Ik heb hem ook zo geknipt / genaaidquote:Op woensdag 18 februari 2015 21:14 schreef Lijnloos het volgende:
Tnx Bleie! Ik had op FB ook al dezelfde vraag gesteld en uiteindelijk ook dit antwoord gekregen.
Poging tot knippen dan maar!!!

Ik weet niet in welke regio je woont, maar anders mag je die van mij gerust gebruikenquote:Op zondag 22 februari 2015 11:29 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Wat grappig, ik maak hem ook.Hij ligt alleen al anderhalve week stil ivm geen naailes. Ik wil m namelijk graag met de lockmachine afwerken, maar die heb ik zelf niet. Ik vind het echt een leuk en makkelijk patroontje voor tussendoor.

Superlief aanbod!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:55 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke regio je woont, maar anders mag je die van mij gerust gebruiken
Edit: ik woon zelf regio Utrecht, wel handig om te vermelden

Bij mij ging het ook zo, maar de variotang is echt top in vergelijking met de hamerquote:Op maandag 23 februari 2015 10:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb hem ook zo geknipt / genaaid. Alleen de knoopjes nog, dan is hij af!
Met de variotang lukt het wel op drukkers op dit jumpsuitje te maken? Want met de hamer lukte het niet en sta eigenlijk op het punt om knoopsgaten erin te maken als oplossing. Maar drukkers zou ik mooier en handiger vinden!

Klein detail op een shirtje oid?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:06 schreef Bleie het volgende:
Ja, ben er ook helemaal verliefd op. Heb nog een klein restje, eens bedenken wat ik daarmee kan.

Wat een leuke! En geweldige stof inderdaad.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:27 schreef Lijnloos het volgende:
Ordinaire crosspost:Jumpsuitje is (op de drukknoopjes na, die zijn in bestelling) af! Ik ben zo trots en blij met mijn naaimachien!
[ afbeelding ]
Dank voor het meedenken!

Ik vind het wel leuk. Beter dan géén naaiprogramma op tvquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:26 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond eens naar Door het oog van de naald gekeken. Mwah, het blijft bij een keer kijken, denk ik zo.

Ik kijk het ook maar met kromme tenen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:57 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk. Beter dan géén naaiprogramma op tv

Ik heb net mijn eerste naaimachine gekocht (eentoyota) en hij heeft maar ¤99,- gekost (de aanbieding is nog geldig http://www.muldernaaimach(...)d=64&lang=nl&x=promo )quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:03 schreef Cherryblossom het volgende:
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Heb al jaren een naaimachine (AEG NM 1800) maar loopt nooit op rolletjes, nog nooit probleemloos lekker een projectje genaaid. Gisteren wéér ellende, met een katoenen rokje nog wel. Tijd voor een nieuwe machine dus!
Eerste plan is om naar een zaakje te gaan en te kijken voor een oude tweedehandse. Maar eigenlijk ben ik ook wel gecharmeerd door de Husqvarna H Class E20. Alleen nog online gezien (inclusief 16 filmpjes op youtube, sowieso heel interessant).
Heeft iemand dit naaimachine en wat vind je er nou echt van? Kun je er op naaien zonder "vogelnestjes" onder de stof en ander moeilijk gedoe? Ik ben bang voor een miskoop, geef mijn zuurverdiende geld graag goed uit.
Alvast bedankt, Cherry

kan ook best zijn dat dat 'goed afstellen' in iets zit waar jij niets aan kan veranderen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:39 schreef Cherryblossom het volgende:
Ik ga morgen naar twee winkels. Dan ga ik wel vragen of ik hem mag testen.
Dat goed afstellen kan ik zelf niet, maar hij heeft het altijd al gedaan vanaf het moment dat ik hem had. Wel iemand anders naar laten kijken die er wat van weet, maar helpt een middagje en dan doet hij weer vervelend. Weet niet wat het is met dit ding. Dus draadspanning is het niet, nieuwe naald erin helpt ook niet, opnieuw inrijgen helpt niet.
Pff gisteren zó gefrustreerd, kreeg zelfs de onderdraad niet meer omhoog..(nadat ik al ellende had met de draad, dat ik al een uur probeerde op te lossen) Heb dáár een half uur aan zitten klooien, niet gelukt en toen niet meer aangeraakt en gaan zoeken naar een nieuwe. Naaien moet leuk en ontspannend zijn, niet frustrerend en hoofdpijnmakend en ervoor zorgen dat ik dat ding het raam uit wil gooien (danoontje powerrrrrrr!)
Ik overweeg trouwens wel naailes, vooral om "problemen" met de machine te leren oplossen en patroonteksten/werkbeschrijvingen te leren lezen. Naaien en zelf ontwerpen uitvoeren kan ik wel, maarja..

Gister was op de bbc2 weer the great British sewingbee, veeeeel leukerquote:Op donderdag 26 februari 2015 22:57 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk. Beter dan géén naaiprogramma op tv

Hahahaquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:26 schreef Bleie het volgende:
[..]
Wat een leuke! En geweldige stof inderdaad.
Ik heb gisteravond eens naar Door het oog van de naald gekeken. Mwah, het blijft bij een keer kijken, denk ik zo.

Mijn man was geloof ik wel blij dat ik het niet zo leuk vond.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahahamijn vriend keek met een schuin oog half mee en zelfs hij zei halverwege jeetjte, t is wel een beetje ehm... amateuristisch allemaal hè?
![]()
![]()
t is idd beter dan niks, maar het haalt het echt bij lange na niet qua niveau enz bij de Britse variant.

Heel schattigquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:10 schreef Bleie het volgende:
[..]
Mijn man was geloof ik wel blij dat ik het niet zo leuk vond.De Britse heb ik nog nooit gezien. Is die zo veel beter?
Maar goed. Ik heb gisteren een rokje voor mijn dochter gemaakt. Ben niet helemaal tevreden over de ruche onderdaan (zit niet mooi verdeeld), maar verder vind ik het een schatje geworden:
[ afbeelding ]

Jaaa die kiltsquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heel schattig
De Britse is beter ja. Niveau van de deelnemers ligt hoger, er wordt niet zo gezanikt over onzin-dingen en ze maken tenminste mooiere dingen over het algemeen![]()
gister hebben ze Schotse quilts gemaaktecht vakwerk man, ik was onder de indruk

ohja kilt!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Jaaa die kilts![]()
echt zo tof! En uiteraard won de militaire precisie

zonder plooien en dingen is het al een heel werk, ik kijk wel uit voor ik weer iets met ruit maak!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja kilt!ik zat er naar te kijken van, iets klopt niet aan dit woord
![]()
![]()
Maar echt geweldig hè? Ik vond het echt heel tof hoe ze ál die ruitjes en lijntjes zo precies het patroon door hadden laten lopen in die plooien. Wát een werk...

Ik keek het woensdag met mijn nichtjes van 8 en 10 en die vonden al dat ze niet zulke mooie dingen maaktenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahahamijn vriend keek met een schuin oog half mee en zelfs hij zei halverwege jeetjte, t is wel een beetje ehm... amateuristisch allemaal hè?
![]()
![]()
t is idd beter dan niks, maar het haalt het echt bij lange na niet qua niveau enz bij de Britse variant.

bbc kan je terugkijken via vpn op UK denk ik, in wlk geval niet 'legaal' in Nederland.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:29 schreef Elleska het volgende:
zijn die tv programma's ook ergens terug te zien?

Op de website kun je wel kleine fragmenten zien.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
bbc kan je terugkijken via vpn op UK denk ik, in wlk geval niet 'legaal' in Nederland.

ja of via vpn verbinding (zie netflix topic)quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:52 schreef E.T. het volgende:
iPlayer toch alleen als je UK-inwoner bent?
via torrents zijn ze ook wel allemaal binnen te halen trouwens

Ik ga morgen even in de winkel kijken, probeer eerst even de blanke nagellak aangezien ik dat tenminste in huis hebquote:Op maandag 9 maart 2015 20:37 schreef rhubarbje het volgende:
Er bestaat een soort van lijm voor dat soort dingen geloof ik
Maar ik zou je niet kunnen helpen verder dus niet echt de meest zinvolle opmerking

Gevonden inderdaad! Weet je dan ook nog toevallig of dit helemaal hard wordt?quote:Op maandag 9 maart 2015 21:59 schreef E.T. het volgende:
FrayCheck is er ook van Prym en in die hoedanigheid bij bijv. Textielstad.nl
Even spelen met hoe je het schrijft (streepje, spatie of aanelkaar) levert meerdere (kleine) nederlandse webshops op

Nog bedankt voor de tip! Met de variotang is het inderdaad gelukt om de drukkers op het pakje te zetten!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:44 schreef Roosje84 het volgende:
Phaidra en Lijnloos, leuk jumpsuitje. Ik heb hem ook gemaakt voor mijn kleine E.
Gebruik wel een goede tang zoals die van Prym en bijbehorende drukkers.
Ik heb de fout gemaakt te bedenken dat gekleurde babydrukkers wel leuk waren. Waren ze ook voor het idee. De drukkers bleven namelijk niet goed vastzitten doordat het randje best dik werd van die lagen boordstof.
Daarna heb ik de drukkers vervangen voor open drukkers van Prym en werkt het prima.

Superleuk pakje voor A!quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nog bedankt voor de tip! Met de variotang is het inderdaad gelukt om de drukkers op het pakje te zetten!
[ afbeelding ]

Ik heb alleen een beetje te lang gewacht, A. is te bol om er nog lekker in te passen. Armen en benen zitten perfect, maar omdat het smal valt, krijg ik het niet prettig meer aangetrokkenquote:

M'n schoonzusje heeft ook te lang gewacht. Ik had een maat 56 gemaakt, maar de kleine is er sinds gisteren en ze is nogal serotien. wel een lief meisje, we gaan vanmiddagquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb alleen een beetje te lang gewacht, A. is te bol om er nog lekker in te passen. Armen en benen zitten perfect, maar omdat het smal valt, krijg ik het niet prettig meer aangetrokken![]()
.

Tadaaa!!! Ik wilde iets nieuws voor ons optreden vanavond, vandaar de kleurstelling. En we hebben een nummer dat 'London' heet, dus ja, toepasselijker kon niet natuurlijk.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ja!! De celebrity afleveringen waren leuk!
Ik wil ook een rokje met de skyline van Londen erop!![]()

Wat onwijs cool!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tadaaa!!! Ik wilde iets nieuws voor ons optreden vanavond, vandaar de kleurstelling. En we hebben een nummer dat 'London' heet, dus ja, toepasselijker kon niet natuurlijk.
[ afbeelding ]
Het rokje zelf was de hel, wegens te dikke reet en zelf patroon uitvogelen. Na een uur klooien met een rits die niet wilde bedacht ik me dat het voordeel van een dikke kont maar geen tieten is dat het meeste wel over je hoofd past.
Hop, zijkant dicht genaaid en toen was het zo gepiept!

Ik heb een kont én tietenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tadaaa!!! Ik wilde iets nieuws voor ons optreden vanavond, vandaar de kleurstelling. En we hebben een nummer dat 'London' heet, dus ja, toepasselijker kon niet natuurlijk.
[ afbeelding ]
Het rokje zelf was de hel, wegens te dikke reet en zelf patroon uitvogelen. Na een uur klooien met een rits die niet wilde bedacht ik me dat het voordeel van een dikke kont maar geen tieten is dat het meeste wel over je hoofd past.
Hop, zijkant dicht genaaid en toen was het zo gepiept!

Dan werkt dit ook prima met een rits middenachter, dat is tenminste een rechte naad.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:10 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb een kont én tieten![]()
Maar je rokje is fantastisch

Heldquote:Op woensdag 25 maart 2015 20:30 schreef Burdie het volgende:
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar heeft spoonflower niks? Anders kan je daar evt. zelf de stof laten bedrukken.

quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Held
Tnx
http://www.spoonflower.com/collections/16001

Sowieso een erg leuke sitequote:Op woensdag 25 maart 2015 20:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Held
Tnx
http://www.spoonflower.com/collections/16001

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |