abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2014 @ 11:07:58 #1
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147242323

quote:
Dragon Age is a high fantasy role-playing video game series created by BioWare. The first game, Dragon Age: Origins, was released in 2009. Dragon Age II, a sequel to Origins, was released in March 2011. Dragon Age: Inquisition is set to be released Fall 2014. The series' fantasy setting has also been used by a variety of other media, including books and tabletop games, and the two main games have been joined by a variety of downloadable content (DLC) add-ons.
Games in de serie:
Dragon Age: Origins
Dragon Age II
Dragon Age: Inquisition

En dan is er natuurlijk nog de Keep. :)
quote:
Dragon Age Keep is a free online application that allows players to tailor decisions made in Dragon Age: Origins and Dragon Age II and import them into a new game of Dragon Age: Inquisition. The Keep can be accessed on a variety of devices (including tablets and smartphones) through an Origin account.

Deze guide is ook beschikbaar in tekstvorm.
Poll: Welk ras ga jij spelen in DA:I?
Qunari
Dwarf
Elf
Human
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: En welke class?
Mage
Warrior
Rogue
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  woensdag 3 december 2014 @ 11:17:43 #2
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147242520
Hebben jullie, net als ik, last van bepaalde karakters die soms niet laden, (voornamelijk) in Skyhold? Bijvoorbeeld, Varric in de grote hal, Iron Bull in de kroeg en Blackwall in de stal. Dat je binnenkomt en ze niet ziet, vervolgens wegloopt en dan ineens zijn ze 'r toch? Of het omgekeerde, dat als je binnenkomt, je ze ziet staan, je draait het beeld in een andere richting, je spreekt even iemand anders aan en je dan weer in hun richting kijkt en ze dan ineens er niet meer zijn?
  woensdag 3 december 2014 @ 11:32:50 #3
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147242902
Nog niet gemerkt, maar om heel eerlijk te zijn zoek ik ze tot nu toe ook niet echt heel vaak op. Als ik in Skyhold ben dat ben ik vooral bezig met zooi verkopen, wapen/armor updaten of creëren, iemand veroordelen en taken uitdelen in de war chamber...tegen de tijd dat ik daar klaar mee ben wil ik eigenlijk altijd weer een gebied in. :D

Geen tijd om te praten...dat doet men maar als ze in de party zitten. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_147243927
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef The_Substitute het volgende:
Hebben jullie, net als ik, last van bepaalde karakters die soms niet laden, (voornamelijk) in Skyhold? Bijvoorbeeld, Varric in de grote hal, Iron Bull in de kroeg en Blackwall in de stal. Dat je binnenkomt en ze niet ziet, vervolgens wegloopt en dan ineens zijn ze 'r toch? Of het omgekeerde, dat als je binnenkomt, je ze ziet staan, je draait het beeld in een andere richting, je spreekt even iemand anders aan en je dan weer in hun richting kijkt en ze dan ineens er niet meer zijn?
Nope, wel een keer gehad dat ik met Bull ging praten en toen kwam die cutscene dat cass m slaat met die stok en op de achtergrond stond Cass dr dubbelganger tegen de dummies te slaan :')
pi_147243936
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:32 schreef Semisane het volgende:
Nog niet gemerkt, maar om heel eerlijk te zijn zoek ik ze tot nu toe ook niet echt heel vaak op. Als ik in Skyhold ben dat ben ik vooral bezig met zooi verkopen, wapen/armor updaten of creëren, iemand veroordelen en taken uitdelen in de war chamber...tegen de tijd dat ik daar klaar mee ben wil ik eigenlijk altijd weer een gebied in. :D

Geen tijd om te praten...dat doet men maar als ze in de party zitten. ;)
Zo mis je wel een hoop toffe cutscenes en companion missions.
pi_147244133
Heb wel ooit dat ze heel raar gaan lopen en dat hun benen niet bij het lijf passen
  woensdag 3 december 2014 @ 12:20:29 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147244198
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:10 schreef Cikx het volgende:

[..]

Zo mis je wel een hoop toffe cutscenes en companion missions.
Ach...er is nog tijd...of anders altijd nog een second playthrough. ;)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_147244528
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:20 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ach...er is nog tijd...of anders altijd nog een second playthrough. ;)
Sommige zaken zijn wel degelijk getimed aan de main quests, ikzelf ga regelmatig een rondje af om te babbelen met iedereen. Neemt zeker tijd in beslag, maar wil weten wat er (onderling) speelt en krijg op die manier ook alle sidemissions mee.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_147244552
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef The_Substitute het volgende:
Ik heb dat een paar keer gehad met Sera en Cullen.
"Bazinga! Once again you have fallen for one of my classic pranks"
pi_147246171
Ben nog niet eens in de Skyhold :+
  woensdag 3 december 2014 @ 15:31:21 #11
435394 Visserij
Niets beweegt vanzelf
pi_147249350
Mensen, ik zit te denken om dit spel aan te schaffen.

Is het een beetje doable als boon voor zowel de serie en het genre?
pi_147250343
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:31 schreef Visserij het volgende:

Bedoel je met het genre RPG's of fantasy?
Als je niet weet wat mages ed. zijn wordt al lastig, voor een RPG heeft het een iets hogere instapdrempel dan een Skyrim, maar je moet toch ergens beginnen. :P

De serie heeft een vrij uitgebreide lore, als je je daar in hebt verdiept dan zul je uiteraard ook meer uit het spel halen, maar van de meeste nieuwkomers hoor ik dat het ook prima te volgen is.
pi_147250549
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:31 schreef Visserij het volgende:

Als je erover moet denken is het misschien handig om eerst deel 1 voor een klein prijsje aan te schaffen.

Ik vind deel 3 trouwens heel tof en lichtjaren beter dan 2, maar hij haalt het voor mij niet bij 1. :P
Conscience do cost.
pi_147253217
Blackwall is baas 14.gif

maar nu moet casandra mijn party uit :(

Solas ingeruild voor die Vivienne en een fire mage van gemaakt. Werd helemaal gek van die ijsblokken van Solas.
  woensdag 3 december 2014 @ 18:12:11 #15
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147254462
Een van de dingen die me echt tegenstaat, is dat omdat al die gebieden zo groot zijn, het schrijfwerk zo minimaal lijkt. Ik mis sub-plots wat betreft bepaalde groepen vijanden. In plaats van dat je keuzes krijgt, is het puur vechten geblazen. Je bent ook langer bezig met 'vindt 7x dit', of 'markeer 10x dat', dan met praten o.i.d. Die gesprekken die je in-game hebt, voelen ook minder persoonlijk aan dan de gesprekken die je hebt voor de main quests en met je companions.

Bijvoorbeeld bij de Exalted Plains...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mis ik hier. Dus hoe goed die gebieden er ook uit zien, komt het bij mij neer op, groter is niet perse beter. Liever kleinere gedeeltes met veel interactie en keuzes dan grote gebieden waar het kaal aanvoelt wat betreft interactie.
pi_147255056
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:12 schreef The_Substitute het volgende:
Een van de dingen die me echt tegenstaat, is dat omdat al die gebieden zo groot zijn, het schrijfwerk zo minimaal lijkt. Ik mis sub-plots wat betreft bepaalde groepen vijanden. In plaats van dat je keuzes krijgt, is het puur vechten geblazen. Je bent ook langer bezig met 'vindt 7x dit', of 'markeer 10x dat', dan met praten o.i.d. Die gesprekken die je in-game hebt, voelen ook minder persoonlijk aan dan de gesprekken die je hebt voor de main quests en met je companions.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mis ik hier. Dus hoe goed die gebieden er ook uit zien, komt het bij mij neer op, groter is niet perse beter. Liever kleinere gedeeltes met veel interactie en keuzes dan grote gebieden waar het kaal aanvoelt wat betreft interactie.
Dit is inderdaad wat ik echt het meeste mis in vergelijking met Origins, al is de combat nog zo veel beter en de gebieden nog zoveel mooier, die quests waarbij je morele keuzes moet maken zijn imo het belangrijkste. Daarbij komt ook nog dat je niet meer de asshole kan zijn die je in Origins kon zijn. Heb inderdaad het gevoel dat er veel minder te kiezen valt.

Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd. Bij Origins was het bijvoorbeeld erg tof om via puzzels en verborgen quests die set items te verzamelen en zo echt bad ass armor te hebben.
pi_147255173
Even over een quest voor Dorian.
SPOILER
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_147255238
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:34 schreef Drankster het volgende:

Solas ingeruild voor die Vivienne en een fire mage van gemaakt. Werd helemaal gek van die ijsblokken van Solas.
Ik heb die Dorian fire gemaakt en vond dat eigenlijk veel erger dan frost wat betreft graphics. Het ene moment is er niets aan de hand, het volgende moment zijn mijn ogen belast met de kracht van duizend woestijnzonnen :')
Conscience do cost.
pi_147258054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb die Dorian fire gemaakt en vond dat eigenlijk veel erger dan frost wat betreft graphics. Het ene moment is er niets aan de hand, het volgende moment zijn mijn ogen belast met de kracht van duizend woestijnzonnen :')
Haha, ik merk het ja, nu lightning proberen :P
pi_147263363
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:30 schreef Cikx het volgende:

[..]

Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd.
DA2 zeker nooit gespeeld? Daar was het echt rampzalig.
pi_147263486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

DA2 zeker nooit gespeeld? Daar was het echt rampzalig.
Jawel hoor, maar Inquisition is in alle opzichten beter dus heeft het niet zoveel zin om het daarmee te vergelijken. :P
pi_147263833
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:12 schreef The_Substitute het volgende:

SPOILER
Helemaal mee eens.
Ik had gister voor het eerst dat ik het gevoel had dat ik aan het grinden was voor power points. Een naar, world of warcraft achtig gevoel. Origins had ook een overflow van gevechten. Achter elke fucking deur weer een groep, dat stoorde me daar. Maar hier mis je ook nog eens leuke keuzes of interessant / dynamisch verhaal erbij.

En wat ik ook weer heeeeel erg mis zijn de verschillende begin mogelijkheden. Elk begin had een fantastisch verhaal in Origins. Waarom kon dat hier ook niet?..

Ik probeer nu vooral met de main story door te gaan aangezien die wel erg vet is.
pi_147267883
quote:

[..]

Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd. Bij Origins was het bijvoorbeeld erg tof om via puzzels en verborgen quests die set items te verzamelen en zo echt bad ass armor te hebben.
Dit en handschoenen + schoenen gewoon los en niet als vage upgrades van je armor.
pi_147267919
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2014 00:34 schreef Drankster het volgende:

[..]

Dit en handschoenen + schoenen gewoon los en niet als vage upgrades van je armor.
Zou nog wel tof zijn als het duidelijk was welke upgrades op welk armor kunnen en als niet maar 20% van het aanbod aan armor te upgraden was. :')
  donderdag 4 december 2014 @ 01:48:40 #25
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147268947
quote:
Dit is inderdaad wat ik echt het meeste mis in vergelijking met Origins, al is de combat nog zo veel beter en de gebieden nog zoveel mooier, die quests waarbij je morele keuzes moet maken zijn imo het belangrijkste. Daarbij komt ook nog dat je niet meer de asshole kan zijn die je in Origins kon zijn. Heb inderdaad het gevoel dat er veel minder te kiezen valt.
Daar kom ik nog wel een keer op terug als ik 'm uitgespeeld heb, maar je kon in de main quest toch op bepaalde momenten wel aardig een klootzak zijn. Bijvoorbeeld bij...
SPOILER
quote:
Bij Origins was het inderdaad wel tof. De Juggernaut-armor bijvoorbeeld, plus de Ring of Ages erbij kopen en je had een tof visueel en qua stats leuke set. Maar dat visuele boeit mij verder weinig. Het gaat mij vooral om de stats en die kun je in Inquisition naar hartenlust aanpassen.

En wat DA2 betreft, die had wel nog sets, maar daar kon je het natuurlijk alleen bij Hawke aanpassen.
  donderdag 4 december 2014 @ 01:50:11 #26
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147268968
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:22 schreef J86 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Ik had gister voor het eerst dat ik het gevoel had dat ik aan het grinden was voor power points. Een naar, world of warcraft achtig gevoel. Origins had ook een overflow van gevechten. Achter elke fucking deur weer een groep, dat stoorde me daar. Maar hier mis je ook nog eens leuke keuzes of interessant / dynamisch verhaal erbij.
Ik vond het in Origins niet storend. Door de survival-skill kon je zien wat er zich in het volgende deel bevond, waardoor je op een leuke manier tactisch kon plannen.

SPOILER
quote:
En wat ik ook weer heeeeel erg mis zijn de verschillende begin mogelijkheden. Elk begin had een fantastisch verhaal in Origins. Waarom kon dat hier ook niet?..

Ik probeer nu vooral met de main story door te gaan aangezien die wel erg vet is.
Die originstories hadden hier op zich wel gekund, ja. En ik ben tot nu toe ook wel te spreken over de MQ. Vooral Redcliffe was tof.
pi_147269261
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 01:48 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Daar kom ik nog wel een keer op terug als ik 'm uitgespeeld heb, maar je kon in de main quest toch op bepaalde momenten wel aardig een klootzak zijn. Bijvoorbeeld bij...
SPOILER
In de main quest kun je inderdaad wel keuzes maken, maar bij Origins kon je dat ook bij ontzettend veel sidequests, waar het in deze game vooral veel dingen zoeken en vijanden killen is. Zelden heb je een dialoog met een vijand waarbij je met hem kunt onderhandelen en zelden heb je meerdere keuzes hoe je een sidequest oplost.
Paar voorbeelden uit Origins:
- Quest in Brecilian Forest met de mad hermit en de rijmende oak, waarbij je zijn de keuze had de boom te killen of zijn acorn te halen en je kon dan die acorn ook nog op verschillende manieren verkrijgen.
- Quest met die sjaal en de weerwolf die hierboven al genoemd is
- De random encounter met Zevran (2 keer zelfs). Die random encounters mis ik ook wel echt als ik eraan terug denk
- Je kon vanallerlei deals sluiten met demons, ze met rust laten of ze killen

Nouja eigenlijk zijn er gewoon teveel quests om op te noemen die je allemaal op een verschillende manier kon oplossen en daarbij kon je altijd wel een erg 'evil' optie kiezen. Hier heb ik het gevoel dat je alle sidequests op dezelfde manier oplost en geen keuzes hebt. Er valt daarentegen wel wat voor te zeggen dat je de Inquisition niet zo populair maakt als klootzak zijnde. :P Maar dat zou misschien ook wel tof zijn geweest; een verguisde inquisition die dan toch maar even de wereld redt.

quote:
[..]

Bij Origins was het inderdaad wel tof. De Juggernaut-armor bijvoorbeeld, plus de Ring of Ages erbij kopen en je had een tof visueel en qua stats leuke set. Maar dat visuele boeit mij verder weinig. Het gaat mij vooral om de stats en die kun je in Inquisition naar hartenlust aanpassen.

En wat DA2 betreft, die had wel nog sets, maar daar kon je het natuurlijk alleen bij Hawke aanpassen.
Ik vind het visuele wel erg tof en kan me er enorm aan ergeren dat ik nu weer met een Origins achtige mage-muts rond loop, die ook nog legendary is. :P
Vind het ook vervelend dat de paarse gear die ik tegenkom allemaal voor een vrij laag level is, waardoor dingen die je craft vaak beter zijn, maar dan weer niet een shitload aan verschillende stats kunnen hebben.
Vind het jammer dat je geen schematics hebt om paarse legendary gear te kunnen craften. Wel kun je het beste armor in de game craften, maar dat kan dan weer alleen maar door
SPOILER
gedragen worden. ;( Loop nu met een paarse staf die in de 90 damage doet, terwijl ik er een kan craften die veel meer damage doet, maar die heeft dan weer niet die legendary properties. Ik denk gewoon dat ze het op een manier hadden kunnen maken die meer voldoening zou geven. Zij het door wat meer end-game paarse gear te kunnen vinden of craften.
pi_147271481
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:19 schreef Cikx het volgende:

[..]

In de main quest kun je inderdaad wel keuzes maken, maar bij Origins kon je dat ook bij ontzettend veel sidequests, waar het in deze game vooral veel dingen zoeken en vijanden killen is. Zelden heb je een dialoog met een vijand waarbij je met hem kunt onderhandelen en zelden heb je meerdere keuzes hoe je een sidequest oplost.
Paar voorbeelden uit Origins:
- Quest in Brecilian Forest met de mad hermit en de rijmende oak, waarbij je zijn de keuze had de boom te killen of zijn acorn te halen en je kon dan die acorn ook nog op verschillende manieren verkrijgen.
- Quest met die sjaal en de weerwolf die hierboven al genoemd is
- De random encounter met Zevran (2 keer zelfs). Die random encounters mis ik ook wel echt als ik eraan terug denk
- Je kon vanallerlei deals sluiten met demons, ze met rust laten of ze killen

Nouja eigenlijk zijn er gewoon teveel quests om op te noemen die je allemaal op een verschillende manier kon oplossen en daarbij kon je altijd wel een erg 'evil' optie kiezen. Hier heb ik het gevoel dat je alle sidequests op dezelfde manier oplost en geen keuzes hebt. Er valt daarentegen wel wat voor te zeggen dat je de Inquisition niet zo populair maakt als klootzak zijnde. :P Maar dat zou misschien ook wel tof zijn geweest; een verguisde inquisition die dan toch maar even de wereld redt.

[..]

Ik vind het visuele wel erg tof en kan me er enorm aan ergeren dat ik nu weer met een Origins achtige mage-muts rond loop, die ook nog legendary is. :P
Vind het ook vervelend dat de paarse gear die ik tegenkom allemaal voor een vrij laag level is, waardoor dingen die je craft vaak beter zijn, maar dan weer niet een shitload aan verschillende stats kunnen hebben.
Vind het jammer dat je geen schematics hebt om paarse legendary gear te kunnen craften. Wel kun je het beste armor in de game craften, maar dat kan dan weer alleen maar door
SPOILER
gedragen worden. ;( Loop nu met een paarse staf die in de 90 damage doet, terwijl ik er een kan craften die veel meer damage doet, maar die heeft dan weer niet die legendary properties. Ik denk gewoon dat ze het op een manier hadden kunnen maken die meer voldoening zou geven. Zij het door wat meer end-game paarse gear te kunnen vinden of craften.
Gameplay zoals Origin zullen we helaas niet snel meer tegenkomen. Het is meer de trend van gaming tegenwoordig, het moet allemaal maar voor de massa zijn. Persoonlijk vind ik 1 van de meest storende dingen in deze versie t.o.v. origins het gedeelte hoe je levelt.

In de originele kon je je eigen stats aanpassen, een specialty kiezen (battlemage, bloodmage etc), daarna nog een specialisation (herbalism/warrior etc) waarna je pas je skills koos. Hier kun je niet eens je stats aanpassen, een classic tank maken is bijv. al niet mogelijk tenzij je skills kiest die toevallig die stats geven, of je de skills kunt gebruiken of niet.

Ook de action bar waar maar 8 skills op passen is compleet waardeloos. Leuk voor een console, maar voor op de pc onvergeeflijk. Ik mis de balk waar ik alles op kon gooien wat ik wou, en nog ruimte over had. De tactical view is al vaak genoeg genoemd en hoeft niet nog eens duidelijk gemaakt te worden, maar die is nutteloos in DA:I.

Tot slot verbaas ik me over de matige customisation van Skyhold. Die 3 dingen, dat was het? Zal wel weer dlc voor komen vermoed ik gezien het aantal lege ruimtes die nog over zijn.
  donderdag 4 december 2014 @ 21:33:35 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147291103
Uitgespeeld in +- 50 uur.

Prima spel hoor, maar ik vond het RP-onderdeel wel erg mager vergeleken met DAO (en zelfs DA2).

Ook was de hoofdverhaallijn voor mijn gevoel veel te kort.

Al met al een lichte teleurstelling.
pi_147291832
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:33 schreef Twiitch het volgende:
Uitgespeeld in +- 50 uur.

Prima spel hoor, maar ik vond het RP-onderdeel wel erg mager vergeleken met DAO (en zelfs DA2).

Ook was de hoofdverhaallijn voor mijn gevoel veel te kort.

Al met al een lichte teleurstelling.
En ik dacht dat ik het snel gedaan had. :P
  donderdag 4 december 2014 @ 21:56:44 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147291934
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:53 schreef Cikx het volgende:

[..]

En ik dacht dat ik het snel gedaan had. :P
Ja, ik ben op een gegeven moment gestopt met de sidequests. De omgevingen waren prachtig maar de quests zelf stelden niet veel voor. In DAO had elke quest een duidelijk doel, hier was het vooral grinden en fetchen.

Het was allemaal zo.......zielloos. :{
  vrijdag 5 december 2014 @ 07:02:41 #32
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147299803
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:56 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, ik ben op een gegeven moment gestopt met de sidequests. De omgevingen waren prachtig maar de quests zelf stelden niet veel voor. In DAO had elke quest een duidelijk doel, hier was het vooral grinden en fetchen.

Het was allemaal zo.......zielloos. :{
Valt toch wel mee? Elk gebied heeft een quest die ergens in de verhaallijn past en de rest van de side-quests moet je gewoon zien als dingen die je op je pad tegenkomt waarvan het niet de bedoeling lijkt dat je alles gaat doen?

Ik vermaak me er wel mee...maar goed...ik vermaakte me ook met Dragon's Dogma...ik kan er kennelijk goed tegen om een beetje rond te hobbelen in grote gebieden. :D

Het is inderdaad wel zo dat het minder gedreven is als DA:O...er mist gewoon een soort "sense-of-urgency", wat ik wel had in Origins. DA2 was zo anders en linear dat het werkelijk niet te vergelijken is.
pi_147315420
Man man man, wat zijn die despair demons toch echt enorm irritant zeg. :r De hele tijd springen ze weg en moet ik er weer achteraan rennen. :(
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:33:12 #34
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147319608
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:33 schreef Rezania het volgende:
Man man man, wat zijn die despair demons toch echt enorm irritant zeg. :r De hele tijd springen ze weg en moet ik er weer achteraan rennen. :(
Ik neem aan dat Blackwall ook jouw Battlemaster is. Zo ja, gebruik Grappling Chain. ;)

Voor mij was het eerst dubbel irritant. Ik met m'n Rogue achter die despair-demons aanhollen. Had ik 'm bijna, trok Blackwall 'm naar zich toe. Kon ik weer teruglopen. :(
pi_147320205
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:33 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Blackwall ook jouw Battlemaster is. Zo ja, gebruik Grappling Chain. ;)

Voor mij was het eerst dubbel irritant. Ik met m'n Rogue achter die despair-demons aanhollen. Had ik 'm bijna, trok Blackwall 'm naar zich toe. Kon ik weer teruglopen. :(
We gebruiken allebei al zo vaak mogelijk grappeling chain, maar blijft irritant. Meeste demons heb ik wel in een minuut dood, maar over die dingen doe ik minimaal 3 minuten. :')
pi_147330260
Dragon Age GOTY _O_
pi_147335567
Jongens, enige tips hoe ik mijn party in leven kan houden? Had bijvoorbeeld Cole, Vivienne en Iron Bull bij me om de keep in Emprise du Lion te claimen, zij gingen bij iedere giant gelijk dood, en toen moest ik het solo maar oplossen. Verloor enkel wat guard, voor de rest geen schade opgelopen, lekker gebalanceerd zo. :')
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:17:02 #38
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147335839
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:02 schreef Rezania het volgende:
Jongens, enige tips hoe ik mijn party in leven kan houden? Had bijvoorbeeld Cole, Vivienne en Iron Bull bij me om de keep in Emprise du Lion te claimen, zij gingen bij iedere giant gelijk dood, en toen moest ik het solo maar oplossen. Verloor enkel wat guard, voor de rest geen schade opgelopen, lekker gebalanceerd zo. :')
Alle autoskills uitzetten en die gasten zelf besturen...kost wat meer tijd en is met de huidige tactical cam eigenlijk niet te doen...maar toch dat is echt de enige manier op partymembers op nightmare bij grote gevechten of tegen vijanden van flink hoger level in leven te houden...denk ik. :)
pi_147336424
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:02 schreef Rezania het volgende:
Iron bull vreet bij mij ook potions, daarom neem ik hem nooit mee. Zelf rogue dus bijna altijd blackwall (beste tank ever) en Cassandra bij me, en dan dorian of vivienne als mage, afhankelijk van type quest.

Ben volgens mij bij de laatste quest, alle areas cleared, enige wat open staat:

SPOILER
pi_147336480
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:45 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Iron bull vreet bij mij ook potions, daarom neem ik hem nooit mee. Zelf rogue dus bijna altijd blackwall (beste tank ever) en Cassandra bij me, en dan dorian of vivienne als mage, afhankelijk van type quest.

SPOILER
De laatste q moet je bij je wartable activeren en daar staat dan bij: pas op laatste quest. :P Maar je bent er wel bijna idd.
pi_147336627
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:17 schreef Semisane het volgende:

[..]

Alle autoskills uitzetten en die gasten zelf besturen...kost wat meer tijd en is met de huidige tactical cam eigenlijk niet te doen...maar toch dat is echt de enige manier op partymembers op nightmare bij grote gevechten of tegen vijanden van flink hoger level in leven te houden...denk ik. :)
Jaaaaaaa, geen zin in. :D Vooral omdat ik niet te stoppen ben. _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:45 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, weet ik. Meestal heb ik Dorian, Varric en Blackwall, maar ik wilde eens een keer een andere party gebruiken en horen wat zij te zeggen hebben. Cole en Vivienne hebben bijvoorbeeld interessante gesprekken met elkaar. :P Alleen een beetje jammer dus dat ze snel doodgaan, vooral Cole. Iemand raakt hem aan en hij is al dood. :')
pi_147336750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jaaaaaaa, geen zin in. :D Vooral omdat ik niet te stoppen ben. _O-

[..]

Ja, weet ik. Meestal heb ik Dorian, Varric en Blackwall, maar ik wilde eens een keer een andere party gebruiken en horen wat zij te zeggen hebben. Cole en Vivienne hebben bijvoorbeeld interessante gesprekken met elkaar. :P Alleen een beetje jammer dus dat ze snel doodgaan, vooral Cole. Iemand raakt hem aan en hij is al dood. :')
Vivienne is echt te onaardig tegen Cole en Blackwall. :')
Ik ben zelf een mage en heb Vivienne dus dubbele barrier, erg handig. :P
pi_147337294
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:04 schreef Cikx het volgende:

[..]

Vivienne is echt te onaardig tegen Cole en Blackwall. :')
Ik ben zelf een mage en heb Vivienne dus dubbele barrier, erg handig. :P
'It's just the truth I learned at the circle, my dear.' :')

Echt, ik ben het met haar eens dat circles nodig zijn als onderwijsinstellingen, maar ze doet net alsof daar de absolute waarheid en niks anders wordt geleerd. :') Soms echt irritant.
pi_147338375
Een leven 19 draak met een level 16 Inquisitor proberen te solo'en. :') Het valt wel te doen, maar het duurt echt eeuwig. De eerste 100.000 health ging nog wel, maar toen was de rest dood en nu ben ik al 10 minuten bezig met 10.000 health. :P
pi_147340135
Omg, hij is dood. :D Mijn eerste draak gedood. :7 En ik had nog maar 29 health over op het einde. :')
pi_147340310
Oh, daar heb ik maar anderhalf uur over gedaan gelukkig. _O- Skyrim is er niks bij. :')
pi_147340806
Vivienne had kritiek op hoe ik Skyhold had ingericht. :') _O- Blijkbaar houdt ze niet van een Fereldan theme.
pi_147343677
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:25 schreef Rezania het volgende:
Vivienne had kritiek op hoe ik Skyhold had ingericht. :') _O- Blijkbaar houdt ze niet van een Fereldan theme.
Ik kreeg juist complimenten over mij Orlesian drapes 8-)
pi_147345943
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:12 schreef Rezania het volgende:
Oh, daar heb ik maar anderhalf uur over gedaan gelukkig. _O- Skyrim is er niks bij. :')
Bij mij duurde die hoogste draak ook echt lang, maar dat kwam mede doordat de tweede helft van het gevecht ik met 2 fps speelde. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:38 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

Ik kreeg juist complimenten over mij Orlesian drapes 8-)
Same :7
pi_147347172

Oké, wtf. :') Klinkt als een female dwarf btw. _O-
pi_147347432
Done.. completionist playthrough, geen zak meer te doen. 98 fucking uur en 44 minuten. Nu ff geen zin in tweede character, morgen maar eens andere world state maken in Keep..

Voor degenen die hem uitgespeeld hebben, check de spoiler ff aub. (rest aub NIET klikken op deze spoiler!)

SPOILER
pi_147352061
100% op 98 uur?

Jeetje, dat is wel snel. Voor zo een game dan bedoel ik.

Deze moet ik nog doen. Gaat dat een beetje speelbaar zijn op die videokaart van je? :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 7 december 2014 @ 09:11:25 #53
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_147353602
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:25 schreef Rezania het volgende:
LOL
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 23:08 schreef DeeCruise het volgende:
Done.. completionist playthrough, geen zak meer te doen. 98 fucking uur en 44 minuten. Nu ff geen zin in tweede character, morgen maar eens andere world state maken in Keep..

Voor degenen die hem uitgespeeld hebben, check de spoiler ff aub. (rest aub NIET klikken op deze spoiler!)

SPOILER
_O_ _O_
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zondag 7 december 2014 @ 10:27:23 #54
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147354116
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2014 01:59 schreef Geralt het volgende:
100% op 98 uur?

Jeetje, dat is wel snel. Voor zo een game dan bedoel ik.

Deze moet ik nog doen. Gaat dat een beetje speelbaar zijn op die videokaart van je? :P
Het valt an sich wel mee, de game werd gemarket als een open world-sandbox zoals the witcher 3 dat gaat zijn,maar dat is het echter niet. Zelfde principe als origins eigenlijk, alleen grotere areas. Dus wat dat betreft valt het nog wel mee, kleine 100 uur is mooi voor een SP. Mass effect duurde bijv korter en maakte zeker indruk.

Even denken, de 6970 was het toch? Ik gok dat je gek gaat worden van het geluid, deze game heeft de vreselijke neiging om videokaarten gruwelijk heet te laten worden. Draaien zal ie zeker, en op high misschien ook nog wel, maar ultra zal niet gaan lukken zonder flinke framedrops ben ik bang.
  zondag 7 december 2014 @ 10:34:14 #55
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147354170
Voor de mensen die met een qunari gespeeld hebben: Ik heb dus een tweede char gemaakt, die een clean gezicht heeft. Gisteravond even de intro mee doorlopen, maar direct na de cutscene waarbij je varric en solas ontmoet heeft ie ineens warpaint op zijn gezicht?? Allemaal witte strepen, is dit een bug of is dit vrij snel weer weg?

Heb weinig zin om weer een nieuwe te maken, dit ziet er niet uit :(
pi_147355342
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 10:34 schreef DeeCruise het volgende:
Voor de mensen die met een qunari gespeeld hebben: Ik heb dus een tweede char gemaakt, die een clean gezicht heeft. Gisteravond even de intro mee doorlopen, maar direct na de cutscene waarbij je varric en solas ontmoet heeft ie ineens warpaint op zijn gezicht?? Allemaal witte strepen, is dit een bug of is dit vrij snel weer weg?

Heb weinig zin om weer een nieuwe te maken, dit ziet er niet uit :(
Qunari's hebben geen helmen, maar een Vitaar en dat is warpaint. Als je geen warpaint wil zien moet je dus of geen helm dragen of in het menu uitzetten dat helmen zichtbaar zijn.
  zondag 7 december 2014 @ 12:22:57 #57
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_147355756
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 12:00 schreef Cikx het volgende:

[..]

Qunari's hebben geen helmen, maar een Vitaar en dat is warpaint. Als je geen warpaint wil zien moet je dus of geen helm dragen of in het menu uitzetten dat helmen zichtbaar zijn.
En ik me maar afvragen waarom ik constant geen helm zie bij Iron Bull :')
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 7 december 2014 @ 12:22:57 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147355757
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 23:08 schreef DeeCruise het volgende:

SPOILER
SPOILER
  zondag 7 december 2014 @ 13:25:27 #59
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147357134
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 12:00 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart waarom ik nu weer een andere warpaint zie. Er is overigens wel een helm beschikbaar:

SPOILER
In ieder geval bedankt voor de tip, weer iets geleerd.
  zondag 7 december 2014 @ 14:04:17 #60
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_147358084
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 12:22 schreef PierreTT het volgende:

[..]

En ik me maar afvragen waarom ik constant geen helm zie bij Iron Bull :')
Beetje lastig met die punten op zijn hoofd :P
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 13:25 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart waarom ik nu weer een andere warpaint zie. Er is overigens wel een helm beschikbaar:

SPOILER
In ieder geval bedankt voor de tip, weer iets geleerd.
Zitten er gaten in om vast te klikken op zijn hoornen?
  zondag 7 december 2014 @ 16:57:56 #61
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147362820
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:04 schreef wdn het volgende:

[..]

Beetje lastig met die punten op zijn hoofd :P

[..]

Zitten er gaten in om vast te klikken op zijn hoornen?
Jup.. Nog niet tegengekomen?
pi_147362852
Toch maar kopen :D
  zondag 7 december 2014 @ 17:53:46 #63
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_147364856
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:57 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Jup.. Nog niet tegengekomen?
Nee, ik ben opnieuw begonnen :D
Trouwens het is een def helm meen ik ergens te hebben gelezen.

Nightmare mode begon me te kriebelen deze week Dus opnieuw gestart met een mage.
Hinterlands en Storm Coast bijna compleet.
Schrok me wel te pletter in Hinterlands. Op normal was ik de draak nog niet tegengekomen. Ik loop een veld in en poof dood :D

Trouwens over de gesprekken: Blackwall heeft briljante conversaties met Solas. 1 over een weddenschap met ik meen Cassandra... of Solas sex heeft gehad met een Fade spirit :D
  zondag 7 december 2014 @ 18:12:46 #64
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147365452
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:53 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee, ik ben opnieuw begonnen :D
Trouwens het is een def helm meen ik ergens te hebben gelezen.

Nightmare mode begon me te kriebelen deze week Dus opnieuw gestart met een mage.
Hinterlands en Storm Coast bijna compleet.
Schrok me wel te pletter in Hinterlands. Op normal was ik de draak nog niet tegengekomen. Ik loop een veld in en poof dood :D

Trouwens over de gesprekken: Blackwall heeft briljante conversaties met Solas. 1 over een weddenschap met ik meen Cassandra... of Solas sex heeft gehad met een Fade spirit :D
Geen idee, volgens mij +38 op attack ofzo, weet het echt niet meer. Die dragon was ik ook tegengekomen toen ik volgens mij nog level 6 was. Was niet eens de area ingelopen,stond nog op die helling: 1 fireball -> total party kill :')

-edit-

print screen gemaakt, zal hem in spoilertags zetten voor de zekerheid:

SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door DeeCruise op 07-12-2014 18:21:38 ]
pi_147366932
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:12 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Geen idee, volgens mij +38 op attack ofzo, weet het echt niet meer. Die dragon was ik ook tegengekomen toen ik volgens mij nog level 6 was. Was niet eens de area ingelopen,stond nog op die helling: 1 fireball -> total party kill :')

-edit-

print screen gemaakt, zal hem in spoilertags zetten voor de zekerheid:

SPOILER
Heb die helm helemaal niet gekregen. :o

SPOILER
  zondag 7 december 2014 @ 18:58:48 #66
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147366997
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:56 schreef Cikx het volgende:

[..]

Heb die helm helemaal niet gekregen. :o

SPOILER
Nope, fuck de qunari! Ironisch natuurlijk aangezien ik er nu zelf 1 speel. maar die kreeg ik i.i.g. in die missie, zou ook loot in die area geweest kunnen zijn, dat weet ik niet meer zeker. An sich wel lullig, die missie vrij vroeg in de game al en vervolgens nooit meer iets beters tegenkomen.
  zondag 7 december 2014 @ 19:36:29 #67
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_147368471
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:58 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Nope, fuck de qunari! Ironisch natuurlijk aangezien ik er nu zelf 1 speel. maar die kreeg ik i.i.g. in die missie, zou ook loot in die area geweest kunnen zijn, dat weet ik niet meer zeker. An sich wel lullig, die missie vrij vroeg in de game al en vervolgens nooit meer iets beters tegenkomen.
Ik ben nog bezig met pre-je-weet-wel.
Moet alleen nog wat rifts in storm, hinterlands en ben alweer de naam kwijt, die map voor die shards om alles compleet te maken qua quests. Ik neem aan dat IB's quest daarna pas kan? Heb alleen BW en Vivs op dit moment actief en IB doet niks meer als ik met hem praat :P
pi_147371076
waar kan je die extra taalpakketten downloaden voor je characters? op Origin kan ik ze niet vinden, wat een graf interface.
pi_147375468
Inquisition op de ssd gezet:

pi_147375827
quote:
2s.gif Op zondag 7 december 2014 22:26 schreef Drankster het volgende:

[ afbeelding ]
Dat probleem heb ik dus al vanaf het begin. ;( Dat stomme zwarte scherm is zelfs meestal langer aanwezig dan het scherm met tekst. :')
pi_147383166
Ik zit even met een dilemma.

Ooit heb ik Dragon Age Origins gespeeld op de 360. Echter kon ik er maar elke keer niet inkomen. Uiteindelijk halverwege het spel gekomen en vanwege andere interesses de game achter mij gelaten.

Nu heb ik een PS4 gekocht en wil ik na het zien van reviews wel weer een stap in de wereld van DA zetten.

Is het aan te raden om deze game te spelen of zal ik heeel veeel achtergrondinformatie missen op deze manier? Het liefst speel ik DA 1 en 2 opnieuw maar heb daar gewoon de tijd niet voor.

Dus, is het te doen om zonder enige kennis met deze game te beginnen?
pi_147383222
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 07:57 schreef DownBusiness het volgende:

Ooit heb ik Dragon Age Origins gespeeld op de 360. Echter kon ik er maar elke keer niet inkomen. Uiteindelijk halverwege het spel gekomen en vanwege andere interesses de game achter mij gelaten.

Nu heb ik een PS4 gekocht en wil ik na het zien van reviews wel weer een stap in de wereld van DA zetten.

Is het aan te raden om deze game te spelen of zal ik heeel veeel achtergrondinformatie missen op deze manier? Het liefst speel ik DA 1 en 2 opnieuw maar heb daar gewoon de tijd niet voor.

Te doen is het zeker, maar als je al niet door Origins heen kwam vraag ik me af wat de charme van de nieuwe moet zijn voor je? Een groot deel van de fun zit voor mij in het verhaal, de lore, en de wisselwerking met je companions. Daarnaast komen er redelijk wat references terug uit de vorige delen wat leuk zijn als herkenningspunten.

Is de hobbit leuk als je de lord of the rings niet gezien hebt? Vast wel. Maar persoonlijk lijkt het me beter om bekend te zijn met de wereld, en de oude characters.

quote:
2s.gif Op zondag 7 december 2014 22:26 schreef Drankster het volgende:

[ afbeelding ]
Yeah, welcome to my world. Waar je er in een loading screen halverwege de game achter moet komen dat die demons (vliegende bitches die ijs schieten) een zware fire-weakness hebben, en dat je met disspell demons tijdens hun summoning al zwaar kunt beschadigen danwel instakillen.

Leuk al die extra info als je maar 1 tab kunt lezen en dan max 2 regels voordat de loading screen voorbij is :')
  maandag 8 december 2014 @ 08:14:17 #73
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_147383248
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 07:57 schreef DownBusiness het volgende:

Ik had al een hele tijd Dragon Age Origins en DA2 in huis liggen, maar er nooit aan toe gekomen, o.a. vanwege een grote backlog/tijdgebrek.

Onlangs heb ik beide games naar voren gehaald en ben ik er toch maar eens aan begonnen. Uit puur tijdsgebrek heb ik ze echter op de gemakkelijkste moeilijkheidsgraad gespeeld, zodat ik niet uren en uren bezig ben, maar toch het verhaal ervaar.
Origins heb ik uitgespeeld, en DA 2 begin ik bijna aan The Deep Roads.

Inquisition ga ik straks wel uitgebreid de tijd voor nemen en die ga ik dan niet op de makkelijkste stand spelen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_147383465
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 08:09 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Te doen is het zeker, maar als je al niet door Origins heen kwam vraag ik me af wat de charme van de nieuwe moet zijn voor je? Een groot deel van de fun zit voor mij in het verhaal, de lore, en de wisselwerking met je companions. Daarnaast komen er redelijk wat references terug uit de vorige delen wat leuk zijn als herkenningspunten.

Is de hobbit leuk als je de lord of the rings niet gezien hebt? Vast wel. Maar persoonlijk lijkt het me beter om bekend te zijn met de wereld, en de oude characters.

Wat StateOfMind ook al aankaart. Misschien toch beter om op de laagste moeilijkheidsgraad DA:O spelen.

Ik vond juist de karakters en keuzes in dat spel erg leuk. Heb me er ook zeker mee vermaakt maar er kwamen gewoon andere dingen op mijn pad.
  maandag 8 december 2014 @ 08:51:05 #75
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147383532
Ik heb pas een klein uurtje gespeeld, en de invloed van mijn import bij keep heb ik nog niet gemerkt (maarja misschien komt dat ook niet want ik weet niet hoe het anders is) was wel even een kwarwij om dat weer in te vullen zoals ik ooit origins had uitgespeeld :P

Het spel ziet er goed uit, draait prima op mijn pc en bovenal vind ik het fijn spelen! Wat ik me wel afvroeg, de tactisslots van DA-O (de "als dit dan doe je dat" instellingen) zitten die er in?

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Toch maar kopen :D
Dit heb ik uiteindelijk ook besloten :) (bij gebrek aan the witcher) maar tot nu toe denk ik dat dit echt precies het soort RPG is waar ik juist van geniet :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_147383564
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 08:51 schreef Frag_adder het volgende:
Ik heb pas een klein uurtje gespeeld, en de invloed van mijn import bij keep heb ik nog niet gemerkt (maarja misschien komt dat ook niet want ik weet niet hoe het anders is) was wel even een kwarwij om dat weer in te vullen zoals ik ooit origins had uitgespeeld :P

Het spel ziet er goed uit, draait prima op mijn pc en bovenal vind ik het fijn spelen! Wat ik me wel afvroeg, de tactisslots van DA-O (de "als dit dan doe je dat" instellingen) zitten die er in?

[..]

Dit heb ik uiteindelijk ook besloten :) (bij gebrek aan the witcher) maar tot nu toe denk ik dat dit echt precies het soort RPG is waar ik juist van geniet :D
Zit erin. Druk op P (indien pc) en anders ga je naar het level-venster. Hier heb je een tab met behaviour, daar kun je deze aanpassen.

En vergelijk het maar niet met Origin, deze is echt full retard en zeer beperkt, wat mij betreft hadden ze het eruit kunnen laten. Je imports vanuit de keep worden zeker merkbaar, al is het maar over characters die al dan niet terugkomen. Merk je allemaal vanzelf wel als je wat verder in-game zit ;)
  maandag 8 december 2014 @ 09:32:37 #77
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147383967
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 08:54 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Zit erin. Druk op P (indien pc) en anders ga je naar het level-venster. Hier heb je een tab met behaviour, daar kun je deze aanpassen.

En vergelijk het maar niet met Origin, deze is echt full retard en zeer beperkt, wat mij betreft hadden ze het eruit kunnen laten. Je imports vanuit de keep worden zeker merkbaar, al is het maar over characters die al dan niet terugkomen. Merk je allemaal vanzelf wel als je wat verder in-game zit ;)
Ah dat is wel jammer :) ik vond de tactical view bij DA:O wel te doen maar dat was vooral omdat je als je het een beetje aardig inprogrammeerde je op de hoogste moeilijkheidsgraag alleen bij bossfights hoefde te pauzen steeds, ik hoop nie tdat ik dat hier constant moet doen (speel de eerste keer maar op hard ipv nog eentje hoger)
pi_147384239
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:32 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ah dat is wel jammer :) ik vond de tactical view bij DA:O wel te doen maar dat was vooral omdat je als je het een beetje aardig inprogrammeerde je op de hoogste moeilijkheidsgraag alleen bij bossfights hoefde te pauzen steeds, ik hoop nie tdat ik dat hier constant moet doen (speel de eerste keer maar op hard ipv nog eentje hoger)
Je kunt alleen tactics bij de skills die je characters hebben enablen of disablen. Bij behaviour krijg je zaken zoals:

- Bij welk health percentage potion gebruiken
- Bij welk minimum aan hoeveelheid potions in bezit nog gebruik maken van een potion
- Welk character in je party ze followen of protecten

Dat soort nietszeggende zaken. Ik mis absoluut het schema zoals je dat bij Origin had, if rank = elit or higher, use power x, etc etc etc. Daar kon je je party compleet instellen, hier doen ze alles naar eigen inzicht zonder dat jij er controle over hebt.

Maar het past natuurlijk bij de huidige tijd, games moeten simpeler, meer action packed en in een hoog tempo. Hetzelfde geldt voor het verdelen van points (constitution etc). Het is dus meer een action rpg dan een classic rpg zoals DA:O dat was.

Maar goed, er staan natuurlijk ook wel weer voordelen tegenover, it's not all bad ;)
pi_147388194
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 08:51 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik ken hem voor 35 incl. van iemand overnemen. Mooie prijs om het spel toch een kans te geven. Ben benieuwd als die binnen is ;)
  maandag 8 december 2014 @ 13:18:51 #80
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147388458
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:06 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik ken hem voor 35 incl. van iemand overnemen. Mooie prijs om het spel toch een kans te geven. Ben benieuwd als die binnen is ;)
Hoe doe je dat dan? Je koppelt de code van het spel toch aan je origin account, zodat deze ook met Keep gesynced kan worden. Als je hem over neemt kan je hem toch niet aan een andere koppelen?

Op de doos staat ook dat het spel niet werkt zonder online activatie. Overigens kan je hem (indien PC) voor een paar euro meer ook nieuw kopen
pi_147388621
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:18 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? Je koppelt de code van het spel toch aan je origin account, zodat deze ook met Keep gesynced kan worden. Als je hem over neemt kan je hem toch niet aan een andere koppelen?

Op de doos staat ook dat het spel niet werkt zonder online activatie. Overigens kan je hem (indien PC) voor een paar euro meer ook nieuw kopen
Ik haal hem voor de PS4. Daar heb je toch geen code voor nodig lijkt me?
  maandag 8 december 2014 @ 13:28:26 #82
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147388719
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:25 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

koppel je hem daar niet aan een PS4 account dan? Ik meen dat om je world state te moeten syncen je dat altijd moest doen, en dat hij ook via je account geinstalleerd wordt. Maar ik moet wel zeggen ik heb alleen ervaring met de xbox one versie (van mn broertje) en pc versie (bij mijzelf)
pi_147388832
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:28 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

koppel je hem daar niet aan een PS4 account dan? Ik meen dat om je world state te moeten syncen je dat altijd moest doen, en dat hij ook via je account geinstalleerd wordt. Maar ik moet wel zeggen ik heb alleen ervaring met de xbox one versie (van mn broertje) en pc versie (bij mijzelf)
Ik begin gewoon helemaal opnieuw hoor. Heb de vorige delen ook niet gespeeld, maar wil deze echt spelen als nieuweling :)
pi_147389016
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:25 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Enne, van je geloof gevallen?
  maandag 8 december 2014 @ 13:41:50 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_147389068
Het is wel enorm overweldigend allemaal soms hoor, de hoeveelheid missies etc :P.

Ben nog niet ver, net in Skyhold, maar dit gaat allemaal nog wel ff duren denk ik.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_147389344
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:39 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Enne, van je geloof gevallen?
8)7 :?
pi_147389383
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  maandag 8 december 2014 @ 13:53:51 #88
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147389406
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:32 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik begin gewoon helemaal opnieuw hoor. Heb de vorige delen ook niet gespeeld, maar wil deze echt spelen als nieuweling :)
neenee maar ik vroeg me af of hij dus wel gekoppeld werd aan een account of niet, zou ik wel even checken :)
pi_147390067
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:53 schreef Bredemug het volgende:
mogelijk een patch morgen 9 december.

https://twitter.com/BioMarkDarrah/status/541692623111868416
https://twitter.com/BioMarkDarrah/status/541697202570031105

Zou dus alleen voor pc moeten zijn..
pi_147390628
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:17 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

https://twitter.com/BioMarkDarrah/status/541697202570031105

Zou dus alleen voor pc moeten zijn..
Inderdaad, consoles delayed en zal wss in januari ergens worden van wat ik heb gelezen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  maandag 8 december 2014 @ 14:39:05 #91
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_147390729
Ik heb weinig issues op de PS4, gisteren 1 gesprek waarbij de tekst wegviel en ik dus maar wat deed om er weer uit te komen en soms valt het geluid even weg als ik een potion neem oid.

Maar geen crashes oid.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_147392302
Crashes valt hier ook reuze mee, paar gehad. Zal met name om bugfixxes gaan, daar zijn er genoeg van (maar niet meer dan de gemiddelde launch tegenwoordig). Kan nog geen patchlist vinden, ben wel benieuwd naar het overzicht.
  maandag 8 december 2014 @ 16:26:46 #93
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_147394261
Even een vraag over Dragon Age 2 tussendoor: ik kan nu met The Deep Roads missie beginnen, maar naast Varric (verplicht) kan ik nog 2 companions meenemen, maar ik weet niet wie.

Ik ben zelf een Two-Handed Warrior en wil Merrill (dat Elven vrouwtje) romancen, dus die mag sowieso niet dood.
Mijn vaste crew bestaat uit Isabela, Aveline en Merill.

Wie kan ik het beste meenemen zonder dat Merrill of mijn zusje (Bethany) dood gaat, en wie heeft de beste stats voor deze missie?
A murky, forgotten land.
pi_147394457
Is een archer een beetje goed in dit soort games?

Ik wil eigenlijk altijd wel een sneaky character maken die goed is met pijl en boog en sneakskills.
  maandag 8 december 2014 @ 16:37:35 #95
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_147394623
quote:
11s.gif Op maandag 8 december 2014 16:26 schreef StateOfMind het volgende:
Even een vraag over Dragon Age 2 tussendoor: ik kan nu met The Deep Roads missie beginnen, maar naast Varric (verplicht) kan ik nog 2 companions meenemen, maar ik weet niet wie.

Ik ben zelf een Two-Handed Warrior en wil Merrill (dat Elven vrouwtje) romancen, dus die mag sowieso niet dood.
Mijn vaste crew bestaat uit Isabela, Aveline en Merill.

Wie kan ik het beste meenemen zonder dat Merrill of mijn zusje (Bethany) dood gaat, en wie heeft de beste stats voor deze missie?
Voor zover ik weet kan alleen Carver of Bethany dood gaan tijdens die missie.
SPOILER
You know, I've learned something today
pi_147394795
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:32 schreef Vault-Boy het volgende:

Ik wil eigenlijk altijd wel een sneaky character maken die goed is met pijl en boog en sneakskills.
Vond de archer een beetje tegenvallen, vond dat er meer toffe skills waren voor dual wield rogues. Archer was een beetje veel van hetzelfde qua schietskills en skills om vallen te leggen die ik persoonlijk niet gebruik. Stealth heb je eigenlijk ook niet heel veel aan, aangezien je met een party van 4 bent en er maar 1 stealth kan. :P Je kunt wel je archer naar voren sturen in stealth en dan 1 enemy one-shotten, maar dan is het vaak zo dat je archer de aggro krijgt van de hele groep volgens mij.
pi_147395108
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:41 schreef Cikx het volgende:

[..]

Vond de archer een beetje tegenvallen, vond dat er meer toffe skills waren voor dual wield rogues. Archer was een beetje veel van hetzelfde qua schietskills en skills om vallen te leggen die ik persoonlijk niet gebruik. Stealth heb je eigenlijk ook niet heel veel aan, aangezien je met een party van 4 bent en er maar 1 stealth kan. :P Je kunt wel je archer naar voren sturen in stealth en dan 1 enemy one-shotten, maar dan is het vaak zo dat je archer de aggro krijgt van de hele groep volgens mij.
Hmm ok ;(

Zal morgen (als Post NL een beetje meewerkt) eens rustig kijken.

Fuck kan ineens niet meer wachten. Heb echt zoveel zin in weer een Bioware RPG game _O_
  maandag 8 december 2014 @ 17:14:13 #98
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147395954
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:49 schreef Vault-Boy het volgende:
Fuck kan ineens niet meer wachten. Heb echt zoveel zin in weer een Bioware RPG game _O_
Begin bij deel 1. o|O
  maandag 8 december 2014 @ 18:47:53 #99
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147398742
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:32 schreef Vault-Boy het volgende:

In de vorige dragon age spellen was archer vooral saai, maar voor DA:I is Archer/tempest wel vrij boss! (Als ik het zo zie bij Sena)

Heb er nu een toon voor aangemaakt. :D
  maandag 8 december 2014 @ 19:02:24 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_147399240
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:37 schreef ImMaxa het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kan alleen Carver of Bethany dood gaan tijdens die missie.
SPOILER
Okee, dus ik kan gerust Merrill (mage) en Avelin (tank) meenemen zonder gevolgen en dan gaat er niemand van de companions dood? (Carver is bij mij al in het begin van de game gesneuveld).
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')