abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147403447
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 19:21 schreef needle het volgende:

[..]

Waar komt deze foto vandaan? Of ben ik de enige die deze nog nooit voorbij had zien komen?
Bij de “algemene foto’s” in de OP is een gedeelte van deze tafel te zien.

De foto waar de tafel in zijn totaliteit op staat, zoals hier, was ook mij niet bekend.
pi_147407145
P.M. trok met die 2 Amerikaanse meiden over de Pianista Duran Coffee trail naar Bocas. Dacht rond 15 april. Is al over gepost. Hij zette er foto's van op zijn FB pagina. Toen was er blijkbaar nergens een broekje van K. te bekennen bij die kabelbruggen, want hij noch die dames melden er wat over.

En dan, rarara, opeens in juni ligt er een broekje bij de 2e kabelbrug. Netjes gewassen, helemaal schoon,
(blijkbaar) en keurig dichtgeknoopt. Verder geen briefje, geen ergens ingekraste boodschap. Niets. Ligt er zomaar. Je loopt als vrouw toch niet in de jungle rond zonder broek aan?

En als je het zou wassen, wat sommigen denken, omdat K al met moddervegen erop op een quedabra foto staat. Waarom in godsnaam zou je het dan dichtknopen? Voor- of na het wassen. Wie doet dat dan? Of voordat je de brug op klimt? Why?
pi_147407267
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:08 schreef Poekje01 het volgende:
P.M. trok met die 2 Amerikaanse meiden over de Pianista Duran Coffee trail naar Bocas. Dacht rond 15 april. Is al over gepost. Hij zette er foto's van op zijn FB pagina. Toen was er blijkbaar nergens een broekje van K. te bekennen bij die kabelbruggen, want hij noch die dames melden er wat over.

En dan, rarara, opeens in juni ligt er een broekje bij de 2e kabelbrug. Netjes gewassen, helemaal schoon,
(blijkbaar) en keurig dichtgeknoopt. Verder geen briefje, geen ergens ingekraste boodschap. Niets. Ligt er zomaar. Je loopt als vrouw toch niet in de jungle rond zonder broek aan?

En als je het zou wassen, wat sommigen denken, omdat K al met moddervegen erop op een quedabra foto staat. Waarom in godsnaam zou je het dan dichtknopen? Voor- of na het wassen. Wie doet dat dan? Of voordat je de brug op klimt? Why?
De verklaring kan heel goed zijn dat ze toen, op de 15e, nog leefden en dus niet in de buurt van die kabelbrug waren.
Make my day!
pi_147412929
In mijn scenario ligt het antwoord wat er met de meiden uiteindelijk is gebeurd al in de ochtend van 1 april en niet pas na de laatste foto van 13.54 uur.

Het heeft er naar mijn mening alle schijn van dat ze toen ook pas de excursies boekten naar de aardbeien en vulkaan Baru en niet al op 31 maart.

Het heeft er ook naar mijn mening alle schijn van dat ze onverwacht vertrokken:
- Niet opgeladen telefoons
- Uitgeschopte schoenen in hun kamer
- De kleren die ze aanhadden en niet mee hadden
- Het niet verteld hebben aan het thuisfront

Dat laatste punt wil ik even naar voren halen: Waarom hebben Kris en Lisanne niet aan het thuisfront verteld dat ze de Pianista gingen doen?
Als ik de reportages en de verslagen mag geloven deelden ze alles met het thuisfront.
Waarom dit niet?

Ik ga een balletje opgooien:

Ik vind het geen rare gedachte dat Kris en Lisanne met jongens mee gingen (mee werden gegeven) of hadden afgesproken en dat ze daarom niets gezegd hebben.
Niet dat ik hen ergens van beschuldig hoor maar heel eerlijk, als ik als 21 jarige met een vriend van mij daar zou zijn en bv de dochter van een gids en haar vriendin zouden onze gidsen zijn, dan zou ik misschien om mijn vriendin niet onnodig ongerust te maken, ook niks zeggen.

Mijn scenario kennen jullie en die begint op 1 april in de ochtend bij de taalschool.
Ik wil wel eens een verdwaalscenario lezen die ook op dat tijdstip begint (met verklaringen) en niet pas om 13.54 uur
pi_147413147
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:37 schreef Lutalo het volgende:

[..]

So what?

Iedereen schrijft hier wat 'ie denkt op basis van .......?
Dat zeg ik toch ook helemaal niet :D? Was meer als aanmoediging bedoeld en dat de case ook eerder vanuit zo'n referentiekader is bekeken. Ook in deze topicreeks.

[ Bericht 2% gewijzigd door MidnightB00m op 09-12-2014 01:32:27 ]
pi_147413148
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 22:10 schreef agter het volgende:

[..]

De verklaring kan heel goed zijn dat ze toen, op de 15e, nog leefden en dus niet in de buurt van die kabelbrug waren.
Hoe langer ze nog leefden, hoe onlogischer het wordt om "puur verdwalen" als mogelijk scenario te opperen.

We "weten" dat ze op 8 april (weer) samen waren, al dan niet levend. Nog een week langer, toen PM over het gebied vloog, want dat was die 15 april, niet de zoektocht van hem en FG, die was veel eerder, nog steeds ronddwalend is gewoon niet logisch meer.

Verdwalen en niet gevonden worden wordt onlogischer naarmate de tijd toeneemt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147413312
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe langer ze nog leefden, hoe onlogischer het wordt om "puur verdwalen" als mogelijk scenario te opperen.

We "weten" dat ze op 8 april (weer) samen waren, al dan niet levend. Nog een week langer, toen PM over het gebied vloog, want dat was die 15 april, niet de zoektocht van hem en FG, die was veel eerder, nog steeds ronddwalend is gewoon niet logisch meer.

Ja, dat gevoel krijg ik ook steeds meer. Maar het voelt ook weer als een aanname om te denken dat ze (weer) samen waren op die nacht. Snap echt niet hoe ze onderzoek naar vingerafdrukken zo hebben kunnen afronden en uitvoeren, dat ze nu niet in ieder geval kunnen bevestigen dat de camera die avond hoogstwaarschijnlijk niet in handen van derden is geweest.
Ik bedoel: hoeveel mensen laat jij aan jouw camera zitten?
  dinsdag 9 december 2014 @ 01:41:07 #283
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147413346
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:08 schreef Poekje01 het volgende:

En dan, rarara, opeens in juni ligt er een broekje bij de 2e kabelbrug.
'Bij de kabelbrug' kan ook 50 meter verderop onder een struik geweest zijn.
P. en die Amerikanen waren onderweg van A naar B; ze hebben niet de omgeving van de kabelbrug uitgekamd.
quote:
Netjes gewassen, helemaal schoon,
Nee, daarom denk ik dat daar bij die brug iets met K. gebeurd is.
quote:
Het blijft natuurlijk een raadsel, maar er zijn hier een paar interessante ideeën naar voren gebracht, bv.: Kris gebruikte haar broekje om de kabel mee vast te houden. (Ik geloof dat Kloothommel hiermee kwam.)
pi_147413378
quote:

[..]

1- Vind het licht opmerkelijk dat Feliciano en Plinio geen FB vrienden zijn.

2- Alles overboord: Is het mogelijk dat Panama de "boze" partij is en dat zij bepaalde dingen in scene hebben gezet?
Ik kan mij namelijk voorstellen dat in een corrupt (ex-dictator) land bepaalde dingen gemanipuleerd kunnen worden in het belang van bv de economie.(loopt in de miljarden)

Ik denk dan aan dat Kris en Lisanne idd wel verdwaald waren, ook berichtjes gemaakt hebben, gebeld hebben en op een plek waren die zo gruwelijk dom is van de overheid dat ze daar niet gezocht hebben dat ze daarna alles onder t kleed hebben geveegd.
Alles in het belang van de economie
pi_147413428
Heeft iemand een mogelijke verklaring voor waarom het NFI foto 509 (nog) niet heeft kunnen recover'en?
pi_147413430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

P. en die Amerikanen waren onderweg van A naar B; ze hebben niet de omgeving van de kabelbrug uitgekamd.

[..]

[..]

Het blijft natuurlijk een raadsel, maar er zijn hier een paar interessante ideeën naar voren gebracht, bv.: Kris gebruikte haar broekje om de kabel mee vast te houden. (Ik geloof dat Kloothommel hiermee kwam.)
Als je denkt dat kris nog leeft op de foto dan hebben ze er verdomd lang over gedaan om bij de 2e kabelbrug te komen (8 dagen).
Bovendien staan daar heel duidelijk 2 huisjes in die paddocks bij de 2e kabelbrug.

Wonen daar mensen in?
pi_147413439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar waren er ook niet nieuwsberichten op een gegeven moment dat er door de advocaat van ouders werd beweerd dat er bewijsmateriaal was neergeleegd/dwaalspoor was gecreëerd?

Zou het niet bizar zijn als ze eerst de rivier hebben gevolgd, vervolgens weer terug zijn gekeerd en toen bij die kabelbrug een ongeluk is gebeurd? En door de rivier dan alsnog de resten zijn meegevoerd? Dan hadden ze het bijna weer terug gered...

En soms denk ik dat dat broekje er ligt, geknoopt als teken door Lisanne. Maar vlieg sowieso de laatste tijd alle kanten op wat dit allemaal betreft.
pi_147413441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:48 schreef Physsic het volgende:
Heeft iemand een mogelijke verklaring voor waarom het NFI foto 509 (nog) niet heeft kunnen recover'en?
Ja omdat die gewist is.
Van alle foto's op de camera overigens (zover ik weet) de enige.
pi_147413450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:49 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja omdat die gewist is.
Van alle foto's op de camera overigens (zover ik weet) de enige.
'Data recovery': het terughalen van gewiste data.

Als je een foto verwijdert, dan verwijder je niet de foto, maar de link er naar toe.

Is mbv software niet bijzonder moeilijk om die foto terug te halen. Tenzij de foto ondertussen alweer is overgeschreven natuurlijk.
  dinsdag 9 december 2014 @ 01:52:19 #290
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147413460
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:50 schreef Physsic het volgende:
Data recovery' het terughalen van gewiste data.

Als je een foto verwijdert, dan verwijder je niet de foto, maar de link er naar toe.
Dat is juist, maar door die 90 nieuwe nachtfoto's overschrijf je een groot deel van de nog beschikbare ruimte op de geheugenkaart en overschrijf je waarschijnlijk de plekken waar 509 stond, omdat die dan weer als "vrij" staan genoteerd.

Als je kwaad wilt zien, is dat een primitieve formattering. Dus is 509 voorgoed verloren gegaan.
pi_147413468
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:52 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat is juist, maar door die 90 nieuwe nachtfoto's overschrijf je een groot deel van de nog beschikbare ruimte op de geheugenkaart en overschrijf je waarschijnlijk de plekken waar 509 stond, omdat die dan weer als "vrij" staan genoteerd.

Als je kwaad wilt zien, is dat een primitieve formattering. Dus is 509 voorgoed verloren gegaan.
En ik zie kwaad omdat hier naar mijn mening ook kwaad is gebeurd.
Bovendien als die terug te halen was dan hadden ze dat wel gedaan en zeiden ze niet : die is gewist
pi_147413481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:52 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat is juist, maar door die 90 nieuwe nachtfoto's overschrijf je een groot deel van de nog beschikbare ruimte op de geheugenkaart.

Volgens mij wordt de 'gewiste' foto pas weer als laatste overschreven, dus dat betekent dat het kaartje bijna helemaal vol zou moeten zijn geweest.
pi_147413483
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:43 schreef jackie12 het volgende:
2- Alles overboord: Is het mogelijk dat Panama de "boze" partij is en dat zij bepaalde dingen in scene hebben gezet?
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon gevonden, Panama #30

Die 100 euro hebben ze niet gekregen trouwens. Een beleefd mailtje gewoon onbeantwoord laten geeft weinig vertrouwen dat ze mijn geld wel serieus zouden nemen...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 9 december 2014 @ 01:58:28 #294
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147413492
quote:

[..]

dat 'weten' we dus niet, dat neem jij aan.
pi_147413495
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat 'weten' we dus niet, dat neem jij aan.
Als Lisanne de foto gemaakt heeft, is het wel zo. Als een ander dat gedaan heeft (waar geen bewijs voor is, vooralsnog) is het niet per se zo. Maar de camera en Kris waren die nacht bij elkaar. Vermoedelijk hanteerde Lisanne die camera.

dinsdag 9 december 2014 @ 02:00:17 #296
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147413503
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

1- Vind het licht opmerkelijk dat Feliciano en Plinio geen FB vrienden zijn.

Ik kan mij namelijk voorstellen dat in een corrupt (ex-dictator) land bepaalde dingen gemanipuleerd kunnen worden in het belang van bv de economie.(loopt in de miljarden)

Ik denk dan aan dat Kris en Lisanne idd wel verdwaald waren, ook berichtjes gemaakt hebben, gebeld hebben en op een plek waren die zo gruwelijk dom is van de overheid dat ze daar niet gezocht hebben dat ze daarna alles onder t kleed hebben geveegd.
Alles in het belang van de economie
dat laatste sluit ik ook niet uit als mogelijkheid
pi_147413525
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:49 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Maar waren er ook niet nieuwsberichten op een gegeven moment dat er door de advocaat van ouders werd beweerd dat er bewijsmateriaal was neergeleegd/dwaalspoor was gecreëerd?

Zou het niet bizar zijn als ze eerst de rivier hebben gevolgd, vervolgens weer terug zijn gekeerd en toen bij die kabelbrug een ongeluk is gebeurd? En door de rivier dan alsnog de resten zijn meegevoerd? Dan hadden ze het bijna weer terug gered...
Ja, het zwakke punt in de lijn Domnivoor zeg maar vind ik ook een rugzak met alle waardevolle spullen erin laten staan omdat je te zwak bent, maar wel helemaal naar de 2e kabelbrug kunnen komen.

Ze moeten als de rugzak in situ is bergop zijn gelopen, want daar zijn de resten gevonden. Maar dat is "enkele km's (~2-2,5 km)" niet 10,5 km zoals de 2e Kabelbrug.

quote:
En soms denk ik dat dat broekje er ligt, geknoopt als teken door Lisanne.
Dat was mijn originele scenario, het enige wat ik uitgewerkt had; een teken door Kris, die Lisanne kwijt was. Alleen Lisanne vond het niet, want kwam niet langs de 2e kabelbrug.

Andere mogelijkheid die ik zie is dat Kris het broekje gebruikt heeft om haar handen niet te beschadigen aan de kabel die je moet vasthouden. En daarom ook dichtgeknoopt. Daar kan ofwel zij ofwel het broekje ofwel allebei gevallen zijn.

dinsdag 9 december 2014 @ 02:04:13 #298
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147413526
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als Lisanne de foto gemaakt heeft, is het wel zo. Als een ander dat gedaan heeft (waar geen bewijs voor is, vooralsnog) is het niet per se zo. Maar de camera en Kris waren die nacht bij elkaar. Vermoedelijk hanteerde Lisanne die camera.
er is ook geen bewijs dat lisanne die foto heeft gemaakt.
En ondanks dat ik ook denk dat dat het haar van kris is, weten we niet zeker of dat zo is.
We kennen de foto niet helemaal, staat haar gezicht er wel of niet op en zowel dan is ze nog niet 100% herkenbaar.
Ik ben wel benieuwd wat de ouders van kris ervan zeggen.
pi_147413536
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 02:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

er is ook geen bewijs dat lisanne die foto heeft gemaakt.
Nee, maar dat is zeg maar het meest logische. Dus dat hoeft niet per se bewezen te worden. Is ook onmogelijk.

Het is de afwijkende verklaring die meer onderbouwing nodig heeft. Wie en waarom maakt iemand anders foto's met Lisannes camera?

quote:
En ondanks dat ik ook denk dat dat het haar van kris is, weten we niet zeker of dat zo is.
Nee, het kan elke willekeurige Panamees zijn. :')

Kom op, sommige aannames kun je gerust doen. Bovendien wordt er in de radio-uitzending ook vanuit gegaan.

pi_147413538
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:15 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zelf ben ik ervan overtuigd dat ze onder begeleiding waren.
Wat jij al oppert kris en Lisanne staan te uitgerust op de top.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')