abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147414521
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 06:45 schreef Horsemen het volgende:
Een van de weinige positieve dingen van KoM t.o.v. GvE is dat je kunt communiceren met de lener. Gisteren ben ik er achter gekomen dat ze kritische opmerkingen over een project gewoon weghalen. Slechte zaak en blijkbaar moet je die correspondentie die je kunt inzien met een hele grote korrel zout nemen.
Daar zou ik op afhaken. Juist bij een dergelijk platform is transparantie een basisvoorwaarde. Anders lok je mensen gewoon de val in met hun privégeld.
Schip ahoy!
pi_147415682
Welke kritische opmerking hebben ze dan weggehaald en bij welk project?

Maar waarom is transparantie bij KoM belangrijker dan GvE? Vind dat KoM veel transparanter is over de gegevens dan GvE. Kan altijd beter, en als ze echt opmerkingen weg halen brengt dat natuurlijk ook argwaan.
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:04:18 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147415976
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8900

Nieuwe :) Mijn budget is eigenlijk op dus denk dat ik hem skip.
pi_147416147
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:04 schreef leolinedance het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8900

Nieuwe :) Mijn budget is eigenlijk op dus denk dat ik hem skip.
Deze heb ik maar wel gepakt. Bedrijf die al langer bestaat, goede rente en rating en het ziet er allemaal wel goed uit. Voor mij toch wel de belangrijkste criteria.
pi_147416311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Deze heb ik maar wel gepakt. Bedrijf die al langer bestaat, goede rente en rating en het ziet er allemaal wel goed uit. Voor mij toch wel de belangrijkste criteria.
Alleen het feit dat ze een nieuwe BV starten onder een bestaande holding baart me wat zorgen.
pi_147416403
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:22 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Alleen het feit dat ze een nieuwe BV starten onder een bestaande holding baart me wat zorgen.
http://www.jilpaqholding.com/?page_id=680 zo gek is dat niet als je meerdere soorten producten verkoopt.

]k heb trouwens niet de indruk dat het een nieuwe bv is :?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147416550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ziet er goed uit inderdaad, pak hem ook mee
pi_147416777
Even een domme vraag van een beginner :')

Ik zie dit staan:

quote:
Rente per jaar:8,0%
Looptijd:60 maanden
Ik investeer ¤1000,- en dan krijg ik (als alles goed verloopt) jaarlijks 8% rente over die ¤1000,- + mijn investering terug?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:46:50 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147416802
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:

Ik zie dit staan:

[..]

Ik investeer ¤1000,- en dan krijg ik (als alles goed verloopt) jaarlijks 8% rente over die ¤1000,- + mijn investering terug?
Nee
pi_147416838
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee
oke...nu voel ik mijzelf nog dommer....bedankt ;)
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_147416874
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:

Ik zie dit staan:

[..]

Je krijgt effectief 8% rente op jaarbasis inderdaad, alleen wordt gedurende die looptijd wel die ¤1000 stapsgewijs afgelost. Over het afgeloste gedeelte krijg je natuurlijk geen rente. Als je de investering invult dan berekent GvE automatisch hoeveel rente je ontvangt gedurende de looptijd.
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:51:03 #111
85962 ioko
I Appear Missing
pi_147416891
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

oke...nu voel ik mijzelf nog dommer....bedankt ;)
Er wordt ook op de 1000 euro afgelost. Dus je rente loopt terug.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_147416960
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je krijgt effectief 8% rente op jaarbasis inderdaad, alleen wordt gedurende die looptijd wel die ¤1000 stapsgewijs afgelost. Over het afgeloste gedeelte krijg je natuurlijk geen rente. Als je de investering invult dan berekent GvE automatisch hoeveel rente je ontvangt gedurende de looptijd.
bedankt! Dom van mij. Heb nu een proefberekening gemaakt en zag het staan.
pi_147416995
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:27 schreef CaLeX het volgende:

[..]

http://www.jilpaqholding.com/?page_id=680 zo gek is dat niet als je meerdere soorten producten verkoopt.

Wat me nog altijd onduidelijk is met dit soort situaties is in hoeverre de holding daadwerkelijk garant staat of uberhaupt aangesproken kan worden voor terugbetaling als de dochter BV die de lening daadwerkelijk aan gaat failliet zou gaan...
Iemand die dat weet?
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:55:32 #114
85962 ioko
I Appear Missing
pi_147416997
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:53 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Wel een uitnodiging gehad?
Misschien helemaal aan het begin, maar niet recent nee. Was het dus ook vergeten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_147417005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En in realiteit zijn de laatste paar maanden aan aflossing je echte pure winst. Daarvoor is het natuurlijk enkel je investering dat je terug krijgt.

Dit is wel belangrijk om te realiseren.
pi_147417049
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:27 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het staat niet duidelijk aangegeven of het bedrag geleend wordt door een nieuw te starten BV. Maar ik heb maar al te vaak meegemaakt dat een BV failliet wordt verklaard nadat deze afgestoten wordt door de holding.
pi_147417262
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het staat niet duidelijk aangegeven of het bedrag geleend wordt door een nieuw te starten BV. Maar ik heb maar al te vaak meegemaakt dat een BV failliet wordt verklaard nadat deze afgestoten wordt door de holding.
Ja, en o.a. daarom is, in theorie, de hoofdelijke aansprakelijkheid zo belangrijk.
pi_147417509
Ik ben erg benieuwd naar de weggehaalde berichten op KoM.
Ik overweeg een investering in Special Trees, aldaar. Zou iemand mij even kort willen informeren over wat voor berichten er bij welk project op KoM weggehaald zouden zijn?
Bij voorbaat dank.
pi_147417829
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 11:24 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de weggehaalde berichten op KoM.
Ik overweeg een investering in Special Trees, aldaar. Zou iemand mij even kort willen informeren over wat voor berichten er bij welk project op KoM weggehaald zouden zijn?
Bij voorbaat dank.
Ik hoop dat ze dat project toch opstarten ook al zit die dadelijk niet vol. Want ik verwacht eigenlijk niet dat die binnen 20 dagen nog vol komt.
pi_147418012
@Goesten.
Door de aparte manier van geld storten bij KoM, zou het zomaar kunnen dat er een aantal investeerders bewust wacht tot de laatste week.
Ik zelf dus ook. Ik ga geen geld storten als ik weet dat het nog maanden werkeloos ergens ligt.
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2014 @ 11:51:22 #121
230491 Zith
pls tip
pi_147418058
Als ik dit allemaal lees vraag ik mij echt af wat mensen te zoeken hebben bij KOM.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147418267
@ Zith: Alternatieven i.v.m. bereiken wettelijke 40K limiet, bijvoorbeeld...... :)
  dinsdag 9 december 2014 @ 12:08:02 #123
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_147418364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

maar is deze dan wel of niet "betrouwbaar"? Ik wil mij ook gaan begeven op de crowdfunding markt maar om nu gelijk de boot in te gaan :P
pi_147418377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 11:49 schreef bleyenburg het volgende:
@Goesten.
Door de aparte manier van geld storten bij KoM, zou het zomaar kunnen dat er een aantal investeerders bewust wacht tot de laatste week.
Ik zelf dus ook. Ik ga geen geld storten als ik weet dat het nog maanden werkeloos ergens ligt.
Je betaald pas bij 90 procent dus je geld staat er niet niks te doen.

quote:
Als ik dit allemaal lees vraag ik mij echt af wat mensen te zoeken hebben bij KOM.
Niet zozeer de 40K grens voor mij maar meer de 100 projecten limiet en ik toch wel wil spreiden. Verder vind ik het zeker geen slecht platform, alleen jammer dat de projecten zo langzaam of niet vol lopen.
pi_147419283
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:08 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

maar is deze dan wel of niet "betrouwbaar"? Ik wil mij ook gaan begeven op de crowdfunding markt maar om nu gelijk de boot in te gaan :P
Dan zal je op de ratings moeten uitgaan. En met het minimale inleg beginnen.
pi_147419609
Stond op het punt om ¤300 te investeren in Jilpaq, maar toen ik op de homepage van Jilpaq Holding twee gephotoshopte foto's in de slider zag (logo's op een bedrijfsbus uit de Mercedesfolder en een logo op de rug van een kok) + wazige magazijnfoto toch maar niet gedaan.

Misschien stomme reden, maar was voldoende voor het onderbuikgevoel 'hier klopt iets niet'.
Ik wacht wel op de volgende kans. De laatste tijd toch wel vaak meerdere projecten per dag :)
pi_147419843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:44 schreef Goesten het volgende:
Welke kritische opmerking hebben ze dan weggehaald en bij welk project?

Maar waarom is transparantie bij KoM belangrijker dan GvE? Vind dat KoM veel transparanter is over de gegevens dan GvE. Kan altijd beter, en als ze echt opmerkingen weg halen brengt dat natuurlijk ook argwaan.
Dat hebben ze gedaan bij Flexipol en wat ze hebben weggehaald had o.a. betrekking op de hoofdelijke aansprakelijkheid en het al dan niet investeren in het bedrijf.
KoM geeft over het algemeen meer inhoudelijke gegevens en dat is ook heel goed, echter als je dan als onderdeel daarvan een forum beschikbaar maakt mag het natuurlijk niet zo zijn dat ze daar censuur op toepassen waardoor een (te?) positief plaatje ontstaat.
pi_147420332
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat hebben ze gedaan bij Flexipol en wat ze hebben weggehaald had o.a. betrekking op de hoofdelijke aansprakelijkheid en het al dan niet investeren in het bedrijf.
KoM geeft over het algemeen meer inhoudelijke gegevens en dat is ook heel goed, echter als je dan als onderdeel daarvan een forum beschikbaar maakt mag het natuurlijk niet zo zijn dat ze daar censuur op toepassen waardoor een (te?) positief plaatje ontstaat.
Helemaal mee eens. Heb een keer gekeken naar de reacties maar zie dat er nog wel heel veel reacties/vragen staan over de hoofdelijke aansprakelijkheid. Kun je misschien iets specifieker zijn over wat ze weggehaald hebben. Als het een opmerking over de aansprakelijkheid is, zou dit misschien toepasbaar kunnen zijn op meer projecten.
pi_147420367
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:08 schreef Goesten het volgende:

[..]

Je betaald pas bij 90 procent dus je geld staat er niet niks te doen.

[..]

Niet zozeer de 40K grens voor mij maar meer de 100 projecten limiet en ik toch wel wil spreiden. Verder vind ik het zeker geen slecht platform, alleen jammer dat de projecten zo langzaam of niet vol lopen.
Ik vind het ook geen slecht platform maar krijg op deze manier wel steeds meer mijn bedenkingen. Ik heb een beetje het idee dat ze meer aan de kant van de lener dan aan de kant van de investeerder staan. Dat zie je ook terug en de verschillende mogelijkheden die de leners aangeboden krijgen, zoals wel of geen hoofdelijke aansprakelijkheid, wel of niet verpanden en wel of niet notarieel laten vastleggen van de lening. Voor ieder project is het weer anders en dus moet je opblijven letten op die punten die voor jou als investeerder belangrijk zijn. Bij GvE hoef ik niet bij een project te kijken of die hoofdelijke aansprakelijkheid er is, je weet gewoon dat dit altijd het geval is. Hier zullen ze bij KoM echt iets aan moeten veranderen anders gaat het platform het volgens mij niet redden. De projecten lopen niet voor niets niet of tergend langzaam vol. Er zijn blijkbaar meer investeerders die er zo over denken, maar ja, dat zullen ze bij KoM toch ook wel zien..........
pi_147420633
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:34 schreef Goesten het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Heb een keer gekeken naar de reacties maar zie dat er nog wel heel veel reacties/vragen staan over de hoofdelijke aansprakelijkheid. Kun je misschien iets specifieker zijn over wat ze weggehaald hebben. Als het een opmerking over de aansprakelijkheid is, zou dit misschien toepasbaar kunnen zijn op meer projecten.
De letterlijk tekst weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat ik geschreven heb dat mijn voorkeur toch bleef uitgaan naar hoofdelijke aansprakelijkheid en dat ik anders niet ging investeren in Flexipol. Nadat mijn opmerking verwijderd was heb ik hier per mail op gereageerd. De belangrijkste verklaring voor het verwijderen was "Het is geen forum waar meningen kunnen worden gedeeld." Gelukkig kan dat hier wel ;)
pi_147421464
Oh zo heel spannend is het dus niet wat ze verwijdert hebben :P

Heb ook niet geïnvesteerd in Flexipol maar dat komt omdat ik het rentepercentage te laag vond. (en mijn budget is op). Maar ik vind wel dat je het hoofdelijke aansprakelijkheid een te hoge rol toe dient. Zou liever willen weten wat het bedrijf als Solvabiliteit heeft dan hoofdelijke aansprakelijkheid. In trant van, van een kale kip kan je niet plukken.

Weet trouwens iemand hoe het is afgelopen met het faillissement van BLAUW. Of dat de investeerders hun geld al terug hebben gekregen door middel van de hoofdelijke aansprakelijkheid?
pi_147422171
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:23 schreef Goesten het volgende:
Oh zo heel spannend is het dus niet wat ze verwijdert hebben :P

Nee, klopt maar nu weet je niet of er nog andere "belangrijkere?" reacties verwijderd zijn of in de toekomst kunnen worden. Zorg er dan voordat het privé berichten zijn en doe niet net of je transparant bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')