fijn om niet bijzonder te zijnquote:Op donderdag 18 december 2014 15:28 schreef _Joy_ het volgende:
De uitslag van de mri was goed![]()
![]()
![]()
Niks bijzonders te zien.
Ik ben voor herstel en balans ook naar een ander ziekenhuis gegaan. Taxivervoer weet ik niet zeker of dat vergoed wordt, ik reed zelf en haalde twee lotgenoten op.quote:Op vrijdag 19 december 2014 04:34 schreef Mthld het volgende:
Ze bieden het bij ons ook niet aan (herstel en balans) maar ik zal eens vragen of ze me toch kunnen verwijzen (inclusief taxivervoer want de dichtstbijzijnde lokatie is 20 km verderop en lastig te bereiken met de trein en bus).
Heb een harde nekkraag gekregen die ik aan moet/kan doen als ik naar buiten ga, zodat ik enigszins rechtop loop en het verkeer in de gaten kan houden ipv de hondedrollen
Bij mij was het ook open, door de bestraling. Is van binnenuit genezen en bijna geen litteken te zien nu. Duurde inderdaad wel lang.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:47 schreef automatic_ het volgende:
Bij mijn moeder duurde het ook lang voordat wonden dichtgingen. Zij heeft toen vette gaasjes gekregen, omdat ze alles opnieuw open trok met de normale gaasjes.
Dat lijkt me toch raar in zo'n korte tijd, zonder galblaas?quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:54 schreef Mula het volgende:
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Mijn nieuwe jaar is niet goed begonnen. Het lijkt erop dat ik wéér galstenen heb.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee! Toen mijn (chronisch ontstoken) galblaas verwijderd werd waren de stenen die op de echo gezien waren al weg. Daarna heb ik 3 jaar geen last gehad. In october is een galsteen doorgedrukt en in november is ook wat doorgedrukt. Daarvan was niet helemaal zeker of het luchtbellen of galstenen waren, maar ik heb een uur voor de ingreep de laatste aanval gehad en toen een maand niet. Dus lijkt me een galsteen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:14 schreef computergirl het volgende:
Zijn de stenen ook echt aangetroffen ( nu aan een kettinkje om je nek)?
Er zit meer in die regio dat verdomde zeer kan doen, zoals een zweer bij eerste stuk van de darm
Ik ben een paar dagen voor kerst met omeprazol gestopt, omdat ik er heel veel maagproblemen van kreeg. En tijdens een ercp bleek mijn maag lichtelijk geirriteerd, dus dat kon ook nog een beginnende maagzweer zijn. Zal je zien dat ik gewoon alles tegelijk heb.quote:Op donderdag 1 januari 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:
Als het een zweer is dan geven maagzuurremmers en/of maalox etc. verlichting
wat een mooie woorden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 06:53 schreef Adnap het volgende:
Mthld en Mula veel kracht en sterkte gewenst, voor jullie en voor iedereen om jullie heen. Ik hoop dat het jullie gegeven is om nog mooie herinneringen te maken.
Ik sluit me hierbij aan, heel veel sterkte gewenstquote:Op woensdag 7 januari 2015 06:53 schreef Adnap het volgende:
Mthld en Mula veel kracht en sterkte gewenst, voor jullie en voor iedereen om jullie heen. Ik hoop dat het jullie gegeven is om nog mooie herinneringen te maken.
Och ja, zo'n alvleesklier ontsteking is een bekende complicatie bij ecrp. Krijg je morfine?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:12 schreef Mula het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik ben vanochtend omgekomen van de pijn in mijn buik/rug/schouderblad. Andere pijn dan de pijn die ik de afgelopen dagen had. Blijkt dat ik bij de ercp een alvleesklierontsteking heb opgelopen. Ik moet in het ziekenhuis blijven en mag onder geen beding eten of drinken.
Zogauw de alvleesklierontsteking over is, ga ik aan de chemo. Heb een gesprek met mijn oncologe gehad en ze zijn er eigenlijk gewoon van overtuigd dat ik een zweer en tumor in mijn maag heb. Ik krijg geen taxol meer, maar een chemo-variant van Herceptin. Ik zie het wel positief in.
Mooi gezegd, en omdat ik de woorden niet kan vinden sluit ik me hier maar bij aan. Sterktequote:Op woensdag 7 januari 2015 06:53 schreef Adnap het volgende:
Ik krijg heel veel morfine. Vooral als ik beweeg krijg ik ongelofelijk veel pijn. Enige wat uit te houden is, is plat op mijn rug liggen en niks doen. Naar de wc gaan is kreunend vd pijn in bed liggen. Dit schijnt kenmerkend te zijn voor alvleesklierontsteking. Het gaan laaaaaaaange dagen worden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Och ja, zo'n alvleesklier ontsteking is een bekende complicatie bij ecrp. Krijg je morfine?
Zou het niet alleen een maagzweer & ontstekingen kunnen zijn? Of is de tumor al 100% zeker?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:48 schreef Mula het volgende:
Mthld, ik houd niet van katheters maar in jouw situatie kan ik het me zo goed voorstellen! Hoe is de situatie rond je zorg nou geregeld? Ben je in het hospice of gewoon nog thuis?
Ik heb vannacht zoveel pijn gehad dat er een mld-arts aan mn bed is geweest. Vanochtend om 8 uur is er met spoed een ct-scan gemaakt. Het is niet helemaal duidelijk wat het probleem is, maar waarschijnlijk is de stent die in mijn galwegen is geplaatst niet goed uitgeklapt. Als dat zo is, krijg ik volgende week weer een ercp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |