abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150062794
Tnx! Stof komt bij stoffen.net vandaan... stond geloof ik onder jersey.

https://www.stoffen.net/35-d2383_jersey-union-jack.html?$category=hi4teckq69m
pi_150063536
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:27 schreef Lijnloos het volgende:
Ordinaire crosspost:
*O* Jumpsuitje is (op de drukknoopjes na, die zijn in bestelling) af! Ik ben zo trots en blij met mijn naaimachien! O+

[ afbeelding ]

Dank voor het meedenken!
Wat een leuke! En geweldige stof inderdaad.

Ik heb gisteravond eens naar Door het oog van de naald gekeken. Mwah, het blijft bij een keer kijken, denk ik zo.
pi_150093863
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:26 schreef Bleie het volgende:

[..]
Ik heb gisteravond eens naar Door het oog van de naald gekeken. Mwah, het blijft bij een keer kijken, denk ik zo.
Ik vind het wel leuk. Beter dan géén naaiprogramma op tv :)
pi_150094270
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Heb al jaren een naaimachine (AEG NM 1800) maar loopt nooit op rolletjes, nog nooit probleemloos lekker een projectje genaaid. Gisteren wéér ellende, met een katoenen rokje nog wel. Tijd voor een nieuwe machine dus!
Eerste plan is om naar een zaakje te gaan en te kijken voor een oude tweedehandse. Maar eigenlijk ben ik ook wel gecharmeerd door de Husqvarna H Class E20. Alleen nog online gezien (inclusief 16 filmpjes op youtube, sowieso heel interessant).

Heeft iemand dit naaimachine en wat vind je er nou echt van? Kun je er op naaien zonder "vogelnestjes" onder de stof en ander moeilijk gedoe? Ik ben bang voor een miskoop, geef mijn zuurverdiende geld graag goed uit.
Alvast bedankt, Cherry
pi_150095540
kan je hem uittesten in de winkel?

elke goed afgestelde naaimachine kan in principe naaien zonder 'vogelnestjes' onder de stof.
ik heb een hele oude Husqvarna en die bevalt prima.
pi_150096172
Ik ga morgen naar twee winkels. Dan ga ik wel vragen of ik hem mag testen.

Dat goed afstellen kan ik zelf niet, maar hij heeft het altijd al gedaan vanaf het moment dat ik hem had. Wel iemand anders naar laten kijken die er wat van weet, maar helpt een middagje en dan doet hij weer vervelend. Weet niet wat het is met dit ding. Dus draadspanning is het niet, nieuwe naald erin helpt ook niet, opnieuw inrijgen helpt niet.
Pff gisteren zó gefrustreerd, kreeg zelfs de onderdraad niet meer omhoog..(nadat ik al ellende had met de draad, dat ik al een uur probeerde op te lossen) Heb dáár een half uur aan zitten klooien, niet gelukt en toen niet meer aangeraakt en gaan zoeken naar een nieuwe. Naaien moet leuk en ontspannend zijn, niet frustrerend en hoofdpijnmakend en ervoor zorgen dat ik dat ding het raam uit wil gooien (danoontje powerrrrrrr!)

Ik overweeg trouwens wel naailes, vooral om "problemen" met de machine te leren oplossen en patroonteksten/werkbeschrijvingen te leren lezen. Naaien en zelf ontwerpen uitvoeren kan ik wel, maarja..
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:40:49 #182
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_150096244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:57 schreef Cherryblossom het volgende:

[..]

Ik kijk het ook maar met kromme tenen.
Gelukkig was er vanavond weer Sewing Bee op BBC2 :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_150097227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:03 schreef Cherryblossom het volgende:
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Heb al jaren een naaimachine (AEG NM 1800) maar loopt nooit op rolletjes, nog nooit probleemloos lekker een projectje genaaid. Gisteren wéér ellende, met een katoenen rokje nog wel. Tijd voor een nieuwe machine dus!
Eerste plan is om naar een zaakje te gaan en te kijken voor een oude tweedehandse. Maar eigenlijk ben ik ook wel gecharmeerd door de Husqvarna H Class E20. Alleen nog online gezien (inclusief 16 filmpjes op youtube, sowieso heel interessant).

Heeft iemand dit naaimachine en wat vind je er nou echt van? Kun je er op naaien zonder "vogelnestjes" onder de stof en ander moeilijk gedoe? Ik ben bang voor een miskoop, geef mijn zuurverdiende geld graag goed uit.
Alvast bedankt, Cherry
Ik heb net mijn eerste naaimachine gekocht (eentoyota) en hij heeft maar ¤99,- gekost (de aanbieding is nog geldig http://www.muldernaaimach(...)d=64&lang=nl&x=promo )
Ik ben er heel tevreden over.

Op youtube staan verschillende demonstraties van deze machine. Hij gaat met gemak door meerdere lagen jeans heen en ik heb hem zelfs door dik leer zien gaan. Binnenwerk volledig van metaal.

Misschien is dit iets voor jou?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_150097444
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:39 schreef Cherryblossom het volgende:
Ik ga morgen naar twee winkels. Dan ga ik wel vragen of ik hem mag testen.

Dat goed afstellen kan ik zelf niet, maar hij heeft het altijd al gedaan vanaf het moment dat ik hem had. Wel iemand anders naar laten kijken die er wat van weet, maar helpt een middagje en dan doet hij weer vervelend. Weet niet wat het is met dit ding. Dus draadspanning is het niet, nieuwe naald erin helpt ook niet, opnieuw inrijgen helpt niet.
Pff gisteren zó gefrustreerd, kreeg zelfs de onderdraad niet meer omhoog..(nadat ik al ellende had met de draad, dat ik al een uur probeerde op te lossen) Heb dáár een half uur aan zitten klooien, niet gelukt en toen niet meer aangeraakt en gaan zoeken naar een nieuwe. Naaien moet leuk en ontspannend zijn, niet frustrerend en hoofdpijnmakend en ervoor zorgen dat ik dat ding het raam uit wil gooien (danoontje powerrrrrrr!)

Ik overweeg trouwens wel naailes, vooral om "problemen" met de machine te leren oplossen en patroonteksten/werkbeschrijvingen te leren lezen. Naaien en zelf ontwerpen uitvoeren kan ik wel, maarja..
kan ook best zijn dat dat 'goed afstellen' in iets zit waar jij niets aan kan veranderen.
Als je een 2ehandsje bij een winkel koopt mag je verwachten dat deze wel helemaal goed is afgesteld. maar altijd even testen.
pi_150101139
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:57 schreef Cherryblossom het volgende:

[..]

Gister was op de bbc2 weer the great British sewingbee, veeeeel leuker :Y
pi_150103139
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:26 schreef Bleie het volgende:

[..]

Wat een leuke! En geweldige stof inderdaad.

Hahaha :D mijn vriend keek met een schuin oog half mee en zelfs hij zei halverwege jeetjte, t is wel een beetje ehm... amateuristisch allemaal hè? :') :D
t is idd beter dan niks, maar het haalt het echt bij lange na niet qua niveau enz bij de Britse variant.
:)
pi_150103298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha :D mijn vriend keek met een schuin oog half mee en zelfs hij zei halverwege jeetjte, t is wel een beetje ehm... amateuristisch allemaal hè? :') :D
t is idd beter dan niks, maar het haalt het echt bij lange na niet qua niveau enz bij de Britse variant.
Mijn man was geloof ik wel blij dat ik het niet zo leuk vond. :P De Britse heb ik nog nooit gezien. Is die zo veel beter?

Maar goed. Ik heb gisteren een rokje voor mijn dochter gemaakt. Ben niet helemaal tevreden over de ruche onderdaan (zit niet mooi verdeeld), maar verder vind ik het een schatje geworden:

pi_150103348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:10 schreef Bleie het volgende:

[..]

Mijn man was geloof ik wel blij dat ik het niet zo leuk vond. :P De Britse heb ik nog nooit gezien. Is die zo veel beter?

Maar goed. Ik heb gisteren een rokje voor mijn dochter gemaakt. Ben niet helemaal tevreden over de ruche onderdaan (zit niet mooi verdeeld), maar verder vind ik het een schatje geworden:

[ afbeelding ]
Heel schattig O+

De Britse is beter ja. Niveau van de deelnemers ligt hoger, er wordt niet zo gezanikt over onzin-dingen en ze maken tenminste mooiere dingen over het algemeen :D

gister hebben ze Schotse quilts gemaakt O+ echt vakwerk man, ik was onder de indruk :o
pi_150103617
Wat een leuk rokje Bleie! Leuke stofjes ook...
pi_150103652
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heel schattig O+

De Britse is beter ja. Niveau van de deelnemers ligt hoger, er wordt niet zo gezanikt over onzin-dingen en ze maken tenminste mooiere dingen over het algemeen :D

gister hebben ze Schotse quilts gemaakt O+ echt vakwerk man, ik was onder de indruk :o
Jaaa die kilts _O_ _O_ echt zo tof! En uiteraard won de militaire precisie ;)
pi_150103819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:21 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Jaaa die kilts _O_ _O_ echt zo tof! En uiteraard won de militaire precisie ;)
ohja kilt! :D ik zat er naar te kijken van, iets klopt niet aan dit woord :') :D

Maar echt geweldig hè? Ik vond het echt heel tof hoe ze ál die ruitjes en lijntjes zo precies het patroon door hadden laten lopen in die plooien. Wát een werk...
pi_150104783
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja kilt! :D ik zat er naar te kijken van, iets klopt niet aan dit woord :') :D

Maar echt geweldig hè? Ik vond het echt heel tof hoe ze ál die ruitjes en lijntjes zo precies het patroon door hadden laten lopen in die plooien. Wát een werk...
zonder plooien en dingen is het al een heel werk, ik kijk wel uit voor ik weer iets met ruit maak!
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:19:07 #193
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_150105505
Leuk joh die rompertjes! Ik vind kleine kinderkleertjes altijd zoveel moeilijker dan volwassen kleertjes. :D Dat gepiel!

En dat rokje! Zo leuk. <3 Ik wil voor de zomer wat overgooiertjes en rokjes gaan maken van stofjes die ik over heb.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:21:04 #194
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_150105547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik keek het woensdag met mijn nichtjes van 8 en 10 en die vonden al dat ze niet zulke mooie dingen maakten _O- :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_150105830
zijn die tv programma's ook ergens terug te zien?
pi_150105925
sewing bee schijnt op youtube te staan... Ik wil het ook nog wel es terug kijken.
pi_150105952
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:29 schreef Elleska het volgende:
zijn die tv programma's ook ergens terug te zien?
bbc kan je terugkijken via vpn op UK denk ik, in wlk geval niet 'legaal' in Nederland.
pi_150107330
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

bbc kan je terugkijken via vpn op UK denk ik, in wlk geval niet 'legaal' in Nederland.
Op de website kun je wel kleine fragmenten zien.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b03myqj2

En met de BBC iplayer kun je de afleveringen bekijken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:52:56 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_150110446
iPlayer toch alleen als je UK-inwoner bent?
via torrents zijn ze ook wel allemaal binnen te halen trouwens :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_150110499
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:52 schreef E.T. het volgende:
iPlayer toch alleen als je UK-inwoner bent?
via torrents zijn ze ook wel allemaal binnen te halen trouwens :)
ja of via vpn verbinding (zie netflix topic)
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')