abonnement Unibet Coolblue
pi_147216328
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
pi_147216356
laatste post:

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:59 schreef Mthld het volgende:
Iemand ervaring met een dagtocht London met de bus? Ik zou die normaal gesproken mijden als de pest maar vanwege medische redenen mag ik even niet vliegen (zie postgeschiedenis als je het echt wilt weten). Er is een leuke beurs zaterdag waar ik heel graag bij zou willen zijn, dus ik heb gezocht naar alternatieven.
lijkt mij wel heel zwaar. Bij dit soort busvervoer denk ik aan dronken feestgangers en/of oosteuropeanen, maar dat is vooroordeel
Ik weet niet hoe het met je financiële middelen staat maar ik vond thalys/eurostar heel relaxed reizen. Dat was uiteraard ver van te voren geboekt (aanbieding, volgens mij had ik 1eklas :@ ) en de reis duurt te lang om op 1 dag heen en weer te gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 2 december 2014 @ 13:45:22 #3
427752 Mthld
pi_147216686
Ik heb ook gekeken naar trein- en treincombotickets maar dan ben ik op zijn vroegst om 1200 op st pancras en dan moet ik nog de metro naar castle & elephant; bovendien gaat de trein terug al weer om 1600. Dan wordt het wel een erg duur uitstapje als ik maximaal twee uur op die beurs kan zijn ;)

Ik denk dat ik het maar laat schieten en dan hopen dat ik er volgend jaar nog bij kan zijn :/
pi_147216820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:45 schreef Mthld het volgende:
Ik heb ook gekeken naar trein- en treincombotickets maar dan ben ik op zijn vroegst om 1200 op st pancras en dan moet ik nog de metro naar castle & elephant; bovendien gaat de trein terug al weer om 1600. Dan wordt het wel een erg duur uitstapje als ik maximaal twee uur op die beurs kan zijn ;)
ja, trein is niet te doen voor zelfde dag heen/terug - dan overnachting erbij.

Zijn er geen online reviews re vinden over zo'n buslijn?

Oh, en zo'n mini cruise met de boot? ga je snachts heen, de volgende nacht weer terug
https://poferries.directf(...)adlt=2&chld=0&inft=0
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:51:18 #5
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147216861
Is de trein niet vele malen duurder dan het vliegtuig?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_147216962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:51 schreef Frag_adder het volgende:
Is de trein niet vele malen duurder dan het vliegtuig?
ja maar sosm is vliegen geen optie dus
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:13:10 #7
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147217457
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja maar sosm is vliegen geen optie dus
Toch blijf ik het bizar vinden dan een vliegtuig de lucht in gooien duurder is dan een trein :P Maarja dan land je vaak op stansted en duurt het nog anderhalf uur voor je in het centrum bent...

Ik neem aan dat je vliegangst bedoelt?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_147217576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:13 schreef Frag_adder het volgende:

Ik neem aan dat je vliegangst bedoelt?
nee

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:59 schreef Mthld het volgende:
Iemand ervaring met een dagtocht London met de bus? Ik zou die normaal gesproken mijden als de pest maar vanwege medische redenen mag ik even niet vliegen (zie postgeschiedenis als je het echt wilt weten). Er is een leuke beurs zaterdag waar ik heel graag bij zou willen zijn, dus ik heb gezocht naar alternatieven.

Een bustochtorganisatie claimt luxe stoelen te hebben en je "bij het centrum" te droppen waar je een uur of acht je eigen plan mag trekken (of met georganiseerde excursies mee te gaan maar dat is dus niet verplicht).

Ergens in de avond is er dan nog een korte rondrit langs 'de lichtjes' dus Oxford Street enzo en dan terug naar huis. Zondagochtend ben je dan heel vroeg weer terug.

Vragen dus, zijn die stoelen echt comfortabel genoeg om te slapen (wederom, door medische oorzaken ben ik erg snel erg moe en heb ik dus een goede stoel nodig). Waar word je gedropt (hoe ver lopen naar de metro). Wat voor mensen komen er zoal op af, houden die zich een beetje in gedurende de nachten of is dat een groot feest?
  dinsdag 2 december 2014 @ 20:25:32 #9
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_147228621
Een andere optie (mits je een rijbewijs hebt) .. is rijden. .natuurlijk. Met de Eurotunnel ben ik van Zuid-Engeland in Midden-Nederland binnen 6 uur. Dat is wel een lange dag maar het kan op een dag.. maar goed je kan er ook 2 van maken als het in een weekend valt natuurlijk
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2014 @ 05:23:09 #10
427752 Mthld
pi_147238165
Ja, een rijbewijs heb ik wel, maar de medische redenen maken het momenteel onmogelijk zelf te rijden helaas. Vandaar de alternatieven waarbij al het vervoer geregeld wordt.
Helaas, gaat gewoon niet lukken op zo'n korte termijn (ik was een paar weken geleden net een vliegreis plus hotel aan het zoeken toen er een onaangename verrassing op mijn pad kwam en hoopte nu alsnog iets te kunnen organiseren maar pech dus).
pi_147238345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 05:23 schreef Mthld het volgende:
Ja, een rijbewijs heb ik wel, maar de medische redenen maken het momenteel onmogelijk zelf te rijden helaas. Vandaar de alternatieven waarbij al het vervoer geregeld wordt.
Helaas, gaat gewoon niet lukken op zo'n korte termijn (ik was een paar weken geleden net een vliegreis plus hotel aan het zoeken toen er een onaangename verrassing op mijn pad kwam en hoopte nu alsnog iets te kunnen organiseren maar pech dus).
maar ivm je medische conditie kun je ook niet in een hotel?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_147238366
Ik ben wel een keer - als student - met Eurolines naar Parijs geweest. Tsja, wel wat vage lui in die bus maar gewoon koptelefoon op, boek (of ipad) erbij en gaan.

Jammer dat ze hier nog geen wifi in de bus hebben zoals in de lowcost lange afstandsbussen in de VS. Vorig jaar van Vancouver naar Portland was dat echt relaxed.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_147238419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 05:23 schreef Mthld het volgende:
Ja, een rijbewijs heb ik wel, maar de medische redenen maken het momenteel onmogelijk zelf te rijden helaas.
Vriendin/familielid die wel chaffeur wil spelen zodat jij lekker op de achterbank kan bivakkeren?
pi_147239093
Wij zitten een beetje te kijken om eind deze maand naar Londen te gaan met de Eurostar, maar ik kom voor 2 personen heen en weer toch wel uit richting de 800 euro.
Dat vind ik toch wel serieus geld eigenlijk.

Vliegen ben ik niet zo'n fan van dus ik ga nog even verder kijken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_147239216
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:29 schreef junkiexp het volgende:
Wij zitten een beetje te kijken om eind deze maand naar Londen te gaan met de Eurostar, maar ik kom voor 2 personen heen en weer toch wel uit richting de 800 euro.
Dat vind ik toch wel serieus geld eigenlijk.
zo'n beetje drukste seizoen en kort voor vertrek - als je nu zou kijken voor maart is het volgens mij stukken goedkoper. Alhoewel ns international mij geen opties met thalys geeft
pi_147239265
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

zo'n beetje drukste seizoen en kort voor vertrek - als je nu zou kijken voor maart is het volgens mij stukken goedkoper. Alhoewel ns international mij geen opties met thalys geeft
Welke datum in maart?
Je kunt de Thalys drie maanden van tevoren boeken; vandaag dus tot 3 maart.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147239285
trein is sowieso (bijna) altijd duurder dan vliegen of boot..
pi_147240194
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:45 schreef Felixa het volgende:

[..]

Welke datum in maart?
Je kunt de Thalys drie maanden van tevoren boeken; vandaag dus tot 3 maart.
je hebt gelijk
pi_147334654
Morgen *O*


Jullie mening:
Meest overgewaardeerde attractie/bezienswaardigheid?
Met een meidenkwartet
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:28:39 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147334885
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:14 schreef Cathmar het volgende:
Morgen *O*

Jullie mening:
Meest overgewaardeerde attractie/bezienswaardigheid?
Voor mij Ripley's believe it or not. Ben er dan ook nooit geweest en hoef er niet heen.

Wat wil je zien?
reset
pi_147340340
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:28 schreef Individual het volgende:

[..]

Voor mij Ripley's believe it or not. Ben er dan ook nooit geweest en hoef er niet heen.

Wat wil je zien?
Morgen lekker dagje samen met manlief (hij moet rest vd dagen werken). Gaan veel wandelen en bussen morgen en lekker uit eten. Geen strakke planning eigenlijk. Andere dagen ga ik met mijn dochter musea, bruggen, kabelbaan, winkelen, markten en veel bussen. En zij mag metro kaart puzzelen dus ik ben beniewd :)
Met een meidenkwartet
pi_147483226
Iemand nog een tip voor een sfeervol en/of romantisch en lekker restaurant voor a.s. zaterdag? Zeg 100-125 pound voor 2 personen inclusief drank?
  donderdag 11 december 2014 @ 15:51:37 #23
111528 Viajero
Who dares wins
pi_147484959
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:28 schreef Individual het volgende:

[..]

Voor mij Ripley's believe it or not. Ben er dan ook nooit geweest en hoef er niet heen.

Wat wil je zien?
Heel die omgeving is overgewaardeerd. Ik kom eigenlijk nooit in Piccadilly Circus, één grote tourist trap.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 11 december 2014 @ 15:54:08 #24
111528 Viajero
Who dares wins
pi_147485017
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:41 schreef Coelho het volgende:
Iemand nog een tip voor een sfeervol en/of romantisch en lekker restaurant voor a.s. zaterdag? Zeg 100-125 pound voor 2 personen inclusief drank?
Als je van Indiaas eten houdt, dit is een van de beste Indiaase restaurants in London:

http://www.curryleafeast.co.uk/

Na het eten ben je met een korte wandeling in de leuke bars van Shoreditch.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_147485121
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je van Indiaas eten houdt, dit is een van de beste Indiaase restaurants in London:

http://www.curryleafeast.co.uk/

Na het eten ben je met een korte wandeling in de leuke bars van Shoreditch.
We gaan toevallig al een dag eerder bij Chettinad Restaurant eten, een ander Indiaas restaurant dat volgens Trip Advisor ook goed gewaardeerd wordt. Ben op zoek naar een andere keuken voor zaterdag.
pi_147485126
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Heel die omgeving is overgewaardeerd. Ik kom eigenlijk nooit in Piccadilly Circus, één grote tourist trap.
Nouja... het is best tof om een keer te zien, zeker als je voor het eerst in Londen bent (Piccadilly Circus bedoel ik dan, niet Ripleys). Op mij heeft het absoluut indruk gemaakt toen ik 7 was en voor het eerst naar Londen ging.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin donderdag 11 december 2014 @ 16:04:13 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_147485286
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je van Indiaas eten houdt, dit is een van de beste Indiaase restaurants in London:

http://www.curryleafeast.co.uk/

Na het eten ben je met een korte wandeling in de leuke bars van Shoreditch.
Óf je neemt deze eens:
http://www.spicemerchants.com/
En daarna door de Docklands slenteren ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 11 december 2014 @ 16:06:29 #28
111528 Viajero
Who dares wins
pi_147485346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:57 schreef Coelho het volgende:

[..]

We gaan toevallig al een dag eerder bij Chettinad Restaurant eten, een ander Indiaas restaurant dat volgens Trip Advisor ook goed gewaardeerd wordt. Ben op zoek naar een andere keuken voor zaterdag.
Het zit aan de bovenkant van je budget, maar dit is een fantastisch Italiaans restaurant in Noting Hill:

http://www.mediterraneo-restaurant.co.uk/home

Ruim binnen budget, een goede gastro-pub in Angel:

http://theangelic.co.uk/

Zoveel goede restaurants in London, genoeg keuze :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_147485461
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het zit aan de bovenkant van je budget, maar dit is een fantastisch Italiaans restaurant in Noting Hill:

http://www.mediterraneo-restaurant.co.uk/home

Ruim binnen budget, een goede gastro-pub in Angel:

http://theangelic.co.uk/

Zoveel goede restaurants in London, genoeg keuze :)
Dank je wel. Ik geloof direct dat er een hoop goede restaurants zitten, maar normaliter ben ik van het langslopen en dan snel googlen. Ik kreeg van vrienden echter de waarschuwing dat ik voor de zaterdagavond nu al zou moeten reserveren omdat er anders geen plaats is. Er blijken ook al veel tijdstippen volgeboekt te zijn.

Nu moet ik het dus doen met trip advisor en dan is het toch wat lastiger om iets leuks uit te kiezen...
  donderdag 11 december 2014 @ 16:13:22 #30
111528 Viajero
Who dares wins
pi_147485514
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:11 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik geloof direct dat er een hoop goede restaurants zitten, maar normaliter ben ik van het langslopen en dan snel googlen. Ik kreeg van vrienden echter de waarschuwing dat ik voor de zaterdagavond nu al zou moeten reserveren omdat er anders geen plaats is. Er blijken ook al veel tijdstippen volgeboekt te zijn.

Nu moet ik het dus doen met trip advisor en dan is het toch wat lastiger om iets leuks uit te kiezen...
Voor zaterdagavond zou ik inderdaad reserveren, hoewel je dat meestal ook op zaterdagmiddag nog wel kan doen.

Ook een heel leuk Italiaans restaurant en wat minder duur:

http://www.tripadvisor.co(...)-London_England.html
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 11 december 2014 @ 16:14:48 #31
111528 Viajero
Who dares wins
pi_147485558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:11 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik geloof direct dat er een hoop goede restaurants zitten, maar normaliter ben ik van het langslopen en dan snel googlen. Ik kreeg van vrienden echter de waarschuwing dat ik voor de zaterdagavond nu al zou moeten reserveren omdat er anders geen plaats is. Er blijken ook al veel tijdstippen volgeboekt te zijn.

Nu moet ik het dus doen met trip advisor en dan is het toch wat lastiger om iets leuks uit te kiezen...
De echt populaire plaatsen zoals bv Samba Sushi en de restaurants in de Shard moet je wel al weken/maanden van tevoren boeken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_147485722
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het zit aan de bovenkant van je budget, maar dit is een fantastisch Italiaans restaurant in Noting Hill:

http://www.mediterraneo-restaurant.co.uk/home

Ruim binnen budget, een goede gastro-pub in Angel:

http://theangelic.co.uk/

Zoveel goede restaurants in London, genoeg keuze :)
Mediterraneo staat 3259 van 17856 op tripadvisor, The Angelic 7152 en Dolcetto 6294. Daar zou ik dus alledrie nooit op gekomen hebben. In Nederland kijk ik gewoon op de Lekker lijst of op Iens en dat is meestal een goede indicatie. Trip advisor lijkt op het eerste gezicht dus niet overeen te komen met jouw ervaringen. Dat maakt het wel lastig :)
pi_147486377
Ik weet dat het in de OP staat vermeld, maar ben wel benieuwd naar ervaringen. Is een Oyster card echt zoveel makkelijker/beter dan een travelcard, of maakt het niet veel uit?
pi_147486564
Ik vind het supermakkelijk. Je gooit er geld op en gaan. Als je braaf in en uitcheckt zit er een max aan per dag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 11 december 2014 @ 18:30:38 #35
269689 crew  Viv
pi_147489723
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:40 schreef Crientj het volgende:
Ik weet dat het in de OP staat vermeld, maar ben wel benieuwd naar ervaringen. Is een Oyster card echt zoveel makkelijker/beter dan een travelcard, of maakt het niet veel uit?
Oyster card is veel goedkoper. ;)

http://www.visitlondon.co(...)around-london/oyster
quote:
It’s more than 50% cheaper than buying a paper Travelcard or single tickets with cash
There is a daily price cap – once you have reached this limit, you won’t pay any more
Ik heb al hetzelfde pasje sinds 2008, werkt nog steeds prima. :Y)
pi_147505439
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:40 schreef Crientj het volgende:
Ik weet dat het in de OP staat vermeld, maar ben wel benieuwd naar ervaringen. Is een Oyster card echt zoveel makkelijker/beter dan een travelcard, of maakt het niet veel uit?
ja

waarom zouden we liegen in de OP?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_147506450
Van 9-11 maart naar Londen *O* En naar de Harry Potter Studio's O+
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_147507759
Zijn er hier ook mensen die naar Guus Meeuwis in de Royal Albert Hall gaan?
pi_147511221
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 03:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja

waarom zouden we liegen in de OP?
Lol, I dunno. Ik ben een beetje huiverig omdat het zo kansloos is om met een OV kaart te reizen in Nederland. Denk ik.
  Admin vrijdag 12 december 2014 @ 12:44:27 #40
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_147511304
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 03:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja

waarom zouden we liegen in de OP?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 12 december 2014 @ 13:32:47 #41
269689 crew  Viv
pi_147512980
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:41 schreef Crientj het volgende:
Lol, I dunno. Ik ben een beetje huiverig omdat het zo kansloos is om met een OV kaart te reizen in Nederland. Denk ik.
Dat komt omdat Nederland altijd het wiel opnieuw moet uitvinden en dan ook nog met een slechter wiel op de proppen komt. :') Zoiets als "vergeten uit te checken" hebben ze bijvoorbeeld niet in Londen, want in de underground is uitchecken nodig om de poortjes te openen en in de bus hoef je alleen in te checken (vaste ritprijs).
  vrijdag 12 december 2014 @ 16:25:09 #42
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147518296
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:26 schreef SilverSjoiis het volgende:
Van 9-11 maart naar Londen *O* En naar de Harry Potter Studio's O+
Nice! Wij gaan over 9 dagen voor een week. Ook de Harry Potter tour. Zin in!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_147607255
Van het weekend weer een lang weekend naar Londen. Iemand ervaringen met Winter Wonderland @ Hyde Parc?

Wil gewoon genieten van de kerstsfeer, al die attracties hoeven van mij niet. Alleen biertjes, gluwein en kerstmarktachtig gebeuren. Daar ook de kans toe, zonder volle bak te moeten betalen?
pi_147607761
quote:
17s.gif Op maandag 15 december 2014 17:17 schreef Jaytonism het volgende:
Van het weekend weer een lang weekend naar Londen. Iemand ervaringen met Winter Wonderland @ Hyde Parc?

Wil gewoon genieten van de kerstsfeer, al die attracties hoeven van mij niet. Alleen biertjes, gluwein en kerstmarktachtig gebeuren. Daar ook de kans toe, zonder volle bak te moeten betalen?
Ik zou het niet doen. Wij liepen er donderdag rond 15.00 uur langs en er stond een rij van een man of 6 breed en 500 meter lang. Echt te bizar. Heb je trouwens de prijzen gezien van de individuele attracties?

Van een afstandje zag het er overigens wel aardig uit
pi_147607831
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:31 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen. Wij liepen er donderdag rond 15.00 uur langs en er stond een rij van een man of 6 breed en 500 meter lang. Echt te bizar. Heb je trouwens de prijzen gezien van de individuele attracties?

Van een afstandje zag het er overigens wel aardig uit
[ afbeelding ]
Hmm.. Dan kan ik net zo goed een andere random kerstmarkt aan de Thames meepakken denk ik. Die drukte heb ik geen zin in.. Ik hoor echt wisselende verhalen over Winter Wonderland.
pi_147608137
quote:
4s.gif Op maandag 15 december 2014 17:33 schreef Jaytonism het volgende:

[..]

Hmm.. Dan kan ik net zo goed een andere random kerstmarkt aan de Thames meepakken denk ik. Die drukte heb ik geen zin in.. Ik hoor echt wisselende verhalen over Winter Wonderland.
Aan de Thames heb je meer pleintjes met gezellige eetstalletjes en live muziek. Daar wat minder attracties. Hyde Park is een grote kermis. Overigens was er ook bij de 'reguliere' marktjes sprake van kerstsfeer, zoals Covent Garden en Borough Market.

Zelf vond ik de winkelstraten (m.n. Regent en Oxfort Street) ook wel leuk om gezien te hebben, maar ook daar was het over koppen lopen. Toppunt was de rij van 100 meter voor Hamleys (speelgoedwinkel aan Regent Street) op zondagochtend een uur voor opening.

Ook bijzonder was het wagenpark rondom Harrods. Naast de 'gebruikelijke' Ferrari's en McLarens ook dit soort afzichtelijke voertuigen:




quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het zit aan de bovenkant van je budget, maar dit is een fantastisch Italiaans restaurant in Noting Hill:

http://www.mediterraneo-restaurant.co.uk/home

Ruim binnen budget, een goede gastro-pub in Angel:

http://theangelic.co.uk/

Zoveel goede restaurants in London, genoeg keuze :)
Uiteindelijk bij Mediterraneo geweest. Qua smaken een 10, qua beleving een 6 met als dieptepunt de dubbele shift waarbij de tafels rond 7 uur verhuurd worden en om 9.15 nogmaals waardoor je weggekeken wordt als er inmiddels 10 nieuwe gasten binnengekomen zijn.

Lunch aanradertje:
http://www.senor-ceviche.com/

Peruviaans restaurantje met briljante smaken
pi_147608164
quote:
4s.gif Op maandag 15 december 2014 17:33 schreef Jaytonism het volgende:

[..]

Hmm.. Dan kan ik net zo goed een andere random kerstmarkt aan de Thames meepakken denk ik. Die drukte heb ik geen zin in.. Ik hoor echt wisselende verhalen over Winter Wonderland.
Wij hebben 'm ook overgeslagen. Kerstsfeer genoeg overal.
Met een meidenkwartet
pi_147608214
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:43 schreef Coelho het volgende:

[..]

Aan de Thames heb je meer pleintjes met gezellige eetstalletjes en live muziek. Daar wat minder attracties. Hyde Park is een grote kermis. Overigens was er ook bij de 'reguliere' marktjes sprake van kerstsfeer, zoals Covent Garden en Borough Market.

Zelf vond ik de winkelstraten (m.n. Regent en Oxfort Street) ook wel leuk om gezien te hebben, maar ook daar was het over koppen lopen. Toppunt was de rij van 100 meter voor Hamleys (speelgoedwinkel aan Regent Street) op zondagochtend een uur voor opening.

Ook bijzonder was het wagenpark rondom Harrods. Naast de 'gebruikelijke' Ferrari's en McLarens ook dit soort afzichtelijke voertuigen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

Uiteindelijk bij Mediterraneo geweest. Qua smaken een 10, qua beleving een 6 met als dieptepunt de dubbele shift waarbij de tafels rond 7 uur verhuurd worden en om 9.15 nogmaals waardoor je weggekeken wordt als er inmiddels 10 nieuwe gasten binnengekomen zijn.

Lunch aanradertje:
http://www.senor-ceviche.com/

Peruviaans restaurantje met briljante smaken
Haha nice. Gaat ons ook niet om de attracties, maar meer om de kerstsfeer, eterij/drinkerij en livemuziek. Zien wel even wat er gebeuren gaat.
  maandag 15 december 2014 @ 19:35:53 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_147611593
quote:
Uiteindelijk bij Mediterraneo geweest. Qua smaken een 10, qua beleving een 6 met als dieptepunt de dubbele shift waarbij de tafels rond 7 uur verhuurd worden en om 9.15 nogmaals waardoor je weggekeken wordt als er inmiddels 10 nieuwe gasten binnengekomen zijn.

Lunch aanradertje:
http://www.senor-ceviche.com/

Peruviaans restaurantje met briljante smaken
Jammer te horen, ik ben er drie keer geweest en zowel qua smaak als qua ervaring was het top. Dat gebeurt helaas wel vaker in London, die dubbele shift.

Gisteren een lunch reservering gemaakt voor 8 in een ander restaurant, van 12:45 tot 14:45 (daar vertelden ze gelukkig wel netjes van tevoren dat er een eindtijd was). Uiteindelijk wel tot bijna 17:00 daar gezeten en de sfeer was prima :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_147615201
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jammer te horen, ik ben er drie keer geweest en zowel qua smaak als qua ervaring was het top. Dat gebeurt helaas wel vaker in London, die dubbele shift.

Gisteren een lunch reservering gemaakt voor 8 in een ander restaurant, van 12:45 tot 14:45 (daar vertelden ze gelukkig wel netjes van tevoren dat er een eindtijd was). Uiteindelijk wel tot bijna 17:00 daar gezeten en de sfeer was prima :)
Vat het absoluut niet op als een verwijt, het was een erg leuke buurt en we hebben echt heerlijk gegeten! Bovendien hadden we net onze espresso besteld toen die groep binnenkwam die op onze plaats moest zitten, dus het was zeker niet zo dat ik grote happen moest nemen ;) Het verklaarde echter wel waarom het eten met zo'n enorm tempo door kwam, niet alleen bij ons, maar bij het hele restaurant.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:31:11 #51
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147631568
Mijn reis voor volgend jaar is geboekt! *O*
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:44:52 #52
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147633349
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:31 schreef Frag_adder het volgende:
Mijn reis voor volgend jaar is geboekt! *O*
O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:06:06 #53
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147633937
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

O+
3 nachten, vanaf 23 maart ^^
Toch maar eens kaarten voor de stansted express vooraf kopen denk ik, die busreis ben ik inmiddels ook wel een beetje zat :@
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:38:55 #54
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147639255
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:06 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

3 nachten, vanaf 23 maart ^^
Toch maar eens kaarten voor de stansted express vooraf kopen denk ik, die busreis ben ik inmiddels ook wel een beetje zat :@
Gezellig!

Wij vertrekken aankomende zondag voor een week. Nooit eerder kerst gevierd in zo'n grote stad, dus ben benieuwd!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:20:42 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_147640592
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:06 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

3 nachten, vanaf 23 maart ^^
Toch maar eens kaarten voor de stansted express vooraf kopen denk ik, die busreis ben ik inmiddels ook wel een beetje zat :@
Als je vooraf koopt is het ook helemaal niet duur, ik was 16 pond kwijt voor een retourtje. En in 45 minuten zit je hartje centrum London
  woensdag 17 december 2014 @ 08:12:23 #56
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_147661696
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je vooraf koopt is het ook helemaal niet duur, ik was 16 pond kwijt voor een retourtje. En in 45 minuten zit je hartje centrum London
Daarom, over dat vooraf kopen, koop je dat voor een dag of een tijdstip? Want als mijn vliegtuig vertraging heeft zou ik graag toch met de trein mee kunnen ;) Maar ik heb al eens eerder een kaartje gekocht in engeland en daar stond toen een specifiek tijdstip op.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_147661877
Goed opletten welk soort kaartje je koopt. Met een Anytime kaartje kun je elke trein nemen, met Offpeak volgens mij elke niet-spits trein. Andere kaartjes zijn wel voor een specifieke tijd.

Zou wel heel bizar zijn als de Heathrow Express kaartjes tijd-afhankelijk zijn, zeker voor kaartjes vanaf het vliegveld, veel te onvoorspelbaar.

[edit] Ah, Stansted. Nou ja, kijk iig goed naar het kaartje bij het kopen, er zijn dus verschillende types.

Bij het boeken zie je al, zelfs voor het goedkoopste ticket: "Single tickets are valid for one journey on the outbound travel date booked." Bij retourtjes is zelfs de terugreisdatum vrij flexibel: "The return journey must be made within 30 days of the outbound travel date."

[ Bericht 19% gewijzigd door LintuxCx op 17-12-2014 08:44:27 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 17 december 2014 @ 11:57:42 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_147665748
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 08:12 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Daarom, over dat vooraf kopen, koop je dat voor een dag of een tijdstip? Want als mijn vliegtuig vertraging heeft zou ik graag toch met de trein mee kunnen ;) Maar ik heb al eens eerder een kaartje gekocht in engeland en daar stond toen een specifiek tijdstip op.
Is dag afhankelijk, en de terugreis moet dan binnen 30 dagen gemaakt worden
pi_147685118
Ik ben in februari (2014) met de Stansted Express richting Londen gegaan en had daarvoor dit gelezen:

quote:
Even een kleine tip voor wie naar Stansted vliegt: als je minimaal 7 dagen van te voren boekt, kost een retour naar Londen centrum met de Stansted Express £24 in plaats van £33,20. Je betaalt dan via internet met een creditcard (debit card zou ook moeten kunnen, maar ik heb nog niet uitgevonden hoe dat moet) en krijgt een e-ticket dat je dan bij controle moet tonen.
Wij hebben hier toen ook gebruik van gemaakt :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 17 december 2014 @ 22:11:15 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_147686411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:51 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben in februari (2014) met de Stansted Express richting Londen gegaan en had daarvoor dit gelezen:

[..]

Wij hebben hier toen ook gebruik van gemaakt :)
Als je nog eerder boekt betaal je slechts 16 pond voor een retour, dat heb ik er voor betaald
pi_147771139
Wij zijn weer terug van 5 dagen London, leuke tijd gehad en heel veel dingen gezien :) Mijn hoogtepunten waren toch wel het Natural History Museum en The Tower.. Daarentegen vond ik The Shard erg tegenvallen en naar verhouding veels te duur.. (ook vreemd dat dat het enige gebouw was wat geen Nederlandse pinpassen/Maestro kaarten accepteert, en verder alle winkels/automaten wel?) Maar goed, dat weten we dan nu ook weer :')

Ik vond de simpelheid van het openbaar vervoer erg prettig, geland op Stansted, na het kopen van een kaartje zit je binnen 2 minuten in de trein en 45 minuten later zie je de augurk en de shard boven de oude vervallen huizen uitsteken (ligt het aan mij of zijn het echt vervallen wijken rondom London?).. Ook vanuit Liverpool Street Station snel de underground in en met een metro-plattegrond in je hand kom je overal waar je wezen moet!

Verder konden we erg goed uit de voeten met de Oystercard en was het gelukkig overal vrij rustig om alles goed te bekijken :)

Nu even 500 foto's doorlopen en bewerken :P
pi_147771239
Als je een travelcard koopt voor 7 dagen, krijg ik dan 1 kaartje waarmee ik zeven dagen kan reizen of krijg ik 7 dagkaarten?
Dit, dus.
pi_147771252
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:43 schreef Buitendam het volgende:
Als je een travelcard koopt voor 7 dagen, krijg ik dan 1 kaartje waarmee ik zeven dagen kan reizen of krijg ik 7 dagkaarten?
1 kaart, 7 dagen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_147771263
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

1 kaart, 7 dagen
TY.
Dit, dus.
pi_147789864
Wat voorpret voor diegene die nog gaan? :)












  zondag 21 december 2014 @ 01:28:51 #66
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_147790685
Wat een prachtige foto's!
pi_147794501
Schitterende foto's O+
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_147794644
Gave foto's.
  zondag 21 december 2014 @ 10:18:28 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147794729
Mooie foto's. Wij vertrekken vandaag voor een week. Yay!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_147847514
Vanochtend met de Stena Line weer aangekomen in HvH, derde keer Londen was ook weer supertof!

Dit keer voor het eerst rond kerst geweest. Winter wonderland in Hyde Park was jammer genoeg wel heeeeel druk, het concept is wel heel gaaf! Wat een grote attracties staan daar allemaal zeg :P
En de M&M's winkel was ook nieuw voor mij, vet overpriced maar m'n ogen gingen stralen van dit M&M's walhalla :)
We zaten in het Guoman Tower hotel met uitzicht op de Tower Bridge, naast het uitzicht ook een heel goed hotel.
De nieuwe glazen vloer in de Tower Bridge kan ik ook aanraden, wel zeer onwennig om daar op te staan :P
pi_147848450


[ Bericht 100% gewijzigd door Spezza19 op 22-12-2014 17:45:13 ]
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_147848567
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:06 schreef VKV het volgende:
Vanochtend met de Stena Line weer aangekomen in HvH, derde keer Londen was ook weer supertof!

Dit keer voor het eerst rond kerst geweest. Winter wonderland in Hyde Park was jammer genoeg wel heeeeel druk, het concept is wel heel gaaf! Wat een grote attracties staan daar allemaal zeg :P
En de M&M's winkel was ook nieuw voor mij, vet overpriced maar m'n ogen gingen stralen van dit M&M's walhalla :)
We zaten in het Guoman Tower hotel met uitzicht op de Tower Bridge, naast het uitzicht ook een heel goed hotel.
De nieuwe glazen vloer in de Tower Bridge kan ik ook aanraden, wel zeer onwennig om daar op te staan :P
Ik schrok me daar rot, 31 pond voor twee 'zakjes' M&M's :') Voortaan maar gewoon bij t pompstation halen :P
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:22:01 #73
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_147877996
Altijd leuk om m'n "thuisstad" door de ogen van de toerist te bekijken, lol @ dat bord "snogs guaranteed with our mistletoe"
pi_147878288
quote:
'k heb zo'n foto van dergelijke positie, echter had ik 'm vanaf statief genomen vanwege de lange sluitertijd, komt er zo'n beveiligingspoppetje naar me toe om te vragen of ik vriendelijk op wil hoepelen van deze spot :')
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:01:05 #75
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147879275
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:30 schreef andreas612 het volgende:

[..]

'k heb zo'n foto van dergelijke positie, echter had ik 'm vanaf statief genomen vanwege de lange sluitertijd, komt er zo'n beveiligingspoppetje naar me toe om te vragen of ik vriendelijk op wil hoepelen van deze spot :')
Zoiets als dit?
reset
pi_147880455
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:30 schreef andreas612 het volgende:

[..]

'k heb zo'n foto van dergelijke positie, echter had ik 'm vanaf statief genomen vanwege de lange sluitertijd, komt er zo'n beveiligingspoppetje naar me toe om te vragen of ik vriendelijk op wil hoepelen van deze spot :')
Ik was daar al bang voor, ook in veel gebouwen mag je vaak geen statief gebruiken en heb daardoor ook erg getwijfeld om mijn statief mee te nemen. Hij pastte toch niet in mijn handbagage dus heb ik hem maar thuis gelaten..(die 50 euro extra bagage-kosten had ik er niet voor over) Ik heb in London wel veel gebruik gemaakt van mijn gorilla-pod (echt een aanrader, scheelt je ook wat gewicht):



Kost even een eurootje of 60, maar dan heb je ook wat!

Dat ding heb ik vaak rondom railingen gebogen, je knikt hem in elke hoek die je maar wilt (hier komt m'n uitklapbare scherm met liveview enorm van pas) of je zet hem ergens op, ideale vervanger voor een groot statief.. Ik heb nog wel wat long exposure shots, maar had toch de voorkeur voor de snellere ;)





pi_147884587
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Zoiets als dit?
[ afbeelding ]
min of meer:



quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:32 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik was daar al bang voor, ook in veel gebouwen mag je vaak geen statief gebruiken en heb daardoor ook erg getwijfeld om mijn statief mee te nemen. Hij pastte toch niet in mijn handbagage dus heb ik hem maar thuis gelaten..(die 50 euro extra bagage-kosten had ik er niet voor over) Ik heb in London wel veel gebruik gemaakt van mijn gorilla-pod (echt een aanrader, scheelt je ook wat gewicht):

[ afbeelding ]

Kost even een eurootje of 60, maar dan heb je ook wat!

Dat ding heb ik vaak rondom railingen gebogen, je knikt hem in elke hoek die je maar wilt (hier komt m'n uitklapbare scherm met liveview enorm van pas) of je zet hem ergens op, ideale vervanger voor een groot statief.. Ik heb nog wel wat long exposure shots, maar had toch de voorkeur voor de snellere ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Londen is een van de weinig plekken waar ik het gevoel had dat je als fotograaf geen democratie hebt.. hoeveel beveiligers er wel niet bij canary wharf naar buiten kwamen omdat ik wat foto's aan 't maken was. En ook nog dreigen om m'n apparatuur af te pakken :')

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 16:48:11 ]
pi_148020894
ik ga in februari naar Londen (voor t eerst) en vlieg op stansted, als ik de site bekijk zou ik als ik verder dan 30 dagen tevoren de stansted express boek voor 16 pond retour pp klaar zijn, klopt dit of zie ik iets over t hoofd? ben ik dan gebonden aan bepaalde tijden? (het is zo;n groot verschil met het gewone tarief :? )
pi_148022682
Klopt en je bent niet gebonden aan een tijd :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_148023906
^O^ dat dacht ik ook wel maar groot prijsverschil ofzo.. nouja alleen maar mooi :D

en meteen geboekt, en concertkaartjes voor het concert waar ik heen wil (en mn vader moet mee :P) en n hotelappartement geboekt *O*

[ Bericht 19% gewijzigd door Memento-Mori op 27-12-2014 21:35:05 ]
  zondag 28 december 2014 @ 15:52:39 #81
342418 VKV
Plausibel
pi_148050940
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik schrok me daar rot, 31 pond voor twee 'zakjes' M&M's :') Voortaan maar gewoon bij t pompstation halen :P
Haha ja wij betaalden ook iets van 10 pond voor een grote hand M&M's :') Heb er wel een mooie pot gekocht om te vullen met Nederlandse (dus goedkopere) M&M's.
pi_148058789
:') kut :') ik zie nu pas dat ik beter een ticket voor Tottenham Hale had kunnen kopen gezien locatie hotel. (en met de meer dan 30 dagen vooruit kaartjes kun je echt niet onderweg uitstappen volgens de klantenservice)

Mocht iemand toevallig 20-02 naar Londen gaan en ook naar stansted heb ik nog 2 stansted express kaartjes over :P (retourdatum is flexibel binnen 30 dagen) anders toch maar omreizen via liverpool street.

[ Bericht 0% gewijzigd door Memento-Mori op 28-12-2014 19:23:49 ]
pi_148059952
Stopt de trein niet onderweg?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148060287
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:10 schreef Bartjebart het volgende:
Stopt de trein niet onderweg?
jawel maar blijkbaar zal je wel moeten uitchecken ofzo en werkt dat niet op een tussengelegen station.. of is er iemand die uitsluitsel kan geven of dat evt wel zou lukken door op Tottenham Hale uit te stappen?
pi_148060746
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:15 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

jawel maar blijkbaar zal je wel moeten uitchecken ofzo en werkt dat niet op een tussengelegen station.. of is er iemand die uitsluitsel kan geven of dat evt wel zou lukken door op Tottenham Hale uit te stappen?
Oh oke... ja dat zou kunnen inderdaad...
Zo werkt het op de andere maatschappijen volgens mij niet.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 28 december 2014 @ 19:41:09 #86
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148061663
Volgens mij kun je gewoon op Tottenham Hale uitstappen. Ik heb mijn treinkaartjes niet een keer hoeven laten zien (was een printje) en ook niet nodig gehad voor het scannen van poortjes oid. Dit in tegenstelling tot de Oyster Card in het metrosysteem waarbij je keer op keer in- en uitcheckt.

O ja, als je weer naar huis gaat een kwartiertje langer tellen en op je treinstation waar je opstapt (dus bv weer Tottenham Hale) je Oyster Card terug inleveren. Je moet wat formulieren invullen maar krijgt het restant teruggestort op je creditcard. Ik had het binnen een paar dagen!
pi_148062621
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:41 schreef Coelho het volgende:
Volgens mij kun je gewoon op Tottenham Hale uitstappen. Ik heb mijn treinkaartjes niet een keer hoeven laten zien (was een printje) en ook niet nodig gehad voor het scannen van poortjes oid. Dit in tegenstelling tot de Oyster Card in het metrosysteem waarbij je keer op keer in- en uitcheckt.

O ja, als je weer naar huis gaat een kwartiertje langer tellen en op je treinstation waar je opstapt (dus bv weer Tottenham Hale) je Oyster Card terug inleveren. Je moet wat formulieren invullen maar krijgt het restant teruggestort op je creditcard. Ik had het binnen een paar dagen!
het gaat mij vooral om de heenreis, ik land om 15.15 en om 19uur gaan de deuren open voor een concert bij the garage, het scheelt me een half uur als ik op Tottenham Hale de metro pak naar het hotel, maar er zijn dus geen poortjes waar je je e-ticket mee moet scannen? worden die tickets überhaupt gescand? want anders stap ik idd gewoon uit op Tottenham Hale.
pi_148062671
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:15 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

jawel maar blijkbaar zal je wel moeten uitchecken ofzo en werkt dat niet op een tussengelegen station.. of is er iemand die uitsluitsel kan geven of dat evt wel zou lukken door op Tottenham Hale uit te stappen?
stap gewoon daar uit... mocht het uitchecken niet lukken (en het poortje niet opengaan) dan zeg je gewoon "uh ja weet ik veel dat ik niet onderweg mocht uitstappen..."

dan laten ze je er echt wel uit en je hebt betaald voor het traject dus je krijgt ook echt geen boete.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_148062999
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2014 19:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

stap gewoon daar uit... mocht het uitchecken niet lukken (en het poortje niet opengaan) dan zeg je gewoon "uh ja weet ik veel dat ik niet onderweg mocht uitstappen..."

dan laten ze je er echt wel uit en je hebt betaald voor het traject dus je krijgt ook echt geen boete.
ja daarom vind ik t ook zo raar want ik heb eigenlijk betaald voor de langere reis (2 pond meer) maar opnieuw kaartjes kopen is t me ook niet waard :')
pi_148063286
Inmiddels ook vluchten geboekt voor september 2015, specifiek voor het WK Rugby. Erg veel zin in!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 28 december 2014 @ 21:01:44 #91
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_148066429
Hier vanaf 2 januari mijn moeder voor het eerst Londen laten ontdekken! :D

Een oyster card kun je ook gewoon op Heathrow kopen toch?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Admin zondag 28 december 2014 @ 21:37:08 #92
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_148068701
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:45 schreef andreas612 het volgende:

[..]

min of meer:

[ afbeelding ]

[..]

Londen is een van de weinig plekken waar ik het gevoel had dat je als fotograaf geen democratie hebt.. hoeveel beveiligers er wel niet bij canary wharf naar buiten kwamen omdat ik wat foto's aan 't maken was. En ook nog dreigen om m'n apparatuur af te pakken :')
en daar verbaas je je echt over ja? bij Canary Wharf?! Zucht.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_148069406
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 21:01 schreef Yesse het volgende:
Hier vanaf 2 januari mijn moeder voor het eerst Londen laten ontdekken! :D

Een oyster card kun je ook gewoon op Heathrow kopen toch?
Er zijn kaartautomaten waar je die dingen uit kunt halen :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 29 december 2014 @ 00:16:54 #94
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_148078463
Vandaag weer thuis aangekomen uit Londen. Weekje geweest. Jammer weer thuis te zijn, maar ook weer fijn. Stad was net zo geweldig als dat we hem vorig jaar hadden achter gelaten. Blijf zwaar onder de indruk van de Big Ben ( deze keer in het donker kunnen zien ) en de Tower Bridge. Mijn favoriete onderdelen van Londen eigenlijk :P Ook boxing day even meegemaakt en koopjes in huis gehaald! Best wel een beetje druk :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_148086554
Oja, weet iemand of er nog een musical is die toch goed te bezoeken is voor iemand die slecht Engels verstaat?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 29 december 2014 @ 11:12:25 #96
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_148087174
Ik ga hopelijk volgend jaar ook weer O+ *O*. Al ga ik waarschijnlijk maar voor een dagje, wellicht niet eens een overnachting, maar toch O+ O+ Heb er nu al zin in!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_148087409
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

en daar verbaas je je echt over ja? bij Canary Wharf?! Zucht.
Niet alleen bij Canary Wharf. Laatste keer dat ik er was ben ik ook weggetrapt bij de London Eye omdat ik met statief stond (gewoon in dat parkje, Jubilee Gardens). Kwam er zo'n Jamaicaanse beveiliger bitchen. "YES, DIS IESCH A PRIVATE PAAARK, You need permission from management if you use a tripod" :') Wilde alleen maar een schemer-foto van dat pauper rad maken :r

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 11:20:46 ]
pi_148089983
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

en daar verbaas je je echt over ja? bij Canary Wharf?! Zucht.
:')

Canary Wharf is net zo openbaar terrein als elk ander stukje Londen.. het feit dat er banken zitten is niet gelijk een goedmakertje om alle foto's te bannen.
  maandag 29 december 2014 @ 17:30:04 #99
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148102530
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 12:34 schreef andreas612 het volgende:

[..]

:')

Canary Wharf is net zo openbaar terrein als elk ander stukje Londen.. het feit dat er banken zitten is niet gelijk een goedmakertje om alle foto's te bannen.
Gewoon die beveiligers direct antwoord teruggeven:

"I am on the public road and you are harrasing me. Shall I call 999 now or would you like to add assault to your charge sheet first?"
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_148103892
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Gewoon die beveiligers direct antwoord teruggeven:

"I am on the public road and you are harrasing me. Shall I call 999 now or would you like to add assault to your charge sheet first?"
Ik heb hem ook verteld dat ik op openbare weg stond en dat ik foto's mag nemen als ik dat wil, toen ging het van dreigen naar "ze kunnen je camera afpakken indien nodig"...

Ze zullen best het een en ander kunnen verzuren voor je als ze dat echt willen maar dan zul je wel meer moeten doen dan alleen een fotootje nemen van de skyscrapers.
  maandag 29 december 2014 @ 18:22:13 #101
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_148104447
"Please cite the applicable by-law for restrictions on photography."

"Misrepresentation of any law subject is slanderous. Please submit to me your full name and that of your employer."

"Apologise and stop restricting myself from excercising my freedom so we can lay down this matter, thank you."
reset
  maandag 29 december 2014 @ 18:22:53 #102
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148104476
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 18:07 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ik heb hem ook verteld dat ik op openbare weg stond en dat ik foto's mag nemen als ik dat wil, toen ging het van dreigen naar "ze kunnen je camera afpakken indien nodig"...

Ze zullen best het een en ander kunnen verzuren voor je als ze dat echt willen maar dan zul je wel meer moeten doen dan alleen een fotootje nemen van de skyscrapers.
"ze" wel, maar dat is de politie, niet analfabete gorillas die denken dat ze alles kunnen maken. Ik zou gewoon de politie bellen en bij aankomst direct aangifte doen van bedreiging. En van mishandeling en diefstal, want die simpele primaten hersenen zullen zonder twijfel proberen je telefoon af te pakken als je dat doet.

Had ik al gezegd dat ik een grondige hekel heb aan "beveiligers"?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 29 december 2014 @ 18:25:51 #103
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_148104573
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 18:07 schreef andreas612 het volgende:

Ze zullen best het een en ander kunnen verzuren voor je als ze dat echt willen maar dan zul je wel meer moeten doen dan alleen een fotootje nemen van de skyscrapers.
Als ze de wet breken dan kan je veel meer voor hun verzuren en als er niet een dergelijke by-law is zal de politie moeten optreden.
reset
  maandag 29 december 2014 @ 18:26:15 #104
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148104586
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:22 schreef Individual het volgende:
"Please cite the applicable by-law for restrictions on photography."

"Misrepresentation of any law subject is slanderous. Please submit to me your full name and that of your employer."

"Apologise and stop restricting myself from excercising my freedom so we can lay down this matter, thank you."
Vooral die tweede. En dan zal de reactie vaak alsnog dreigen met geweld zijn. Gorillas zijn nou eenmaal niet zo slim.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_148117910
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 10:49 schreef Yesse het volgende:
Oja, weet iemand of er nog een musical is die toch goed te bezoeken is voor iemand die slecht Engels verstaat?
Wicked is geweldig O+ Mijn vriend is absoluut geen ster in Engels maar heeft de musical goed kunnen volgen :)
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:29:42 #106
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148130079
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:52 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

Wicked is geweldig O+ Mijn vriend is absoluut geen ster in Engels maar heeft de musical goed kunnen volgen :)
En Stomp zal ook wel te doen zijn :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_148130288
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 11:19 schreef CrashO het volgende:

[..]

Niet alleen bij Canary Wharf. Laatste keer dat ik er was ben ik ook weggetrapt bij de London Eye omdat ik met statief stond (gewoon in dat parkje, Jubilee Gardens). Kwam er zo'n Jamaicaanse beveiliger bitchen. "YES, DIS IESCH A PRIVATE PAAARK, You need permission from management if you use a tripod" :') Wilde alleen maar een schemer-foto van dat pauper rad maken :r
klinkt eerder duits dan jamaicaans
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:22:54 #108
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_148131739
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:52 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

Wicked is geweldig O+ Mijn vriend is absoluut geen ster in Engels maar heeft de musical goed kunnen volgen :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

En Stomp zal ook wel te doen zijn :)
Beiden bedankt! Voor het eerst dat ze in Londen zal zijn, en überhaupt lang geleden dat ze heeft gereisd dus ik wil haar het liefst de totale ervaring geven :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_148134335
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:22 schreef Yesse het volgende:

[..]

[..]

Beiden bedankt! Voor het eerst dat ze in Londen zal zijn, en überhaupt lang geleden dat ze heeft gereisd dus ik wil haar het liefst de totale ervaring geven :D
Dan zou ik echt voor Wicked gaan. Die show, wauw. Zodra de muziek begon en alles begon te bewegen kreeg ik meteen kippenvel. Echt een spektakel.
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:50:20 #110
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148164963
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:22 schreef Yesse het volgende:

[..]

[..]

Beiden bedankt! Voor het eerst dat ze in Londen zal zijn, en überhaupt lang geleden dat ze heeft gereisd dus ik wil haar het liefst de totale ervaring geven :D
Veel plezier! :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_148176207
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:22 schreef Yesse het volgende:

[..]

[..]

Beiden bedankt! Voor het eerst dat ze in Londen zal zijn, en überhaupt lang geleden dat ze heeft gereisd dus ik wil haar het liefst de totale ervaring geven :D
Of The Lion King O+ Maar Wicked is ook absoluut geweldig! :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  woensdag 31 december 2014 @ 10:29:48 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_148176630
Lion King is nummer 1 voor mij. Was geweldig. Al hebben wij hem wel in New York gezien.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_148203569
Ik ben in januari waarschijnlijk een maand lang vrij, dus dan wil weer eens een paar dagen richting Londen.

M'n nieuwe camera uittesten, vliegtuigen spotten (m'n hobby) en wellicht een wedstrijdje van Arsenal meepikken.

Zie dat ik voor 60 euro al heen en weer vlieg met Ryanair, dus dat ziet er wel goed uit 8-) Hoewel ik ook nog KLM overweeg, iets meer geld maar wel meer comfort.

Vorige keer was ik in dit hostel: http://palmerslodges.com/swisscottage/hostel/

Echt een top hostel ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 31 december 2014 @ 23:57:10 #114
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148205050
quote:
17s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:15 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Of The Lion King O+ Maar Wicked is ook absoluut geweldig! :D
The Lion King is inderdaad ook fantastisch. Wel een van de duurdere, maar zeker de moeite waard. En ook met weinig Engels prima te volgen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 31 december 2014 @ 23:58:12 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148205092
quote:
11s.gif Op woensdag 31 december 2014 23:02 schreef Blistering het volgende:
Ik ben in januari waarschijnlijk een maand lang vrij, dus dan wil weer eens een paar dagen richting Londen.

M'n nieuwe camera uittesten, vliegtuigen spotten (m'n hobby) en wellicht een wedstrijdje van Arsenal meepikken.

Zie dat ik voor 60 euro al heen en weer vlieg met Ryanair, dus dat ziet er wel goed uit 8-) Hoewel ik ook nog KLM overweeg, iets meer geld maar wel meer comfort.

Vorige keer was ik in dit hostel: http://palmerslodges.com/swisscottage/hostel/

Echt een top hostel ^O^
Bedenk wel dat je met Ryanair ook nog transport naar London moet betalen, als je 10-20 Euro meer betaald voor Heathrow ben je goedkoper uit.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_148205330
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 23:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bedenk wel dat je met Ryanair ook nog transport naar London moet betalen, als je 10-20 Euro meer betaald voor Heathrow ben je goedkoper uit.
Klopt. Goed punt!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_148211076
quote:
11s.gif Op woensdag 31 december 2014 23:02 schreef Blistering het volgende:
Ik ben in januari waarschijnlijk een maand lang vrij, dus dan wil weer eens een paar dagen richting Londen.

M'n nieuwe camera uittesten, vliegtuigen spotten (m'n hobby) en wellicht een wedstrijdje van Arsenal meepikken.

Zie dat ik voor 60 euro al heen en weer vlieg met Ryanair, dus dat ziet er wel goed uit 8-) Hoewel ik ook nog KLM overweeg, iets meer geld maar wel meer comfort.

Vorige keer was ik in dit hostel: http://palmerslodges.com/swisscottage/hostel/

Echt een top hostel ^O^
Kijk voor vluchten even voor eind januari, zal wellicht goedkoper zijn. Ik heb 3 weken geleden een vlucht geboekt voor 10 januari (14 jan terug), heb ik 35 euro voor betaald. Stansted Express trein erbij was 20 euro, dus voor 55 euro was ik klaar.
  zondag 4 januari 2015 @ 16:12:06 #118
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_148320403
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 11:22 schreef Retarded het volgende:

[..]

Kijk voor vluchten even voor eind januari, zal wellicht goedkoper zijn. Ik heb 3 weken geleden een vlucht geboekt voor 10 januari (14 jan terug), heb ik 35 euro voor betaald. Stansted Express trein erbij was 20 euro, dus voor 55 euro was ik klaar.
Goeie tip. Ryanair is ook weer aan het stunten, voor 9,99 reis je naar allemaal Europese steden (waaronder Londen).

Ik wil op 30 januari vliegen, en op 3 februari weer terug. Door de goedkope vliegkosten overweeg ik wel een hotel te nemen i.p.v. een hostel. Als het maar voor 1 nachtje was had ik wel een hostel genomen denk ik, maar 4 nachten wordt mij iets te gortig.

De prijzen vallen wel tegen :D Had ook niet anders verwacht van Londen eigenlijk. Je bent zo 250 euro kwijt.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_148320869
quote:
11s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:

[..]

Goeie tip. Ryanair is ook weer aan het stunten, voor 9,99 reis je naar allemaal Europese steden (waaronder Londen).

Ik wil op 30 januari vliegen, en op 3 februari weer terug. Door de goedkope vliegkosten overweeg ik wel een hotel te nemen i.p.v. een hostel. Als het maar voor 1 nachtje was had ik wel een hostel genomen denk ik, maar 4 nachten wordt mij iets te gortig.

De prijzen vallen wel tegen :D Had ook niet anders verwacht van Londen eigenlijk. Je bent zo 250 euro kwijt.
250 euro per nacht of voor 4 nachten?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 4 januari 2015 @ 16:28:03 #120
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_148321045
quote:
6s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

250 euro per nacht of voor 4 nachten?
Haha, kan alle 2 :7 Maar het laatste.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_148321207
250 voor 4 nachten? Dat is niks...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 4 januari 2015 @ 16:47:44 #122
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_148321796
Dat is inderdaad goedkoop voor Londen haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 4 januari 2015 @ 16:53:39 #123
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_148322043
Ok, dan weet ik genoeg, haha.

Heb 4 nachten incl. gratis annuleren & ontbijt geboekt bij http://booking.com/3b5f4bb77deb238, kost 275,-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_148322328
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:53 schreef Blistering het volgende:
Ok, dan weet ik genoeg, haha.

Heb 4 nachten incl. gratis annuleren & ontbijt geboekt bij http://booking.com/3b5f4bb77deb238, kost 275,-
Fijne wijk ook! :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 4 januari 2015 @ 17:34:08 #125
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_148323817
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:53 schreef Blistering het volgende:
Ok, dan weet ik genoeg, haha.

Heb 4 nachten incl. gratis annuleren & ontbijt geboekt bij http://booking.com/3b5f4bb77deb238, kost 275,-
Hebben wij de week van kerst ook in de buurt gezeten. Park International Hotel. Ook een goedkope aanrader. Al hadden wij maanden van tevoren geboekt. Verbindingen met rest van Londen is uitstekend daar.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 4 januari 2015 @ 17:48:40 #126
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_148324424
Goed om te horen :)

Ik twijfel nog tussen het nemen van een Oyster card of gewoon een Travel Pass.

Ik wil namelijk toch zeker 2x naar Heathrow om foto's te maken, en Heathrow ligt in zone 6 schijnbaar. Wellicht is een Oyster card dan voordeliger om te kopen.

edit: OP gelezen, Oyster card is dus verstandiger.
edit²: Hoe zit dat met die cap? Als je een x-aantal pond op een dag hebt uitgegeven met reizen dan reis je gratis ofzo :?

[ Bericht 14% gewijzigd door Blistering op 04-01-2015 17:56:21 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 4 januari 2015 @ 18:47:41 #127
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148326356
Ja het maximumbedrag op 1 dag staat gelijk aan een day travelcard voor de zones die je hebt doorkruist. Er kan op één dag dus niet meer besteed worden dan die limiet.
pi_148326462
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:47 schreef MartijnUK het volgende:
Ja het maximumbedrag op 1 dag staat gelijk aan een day travelcard voor de zones die je hebt doorkruist. Er kan op één dag dus niet meer besteed worden dan die limiet.
Mits je braaf in- en uitchecked.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:49:57 #129
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_148328490
M\n hotel heeft wel een gedeelde badkamer trouwens. Nog even bedenken hoe relaxed ik dat vind :')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_148328694
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:49 schreef Blistering het volgende:
M\n hotel heeft wel een gedeelde badkamer trouwens. Nog even bedenken hoe relaxed ik dat vind :')
dat is wel hetgeen waardoor je een goedkope kamer hebt... anders is het toch snel het dubbele...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_148328947
Ik ga tijdens de openingsdagen van het WK Rugby naar Londen, dan zijn de hotels pas duur. Zit nu te twijfelen tussen Ibis Shepherd's Bush of Holiday Inn Express Swiss Cottage. Denk dat ik voor die laatste ga, net iets goedkoper plus er zit ontbijt bij. Toch nog steeds 219 pond voor 2 nachten.

http://www.tripadvisor.nl(...)-London_England.html

http://www.tripadvisor.nl(...)-London_England.html

Als iemand nog een tip heeft voor 17-19 september, let me know!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_148329159
quote:
6s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:01 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga tijdens de openingsdagen van het WK Rugby naar Londen, dan zijn de hotels pas duur. Zit nu te twijfelen tussen Ibis Shepherd's Bush of Holiday Inn Express Swiss Cottage. Denk dat ik voor die laatste ga, net iets goedkoper plus er zit ontbijt bij. Toch nog steeds 219 pond voor 2 nachten.

http://www.tripadvisor.nl(...)-London_England.html

http://www.tripadvisor.nl(...)-London_England.html

Als iemand nog een tip heeft voor 17-19 september, let me know!
http://securebooking.evii(...)ame=Charlotte_NW61PF
139.- voor twee nachten. Fijn hotel. Geen idee hoe het ontbijt is, want dat heb ik niet gehad. 2 haltes verder dan Swiss Cottage (uit mijn hoofd)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148329344
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

http://securebooking.evii(...)ame=Charlotte_NW61PF
139.- voor twee nachten. Fijn hotel. Geen idee hoe het ontbijt is, want dat heb ik niet gehad. 2 haltes verder dan Swiss Cottage (uit mijn hoofd)
eigen bathroom zit op 178 pond... ff kijken waar het zit
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_148329436
quote:
6s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

eigen bathroom zit op 178 pond... ff kijken waar het zit
Oh... voor twee personen... dat stond er niet bij :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148385402
https://www.booking.com/h(...)d-studios.en-gb.html ik heb Dit geboekt voor mij en mn vader volgende maand, 3nachtrn en eerste avond n concert in the garage dus tov dat ligt dit vrij gunstig en underground om de hoek
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:51:37 #136
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_148398189
Ik wil echt nog eens terug naar Londen! Mijn vriend woont in Engeland en ik ben er dus vaak genoeg. We zijn er zelf 1 keertje heen geweest, maar hij houdt niet van de drukte, voelt hij zich niet fijn bij. Misschien eens alleen heen en weer als hij werkt, of iemand zoeken die mee wil daar! :D
pi_148416150
quote:
6s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:01 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga tijdens de openingsdagen van het WK Rugby naar Londen, dan zijn de hotels pas duur. Zit nu te twijfelen tussen Ibis Shepherd's Bush of Holiday Inn Express Swiss Cottage. Denk dat ik voor die laatste ga, net iets goedkoper plus er zit ontbijt bij. Toch nog steeds 219 pond voor 2 nachten.

http://www.tripadvisor.nl(...)-London_England.html

http://www.tripadvisor.nl(...)-London_England.html

Als iemand nog een tip heeft voor 17-19 september, let me know!
Travelodge en Premier Inn, en dan iets verder weg gaan zitten.
pi_148416212
Ga toch maar voor de Holiday Inn Swiss Cottage.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:49:12 #139
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148417668
Waarom niet via AirBnB? Scheelde mij begin December meer dan de helft in vergelijking met een hotel.
pi_148417984
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik wil echt nog eens terug naar Londen! Mijn vriend woont in Engeland en ik ben er dus vaak genoeg. We zijn er zelf 1 keertje heen geweest, maar hij houdt niet van de drukte, voelt hij zich niet fijn bij.
Met dat gevoel kwam ik de eerste keer ook terug uit Londen. Drukke teringzooi. :{w

Maar nog geen jaar later woonde ik er. :') Londen heeft heel veel gezichten, het is lang niet overal even druk... Maar goed, in de minder drukke gedeeltes is het voor toeristen ook niet zo interessant, anders zou het er wel druk zijn.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148418106
Ik was er in december met mijn 7 jarige dochter. Wat een succes!! Tower bridge helemaal leuk!
History museum vond ze geen klap aan dus daar stonden we zo buiten. Tate hebben we een hele ochtend volgehouden en Science museum zijn we 2 keer geweest. Verder was het natuurlijk prachtig versierd en heel sfeervol, en alle dagen droog(!) dus waren we vooral veel buiten. Zolang mijn man er nog werkt gaan we zeker nog een (of meer) keer.
Met een meidenkwartet
  Eindredactie Film & TV / PR zaterdag 10 januari 2015 @ 20:07:19 #142
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_148548520
Heeft er iemand hier ervaringen met dit hostel? Ik hoor het graag, aangezien ik er binnenkort verblijf :)
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_148555181
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:07 schreef daan1601 het volgende:
Heeft er iemand hier ervaringen met dit hostel? Ik hoor het graag, aangezien ik er binnenkort verblijf :)
zie tripadvisor... niet heel denderend, hoop mensen die het matig, slecht of vreselijk vinden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_148557405
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

zie tripadvisor... niet heel denderend, hoop mensen die het matig, slecht of vreselijk vinden.
Dit. Hangt er waarschijnlijk ook vanaf wat je gewend bent natuurlijk, maar er zijn zeker betere hostels te vinden.
  Eindredactie Film & TV / PR zondag 11 januari 2015 @ 01:08:20 #145
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_148557599
Het is al geboekt (reis vanuit mijn studie), maar ik was benieuwd of er hier mensen ervaringen hadden ;)
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_148557714
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 01:08 schreef daan1601 het volgende:
Het is al geboekt (reis vanuit mijn studie), maar ik was benieuwd of er hier mensen ervaringen hadden ;)
Dat was het ook. :P Maar met je studie naar Londen klinkt sowieso gezellig dus je vermaakt je er vast wel. :) (Scheelt ook wel als je een kamer niet met heel veel onbekenden hoeft te delen.)
  Admin zondag 11 januari 2015 @ 01:30:09 #147
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_148558095
Hostel is hostel. Het zal vast wel goed wezen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Eindredactie Film & TV / PR zondag 11 januari 2015 @ 10:20:25 #148
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_148560770
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 01:13 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat was het ook. :P Maar met je studie naar Londen klinkt sowieso gezellig dus je vermaakt je er vast wel. :) (Scheelt ook wel als je een kamer niet met heel veel onbekenden hoeft te delen.)
Oke, bedankt! ja gezellig gaat het zeker worden :P
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  zondag 11 januari 2015 @ 10:40:07 #149
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148560950
Hier uiteindelijk "Motel One" geboekt in London, lijkt me een vrij nieuw hotel. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ligging in de omgeving tower hill heb ik al eerder gehad en dat is me tot nu toe nog prima bevallen, ben gewoon benieuwd :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148811600
Vraagje voor de kenners.

Ik zou in de zomervakantie graag voor een paar weken naar Londen willen om daar een beetje te werken en te doen. Ik wil zeg maar niet fulltime werken, maar wel wat te doen hebben. Het gaat me niet zo zeer om het geld. Ik wil wat te doen hebben wanneer ik daar ben. Heb al gekeken voor een taalcursus, maar dat is me wat te duur.

Iemand tip/ideeën?
  zondag 18 januari 2015 @ 18:09:45 #151
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_148812795
Hoe zit het met de metro's snachts? Rijden die gewoon?

Ik ga vrijdagochtend naar Londen, maar vlieg zaterdagochtend weer terug vanuit Stansted. Moet om 6.30u daar zijn, maar ga ook de kroeg in dus waarschijnlijk trek ik soort van door ofzo. Heb al gezien dat er bussen gaan vanuit Baker Street, maar dan moet ik daar wel om een uur of vijf half zes daar zien te komen.

En je zult net zien dat die éne kroeg waarin je op dat moment staat dus echt een klote-eind lopen van Baker Street is. :(
Gourmetten of steengrillen?
pi_148812835
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:09 schreef Silenus het volgende:
Hoe zit het met de metro's snachts? Rijden die gewoon?

Ik ga vrijdagochtend naar Londen, maar vlieg zaterdagochtend weer terug vanuit Stansted. Moet om 6.30u daar zijn, maar ga ook de kroeg in dus waarschijnlijk trek ik soort van door ofzo. Heb al gezien dat er bussen gaan vanuit Baker Street, maar dan moet ik daar wel om een uur of vijf half zes daar zien te komen.

En je zult net zien dat die éne kroeg waarin je op dat moment staat dus echt een klote-eind lopen van Baker Street is. :(
Voor zover ik weet rijdt de metro maar tot een uur of 12 overal. En dan vanaf 5:30/6.00 weer.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_148812929
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:09 schreef Silenus het volgende:
Hoe zit het met de metro's snachts? Rijden die gewoon?

Ik ga vrijdagochtend naar Londen, maar vlieg zaterdagochtend weer terug vanuit Stansted. Moet om 6.30u daar zijn, maar ga ook de kroeg in dus waarschijnlijk trek ik soort van door ofzo. Heb al gezien dat er bussen gaan vanuit Baker Street, maar dan moet ik daar wel om een uur of vijf half zes daar zien te komen.

En je zult net zien dat die éne kroeg waarin je op dat moment staat dus echt een klote-eind lopen van Baker Street is. :(
Pak een nachtbus naar Baker Street?
  zondag 18 januari 2015 @ 18:16:00 #154
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_148812977
Ah ok, thanks. Dus nachtbus.

Had ook iets te enthousiast mn tickets geboekt, vlieg vrijdag vanaf eindhoven om 8u sochtends. Kwam er gisteren achter dat ik daar niet eens op tijd kan komen met de eerste trein vanuit Utrecht. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_148813227
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:16 schreef Silenus het volgende:
Ah ok, thanks. Dus nachtbus.

Had ook iets te enthousiast mn tickets geboekt, vlieg vrijdag vanaf eindhoven om 8u sochtends. Kwam er gisteren achter dat ik daar niet eens op tijd kan komen met de eerste trein vanuit Utrecht. :')
Gaat ook een bus, stopt zo te zien ook in utrecht
http://www.airexpressbus.com/information
pi_148816868
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:09 schreef Silenus het volgende:
Hoe zit het met de metro's snachts? Rijden die gewoon?

Ik ga vrijdagochtend naar Londen, maar vlieg zaterdagochtend weer terug vanuit Stansted. Moet om 6.30u daar zijn, maar ga ook de kroeg in dus waarschijnlijk trek ik soort van door ofzo. Heb al gezien dat er bussen gaan vanuit Baker Street, maar dan moet ik daar wel om een uur of vijf half zes daar zien te komen.

En je zult net zien dat die éne kroeg waarin je op dat moment staat dus echt een klote-eind lopen van Baker Street is. :(
Ik zou van tevoren wel even een club zoeken die zo lang open is en waar je ook een goede verbinding naar Baker Street hebt. Kijk overdag al even waar je precies moet staan, want na een nacht doorhalen nog je bushalte moeten zoeken (en dat twee keer) is een recepy for disaster. Taxi naar Baker Street kan natuurlijk ook nog.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_148832645
Vraagje voor de kenners.

Ik zou in de zomervakantie graag voor een paar weken naar Londen willen om daar een beetje te werken en te doen. Ik wil zeg maar niet fulltime werken, maar wel wat te doen hebben. Het gaat me niet zo zeer om het geld. Ik wil wat te doen hebben wanneer ik daar ben. Heb al gekeken voor een taalcursus, maar dat is me wat te duur.

Iemand tip/ideeën?
pi_148833001
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:24 schreef j95 het volgende:
Vraagje voor de kenners.

Ik zou in de zomervakantie graag voor een paar weken naar Londen willen om daar een beetje te werken en te doen. Ik wil zeg maar niet fulltime werken, maar wel wat te doen hebben. Het gaat me niet zo zeer om het geld. Ik wil wat te doen hebben wanneer ik daar ben. Heb al gekeken voor een taalcursus, maar dat is me wat te duur.

Iemand tip/ideeën?
Heb je al ervaring op bepaalde vlakken? Een vakantiebaan in Londen zal toch al snel neerkomen op retail of horeca.

Misschien goed - als het mogelijk is - om van tevoren al een bank account te openen zodat je dit direct kan doorgeven aan je werkgever.

Verder mag je op basis van je Nederlandse paspoort gewoon werken in de UK. Je hebt geen werkvisum nodig. Hier staat nog wat meer informatie:

http://easyninumber.com/need-work-uk/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_148833535
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Gaat ook een bus, stopt zo te zien ook in utrecht
http://www.airexpressbus.com/information
Inderdaad, als je die van 5:45 vanaf Utrecht neemt ben je 6:45 op Eindhoven. Als je om 8 uur moet vliegen is dat nog wel op tijd. Als je echt zeker wilt zitten neem je om 4:15 de bus maar dan ben je er al om 5:15 wat weer erg vroeg is. Starbucks op Eindhoven gaat pas om 6:00 uur open helaas.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 19 januari 2015 @ 11:06:28 #160
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_148833749
Aight, top!

Dan ben ik om 8u op Stansted, 9.15u op Baker Street. M'n maatjes komen een paar vluchten later, dus dan kan ik fijn een ontbijtje scoren en wat gaan rondstruinen in het British Museum. Dat is iig vooralsnog mijn plan.
Gourmetten of steengrillen?
pi_148835302
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:06 schreef Silenus het volgende:
Aight, top!

Dan ben ik om 8u op Stansted, 9.15u op Baker Street. M'n maatjes komen een paar vluchten later, dus dan kan ik fijn een ontbijtje scoren en wat gaan rondstruinen in het British Museum. Dat is iig vooralsnog mijn plan.
Kun je dan niet beter vanaf Stansted naar Liverpool Street gaan? Daar ben je een stuk eerder dan in Baker Street en met de central line zit je dan met 4 stops op Holborn voor het British Museum.

Vanaf Baker Street moet je ook nog overstappen om bij een van de vier metrostations rondom de British Museum te komen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 19 januari 2015 @ 12:03:36 #162
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_148835377
quote:
11s.gif Op woensdag 31 december 2014 23:02 schreef Blistering het volgende:
en wellicht een wedstrijdje van Arsenal meepikken.
Arsenal werkt met memberships. Geen enkele wedstrijd is op General Sale beschikbaar.
pi_148862903
quote:
19s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Arsenal werkt met memberships. Geen enkele wedstrijd is op General Sale beschikbaar.
Gelukkig ben ik member :)

Ik ga naar Arsenal - Aston Villa :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 08:08:19 #164
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_148865316
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 00:15 schreef Blistering het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik member :)

Ik ga naar Arsenal - Aston Villa :)
heel goedd... veel plezier ^O^ COYG!!
pi_148867848
7 februari weer O+ vrijdagnacht met de bus heen, zaterdagnacht weer met de bus terug. Hopen dat er deze keer geen aso zn muziek hard aanzet als iedereen wil slapen :')
pi_148868847
quote:
19s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 08:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

heel goedd... veel plezier ^O^ COYG!!
Haha thanks! Dat komt he-le-maal geod :)

Zaterdag een dagje Heathrow vliegtuigjes bekijken, zondag Arsenal, maandag nog de stad verkennen (wil ook nog wat andere stadions bekijken, behalve die van Tottenham natuurlijk :r )
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 12:45:13 #167
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_148870980
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:29 schreef Blistering het volgende:

[..]

Haha thanks! Dat komt he-le-maal geod :)

Zaterdag een dagje Heathrow vliegtuigjes bekijken, zondag Arsenal, maandag nog de stad verkennen (wil ook nog wat andere stadions bekijken, behalve die van Tottenham natuurlijk :r )
En chelsea :r
  dinsdag 20 januari 2015 @ 13:08:29 #168
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_148871790
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:29 schreef Blistering het volgende:

(wil ook nog wat andere stadions bekijken, behalve die van Tottenham natuurlijk :r )
The Valley in Charlton is duidelijk de belangrijkste.

"Valley Floyd Road,
the mist rolling in from the Thames,
my desire can always be found at Valley Floyd Road!"
reset
pi_148878215
Belangrijkste en tofste stadion in Londen is natuurlijk Twickenham Stadium.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_148878249
Gewoon naar Brentford gaan, vlakbij Londen. Daar zit The Griffin, de pub die gebruikt is voor de film Green Street Hooligans. _O_
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:30:38 #171
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_149005018
Zit inmiddels al 4,5 uur op Stansted te wachten tot m'n vlucht naar weeze gaat. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_149104866
Iemand nog tips voor een goedkoop hotelletje, het liefst in het oosten van Zone1 (Aldgate East/Liverpool St)? We gaan pas over een paar maanden.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:55:30 #173
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_149105537
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 00:15 schreef Blistering het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik member :)

Ik ga naar Arsenal - Aston Villa :)
Baas.

Kan niet wachten tot ik weer geld heb om een wedstrijdje te gaan bekijken...
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 27 januari 2015 @ 17:09:38 #174
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_149110065
Ok, ik ben al vaker in Londen geweest maar nu zijn mijn vriend en ik behoorlijk blut maar toch willen we in april een dag gaan. Ja, echt één dag (i.v.m. tentoonstelling in V&A museum). Maar omdat we echt bijna niks kunnen betalen nu, hebben we het liefst dat we niet hoeven overnachten. Dan is via bus zeker het handigst? Gewoon ubervroeg vertrekken en 's avonds laat weer terug.

Heeft iemand ervaring met zulke reizen? Ik weet dat ik beter niet op Eurolines kan vertrouwen, :').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_149110432
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:09 schreef ChipsZak. het volgende:
Ok, ik ben al vaker in Londen geweest maar nu zijn mijn vriend en ik behoorlijk blut maar toch willen we in april een dag gaan. Ja, echt één dag (i.v.m. tentoonstelling in V&A museum). Maar omdat we echt bijna niks kunnen betalen nu, hebben we het liefst dat we niet hoeven overnachten. Dan is via bus zeker het handigst? Gewoon ubervroeg vertrekken en 's avonds laat weer terug.

Heeft iemand ervaring met zulke reizen? Ik weet dat ik beter niet op Eurolines kan vertrouwen, :').
Easyjet. Lang van te voren boeken, op dinsdag, woensdag of donderdag, eerste vlucht heen en laatste terug dan heb je een best lange dag te London. Welke tentoonsteling?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 27 januari 2015 @ 17:28:34 #176
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_149110556
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Easyjet. Lang van te voren boeken, op dinsdag, woensdag of donderdag, eerste vlucht heen en laatste terug dan heb je een best lange dag te London. Welke tentoonsteling?
Deze. Unieke kans. Nog nooit in Europa geweest en überhaupt zijn er bijna nooit tentoonstellingen van. Na zijn dood wel een tijd in NY geweest, maar nu uniek in Europa O+.

We hebben de kaarten al dus we zijn gebonden aan een bepaalde datum. Je moest namelijk van te voren kaarten boeken (tenzij je wilt gokken op de limited aantal kaartjes dat op de dag zelf nog te koop is) en die waren uitverkocht. Nu hebben ze de tentoonstelling met 2 week en 30.000 extra kaarten verlengd, dus we hebben direct geboekt. 23 april :Y)

Zal Easyjet even checken! Thanks.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_149110994
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:28 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Deze. Unieke kans. Nog nooit in Europa geweest en überhaupt zijn er bijna nooit tentoonstellingen van. Na zijn dood wel een tijd in NY geweest, maar nu uniek in Europa O+.

We hebben de kaarten al dus we zijn gebonden aan een bepaalde datum. Je moest namelijk van te voren kaarten boeken (tenzij je wilt gokken op de limited aantal kaartjes dat op de dag zelf nog te koop is) en die waren uitverkocht. Nu hebben ze de tentoonstelling met 2 week en 30.000 extra kaarten verlengd, dus we hebben direct geboekt. 23 april :Y)

Zal Easyjet even checken! Thanks.
Of andere budget airline, vanuit einhoven of Weeze heb je meer keus qua prijsvechters dan Schiphol.
Maar hoe wel rekening met reiskosten vliegveld-london, tenzij je op london city vliegt.
Ik weet niet hoe de prijzen dan vergelijken met bus, maar je komt wel veel frisser aan dan na uren in een bus
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 27 januari 2015 @ 17:55:36 #178
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_149111186
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Of andere budget airline, vanuit einhoven of Weeze heb je meer keus qua prijsvechters dan Schiphol.
Maar hoe wel rekening met reiskosten vliegveld-london, tenzij je op london city vliegt.
Ik weet niet hoe de prijzen dan vergelijken met bus, maar je komt wel veel frisser aan dan na uren in een bus
Ja, dat is zeker waar. London City zou ideaal zijn natuurlijk, maar dan kom je denk ik niet uit bij een budgetmaatschappij :P. Hm. Ik ga even rondkijken.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_149111838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:55 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker waar. London City zou ideaal zijn natuurlijk, maar dan kom je denk ik niet uit bij een budgetmaatschappij :P. Hm. Ik ga even rondkijken.
Bij eurolines prijzen vanaf 9 euro enkele reis zag ik net, dat is wel heel budget :) .
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 27 januari 2015 @ 18:31:53 #180
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_149112177
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij eurolines prijzen vanaf 9 euro enkele reis zag ik net, dat is wel heel budget :) .
Ja, maar die schijnen niet betrouwbaar te zijn haha.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Admin dinsdag 27 januari 2015 @ 19:02:21 #181
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_149113147
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:55 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker waar. London City zou ideaal zijn natuurlijk, maar dan kom je denk ik niet uit bij een budgetmaatschappij :P. Hm. Ik ga even rondkijken.
Amsterdam - London City op die datum is bij KLM 360 euro. Da's best een uitgave voor een reis van een dag. :P

Maar volgens mij is LCY niet echt van de budgetmaatschappijen. Die zijn me daar althans nog niet opgevallen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 19:06:51 #182
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149113266
LCY doet geen budget, daar is het veel te klein en druk voor. 360 euro is veel zelfs voor LCY.
reset
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 27 januari 2015 @ 19:08:54 #183
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_149113325
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:02 schreef Breuls het volgende:

[..]

Amsterdam - London City op die datum is bij KLM 360 euro. Da's best een uitgave voor een reis van een dag. :P

Maar volgens mij is LCY niet echt van de budgetmaatschappijen. Die zijn me daar althans nog niet opgevallen.
Nee, had ik ook niet verwacht. Kan je beter een budgetmaatschappij kiezen en de kosten vliegveld - centrum betalen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 19:15:39 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149113522
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:55 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker waar. London City zou ideaal zijn natuurlijk, maar dan kom je denk ik niet uit bij een budgetmaatschappij :P. Hm. Ik ga even rondkijken.
DUS - LCY voor 178

In London van 7:00 tot 19:00
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Admin dinsdag 27 januari 2015 @ 19:18:44 #185
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_149113621
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:06 schreef Individual het volgende:
LCY doet geen budget, daar is het veel te klein en druk voor.
Precies.
quote:
360 euro is veel zelfs voor LCY.
Hoe eerder je terugvliegt, hoe duurder de vlucht. Deze prijs is voor 's ochtends heen en 's avonds terug, en let's face it, de doelgroep voor die vluchten reist doorgaans niet verder dan Canary Wharf, vermoed ik zo. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 27 januari 2015 @ 19:20:28 #186
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_149113685
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:08 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Nee, had ik ook niet verwacht. Kan je beter een budgetmaatschappij kiezen en de kosten vliegveld - centrum betalen.
Ja, maar let ook goed op het verschil. Zelf vind ik altijd dat als een vlucht op LCY maar een paar tientjes duurder is, en ik kan me het wel veroorloven, dat ik dan liever kies voor het gemak.

Dus als budget + trein samen ruim over de 300 is maakt het niet veel meer uit, zeg maar. Niet dat ik dat verwacht overigens; 300 is voor zoiets wel outrageous veel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 27 januari 2015 @ 19:23:28 #187
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_149113787
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:15 schreef XL het volgende:

[..]

DUS - LCY voor 178

In London van 7:00 tot 19:00
Met een treinreis naar DUS vanaf zestig euro (laagste tarief, even opgezocht vanaf Rotterdam), natuurlijk afhankelijk van waar je woont. Dus je kunt rond de 250 uitkomen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_149114431
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:09 schreef ChipsZak. het volgende:
Ok, ik ben al vaker in Londen geweest maar nu zijn mijn vriend en ik behoorlijk blut maar toch willen we in april een dag gaan. Ja, echt één dag (i.v.m. tentoonstelling in V&A museum). Maar omdat we echt bijna niks kunnen betalen nu, hebben we het liefst dat we niet hoeven overnachten. Dan is via bus zeker het handigst? Gewoon ubervroeg vertrekken en 's avonds laat weer terug.

Heeft iemand ervaring met zulke reizen? Ik weet dat ik beter niet op Eurolines kan vertrouwen, :').
Ik ben van de zomer met 'slangen reizen' een dag naar london geweest, had ik via Groupon geboekt voor 29 euro. Op vrijdagavond weg en op zondagochtend was je weer thuis. Ik weet alleen niet of ze dit altijd doen of alleen in de vakantieperiodes en weekenden. Waarom zou Eurolines trouwens niet betrouwbaar zijn?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 27 januari 2015 @ 19:41:47 #189
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_149114477
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:40 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Ik ben van de zomer met 'slangen reizen' een dag naar london geweest, had ik via Groupon geboekt voor 29 euro. Op vrijdagavond weg en op zondagochtend was je weer thuis. Ik weet alleen niet of ze dit altijd doen of alleen in de vakantieperiodes en weekenden. Waarom zou Eurolines trouwens niet betrouwbaar zijn?
Ja, die Groupon wilde ik ook maar die is nu niet beschikbaar.

En w.b. Eurolines; google maar eens :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:27:35 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149116178
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:23 schreef Breuls het volgende:

[..]

Met een treinreis naar DUS vanaf zestig euro (laagste tarief, even opgezocht vanaf Rotterdam), natuurlijk afhankelijk van waar je woont. Dus je kunt rond de 250 uitkomen.
Je kunt denk ik met de trein niet vroeg genoeg in DUS zijn voor die vlucht. Ik doe deze route zelf erg vaak. Woon dan ook 20 minuten vanaf DUS en werk (wel degelijk iets verder dan Canary Wharf) aan Tower Bridge Road. Het is wel echt goed te doen, ik kan dan makkelijk van 08:00 tot 18:00 op kantoor zitten en dan nog ergens ontbijten en avondeten.

Met de bus zijn de ervaringen verschillend. Je kunt twee keer een nachtbus doen als je tijd hebt. Afhankelijk van de oversteek moet je wel de bus uit op de boot/trein. Dat breekt je nachten behoorlijk. 2 uur slaap aan een stuk is ineens veel! Zal wel de goedkoopste optie zijn.

Ik zie nu dat je tentoonstelling in V&A is. Ik zou dan zelf toch op LHR vliegen en niet LCY. Hoofdzakelijk omdat je dan op de underground niet hoeft over te stappen. Je kunt in 1x van LHR naar South Kensington. Via LCY moet je via Bank en dan overstappen op underground. Dat kost je makkelijk de 30 minuten extra die de Picadilly line vanaf Heathrow je kost. Budget maatschappijen naar LHR kun je ook vergeten. AMS - LHR is veel meer corporate dan AMS - LCY in de ochtend/avond combo.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:30:20 #191
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149116283
Hier voor 120 euro vanaf Düsseldorf: http://goo.gl/flights/FfCN
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149142863
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:28 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Deze. Unieke kans. Nog nooit in Europa geweest en überhaupt zijn er bijna nooit tentoonstellingen van. Na zijn dood wel een tijd in NY geweest, maar nu uniek in Europa O+.

We hebben de kaarten al dus we zijn gebonden aan een bepaalde datum. Je moest namelijk van te voren kaarten boeken (tenzij je wilt gokken op de limited aantal kaartjes dat op de dag zelf nog te koop is) en die waren uitverkocht. Nu hebben ze de tentoonstelling met 2 week en 30.000 extra kaarten verlengd, dus we hebben direct geboekt. 23 april :Y)

Zal Easyjet even checken! Thanks.
Of vroeg (8 of 9) heen met easyjet of ryanair en terug met megabus. Die vertrekt pas om 21.30 terug naar Nederland. Kost je bij elkaar zo'n 50 euro (30 vliegticket+15á20 voor de bus)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  Admin woensdag 28 januari 2015 @ 17:54:17 #193
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_149144346
Directe tube vanaf LHR is natuurlijk ook slim, zeker als het qua tijd niet uitmaakt. Al scheelt het wellicht wel tijd op de luchthaven zelf, aannemende dat LHR fucking megagroot is (ben zelf alleen op LCY en LGW geweest)?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_149424290
Afgelopen zomer ben ik met een aantal vrienden voor een week in Londen geweest. Appartement gehuurd en de hele week zoveel mogelijk bezocht en gedaan in de stad. Vooraf op het Fok forum veel inspiratie opgedaan en nu is het tijd om wat terug te geven. Gebasseerd op een map van een andere fokker hebben ik en mijn vrienden een eigen google map in elkaar gezet met alle punten erop die we wilden en konden bezoeken. Zie hier het resultaat:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zNBG0itVU-mI.kK5JzFWBSjdA

Natuurlijk hebben we niet alles kunnen bezoeken maar dit is een goede basis voor als je een weekend of week(je) naar Londen gaat. De begeleidende tekst bij punten op de kaart komt van onszelf, wikipedia of de laatste lonely planet gids (engelse editie meen ik). "LP" verwijst naar paginanummer in deze gids. Behalve de punten zijn er ook twee wandelroutes op de kaart gezet.

Let op: dit zijn de beschrijvingen en plannen die voorafgaand aan de vakantie zijn gemaakt. Het zijn dus geen reviews van hoe het was. Overigens zijn de plannen gemaakt voor een studenten-budget, vandaar dat alle gratis en goedkope dingen benadrukt worden. De kaart was vrij handig om te gebruiken voor plannen tijdens de vakantie en om te orienteren (via google earth beschikbaar op mobiel).

Een paar losse tips nog die me zo te binnen schieten:
- Bespaar geld voor dure lunches door bij een van de vele supermarkten wat broodjes en drinken te halen. Vaak een vast korting op die combinatie (inclusief zakje chips, want Engeland). Eet je lunch bij goed weer in één van de vele parken die Londen rijk is.
- Betaal niet teveel voor een dure boottocht voor toeristen maar zoek goedkope alternatieven. Voor een paar pond hebben we zelf een boot gepakt van Greenwich naar Westminster. Prachtig uitzicht over de stad, snel en het geld waard.
- Zoek, vooral in de zomer, van tevoren uit wat voor culterele events er zijn. Zo hebben we zelf een openluchtfilm gekeken in Vauxhall park (staat ook op de kaart). Leuk om zoiets mee te maken tussen de locals.

Gebruik de map naar hartelust voor inspiratie en plannen. Geef gerust feedback. Vragen staat vrij maar weet niet of ik (snel) antwoord geef.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:04:10 #195
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_149431837
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:57 schreef The_Spiff het volgende:
Afgelopen zomer ben ik met een aantal vrienden voor een week in Londen geweest. Appartement gehuurd en de hele week zoveel mogelijk bezocht en gedaan in de stad. Vooraf op het Fok forum veel inspiratie opgedaan en nu is het tijd om wat terug te geven. Gebasseerd op een map van een andere fokker hebben ik en mijn vrienden een eigen google map in elkaar gezet met alle punten erop die we wilden en konden bezoeken. Zie hier het resultaat:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zNBG0itVU-mI.kK5JzFWBSjdA

Natuurlijk hebben we niet alles kunnen bezoeken maar dit is een goede basis voor als je een weekend of week(je) naar Londen gaat. De begeleidende tekst bij punten op de kaart komt van onszelf, wikipedia of de laatste lonely planet gids (engelse editie meen ik). "LP" verwijst naar paginanummer in deze gids. Behalve de punten zijn er ook twee wandelroutes op de kaart gezet.

Let op: dit zijn de beschrijvingen en plannen die voorafgaand aan de vakantie zijn gemaakt. Het zijn dus geen reviews van hoe het was. Overigens zijn de plannen gemaakt voor een studenten-budget, vandaar dat alle gratis en goedkope dingen benadrukt worden. De kaart was vrij handig om te gebruiken voor plannen tijdens de vakantie en om te orienteren (via google earth beschikbaar op mobiel).

Een paar losse tips nog die me zo te binnen schieten:
- Bespaar geld voor dure lunches door bij een van de vele supermarkten wat broodjes en drinken te halen. Vaak een vast korting op die combinatie (inclusief zakje chips, want Engeland). Eet je lunch bij goed weer in één van de vele parken die Londen rijk is.
- Betaal niet teveel voor een dure boottocht voor toeristen maar zoek goedkope alternatieven. Voor een paar pond hebben we zelf een boot gepakt van Greenwich naar Westminster. Prachtig uitzicht over de stad, snel en het geld waard.
- Zoek, vooral in de zomer, van tevoren uit wat voor culterele events er zijn. Zo hebben we zelf een openluchtfilm gekeken in Vauxhall park (staat ook op de kaart). Leuk om zoiets mee te maken tussen de locals.

Gebruik de map naar hartelust voor inspiratie en plannen. Geef gerust feedback. Vragen staat vrij maar weet niet of ik (snel) antwoord geef.
Bedankt voor de map, wij gaan hem zeker gebruiken! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:14:07 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_149554652
Ik mag weer voor eem bliksembezoek naar London toe. Maandagavond heen en dinsdagavond terug. Helaas weinig sightseeing maar 's avonds wel tijd om een biertje te drinken in Soho :)
pi_149562232
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:14 schreef Blik het volgende:
Ik mag weer voor eem bliksembezoek naar London toe. Maandagavond heen en dinsdagavond terug. Helaas weinig sightseeing maar 's avonds wel tijd om een biertje te drinken in Soho :)
ga naar The Toucan!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_149563677
Het laatste weekend van september ga ik samen met een vriend naar Londen voor het WK Rugby. Nu ben ik vaker in Londen geweest, gevlogen met Ryan Air of Easy Jet naar Stansted of Luton. Meestal boek je dan tickets een paar weken van tevoren, waarbij de prijs meestal nog schappelijk is.
Echter heb ik nu nog ruim 7 maanden, dus nog tijd genoeg om tickets te boeken zou je zeggen. De prijzen liggen op dit moment rond de ¤ 60,00 tot ¤ 100,00 voor een retour. Ik twijfel echter of ik nu al moet boeken, of nog moet wachten totdat de prijzen dalen. Alleen weet ik niet of dat gaat gebeuren, aangezien het toch een drukbezocht evenement is. Iemand ervaringen of tips?
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:04:02 #199
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149566606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:53 schreef barryz het volgende:
Echter heb ik nu nog ruim 7 maanden, dus nog tijd genoeg om tickets te boeken zou je zeggen. De prijzen liggen op dit moment rond de ¤ 60,00 tot ¤ 100,00 voor een retour. Ik twijfel echter of ik nu al moet boeken, of nog moet wachten totdat de prijzen dalen. Alleen weet ik niet of dat gaat gebeuren, aangezien het toch een drukbezocht evenement is. Iemand ervaringen of tips?
Het is net een loterij waar je kan winnen en verliezen. 60 tot 100 euro is geen slechte prijs.
reset
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:18:34 #200
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149566953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:53 schreef barryz het volgende:
Het laatste weekend van september ga ik samen met een vriend naar Londen voor het WK Rugby. Nu ben ik vaker in Londen geweest, gevlogen met Ryan Air of Easy Jet naar Stansted of Luton. Meestal boek je dan tickets een paar weken van tevoren, waarbij de prijs meestal nog schappelijk is.
Echter heb ik nu nog ruim 7 maanden, dus nog tijd genoeg om tickets te boeken zou je zeggen. De prijzen liggen op dit moment rond de ¤ 60,00 tot ¤ 100,00 voor een retour. Ik twijfel echter of ik nu al moet boeken, of nog moet wachten totdat de prijzen dalen. Alleen weet ik niet of dat gaat gebeuren, aangezien het toch een drukbezocht evenement is. Iemand ervaringen of tips?
WK Rugby is geen event wat de prijzen voor vliegtickets tussen NL en London zal beïnvloeden. Daarvoor is er teveel capaciteit en te weinig animo. Op hotel kamers zul je het eerder merken.

Anyway, hoeveel daling denk je dat er nog inzit? Wellicht gaat Ryanair tussendoor nog een keer naar 30 of 40 euro, maar dan vlieg je op zo'n achterafvliegveldje en heb je geen invloed op welke tijden je wil vloegen en waar je dan ook nog een vermogen neertelt om in London te komen. Gewoon goede tijden zoeken op LCY of LHR afhankelijk van waar je hotel is en boeken. Want als Ryanair/Easyjet geen uitverkoop meer doet ga je het zeker niet goedkoper meer krijgen in de komende maanden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149567257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:53 schreef barryz het volgende:
Het laatste weekend van september ga ik samen met een vriend naar Londen voor het WK Rugby. Nu ben ik vaker in Londen geweest, gevlogen met Ryan Air of Easy Jet naar Stansted of Luton. Meestal boek je dan tickets een paar weken van tevoren, waarbij de prijs meestal nog schappelijk is.
Echter heb ik nu nog ruim 7 maanden, dus nog tijd genoeg om tickets te boeken zou je zeggen. De prijzen liggen op dit moment rond de ¤ 60,00 tot ¤ 100,00 voor een retour. Ik twijfel echter of ik nu al moet boeken, of nog moet wachten totdat de prijzen dalen. Alleen weet ik niet of dat gaat gebeuren, aangezien het toch een drukbezocht evenement is. Iemand ervaringen of tips?
Ik ben voor de openingswedstrijd van het WK Rugby in Londen. Ik heb al wel vliegtickets, denk persoonlijk niet dat die nog gaan dalen. Ga ook nog naar wedstrijden in Brighton dus moest sowieso vanaf Gatwick terugvliegen naar Schiphol. Had dus een vrij specifieke wens (Gatwick - Amsterdam, laatste vlucht van de dag). Voor de heenweg had ik iets meer keuze maar heb gewoon een vroege vlucht van Schiphol naar Luton gepakt. Volgens mij voor 75 euro pp retour.

Boek wel zsm een hotel, kamerprijzen liggen echt bizar hoog voor het WK en blijven stijgen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nielsch op 11-02-2015 12:38:27 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:41:36 #202
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149567551
Gatwick - Amsterdam met Garuda! _O_
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149568263
Hotel heb ik al een paar maanden geleden geboekt, dat had ik al wel verwacht. Mooi hotel in Greenwich, 20 minuutjes lopen van Greenwich Park.

Wij komen uit Brabant, dus voor ons is Eindhoven (15 minuten) en Weeze (45 minuten) veruit het makkelijkst.
En prijzen om in Londen te komen valt wel mee hoor, voor ongeveer 20 euro heb je al een retour Stansted Express naar Liverpool Street.
Ik weet niet of de prijzen nog zullen dalen. Ik denk het wel, maar je zult wel regelmatig de vluchten in de gaten moeten houden.

Trouwens, heb ook eens zitten kijken voor een treinreis. Maar wat zijn die goddomme duur joh!
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:42:45 #204
62913 Blik
The one and Only!
pi_149569463
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ga naar The Toucan!
Wat is er zo speciaal aan The Toucan? Is wel mooi gelegen, mijn meetinglocatie voor maandagavond zit ook aan Soho Square :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:47:10 #205
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149569588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:04 schreef barryz het volgende:
Hotel heb ik al een paar maanden geleden geboekt, dat had ik al wel verwacht. Mooi hotel in Greenwich, 20 minuutjes lopen van Greenwich Park.

Wij komen uit Brabant, dus voor ons is Eindhoven (15 minuten) en Weeze (45 minuten) veruit het makkelijkst.
En prijzen om in Londen te komen valt wel mee hoor, voor ongeveer 20 euro heb je al een retour Stansted Express naar Liverpool Street.
Ik weet niet of de prijzen nog zullen dalen. Ik denk het wel, maar je zult wel regelmatig de vluchten in de gaten moeten houden.

Trouwens, heb ook eens zitten kijken voor een treinreis. Maar wat zijn die goddomme duur joh!
Vanaf Antwerpen voor 130 euro of Düsseldorf voor 110 euro zou ik doen (25 tot 27 sept heb ik gekeken en dan heb je keuze uit mooie tijden). Beide op London City dus dan heb je aansluiting op de DLR die je ook naar Greenwich brengt. Vanaf Stansted kun je naar Liverpool Street, dan underground en dan DLR maar dat kost je wel heel veel meer tijd en geld. Dan is je vliegticket al een stuk minder goedkoop, maar nog altijd 100% ryanair in kwaliteit.

Düsseldorf ook voor 100 naar Heathrow maar daar heb je niks aan.
Eindhoven is er dan vanaf 90 en Weeze vanaf 60 op Stansted.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149569590
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:04 schreef barryz het volgende:
Hotel heb ik al een paar maanden geleden geboekt, dat had ik al wel verwacht. Mooi hotel in Greenwich, 20 minuutjes lopen van Greenwich Park.

Wij komen uit Brabant, dus voor ons is Eindhoven (15 minuten) en Weeze (45 minuten) veruit het makkelijkst.
En prijzen om in Londen te komen valt wel mee hoor, voor ongeveer 20 euro heb je al een retour Stansted Express naar Liverpool Street.
Ik weet niet of de prijzen nog zullen dalen. Ik denk het wel, maar je zult wel regelmatig de vluchten in de gaten moeten houden.

Trouwens, heb ook eens zitten kijken voor een treinreis. Maar wat zijn die goddomme duur joh!
Snap ik, vanuit Utrecht - waar wij wonen - is Schiphol dan weer het beste te doen. We vliegen op Luton omdat de bus van Luton naar Londen voor ons hotel stopt (Holiday Inn Swiss Cottage, paar minuten van Finchley Road tube station). Zaterdagochtend nemen we de trein naar Brighton om de twee wedstrijden daar te bezoeken (Zuid Afrika - Japan en USA - Samoa) en nemen we zondagavond het vliegtuig van Gatwick (dichtbij Brighton) naar Schiphol.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_149569639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat is er zo speciaal aan The Toucan? Is wel mooi gelegen, mijn meetinglocatie voor maandagavond zit ook aan Soho Square :)
Toffe kroeg, kwam er 11 jaar geleden vaak toen ik in Londen woonde. Ging er vaak drinken als we later die nacht in Soho uitgingen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:49:21 #208
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149569650
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Snap ik, vanuit Utrecht - waar wij wonen - is Schiphol dan weer het beste te doen. We vliegen op Luton omdat de bus van Luton naar Londen voor ons hotel stopt (Holiday Inn Swiss Cottage, paar minuten van Finchley Road tube station). Zaterdagochtend nemen we de trein naar Brighton om de twee wedstrijden daar te bezoeken (Zuid Afrika - Japan en USA - Samoa) en nemen we zondagavond het vliegtuig van Gatwick (dichtbij Brighton) naar Schiphol.
Dit hotel in Brighton is erg gaaf
http://www.artistresidence.co.uk/

Je zult wel al geboekt hebben en zal wel voor zitten... maar het is fantastisch
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149569690
quote:
99s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:49 schreef XL het volgende:

[..]

Dit hotel in Brighton is erg gaaf
http://www.artistresidence.co.uk/

Je zult wel al geboekt hebben en zal wel voor zitten... maar het is fantastisch
Ik heb maanden geleden al geboekt, eigenlijk zodra het kon. Het enige wat toen nog enigszins betaalbaar was in Brighton was Jurys Inn vlakbij het station. Prijzen liggen zo bizar hoog dat weekend.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:52:16 #210
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_149569734
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:04 schreef barryz het volgende:
En prijzen om in Londen te komen valt wel mee hoor, voor ongeveer 20 euro heb je al een retour Stansted Express naar Liverpool Street.

Ik vond dat Stansted kuuuuuuuuuuuuuuuut. Sowieso, wat een tyfuslange rij voor de paspoortcontrole. Ik zal ook wel pech hebben gehad omdat ik met 100 vluchten tegelijk aankwam maar ik heb zeker 45 minuten in de rij gestaan.

Overigens ben ik ook een mongool dat ik er pas op het eind achterkwam dat ik blijkbaar een 'e-passport' heb en dus niet tussen alle paupers had hoeven staan, maar dat terzijde. Vervolgens stond ik weer een hele tijd in de rij voor die bus. Niet dat ze een paar extra bussen erin knallen als alle ochtenvluchten aankomen, dus je staat te wachten tot de bus vol is en daarna kun je weer 20 minuten wachten op de volgende bus.

Daarnaast was het superdruk in de stad dus deed de bus er nog eens een half uur langer over. 8.00u sochtends geland op Stansted, was 11.00u op Baker Street. Gódverdomme. Maar heb wel mooi 20 euro uitgespaard door op Stansted te vliegen, moehahahaha. ( :') )
Gourmetten of steengrillen?
pi_149569740
quote:
99s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:49 schreef XL het volgende:

[..]

Dit hotel in Brighton is erg gaaf
http://www.artistresidence.co.uk/

Je zult wel al geboekt hebben en zal wel voor zitten... maar het is fantastisch
Is nog wel beschikbaar maar voor minimaal 2 nachten. We zijn maar 1 nacht in Brighton.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:10:36 #212
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149570215
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Is nog wel beschikbaar maar voor minimaal 2 nachten. We zijn maar 1 nacht in Brighton.
En is het schreeuwend duur, ik zou zo de Swiss Cottage opzeggen om daar te gaan zitten. Swiss Cottage is echt zo'n van der Valk kloon (Marriott Courtyard ofzo toch?) langs de motorway. Je zult er wel vanwege de nabijheid van Wembley zitten. Daar is niks op in te brengen....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149570352
quote:
99s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:10 schreef XL het volgende:

[..]

En is het schreeuwend duur, ik zou zo de Swiss Cottage opzeggen om daar te gaan zitten. Swiss Cottage is echt zo'n van der Valk kloon (Marriott Courtyard ofzo toch?) langs de motorway. Je zult er wel vanwege de nabijheid van Wembley zitten. Daar is niks op in te brengen....
Uh nee. Sowieso zit Holiday Inn Swiss Cottage in Londen en dit hotel in Brighton. Ik zit er niet vanwege de nabijheid tot Wembley maar vanwege de lage prijs en een metroritje van 10 minuten naar Westminster.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:20:55 #214
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149593521
In maart ga ik naar Londen. Uiteraard ben ik mijn Oystercards kwijt geraakt in de verhuizing (gelukkig waren ze zo goed als leeg) en ik zit nu te twijffelen of ik ze online moet kopen op visitbritain (met activerings en verzendkosten) of dat ik ze gewoon in londen haal. Iemand advies? : D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_149593687
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:20 schreef Frag_adder het volgende:
In maart ga ik naar Londen. Uiteraard ben ik mijn Oystercards kwijt geraakt in de verhuizing (gelukkig waren ze zo goed als leeg) en ik zit nu te twijffelen of ik ze online moet kopen op visitbritain (met activerings en verzendkosten) of dat ik ze gewoon in londen haal. Iemand advies? : D
Ik zou er gewoon daar weer een kopen. Je hebt hem van te voren toch niet nodig en het is (blijkbaar) goedkoper. :)

Een vraag over de Stansted express: Is die trein een beetje betrouwbaar en toegankelijk op vrijdagmiddag? (Richting het vliegveld.)
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:45:17 #216
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149593907
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:31 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon daar weer een kopen. Je hebt hem van te voren toch niet nodig en het is (blijkbaar) goedkoper. :)

Een vraag over de Stansted express: Is die trein een beetje betrouwbaar en toegankelijk op vrijdagmiddag? (Richting het vliegveld.)
Wellicht haal ik ze toch maar daar dan, dankje!

De stansted express, ik ga hem in Maart voor de eerste keer gebruiken, zonder advance tickets vond ik die nooit leuk en was altijd te laat. Heb eigenlijk altijd de bus vanaf liverpool st. gehad :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_149593947
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:45 schreef Frag_adder het volgende:

De stansted express, ik ga hem in Maart voor de eerste keer gebruiken, zonder advance tickets vond ik die nooit leuk en was altijd te laat. Heb eigenlijk altijd de bus vanaf liverpool st. gehad :)
Vooral erg prettig dat de kaartjes een hele dag geldig zijn, dat is in Engeland wel eens anders. :P
Ik gok erop dat de trein wat stipter is dan de bus.
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:50:48 #218
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149594010
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:47 schreef Operc het volgende:

[..]

Vooral erg prettig dat de kaartjes een hele dag geldig zijn, dat is in Engeland wel eens anders. :P
Ik gok erop dat de trein wat stipter is dan de bus.
Ja ik heb het bij de bus altijd erg ruim genomen en Stansted verveel je je dan de pleuris. Deze keer toch maar met net wat minder tijd doen want trein :D wanneer ga je? ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Laatste keer op Stansted gewoon niet op ID gecontroleerd en ticket alleen bij de gate, kon de luchthaven zo oplopen... dat was dan wel weer waardeloos.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_149594184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:50 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ja ik heb het bij de bus altijd erg ruim genomen en Stansted verveel je je dan de pleuris. Deze keer toch maar met net wat minder tijd doen want trein :D wanneer ga je? ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Laatste keer op Stansted gewoon niet op ID gecontroleerd en ticket alleen bij de gate, kon de luchthaven zo oplopen... dat was dan wel weer waardeloos.
Later dan jij waarschijnlijk, dus aan mij heb je niet zoveel. :P

En in Engeland vinden ze het niet zo interessant wie het land verlaat. Ze zijn meer geïnteresseerd in wie er binnenkomt. :)
pi_149596823
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:31 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon daar weer een kopen. Je hebt hem van te voren toch niet nodig en het is (blijkbaar) goedkoper. :)

Een vraag over de Stansted express: Is die trein een beetje betrouwbaar en toegankelijk op vrijdagmiddag? (Richting het vliegveld.)
Volgens mij rijdt deze trein ieder kwartier. Ik heb hem anderhalve week geleden 2x genomen (1x op een vrijdagmiddag van het vliegveld > Londen, en 1x op de dinsdagochtend de andere kant op), en beide keren ging dat vlekkeloos.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:01:47 #221
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149596956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:58 schreef Operc het volgende:

En in Engeland vinden ze het niet zo interessant wie het land verlaat. Ze zijn meer geïnteresseerd in wie er binnenkomt. :)
Mensen die vertrekken worden niet geteld idd. Hoeveel mensen 'blijven hangen' hebben ze dus geen idee van. Het is ook bijzonder makkelijk illegaal te zijn in de UK. Daarom zijn er ook zo veel. Best belangrijk deel van de economie ook.
reset
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:08:34 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_149597094
Vraag over Heathrow. moet vanaf Heathrow de tube nemen. Wijst zich dat allemaal vanzelf als je op LHR aankomt? Moet je nog speciale kaartjes kopen of kun je gewoon een dagkaart/single ticket kopen en klaar is Kees?
pi_149597148
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:50 schreef Frag_adder het volgende:
Laatste keer op Stansted gewoon niet op ID gecontroleerd en ticket alleen bij de gate, kon de luchthaven zo oplopen... dat was dan wel weer waardeloos.
Merk ik steeds vaker op vliegvelden, waar dan ook.
Ik vind de aankomst op vliegvelden wel steeds dramatischer, vorige keer dat ik op Heathrow aankwam en het gore lef had om met m´n Poolse paspoort het land binnen te komen een kwartier aan een kruisverhoor onderworpen. :')
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_149597162
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:08 schreef Blik het volgende:
Vraag over Heathrow. moet vanaf Heathrow de tube nemen. Wijst zich dat allemaal vanzelf als je op LHR aankomt? Moet je nog speciale kaartjes kopen of kun je gewoon een dagkaart/single ticket kopen en klaar is Kees?
Kaart kopen, tube in. Klaar is kees.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:47:49 #225
62913 Blik
The one and Only!
pi_149598095
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:11 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Kaart kopen, tube in. Klaar is kees.
Mooi, kan ook lekker blijven zitten want ik moet eruit op Leicester Square. iPadje mee en boekje lezen denk ik :)
pi_149598808
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:55 schreef Blistering het volgende:

[..]

Volgens mij rijdt deze trein ieder kwartier. Ik heb hem anderhalve week geleden 2x genomen (1x op een vrijdagmiddag van het vliegveld > Londen, en 1x op de dinsdagochtend de andere kant op), en beide keren ging dat vlekkeloos.
Top, dankjewel. :) Klinkt een stuk sneller/betrouwbaarder dan de bus. :P
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:42:12 #227
62913 Blik
The one and Only!
pi_149599518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:16 schreef Operc het volgende:

[..]

Top, dankjewel. :) Klinkt een stuk sneller/betrouwbaarder dan de bus. :P
Ja, trein is inderdaad prima en heeft genoeg zitplaatsen ook. Kunt vooraf al online een ticket kopen voor de trein, scheelt significant in de kosten.
pi_149599598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, trein is inderdaad prima en heeft genoeg zitplaatsen ook. Kunt vooraf al online een ticket kopen voor de trein, scheelt significant in de kosten.
Ik zag het ja. Bedankt. :)
pi_149614338
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:10 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Merk ik steeds vaker op vliegvelden, waar dan ook.
Ik vind de aankomst op vliegvelden wel steeds dramatischer, vorige keer dat ik op Heathrow aankwam en het gore lef had om met m´n Poolse paspoort het land binnen te komen een kwartier aan een kruisverhoor onderworpen. :')
Mijn ervaringen van en naar Londen afgelopen zomer waren toch wel wat anders... Op Gatwick controleerden ze ook echt nog wel.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 16 februari 2015 @ 12:37:37 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149722824
Vandaag naar Londen, is de six nations al begonnen? Zijn er wedstrijden tot en met woensdag?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149723928
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:37 schreef XL het volgende:
Vandaag naar Londen, is de six nations al begonnen? Zijn er wedstrijden tot en met woensdag?
ja die is begonnen maar de wedstrijden zijn in het weekend
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_149804337
vrijdag naar Londen *O*

[ Bericht 60% gewijzigd door Memento-Mori op 18-02-2015 21:56:00 ]
pi_149810680
Hi mensen! Ik ga in de meivakantie naar Londen via Amsterdam naar het vliegveld Southend Londen, heeft iemand nog tips hoe ik makkelijk richting het centrum kom? En weet iemand ook nog een handige app met navigatie in Londen ofzo? En dan heb ik nog een vraag! Weet iemand nog iets leuk om heen te gaan ja ik ken Londen Eye etc wel. Maar echt een aanrader (ga overigens naar White Hart Lane)

Alvast bedankt!
pi_149810766
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:20 schreef Fokker101 het volgende:
Hi mensen! Ik ga in de meivakantie naar Londen via Amsterdam naar het vliegveld Southend Londen, heeft iemand nog tips hoe ik makkelijk richting het centrum kom? En weet iemand ook nog een handige app met navigatie in Londen ofzo? En dan heb ik nog een vraag! Weet iemand nog iets leuk om heen te gaan ja ik ken Londen Eye etc wel. Maar echt een aanrader (ga overigens naar White Hart Lane)

Alvast bedankt!
App CityMapper

Ben je ook gelijk geholpen van hoe je het beste van vliegveld naar centrum komt :Y

App staat alles in inclusief kosten. Ook eventueel van taxi's etc.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_149835060
Weet iemand welke straat dit is in Londen?

  donderdag 19 februari 2015 @ 19:37:37 #236
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149836223
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:20 schreef Fokker101 het volgende:
Hi mensen! Ik ga in de meivakantie naar Londen via Amsterdam naar het vliegveld Southend Londen, heeft iemand nog tips hoe ik makkelijk richting het centrum kom? En weet iemand ook nog een handige app met navigatie in Londen ofzo? En dan heb ik nog een vraag! Weet iemand nog iets leuk om heen te gaan ja ik ken Londen Eye etc wel. Maar echt een aanrader (ga overigens naar White Hart Lane)

Alvast bedankt!
Tegenover de uitgang van het vliegveld is een treinstation. Treinen reiden twee keer per uur. Die brengen je in een uurtje naar Liverpool Street. Vanaf daar kun je makkelijk de metro pakken :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:46:51 #237
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149836561
quote:
Volgens de beschrijving van de video Brick Lane
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149836846
quote:
99s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:46 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens de beschrijving van de video Brick Lane
oh :') niet op zitten letten..
  donderdag 19 februari 2015 @ 20:16:02 #239
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149837708
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:54 schreef andreas612 het volgende:

[..]

oh :') niet op zitten letten..
Als je daar wil gaan fotograferen moet je er rekening meehouden dat het er megadruk is met toeristen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149841185
quote:
99s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:16 schreef XL het volgende:

[..]

Als je daar wil gaan fotograferen moet je er rekening meehouden dat het er megadruk is met toeristen.
yea, ik vond voornamelijk die oude gevels wel vet
  donderdag 19 februari 2015 @ 21:31:50 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149841595
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 21:23 schreef andreas612 het volgende:

[..]

yea, ik vond voornamelijk die oude gevels wel vet
Daarmee staat london vol
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149842571
quote:
99s.gif Op donderdag 19 februari 2015 21:31 schreef XL het volgende:

[..]

Daarmee staat london vol
Ja, alleen is d'r nog wel een verschil tussen oud en architectonisch interessant.
  donderdag 19 februari 2015 @ 22:01:23 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149842944
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 21:52 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ja, alleen is d'r nog wel een verschil tussen oud en architectonisch interessant.
Dan moet je naar Bermondsey, ten oosten van tower bridge road (zuid kant van de brug).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149843032
quote:
99s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:01 schreef XL het volgende:

[..]

Dan moet je naar Bermondsey, ten oosten van tower bridge road (zuid kant van de brug).
ait, zal eens uitchecken, volgende keer wordt sowieso beetje de 't centrum mijden en de buitenwijken checken
pi_149858238
Vanaf september gaan diverse metrolijnen - Piccadilly, Victoria, Central, Jubilee en Northern - over op 24-hour service in het weekend. Andere lijnen, DLR en Overground volgen later.

Ik zit medio september in een hotel aan de Jubilee line, dus ik hoop dat ik er dan al gebruik van kan maken!

http://www.bbc.com/news/uk-england-london-31547712
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_149894593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:20 schreef Fokker101 het volgende:
Hi mensen! Ik ga in de meivakantie naar Londen via Amsterdam naar het vliegveld Southend Londen, heeft iemand nog tips hoe ik makkelijk richting het centrum kom? En weet iemand ook nog een handige app met navigatie in Londen ofzo? En dan heb ik nog een vraag! Weet iemand nog iets leuk om heen te gaan ja ik ken Londen Eye etc wel. Maar echt een aanrader (ga overigens naar White Hart Lane)

Alvast bedankt!
Om nog even terug te komen op mijn vraag. Ik zit vlakbij Tanners Hill dat is een straat in Londen.. als ik dan naar White Hart Lane (stadion van Tottenham) ga dan duurt via de app Citymapper meer dan een uur. Is dit dan ook zo? En ja met de bus.. ik weet alleen niet als dat ook voor de metro geld. Kan iemand mij een beetje duidelijkheid hier in geven?
pi_149894805
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:57 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Om nog even terug te komen op mijn vraag. Ik zit vlakbij Tanners Hill dat is een straat in Londen.. als ik dan naar White Hart Lane (stadion van Tottenham) ga dan duurt via de app Citymapper meer dan een uur. Is dit dan ook zo? En ja met de bus.. ik weet alleen niet als dat ook voor de metro geld. Kan iemand mij een beetje duidelijkheid hier in geven?
Ja dit klopt wel ja. Helemaal van zuidoost naar behoorlijk noordelijk. Londen is groot.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_149894991
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:57 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Om nog even terug te komen op mijn vraag. Ik zit vlakbij Tanners Hill dat is een straat in Londen.. als ik dan naar White Hart Lane (stadion van Tottenham) ga dan duurt via de app Citymapper meer dan een uur. Is dit dan ook zo? En ja met de bus.. ik weet alleen niet als dat ook voor de metro geld. Kan iemand mij een beetje duidelijkheid hier in geven?
Dit is de is de site van het OV in Londen, daar kun je ook de route laten bepalen:

www.tfl.gov.uk
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_149895458
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:11 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dit is de is de site van het OV in Londen, daar kun je ook de route laten bepalen:

www.tfl.gov.uk
Grappig bedankt idd. Lopen scheelt soms gewoon 10 minuten en is sneller dat wist ik niet.
  Eindredactie Film & TV / PR zaterdag 21 februari 2015 @ 19:26:24 #250
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_149895494
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja dit klopt wel ja. Helemaal van zuidoost naar behoorlijk noordelijk. Londen is groot.
Ik heb t ook een keer gedaan met de bus, duurde idd lang. Pas aub op voor je spullen trouwens bij Tottenham want t ligt echt in een gajesbuurt
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 februari 2015 @ 19:35:55 #251
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149895830
Net terug en we hebben echt een heerlijke tijd gehad :)

Voor vroegboekers kan ik het Ibis budget Whitechapel absoluut aanraden. Het ligt nog net in zone 1 vlakbij Aldgate East.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_149903771
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:26 schreef daan1601 het volgende:

[..]

Ik heb t ook een keer gedaan met de bus, duurde idd lang. Pas aub op voor je spullen trouwens bij Tottenham want t ligt echt in een gajesbuurt
Tja dat heb je ook als je in de Bijlmer loopt.
pi_149911447
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:00 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Tja dat heb je ook als je in de Bijlmer loopt.
De Bijlmer is een kindvriendelijke familiewijk vergeleken met Tottenham.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_149911976
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:00 schreef Nielsch het volgende:
Vanaf september gaan diverse metrolijnen - Piccadilly, Victoria, Central, Jubilee en Northern - over op 24-hour service in het weekend. Andere lijnen, DLR en Overground volgen later.

Ik zit medio september in een hotel aan de Jubilee line, dus ik hoop dat ik er dan al gebruik van kan maken!

http://www.bbc.com/news/uk-england-london-31547712
O mooi, dat scheelt weer een taxi.
Tap tap tap
  Eindredactie Film & TV / PR zondag 22 februari 2015 @ 10:35:41 #255
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_149912625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:00 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Tja dat heb je ook als je in de Bijlmer loopt.
Nou ga maar eens rondlopen bij Seven Sisters, je bent blij als je levend je hotel bereikt.
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_149949468
Ons hotel zat vlakbij seven sisters road bij Finsbury Park en heb me daar geen moment onveilig gevoeld hoor :) nu in Stansted express naar vliegveld.
  maandag 23 februari 2015 @ 11:52:47 #257
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149949999
Nooit gemerkt dat Tottenham zo gevaarlijk is. Kwam wel eens op de Latijnse markt daar. Sommige mensen zijn al snel bang voor het onbekende.
reset
pi_150338158
Wij gaan weer bijna, 5 dagen in eind maart. om in Londen ons 5 jarig huwelijk te vieren. sinds de eerste keer Londen verliefd geworden op de stad en gaan nu voor de derde keer en toch verveeld het nooit. (nog steeds dank aan Individual die ons toen rond heeft geleid in blackheath!) Hotel is deze keer in de buurt van edgeware road. Prima uitvalsbasis voor de stad, en vliegen is zeer lui op Londen city. Als we het verschil in kosten uitrekenden was vliegen van Rotterdam naar Londen city, ten opzichte van Amsterdam naar de andere vliegvelden maar iets duurder en het gemak gaat dan ook meetellen.

Paar dingen die we zeker weer gaan doen: avondje ontspannen in de buurt van covent garden en daar de straatartiesten bewonderen, comedy shows bekijken en lekker rondslenteren. Verder als in ieder geval (voor ons) een nieuw ding zal de royal gardens in Kew worden.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  vrijdag 6 maart 2015 @ 00:01:53 #259
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150338884
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 23:43 schreef gothic-blackie het volgende:

Verder als in ieder geval (voor ons) een nieuw ding zal de royal gardens in Kew worden.
Kew Gardens is spectaculair! Romantisch ook dus dat komt wel goed, helemaal in de lente. O+
reset
pi_150344346
Edgware, niet Edgeware!

Toch?

Vorig weekend voor het eerst maar eens de tourist uitgehangen en London Eye geprobeerd. Redelijk goed weer, weinig wachten, hoefden de ruimte met vrij weinig mensen te delen, alleen veel fototerrorisme om nog meer geld uit ons te persen. Wat een irritante uitvinding is dat zeg. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_150348529
Die ja, aan de kant van de bakeloo lijn, waar de temperatuur altijd om 40 graden staat
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_150348691
bakerloo
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_150350219
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:00 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Tja dat heb je ook als je in de Bijlmer loopt.
:')
  maandag 9 maart 2015 @ 13:42:25 #264
410652 RijstbaI
#LockupDS2
pi_150458179
Zaterdag vlieg ik naar Londen Southend, hotel is in de buurt van Kings Cross. Treinkaartjes kun je daar makkelijk kopen toch? Of is het slimmer om dat al via internet te regelen?
#LockupDS2
pi_150489076
Treinkaartje kan soms goedkoper zijn als je 't online bestelt en dan uit de automaat trekt. Alhoewel vooral als je dan ook al precies weet in welke trein je gaat zitten, en dat is natuurlijk niet zo waarschijnlijk als je net uit een vliegtuig komt.

(Southend, je vliegt vanaf Eelde?)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:38:51 #266
410652 RijstbaI
#LockupDS2
pi_150489629
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:07 schreef LintuxCx het volgende:
Treinkaartje kan soms goedkoper zijn als je 't online bestelt en dan uit de automaat trekt. Alhoewel vooral als je dan ook al precies weet in welke trein je gaat zitten, en dat is natuurlijk niet zo waarschijnlijk als je net uit een vliegtuig komt.

(Southend, je vliegt vanaf Eelde?)
Vanaf Amsterdam :P
#LockupDS2
pi_150489774
EasyJet?

Mijn vriendin en ik hebben vorig jaar gewoon een kaartje gekocht voor de National Express, die zet je voor een paar euro zo in het centrum af. Echter weet niet of dit vanuit Southend ook kan.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_150489780
Heu, AMS-SEN bestaat ook al?

(En toch is naar SEN verwijzen als "London Southend" net zoiets als het hebben over Amsterdam Eindhoven Airport. o|O )

Zo te zien doet National Express alleen bussen vanuit Southend stad, niet het vliegveld. Heb daar idd ook weinig coaches gezien tot nu toe.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:50:22 #269
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150489860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:46 schreef LintuxCx het volgende:
Heu, AMS-SEN bestaat ook al?

(En toch is naar SEN verwijzen als "London Southend" net zoiets als het hebben over Amsterdam Eindhoven Airport. o|O )
Alle vliegvelden binnen 100 mijl worden London genoemd. London-Oxford, London-Cambridge..
reset
pi_150490074
Als je eind juli wilt gaan, wanneer kan je dan het beste een hotel boeken? Ik dacht dat je met vroeg boeken misschien voordelig uit zou zijn, maar ik zie nu alleen maar veredelde hostels (privekamer maar gedeelde badkamer) voor ongeveer 100 euro per nacht. Lijkt me dat dat nogal duur is.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:03:09 #271
410652 RijstbaI
#LockupDS2
pi_150490093
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:46 schreef LintuxCx het volgende:
Heu, AMS-SEN bestaat ook al?

(En toch is naar SEN verwijzen als "London Southend" net zoiets als het hebben over Amsterdam Eindhoven Airport. o|O )

Zo te zien doet National Express alleen bussen vanuit Southend stad, niet het vliegveld. Heb daar idd ook weinig coaches gezien tot nu toe.
Vorig jaar (met school) vlogen we ook van Schiphol naar SEN. Dit keer vliegen we retour (zaterdag-maandag) voor ¤60,- pp
#LockupDS2
pi_150491196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:01 schreef viezequiche het volgende:
Als je eind juli wilt gaan, wanneer kan je dan het beste een hotel boeken? Ik dacht dat je met vroeg boeken misschien voordelig uit zou zijn, maar ik zie nu alleen maar veredelde hostels (privekamer maar gedeelde badkamer) voor ongeveer 100 euro per nacht. Lijkt me dat dat nogal duur is.
Kijk eens naar Royal National. Scherp geprijsd en bij Russel Square. Binnen tien minuten sta je in hartje centrum.

Tip voor het eten: klein Italiaans restaurant genaamd Capri in Hammersmith (Holcombe St.). Op enkele minuten lopen van metrostations Hammersmith en Ravenscourt Park. Voor de dames: vlakbij zit een Primark. Heerlijk Italiaans eten in een klein en ouderwets gezellig restaurant, alles vers bereid door moeders en/of oma. Je moet geen haute cuisine verwachten, maar gewoon lekker Italiaans eten tegen lage prijzen.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
  woensdag 11 maart 2015 @ 06:45:55 #273
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150520065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:50 schreef Individual het volgende:

[..]

Alle vliegvelden binnen 100 mijl worden London genoemd. London-Oxford, London-Cambridge..
London-Le Havre, London-Calais...

Zijn er eigenlijk vluchten van bijv Gatwick naar Stansted?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150520259
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:01 schreef viezequiche het volgende:
Als je eind juli wilt gaan, wanneer kan je dan het beste een hotel boeken? Ik dacht dat je met vroeg boeken misschien voordelig uit zou zijn, maar ik zie nu alleen maar veredelde hostels (privekamer maar gedeelde badkamer) voor ongeveer 100 euro per nacht. Lijkt me dat dat nogal duur is.
Zo snel mogelijk.

Dat kamers duur zijn komt nu vooral omdat de pond erg hoog staat tegenover de euro.

Wanneer ga je precies? Probeer anders eens ibis Shepherds Bush of Holiday Inn Express Swiss Cottage.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:13:46 #275
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150521576
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 06:45 schreef XL het volgende:

[..]

London-Le Havre, London-Calais...

Zijn er eigenlijk vluchten van bijv Gatwick naar Stansted?
Ik weet niet of er vliegtuigen bestaan die genoeg brandstof kunnen meenemen voor die afstand..
reset
pi_150522015
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 06:45 schreef XL het volgende:

[..]

London-Le Havre, London-Calais...

Zijn er eigenlijk vluchten van bijv Gatwick naar Stansted?
Niet rechtstreeks, meestal met overstap in bijvoorbeeld Dublin of Edinburgh.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:02:18 #277
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_150630044
Iemand al geprobeerd met zijn Nederlandse contactloze bankpas in de tube te reizen? :P Er staat dat contactless Maestro cards (dus Nederlandse bankpassen) ook geaccepteerd worden dus ik vroeg mij af of het bij iemand al gelukt is.
pi_150699257
Ik vond net een oude Oyster Card terug, is er een manier waarop ik online kan opzoeken hoeveel er nog op staat of blijft dat een verrassing tot ik in Londen ben?

Edit: al gevonden! Helaas maar 1,50 :(

[ Bericht 30% gewijzigd door viezequiche op 16-03-2015 15:26:46 ]
pi_150722098
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:02 schreef Vaatwastablet het volgende:
Iemand al geprobeerd met zijn Nederlandse contactloze bankpas in de tube te reizen? :P Er staat dat contactless Maestro cards (dus Nederlandse bankpassen) ook geaccepteerd worden dus ik vroeg mij af of het bij iemand al gelukt is.
http://www.tfl.gov.uk/far(...)/what-is-contactless

quote:
The majority of cards that aren't accepted are issued in the USA, Canada and the Netherlands.
Niet veelbelovend.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 00:43:49 #280
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150722518
Eerlijk gezegd ook wel mooi. Ik kan met mijn Engelse pinpas (Visa debit) in Nederland bijna nergens betalen.. Pinautomaat altijd prima maar in de winkels ho maar. Nee want een "visa is een credit card" .. :P
pi_150747348
Zo ik heb mijn tripjes naar Londen voor dit jaar weer geboekt. 27 Tot 31 mei, 6 tot 20 juli en de gehele kerstvakantie, zodat ik net als afgelopen jaar weer van de kerst en het mooie nieuwjaarsvuurwerk kan genieten. In de zomer zit ik overigens 2 maanden in Engeland met uitstapjes naar Wales, Schotland en Ierland. Heb er alweer zin in :)
pi_150770866
Tjesus, wat een prijzen voor die hotels :'). Zelfs dat Ibis is ruim 100,- per nacht.
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:13:37 #283
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_150771123
Ja de pond valt nogal tegen vanuit ons standpunt :( zij denken juist "hey wat is het vaste land van de EU ineens goedkoop"
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_150771967
Verschrikkelijk :{. Drie nachtjes Londen, ik heb er nu al bijna spijt van :').
pi_150772510
quote:
9s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:37 schreef Stofje het volgende:
Verschrikkelijk :{. Drie nachtjes Londen, ik heb er nu al bijna spijt van :').
Hehe ja ik heb hetzelfde tijdens het WK Rugby en dan zijn de basisprijzen ook nog eens extra hoog in dat weekend in verband met een enorme groep (inter)nationale supporters die naar Engeland / Londen komen.

Tsja, vluchten en matchtickets al betaald, dus niet gaan is eigenlijk geen optie (was ook nooit een serieuze optie trouwens). Hopelijk herstelt de euro nog wat.

Was alleen wel beter geweest als ik in september al mijn hotel had betaald ipv voor de optie "gratis annuleren, betaal later" te gaan... :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:52:26 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150772633
Ben er nu, heb alles met credit card betaald. Zodat ik lekker nog niet kan zien wat het kost.... Zal wel even pijn doen eind van de maand.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:54:34 #287
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150772734
Kreeg wel een upgrade naar een suite in het hotel. 60m2 kamer + 40m2 dakterras voor 100 pond. Direct aan de thames in west london. Niet slecht.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150773998
Ik ga ook weer! Derde keer in korte tijd. Ik gebruik de hotel loyalty punten van mijn man, dat scheelt. Anders was het niet eens haalbaar.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cathmar op 18-03-2015 14:32:13 ]
Met een meidenkwartet
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:50:35 #289
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_150774812
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:54 schreef XL het volgende:
Kreeg wel een upgrade naar een suite in het hotel. 60m2 kamer + 40m2 dakterras voor 100 pond. Direct aan de thames in west london. Niet slecht.
Doe maar luxe! Netjes hoor :) Veel plezier!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_150778196
quote:
9s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:05 schreef Stofje het volgende:
Tjesus, wat een prijzen voor die hotels :'). Zelfs dat Ibis is ruim 100,- per nacht.
Ik weet niet wanneer je gaat maar ik zit in juli in een tweepersoonskamer voor 35 pond per nacht in Travelodge Bethnal Green.
Die website is best klote en daarom komt ie niet snel bovenaan te staan als je gaat zoeken.
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:40:04 #291
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150778457
Londen is altijd duur, zelfs voor mensen die in het VK wonen. Je kunt buiten Londen prima een B&B of goedkoop hotel vinden voor £40 per nacht, dat is in Londen gewoon amper te doen tenzij je met een brakke plek of hostel genoegen neemt :)

Onlangs voor m'n werk in een hotel gezeten met een roomrate van £265 per nacht, zou ik persoonlijk nooit uitgeven!
pi_150779461
Als ik dan in een hotel ga zitten in Londen is het over het algemeen altijd een Travelodge. Heb die in Vauxhall nu gehad en in Borehamwood ben ik 3 keer inmiddels in het travelodge geweest. Betaalde £35 per nacht per 2 persoonskamer.
pi_150822283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:40 schreef MartijnUK het volgende:
Londen is altijd duur, zelfs voor mensen die in het VK wonen. Je kunt buiten Londen prima een B&B of goedkoop hotel vinden voor £40 per nacht, dat is in Londen gewoon amper te doen tenzij je met een brakke plek of hostel genoegen neemt :)

Onlangs voor m'n werk in een hotel gezeten met een roomrate van £265 per nacht, zou ik persoonlijk nooit uitgeven!
Wimdu is dan ook wel lekker.. mensen die een appartement af huren en het is super clean. 50 pond per nacht niks mis mee dan. Had overigens nog een vraag... woont er hier nog iemand echt in Londen. Zo ja.. stuur met een berichtje ;)
pi_150826760
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:31 schreef viezequiche het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je gaat maar ik zit in juli in een tweepersoonskamer voor 35 pond per nacht in Travelodge Bethnal Green.
Die website is best klote en daarom komt ie niet snel bovenaan te staan als je gaat zoeken.
hebben inmiddels prima en enigszins betaalbaar hotel gevonden, maar thanks! Kreeg net mail van Ryanair dat onze vlucht 's morgens gaat ipv 's avonds, goeie dingen! :D
  vrijdag 20 maart 2015 @ 21:06:36 #295
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150862593
Weet er iemand een currency Exchange kantoor die Litouwse Lita accepteert? Ik ben dit weekend in Londen, maar wil graag weten of er nog een kantoortje is die het doet..


Edit: ik lees al dat de kans dat dit gaat lukken 1% is ofzo :')

[ Bericht 33% gewijzigd door monsterd. op 20-03-2015 21:14:42 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150863320
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:06 schreef monsterd. het volgende:
Weet er iemand een currency Exchange kantoor die Litouwse Lita accepteert? Ik ben dit weekend in Londen, maar wil graag weten of er nog een kantoortje is die het doet..


Edit: ik lees al dat de kans dat dit gaat lukken 1% is ofzo :')
Kan je niet gewoon Ponden uitprinten? ;)
  vrijdag 20 maart 2015 @ 23:19:34 #297
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150869065
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:06 schreef monsterd. het volgende:
Weet er iemand een currency Exchange kantoor die Litouwse Lita accepteert? Ik ben dit weekend in Londen, maar wil graag weten of er nog een kantoortje is die het doet..

Edit: ik lees al dat de kans dat dit gaat lukken 1% is ofzo :')
http://www.currencybuyback.com/sell/lithuanian-litas.php

Hoezo heb je daar zo veel van?
reset
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:18:05 #298
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150876168
Op vakantie geweest in december. Ik dacht het nog na de douane controle op het vliegveld te kunnen wisselen, maar dat was niet het geval. In Nederland wordt het ook niet meer geaccepteerd, vandaar dat ik het maar naar de uk heb meegenomen. Het is ongeveer 80-90 euro, zonde om letterlijk het geld weg te gooien.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150877742
Ik ben momenteel opzoek naar een hotel in Londen. Hierbij kwam ik Bell & Hare Hostel en London Stay Apartments tegen nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met 1 van deze hotels en of de locatie van London Stay Apartments echt zo 'slecht/onveilig' is als ik in verschillende reviews heb gelezen. Mijn voorkeur gaat namelijk naar de laatste uit vanwege de locatie.

Andere goedkope alternatieven zijn ook welkom, als het maar geen slaapzaal is.
pi_150878080
Iemand nog hotspots voor een vrijgezellenfeest van mannen tussen de 25-35? Zijn geen cultuursnuivers, maar er meer voor de leuke pubs etc. Tips? Buurten? Pubs?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:46:17 #301
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150878249
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:37 schreef Kempkersberg het volgende:
Iemand nog hotspots voor een vrijgezellenfeest van mannen tussen de 25-35? Zijn geen cultuursnuivers, maar er meer voor de leuke pubs etc. Tips? Buurten? Pubs?
http://www.thevenuelondon.com/
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')