Deze heb ik maar wel gepakt. Bedrijf die al langer bestaat, goede rente en rating en het ziet er allemaal wel goed uit. Voor mij toch wel de belangrijkste criteria.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:04 schreef leolinedance het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8900
NieuweMijn budget is eigenlijk op dus denk dat ik hem skip.
Alleen het feit dat ze een nieuwe BV starten onder een bestaande holding baart me wat zorgen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Deze heb ik maar wel gepakt. Bedrijf die al langer bestaat, goede rente en rating en het ziet er allemaal wel goed uit. Voor mij toch wel de belangrijkste criteria.
http://www.jilpaqholding.com/?page_id=680 zo gek is dat niet als je meerdere soorten producten verkoopt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:22 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Alleen het feit dat ze een nieuwe BV starten onder een bestaande holding baart me wat zorgen.
Ziet er goed uit inderdaad, pak hem ook meequote:Op dinsdag 9 december 2014 10:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Deze heb ik maar wel gepakt. Bedrijf die al langer bestaat, goede rente en rating en het ziet er allemaal wel goed uit. Voor mij toch wel de belangrijkste criteria.
Ik investeer ¤1000,- en dan krijg ik (als alles goed verloopt) jaarlijks 8% rente over die ¤1000,- + mijn investering terug?quote:Rente per jaar:8,0%
Looptijd:60 maanden
Neequote:Op dinsdag 9 december 2014 10:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Even een domme vraag van een beginner
Ik zie dit staan:
[..]
Ik investeer ¤1000,- en dan krijg ik (als alles goed verloopt) jaarlijks 8% rente over die ¤1000,- + mijn investering terug?
oke...nu voel ik mijzelf nog dommer....bedanktquote:
Je krijgt effectief 8% rente op jaarbasis inderdaad, alleen wordt gedurende die looptijd wel die ¤1000 stapsgewijs afgelost. Over het afgeloste gedeelte krijg je natuurlijk geen rente. Als je de investering invult dan berekent GvE automatisch hoeveel rente je ontvangt gedurende de looptijd.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Even een domme vraag van een beginner
Ik zie dit staan:
[..]
Ik investeer ¤1000,- en dan krijg ik (als alles goed verloopt) jaarlijks 8% rente over die ¤1000,- + mijn investering terug?
Er wordt ook op de 1000 euro afgelost. Dus je rente loopt terug.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
oke...nu voel ik mijzelf nog dommer....bedankt
bedankt! Dom van mij. Heb nu een proefberekening gemaakt en zag het staan.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je krijgt effectief 8% rente op jaarbasis inderdaad, alleen wordt gedurende die looptijd wel die ¤1000 stapsgewijs afgelost. Over het afgeloste gedeelte krijg je natuurlijk geen rente. Als je de investering invult dan berekent GvE automatisch hoeveel rente je ontvangt gedurende de looptijd.
Wat me nog altijd onduidelijk is met dit soort situaties is in hoeverre de holding daadwerkelijk garant staat of uberhaupt aangesproken kan worden voor terugbetaling als de dochter BV die de lening daadwerkelijk aan gaat failliet zou gaan...quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
http://www.jilpaqholding.com/?page_id=680 zo gek is dat niet als je meerdere soorten producten verkoopt.
]k heb trouwens niet de indruk dat het een nieuwe bv is
Misschien helemaal aan het begin, maar niet recent nee. Was het dus ook vergeten.quote:
En in realiteit zijn de laatste paar maanden aan aflossing je echte pure winst. Daarvoor is het natuurlijk enkel je investering dat je terug krijgt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je krijgt effectief 8% rente op jaarbasis inderdaad, alleen wordt gedurende die looptijd wel die ¤1000 stapsgewijs afgelost. Over het afgeloste gedeelte krijg je natuurlijk geen rente. Als je de investering invult dan berekent GvE automatisch hoeveel rente je ontvangt gedurende de looptijd.
Je hebt gelijk, het staat niet duidelijk aangegeven of het bedrag geleend wordt door een nieuw te starten BV. Maar ik heb maar al te vaak meegemaakt dat een BV failliet wordt verklaard nadat deze afgestoten wordt door de holding.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
http://www.jilpaqholding.com/?page_id=680 zo gek is dat niet als je meerdere soorten producten verkoopt.
]k heb trouwens niet de indruk dat het een nieuwe bv is
Ja, en o.a. daarom is, in theorie, de hoofdelijke aansprakelijkheid zo belangrijk.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:57 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het staat niet duidelijk aangegeven of het bedrag geleend wordt door een nieuw te starten BV. Maar ik heb maar al te vaak meegemaakt dat een BV failliet wordt verklaard nadat deze afgestoten wordt door de holding.
Ik hoop dat ze dat project toch opstarten ook al zit die dadelijk niet vol. Want ik verwacht eigenlijk niet dat die binnen 20 dagen nog vol komt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:24 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de weggehaalde berichten op KoM.
Ik overweeg een investering in Special Trees, aldaar. Zou iemand mij even kort willen informeren over wat voor berichten er bij welk project op KoM weggehaald zouden zijn?
Bij voorbaat dank.
maar is deze dan wel of niet "betrouwbaar"? Ik wil mij ook gaan begeven op de crowdfunding markt maar om nu gelijk de boot in te gaanquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:57 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het staat niet duidelijk aangegeven of het bedrag geleend wordt door een nieuw te starten BV. Maar ik heb maar al te vaak meegemaakt dat een BV failliet wordt verklaard nadat deze afgestoten wordt door de holding.
Je betaald pas bij 90 procent dus je geld staat er niet niks te doen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:49 schreef bleyenburg het volgende:
@Goesten.
Door de aparte manier van geld storten bij KoM, zou het zomaar kunnen dat er een aantal investeerders bewust wacht tot de laatste week.
Ik zelf dus ook. Ik ga geen geld storten als ik weet dat het nog maanden werkeloos ergens ligt.
Niet zozeer de 40K grens voor mij maar meer de 100 projecten limiet en ik toch wel wil spreiden. Verder vind ik het zeker geen slecht platform, alleen jammer dat de projecten zo langzaam of niet vol lopen.quote:Als ik dit allemaal lees vraag ik mij echt af wat mensen te zoeken hebben bij KOM.
Dan zal je op de ratings moeten uitgaan. En met het minimale inleg beginnen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:08 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
maar is deze dan wel of niet "betrouwbaar"? Ik wil mij ook gaan begeven op de crowdfunding markt maar om nu gelijk de boot in te gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |