abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147239271
quote:
PvdA'er is ronselen eigen partij zat

Een Utrechts Statenlid van de PvdA heeft gistermiddag na zeventien jaar ’loyale steun’ per direct zijn lidmaatschap van de partij opgezegd. Hij vindt dat zijn fractie zich te veel in de moskee laat zien om zieltjes te winnen.

Bert de Vries vertrekt ook direct uit Provinciale Staten, zei hij gisteren.„Ik verzet me ertegen dat de PvdA bij elke verkiezing zo gedreven in de moskee probeert stemmen te winnen. Met deze stemmen wordt ook de invloed van de moskee naar binnen gehaald”, schrijft De Vries in zijn afscheidsmail. „De fractie heeft een werkbezoek afgelegd aan drie moskeeën. Een verkeerd signaal.”

De PvdA worstelt al langer met het integratievraagstuk. De partij wordt, ook in Den Haag, van tijd tot tijd intern verscheurd door loyaliteitsconflicten van allochtone volksvertegenwoordigers. Tegelijk wil de partij haar aanzienlijke islamitische achterban niet kwijt.Fractievoorzitter Kees de Kruijf zegt het vertrek zeer te betreuren, maar zich niet te herkennen in het geschetste beeld.
bertdevriespvda twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 18:46:57 Na 17 jaar lidmaatschap PvdA opgezegd. Partij niet meer activistisch genoeg, teveel invloed moskee en omgang in fractie beschamend #triest reageer retweet
bertdevriespvda twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:28:51 PvdA seculier; maar rent wel elke verkiezing naar moskee voor stemmen en zet moskee-gangers op kandidatenlijst. Wie wind zaait zal storm... reageer retweet
Nee natuurlijk herken je je niet in dat beeld...stel je voor zeg dat je dat ook nog even bevestigd :')
Het gaat niet zo best met onze 'rode' vrienden de laatste tijd.. Partij zit op dit moment wel in de hoek waar de klappen vallen :{ De partij zakt steeds verder weg op deze manier. Ben benieuwd of bijvoorbeeld de SP hier straks een slaatje uit slaat qua kiezers
pi_147239308
Gaat goed binnen die partij zeg. Hij heeft wel gelijk dat ze pretenderen seculier te zijn maar dat de moskee veel invloed heeft.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 december 2014 @ 08:49:03 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_147239322
Hij is boos, want komt niet op de nieuwe lijst en houdt er maar per direct mee op. Nou ja gaat door als eenmansfractie.

[ Bericht 18% gewijzigd door borisz op 03-12-2014 09:02:33 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_147239343
Wat is er mis met contacten met eender welke groepering dan ook? Alleen de aard daarvan kan wellicht vragen oproepen, maar denken we nu echt dat bv de vakbonden niet ook invloed uitoefenen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147239422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:48 schreef bijdehand het volgende:
Gaat goed binnen die partij zeg. Hij heeft wel gelijk dat ze pretenderen seculier te zijn maar dat de moskee veel invloed heeft.
Zou kunnen, maar waarom komt hij daar dan nu pas mee? Had -ie dat niet eerder kunnen bedenken of vaststellen?

In Zwolle is eerder deze week een politicus uit de D66-fractie geknikkerd.

quote:
D66 Zwolle gaat niet verder met raadslid Cetin
De D66 fractie gaat vanaf maandag 1 december verder met 5 raadsleden. Raadslid Orhan Cetin verlaat de fractie. Reden is dat hij de D66 standpunten onvoldoende naar voren bracht, ook de samenwerking met hem en de rest van de fractie verliep moeizaam. Na een periode van intensieve begeleiding heeft de fractie geen vertrouwen meer in verbetering. Afgelopen week is aan Cetin gevraagd of hij in het belang van de partij zijn zetel zou willen inleveren. Hier geeft hij geen gehoor aan en hij gaat als eenmansfractie verder. Fractievoorzitter Sonja Paauw laat weten het zeer vervelend te vinden, maar “raadslid ben je voor de mensen in de stad en wij zagen onvoldoende kwaliteit en betrokkenheid terug in zijn bijdragen”.
Bron: https://zwolle.d66.nl/201(...)-met-raadslid-cetin/

Ze gooien het op "onvoldoende kwaliteit". Ook hier de vraag: hadden ze dat niet van tevoren kunnen bedenken of inschatten? Of heeft het te maken met wat die Utrechtse PvdA'er zegt op Twitter:

bertdevriespvda twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:28:51 PvdA seculier; maar rent wel elke verkiezing naar moskee voor stemmen en zet moskee-gangers op kandidatenlijst. Wie wind zaait zal storm... reageer retweet
pi_147239436
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

bertdevriespvda twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 18:46:57 Na 17 jaar lidmaatschap PvdA opgezegd. Partij niet meer activistisch genoeg, teveel invloed moskee en omgang in fractie beschamend #triest reageer retweet
Nee natuurlijk herken je je niet in dat beeld...stel je voor zeg dat je dat ook nog even bevestigd :')
Het gaat niet zo best met onze 'rode' vrienden de laatste tijd.. Partij zit op dit moment wel in de hoek waar de klappen vallen :{ De partij zakt steeds verder weg op deze manier. Ben benieuwd of bijvoorbeeld de SP hier straks een slaatje uit slaat qua kiezers
Het electoraat van de PvdA kan alle kanten op. Onder andere de SP zal daarvan profiteren. Maar ik denk dat de allochtone stem, die de PvdA massaal zal verliezen, vooral niet meer gaat stemmen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_147239510
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:48 schreef bijdehand het volgende:
Zou het ook niet andersom kunnen zijn? Dat de PvdA invloed probeert te krijgen binnen de moskeeën?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_147240133
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zou het ook niet andersom kunnen zijn? Dat de PvdA invloed probeert te krijgen binnen de moskeeën?
Ja, dat is sowieso het geval. Overigens, waarom zou je moskeegangers niet op de kandidatenlijst kunnen zetten. Wat een debiel. Het zijn juist dit soort figuren die een doodsteek voor de PvdA vormen. Geen enkele rationeel denkende allochtoon stemt nog op deze partij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147240273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:49 schreef borisz het volgende:
Hij is boos, want komt niet op de nieuwe lijst en houdt er maar per direct mee op. Nou ja gaat door als eenmansfractie.
Bron dat hij als eenmansfractie verder gaat? Dacht dat hij zijn zetel inleverde.
edit: lees het nu in de volkskrant inderdaad.
pi_147240310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het electoraat van de PvdA kan alle kanten op. Onder andere de SP zal daarvan profiteren. Maar ik denk dat de allochtone stem, die de PvdA massaal zal verliezen, vooral niet meer gaat stemmen.
Bij de SP zie je sinds jaar en dag dezelfde ontwikkeling. Ook daar hoor je regelmatig verhalen over allochtone politici die botsen met de partijlijn en zich afsplitsen of eruit worden gebonjourd.

Een landelijk bekend geworden voorbeeld is ex-senator Düzgün Yildirim: http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCzg%C3%BCn_Yildirim

En bij GroenLinks is het al niet veel beter. Denk aan die dubieuze Mohammed Rabbae of Tofik Dibi, die van zichzelf zegt dat -ie radicaliseert.
pi_147240314
Iedereen weet dat de PvdA z'n oren laat hangen naar die mensen. Die zijn nu eenmaal kieskeuriger dan de oude garde PvdA-ers die alle rotzooi in hun partij gewoon slikken en telkens hetzelfde blijven stemmen. Nu begint de PvdA langzaam af te takelen omdat ze te ver gaan en zelfs het standaardstemvee 't niet meer pikt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_147240351
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij de SP zie je sinds jaar en dag dezelfde ontwikkeling. Ook daar hoor je regelmatig verhalen over allochtone politici die botsen met de partijlijn en zich afsplitsen of eruit worden gebonjourd.

Een landelijk bekend geworden voorbeeld is ex-senator Düzgün Yildirim: http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCzg%C3%BCn_Yildirim

En bij GroenLinks is het al niet veel beter. Denk aan die dubieuze Mohammed Rabbae of Tofik Dibi, die van zichzelf zegt dat -ie radicaliseert.
Toch denk ik dat er bij de PvdA nu sprake is van een kentering of in elk geval een gewijzigd beleid.
Vroeger zouden die 2 Turkse kamerleden bijvoorbeeld nooit de partij uitgezet zijn.
pi_147240445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat er bij de PvdA nu sprake is van een kentering of in elk geval een gewijzigd beleid.
Vroeger zouden die 2 Turkse kamerleden bijvoorbeeld nooit de partij uitgezet zijn.
Ik zou graag zien dat je gelijk had, maar ik zie het nog niet. Ik roep al jaren dat de PvdA schoon schip moet maken en afscheid moet nemen van dubieuze politici die in strijd met de partij-opvattingen handelen: POL / PvdA moet schoon schip maken (topic uit 2008)

Toch zie ik dat de PvdA anno 2012 buitensporig veel politici met een allochtone achtergrond in de Tweede Kamer neerzet: 10 van de 38. Dat is meer dan een kwart. En dat voor een partij die wél super-pietluttig en krampachtig doet over de man-vrouw-verdeling.

Kwaliteit zou de boventoon moeten voeren; niet geslacht. Ik heb niks tegen een paar politici met allochtone achtergrond; zo vind ik Ahmed Marcouch ronduit geweldig. Ik heb er wél iets tegen als allochtoon-zijn je een streepje voor geeft.
pi_147240515
Grappig, een van de meest intolerante populisten van fok die meent dat de PvdA intolerante populisten uit de partij moet flikkeren.

(Mee eens verder hoor, intolerantie en populisme passen niet bij de partij, maar dat jij dit nota bene post is dus erg grappig)
pi_147240729
Stem voor, stem SP
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_147240736
Dat is toch al decennia bekend dat PVDA staat voor

Partij van de Allahfans
pi_147240777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:07 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

Partij van de Allahfans
lol jij stemt zeker partij van de pleeborstel
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_147240829
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:08 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

lol jij stemt zeker partij van de pleeborstel
Ik stem niet omdat ik niet op UKIP mag stemmen.
pi_147240952
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:45 schreef Frutsel het volgende:
De fractie heeft een werkbezoek afgelegd aan drie moskeeën. Een verkeerd signaal.”
Er wordt vaak geklaagd over de kloof tussen politici en kiezer en als politici dan eens op werkbezoek gaan bij de gewone man, dan is het weer niet goed en een verkeerd signaal? :?
pi_147241014
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat je gelijk had, maar ik zie het nog niet. Ik roep al jaren dat de PvdA schoon schip moet maken en afscheid moet nemen van dubieuze politici die in strijd met de partij-opvattingen handelen: POL / PvdA moet schoon schip maken (topic uit 2008)

Toch zie ik dat de PvdA anno 2012 buitensporig veel politici met een allochtone achtergrond in de Tweede Kamer neerzet: 10 van de 38. Dat is meer dan een kwart. En dat voor een partij die wél super-pietluttig en krampachtig doet over de man-vrouw-verdeling.

Kwaliteit zou de boventoon moeten voeren; niet geslacht. Ik heb niks tegen een paar politici met allochtone achtergrond; zo vind ik Ahmed Marcouch ronduit geweldig. Ik heb er wél iets tegen als allochtoon-zijn je een streepje voor geeft.
Kwaliteit bepalen aan de hand van je (eigen) politieke voorkeur. Hilarisch dit. Uiteraard vind je allochtonen die je politieke visie ondersteunen (of andersom) geweldig. Alle andere allochtonen mogen wieberen, of die zitten er louter om dat hun allochtoon-zijn een streep je voor geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 03-12-2014 10:23:27 ]
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 3 december 2014 @ 10:18:09 #21
8781 crew  Frutsel
pi_147241021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:07 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

Partij van de Allahfans
Ja bedankt Henk voor de nuttige input.

Neem nog een bak koffie
pi_147241103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja bedankt Henk voor de nuttige input.

Neem nog een bak koffie
Graag gedaan, Ik bedoel alsof het niet bekend mag zijn dat dit al jaren zo is en meneer de opstapper er nu ineens door verrast is.
pi_147241210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:15 schreef Kingstown het volgende:

Er wordt vaak geklaagd over de kloof tussen politici en kiezer en als politici dan eens op werkbezoek gaan bij de gewone man, dan is het weer niet goed en een verkeerd signaal? :?
Precies!

(Overigens wil je niet weten waar je als politicus allemaal langs moet gaan... Pffff)
pi_147241211
gewoon op geen 1 partij stemmen want democratie bestaat toch niet ze gaan na het stemmen zelf kiezen welke partijen ze willen samenwerken onderling en 70% van de regels gaan via brussel stemmen helpt niks = schijndemocratie
pi_147241358
Het is ook echt de Partij van de Afvallers geworden, zeg.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_147241529
quote:
11s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kwaliteit bepalen aan de hand van je (eigen) politieke voorkeur. Hilarisch dit. Uiteraard vind je allochtonen die je politieke visie ondersteunen (of andersom) geweldig. Alle andere allochtonen mogen wieberen, of die zitten er louter om dat hun allochtoon-zijn een streep je voor geeft.
Klopt ja. Ik stem namelijk op een politieke partij vanwege bepaalde uitgangspunten. Zo stem ik regelmatig PvdA (soms D66) omdat ik sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ben ingesteld. Ik geloof in zaken als een eerlijke inkomensverdeling, een goed sociaal vangnet en dergelijke.

En ik stem ook bewust op een seculiere politieke partij. Ik stem bewust niet op een confessionele partij. En dus ook niet op een partij die zich met belangen van moslims bezighoudt. Ik stem niet op een partij die religie boven de wet wil plaatsen. Evenmin stem ik ook politici er allerlei persoonlijke, religieus geïnspireerde opvattingen op nahouden die haaks staan op de partijlijn én op mijn belangen.

Dergelijke politici horen niet thuis binnen die partij, maar moeten zelf een partij beginnen en dan open kaart spelen over hun standpunten en hun agenda. Ik wil niet dat ze daarvoor hun positie misbruiken binnen de partij waarop ik stem. Dat is namelijk niet wat ik met mijn stem heb beoogd.

De kwaliteit van politici hangt wat mij betreft samen met hoe ze de partijstandpunten uitdragen en met het vermogen om samen te werken; dingen gedaan te krijgen. Want uiteindelijk gaat het om resultaten. Allochtonen die mijn politieke visie ondersteunen, vind ik inderdaad geweldig. Net als autochtonen die mijn politieke visie ondersteunen.

Als blijkt dat er allochtonen in de kamerbankjes zitten die kwalitatief tekortschieten of die allerlei dubieuze opvattingen uitdragen die haaks staan op de partijlijn, dan vind ik daar wat van. En dat vind ik ook van autochtonen met die kenmerken.
pi_147241665
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:37 schreef Elfletterig het volgende:
Klopt ja. Ik stem namelijk op een politieke partij vanwege bepaalde uitgangspunten. Zo stem ik regelmatig PvdA (soms D66) omdat ik sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ben ingesteld. Ik geloof in zaken als een eerlijke inkomensverdeling, een goed sociaal vangnet en dergelijke.

En ik stem ook bewust op een seculiere politieke partij. Ik stem bewust niet op een confessionele partij. En dus ook niet op een partij die zich met belangen van moslims bezighoudt. Ik stem niet op een partij die religie boven de wet wil plaatsen. Evenmin stem ik ook politici er allerlei persoonlijke, religieus geïnspireerde opvattingen op nahouden die haaks staan op de partijlijn én op mijn belangen.

Dergelijke politici horen niet thuis binnen die partij, maar moeten zelf een partij beginnen en dan open kaart spelen over hun standpunten en hun agenda. Ik wil niet dat ze daarvoor hun positie misbruiken binnen de partij waarop ik stem. Dat is namelijk niet wat ik met mijn stem heb beoogd.

De kwaliteit van politici hangt wat mij betreft samen met hoe ze de partijstandpunten uitdragen en met het vermogen om samen te werken; dingen gedaan te krijgen. Want uiteindelijk gaat het om resultaten. Allochtonen die mijn politieke visie ondersteunen, vind ik inderdaad geweldig. Net als autochtonen die mijn politieke visie ondersteunen.

Als blijkt dat er allochtonen in de kamerbankjes zitten die kwalitatief tekortschieten of die allerlei dubieuze opvattingen uitdragen die haaks staan op de partijlijn, dan vind ik daar wat van. En dat vind ik ook van autochtonen met die kenmerken.
Oftewel, je hele retoriek gaat nergens over. Allochtonen die immers niet jouw politieke standpunten verkondigen - omdat ze zich bij een andere partij hebben geschaard - zullen niet als kwalitatief geweldig worden beschouwd. Los daarvan ga je voorbij aan mijn punt. Je conclusie dat er buitensporig veel allochtonen bij de PvdA zouden zitten bijvoorbeeld - geeft des te meer aan dat het je eigenlijk helemaal niet om kwaliteit gaat, maar om komaf.

Dat geeft verder ook helemaal niet, maar doe dan niet alsof je alleen naar de capaciteiten van de betrokken personen kijkt. Want dan had je het wel nadrukkelijk daarover gehad. En niet zozeer over het aantal allochtonen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147242046
Stemmen :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_147242195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oftewel, je hele retoriek gaat nergens over. Allochtonen die immers niet jouw politieke standpunten verkondigen - omdat ze zich bij een andere partij hebben geschaard - zullen niet als kwalitatief geweldig worden beschouwd. Los daarvan ga je voorbij aan mijn punt. Je conclusie dat er buitensporig veel allochtonen bij de PvdA zouden zitten bijvoorbeeld - geeft des te meer aan dat het je eigenlijk helemaal niet om kwaliteit gaat, maar om komaf.

Dat geeft verder ook helemaal niet, maar doe dan niet alsof je alleen naar de capaciteiten van de betrokken personen kijkt. Want dan had je het wel nadrukkelijk daarover gehad. En niet zozeer over het aantal allochtonen.
Het gaat niet om allochtonen die zich bij een andere partij scharen. Het gaat hier om allochtonen (of wie dan ook eigenlijk) die onder de vlag van de PvdA allerlei opvattingen uitdragen die haaks staan op de partijlijn.

Ik vind 10 politici met allochtone achtergrond op 38 kamerleden veel. Zeker als ik zie dat er vanuit de provincie Overijssel maar één kamerlid zit. Nog vervelender wordt het wanneer die allochtonen allerlei opvattingen uitdragen of verdedigen die niet in mijn belang zijn.

Als je types als Kuzu en Öztürk zo hoort en ziet, ontkom ik niet aan de indruk dat de PvdA kwalitatief betere kamerleden had kunnen neerzetten op die plek. Ik zie iets te vaak dat politici toch op het pluche belanden, terwijl je vraagtekens kunt zetten bij hun vaardigheden. Zie ook zo'n John Leerdam. Zie Kuzu en Öztürk, die zelfs moeite hebben om correct Nederlands te spreken.

Bij de verhouding 10/38 gaf ik trouwens ook aan waarom ik het buitensporig veel vind. We hebben het namelijk over een partij die een krampachtige man-vrouw-verdeling (50-50) erop nahoudt. Ook dit is een voorbeeld waarbij kwaliteit ondergeschikt wordt gemaakt. Als je een fractie wilt die een afspiegeling van de samenleving vormt, zou je minder politici met allochtone achtergrond moeten neerzetten en méér oog moeten hebben voor regionale spreiding.
pi_147242631
Dat is geen partij maar een beerput. Ik vind het behoorlijk eng dat zo'n partij ook nog eens aan de macht is.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_147242836
Het is inderdaad vreemd dat partijen met een socialistische achtergrond, zoveel in de vijver van conservatieve allochtonen vissen. Het is niet erg raar dat dit botst en ik kan me voorstellen, dat links Nederland hier nog langere tijd problemen mee zal hebben. Ondertussen trekken veel van deze mensen al naar de SP en gezien deze geen historie heeft van concessies aan het CDA, zullen de tegenstellingen hier veel duidelijker zichtbaar worden vermoed ik.
pi_147242931
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:02 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat niet om allochtonen die zich bij een andere partij scharen. Het gaat hier om allochtonen (of wie dan ook eigenlijk) die onder de vlag van de PvdA allerlei opvattingen uitdragen die haaks staan op de partijlijn.
Is het nou 'wie dan ook eigenlijk' - of allochtonen? Want dan zijn we gauw klaar met de complete discussie als het over 'wie dan ook eigenlijk' gaat.

quote:
Ik vind 10 politici met allochtone achtergrond op 38 kamerleden veel. Zeker als ik zie dat er vanuit de provincie Overijssel maar één kamerlid zit. Nog vervelender wordt het wanneer die allochtonen allerlei opvattingen uitdragen of verdedigen die niet in mijn belang zijn.
Wat maakt de komaf van die 10 politici uit als het je om kwaliteit gaat. Ook al zaten er 38 allochtone kamerleden. Het gaat je toch om de kwaliteit en het feit dat ze opvattingen dienen uit te dragen die in lijn zijn met de partijpolitieke belangen.

quote:
Als je types als Kuzu en Öztürk zo hoort en ziet, ontkom ik niet aan de indruk dat de PvdA kwalitatief betere kamerleden had kunnen neerzetten op die plek. Ik zie iets te vaak dat politici toch op het pluche belanden, terwijl je vraagtekens kunt zetten bij hun vaardigheden. Zie ook zo'n John Leerdam. Zie Kuzu en Öztürk, die zelfs moeite hebben om correct Nederlands te spreken.
Dat laatste vind ik, gezien het feit dat ze eerste generatie allochtoon zijn - geen goed argument. Ook mensen die wat minder goed Nederlands spreken (bijvoorbeeld met een accent) hebben een plek binnen de politiek - zolang hun kwaliteiten en capaciteiten op politiek vlak deugdelijk zijn.

quote:
Bij de verhouding 10/38 gaf ik trouwens ook aan waarom ik het buitensporig veel vind. We hebben het namelijk over een partij die een krampachtige man-vrouw-verdeling (50-50) erop nahoudt. Ook dit is een voorbeeld waarbij kwaliteit ondergeschikt wordt gemaakt. Als je een fractie wilt die een afspiegeling van de samenleving vormt, zou je minder politici met allochtone achtergrond moeten neerzetten en méér oog moeten hebben voor regionale spreiding.
Wederom een slecht argument - je spreekt dat de partij een 'krampachtige' verdeling tussen man en vrouw nastreeft. Uit je gebruikte woorden kan ik afleiden dat je niets ziet in een quotum. Dan is het wel een bijzonder interessant gegeven dat je wel loopt te klagen over de verdeling allochtoon-autochtoon. Dat is in mijn ogen net zo krampachtig. Ook politici met een allochtone achtergrond komen uit een bepaalde regio - dus dat laatste argument gaat - wederom nergens over. Nog los van het feit dat het niet zou uitmaken, immers het gaat erom dat de partijpolitieke belangen worden uitgedragen. Dat zou los moeten staan van geslacht, etniciteit of regionale komaf.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 december 2014 @ 11:38:06 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147243035
Ik vind het toch wel wat krokodillentranen van die vent. Het is niet dat de PvdA dit niet al vele jaren stemmen werft met moslimbobo's waarbij niet altijd even kritisch wordt gekeken naar de drijfveren van de betreffende personen. Ik denk dat de verklaring van borisz wel kan kloppen.
pi_147243642
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
Is het nou 'wie dan ook eigenlijk' - of allochtonen? Want dan zijn we gauw klaar met de complete discussie als het over 'wie dan ook eigenlijk' gaat.
Het gaat om "wie dan ook eigenlijk". Maar in de praktijk komt dat doorgaans vooral neer op allochtonen met een islamitische achtergrond. Een autochtoon met compleet andere opvattingen kan zij ei wel kwijt bij de VVD, de SGP of waar dan ook.

Relatief veel allochtonen zitten qua inkomen aan de onderkant van de samenleving. Ze kiezen uit eigenbelang voor de PvdA; op zich prima te begrijpen. Maar de PvdA krijgt er gratis een setje conservatieve opvattingen bij waar de partij helemaal niet op zit te wachten. Hetzelfde geldt voor het veelbesproken cliëntelisme.

quote:
Wat maakt de komaf van die 10 politici uit als het je om kwaliteit gaat. Ook al zaten er 38 allochtone kamerleden. Het gaat je toch om de kwaliteit en het feit dat ze opvattingen dienen uit te dragen die in lijn zijn met de partijpolitieke belangen.
In principe maakt dat niks uit. Maar, zoals ik al zei, ontkom ik niet aan de indruk dat een aantal politici hoger op de lijst zijn geplaatst puur en alleen dankzij hun allochtone achtergrond, niet vanwege hun uitzonderlijke kwaliteiten. Dat vind ik al een probleem. En daar komen dan nog eens de dubieuze opvattingen en het cliëntelisme overheen. Kennelijk heb je veel moeite met het snappen van iets dat zo klaar als een klontje is.

quote:
Dat laatste vind ik, gezien het feit dat ze eerste generatie allochtoon zijn - geen goed argument. Ook mensen die wat minder goed Nederlands spreken (bijvoorbeeld met een accent) hebben een plek binnen de politiek - zolang hun kwaliteiten en capaciteiten op politiek vlak deugdelijk zijn.
Niet mee eens.

quote:
Wederom een slecht argument - je spreekt dat de partij een 'krampachtige' verdeling tussen man en vrouw nastreeft. Uit je gebruikte woorden kan ik afleiden dat je niets ziet in een quotum. Dan is het wel een bijzonder interessant gegeven dat je wel loopt te klagen over de verdeling allochtoon-autochtoon. Dat is in mijn ogen net zo krampachtig. Ook politici met een allochtone achtergrond komen uit een bepaalde regio - dus dat laatste argument gaat - wederom nergens over. Nog los van het feit dat het niet zou uitmaken, immers het gaat erom dat de partijpolitieke belangen worden uitgedragen. Dat zou los moeten staan van geslacht, etniciteit of regionale komaf.
Je snapt het bijna. Ik klaag juist over die 10/38e omdat de partij aan de andere kant krampachtig een quotum hanteert voor de man-vrouw-verdeling. En ik ageer er daarnaast nog tegen dat m/v-verdeling wél krampachtig wordt geregisseerd, maar regionale spreiding niet.

Wat mij betreft prevaleert kwaliteit (1), gevolgd door aandacht voor regionale spreiding (2). Geslacht en afkomst zijn non-issues, al moet je wel een bepaalde ondergrens voor ogen houden. De PvdA doet precies het omgekeerde. Op 1 staat man-vrouw, op 2 staat afkomst; want dat wordt kennelijk belangrijker gevonden dan kwaliteit. Op 4 komt regionale spreiding.
pi_147243793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:38 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het toch wel wat krokodillentranen van die vent. Het is niet dat de PvdA dit niet al vele jaren stemmen werft met moslimbobo's waarbij niet altijd even kritisch wordt gekeken naar de drijfveren van de betreffende personen. Ik denk dat de verklaring van borisz wel kan kloppen.
Als dat laatste waar is, dan zouden ze dat er direct wel bij vermeld hebben van PvdA zijde ook, denk ik, zo zijn ze ook wel weer.
Nee, kan best een glijdende schaal zijn geweest, waar bij het in toenemende mate iemand tegen de borst stuit. Ik heb zelf gezien hoe allochtonen hun keuze bepalen op wie ze stemmen. Ze stemmen op een persoon van eigen afkomst en niet op een partij. Mocht de persoon die ze kennen in D66 zitten, dan wordt het D66; zit die persoon bij het CDA, dan wordt het CDA etc. En van die persoon die ze kennen verwachten zij dat die opkomt voor hun belangen; - sjoege over hoe de politiek in elkaar zit en waarover alles gaat hebben ze verder niet.
I´m back.
pi_147243882
Ken de beste man niet maar hij wil kennelijk ook even aandacht.. Nou gefeliciteerd meneer De Vries, ik vind het werkelijk heel erg dat u geen lid meer bent van de PvdA en hoe ze met allochtonen omgaan is stuitend. :{
pi_147244058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:38 schreef Hexagon het volgende:
Het scheelt dat D66 geen haar beter is. Zie ook mijn bericht vanuit Zwolle eerder in dit topic:
https://zwolle.d66.nl/201(...)-met-raadslid-cetin/

Ik hoef je hopelijk ook niet te helpen herinneren dat D66 in 2006 met pijn en moeite drie zetels haalde bij de landelijke verkiezingen, mede doordat een kandidate met een Turkse achtergrond (#6 op de lijst), met voorkeursstemmen werd gekozen. Als je nog even wilt teruglezen hoe dat ook alweer ging, kun je hier terecht: http://nl.wikipedia.org/w(...)Kaya#Voorkeurstemmen

En lees anders deze uitvoerige analyse van Vrij Nederland, over waarom allochtone kiezers steeds vaker voor D66 kiezen: http://www.vn.nl/archief/(...)aker-d66-stemmen.htm
  woensdag 3 december 2014 @ 12:16:30 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147244091
quote:
en zet moskee-gangers op kandidatenlijst.
So-fucking-what? Er staan ook vast kerkgangers op de lijst. En synagoge-gangers. En weet ik veel wat voor gangers nog meer. En vast nog een boel mensen die helemaal niet naar enige religieuze bijeenkomst gaan.
  woensdag 3 december 2014 @ 12:19:11 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147244155
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mooie dubbele standaard. Als Tofik Dibi zegt dat hij radicaliseert uit onvrede met de manier waarop in Nederland met allochtonen/moslims omgegaan wordt, is dat een schande. Als een heleboel Nederlanders zeggen dat ze radicaliseren omdat een paar mensen tegen Zwarte Piet protesteren, hebben die rotnegers dat aan zichzelf te danken.
pi_147244203
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het scheelt dat D66 geen haar beter is. Zie ook mijn bericht vanuit Zwolle eerder in dit topic:

Ik hoef je hopelijk ook niet te helpen herinneren dat D66 in 2006 met pijn en moeite drie zetels haalde bij de landelijke verkiezingen, mede doordat een kandidate met een Turkse achtergrond (#6 op de lijst), met voorkeursstemmen werd gekozen. Als je nog even wilt teruglezen hoe dat ook alweer ging, kun je hier terecht: http://nl.wikipedia.org/w(...)Kaya#Voorkeurstemmen

En lees anders deze uitvoerige analyse van Vrij Nederland, over waarom allochtone kiezers steeds vaker voor D66 kiezen: http://www.vn.nl/archief/(...)aker-d66-stemmen.htm
Had in die tijd ook te maken met de Armeense genocide-ontkenning en een kandidaat van D66, toch?
Staat mij bij althans op mijn werk. Turken waren ineens allemaal pro-D66. Als je dan vroeg waarom, kreeg je dat te horen.
Laatste gemeenteraadsverkiezingen lagen er ineens stapels CDA foldertjes op mijn werk. Ik vragen, hoe of wat, ja familielid van deze of gene was kandidaat. Ik heb er persoonlijk voor gezorgd dat de boel de prullenbak in ging. Geen politiek op het werk.
I´m back.
pi_147244311
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mooie dubbele standaard. Als Tofik Dibi zegt dat hij radicaliseert uit onvrede met de manier waarop in Nederland met allochtonen/moslims omgegaan wordt, is dat een schande. Als een heleboel Nederlanders zeggen dat ze radicaliseren omdat een paar mensen tegen Zwarte Piet protesteren, hebben die rotnegers dat aan zichzelf te danken.
In Nederland wordt prima omgegaan met allochtonen en moslims. En er wordt ook bijzonder veel geduld en begrip voor deze mensen opgebracht. Los van die constatering mag Dibi van mij radicaliseren wat hij wil. Gelukkig begon hij dat te doen nadat hij in de politiek zat. Stel je voor dat hij ging radicaliseren terwijl hij in de Tweede Kamer zat. Dan denk je te stemmen op een sympathieke, groene, sociale jongen, blijkt het ineens een moslimradicaal te zijn.
  woensdag 3 december 2014 @ 12:28:56 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147244424
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In Nederland wordt prima omgegaan met allochtonen en moslims. En er wordt ook bijzonder veel geduld en begrip voor deze mensen opgebracht.
Dat is niet zo omdat jij het zegt hé. Dibi heeft duidelijk een andere mening. Misschien zou je die eens serieus kunnen nemen, in plaats van apodictisch te stellen dat hij het verkeerd heeft.
quote:
Los van die constatering mag Dibi van mij radicaliseren wat hij wil.
Niet waar, want in de post hierboven zit je te huilen dat hij daarom dubieus is en GL niet betrouwbaar is.
quote:
Gelukkig begon hij dat te doen nadat hij in de politiek zat. Stel je voor dat hij ging radicaliseren terwijl hij in de Tweede Kamer zat. Dan denk je te stemmen op een sympathieke, groene, sociale jongen, blijkt het ineens een moslimradicaal te zijn.
Dat heb ik dus met al die idioten die radicaliseren door Zwarte Piet. Denk je naast een gewone doorsnee Nederlander te wonen, blijkt het een extreemrechtse racist.
pi_147244655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is niet zo omdat jij het zegt hé. Dibi heeft duidelijk een andere mening. Misschien zou je die eens serieus kunnen nemen, in plaats van apodictisch te stellen dat hij het verkeerd heeft.
Het gaat hier niet inhoudelijk om de mening van Dibi, het gaat erom dat politici als volksvertegenwoordiger voor een bepaalde partij worden gekozen en dat je als kiezer mag verwachten dat ze de partijlijn volgen. Als Kees van der Staaij vandaag bekend maakt dat hij voortaan katholiek is - of nog erger: atheïst - dan vinden ze dat bij de SGP ook niet zo leuk. Zeker als hij vervolgens ook nog eens al zijn standpunten herziet.

quote:
Niet waar, want in de post hierboven zit je te huilen dat hij daarom dubieus is en GL niet betrouwbaar is.
Dat kan prima samengaan. Dibi mag radicaliseren, terwijl ik dat dubieus mag vinden. De enige toetsing die hier geldt, is de grens die de wet stelt.

quote:
Dat heb ik dus met al die idioten die radicaliseren door Zwarte Piet. Denk je naast een gewone doorsnee Nederlander te wonen, blijkt het een extreemrechtse racist.
Fijn voor je. De discussie hier gaat niet over jan met de korte achternaam, maar over politici. Ik begrijp je opmerking alleen als die buurman van je in de gemeenteraad zit.
  woensdag 3 december 2014 @ 12:47:56 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147244892
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Neemt nog steeds niet weg dat deze man krokodillentranen huilt.
pi_147244998
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Neemt nog steeds niet weg dat deze man krokodillentranen huilt.
Klopt. Hij komt wel érg laat met zijn bevindingen op de proppen.

Tegelijk vind ik het een trieste constatering hoe diep cliëntelisme in de Nederlandse politiek is geworteld.
  woensdag 3 december 2014 @ 12:55:13 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147245070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Hij komt wel érg laat met zijn bevindingen op de proppen.

Tegelijk vind ik het een trieste constatering hoe diep cliëntelisme in de Nederlandse politiek is geworteld.
Dat is op zich weinig nieuws maar het zou goed zijn wanneer partijen zich daar wat minder mee zouden inlaten. Aan dat soort volksvertegenwoordigers heb je als partij toch helemaal niks.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:02:00 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147245246
Ongelofelijk dat ik in een niet al te ver verleden nog op die partij gestemd heb.
pi_147245330
quote:
10s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:02 schreef Twiitch het volgende:
Ongelofelijk dat ik in een niet al te ver verleden nog op die partij gestemd heb.
Ik dit jaar nog. Maar ik beschouw mezelf zo onderhand als partijloos.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:24:04 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147245798
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:57 schreef Elfletterig het volgende:

Bron: https://zwolle.d66.nl/201(...)-met-raadslid-cetin/

Ze gooien het op "onvoldoende kwaliteit". Ook hier de vraag: hadden ze dat niet van tevoren kunnen bedenken of inschatten? Of heeft het te maken met wat die Utrechtse PvdA'er zegt op Twitter:

Ik heb het eens bekeken maar die knakker is niet met voorkeursstemmen gekozen dus moeten ze op een of andere manier vertrouwen in hem gehad hebben. Een politieke miskoop dus.

http://www.zwollenu.nl/nieuws/raadslid-d66-dit-niet-gehoeven/
Uit de verklaringen kan ik opmaken dat die vent simpelweg niet functioneert. Hoewel je dat ook zou kunnen oplossen door hem te degraderen tot stemvee. Dus het is een nogal radicale beslissing. Het kan zijn dat er meer speelt. Of de D66'ers daar waren zo dom dat ze dachten een raadslid te kunnen wippen, die gewoon zonder last of ruggespraak is gekozen.
pi_147245872
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb het eens bekeken maar die knakker is niet met voorkeursstemmen gekozen dus moeten ze op een of andere manier vertrouwen in hem gehad hebben. Een politieke miskoop dus.

http://www.zwollenu.nl/nieuws/raadslid-d66-dit-niet-gehoeven/
Uit de verklaringen kan ik opmaken dat die vent simpelweg niet functioneert. Hoewel je dat ook zou kunnen oplossen door hem te degraderen tot stemvee. Dus het is een nogal radicale beslissing. Het kan zijn dat er meer speelt. Of de D66'ers daar waren zo dom dat ze dachten een raadslid te kunnen wippen, die gewoon zonder last of ruggespraak is gekozen.
De vraag blijft boven de markt hangen hoe het kan dat iemand die kennelijk tekortschiet qua kwaliteiten toch zo hoog op een kandidatenlijst wordt geplaatst. Ik zeg er trouwens wel bij dat hij pas in de raad kwam nadat één van de gekozen raadsleden doorschoof naar de post van wethouder.
pi_147246015
quote:
10s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:02 schreef Twiitch het volgende:
quote:
9s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik dit jaar nog. Maar ik beschouw mezelf zo onderhand als partijloos.
Schaam je beide.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:38:47 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147246192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De vraag blijft boven de markt hangen hoe het kan dat iemand die kennelijk tekortschiet qua kwaliteiten toch zo hoog op een kandidatenlijst wordt geplaatst. Ik zeg er trouwens wel bij dat hij pas in de raad kwam nadat één van de gekozen raadsleden doorschoof naar de post van wethouder.
Het is vrijwel onmogelijk vooraf 100% te kunnen garanderen dat een kandidaat ook daadwerkelijk goed kan functioneren als raadslid. Veel van het werk leer je pas als je eenmaal aan de slag bent. Dus helaas doen partijen wel eens een miskoop. Bovendien haal ik uit het verwijt van "onvoldoende betrokken" dat het vermoedelijk gewoon een lapzwans was die zijn afspraken niet nakwam en zijn stukken niet las. Dat weet je ook aan de voorkant niet.

Er bestaat in de politiek alleen niet zoiets als een proeftijd. Meestal lost men het op door een dergelijk raadslid gewoon geen verantwoordelijkheden te geven. Dus maak je hem woordvoerder feesten en partijen. Dus vraag ik me wel af wat D66 Zwolle hier nu wijzer van dacht te worden.
pi_147246328
Wacht, dus even serieus, naar een moskee gaan is dus het probleem?

Gewoon lekker een momentje van fame voor deze man, als je aandacht wil, even wat roepen over moslims.
pi_147246424
Wat ik eigenlijk niet snap is dat men heel minachtend doet over clientelisme terwijl deze praktijk in feite heel natuurlijk samenhangt met het volksvertegenwoorderschap. Het is heel normaal om te lobbyen voor een groep mensen met overlappende idealen dus waarom daar zo zwaar aan getild wordt, ontgaat mij.
pi_147246451
Who cares? Vast ook genoeg PvdA'ers die naar de kerk gaan.

Wat een onzin om hier een probleem van te maken.
pi_147246477
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:47 schreef Dik_Troll het volgende:
Ga er eens inhoudelijk in op.

1) Waarom is een moskee-ganger een probleem? Is het in dit land nou echt serieus verboden om moslims te zijn? De PvdA kent in haar lange historie veel gelovige christenen en joden die regelmatig in gebedshuizen te vinden zijn/waren. Het is absurd dat iemand dat als reden opgeeft om ontslag te nemen.

2) Waarom vallen D66'ers en PvdA'ers hier overelkaar heen om maar te bewijzen dat allochtonen niét op hen stemmen? Waarom wil niemand met allochtonen geassocieerd worden? Zijn dat een soort ondermensen?

3) Waarom beweren die zelfde mensen dat allochtonen en moslims in Nederland goed behandeld worden. Hun eigen houding laat al zien dat er bij henzelf grote afkeer bestaat tegen deze groepen. Je zou er maar mee geassocieerd worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 03-12-2014 13:58:02 ]
pi_147246595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als iemand van de moslimpartij had geklaagd over synagoge-gangers was dit land te klein overigens.
De klacht gaat niet over moskeegangers, maar om het specifiek stemmen ronselen bij deze groep. Voor een seculiere partij is dit gewoon een vreemd fenomeen. Op deze manier verdwijnt het besef waar de PvdA voor staat compleet.
pi_147246618
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:56 schreef TorroFernandes het volgende:
De klacht gaat niet over moskeegangers, maar om het specifiek stemmen ronselen bij deze groep. Voor een seculiere partij is dit gewoon een vreemd fenomeen. Op deze manier verdwijnt het besef waar de PvdA voor staat compleet.
Nee, hij zegt dat de PvdA moskeegangers op de lijst zet. En dat dat niet zou passen bij een seculiere partij. Dat is natuurlijk de grootste onzin die er is. Hij moet opzoeken wat secularisme in de praktijk inhoudt.
pi_147246684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:57 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee, hij zegt dat de PvdA moskeegangers op de lijst zet. En dat dat niet zou passen bij een seculiere partij. Dat is natuurlijk de grootste onzin die er is. Hij moet opzoeken wat secularisme in de praktijk inhoudt.
Hij zegt wel meer, je moet het geheel van de uitspraken in ogenschouw nemen.
pi_147246710
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:00 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Alsnog is het zo populistisch gebruik van de term moskee-ganger erg typisch.
pi_147246825
wie zaait, zal oogsten idd hij is zelf weg :')
Zie!
pi_147246974
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:01 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Alsnog is het zo populistisch gebruik van de term moskee-ganger erg typisch.
Ik vind dat er eindelijk eens een zeer interessant punt wordt aangehaald. Niet alleen van de kant van het PvdA, maar ook van de kant van de allochtonen. Jarenlang hebben allochtonen zichzelf als vanzelfsprekend opgeworpen als stemvee voor de PvdA. Dit terwijl hun ideologie compleet afwijkt van die van de partij. Het wordt eens tijd dat men echt bij zichzelf te raden gaat welke partij hun belangen vertegenwoordigt.
pi_147247238
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:11 schreef TorroFernandes het volgende:

Jarenlang hebben allochtonen zichzelf als vanzelfsprekend opgeworpen als stemvee voor de PvdA.
Klopt dat was een vreemde situatie. Allochtonen zijn net zo divers als de rest van Nederland. Je stemt niet op een partij vanwege je afkomst. Dat slaat niet echt nergens op.
quote:
Dit terwijl hun ideologie compleet afwijkt van die van de partij.
Dit geeft weer blijk van echt enorm veel vooroordelen. Er zijn heel veel linkse allochtonen. Ook enorm veel liberale. Daarnaast zijn er conservatieve. En ook rechtse. Ze komen in alle smaken. Net als alle andere mensen. :{

Nu doe je net of alle allochtonen in de middeleeuwen leven. Wat erg typisch is.

quote:
Het wordt eens tijd dat men echt bij zichzelf te raden gaat welke partij hun belangen vertegenwoordigt.
Dat moeten ze inderdaad individueel doen. En niet in groepsverband. Daarnaast zijn er wel zaken die de gemeenschap aangaan in groepsversband. Bijvoorbeeld mogelijke racistische wetgeving of benadelende wetgeving. Maar daarvoor zijn er gelukkig genoeg verenigingen en organisaties waarin ze zich kunnen organiseren en waarmee ze kunnen lobby'en.

IOT, SMN zijn de grootste en bekendste.
  woensdag 3 december 2014 @ 14:22:10 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147247303
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:51 schreef Kosmoproleet het volgende:

2) Waarom vallen D66'ers en PvdA'ers hier overelkaar heen om maar te bewijzen dat allochtonen niét op hen stemmen? Waarom wil niemand met allochtonen geassocieerd worden? Zijn dat een soort ondermensen?
Eh?

Ik vind het prima als allochtonen op D66 stemmen. Ik wens alleen geen vertegenwoordigers die aan clientelisme doen.
pi_147247310
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:00 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Het staat er zeer helder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147247335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh?

Ik vind het prima als allochtonen op D66 stemmen. Ik wens alleen geen vertegenwoordigers die aan clientelisme doen.
Inderdaad, want de scheidslijn tussen een groep vertegenwoordigen en cliëntelisme is normaal gezien enorm vraag.

Behalve als men opkomt voor minderheden, dan is het meteen overduidelijk cliëntelisme.
pi_147247374
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:48 schreef happinessfordogs het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap is dat men heel minachtend doet over clientelisme terwijl deze praktijk in feite heel natuurlijk samenhangt met het volksvertegenwoorderschap. Het is heel normaal om te lobbyen voor een groep mensen met overlappende idealen dus waarom daar zo zwaar aan getild wordt, ontgaat mij.
Zo kunnen we het actief bij mensen langs gaan (aan de deur bellen - roosjes geven) en flyeren ook een vorm van cliëntelisme noemen inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 december 2014 @ 14:32:18 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147247588
quote:
9s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:23 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Inderdaad, want de scheidslijn tussen een groep vertegenwoordigen en cliëntelisme is normaal gezien enorm vraag.

Behalve als men opkomt voor minderheden, dan is het meteen overduidelijk cliëntelisme.
Ga nou niet meteen in de slachtofferrol duiken. Clientelisme komt ook voor bij autochtone raadsleden en die wens ik ook niet binen de partij.

Politici die enkel geinteresseerd lijken te zijn in de belangen van hun eigen netwerk en daar bovenop ook nog in strijd handelen met het gedachtegoed van een partij kunnen wat mij betreft beter een eigen partij oprichten.
pi_147247706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ga nou niet meteen in de slachtofferrol duiken.

Doe ik niet. Ik beschrijf het meten met twee maten in Nederland. Gebeurt vooral via de media en publieke opinie.
quote:
Clientelisme komt ook voor bij autochtone raadsleden en die wens ik ook niet binnen de partij.
Snap ik.
quote:
Politici die enkel geinteresseerd lijken te zijn in de belangen van hun eigen netwerk
Met alles respect, dit klinkt gewoon enorm arbitrair. Valt niet objectief te meten en iedereen doet dit wel een beetje lijkt mij. Je kan gewoon 'cliëntelisme' heel makkelijk via de media op iemand van allochtone komaf plakken.
quote:
en daar bovenop ook nog in strijd handelen met het gedachtegoed van een partij
Dit is weer geheel iets anders. En ook dit kun je heel makkelijk plakken. Het is gewoon een framing die goed werkt. En ja, ik geloof best dat er mensen zijn die het ook daadwerkelijk doen en die kunnen inderdaad een eigen partij op richten. Maar als je van een allochtoon af wil om een of ander vies politiek spelletje, bel je gewoon de NOS en Volkskrant en zegt je dat hij aan cliëntelisme doet en zijn baard wel eens kamt. En tadaa, hij is weg.
pi_147248327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:20 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Klopt dat was een vreemde situatie. Allochtonen zijn net zo divers als de rest van Nederland. Je stemt niet op een partij vanwege je afkomst. Dat slaat niet echt nergens op.

[..]

Dit geeft weer blijk van echt enorm veel vooroordelen. Er zijn heel veel linkse allochtonen. Ook enorm veel liberale. Daarnaast zijn er conservatieve. En ook rechtse. Ze komen in alle smaken. Net als alle andere mensen. :{

Nu doe je net of alle allochtonen in de middeleeuwen leven. Wat erg typisch is.

[..]

Dat moeten ze inderdaad individueel doen. En niet in groepsverband. Daarnaast zijn er wel zaken die de gemeenschap aangaan in groepsversband. Bijvoorbeeld mogelijke racistische wetgeving of benadelende wetgeving. Maar daarvoor zijn er gelukkig genoeg verenigingen en organisaties waarin ze zich kunnen organiseren en waarmee ze kunnen lobby'en.

IOT, SMN zijn de grootste en bekendste.
Ik heb mij verkeerd geuit. Ik bedoelde te zeggen dat ze PvdA stemden ook wanneer hun ideologie sterk afweek. Niet dat het dat dus altijd doet.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het staat er zeer helder.
Ja, dat deze moskee-gangers een te grote invloed hebben op de partijkoers. Vind ik geen rare uitspraak eigenlijk.
pi_147248576
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:57 schreef TorroFernandes het volgende:
Ik heb mij verkeerd geuit. Ik bedoelde te zeggen dat ze PvdA stemden ook wanneer hun ideologie sterk afweek. Niet dat het dat dus altijd doet.
Ah oké. ;)
pi_147252567
Partijen als de PvdA en het CDA hebben geen bestaansrecht meer. Ze vertegenwoordigen geen groep mensen meer, maar zijn eigenlijk alleen maar bezig om te overleven. Da's leuk in het bedrijfsleven, maar politiek is het kansloos.

En nee, dat zeg ik niet omdat ik het niet met die partijen eens ben. Sterker nog: met vrij veel PvdA- en CDA-standpunten ben ik het wel degelijk eens. Vrijwel alle SGP-standpunten vind ik belachelijk, maar die partij heeft wat mij betreft wél bestaansrecht: ze staan ergens voor en dus zijn ze electoraal betrouwbaar.

Dat de zuilen in de samenleving vrijwel verdwenen zijn wil niet zeggen dat ze in de politiek ook moeten verdwijnen. Gebeurt dat wel, dan leidt dat tot opportunisme (zie PvdA, CDA en in iets mindere mate VVD) en populisme (zie PVV en in mindere mate de SP). GroenLinks heeft die PvdA-fout ook gemaakt, maar die partij lijkt weer op zijn schreden terug te keren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2014 17:13:29 ]
pi_147253586
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iedereen op fok! roept altijd dat het voor jou niet rechts genoeg kan zijn en gaat er van uit dat jij, als echte xenofoob, niets anders dan ome Geert kan stemmen.
Hoe moet jij al die 'fans' gaan uitleggen dat je het liefste PvdA stemde?
pi_147253737
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iedereen op fok! roept altijd dat het voor jou niet rechts genoeg kan zijn en gaat er van uit dat jij, als echte xenofoob, niets anders dan ome Geert kan stemmen.
Al die kwalificaties over links en rechts neem ik met een flinke korrel zout. En al die bizarre labeltjes, van xenofoob, racist en extremist negeer ik; ze verzieken hooguit de inhoudelijke discussie.

Verder valt er niet zo bijster veel uit te leggen. Ik beschouw mezelf al jaren als sociaal-liberaal. En wat mij betreft is dat onlosmakelijk verbonden met waakzaamheid wat betreft schending van mensenrechten en de opmars van allerlei vormen van radicalisme en extremisme.
pi_147253828
"Moskee-ganger"-zijn is al een probleem in de ogen van dit wezen? Goed dat hij oprot.
pi_147254180
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Want PvdA'ers kunnen natuurlijk niet xenofoob zijn, übermenschen dat het zijn.
pi_147254192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:55 schreef Ceberut het volgende:
"Moskee-ganger"-zijn is al een probleem in de ogen van dit wezen? Goed dat hij oprot.
pi_147254412
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh?

Omdat een D66 kandidaat van Turkse afkomst en public zegt dat de Armeense genocide niet heeft plaats gevonden? Nog prima?
I´m back.
pi_147254550
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:04 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Want PvdA'ers kunnen natuurlijk niet xenofoob zijn, übermenschen dat het zijn.
Probleem is dat de PvdA van oorsprong misschien dan wel een partij is die seculier is (inzettend sterk op scheiding kerk en staat), maar allerminst een à-religieuze partij was. Het barstte van de progressieve christenen en voorlieden binnen de PvdA. Ze hebben echter ook mensen getrokken die wel à-religieus zijn, in de zin atheïstisch en een weerzin tegen religie. Deze tegenstelling komt nu, adhv moslims, bovendrijven.
I´m back.
  woensdag 3 december 2014 @ 18:22:42 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147254827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:55 schreef Ceberut het volgende:
Vroeger hadden "echte socialisten"een pleurispesthekel aan de katholieken katholieke kerk en, misschien wat minder, aan protestanten de protestantse kerk. Die anti-religielijn kan je prima doortrekken naar Mekka.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_147254917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vroeger hadden "echte socialisten"een pleurispesthekel aan de katholieken katholieke kerk en, misschien wat minder, aan protestanten de protestantse kerk. Die anti-religielijn kan je prima doortrekken naar Mekka.
Er zitten heel veel katholieken én protestanten in de PvdA. Wouter Bos is bvb diepgelovig.
pi_147254969
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vroeger hadden "echte socialisten"een pleurispesthekel aan de katholieken en, misschien wat minder, aan protestanten. Die anti-religielijn kan je prima doortrekken naar Mekka.
Ja, "echte socialisten" idd, maar dat was de PvdA nooit. PvdA is een doorbraakpartij. Ze wilden de verzuiling doorbreken. En dus verzamelden zij leden van allerlei pluimage, waaronder ook voormalig liberalen en confessionelen. Met name de gereformeerden hebben een redelijk grote stempel gedrukt op de PvdA, volgens mij, althans dat lees je ook in de biografie van Joop den Uyl door Annet Bleich. Mijn vader die in de jaren 70 nog even actief is geweest in de PvdA, vertelde me altijd dat je over de gereformeerden struikelde binnen de PvdA, al dan niet "ex-" en ook veel drs'en btw. Ik denk dat de SDAP bijv. veel zuiverder anticonfessioneel was c.q. à-religieus.
I´m back.
pi_147255003
Een PvdAer die wakker wordt, dat mag nieuws genoemd worden.
  woensdag 3 december 2014 @ 18:30:31 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147255052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, "echte socialisten" idd, maar dat was de PvdA nooit. PvdA is een doorbraakpartij. Ze wilden de verzuiling doorbreken. En dus verzamelden zij leden van allerlei pluimage, waaronder ook voormalig liberalen en confessionelen. Met name de gereformeerden hebben een redelijk grote stempel gedrukt op de PvdA, volgens mij, althans dat lees je ook in de biografie van Joop den Uyl door Annet Bleich. Mijn vader die in de jaren 70 nog even actief is geweest in de PvdA, vertelde me altijd dat je over de gereformeerden struikelde binnen de PvdA, al dan niet "ex-". Ik denk dat de SDAP bijv. veel zuiverder anticonfessioneel was.
Andersom mochten katholieken in Limburg toch ook heel lang niet op de PvdA stemmen van de pastoor?
Maar je hebt gelijk. Dit was meer CPN/PPR wellicht. Misschien zat die PvdA meneer niet bij de voor hem best passende socialistische club? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_147255108
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Andersom mochten katholieken in Limburg toch ook heel lang niet op de PvdA stemmen van de pastoor?
Maar je hebt gelijk. Dit was meer CPN/PPR wellicht. Misschien zat die PvdA meneer niet bij de voor hem best passende socialistische club? :P
Ja, andersom was de liefde nog veel minder idd, ze mochten niet eens naar de VARA! luisteren...
I´m back.
  woensdag 3 december 2014 @ 18:36:36 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147255253
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat een D66 kandidaat van Turkse afkomst en public zegt dat de Armeense genocide niet heeft plaats gevonden? Nog prima?
Nee, maar dat heeft Fatma Koser-Kaya ook nooit gezegd.
pi_147255301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, maar dat heeft Fatma Koser-Kaya ook nooit gezegd.
Maar de Turken zaten zo wat te juichen om haar, dus ik weet niet wat ze gezegd heeft tegen haar achterban.
Maar het gaat trouwens bij mijn vraag om het principe. Kunnen jullie nog wat stemmen gebruiken, als je een Turk op je lijst zet die in zijn eigen taal verkondigt wat die mensen specifiek willen horen?
Nee, toch zeker?
PvdA is niet alleen de klos, ook andere partijen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 03-12-2014 18:45:36 ]
I´m back.
pi_147255336
"Moskee-ganger"-zijn is al een probleem in de ogen van dit wezen? Wanneer kan ik op 'm stemmen?
pi_147256003
Het is tijd voor een grote Islamitische partij in Nederland.

Een partij waarbij je niet fout bent als je naar de moskee gaat, een dubbel paspoort hebt of opkomt voor de belangen van moslims.
  woensdag 3 december 2014 @ 19:09:07 #90
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147256191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Een partij waarbij je niet fout bent als je naar de moskee gaat, een dubbel paspoort hebt of opkomt voor de belangen van moslims.
Helaas voor jou, religie heeft niks te zoeken in de politiek. We moeten streven naar secularisme, dat betekent onder meer scheiding van kerk en staat.
Say what?
pi_147256343
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:09 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Helaas voor jou, religie heeft niks te zoeken in de politiek. We moeten streven naar secularisme, dat betekent onder meer scheiding van kerk en staat.
We leven in een democratie en jij hebt geen fuck te maken met wat ik wel en niet nastreef.
pi_147256361
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:09 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Nou, ja, democratie betekent wel dat je mag nastreven wat je wilt, toch.
Ik ben het met je eens dat we naar seculariteit moeten streven, maar daar is niet iedereen het mee eens. Er zijn mensen die vinden dat " de mens" beter af is in een kalifaat onder de wetten van Mohammed (vzmh), laat ze maar een duidelijke partij opzetten, dan weten we waar we aan toe zijn. Beter dan bestaande situatie, waarin zij zich op 1 of andere manier onder valse voorwendselen proberen in te graven in bestaande partijen. En gebeurt ook binnen D66 en CDA, VVD wrs wat minder, vermoed ik.
I´m back.
  Redactie Frontpage woensdag 3 december 2014 @ 19:15:39 #93
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147256449
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Dubbel paspoort in de politiek zou eigenlijk verboden moeten worden, je bent als ambtenaar in dienst van de Nederlandse staat en behartigt ook diens belangen. Dan vind ik het nogal krom om er ook nog een andere nationaliteit op aan te houden. Geldt overigens voor alle ambtenaren, dus ook bij de politie, belastingdienst, ministeries etc.. Als je het als gewone burger wil ok, maar niet in functie voor een land.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 3 december 2014 @ 19:15:52 #94
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147256464
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

We leven in een democratie en jij hebt geen fuck te maken met wat ik wel en niet nastreef.
Staat in de grondwet makker.
Say what?
pi_147256524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dubbel paspoort in de politiek zou eigenlijk verboden moeten worden, je bent als ambtenaar in dienst van de Nederlandse staat en behartigt ook diens belangen. Dan vind ik het nogal krom om er ook nog een andere nationaliteit op aan te houden. Geldt overigens voor alle ambtenaren, dus ook bij de politie, belastingdienst, ministeries etc.. Als je het als gewone burger wil ok, maar niet in functie voor een land.
Politici dienen de belangen van de mensen die op hen hebben gestemd.
  Redactie Frontpage woensdag 3 december 2014 @ 19:17:41 #96
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147256549
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Alsnog zijn ze in dienst van de staat.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147256591
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Tja, er zijn heel wat moslims die vinden dat ze het algemeen belang dienen door het kalifaat nader te brengen. Immers volgens hen is dat de absolute en enige waarheid, en iedereen die anders denkt is verleidt door de duivel... oid.
I´m back.
pi_147256604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Alsnog zijn ze in dienst van de staat.
Nee ze zijn in dienst van het volk. Het volk kiest de politici, niet de staat.
pi_147256638
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, er zijn heel wat moslims die vinden dat ze het algemeen belang dienen door het kalifaat nader te brengen. Immers volgens hen is dat de absolute en enige waarheid, en iedereen die anders denkt is verleidt door de duivel... oid.
En? Er zijn ook mensen die vinden dat iedereen naakt de straat op moet gaan.
pi_147256681
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En? Er zijn ook mensen die vinden dat iedereen naakt de straat op moet gaan.
Je kunt Dr. Nikita hier niet in betrekken.

Zij was voorzitter van de naaktlopers brigade, maar die kun je niet gelijk zetten in deze discussie met communisten, fascisten, christenen, moslims etc.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')