Dat hebben ze gedaan bij Flexipol en wat ze hebben weggehaald had o.a. betrekking op de hoofdelijke aansprakelijkheid en het al dan niet investeren in het bedrijf.quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:44 schreef Goesten het volgende:
Welke kritische opmerking hebben ze dan weggehaald en bij welk project?
Maar waarom is transparantie bij KoM belangrijker dan GvE? Vind dat KoM veel transparanter is over de gegevens dan GvE. Kan altijd beter, en als ze echt opmerkingen weg halen brengt dat natuurlijk ook argwaan.
Helemaal mee eens. Heb een keer gekeken naar de reacties maar zie dat er nog wel heel veel reacties/vragen staan over de hoofdelijke aansprakelijkheid. Kun je misschien iets specifieker zijn over wat ze weggehaald hebben. Als het een opmerking over de aansprakelijkheid is, zou dit misschien toepasbaar kunnen zijn op meer projecten.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat hebben ze gedaan bij Flexipol en wat ze hebben weggehaald had o.a. betrekking op de hoofdelijke aansprakelijkheid en het al dan niet investeren in het bedrijf.
KoM geeft over het algemeen meer inhoudelijke gegevens en dat is ook heel goed, echter als je dan als onderdeel daarvan een forum beschikbaar maakt mag het natuurlijk niet zo zijn dat ze daar censuur op toepassen waardoor een (te?) positief plaatje ontstaat.
Ik vind het ook geen slecht platform maar krijg op deze manier wel steeds meer mijn bedenkingen. Ik heb een beetje het idee dat ze meer aan de kant van de lener dan aan de kant van de investeerder staan. Dat zie je ook terug en de verschillende mogelijkheden die de leners aangeboden krijgen, zoals wel of geen hoofdelijke aansprakelijkheid, wel of niet verpanden en wel of niet notarieel laten vastleggen van de lening. Voor ieder project is het weer anders en dus moet je opblijven letten op die punten die voor jou als investeerder belangrijk zijn. Bij GvE hoef ik niet bij een project te kijken of die hoofdelijke aansprakelijkheid er is, je weet gewoon dat dit altijd het geval is. Hier zullen ze bij KoM echt iets aan moeten veranderen anders gaat het platform het volgens mij niet redden. De projecten lopen niet voor niets niet of tergend langzaam vol. Er zijn blijkbaar meer investeerders die er zo over denken, maar ja, dat zullen ze bij KoM toch ook wel zien..........quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:08 schreef Goesten het volgende:
[..]
Je betaald pas bij 90 procent dus je geld staat er niet niks te doen.
[..]
Niet zozeer de 40K grens voor mij maar meer de 100 projecten limiet en ik toch wel wil spreiden. Verder vind ik het zeker geen slecht platform, alleen jammer dat de projecten zo langzaam of niet vol lopen.
De letterlijk tekst weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat ik geschreven heb dat mijn voorkeur toch bleef uitgaan naar hoofdelijke aansprakelijkheid en dat ik anders niet ging investeren in Flexipol. Nadat mijn opmerking verwijderd was heb ik hier per mail op gereageerd. De belangrijkste verklaring voor het verwijderen was "Het is geen forum waar meningen kunnen worden gedeeld." Gelukkig kan dat hier welquote:Op dinsdag 9 december 2014 13:34 schreef Goesten het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Heb een keer gekeken naar de reacties maar zie dat er nog wel heel veel reacties/vragen staan over de hoofdelijke aansprakelijkheid. Kun je misschien iets specifieker zijn over wat ze weggehaald hebben. Als het een opmerking over de aansprakelijkheid is, zou dit misschien toepasbaar kunnen zijn op meer projecten.
Nee, klopt maar nu weet je niet of er nog andere "belangrijkere?" reacties verwijderd zijn of in de toekomst kunnen worden. Zorg er dan voordat het privé berichten zijn en doe niet net of je transparant bent.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:23 schreef Goesten het volgende:
Oh zo heel spannend is het dus niet wat ze verwijdert hebben![]()
Ik heb geīnvesteerd in Blauw Rotterdam en tot nu toe heb ik na het tussentijdse rapport(9 oktober) niets meer ontvangen. In die mail werd aangegeven dat de curator een paar maanden nodig had om het definitieve verslag op stellen dus ik denk dat het wel januari/februari wordt eer er duidelijkheid komt over deze zaak, maar ik heb mijn investering iig al 100% afgeschreven want ik verwacht er niet al te veel meer van.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:23 schreef Goesten het volgende:
ipol maar dat komt omdat ik het rentepercentage te laag vond. (en mijn budget is op). Maar ik vind wel dat je het hoofdelijke aansprakelijkheid een te hoge rol toe dient. Zou liever willen weten wat het bedrijf als Solvabiliteit heeft dan hoofdelijke aansprakelijkheid. In trant van, van een kale kip kan je niet plukken.
Weet trouwens iemand hoe het is afgelopen met het faillissement van BLAUW. Of dat de investeerders hun geld al terug hebben gekregen door middel van de hoofdelijke aansprakelijkheid?
Je weet toch dat het meedoen aan crowdfunding niet verplicht is of een 'verplichting' is vanuit een moreel gevoel? Het is geen vrije gift voor de meesten(tenzij je persoon persoonlijk kent en het gewoon wilt schenken) en bevat heel veel risico's op financieel gebied,hoe mooi of nobel het er allemaal in eerste instanties uitziet.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:08 schreef _Tom_80 het volgende:
Stond op het punt om ¤300 te investeren in Jilpaq, maar toen ik op de homepage van Jilpaq Holding twee gephotoshopte foto's in de slider zag (logo's op een bedrijfsbus uit de Mercedesfolder en een logo op de rug van een kok) + wazige magazijnfoto toch maar niet gedaan.
Misschien stomme reden, maar was voldoende voor het onderbuikgevoel 'hier klopt iets niet'.
Ik wacht wel op de volgende kans. De laatste tijd toch wel vaak meerdere projecten per dag
Je hoeft pas geld te storten als er voor 90% van het geld investeerders zijn, dus geen enkel probleem: je hoeft geen geld maanden van te voren te storten. Gewoon effies goed lezen bij KoM en de juiste dingen aanklikken.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:49 schreef bleyenburg het volgende:
@Goesten.
Door de aparte manier van geld storten bij KoM, zou het zomaar kunnen dat er een aantal investeerders bewust wacht tot de laatste week.
Ik zelf dus ook. Ik ga geen geld storten als ik weet dat het nog maanden werkeloos ergens ligt.
jep, ook gehad. Wat ga je antwoorden?quote:Op woensdag 10 december 2014 08:06 schreef athlonkmf het volgende:
Hebben anderen ook een mail van kom gekregen waarin ze vragen waarom je nog niet hebt geīnvesteerd?
waarschijnlijk : "zie dit topic"quote:Op woensdag 10 december 2014 08:59 schreef NB1908 het volgende:
[..]
jep, ook gehad. Wat ga je antwoorden?
Ik heb de mail niet ontvangen maar heb in de afgelopen 2 maanden wel twee keer ingeschreven op een project. Een daarvan is tot stand gekomen de ander loopt nog. Ik zou ook graag zien dat KoM een sterke tweede aanbieder gaat worden maar er is echter nog wel werk aan de winkel voor ze. Ik hoop echt dat het goed komt.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:06 schreef athlonkmf het volgende:
Hebben anderen ook een mail van kom gekregen waarin ze vragen waarom je nog niet hebt geīnvesteerd?
Nope!quote:Op woensdag 10 december 2014 21:00 schreef gvemailsontvangen het volgende:
Kun je nog onder een toegezegd bedrag uit zodra het project volgeschreven is?
Ik heb daar zelf niets staan dus weet het niet zeker maar denk idd projecten die niet volkomen en/of die teruggetrokken zijn om wat voor reden dan ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef gvemailsontvangen het volgende:
Er staat wel een gedeelte teruggetrokken in het overzicht bij MijnGVE, is dit voor projecten die niet zijn volgeschreven dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |