Ik vond het in Origins niet storend. Door de survival-skill kon je zien wat er zich in het volgende deel bevond, waardoor je op een leuke manier tactisch kon plannen.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:22 schreef J86 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik had gister voor het eerst dat ik het gevoel had dat ik aan het grinden was voor power points. Een naar, world of warcraft achtig gevoel. Origins had ook een overflow van gevechten. Achter elke fucking deur weer een groep, dat stoorde me daar. Maar hier mis je ook nog eens leuke keuzes of interessant / dynamisch verhaal erbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die originstories hadden hier op zich wel gekund, ja. En ik ben tot nu toe ook wel te spreken over de MQ. Vooral Redcliffe was tof.quote:En wat ik ook weer heeeeel erg mis zijn de verschillende begin mogelijkheden. Elk begin had een fantastisch verhaal in Origins. Waarom kon dat hier ook niet?..
Ik probeer nu vooral met de main story door te gaan aangezien die wel erg vet is.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op donderdag 4 december 2014 01:48 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Daar kom ik nog wel een keer op terug als ik 'm uitgespeeld heb, maar je kon in de main quest toch op bepaalde momenten wel aardig een klootzak zijn. Bijvoorbeeld bij...In de main quest kun je inderdaad wel keuzes maken, maar bij Origins kon je dat ook bij ontzettend veel sidequests, waar het in deze game vooral veel dingen zoeken en vijanden killen is. Zelden heb je een dialoog met een vijand waarbij je met hem kunt onderhandelen en zelden heb je meerdere keuzes hoe je een sidequest oplost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar voorbeelden uit Origins:
- Quest in Brecilian Forest met de mad hermit en de rijmende oak, waarbij je zijn de keuze had de boom te killen of zijn acorn te halen en je kon dan die acorn ook nog op verschillende manieren verkrijgen.
- Quest met die sjaal en de weerwolf die hierboven al genoemd is
- De random encounter met Zevran (2 keer zelfs). Die random encounters mis ik ook wel echt als ik eraan terug denk
- Je kon vanallerlei deals sluiten met demons, ze met rust laten of ze killen
Nouja eigenlijk zijn er gewoon teveel quests om op te noemen die je allemaal op een verschillende manier kon oplossen en daarbij kon je altijd wel een erg 'evil' optie kiezen. Hier heb ik het gevoel dat je alle sidequests op dezelfde manier oplost en geen keuzes hebt. Er valt daarentegen wel wat voor te zeggen dat je de Inquisition niet zo populair maakt als klootzak zijnde.Maar dat zou misschien ook wel tof zijn geweest; een verguisde inquisition die dan toch maar even de wereld redt.
Ik vind het visuele wel erg tof en kan me er enorm aan ergeren dat ik nu weer met een Origins achtige mage-muts rond loop, die ook nog legendary is.quote:[..]
Bij Origins was het inderdaad wel tof. De Juggernaut-armor bijvoorbeeld, plus de Ring of Ages erbij kopen en je had een tof visueel en qua stats leuke set. Maar dat visuele boeit mij verder weinig. Het gaat mij vooral om de stats en die kun je in Inquisition naar hartenlust aanpassen.
En wat DA2 betreft, die had wel nog sets, maar daar kon je het natuurlijk alleen bij Hawke aanpassen.
Vind het ook vervelend dat de paarse gear die ik tegenkom allemaal voor een vrij laag level is, waardoor dingen die je craft vaak beter zijn, maar dan weer niet een shitload aan verschillende stats kunnen hebben.
Vind het jammer dat je geen schematics hebt om paarse legendary gear te kunnen craften. Wel kun je het beste armor in de game craften, maar dat kan dan weer alleen maar doorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gedragen worden.Loop nu met een paarse staf die in de 90 damage doet, terwijl ik er een kan craften die veel meer damage doet, maar die heeft dan weer niet die legendary properties. Ik denk gewoon dat ze het op een manier hadden kunnen maken die meer voldoening zou geven. Zij het door wat meer end-game paarse gear te kunnen vinden of craften.
quote:Op donderdag 4 december 2014 02:19 schreef Cikx het volgende:
[..]
In de main quest kun je inderdaad wel keuzes maken, maar bij Origins kon je dat ook bij ontzettend veel sidequests, waar het in deze game vooral veel dingen zoeken en vijanden killen is. Zelden heb je een dialoog met een vijand waarbij je met hem kunt onderhandelen en zelden heb je meerdere keuzes hoe je een sidequest oplost.
Paar voorbeelden uit Origins:
- Quest in Brecilian Forest met de mad hermit en de rijmende oak, waarbij je zijn de keuze had de boom te killen of zijn acorn te halen en je kon dan die acorn ook nog op verschillende manieren verkrijgen.
- Quest met die sjaal en de weerwolf die hierboven al genoemd is
- De random encounter met Zevran (2 keer zelfs). Die random encounters mis ik ook wel echt als ik eraan terug denk
- Je kon vanallerlei deals sluiten met demons, ze met rust laten of ze killen
Nouja eigenlijk zijn er gewoon teveel quests om op te noemen die je allemaal op een verschillende manier kon oplossen en daarbij kon je altijd wel een erg 'evil' optie kiezen. Hier heb ik het gevoel dat je alle sidequests op dezelfde manier oplost en geen keuzes hebt. Er valt daarentegen wel wat voor te zeggen dat je de Inquisition niet zo populair maakt als klootzak zijnde.Maar dat zou misschien ook wel tof zijn geweest; een verguisde inquisition die dan toch maar even de wereld redt.
[..]
Ik vind het visuele wel erg tof en kan me er enorm aan ergeren dat ik nu weer met een Origins achtige mage-muts rond loop, die ook nog legendary is.
Vind het ook vervelend dat de paarse gear die ik tegenkom allemaal voor een vrij laag level is, waardoor dingen die je craft vaak beter zijn, maar dan weer niet een shitload aan verschillende stats kunnen hebben.
Vind het jammer dat je geen schematics hebt om paarse legendary gear te kunnen craften. Wel kun je het beste armor in de game craften, maar dat kan dan weer alleen maar doorGameplay zoals Origin zullen we helaas niet snel meer tegenkomen. Het is meer de trend van gaming tegenwoordig, het moet allemaal maar voor de massa zijn. Persoonlijk vind ik 1 van de meest storende dingen in deze versie t.o.v. origins het gedeelte hoe je levelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gedragen worden.Loop nu met een paarse staf die in de 90 damage doet, terwijl ik er een kan craften die veel meer damage doet, maar die heeft dan weer niet die legendary properties. Ik denk gewoon dat ze het op een manier hadden kunnen maken die meer voldoening zou geven. Zij het door wat meer end-game paarse gear te kunnen vinden of craften.
In de originele kon je je eigen stats aanpassen, een specialty kiezen (battlemage, bloodmage etc), daarna nog een specialisation (herbalism/warrior etc) waarna je pas je skills koos. Hier kun je niet eens je stats aanpassen, een classic tank maken is bijv. al niet mogelijk tenzij je skills kiest die toevallig die stats geven, of je de skills kunt gebruiken of niet.
Ook de action bar waar maar 8 skills op passen is compleet waardeloos. Leuk voor een console, maar voor op de pc onvergeeflijk. Ik mis de balk waar ik alles op kon gooien wat ik wou, en nog ruimte over had. De tactical view is al vaak genoeg genoemd en hoeft niet nog eens duidelijk gemaakt te worden, maar die is nutteloos in DA:I.
Tot slot verbaas ik me over de matige customisation van Skyhold. Die 3 dingen, dat was het? Zal wel weer dlc voor komen vermoed ik gezien het aantal lege ruimtes die nog over zijn.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
En ik dacht dat ik het snel gedaan had.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:33 schreef Twiitch het volgende:
Uitgespeeld in +- 50 uur.
Prima spel hoor, maar ik vond het RP-onderdeel wel erg mager vergeleken met DAO (en zelfs DA2).
Ook was de hoofdverhaallijn voor mijn gevoel veel te kort.
Al met al een lichte teleurstelling.
Ja, ik ben op een gegeven moment gestopt met de sidequests. De omgevingen waren prachtig maar de quests zelf stelden niet veel voor. In DAO had elke quest een duidelijk doel, hier was het vooral grinden en fetchen.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:53 schreef Cikx het volgende:
[..]
En ik dacht dat ik het snel gedaan had.
Valt toch wel mee? Elk gebied heeft een quest die ergens in de verhaallijn past en de rest van de side-quests moet je gewoon zien als dingen die je op je pad tegenkomt waarvan het niet de bedoeling lijkt dat je alles gaat doen?quote:Op donderdag 4 december 2014 21:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, ik ben op een gegeven moment gestopt met de sidequests. De omgevingen waren prachtig maar de quests zelf stelden niet veel voor. In DAO had elke quest een duidelijk doel, hier was het vooral grinden en fetchen.
Het was allemaal zo.......zielloos.
Ik neem aan dat Blackwall ook jouw Battlemaster is. Zo ja, gebruik Grappling Chain.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:33 schreef Rezania het volgende:
Man man man, wat zijn die despair demons toch echt enorm irritant zeg.De hele tijd springen ze weg en moet ik er weer achteraan rennen.
We gebruiken allebei al zo vaak mogelijk grappeling chain, maar blijft irritant. Meeste demons heb ik wel in een minuut dood, maar over die dingen doe ik minimaal 3 minuten.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:33 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Blackwall ook jouw Battlemaster is. Zo ja, gebruik Grappling Chain.
Voor mij was het eerst dubbel irritant. Ik met m'n Rogue achter die despair-demons aanhollen. Had ik 'm bijna, trok Blackwall 'm naar zich toe. Kon ik weer teruglopen.
Alle autoskills uitzetten en die gasten zelf besturen...kost wat meer tijd en is met de huidige tactical cam eigenlijk niet te doen...maar toch dat is echt de enige manier op partymembers op nightmare bij grote gevechten of tegen vijanden van flink hoger level in leven te houden...denk ik.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:02 schreef Rezania het volgende:
Jongens, enige tips hoe ik mijn party in leven kan houden? Had bijvoorbeeld Cole, Vivienne en Iron Bull bij me om de keep in Emprise du Lion te claimen, zij gingen bij iedere giant gelijk dood, en toen moest ik het solo maar oplossen. Verloor enkel wat guard, voor de rest geen schade opgelopen, lekker gebalanceerd zo.
Iron bull vreet bij mij ook potions, daarom neem ik hem nooit mee. Zelf rogue dus bijna altijd blackwall (beste tank ever) en Cassandra bij me, en dan dorian of vivienne als mage, afhankelijk van type quest.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:02 schreef Rezania het volgende:
Jongens, enige tips hoe ik mijn party in leven kan houden? Had bijvoorbeeld Cole, Vivienne en Iron Bull bij me om de keep in Emprise du Lion te claimen, zij gingen bij iedere giant gelijk dood, en toen moest ik het solo maar oplossen. Verloor enkel wat guard, voor de rest geen schade opgelopen, lekker gebalanceerd zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:45 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Iron bull vreet bij mij ook potions, daarom neem ik hem nooit mee. Zelf rogue dus bijna altijd blackwall (beste tank ever) en Cassandra bij me, en dan dorian of vivienne als mage, afhankelijk van type quest.
Ben volgens mij bij de laatste quest, alle areas cleared, enige wat open staat:De laatste q moet je bij je wartable activeren en daar staat dan bij: pas op laatste quest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar je bent er wel bijna idd.
Jaaaaaaa, geen zin in.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:17 schreef Semisane het volgende:
[..]
Alle autoskills uitzetten en die gasten zelf besturen...kost wat meer tijd en is met de huidige tactical cam eigenlijk niet te doen...maar toch dat is echt de enige manier op partymembers op nightmare bij grote gevechten of tegen vijanden van flink hoger level in leven te houden...denk ik.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:45 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Iron bull vreet bij mij ook potions, daarom neem ik hem nooit mee. Zelf rogue dus bijna altijd blackwall (beste tank ever) en Cassandra bij me, en dan dorian of vivienne als mage, afhankelijk van type quest.
Ben volgens mij bij de laatste quest, alle areas cleared, enige wat open staat:Ja, weet ik. Meestal heb ik Dorian, Varric en Blackwall, maar ik wilde eens een keer een andere party gebruiken en horen wat zij te zeggen hebben. Cole en Vivienne hebben bijvoorbeeld interessante gesprekken met elkaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen een beetje jammer dus dat ze snel doodgaan, vooral Cole. Iemand raakt hem aan en hij is al dood.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Vivienne is echt te onaardig tegen Cole en Blackwall.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jaaaaaaa, geen zin in.Vooral omdat ik niet te stoppen ben.
[..]
Ja, weet ik. Meestal heb ik Dorian, Varric en Blackwall, maar ik wilde eens een keer een andere party gebruiken en horen wat zij te zeggen hebben. Cole en Vivienne hebben bijvoorbeeld interessante gesprekken met elkaar.Alleen een beetje jammer dus dat ze snel doodgaan, vooral Cole. Iemand raakt hem aan en hij is al dood.
'It's just the truth I learned at the circle, my dear.'quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:04 schreef Cikx het volgende:
[..]
Vivienne is echt te onaardig tegen Cole en Blackwall.
Ik ben zelf een mage en heb Vivienne dus dubbele barrier, erg handig.
Ik kreeg juist complimenten over mij Orlesian drapesquote:Op zaterdag 6 december 2014 20:25 schreef Rezania het volgende:
Vivienne had kritiek op hoe ik Skyhold had ingericht.![]()
Blijkbaar houdt ze niet van een Fereldan theme.
Bij mij duurde die hoogste draak ook echt lang, maar dat kwam mede doordat de tweede helft van het gevecht ik met 2 fps speelde.quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:12 schreef Rezania het volgende:
Oh, daar heb ik maar anderhalf uur over gedaan gelukkig.Skyrim is er niks bij.
Samequote:Op zaterdag 6 december 2014 21:38 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Ik kreeg juist complimenten over mij Orlesian drapes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |