abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 maart 2015 @ 21:08:40 #251
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150926989
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is wat extreem gesteld. LMP2 is nu eenmaal een lastige klasse om te beheren. Zie bijvoorbeeld toen Porsche een extreem goede, maar dure auto inzette. De rest had geen schijn van kans. Die kostenrestrictie was echt nodig.
En die was er ook wel. En dat werkte prima. Het aantal kleine zelfstandige constructeurs was voor dit jaar en voor 2016 enorm. Met andere woorden, de formule was een doorslaand succes.

Deze beslissing heeft geen rationele uitleg behalve dan dat er krachten spelen op de achtergrond waar wij geen weet van hebben en die ons ook niet verteld worden. (Druk van de FIA, lobby van een of twee constructeurs, niemand die het weet).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150927227
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En die was er ook wel. En dat werkte prima. Het aantal kleine zelfstandige constructeurs was voor dit jaar en voor 2016 enorm. Met andere woorden, de formule was een doorslaand succes.

Deze beslissing heeft geen rationele uitleg behalve dan dat er krachten spelen op de achtergrond waar wij geen weet van hebben en die ons ook niet verteld worden. (Druk van de FIA, lobby van een of twee constructeurs, niemand die het weet).
Ja, LMP2 moet 'matig' blijven. Logisch.

Maar dan moeten we eigenlijk wel minstens zeven LMP1-teams hebben, vind ik tenminste.
pi_150927314
Volgens mij viel het in het recente verleden trouwens wel mee wat betreft de deelnemende LMP2'ers.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:13:28 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150927334
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, LMP2 moet 'matig' blijven. Logisch.

Maar dan moeten we eigenlijk wel minstens zeven LMP1-teams hebben, vind ik tenminste.
Nou ja het is gesuggereerd dat de ACO wellicht daar heen wil, die kleinere constructeurs naar de LMP1-L klasse. Die, je raadt het al, vele malen duurder is. Dus wederom, dat is ook niet rationeel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 22 maart 2015 @ 21:16:17 #255
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150927499
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:13 schreef Jigzoz het volgende:
Volgens mij viel het in het recente verleden trouwens wel mee wat betreft de deelnemende LMP2'ers.
Dan heb je niet goed opgelet. De afgelopen jaren is P2 in een stroomversnelling gekomen die dit jaar tot een hoogtepunt zou gaan komen met een nieuwe HPD, SARD-Morand, Strakka-Dome, Ligier (die er in 2014 al was) en nog wat kleinere constructeurs. Veel van bovenstaande auto's zullen dit jaar op de circuits verschijnen. Sommige zoals de HPD zullen door deze nieuwe regels simpelweg geschrapt worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150927765
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed opgelet. De afgelopen jaren is P2 in een stroomversnelling gekomen die dit jaar tot een hoogtepunt zou gaan komen met een nieuwe HPD, SARD-Morand, Strakka-Dome, Ligier (die er in 2014 al was) en nog wat kleinere constructeurs. Veel van bovenstaande auto's zullen dit jaar op de circuits verschijnen. Sommige zoals de HPD zullen door deze nieuwe regels simpelweg geschrapt worden.
Zou kunnen. Er staat mij iets bij van een gevoel van 'jammer dat het LMP2-veld zo klein is'. Maar inderdaad, ik kan dat nu niet hard maken.

Hoe dan ook: ik wens het WEC-veld echt het allerbeste. Ik vind het een fantastische raceklasse.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:21:52 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150927845
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zou kunnen. Er staat mij iets bij van een gevoel van 'jammer dat het LMP2-veld zo klein is'. Maar inderdaad, ik kan dat nu niet hard maken.
In de tijd van de die Porsche was dat wellicht zo ja. Maar dat is ook al een flink aantal jaren geleden. Voor zover ik mij kan herinneren is het P2 veld sindsdien altijd gezond geweest.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150928034
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In de tijd van de die Porsche was dat wellicht zo ja. Maar dat is ook al een flink aantal jaren geleden. Voor zover ik mij kan herinneren is het P2 veld sindsdien altijd gezond geweest.
Even gecheckt. Vorig jaar op Spa vijf LMP2's van in totaal drie constructeurs.

Niet echt denderend, wat mij betreft.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:26:03 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150928122
Who cares about Spa? Dit kampioenschap draait om Le Mans natuurlijk. Heel veel van die teams gaan gewoon alleen voor Le Mans.

Bovendien hadden veel constructeurs een jaartje overgeslagen (in 2013 waren er nog 9 in het kampioenschap) om zich te concentreren op 2015. En dat zie je nu dus terug.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150928250
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
Who cares about Spa? Dit kampioenschap draait om Le Mans natuurlijk. Heel veel van die teams gaan gewoon alleen voor Le Mans.
I care about Spa. Het is een kampioenschap en een kampioenschap heeft deelnemers nodig.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:29:30 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150928355
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

I care about Spa. Het is een kampioenschap en een kampioenschap heeft deelnemers nodig.
En die zijn er dit jaar dus weer meer omdat ze nieuwe auto's gebouwd hebben. Met het oog op de 2017 regels die toen bekend waren en die nu dus volledig omgegooid zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150928449
En wat dat betreft: ik heb liever een groter LMP2-startveld in het hele seizoen, dan een enorm startveld op Le Mans.
pi_151058513
Nieuwe kleurstelling van de Porsches voor Le Mans

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:32:17 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151060955
Aparte liveries, vet ^O^.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151061170
Ook met drie verschillende neuzen zo te zien?

De zwarte heeft een hogere neus, terwijl het middengedeelte van de witte (Waar het startnummer staat) smaller lijkt dan bij de rode Porsche.
Die rode lijkt wel wat op de Salzburg 917 trouwens. ^O^
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:42:40 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151061365
Dat is gezichtsbedrog.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:08:57 #267
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151062362
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:25 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe kleurstelling van de Porsches voor Le Mans

[ afbeelding ]
Ter verduidelijking: in Silverstone gaan ze trouwens gewoon met 2 witte wagens rijden, op Spa met 3 witte en enkel op Le Mans met deze kleurstelling.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_151063017
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is gezichtsbedrog.
Kijk hier maar, waar ook te zien is dat in ieder geval de rode en witte verschillende zijkanten hebben (Het 'kieuwen' gedeelte achter het voorwiel) en dat de zwarte een kleinere achterspoiler heeft.
De witte heeft ook nog driehoekige luchtinlaten voor de achterspatborden die de rode niet heeft.

En Porsche heeft de stap van 6MJ naar 8MJ gemaakt, terwijl Audi van 2MJ naar 4MJ is gegaan.

Edit: Handig om er een link bij te doen, het was vroeg vanochtend.. :')

https://www.rtlgp-magazin(...)sche-919-hybrid.html

De derde foto dus.

[ Bericht 19% gewijzigd door Ferry_76 op 26-03-2015 17:42:09 ]
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:39:31 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151063207
Je hebt gelijk, de rode auto is nog uit 2014.

Overigens heeft Toyota bevestigd sowieso nog 3 jaar in WEC te blijven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151070273




:9~

Porsche liveries btw erg vet
pi_151070767
Ik vind het nog steeds jammer dat de Toyota niet rood is.

Toyota = rood, niet blauw 8)7
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:59:22 #272
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151070974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vind het nog steeds jammer dat de Toyota niet rood is.

Toyota = rood, niet blauw 8)7

u vraagt, wij draaien :P


Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_151071286
Toyota & Porsche beide al rond de 26,500km getest :o
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 21:09:50 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151071322
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

u vraagt, wij draaien :P


[ afbeelding ]
O+
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 09:39:21 #275
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_151083554
Die rode Porsche ziet er verdomd goed uit!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')