Je argument dat ik tegen Zwarte Piet ben en me dat een racist maakt heeft me echt omvergeblazen inderdaad.quote:Op zondag 7 december 2014 18:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je hebt dus niet meer om mee op de proppen te komen.
I rest my case.
Het zou je trouwens sieren om niet in de welbekende SC over me te gaan janken.
Nee hoor, je blijft toch wel gewoon doorgaan met je gedonquichot (net als de quinsidioten). Met Zwarte Piet als de spreekwoordelijke windmolen.quote:Op zondag 7 december 2014 19:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je argument dat ik tegen Zwarte Piet ben en me dat een racist maakt heeft me echt omvergeblazen inderdaad.
Ik zie het er niet van komen dat alle negers uit Nederland vertrekken hoor, maar als jij nou het goede voorbeeld had genomen had je 6 december gezellig meegegaan op de boot, kun je jezelf daar lekker in je ''ons-hunnie'' rol profileren.quote:Op zondag 7 december 2014 18:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar zit een verschil in, maar het blijven natuurlijk wel hulpjes.
Maar goed, er komen al gekleurde Pieten. We hebben al gewonnen.
Kwestie van tijd voordat Zwarte Piet helemaal is verdwenen.
Ben je ook zo iemand die heel boos is op Quinsy omdat hij zou vinden dat jij een racist ben ?quote:Op zondag 7 december 2014 18:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dat kun je als iemand met een donker pigment natuurlijk niet zijn volgens jou, want dat "zou vreemd zijn"...
Wat jou (wel echt) een racist maakt.
Hypocrisie ten top inderdaad.quote:Op zondag 7 december 2014 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ben je ook zo iemand die heel boos is op Quinsy omdat hij zou vinden dat jij een racist ben ?
En tegelijk zit je zelf iemand voor racist uit te maken.?
Er is een verschil tussen beschuldigen van racisme en vaststellen van racisme. Quinsy doet het eerste, ikzelf het tweede.quote:Op zondag 7 december 2014 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ben je ook zo iemand die heel boos is op Quinsy omdat hij zou vinden dat jij een racist ben ?
En tegelijk zit je zelf iemand voor racist uit te maken.?
Beetje aan het egotrippen?quote:Op zondag 7 december 2014 20:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen beschuldigen van racisme en vaststellen van racisme. Quinsy doet het eerste, ikzelf het tweede.
Iedereen moet tolerant in het leven staan. Dat houdt in: zich aanpassen aan anderen.quote:Op zondag 7 december 2014 16:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Tolerantie hoort van 2 kanten te komen. Wij accepteren hun gebruiken. Zij de onze. Jammer dat veel mensen denken dat tolerantie betekent dat wij ons moeten aanpassen.
Je beschuldigt Robin toch?quote:Op zondag 7 december 2014 20:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen beschuldigen van racisme en vaststellen van racisme. Quinsy doet het eerste, ikzelf het tweede.
Want vaststellen dat iemand die mensen met een bepaalde huidskleur bepaalde zaken ontzegt puur op basis van die huidskleur zich schuldig maakt aan racisme is egotripperij? Juist ja...quote:
Jij weet alles, Quincy en ik weten niks.quote:Op zondag 7 december 2014 20:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want vaststellen dat iemand die mensen met een bepaalde huidskleur bepaalde zaken ontzegt puur op basis van die huidskleur zich schuldig maakt aan racisme is egotripperij? Juist ja...
Volgens mij moet je nodig eens de betekenis van dat woord opzoeken, zoals Quinsy c.s. dat eens zouden moeten doen met het woord racisme.
Waar ontken ik dat dan precies?quote:Op zondag 7 december 2014 20:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je beschuldigt Robin toch?
Erken dat nou gewoon. Dat komt eerlijker over.
NWS / Zwarte Piet #68 't Heerlijk avondje is gekomen daar dus.quote:
Een wetenschapper, lijkt me.quote:Op zondag 7 december 2014 21:05 schreef DrDentz het volgende:
What do you call a black man with a PhD?
Zwarte Piet is niet echt. Er wordt niemand nagedaan.quote:Op zondag 7 december 2014 20:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Iedereen moet tolerant in het leven staan. Dat houdt in: zich aanpassen aan anderen.
Met "wij" wijs je een groep mensen aan die zich niet hoeft aan te passen.
Dat is die groep een privilege geven.
Concreet bekeken.. Als iemand iemand anders imiteert en die vind het niet zo leuk, dan is het normaal fatsoen om er mee te stoppen.
Als een op zich onschuldig theaterfiguur als ZP discriminerende opmerkingen van derden veroorzaakt dan is het ook een kwestie van fatsoen te stoppen met die opmerkingen of te stoppen met theaterfiguur die besmet is geraakt.
Met andere woorden. Elke traditie die er maar bestaat moeten we uit fatsoen maar mee stoppen want er is een potentie dat elke traditie uit te leggen valt op een manier dat deze mensen uitsluit of uitzondert op basis van genetische/medische of psychologische kenmerken.quote:Op zondag 7 december 2014 20:34 schreef Bluesdude het volgende:
Als een op zich onschuldig theaterfiguur als ZP discriminerende opmerkingen van derden veroorzaakt dan is het ook een kwestie van fatsoen te stoppen met die opmerkingen of te stoppen met theaterfiguur die besmet is geraakt.
quote:Op zondag 7 december 2014 22:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit wordt de nieuwe Zwarte Piet.
[ afbeelding ]
Hergroepeer de allianties mensen!
#tegenverbodquote:Op zondag 7 december 2014 22:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is jouw foute opvatting. Niet de mijne.quote:Op zondag 7 december 2014 22:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Met andere woorden. Elke traditie die er maar bestaat moeten we uit fatsoen maar mee stoppen want er is een potentie dat elke traditie uit te leggen valt op een manier dat deze mensen uitsluit of uitzondert op basis van genetische/medische of psychologische kenmerken.
Zeker is fatsoen een verplichting. En het concept van ZP is een gewichtig principe is grote flauwekulquote:Fatsoen is geen verplichting. Soms gaan principes voor.
Jarenlang was het onbelangrijk. De initiators van de tegenbeweging zijn begonnen met het wegzetten van Zwarte Piet als racisme. Quinsy en co vonden het belangrijk genoeg om naar de rechter te stappen en te demonstreren tijdens Sinterklaasintochten.quote:Op zondag 7 december 2014 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jouw foute opvatting. Niet de mijne.
[..]
Zeker is fatsoen een verplichting. En het concept van ZP is een gewichtig principe is grote flauwekul
Het is een theaterfiguur in een jaarlijks toneel.
Het kan net zo goed een gele Piet zijn of een Jan de joker.zijn.
Stop eens met dat rollenspel zo vreselijk belangrijk te maken.
Wat een rare tradities hebben wij eigenlijk. Zwarte Piet, zelf vuurwerk afsteken, dat past allemaal niet meer in de 21ste eeuw.quote:Op zondag 7 december 2014 22:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Leg uit waarom ik het fout heb.quote:Op zondag 7 december 2014 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee. Fatsoen is geen verplichting in een vrij land. Je hebt de keuze om fatsoen op te brengen en voor jezelf te beslissen wat wel of niet fatsoen is. Er is geen wet in dit land die jou verplicht om fatsoenlijk te zijn dat is echt belachelijk. Fatsoen is compleet subjectief.quote:[..]
Zeker is fatsoen een verplichting.
Jij vindt het niet gewichtig maar veel mensen vinden het belangrijk. Die mensen hebben de vrijheid om dat te vinden.quote:En het concept van ZP is een gewichtig principe is grote flauwekul
Dus jij kan niet eens een beetje begrip opbrengen voor de gedachte dat voor sommige mensen cultureel behoud een belangrijk punt is?quote:Het is een theaterfiguur in een jaarlijks toneel. Het kan net zo goed een gele Piet zijn of een Jan de joker.zijn.
"Stop eens met alles beredeneren vanuit je huidskleur en/of vermeend slachtofferschap" hoor ik die mensen denken. En ik kan me niet zo goed voorstellen waarom jij of zij het recht hebben om voor anderen te besluiten wat ze wel en niet belangrijk MOETEN vinden.quote:Stop eens met dat rollenspel zo vreselijk belangrijk te maken.
We leven in een maatschappij waarbij risico's via verboden en maatregelen uitgebannen moeten worden. Hoewel ik niet tegen alle nieuwe maatregelen ben, is het een duidelijke trend.quote:Op maandag 8 december 2014 00:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat een rare tradities hebben wij eigenlijk. Zwarte Piet, zelf vuurwerk afsteken, dat past allemaal niet meer in de 21ste eeuw.
Fatsoen een verplichting? hoe kom je erop, werkelijk.quote:Op zondag 7 december 2014 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Zeker is fatsoen een verplichting. En het concept van ZP is een gewichtig principe is grote flauwekul
Het is een theaterfiguur in een jaarlijks toneel.
Het kan net zo goed een gele Piet zijn of een Jan de joker.zijn.
Stop eens met dat rollenspel zo vreselijk belangrijk te maken.
Het is de rubberen muur generatie.. mensen willen de ultieme kick beleven, maar daarbij geen enkel risico lopen.quote:Op maandag 8 december 2014 00:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We leven in een maatschappij waarbij risico's via verboden en maatregelen uitgebannen moeten worden. Hoewel ik niet tegen alle nieuwe maatregelen ben, is het een duidelijke trend.
Nu mag je bier drinken vanaf 18, vroeger 16, daarvoor was er helemaal geen grens. Autogordels, helmen op brommers, een verbod op vuurwerk. Het is regelzucht, de overheid kan het ook niet allemaal handhaven. En nu sinds enkele jaren is Zwarte Piet zo kwetsend, dat bepaalde lieden het graag verboden zien. Stel je voor dat je op straat loopt en gekwetst wordt door het beeld van Zwarte Piet. Bibber...
Ik ben het niet met alles oneens, de schadelijkheid van alcohol blijkt uit steeds meer onderzoek, meeroken is ook schadelijk. Autogordels en verkeersveiligheid, ook een goed punt.quote:Op maandag 8 december 2014 00:11 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het is de rubberen muur generatie.. mensen willen de ultieme kick beleven, maar daarbij geen enkel risico lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |