quote:PvdA'er is ronselen eigen partij zat
Een Utrechts Statenlid van de PvdA heeft gistermiddag na zeventien jaar ’loyale steun’ per direct zijn lidmaatschap van de partij opgezegd. Hij vindt dat zijn fractie zich te veel in de moskee laat zien om zieltjes te winnen.
Bert de Vries vertrekt ook direct uit Provinciale Staten, zei hij gisteren.„Ik verzet me ertegen dat de PvdA bij elke verkiezing zo gedreven in de moskee probeert stemmen te winnen. Met deze stemmen wordt ook de invloed van de moskee naar binnen gehaald”, schrijft De Vries in zijn afscheidsmail. „De fractie heeft een werkbezoek afgelegd aan drie moskeeën. Een verkeerd signaal.”
De PvdA worstelt al langer met het integratievraagstuk. De partij wordt, ook in Den Haag, van tijd tot tijd intern verscheurd door loyaliteitsconflicten van allochtone volksvertegenwoordigers. Tegelijk wil de partij haar aanzienlijke islamitische achterban niet kwijt.Fractievoorzitter Kees de Kruijf zegt het vertrek zeer te betreuren, maar zich niet te herkennen in het geschetste beeld.
twitter:bertdevriespvda twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 18:46:57Na 17 jaar lidmaatschap PvdA opgezegd. Partij niet meer activistisch genoeg, teveel invloed moskee en omgang in fractie beschamend #triest reageer retweet
Nee natuurlijk herken je je niet in dat beeld...stel je voor zeg dat je dat ook nog even bevestigdtwitter:bertdevriespvda twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:28:51PvdA seculier; maar rent wel elke verkiezing naar moskee voor stemmen en zet moskee-gangers op kandidatenlijst. Wie wind zaait zal storm... reageer retweet
Zou kunnen, maar waarom komt hij daar dan nu pas mee? Had -ie dat niet eerder kunnen bedenken of vaststellen?quote:Op woensdag 3 december 2014 08:48 schreef bijdehand het volgende:
Gaat goed binnen die partij zeg. Hij heeft wel gelijk dat ze pretenderen seculier te zijn maar dat de moskee veel invloed heeft.
Bron: https://zwolle.d66.nl/201(...)-met-raadslid-cetin/quote:D66 Zwolle gaat niet verder met raadslid Cetin
De D66 fractie gaat vanaf maandag 1 december verder met 5 raadsleden. Raadslid Orhan Cetin verlaat de fractie. Reden is dat hij de D66 standpunten onvoldoende naar voren bracht, ook de samenwerking met hem en de rest van de fractie verliep moeizaam. Na een periode van intensieve begeleiding heeft de fractie geen vertrouwen meer in verbetering. Afgelopen week is aan Cetin gevraagd of hij in het belang van de partij zijn zetel zou willen inleveren. Hier geeft hij geen gehoor aan en hij gaat als eenmansfractie verder. Fractievoorzitter Sonja Paauw laat weten het zeer vervelend te vinden, maar “raadslid ben je voor de mensen in de stad en wij zagen onvoldoende kwaliteit en betrokkenheid terug in zijn bijdragen”.
twitter:bertdevriespvda twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:28:51PvdA seculier; maar rent wel elke verkiezing naar moskee voor stemmen en zet moskee-gangers op kandidatenlijst. Wie wind zaait zal storm... reageer retweet
Het electoraat van de PvdA kan alle kanten op. Onder andere de SP zal daarvan profiteren. Maar ik denk dat de allochtone stem, die de PvdA massaal zal verliezen, vooral niet meer gaat stemmen.quote:Op woensdag 3 december 2014 08:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]twitter:bertdevriespvda twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 18:46:57Na 17 jaar lidmaatschap PvdA opgezegd. Partij niet meer activistisch genoeg, teveel invloed moskee en omgang in fractie beschamend #triest reageer retweet
Nee natuurlijk herken je je niet in dat beeld...stel je voor zeg dat je dat ook nog even bevestigdtwitter:bertdevriespvda twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:28:51PvdA seculier; maar rent wel elke verkiezing naar moskee voor stemmen en zet moskee-gangers op kandidatenlijst. Wie wind zaait zal storm... reageer retweet
Het gaat niet zo best met onze 'rode' vrienden de laatste tijd.. Partij zit op dit moment wel in de hoek waar de klappen vallenDe partij zakt steeds verder weg op deze manier. Ben benieuwd of bijvoorbeeld de SP hier straks een slaatje uit slaat qua kiezers
Zou het ook niet andersom kunnen zijn? Dat de PvdA invloed probeert te krijgen binnen de moskeeën?quote:Op woensdag 3 december 2014 08:48 schreef bijdehand het volgende:
Gaat goed binnen die partij zeg. Hij heeft wel gelijk dat ze pretenderen seculier te zijn maar dat de moskee veel invloed heeft.
Ja, dat is sowieso het geval. Overigens, waarom zou je moskeegangers niet op de kandidatenlijst kunnen zetten. Wat een debiel. Het zijn juist dit soort figuren die een doodsteek voor de PvdA vormen. Geen enkele rationeel denkende allochtoon stemt nog op deze partij.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou het ook niet andersom kunnen zijn? Dat de PvdA invloed probeert te krijgen binnen de moskeeën?
Bron dat hij als eenmansfractie verder gaat? Dacht dat hij zijn zetel inleverde.quote:Op woensdag 3 december 2014 08:49 schreef borisz het volgende:
Hij is boos, want komt niet op de nieuwe lijst en houdt er maar per direct mee op. Nou ja gaat door als eenmansfractie.
Bij de SP zie je sinds jaar en dag dezelfde ontwikkeling. Ook daar hoor je regelmatig verhalen over allochtone politici die botsen met de partijlijn en zich afsplitsen of eruit worden gebonjourd.quote:Op woensdag 3 december 2014 08:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het electoraat van de PvdA kan alle kanten op. Onder andere de SP zal daarvan profiteren. Maar ik denk dat de allochtone stem, die de PvdA massaal zal verliezen, vooral niet meer gaat stemmen.
Toch denk ik dat er bij de PvdA nu sprake is van een kentering of in elk geval een gewijzigd beleid.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij de SP zie je sinds jaar en dag dezelfde ontwikkeling. Ook daar hoor je regelmatig verhalen over allochtone politici die botsen met de partijlijn en zich afsplitsen of eruit worden gebonjourd.
Een landelijk bekend geworden voorbeeld is ex-senator Düzgün Yildirim: http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCzg%C3%BCn_Yildirim
En bij GroenLinks is het al niet veel beter. Denk aan die dubieuze Mohammed Rabbae of Tofik Dibi, die van zichzelf zegt dat -ie radicaliseert.
Ik zou graag zien dat je gelijk had, maar ik zie het nog niet. Ik roep al jaren dat de PvdA schoon schip moet maken en afscheid moet nemen van dubieuze politici die in strijd met de partij-opvattingen handelen: POL / PvdA moet schoon schip maken (topic uit 2008)quote:Op woensdag 3 december 2014 09:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat er bij de PvdA nu sprake is van een kentering of in elk geval een gewijzigd beleid.
Vroeger zouden die 2 Turkse kamerleden bijvoorbeeld nooit de partij uitgezet zijn.
lol jij stemt zeker partij van de pleeborstelquote:Op woensdag 3 december 2014 10:07 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Dat is toch al decennia bekend dat PVDA staat voor
Partij van de Allahfans
Ik stem niet omdat ik niet op UKIP mag stemmen.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:08 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
lol jij stemt zeker partij van de pleeborstel
Er wordt vaak geklaagd over de kloof tussen politici en kiezer en als politici dan eens op werkbezoek gaan bij de gewone man, dan is het weer niet goed en een verkeerd signaal?quote:Op woensdag 3 december 2014 08:45 schreef Frutsel het volgende:
De fractie heeft een werkbezoek afgelegd aan drie moskeeën. Een verkeerd signaal.”
Kwaliteit bepalen aan de hand van je (eigen) politieke voorkeur. Hilarisch dit. Uiteraard vind je allochtonen die je politieke visie ondersteunen (of andersom) geweldig. Alle andere allochtonen mogen wieberen, of die zitten er louter om dat hun allochtoon-zijn een streep je voor geeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat je gelijk had, maar ik zie het nog niet. Ik roep al jaren dat de PvdA schoon schip moet maken en afscheid moet nemen van dubieuze politici die in strijd met de partij-opvattingen handelen: POL / PvdA moet schoon schip maken (topic uit 2008)
Toch zie ik dat de PvdA anno 2012 buitensporig veel politici met een allochtone achtergrond in de Tweede Kamer neerzet: 10 van de 38. Dat is meer dan een kwart. En dat voor een partij die wél super-pietluttig en krampachtig doet over de man-vrouw-verdeling.
Kwaliteit zou de boventoon moeten voeren; niet geslacht. Ik heb niks tegen een paar politici met allochtone achtergrond; zo vind ik Ahmed Marcouch ronduit geweldig. Ik heb er wél iets tegen als allochtoon-zijn je een streepje voor geeft.
Ja bedankt Henk voor de nuttige input.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:07 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Dat is toch al decennia bekend dat PVDA staat voor
Partij van de Allahfans
Graag gedaan, Ik bedoel alsof het niet bekend mag zijn dat dit al jaren zo is en meneer de opstapper er nu ineens door verrast is.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja bedankt Henk voor de nuttige input.
Neem nog een bak koffie
Precies!quote:Op woensdag 3 december 2014 10:15 schreef Kingstown het volgende:
Er wordt vaak geklaagd over de kloof tussen politici en kiezer en als politici dan eens op werkbezoek gaan bij de gewone man, dan is het weer niet goed en een verkeerd signaal?
Klopt ja. Ik stem namelijk op een politieke partij vanwege bepaalde uitgangspunten. Zo stem ik regelmatig PvdA (soms D66) omdat ik sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ben ingesteld. Ik geloof in zaken als een eerlijke inkomensverdeling, een goed sociaal vangnet en dergelijke.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kwaliteit bepalen aan de hand van je (eigen) politieke voorkeur. Hilarisch dit. Uiteraard vind je allochtonen die je politieke visie ondersteunen (of andersom) geweldig. Alle andere allochtonen mogen wieberen, of die zitten er louter om dat hun allochtoon-zijn een streep je voor geeft.
Oftewel, je hele retoriek gaat nergens over. Allochtonen die immers niet jouw politieke standpunten verkondigen - omdat ze zich bij een andere partij hebben geschaard - zullen niet als kwalitatief geweldig worden beschouwd. Los daarvan ga je voorbij aan mijn punt. Je conclusie dat er buitensporig veel allochtonen bij de PvdA zouden zitten bijvoorbeeld - geeft des te meer aan dat het je eigenlijk helemaal niet om kwaliteit gaat, maar om komaf.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:37 schreef Elfletterig het volgende:
Klopt ja. Ik stem namelijk op een politieke partij vanwege bepaalde uitgangspunten. Zo stem ik regelmatig PvdA (soms D66) omdat ik sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ben ingesteld. Ik geloof in zaken als een eerlijke inkomensverdeling, een goed sociaal vangnet en dergelijke.
En ik stem ook bewust op een seculiere politieke partij. Ik stem bewust niet op een confessionele partij. En dus ook niet op een partij die zich met belangen van moslims bezighoudt. Ik stem niet op een partij die religie boven de wet wil plaatsen. Evenmin stem ik ook politici er allerlei persoonlijke, religieus geïnspireerde opvattingen op nahouden die haaks staan op de partijlijn én op mijn belangen.
Dergelijke politici horen niet thuis binnen die partij, maar moeten zelf een partij beginnen en dan open kaart spelen over hun standpunten en hun agenda. Ik wil niet dat ze daarvoor hun positie misbruiken binnen de partij waarop ik stem. Dat is namelijk niet wat ik met mijn stem heb beoogd.
De kwaliteit van politici hangt wat mij betreft samen met hoe ze de partijstandpunten uitdragen en met het vermogen om samen te werken; dingen gedaan te krijgen. Want uiteindelijk gaat het om resultaten. Allochtonen die mijn politieke visie ondersteunen, vind ik inderdaad geweldig. Net als autochtonen die mijn politieke visie ondersteunen.
Als blijkt dat er allochtonen in de kamerbankjes zitten die kwalitatief tekortschieten of die allerlei dubieuze opvattingen uitdragen die haaks staan op de partijlijn, dan vind ik daar wat van. En dat vind ik ook van autochtonen met die kenmerken.
Het gaat niet om allochtonen die zich bij een andere partij scharen. Het gaat hier om allochtonen (of wie dan ook eigenlijk) die onder de vlag van de PvdA allerlei opvattingen uitdragen die haaks staan op de partijlijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel, je hele retoriek gaat nergens over. Allochtonen die immers niet jouw politieke standpunten verkondigen - omdat ze zich bij een andere partij hebben geschaard - zullen niet als kwalitatief geweldig worden beschouwd. Los daarvan ga je voorbij aan mijn punt. Je conclusie dat er buitensporig veel allochtonen bij de PvdA zouden zitten bijvoorbeeld - geeft des te meer aan dat het je eigenlijk helemaal niet om kwaliteit gaat, maar om komaf.
Dat geeft verder ook helemaal niet, maar doe dan niet alsof je alleen naar de capaciteiten van de betrokken personen kijkt. Want dan had je het wel nadrukkelijk daarover gehad. En niet zozeer over het aantal allochtonen.
Is het nou 'wie dan ook eigenlijk' - of allochtonen? Want dan zijn we gauw klaar met de complete discussie als het over 'wie dan ook eigenlijk' gaat.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:02 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat niet om allochtonen die zich bij een andere partij scharen. Het gaat hier om allochtonen (of wie dan ook eigenlijk) die onder de vlag van de PvdA allerlei opvattingen uitdragen die haaks staan op de partijlijn.
Wat maakt de komaf van die 10 politici uit als het je om kwaliteit gaat. Ook al zaten er 38 allochtone kamerleden. Het gaat je toch om de kwaliteit en het feit dat ze opvattingen dienen uit te dragen die in lijn zijn met de partijpolitieke belangen.quote:Ik vind 10 politici met allochtone achtergrond op 38 kamerleden veel. Zeker als ik zie dat er vanuit de provincie Overijssel maar één kamerlid zit. Nog vervelender wordt het wanneer die allochtonen allerlei opvattingen uitdragen of verdedigen die niet in mijn belang zijn.
Dat laatste vind ik, gezien het feit dat ze eerste generatie allochtoon zijn - geen goed argument. Ook mensen die wat minder goed Nederlands spreken (bijvoorbeeld met een accent) hebben een plek binnen de politiek - zolang hun kwaliteiten en capaciteiten op politiek vlak deugdelijk zijn.quote:Als je types als Kuzu en Öztürk zo hoort en ziet, ontkom ik niet aan de indruk dat de PvdA kwalitatief betere kamerleden had kunnen neerzetten op die plek. Ik zie iets te vaak dat politici toch op het pluche belanden, terwijl je vraagtekens kunt zetten bij hun vaardigheden. Zie ook zo'n John Leerdam. Zie Kuzu en Öztürk, die zelfs moeite hebben om correct Nederlands te spreken.
Wederom een slecht argument - je spreekt dat de partij een 'krampachtige' verdeling tussen man en vrouw nastreeft. Uit je gebruikte woorden kan ik afleiden dat je niets ziet in een quotum. Dan is het wel een bijzonder interessant gegeven dat je wel loopt te klagen over de verdeling allochtoon-autochtoon. Dat is in mijn ogen net zo krampachtig. Ook politici met een allochtone achtergrond komen uit een bepaalde regio - dus dat laatste argument gaat - wederom nergens over. Nog los van het feit dat het niet zou uitmaken, immers het gaat erom dat de partijpolitieke belangen worden uitgedragen. Dat zou los moeten staan van geslacht, etniciteit of regionale komaf.quote:Bij de verhouding 10/38 gaf ik trouwens ook aan waarom ik het buitensporig veel vind. We hebben het namelijk over een partij die een krampachtige man-vrouw-verdeling (50-50) erop nahoudt. Ook dit is een voorbeeld waarbij kwaliteit ondergeschikt wordt gemaakt. Als je een fractie wilt die een afspiegeling van de samenleving vormt, zou je minder politici met allochtone achtergrond moeten neerzetten en méér oog moeten hebben voor regionale spreiding.
Het gaat om "wie dan ook eigenlijk". Maar in de praktijk komt dat doorgaans vooral neer op allochtonen met een islamitische achtergrond. Een autochtoon met compleet andere opvattingen kan zij ei wel kwijt bij de VVD, de SGP of waar dan ook.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
Is het nou 'wie dan ook eigenlijk' - of allochtonen? Want dan zijn we gauw klaar met de complete discussie als het over 'wie dan ook eigenlijk' gaat.
In principe maakt dat niks uit. Maar, zoals ik al zei, ontkom ik niet aan de indruk dat een aantal politici hoger op de lijst zijn geplaatst puur en alleen dankzij hun allochtone achtergrond, niet vanwege hun uitzonderlijke kwaliteiten. Dat vind ik al een probleem. En daar komen dan nog eens de dubieuze opvattingen en het cliëntelisme overheen. Kennelijk heb je veel moeite met het snappen van iets dat zo klaar als een klontje is.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
Wat maakt de komaf van die 10 politici uit als het je om kwaliteit gaat. Ook al zaten er 38 allochtone kamerleden. Het gaat je toch om de kwaliteit en het feit dat ze opvattingen dienen uit te dragen die in lijn zijn met de partijpolitieke belangen.
Niet mee eens.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
Dat laatste vind ik, gezien het feit dat ze eerste generatie allochtoon zijn - geen goed argument. Ook mensen die wat minder goed Nederlands spreken (bijvoorbeeld met een accent) hebben een plek binnen de politiek - zolang hun kwaliteiten en capaciteiten op politiek vlak deugdelijk zijn.
Je snapt het bijna. Ik klaag juist over die 10/38e omdat de partij aan de andere kant krampachtig een quotum hanteert voor de man-vrouw-verdeling. En ik ageer er daarnaast nog tegen dat m/v-verdeling wél krampachtig wordt geregisseerd, maar regionale spreiding niet.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
Wederom een slecht argument - je spreekt dat de partij een 'krampachtige' verdeling tussen man en vrouw nastreeft. Uit je gebruikte woorden kan ik afleiden dat je niets ziet in een quotum. Dan is het wel een bijzonder interessant gegeven dat je wel loopt te klagen over de verdeling allochtoon-autochtoon. Dat is in mijn ogen net zo krampachtig. Ook politici met een allochtone achtergrond komen uit een bepaalde regio - dus dat laatste argument gaat - wederom nergens over. Nog los van het feit dat het niet zou uitmaken, immers het gaat erom dat de partijpolitieke belangen worden uitgedragen. Dat zou los moeten staan van geslacht, etniciteit of regionale komaf.
Als dat laatste waar is, dan zouden ze dat er direct wel bij vermeld hebben van PvdA zijde ook, denk ik, zo zijn ze ook wel weer.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:38 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het toch wel wat krokodillentranen van die vent. Het is niet dat de PvdA dit niet al vele jaren stemmen werft met moslimbobo's waarbij niet altijd even kritisch wordt gekeken naar de drijfveren van de betreffende personen. Ik denk dat de verklaring van borisz wel kan kloppen.
Het scheelt dat D66 geen haar beter is. Zie ook mijn bericht vanuit Zwolle eerder in dit topic:quote:Op woensdag 3 december 2014 11:38 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het toch wel wat krokodillentranen van die vent. Het is niet dat de PvdA dit niet al vele jaren stemmen werft met moslimbobo's waarbij niet altijd even kritisch wordt gekeken naar de drijfveren van de betreffende personen. Ik denk dat de verklaring van borisz wel kan kloppen.
So-fucking-what? Er staan ook vast kerkgangers op de lijst. En synagoge-gangers. En weet ik veel wat voor gangers nog meer. En vast nog een boel mensen die helemaal niet naar enige religieuze bijeenkomst gaan.quote:en zet moskee-gangers op kandidatenlijst.
Mooie dubbele standaard. Als Tofik Dibi zegt dat hij radicaliseert uit onvrede met de manier waarop in Nederland met allochtonen/moslims omgegaan wordt, is dat een schande. Als een heleboel Nederlanders zeggen dat ze radicaliseren omdat een paar mensen tegen Zwarte Piet protesteren, hebben die rotnegers dat aan zichzelf te danken.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En bij GroenLinks is het al niet veel beter. Denk aan die dubieuze Mohammed Rabbae of Tofik Dibi, die van zichzelf zegt dat -ie radicaliseert.
Had in die tijd ook te maken met de Armeense genocide-ontkenning en een kandidaat van D66, toch?quote:Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het scheelt dat D66 geen haar beter is. Zie ook mijn bericht vanuit Zwolle eerder in dit topic:
https://zwolle.d66.nl/201(...)-met-raadslid-cetin/
Ik hoef je hopelijk ook niet te helpen herinneren dat D66 in 2006 met pijn en moeite drie zetels haalde bij de landelijke verkiezingen, mede doordat een kandidate met een Turkse achtergrond (#6 op de lijst), met voorkeursstemmen werd gekozen. Als je nog even wilt teruglezen hoe dat ook alweer ging, kun je hier terecht: http://nl.wikipedia.org/w(...)Kaya#Voorkeurstemmen
En lees anders deze uitvoerige analyse van Vrij Nederland, over waarom allochtone kiezers steeds vaker voor D66 kiezen: http://www.vn.nl/archief/(...)aker-d66-stemmen.htm
In Nederland wordt prima omgegaan met allochtonen en moslims. En er wordt ook bijzonder veel geduld en begrip voor deze mensen opgebracht. Los van die constatering mag Dibi van mij radicaliseren wat hij wil. Gelukkig begon hij dat te doen nadat hij in de politiek zat. Stel je voor dat hij ging radicaliseren terwijl hij in de Tweede Kamer zat. Dan denk je te stemmen op een sympathieke, groene, sociale jongen, blijkt het ineens een moslimradicaal te zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mooie dubbele standaard. Als Tofik Dibi zegt dat hij radicaliseert uit onvrede met de manier waarop in Nederland met allochtonen/moslims omgegaan wordt, is dat een schande. Als een heleboel Nederlanders zeggen dat ze radicaliseren omdat een paar mensen tegen Zwarte Piet protesteren, hebben die rotnegers dat aan zichzelf te danken.
Dat is niet zo omdat jij het zegt hé. Dibi heeft duidelijk een andere mening. Misschien zou je die eens serieus kunnen nemen, in plaats van apodictisch te stellen dat hij het verkeerd heeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In Nederland wordt prima omgegaan met allochtonen en moslims. En er wordt ook bijzonder veel geduld en begrip voor deze mensen opgebracht.
Niet waar, want in de post hierboven zit je te huilen dat hij daarom dubieus is en GL niet betrouwbaar is.quote:Los van die constatering mag Dibi van mij radicaliseren wat hij wil.
Dat heb ik dus met al die idioten die radicaliseren door Zwarte Piet. Denk je naast een gewone doorsnee Nederlander te wonen, blijkt het een extreemrechtse racist.quote:Gelukkig begon hij dat te doen nadat hij in de politiek zat. Stel je voor dat hij ging radicaliseren terwijl hij in de Tweede Kamer zat. Dan denk je te stemmen op een sympathieke, groene, sociale jongen, blijkt het ineens een moslimradicaal te zijn.
Het gaat hier niet inhoudelijk om de mening van Dibi, het gaat erom dat politici als volksvertegenwoordiger voor een bepaalde partij worden gekozen en dat je als kiezer mag verwachten dat ze de partijlijn volgen. Als Kees van der Staaij vandaag bekend maakt dat hij voortaan katholiek is - of nog erger: atheïst - dan vinden ze dat bij de SGP ook niet zo leuk. Zeker als hij vervolgens ook nog eens al zijn standpunten herziet.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is niet zo omdat jij het zegt hé. Dibi heeft duidelijk een andere mening. Misschien zou je die eens serieus kunnen nemen, in plaats van apodictisch te stellen dat hij het verkeerd heeft.
Dat kan prima samengaan. Dibi mag radicaliseren, terwijl ik dat dubieus mag vinden. De enige toetsing die hier geldt, is de grens die de wet stelt.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Niet waar, want in de post hierboven zit je te huilen dat hij daarom dubieus is en GL niet betrouwbaar is.
Fijn voor je. De discussie hier gaat niet over jan met de korte achternaam, maar over politici. Ik begrijp je opmerking alleen als die buurman van je in de gemeenteraad zit.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat heb ik dus met al die idioten die radicaliseren door Zwarte Piet. Denk je naast een gewone doorsnee Nederlander te wonen, blijkt het een extreemrechtse racist.
Neemt nog steeds niet weg dat deze man krokodillentranen huilt.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het scheelt dat D66 geen haar beter is. Zie ook mijn bericht vanuit Zwolle eerder in dit topic:
https://zwolle.d66.nl/201(...)-met-raadslid-cetin/
Ik hoef je hopelijk ook niet te helpen herinneren dat D66 in 2006 met pijn en moeite drie zetels haalde bij de landelijke verkiezingen, mede doordat een kandidate met een Turkse achtergrond (#6 op de lijst), met voorkeursstemmen werd gekozen. Als je nog even wilt teruglezen hoe dat ook alweer ging, kun je hier terecht: http://nl.wikipedia.org/w(...)Kaya#Voorkeurstemmen
En lees anders deze uitvoerige analyse van Vrij Nederland, over waarom allochtone kiezers steeds vaker voor D66 kiezen: http://www.vn.nl/archief/(...)aker-d66-stemmen.htm
Klopt. Hij komt wel érg laat met zijn bevindingen op de proppen.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Neemt nog steeds niet weg dat deze man krokodillentranen huilt.
Dat is op zich weinig nieuws maar het zou goed zijn wanneer partijen zich daar wat minder mee zouden inlaten. Aan dat soort volksvertegenwoordigers heb je als partij toch helemaal niks.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. Hij komt wel érg laat met zijn bevindingen op de proppen.
Tegelijk vind ik het een trieste constatering hoe diep cliëntelisme in de Nederlandse politiek is geworteld.
Ik dit jaar nog. Maar ik beschouw mezelf zo onderhand als partijloos.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:02 schreef Twiitch het volgende:
Ongelofelijk dat ik in een niet al te ver verleden nog op die partij gestemd heb.
Ik heb het eens bekeken maar die knakker is niet met voorkeursstemmen gekozen dus moeten ze op een of andere manier vertrouwen in hem gehad hebben. Een politieke miskoop dus.quote:Op woensdag 3 december 2014 08:57 schreef Elfletterig het volgende:
Bron: https://zwolle.d66.nl/201(...)-met-raadslid-cetin/
Ze gooien het op "onvoldoende kwaliteit". Ook hier de vraag: hadden ze dat niet van tevoren kunnen bedenken of inschatten? Of heeft het te maken met wat die Utrechtse PvdA'er zegt op Twitter:
De vraag blijft boven de markt hangen hoe het kan dat iemand die kennelijk tekortschiet qua kwaliteiten toch zo hoog op een kandidatenlijst wordt geplaatst. Ik zeg er trouwens wel bij dat hij pas in de raad kwam nadat één van de gekozen raadsleden doorschoof naar de post van wethouder.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het eens bekeken maar die knakker is niet met voorkeursstemmen gekozen dus moeten ze op een of andere manier vertrouwen in hem gehad hebben. Een politieke miskoop dus.
http://www.zwollenu.nl/nieuws/raadslid-d66-dit-niet-gehoeven/
Uit de verklaringen kan ik opmaken dat die vent simpelweg niet functioneert. Hoewel je dat ook zou kunnen oplossen door hem te degraderen tot stemvee. Dus het is een nogal radicale beslissing. Het kan zijn dat er meer speelt. Of de D66'ers daar waren zo dom dat ze dachten een raadslid te kunnen wippen, die gewoon zonder last of ruggespraak is gekozen.
quote:Op woensdag 3 december 2014 13:02 schreef Twiitch het volgende:
Ongelofelijk dat ik in een niet al te ver verleden nog op die partij gestemd heb.
Schaam je beide.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik dit jaar nog. Maar ik beschouw mezelf zo onderhand als partijloos.
Het is vrijwel onmogelijk vooraf 100% te kunnen garanderen dat een kandidaat ook daadwerkelijk goed kan functioneren als raadslid. Veel van het werk leer je pas als je eenmaal aan de slag bent. Dus helaas doen partijen wel eens een miskoop. Bovendien haal ik uit het verwijt van "onvoldoende betrokken" dat het vermoedelijk gewoon een lapzwans was die zijn afspraken niet nakwam en zijn stukken niet las. Dat weet je ook aan de voorkant niet.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vraag blijft boven de markt hangen hoe het kan dat iemand die kennelijk tekortschiet qua kwaliteiten toch zo hoog op een kandidatenlijst wordt geplaatst. Ik zeg er trouwens wel bij dat hij pas in de raad kwam nadat één van de gekozen raadsleden doorschoof naar de post van wethouder.
Ga er eens inhoudelijk in op.quote:
De klacht gaat niet over moskeegangers, maar om het specifiek stemmen ronselen bij deze groep. Voor een seculiere partij is dit gewoon een vreemd fenomeen. Op deze manier verdwijnt het besef waar de PvdA voor staat compleet.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als iemand van de moslimpartij had geklaagd over synagoge-gangers was dit land te klein overigens.
Nee, hij zegt dat de PvdA moskeegangers op de lijst zet. En dat dat niet zou passen bij een seculiere partij. Dat is natuurlijk de grootste onzin die er is. Hij moet opzoeken wat secularisme in de praktijk inhoudt.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:56 schreef TorroFernandes het volgende:
De klacht gaat niet over moskeegangers, maar om het specifiek stemmen ronselen bij deze groep. Voor een seculiere partij is dit gewoon een vreemd fenomeen. Op deze manier verdwijnt het besef waar de PvdA voor staat compleet.
Hij zegt wel meer, je moet het geheel van de uitspraken in ogenschouw nemen.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat de PvdA moskeegangers op de lijst zet. En dat dat niet zou passen bij een seculiere partij. Dat is natuurlijk de grootste onzin die er is. Hij moet opzoeken wat secularisme in de praktijk inhoudt.
Alsnog is het zo populistisch gebruik van de term moskee-ganger erg typisch.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:00 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Hij zegt wel meer, je moet het geheel van de uitspraken in ogenschouw nemen.
Ik vind dat er eindelijk eens een zeer interessant punt wordt aangehaald. Niet alleen van de kant van het PvdA, maar ook van de kant van de allochtonen. Jarenlang hebben allochtonen zichzelf als vanzelfsprekend opgeworpen als stemvee voor de PvdA. Dit terwijl hun ideologie compleet afwijkt van die van de partij. Het wordt eens tijd dat men echt bij zichzelf te raden gaat welke partij hun belangen vertegenwoordigt.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Alsnog is het zo populistisch gebruik van de term moskee-ganger erg typisch.
Klopt dat was een vreemde situatie. Allochtonen zijn net zo divers als de rest van Nederland. Je stemt niet op een partij vanwege je afkomst. Dat slaat niet echt nergens op.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:11 schreef TorroFernandes het volgende:
Jarenlang hebben allochtonen zichzelf als vanzelfsprekend opgeworpen als stemvee voor de PvdA.
Dit geeft weer blijk van echt enorm veel vooroordelen. Er zijn heel veel linkse allochtonen. Ook enorm veel liberale. Daarnaast zijn er conservatieve. En ook rechtse. Ze komen in alle smaken. Net als alle andere mensen.quote:Dit terwijl hun ideologie compleet afwijkt van die van de partij.
Dat moeten ze inderdaad individueel doen. En niet in groepsverband. Daarnaast zijn er wel zaken die de gemeenschap aangaan in groepsversband. Bijvoorbeeld mogelijke racistische wetgeving of benadelende wetgeving. Maar daarvoor zijn er gelukkig genoeg verenigingen en organisaties waarin ze zich kunnen organiseren en waarmee ze kunnen lobby'en.quote:Het wordt eens tijd dat men echt bij zichzelf te raden gaat welke partij hun belangen vertegenwoordigt.
Eh?quote:Op woensdag 3 december 2014 13:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
2) Waarom vallen D66'ers en PvdA'ers hier overelkaar heen om maar te bewijzen dat allochtonen niét op hen stemmen? Waarom wil niemand met allochtonen geassocieerd worden? Zijn dat een soort ondermensen?
Het staat er zeer helder.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:00 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Hij zegt wel meer, je moet het geheel van de uitspraken in ogenschouw nemen.
Inderdaad, want de scheidslijn tussen een groep vertegenwoordigen en cliëntelisme is normaal gezien enorm vraag.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh?
Ik vind het prima als allochtonen op D66 stemmen. Ik wens alleen geen vertegenwoordigers die aan clientelisme doen.
Zo kunnen we het actief bij mensen langs gaan (aan de deur bellen - roosjes geven) en flyeren ook een vorm van cliëntelisme noemen inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:48 schreef happinessfordogs het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap is dat men heel minachtend doet over clientelisme terwijl deze praktijk in feite heel natuurlijk samenhangt met het volksvertegenwoorderschap. Het is heel normaal om te lobbyen voor een groep mensen met overlappende idealen dus waarom daar zo zwaar aan getild wordt, ontgaat mij.
Ga nou niet meteen in de slachtofferrol duiken. Clientelisme komt ook voor bij autochtone raadsleden en die wens ik ook niet binen de partij.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Inderdaad, want de scheidslijn tussen een groep vertegenwoordigen en cliëntelisme is normaal gezien enorm vraag.
Behalve als men opkomt voor minderheden, dan is het meteen overduidelijk cliëntelisme.
Doe ik niet. Ik beschrijf het meten met twee maten in Nederland. Gebeurt vooral via de media en publieke opinie.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ga nou niet meteen in de slachtofferrol duiken.
Snap ik.quote:Clientelisme komt ook voor bij autochtone raadsleden en die wens ik ook niet binnen de partij.
Met alles respect, dit klinkt gewoon enorm arbitrair. Valt niet objectief te meten en iedereen doet dit wel een beetje lijkt mij. Je kan gewoon 'cliëntelisme' heel makkelijk via de media op iemand van allochtone komaf plakken.quote:Politici die enkel geinteresseerd lijken te zijn in de belangen van hun eigen netwerk
Dit is weer geheel iets anders. En ook dit kun je heel makkelijk plakken. Het is gewoon een framing die goed werkt. En ja, ik geloof best dat er mensen zijn die het ook daadwerkelijk doen en die kunnen inderdaad een eigen partij op richten. Maar als je van een allochtoon af wil om een of ander vies politiek spelletje, bel je gewoon de NOS en Volkskrant en zegt je dat hij aan cliëntelisme doet en zijn baard wel eens kamt. En tadaa, hij is weg.quote:en daar bovenop ook nog in strijd handelen met het gedachtegoed van een partij
Ik heb mij verkeerd geuit. Ik bedoelde te zeggen dat ze PvdA stemden ook wanneer hun ideologie sterk afweek. Niet dat het dat dus altijd doet.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt dat was een vreemde situatie. Allochtonen zijn net zo divers als de rest van Nederland. Je stemt niet op een partij vanwege je afkomst. Dat slaat niet echt nergens op.
[..]
Dit geeft weer blijk van echt enorm veel vooroordelen. Er zijn heel veel linkse allochtonen. Ook enorm veel liberale. Daarnaast zijn er conservatieve. En ook rechtse. Ze komen in alle smaken. Net als alle andere mensen.![]()
Nu doe je net of alle allochtonen in de middeleeuwen leven. Wat erg typisch is.
[..]
Dat moeten ze inderdaad individueel doen. En niet in groepsverband. Daarnaast zijn er wel zaken die de gemeenschap aangaan in groepsversband. Bijvoorbeeld mogelijke racistische wetgeving of benadelende wetgeving. Maar daarvoor zijn er gelukkig genoeg verenigingen en organisaties waarin ze zich kunnen organiseren en waarmee ze kunnen lobby'en.
IOT, SMN zijn de grootste en bekendste.
Ja, dat deze moskee-gangers een te grote invloed hebben op de partijkoers. Vind ik geen rare uitspraak eigenlijk.quote:
Ah oké.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:57 schreef TorroFernandes het volgende:
Ik heb mij verkeerd geuit. Ik bedoelde te zeggen dat ze PvdA stemden ook wanneer hun ideologie sterk afweek. Niet dat het dat dus altijd doet.
Iedereen op fok! roept altijd dat het voor jou niet rechts genoeg kan zijn en gaat er van uit dat jij, als echte xenofoob, niets anders dan ome Geert kan stemmen.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik stem namelijk op een politieke partij vanwege bepaalde uitgangspunten. Zo stem ik regelmatig PvdA (soms D66) omdat ik sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ben ingesteld. Ik geloof in zaken als een eerlijke inkomensverdeling, een goed sociaal vangnet en dergelijke.
Al die kwalificaties over links en rechts neem ik met een flinke korrel zout. En al die bizarre labeltjes, van xenofoob, racist en extremist negeer ik; ze verzieken hooguit de inhoudelijke discussie.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Iedereen op fok! roept altijd dat het voor jou niet rechts genoeg kan zijn en gaat er van uit dat jij, als echte xenofoob, niets anders dan ome Geert kan stemmen.
Hoe moet jij al die 'fans' gaan uitleggen dat je het liefste PvdA stemde?
Want PvdA'ers kunnen natuurlijk niet xenofoob zijn, übermenschen dat het zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Iedereen op fok! roept altijd dat het voor jou niet rechts genoeg kan zijn en gaat er van uit dat jij, als echte xenofoob, niets anders dan ome Geert kan stemmen.
Hoe moet jij al die 'fans' gaan uitleggen dat je het liefste PvdA stemde?
quote:Op woensdag 3 december 2014 17:55 schreef Ceberut het volgende:
"Moskee-ganger"-zijn is al een probleem in de ogen van dit wezen? Goed dat hij oprot.
Omdat een D66 kandidaat van Turkse afkomst en public zegt dat de Armeense genocide niet heeft plaats gevonden? Nog prima?quote:Op woensdag 3 december 2014 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh?
Ik vind het prima als allochtonen op D66 stemmen. Ik wens alleen geen vertegenwoordigers die aan clientelisme doen.
Probleem is dat de PvdA van oorsprong misschien dan wel een partij is die seculier is (inzettend sterk op scheiding kerk en staat), maar allerminst een à-religieuze partij was. Het barstte van de progressieve christenen en voorlieden binnen de PvdA. Ze hebben echter ook mensen getrokken die wel à-religieus zijn, in de zin atheïstisch en een weerzin tegen religie. Deze tegenstelling komt nu, adhv moslims, bovendrijven.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Want PvdA'ers kunnen natuurlijk niet xenofoob zijn, übermenschen dat het zijn.
Vroeger hadden "echte socialisten"een pleurispesthekel aan de katholieken katholieke kerk en, misschien wat minder, aan protestanten de protestantse kerk. Die anti-religielijn kan je prima doortrekken naar Mekka.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:55 schreef Ceberut het volgende:
"Moskee-ganger"-zijn is al een probleem in de ogen van dit wezen? Goed dat hij oprot.
Er zitten heel veel katholieken én protestanten in de PvdA. Wouter Bos is bvb diepgelovig.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vroeger hadden "echte socialisten"een pleurispesthekel aan de katholieken katholieke kerk en, misschien wat minder, aan protestanten de protestantse kerk. Die anti-religielijn kan je prima doortrekken naar Mekka.
Ja, "echte socialisten" idd, maar dat was de PvdA nooit. PvdA is een doorbraakpartij. Ze wilden de verzuiling doorbreken. En dus verzamelden zij leden van allerlei pluimage, waaronder ook voormalig liberalen en confessionelen. Met name de gereformeerden hebben een redelijk grote stempel gedrukt op de PvdA, volgens mij, althans dat lees je ook in de biografie van Joop den Uyl door Annet Bleich. Mijn vader die in de jaren 70 nog even actief is geweest in de PvdA, vertelde me altijd dat je over de gereformeerden struikelde binnen de PvdA, al dan niet "ex-" en ook veel drs'en btw. Ik denk dat de SDAP bijv. veel zuiverder anticonfessioneel was c.q. à-religieus.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vroeger hadden "echte socialisten"een pleurispesthekel aan de katholieken en, misschien wat minder, aan protestanten. Die anti-religielijn kan je prima doortrekken naar Mekka.
Andersom mochten katholieken in Limburg toch ook heel lang niet op de PvdA stemmen van de pastoor?quote:Op woensdag 3 december 2014 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, "echte socialisten" idd, maar dat was de PvdA nooit. PvdA is een doorbraakpartij. Ze wilden de verzuiling doorbreken. En dus verzamelden zij leden van allerlei pluimage, waaronder ook voormalig liberalen en confessionelen. Met name de gereformeerden hebben een redelijk grote stempel gedrukt op de PvdA, volgens mij, althans dat lees je ook in de biografie van Joop den Uyl door Annet Bleich. Mijn vader die in de jaren 70 nog even actief is geweest in de PvdA, vertelde me altijd dat je over de gereformeerden struikelde binnen de PvdA, al dan niet "ex-". Ik denk dat de SDAP bijv. veel zuiverder anticonfessioneel was.
Ja, andersom was de liefde nog veel minder idd, ze mochten niet eens naar de VARA! luisteren...quote:Op woensdag 3 december 2014 18:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Andersom mochten katholieken in Limburg toch ook heel lang niet op de PvdA stemmen van de pastoor?
Maar je hebt gelijk. Dit was meer CPN/PPR wellicht. Misschien zat die PvdA meneer niet bij de voor hem best passende socialistische club?
Nee, maar dat heeft Fatma Koser-Kaya ook nooit gezegd.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat een D66 kandidaat van Turkse afkomst en public zegt dat de Armeense genocide niet heeft plaats gevonden? Nog prima?
Maar de Turken zaten zo wat te juichen om haar, dus ik weet niet wat ze gezegd heeft tegen haar achterban.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar dat heeft Fatma Koser-Kaya ook nooit gezegd.
Helaas voor jou, religie heeft niks te zoeken in de politiek. We moeten streven naar secularisme, dat betekent onder meer scheiding van kerk en staat.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het is tijd voor een grote Islamitische partij in Nederland.
Een partij waarbij je niet fout bent als je naar de moskee gaat, een dubbel paspoort hebt of opkomt voor de belangen van moslims.
We leven in een democratie en jij hebt geen fuck te maken met wat ik wel en niet nastreef.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:09 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Helaas voor jou, religie heeft niks te zoeken in de politiek. We moeten streven naar secularisme, dat betekent onder meer scheiding van kerk en staat.
Nou, ja, democratie betekent wel dat je mag nastreven wat je wilt, toch.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:09 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Helaas voor jou, religie heeft niks te zoeken in de politiek. We moeten streven naar secularisme, dat betekent onder meer scheiding van kerk en staat.
Dubbel paspoort in de politiek zou eigenlijk verboden moeten worden, je bent als ambtenaar in dienst van de Nederlandse staat en behartigt ook diens belangen. Dan vind ik het nogal krom om er ook nog een andere nationaliteit op aan te houden. Geldt overigens voor alle ambtenaren, dus ook bij de politie, belastingdienst, ministeries etc.. Als je het als gewone burger wil ok, maar niet in functie voor een land.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het is tijd voor een grote Islamitische partij in Nederland.
Een partij waarbij je niet fout bent als je naar de moskee gaat, een dubbel paspoort hebt of opkomt voor de belangen van moslims.
Staat in de grondwet makker.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
We leven in een democratie en jij hebt geen fuck te maken met wat ik wel en niet nastreef.
Politici dienen de belangen van de mensen die op hen hebben gestemd.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dubbel paspoort in de politiek zou eigenlijk verboden moeten worden, je bent als ambtenaar in dienst van de Nederlandse staat en behartigt ook diens belangen. Dan vind ik het nogal krom om er ook nog een andere nationaliteit op aan te houden. Geldt overigens voor alle ambtenaren, dus ook bij de politie, belastingdienst, ministeries etc.. Als je het als gewone burger wil ok, maar niet in functie voor een land.
Alsnog zijn ze in dienst van de staat.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Politici dienen de belangen van de mensen die op hen hebben gestemd.
Tja, er zijn heel wat moslims die vinden dat ze het algemeen belang dienen door het kalifaat nader te brengen. Immers volgens hen is dat de absolute en enige waarheid, en iedereen die anders denkt is verleidt door de duivel... oid.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee ze zijn in dienst van het volk. Het volk kiest de politici, niet de staat.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Alsnog zijn ze in dienst van de staat.
En? Er zijn ook mensen die vinden dat iedereen naakt de straat op moet gaan.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, er zijn heel wat moslims die vinden dat ze het algemeen belang dienen door het kalifaat nader te brengen. Immers volgens hen is dat de absolute en enige waarheid, en iedereen die anders denkt is verleidt door de duivel... oid.
Je kunt Dr. Nikita hier niet in betrekken.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En? Er zijn ook mensen die vinden dat iedereen naakt de straat op moet gaan.
Ze behartigen de belangen van het volk, ze zijn in dienst bij de staat. Neemt niet weg dat het krom is om als volksvertegenwoordiger een dubbel paspoort hebt omdat je op die manier volledig trouw bent aan het land waarin je kiezers wonen.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee ze zijn in dienst van het volk. Het volk kiest de politici, niet de staat.
Scheiding van kerk en staat moet ten alle tijde gewaarborgd worden. Politiek is een land besturen, wat mensen in hun vrije tijd doen moeten ze zelf weten, dat hoeft de staat niet voor ze te bepalen. De regering moet zich met belangrijke zaken zoals economie, veiligheid, zorg, etc. bezig houden. Op de SGP en CU na is dat in Nederland gelukkig redelijk voor elkaar.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, ja, democratie betekent wel dat je mag nastreven wat je wilt, toch.
Ik ben het met je eens dat we naar seculariteit moeten streven, maar daar is niet iedereen het mee eens. Er zijn mensen die vinden dat " de mens" beter af is in een kalifaat onder de wetten van Mohammed (vzmh), laat ze maar een duidelijke partij opzetten, dan weten we waar we aan toe zijn. Beter dan bestaande situatie, waarin zij zich op 1 of andere manier onder valse voorwendselen proberen in te graven in bestaande partijen. En gebeurt ook binnen D66 en CDA, VVD wrs wat minder, vermoed ik.
Naakt is gewoon heel natuurlijk, voornamelijk een taboe geworden door invloed van de kerk met de schaamtecultuur een paar eeuwen geleden.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En? Er zijn ook mensen die vinden dat iedereen naakt de straat op moet gaan.
Dus als Jos van Rey de belangen van een paar eigen bouwvriendjes meer dient dan die van andere bouwbedrijven of relevante clubs dan is dat prima?quote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ze genoeg stemmen hebben waarom niet? Dat is het hele punt van een democratie.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus als Jos van Rey de belangen van een paar eigen bouwvriendjes meer dient dan die van andere bouwbedrijven of relevante clubs dan is dat prima?
Over het algemeen hebben PvdA'ers weinig op met vreemdelingenhaat.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Want PvdA'ers kunnen natuurlijk niet xenofoob zijn, übermenschen dat het zijn.
Democratie is maar een bestuursvorm, geen ultiem doel ofzo.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ze genoeg stemmen hebben waarom niet? Dat is het hele punt van een democratie.
Mee eens, maar daar denkt dus niet iedereen eender over. In de Koran staat voor moslims alles in, verder heb je niets nodig. Paar hadiths misschien. En wij met onze democratie zitten op het pad van de duivel.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Scheiding van kerk en staat moet ten alle tijde gewaarborgd worden. Politiek is een land besturen, wat mensen in hun vrije tijd doen moeten ze zelf weten, dat hoeft de staat niet voor ze te bepalen. De regering moet zich met belangrijke zaken zoals economie, veiligheid, zorg, etc. bezig houden. Op de SGP en CU na is dat in Nederland gelukkig redelijk voor elkaar.
Democratie gebruiken om de democratie te slopen.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mee eens, maar daar denkt dus niet iedereen eender over. In de Koran staat voor moslims alles in, verder heb je niets nodig. Paar hadiths misschien. En wij met onze democratie zitten op het pad van de duivel.
Omdat je in een democratie het algemeen belang dient en niet dat van je vriendjes.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ze genoeg stemmen hebben waarom niet? Dat is het hele punt van een democratie.
Als de belangen van je vriendjes het algemeen belang is geworden omdat je heel veel vriendjes hebt is dat dus het geval.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat je in een democratie het algemeen belang dient en niet dat van je vriendjes.
Ja, maar dat gaat niet lukken natuurlijk, dat is de ironie, veel moslims zijn het daar ook niet 100% mee eens nl, want ze worden dan het slachtoffer van allerlei willekeurige interpretaties. Van hun medegeloofsgenoten, van de religiepolitie, van hun buren etc...quote:Op woensdag 3 december 2014 19:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Democratie gebruiken om de democratie te slopen.
Algemeen belang en belang van een specifieke groep kan toch heel makkelijk samenvallen?quote:Op woensdag 3 december 2014 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat je in een democratie het algemeen belang dient en niet dat van je vriendjes.
Dat kan, maar is in de meeste gevallen van clientelisme is dat toch zeker niet het geval.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Algemeen belang en belang van een specifieke groep kan toch heel makkelijk samenvallen?
Als het maar goed gaat met die specifieke groep wordt het algemeen belang gediend, kun je dan zeggen. Daarenbuiten is "algemeen belang" vreemd genoeg een uitermate vaag beginsel... iedereen schijnt er wel een opvatting over na te houden, maar die is nooit gelijk...
In geval van moslims valt het niet te billijken, maar dat mag je niet zeggen blijkbaar. Gewone moslims werden gister in nieuwsuur door Jan Eikelboom geportretteerd, nou, ik heb een heel ander beeld bij "gewone moslims".quote:Op woensdag 3 december 2014 19:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan, maar is in de meeste gevallen van clientelisme is dat toch zeker niet het geval.
Ik volg je even nietquote:Op woensdag 3 december 2014 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In geval van moslims valt het niet te billijken, maar dat mag je niet zeggen blijkbaar. Gewone moslims werden gister in nieuwsuur door Jan Eikelboom geportretteerd, nou, ik heb een heel ander beeld bij "gewone moslims".
Ook voor wat betreft D66. Het is allemaal een stukje cynische dan je denkt..
Nee, kun je even uitleggen wat je precies bedoelt?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je nieuwsuur niet gezien, gister?
Nou, er zijn anders genoeg die er wel wat mee hebben.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Over het algemeen hebben PvdA'ers weinig op met vreemdelingenhaat.
Moslims werden een keer als mensen neergezet op TV.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In geval van moslims valt het niet te billijken, maar dat mag je niet zeggen blijkbaar. Gewone moslims werden gister in nieuwsuur door Jan Eikelboom geportretteerd, nou, ik heb een heel ander beeld bij "gewone moslims".
Ook voor wat betreft D66. Het is allemaal een stukje cynische dan je denkt..
http://www.carelbrendel.n(...)-bij-moslimbroeders/quote:Op woensdag 3 december 2014 20:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, kun je even uitleggen wat je precies bedoelt?
Nieuwsuur liet gister een reportage zien van de "gewone moslim" van Jan Eikelboom.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, kun je even uitleggen wat je precies bedoelt?
Boos?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Elke normale portretering van moslims leidt hier dus tot boze reacties.
De haat en dehumanisering moet worden gevoed.
Lol, als je je blind staart op PVV volk wel ja.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik mis een holocaust vergelijking in je jankverhaal.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Vergeleken met de islam zijn de christenen zelfs eensgezind inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nieuwsuur liet gister een reportage zien van de "gewone moslim" van Jan Eikelboom.
De zogenaamde "gewone moslim" wel te verstaan. Je kreeg 1 arts te zien, die WO2-kaart trok, 2 bekeerlingen, die over de hoofddoek losgingen, een imam, die hier over Palestina preekt, een clubje ernstig extremistische moslims onder het motto conservatieve moslims, en welgesteld 1 jonge moslim, die, met veel mitsen en maren (hij zal wel veel kritiek gekregen hebben), zegt moslims moeten een keer naar zichzelf kijken... en als dat de gewone moslim is die infiltreert in de PvdA, D66 en CDA.... Lol.
Nee, ze kunnen beter hun eigen partij oprichten, is ook een stuk duidelijker voor hen zelf...
Je ziet moslims per definitie als gevaarlijke infiltranten en soort gevaarlijke onmensen.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Boos?
Ik vind dat ze hun eigen partijtje moeten opzetten en dan moeten proberen om zetels te halen om onze samenleving ingrijpend te veranderen volgens de wellevende maatstaven die zijzelf hanteren, en niet onder valse voorwendselen allerlei bestaande partijen moeten infiltreren, want dan krijg je op gegeven moment idd wat in de PvdA aan het voltrekken is.
Gewoon duidelijk zeggen wat jij als moslim wilt en hoe jij vindt dat de hele samenleving moet zijn, weet iedereen waar hij aan toe is.
Noem het maar boos, ar-me moslims toch...
Haha wat. Even terugkijken, puur genot dit.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nieuwsuur liet gister een reportage zien van de "gewone moslim" van Jan Eikelboom.
De zogenaamde "gewone moslim" wel te verstaan. Je kreeg 1 arts te zien, die WO2-kaart trok, 2 bekeerlingen, die over de hoofddoek losgingen, een imam, die hier over Palestina preekt, een clubje ernstig extremistische moslims onder het motto conservatieve moslims, en welgesteld 1 jonge moslim, die, met veel mitsen en maren (hij zal wel veel kritiek gekregen hebben), zegt moslims moeten een keer naar zichzelf kijken... en als dat de gewone moslim is die infiltreert in de PvdA, D66 en CDA.... Lol.
Nee, ze kunnen beter hun eigen partij oprichten, is ook een stuk duidelijker voor hen zelf...
De tering... Of je bent weer eens hardcore aan het trollen, of je bent een soort omgekeerde PVV'er.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je ziet moslims per definitie als gevaarlijke infiltranten en soort gevaarlijke onmensen.
Als je iets ziet wat niet strookt met dat beeld raak je meteen geïrriteerd of denk je dat ze liegen.
Er bestaat ook een realiteit van heel veel moslims die gewoon een huisje boompje beestje leiden en gewoon willen leven en niks willen veranderen.
En een hele grote groep jonge hoogopgeleide liberale moslims die zich terecht beginnen te roeren door alle framing en bangmakerij in de media.
Hoe jij tegen ze aankijkt is gewoon letterlijk een product van 12 jaar ziekelijk framen door de media. Ook door de NPO ja.
De waarheid is inderdaad pijnlijk.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik mis een holocaust vergelijking in je jankverhaal.
Hij heeft een kleurtje en iedereen hier is racistisch.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De tering... Of je bent weer eens hardcore aan het trollen, of je bent een soort omgekeerde PVV'er.
Waarom denkt men in Nederland zo negatief over moslims?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De tering... Of je bent weer eens hardcore aan het trollen, of je bent een soort omgekeerde PVV'er.
Het feit dat er duizenden europese jonge moslims, arm en rijk, laag- en hoogopgeleid, naar Syrie en Irak zijn getrokken en daar nu, dikwijls in HD gefilmd, in georganiseerd verband de gruwelijkste slachtpartijen aanrichten met de koran in de hand, verzen recisterend.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom denkt men in Nederland zo negatief over moslims?
Denk je dat zo'n brandpunt reportage met enge muziekjes, beelden van vrouwen met hoofddoek op de markt die verder niks gedaan, gecombineerd met bangmaak onderzoekjes over radicalisering geen rol speelt?
Dat zou iets te maken kunnen hebben met de veelal discriminerende houding van moslims waar het gaat om homoseksualiteit, of om de opkomst van het salafisme, of om de islamitische terreur in het Midden-Oosten, om maar eens een paar voorbeelden te noemen...quote:Op woensdag 3 december 2014 20:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom denkt men in Nederland zo negatief over moslims?
Van dat soort reportages in SBS6-stijl ben ik ook geen fan inderdaad.quote:Denk je dat zo'n brandpunt reportage met enge muziekjes, beelden van vrouwen met hoofddoek op de markt die verder niks gedaan, gecombineerd met bangmaak onderzoekjes over radicalisering geen rol speelt?
Doe dan ook niet zo hysterisch.quote:En nee, ben gelukkig geen omgekeerde PVV'er. Zie mensen niet als gevaarlijk of afkeerwekkend vanwege hun huidskleur, cultuur, seksuele geaardheid of religie. Ook niet andersom.
Helaas een product van ervaring. Ik zal je de tirades besparen welke ik regelmatig naar mijn hoofd gekregen heb tav Joden en het systematisch wegkijken van ISIS en allerlei andere wanpraktijken van moslims elders in de wereld. Alle op dommigheid gebaseerde superioriteitsgevoelens. Alle verheerlijking van regelrechte terreur tav de zelfbeschikking van het individu. Alle volstrekte ongeïnteresseerdheid en ongeletterdheid tav de rest van de wereld. Het racisme tegen sub-Sahara Afrikanen. De kromme samenzweringstheorieën, die al lang weersproken zijn in de normale en niet zo normale media media, tav de VS, Joden. Het irritante op valse superioriteit gebaseerde creationisme. Het: constante alles bij ons is beter, en waarom ga je niet terug dan? Dat mag jij niet zeggen. En dan boos worden ..............quote:Op woensdag 3 december 2014 20:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je ziet moslims per definitie als gevaarlijke infiltranten en soort gevaarlijke onmensen.
Als je iets ziet wat niet strookt met dat beeld raak je meteen geïrriteerd of denk je dat ze liegen.
Er bestaat ook een realiteit van heel veel moslims die gewoon een huisje boompje beestje leiden en gewoon willen leven en niks willen veranderen.
En een hele grote groep jonge hoogopgeleide liberale moslims die zich terecht beginnen te roeren door alle framing en bangmakerij in de media.
Hoe jij tegen ze aankijkt is gewoon letterlijk een product van 12 jaar ziekelijk framen door de media. Ook door de NPO ja.
Yasmina is ontslagen.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het feit dat er duizenden europeaanse jonge moslims, arm en rijk, laag- en hoogopgeleid, naar Syrie en Irak zijn getrokken en daar nu, dikwijls in HD gefilmd, in georganiseerd verband de gruwelijkste slachtpartijen aanrichten met de koran in de hand, verzen recisterend.
Het feit dat, dat soort beelden hen trekt in plaats van afschrikt. Dat er gefeest werd op straat toen de world trade center torens in Amerika neergingen, dat daar begrip en waardering voor bestaat.
Dat zelfs een hoogopgleide, ogenschijnlijk goed geintegreerde moslima als Yasmina Haifi, gelooft en openlijk uit dat dit alles een zionistisch complot is/moet zijn.
"Helaas"quote:Op woensdag 3 december 2014 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Helaas een product van ervaring. Ik zal je de tirades besparen welke ik regelmatig naar mijn hoofd gekregen heb tav Joden en het systematisch wegkijken van ISIS en allerlei andere wanpraktijken van moslims elders in de wereld. Alle op dommigheid gebaseerde superioriteitsgevoelens. Alle verheerlijking van regelrechte terreur tav de zelfbeschikking van het individu. Alle volstrekte ongeïnteresseerdheid en ongeletterdheid tav de rest van de wereld. Het racisme tegen sub-Sahara Afrikanen. De kromme samenzweringstheorieën, die al land weersproken zijn in de normale en niet zo normale media media, tav de VS, Joden. Het irritante op valse superioriteit gebaseerde creationisme. Het is alles bij ons is beter, en waarom ga je niet terug dan? Dat mag jij niet zeggen. ..............
Maar bij moslims is de afgelopen maanden echt een triest hoogtepunt bereikt.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:39 schreef UpsideDown het volgende:
Net of zwarte kousen of extreemlinkse hippies etc. niet negatief geportretteerd worden.
Alles wat afwijkt van de 'liberale standaard' (wat dat dan ook mag zijn) is een mikpunt, niet alleen moslims.
Het komt niet door de media, het komt door de extremisten die de geloofsbelijdenis hun vlag hebben gemaakt en aan de lopende band uit je heilige geschrift (re)citeren. Die een kalifaat hebben uitgeroepen. Er is geen blank/westers complot gaande tegen 'jullie'/jou en berichten over nieuwsfeiten/ingrijpende ontwikkelingen is geen racisme.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Yasmina is ontslagen.
Als Thierry Baudet zegt dat vrouwen slaan oke is mag bij DWDD komen.
Als hij zegt dat moslims per definitie schuldig zijn vanwege hun religie, is dat een "verfrissend" geluid.
Een politieagent zegt dat alle moslims langzaam en pijnlijk dood moeten en half fok valt over elkaar heen dat ze het wel snappen.
Meten gebeurt hier met dubbele maten.
Daarnaast, is jouw beeld ook heftig beïnvloed door de media. Hoeveel moslims gaan er niet naar Syrië? Jij noemt de paar die wel gingen. Op de uni kom ik dagelijks honderden islamitische liberale hoogopgeleide moslims tegen.
Die bestaan ook
In die docu van nieuwsuur gisteren kwam een moslima aan het woord die een eigen bedrijf opgericht had. Als er klanten over de vloer komen krijgt ze opmerkingen als: wat goed dat ze hier ook moslima's met een hoofddoek aannemen. Als ze dan aangeeft dat ze de directeur is, dan wordt ze onbegrepen aangestaard.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Op de uni kom ik dagelijks honderden islamitische liberale hoogopgeleide moslims tegen.
Die bestaan ook
Niemand heeft het over complotten. Uitgerekend dit soort dingen zijn dingen die onbewust gebeuren.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het komt niet door de media, het komt door de extremisten die de geloofsbelijdenis hun vlag hebben gemaakt en aan de lopende band uit je heilige geschrift citeren. Die een kalifaat hebben uitgeroepen. Er is geen blank complot gaande tegen 'jullie'/jou en berichten over nieuwsfeiten/ingrijpende ontwikkelingen is geen racisme.![]()
Tja, sensatie trekt kijkcijfers.quote:Wat de erbarmelijke kwaliteit en integriteit van de Nederlandse journalistiek betreft ben ik 't echter wel redelijk met je eens.
Dat moet door ISIS komen, wat voor veel een soort bevestiging was op de verschrikkelijke verhalen die de Grote Blonde Leider al jaren roept. Gooi daar nog een paar dubieuze enquêtes bij, en het schrikbeeld over moslims is compleet.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar bij moslims is de afgelopen maanden echt een triest hoogtepunt bereikt.
Alle media doen eraan mee en zo hard en oneerlijk is het nooit geweest. Dat trieste motivaction onderzoek wat als een lul op een drempel sloeg was wel het dieptepunt.
En daarom zou het goed zijn als de Nederlandse 'moslimgemeenschap' eens goed in kaart gebracht zou worden. Laat maar eens zien hoe de verhoudingen echt liggen, wat de opvattingen echt zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat moet door ISIS komen, wat voor veel een soort bevestiging was op de verschrikkelijke verhalen die de Grote Blonde Leider al jaren roept. Gooi daar nog een paar dubieuze enquêtes bij, en het schrikbeeld over moslims is compleet.
Precies.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat moet door ISIS komen, wat voor veel een soort bevestiging was op de verschrikkelijke verhalen die de Grote Blonde Leider al jaren roept. Gooi daar nog een paar dubieuze enquêtes bij, en het schrikbeeld over moslims is compleet.
Het enge is nou juist dat ook gematigde moslims en lieden die juist alles deden wat de islam verboden had, in vrij korte tijd om zijn geslagen en ineens streng gelovig "jihad" zijn gaan voeren. Ik houd mijn hart vast voor het geval het hier echt een keer misgaat economisch, mensen het moeilijk krijgen en hun toevlucht gaan zoeken in - bijvoorbeeld - geloof.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niemand heeft het over complotten. Uitgerekend dit soort dingen zijn dingen die onbewust gebeuren.
Maar berichtgeving over de moslimsgemeenschap in Nederland kan getypeerd worden als eenzijdig, demoniserend en eendimensionaal. Jij praat ook alleen maar over IS en terrorisme. Alsof alle moslims de hele dag door IS aanbidden en over terreur praten. Zijn gewoon families. Gaan een keer wat eten, kijken Nederlandse TV, spelen met de kleinkinderen en dan naar werk/school dag erna.
[..]
Tja, sensatie trekt kijkcijfers.
Jongeman, de feiten rond de moslimgemeenschap zijn gewoon knap beroerd. Niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld. Steek de hand eens in eigen boezem...quote:Op woensdag 3 december 2014 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niemand heeft het over complotten. Uitgerekend dit soort dingen zijn dingen die onbewust gebeuren.
Maar berichtgeving over de moslimsgemeenschap in Nederland kan getypeerd worden als eenzijdig, demoniserend en eendimensionaal. Jij praat ook alleen maar over IS en terrorisme. Alsof alle moslims de hele dag door IS aanbidden en over terreur praten. Zijn gewoon families. Gaan een keer wat eten, kijken Nederlandse TV, spelen met de kleinkinderen en dan naar werk/school dag erna.
[..]
Tja, sensatie trekt kijkcijfers.
Ach, hoeveel waren het er uiteindelijk.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het enge is nou juist dat ook gematigde moslims en lieden die juist alles deden wat de islam verboden had, in vrij korte tijd om zijn geslagen en ineens streng gelovig "jihad" zijn gaan voeren. Ik houd mijn hart vast voor het geval hier echt een keer misgaat economisch, mensen het moeilijk krijgen en hun toevlucht gaan zoeken in - bijvoorbeeld - geloof.
Behalve een paar PVV-freaks beweert dan ook niemand dat.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ach, hoeveel waren het er uiteindelijk.
Wil het zeker niet bagetalliseren, maar we moeten niet doen alsof elke gematigde moslim is geradicaliseerd omdat een paar dat wel hebben gedaan.
Als dat zo was hadden we het echt wel gemerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |