abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147361658
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mooi dat dat in ieder geval niet meer aan de orde is. :)

De rol van assistent is wel minder dan dat van de leider. Stel dat je in een bedrijf werkt waar een blanke man aan het hoofd is, en alle schoonmakers en conciërges zouden donker zijn en alle managers blank. Zou je dat ook niet een beetje vreemd vinden op z'n minst?
Het omgekeerde zal dat zeker niet zijn, hé? :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_147361744
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mooi dat dat in ieder geval niet meer aan de orde is. :)

De rol van assistent is wel minder dan dat van de leider. Stel dat je in een bedrijf werkt waar een blanke man aan het hoofd is, en alle schoonmakers en conciërges zouden donker zijn en alle managers blank. Zou je dat ook niet een beetje vreemd vinden op z'n minst?
Als die zwarte schoonmakers en conciërges er vrijwillig zijn komen en gewoon salaris krijgen is er niks aan de hand.
  zondag 7 december 2014 @ 16:23:57 #103
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_147361746
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zo zou je het kunnen zien.

Maar meer diversiteit in kleuren zou dan toch ook niet erg zijn? Juist die kinderbreintjes kun je nog van alles wijsmaken. :D
Als je het Sinterklaas Journaal zou hebben gekeken, dan zou je weten dat zelfs wij mogen solliciteren. Wij kunnen ook Piet worden. *O*

Serieus, ik stel nergens dat ik iets heb tegen meer diversiteit. Prima, wat een ander (of geen) kleurtje. Zo'n Clown-piet vind ik echter maar eng.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_147361792
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:23 schreef Voszje het volgende:

[..]

Als je het Sinterklaas Journaal zou hebben gekeken, dan zou je weten dat zelfs wij mogen solliciteren. Wij kunnen ook Piet worden. *O*

Serieus, ik stel nergens dat ik iets heb tegen meer diversiteit. Prima, wat een ander (of geen) kleurtje. Zo'n Clown-piet vind ik echter maar eng.
Prima toch!

Echt een super toffe stunt dat je als persoon van kleur nu ook Sinterklaas kan zijn. _O_
pi_147361818
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:23 schreef karton2 het volgende:

[..]

Als die zwarte schoonmakers en conciërges er vrijwillig zijn komen en gewoon salaris krijgen is er niks aan de hand.
Beetje krankzinnig ook om dat al als voorbeeld van racisme aan te halen. Of in elk geval op zijn minst nogal wereldvreemd.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_147361989
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Beetje krankzinnig ook om dat al als voorbeeld van racisme aan te halen. Of in elk geval op zijn minst nogal wereldvreemd.
Het is vooral kwestie van racisme willen zien.
"Oh de baas is blank en zijn werknemers zijn zwart, die baas is racist.. kan niet anders!"

Waarom moet het Sinterklaasfeest geassimileerd worden aan de zgn. multiculturele samenleving terwijl als het andersom is een assimilatie absoluut onwenselijk is?
  zondag 7 december 2014 @ 16:42:24 #107
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_147362327
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:31 schreef karton2 het volgende:

[..]

Het is vooral kwestie van racisme willen zien.
"Oh de baas is blank en zijn werknemers zijn zwart, die baas is racist.. kan niet anders!"

Waarom moet het Sinterklaasfeest geassimileerd worden aan de zgn. multiculturele samenleving terwijl als het andersom is een assimilatie absoluut onwenselijk is?
Tolerantie hoort van 2 kanten te komen. Wij accepteren hun gebruiken. Zij de onze. Jammer dat veel mensen denken dat tolerantie betekent dat wij ons moeten aanpassen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_147364515
Degene die deze discussie op gang heeft gebracht, Verene Shepherd ,wou in eerste instantie een compleet einde maken aan het Sinterklaasfeest, "omdat één kerstman genoeg is" . Elders in Europa liggen verscheidende tradities onder vuur, met hetzelfde verwijt naar racisme. Het is inderdaad een vorm van assimilatie. Het heeft niks met racisme te maken, maar meer om te kijken hoever je kan gaan in het al zoveelste sociaal experiment. Zet mensen tegen elkaar op en kijk hoever je kan gaan. En ondanks dat een meederheid het wil behouden zoals het is, moeten we hoe dan ook stapsgewijs zwijken voor verandering . Dat heb je mede ook te danken aan de éénzijdige berichtgeving van de sociale media .Typisch een voorbeeld van de schijndemocratie waarin we leven. Vrijheden worden langzamerhand ingeperkt. Dit mag niet meer, dat mag niet meer. Het afsteken van vuurwerk ligt nu ook onder vuur. Het is weer wachten op het volgende.
pi_147364639
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:44 schreef Rattataki het volgende:
Degene die deze discussie op gang heeft gebracht, Verene Shepherd ,wou in eerste instantie een compleet einde maken aan het Sinterklaasfeest, "omdat één kerstman genoeg is" . Elders in Europa liggen verscheidende tradities onder vuur, met hetzelfde verwijt naar racisme. Het is inderdaad een vorm van assimilatie. Het heeft niks met racisme te maken, maar meer om te kijken hoever je kan gaan in het al zoveelste sociaal experiment. Zet mensen tegen elkaar op en kijk hoever je kan gaan. En ondanks dat een meederheid het wil behouden zoals het is, moeten we hoe dan ook stapsgewijs zwijken voor verandering . Dat heb je mede ook te danken aan de éénzijdige berichtgeving van de sociale media .Typisch een voorbeeld van de schijndemocratie waarin we leven. Vrijheden worden langzamerhand ingeperkt. Dit mag niet meer, dat mag niet meer. Het afsteken van vuurwerk ligt nu ook onder vuur. Het is weer wachten op het volgende.
Vlak ook zeker de discutabele rol van de zgn. publieke omroep niet uit.
pi_147365318
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zo gedraagt Zwarte Piet zich wel, onbewust kun je dan de associatie tussen "zwart en dom" leggen. Daarnaast doet Zwarte Piet wel onder voor Sinterklaas in het verhaal.

Zelfs in de liedjes wordt er echt naar "knecht" verwezen. En dat lopen kinderen dan vrolijk mee te zingen.
Dit is echt cherrypicken. Waarom pik je alleen dom eruit? Het lijkt erop dat je een fundament zoekt om je mening te verdedigen. Als zwarte piet al zorgt voor associaties met zwarte mensen, dan zeker ook positieve eigenschappen. Waarom worden die altijd weggelaten?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_147365989
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:07 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dit is echt cherrypicken. Waarom pik je alleen dom eruit? Het lijkt erop dat je een fundament zoekt om je mening te verdedigen. Als zwarte piet al zorgt voor associaties met zwarte mensen, dan zeker ook positieve eigenschappen. Waarom worden die altijd weggelaten?
Welke positieve eigenschappen? Vrijgevigheid? Tsja, of dat per se een gewenste associatie is valt ook nog te betwijfelen. Als iemand dan niet aan dit beeld voldoet is diegene al snel "geen goede neger" meer.
  zondag 7 december 2014 @ 18:33:32 #112
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_147366172
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Welke positieve eigenschappen? Vrijgevigheid? Tsja, of dat per se een gewenste associatie is valt ook nog te betwijfelen. Als iemand dan niet aan dit beeld voldoet is diegene al snel "geen goede neger" meer.
Vrolijk, goed met kinderen, behulpzaam, grappig, atletisch, slim.
Noem eens een negatieve wat niet 'hij is zwart' is.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_147366233
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, zo kun je natuurlijk eeuwig blijven doordraaien. :')
pi_147366415
Ik vind Zwarte Piet helemaal niet racistisch. Er werd mij vroeger altijd verteld dat Zwarte Piet zwart is vanwege het roet van de schoorsteen. Sinterklaas was tenslotte een Turk . Als kind vond ik het super leuk dat Sinterklaas en Zwarte Piet komen. Nooit heb ik als kind gedacht dat Zwarte Piet een slaaf is van Sinterklaas. Ik denk dat de ouderen hier gewoon te veel drama over maken. Het is een traditie die al jaren bestaat waarbij de kinderen zich gewoon amuseren. Maar aan de aan de andere kant begrijp ik waarom donkere mensen dit denken, ze voelen zich beledigd en associëren dit met de zwarte slavernij tijd. Spijtig genoeg bestaat er racisme!

Nesrine
pi_147366479
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:33 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Vrolijk, goed met kinderen, behulpzaam, grappig, atletisch, slim.
Noem eens een negatieve wat niet 'hij is zwart' is.
Prima, maar dit hoeft ook niet noodzakelijkerwijs goed te zijn.

De slaven van vroeger waren ook erg behulpzaam t.o.v. hun eigenaren, maar toch is dat beeld van een donkere slaaf schadelijk voor de kinderen.
pi_147366663
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Prima, maar dit hoeft ook niet noodzakelijkerwijs goed te zijn.

De slaven van vroeger waren ook erg behulpzaam t.o.v. hun eigenaren, maar toch is dat beeld van een donkere slaaf schadelijk voor de kinderen.
Als je nu eerst eens accepteert dat er nogal een verschil is tussen een slaaf en een knecht...alvast bedankt.
pi_147366773
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:47 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Als je nu eerst eens accepteert dat er nogal een verschil is tussen een slaaf en een knecht...alvast bedankt.
Daar zit een verschil in, maar het blijven natuurlijk wel hulpjes.

Maar goed, er komen al gekleurde Pieten. We hebben al gewonnen. :7

Kwestie van tijd voordat Zwarte Piet helemaal is verdwenen.
pi_147366850
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En dat kun je als iemand met een donker pigment natuurlijk niet zijn volgens jou, want dat "zou vreemd zijn"...

Wat jou (wel echt) een racist maakt.
pi_147366872
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:54 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En dat kun je als iemand met een donker pigment natuurlijk niet zijn volgens jou, want dat "zou vreemd zijn"...

:') ...
pi_147366960
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

:') ...
Je hebt dus niet meer om mee op de proppen te komen.

I rest my case.

Het zou je trouwens sieren om niet in de welbekende SC over me te gaan janken.
pi_147368925
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je hebt dus niet meer om mee op de proppen te komen.

I rest my case.

Het zou je trouwens sieren om niet in de welbekende SC over me te gaan janken.
Je argument dat ik tegen Zwarte Piet ben en me dat een racist maakt heeft me echt omvergeblazen inderdaad.
pi_147369071
quote:
9s.gif Op zondag 7 december 2014 19:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je argument dat ik tegen Zwarte Piet ben en me dat een racist maakt heeft me echt omvergeblazen inderdaad.
Nee hoor, je blijft toch wel gewoon doorgaan met je gedonquichot (net als de quinsidioten). Met Zwarte Piet als de spreekwoordelijke windmolen.
  Forum Admin zondag 7 december 2014 @ 20:07:23 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_147369480
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar goed, er komen al gekleurde Pieten. We hebben al gewonnen. :7

Kwestie van tijd voordat Zwarte Piet helemaal is verdwenen.
Ik zie het er niet van komen dat alle negers uit Nederland vertrekken hoor, maar als jij nou het goede voorbeeld had genomen had je 6 december gezellig meegegaan op de boot, kun je jezelf daar lekker in je ''ons-hunnie'' rol profileren. B-)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_147370179
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:54 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ben je ook zo iemand die heel boos is op Quinsy omdat hij zou vinden dat jij een racist ben ?
En tegelijk zit je zelf iemand voor racist uit te maken.?
pi_147370302
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben je ook zo iemand die heel boos is op Quinsy omdat hij zou vinden dat jij een racist ben ?
En tegelijk zit je zelf iemand voor racist uit te maken.?
Hypocrisie ten top inderdaad. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')