacties geweest naar wij weten.

pi_147329348
quote:
19s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, 2. ;)

[..]

De verklaring voor het niet gevonden worden door de reddingsteams is logisch; ze hebben daar niet gezocht. Maar jij vindt het logisch dat Lisanne 5,5 dag langs een rivier loopt om Kris te vinden en pardoes, op een stikdonkere nacht, ziet ze haar opeens in het water liggen??

En dan geen graf met kruis (de meiden waren gelovig, of in ieder geval zo opgevoed) maken en fotograferen?

Lijkt me teveel toeval.
Dag 1 de wandeling, dag 2 verder lopen en ongeluk, dag 3 zoeken langs de rivier

Het in het donker langs de rivier vinden van K zit ik ook mee.
Het is niet onmogelijk maar ook niet het meest waarschijnlijk.

Op dat moment moet L al flink uitgeput en in shock zijn geweest.
Een graf maken en een kruis er op zetten is wellicht toen niet in haar opgekomen.
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:04:13 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147329398
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:00 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het in het donker langs de rivier vinden van K zit ik ook mee.
Het is niet onmogelijk maar ook niet het meest waarschijnlijk.

Op dat moment moet L al flink uitgeput en in shock zijn geweest.
Een graf maken en een kruis er op zetten is wellicht toen niet in haar opgekomen.
dan moet l ook in die rivier zijn omgekomen, die dan dezelfde rivier is of waar het in uitmondt als de rivier waar ze k had gevonden. Of ze moet er in gegooid zijn door een derde (beest of mens). Of denk je dat ze zijn omgekomen waar min of meer de eerste resten zijn gevonden.
pi_147329467
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

dan moet l ook in die rivier zijn omgekomen, die dan dezelfde rivier is of waar het in uitmondt als de rivier waar ze k had gevonden. Of ze moet er in gegooid zijn door een derde (beest of mens). Of denk je dat ze zijn omgekomen waar min of meer de eerste resten zijn gevonden.
Ik dacht dat de resten van L niet langs de oever zijn gevonden maar iets meer landinwaarts?
Wel dicht bij de rivier. Of heb ik dat mis...
pi_147329563
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik dacht dat de resten van L niet langs de oever zijn gevonden maar iets meer landinwaarts?
Wel dicht bij de rivier. Of heb ik dat mis...
Alles is dicht bij de rivier gevonden, maar dat is biased; het is ook precies de (enige) plek waar gezocht is.

pi_147329964
"De lijn Grijzemassa" dat is er één van voor een misdrijfscenario heb ik ook nog wat op de plank liggen :7
pi_147329987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:32 schreef Grijzemassa het volgende:
"De lijn Grijzemassa" dat is er één van voor een misdrijfscenario heb ik ook nog wat op de plank liggen :7
hahaha! :)
pi_147330065
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:36 schreef Rica het volgende:

[..]

In jouw scenario zou het stokje met het plastic er aan misschien een poging kunnen zijn de plek te markeren.

Blijft ook wat vaag wat daar nu de bedoeling van is geweest. Iets om mee te zwaaien om aandacht te trekken? Dan pak je een dunne lange stok ipv een vreemd vormig bosje imo.
En voor vliegen weg te jagen lijkt het me ook verre van praktisch.
De takjes en de rotsfoto, er blijven veel vragen over. Ik denk dat de tak met de plastic zakjes wel gebruikt kan zijn om insecten en vleermuizen van het lijf te houden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')