Zo eng man, andere meningen. Boe fucking hoe.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat hij nog de tijd nam om naar dat vooringenomen broddelwerk te kijken is al een wonder. Laat staan dat hij er zoveel woorden aan vuilmaakt.
Maar goed, dikke kans dat dit volgend jaar weer te bewonderen zal zijn op één van de zenders van de Nederlandse Propaganda Organisatie.
Veel onbeargumenteerde stellingen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
Washington Post: The Dutch blackface holiday tradition has no place in the 21st century
(21 uur geleden)
[..]
http://www.washingtonpost(...)in-the-21st-century/
Even verplaatst naar het juiste topic.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Los van het feit dat je grote interesse ligt op het gebied van plaatsing van komma's en punten en het opsporen van taalfouten toch even een vraag Kees.
Je hebt het hele stuk / artikel gelezen?
Een stuk dat juist heerlijk en kundig taalgebruik ademt.
En uiteindelijk is dan je conclusie "niet zo interessant"?
Dit klink me wat vreemd in de oren, en ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Allerlei vragen komen in me op: Hoe zit het met iemand van dezelfde etniciteit en uit dezelfde generatie die beiden in dit opzicht een andere gewoonte nastreven?quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:26 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Een allochtoon is voor mij een persoon die niet westerse tradities nastreeft. Een Belg is voor mij dus minder allochtoon dan een Irakees.
Gezien de buitenproportionele aandacht voor de anti's daar is dat precies zoals men er daar over denkt inderdaad. Er was enkel een oor voor hun mening.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Zo eng man, andere meningen. Boe fucking hoe.
Klopt, feiten doen weinig ter zake voor de anti-piet beweging, dat laten ze al jaren zien.quote:Op zondag 7 december 2014 10:14 schreef robin007bond het volgende:
De strijd tegen Piet is nog niet over.
Het feest is bij jou al verpest als de kleur van een personage verandert?quote:Op zondag 7 december 2014 10:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Klopt, feiten doen weinig ter zake voor de anti-piet beweging, dat laten ze al jaren zien.
Ze zullen pas stoppen als ze 100% hun zin hebben doorgedreven en het feest voor iedereen voor altijd hebben verkankerd.
De kleur van Zwarte Piet is nogal een fundamenteel onderdeel van de Sinterklaastraditie.quote:Op zondag 7 december 2014 10:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het feest is bij jou al verpest als de kleur van een personage verandert?![]()
Jezus wat zuur.
Het constante gezeur van mensen die geen idee hebben waarover ze praten en perse hun eigen ondoordachte en op onderbuikgevoelens gestoelde mening wil doordrammen, dat verpest het feest voor mij.quote:Op zondag 7 december 2014 10:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het feest is bij jou al verpest als de kleur van een personage verandert?![]()
Jezus wat zuur.
Je gelooft dat stukken en woorden alleen leugenachtige kunnen / willen zijn?quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Even verplaatst naar het juiste topic.
Ik vond het een erg tendentieus stuk. En als de recensie van de documentaire een beetje feitelijk klopt, dan is het stuk geen haar beter.
Leugenachtige woorden zijn leugenachtig, ook als ze mooi klinken. Misschien leuk om te schrijven als je eens lekker wilt uithalen, maar niet leuk om te lezen.
Wit Sneetje is gewoon een chocolade lover.quote:Op zondag 7 december 2014 12:45 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je gelooft dat stukken en woorden alleen leugenachtige kunnen / willen zijn?
Het stuk geeft exact en heerlijk geschreven weer hoe de maakster de "documentaire"geheel naar haar hand zet en feiten verdraait, laat liggen en bewust negeert.
Over leugens gesproken.
P.s. Je hebt de "documentaire"wel gezien neem ik aan?
quote:Op zondag 7 december 2014 11:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
De kleur van Zwarte Piet is nogal een fundamenteel onderdeel van de Sinterklaastraditie.
Dus ja, verander je de kleur van Zwarte Piet dan is de Sinterklaastraditie ter ziele.
Je snapt het nog steeds niet he?quote:Op zondag 7 december 2014 13:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Boehoe.
Vroeger konden vrouwen ook geen Piet zijn, nu wel. En toch spreken we nog van een sinterklaasfeest.
Oké. Misschien handig om te zeggen wat ik dan niet zou snappen in plaats van gelijk zo gepikeerd te reageren.quote:Op zondag 7 december 2014 13:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet he?
Geeft niet hoor, je bent een van de velen, met name de anti-Pieten.
Verdiep je eens, voordat je nog meer onzin spuit.
lighten up !quote:Op zondag 7 december 2014 11:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
De kleur van Zwarte Piet is nogal een fundamenteel onderdeel van de Sinterklaastraditie.
Dus ja, verander je de kleur van Zwarte Piet dan is de Sinterklaastraditie ter ziele.
Voor de Kerstman werd er al eeuwenlang een midwinterfeest gevierd. Ik hoop op die terugkeerquote:Op zondag 7 december 2014 14:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
lighten up !
Voor ene ZP ineens meedeed werd er al eeuwen lang Sint Nicolaas gevierd in Nederland, zonder jouw nepknuffelallochtoon
Inderdaad.quote:Op zondag 7 december 2014 14:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
lighten up !
Voor ene ZP ineens meedeed werd er al eeuwen lang Sint Nicolaas gevierd in Nederland, zonder jouw nepknuffelallochtoon
Hoe de fuck wordt er iemand onderdrukt door het sinterklaas feest?quote:Op zondag 7 december 2014 14:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar goed, het racistische karikatuur moet er voor sommigen in blijven. Zonder negerkarikatuur is het feest niet leuk meer voor ze blijkbaar... Kunnen ze niet meer onderdrukken.
Door mensen bloot te stellen aan impliciet racisme wordt de beeldvorming omtrent mensen van kleur veranderd.quote:Op zondag 7 december 2014 14:29 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoe de fuck wordt er iemand onderdrukt door het sinterklaas feest?
Dus alles wat zwart is is racistisch? En stel dat het zo is, dat wat jij zegt waar is. Noem eens een negatief iets van ZP.quote:Op zondag 7 december 2014 14:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Door mensen bloot te stellen aan impliciet racisme wordt de beeldvorming omtrent mensen van kleur veranderd.
Je bent dat ene artikeltje uit de nrc aan het quoten, he? De meeste mensen leggen totaal geen link tussen zwarte piet en negers, dus geen idee waar je dit op baseert. De kinderen die negers zwarte piet noemen, zullen mannen met een witte baard ook sinterklaas noemen etc. Kinderen trekken wel meer rare vergelijkingen.quote:Op zondag 7 december 2014 14:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Door mensen bloot te stellen aan impliciet racisme wordt de beeldvorming omtrent mensen van kleur veranderd.
Het gaat natuurlijk om het stereotype van domme jolige neger. Het heeft veel weg van blackface.quote:Op zondag 7 december 2014 14:44 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus alles wat zwart is is racistisch? En stel dat het zo is, dat wat jij zegt waar is. Noem eens een negatief iets van ZP.
Hoe dan? Vaak slimmer dan Sinterklaas, die hulp nodig heeft. Blackface is Amerikaans. Dat is nooit iets geweest in Nederland.quote:Op zondag 7 december 2014 14:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om het stereotype van domme jolige neger. Het heeft veel weg van blackface.
Plus dat het laatste evenveel met het feest te maken heeft als, pak hem beet, Papoeaanse peniskokers.quote:Op zondag 7 december 2014 14:50 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoe dan? Vaak slimmer dan Sinterklaas, die hulp nodig heeft. Blackface is Amerikaans. Dat is nooit iets geweest in Nederland.
Bovendien zijn domme acties van personages een veelgebruikt comedyelement. Ook sinterklaas doet klungelige dingen als z'n staf vergeten.quote:Op zondag 7 december 2014 14:50 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoe dan? Vaak slimmer dan Sinterklaas, die hulp nodig heeft. Blackface is Amerikaans. Dat is nooit iets geweest in Nederland.
quote:Op zondag 7 december 2014 14:50 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Wij hebben dus wel degelijk blackface, namelijk Zwarte Piet. Op de Engelse wiki wordt Zwarte Piet zelfs als voorbeeld van blackfacing genoemd.quote:Op zondag 7 december 2014 14:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Bovendien zijn domme acties van personages een veelgebruikt comedyelement. Ook sinterklaas doet klungelige dingen als z'n staf vergeten.
Niet bewust, maar onbewust maken onze hersenen allerlei associaties.quote:Op zondag 7 december 2014 15:18 schreef Voszje het volgende:
Sinterklaas vergeet van alles, wordt ook een dagje ouder... Ik heb ZP nog nooit gezien als een dom figuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |