Hallo Stormquote:Op zondag 30 november 2014 16:55 schreef traatkrawK het volgende:
Wat een heftige struggles. Kan je nog wel slapen Falco?
Kimrey? Nee, dat is gelukkig wel een normale naam als ze Patschi niet meer leuk vindtquote:Patschi heeft als tweede naam Kimrey voor het geval ze het als ze ouder is misschien niet meer zo leuk vindt maar ik denk dat dat wel mee gaat vallen.
Hij heet 100% naar zijn opa, de vader van mijn vrouw, dus inclusief achternaamquote:Op zondag 30 november 2014 17:00 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Zou mijn voorkeur niet hebben, maar het is is wel een aanvaardbare naam.
quote:Op zondag 30 november 2014 16:52 schreef Falco het volgende:
http://www.vernoeming.nl/bijzondere-voornamen .
quote:Onze tweede wondertje heeft de namen Emooi Rose Charm Faith gekregen en is geboren op 27 juli 2010. De naam Emooi komt van de samenvoeging Emotioneel mooi omdat wij iedere gebeurtenis als emotioneel mooi beschouwen en zo is onze dochter ook voor ons. Een emotionele mooie dochter!
quote:Mijn zoon heet Justice en dat betekend natuurlijk “gerechtigheid”, hij doet zijn naam al 13 jaar eer aan. Hij kan niet tegen mensen die liegen, oneerlijk zijn, schelden en geweld. Deze naam past dus echt perfect bij hem. Verder vind ik het leuk dat je deze naam in Nederland niet vaak tegenkomt. We zijn er dus nog steeds erg blij mee!
De smurfen krijgen hun naam op basis van hun karakter.quote:
Als je je kind zou vernoemen naar een string uit een random password generator dan zou het nog beter klinken.quote:Op zondag 30 november 2014 17:16 schreef RadioSlut het volgende:
Die van Emooi Rose Charm Faith ofzo klinkt als 4 random woorden achter elkaar.
Maar Uniek. Dat is echt het allerslechtste wat ik heb gehoord.
Hele mooie vergelijking ditquote:Op zondag 30 november 2014 17:20 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Als je je kind zou vernoemen naar een string uit een random password generator dan zou het nog beter klinken.
Je kan je kind natuurlijk ook Klaagbaak noemen ... Lijkt me geweldig als dat ettertje een keer zijn mond niet dicht wil houden.quote:Op zondag 30 november 2014 17:24 schreef BabeWatcher het volgende:
De naam Fok (niet Fokke) schijnt voor te komen.
quote:Wij hebben twee zoons Silver Quinten en Uniek Beer. Oftewel roepnamen Silver en Uniek. Silver is bij ons afkomstig van QuikSilver
Gentil kan ik me nog iets bij indenken. Het is niet de eerste keer dat eigenschappen worden verbasterd tot namen.quote:Op zondag 30 november 2014 17:22 schreef probeer het volgende:
Ik schijn een achterneefje te hebben dat Gentil heet. Het ventje speelt golf. Geen idee of hij gepest wordt.
Jij gaat een minderjarige Aziatische bezwangeren als ik die namen zo lees, maar dan moet je eerst ontmaagd worden of niet?quote:Op zondag 30 november 2014 17:37 schreef PoisonPrince het volgende:
Lucifervind ik toch wel een vette naam, niet dat mocht ik ooit kinderen hebben ze zo zou noemen.
eerder
♀
Ayaka
Hana
Ayako
Chizuko
♂
Tatsuya
wehehehehe ik wilde mijn zoon Judas noemen, maar daar ging mijn vrouw niet mee accoord ;')quote:Op zondag 30 november 2014 17:06 schreef Varg89 het volgende:
Ik ga mijn zoontje ook Lucifer noemen, erg handig als er geen aansteker meer in huis is.
Dat hoeft niet eens.quote:Op zondag 30 november 2014 17:38 schreef Seam het volgende:
[..]
Jij gaat een minderjarige Aziatische bezwangeren als ik die namen zo lees
Toen zei je, okay als je Judas niet leuk vind -- wat dacht je van Adolf?quote:Op zondag 30 november 2014 17:38 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
wehehehehe ik wilde mijn zoon Judas noemen, maar daar ging mijn vrouw niet mee accoord ;')
wehehehe nee, lees maar terug in dit topic, dan weet je hoe hij heetquote:Op zondag 30 november 2014 17:39 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Toen zei je, okay als je Judas niet leuk vind -- wat dacht je van Adolf?
Kinderen nemenquote:
Een citaat van die link:quote:Op zondag 30 november 2014 16:52 schreef Falco het volgende:
Eerst kon ik het niet geloven maar die naam bestaat dus echt: http://www.vernoeming.nl/bijzondere-voornamen
Beetje sneu voor dat kind.quote:Patschi heeft als tweede naam Kimrey voor het geval ze het als ze ouder is misschien niet meer zo leuk vindt maar ik denk dat dat wel mee gaat vallen.
DAT GAAT JE GEEN REET AANquote:Op zondag 30 november 2014 17:54 schreef hoink581 het volgende:
KOM JE NU UIT REGIO BREDA ROOSENDAAL OF NIET DAN TS
Er zijn ook mensen met de achternaam Naaktgeboren.quote:Op zondag 30 november 2014 16:52 schreef Falco het volgende:
Wat denken die ouders, ieder kind is toch van nature al uniek? Dat hoef je toch niet te benadrukken met zo'n naam. En wat nu als er veel meer ouders hun kind Uniek gaan noemen, is die naam dan nog steeds zo Uniek?
Hopelijk komt ze haar ware vlam tegen in het leven. En hopelijk is ze niet een enorme doos.quote:Op zondag 30 november 2014 17:37 schreef PoisonPrince het volgende:
Lucifervind ik toch wel een vette naam, niet dat mocht ik ooit kinderen hebben ze zo zou noemen.
Ik ben benieuwd of Danny meeleest...quote:Op zondag 30 november 2014 17:43 schreef Slaap_Zak het volgende:
Sowieso, namen die op y eindigen, dat is geen naam, maar een diagnose
quote:Op zondag 30 november 2014 18:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Danny meeleest...
Ik moest lachen.quote:Op zondag 30 november 2014 17:39 schreef luckass het volgende:
[..]
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Rimmert
Je zult lesbo zijn en dan verliefd worden op een vrouw die Pik heet...quote:Op zondag 30 november 2014 18:26 schreef PandaDrop het volgende:
Pik,![]()
11 vrouwen in NL heten Pik
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/pik
quote:
Ratjesquote:Op zondag 30 november 2014 18:44 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Over dierennamen, ik kreeg er eens 2 ratjes bij, en ik had 2 leuke namen gehoord van een vriendin. Blijkbaar " behoorde" de namen toe aan de katten van de secretaresse, want die muts kwam naar mij toe dat ik toch echt niet de namen mocht kopieren
Leuk.quote:Op zondag 30 november 2014 18:45 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Ratjes
De mijne heten Jasper en Joris
Hebben ze die platen bij elke Albert Heijn hangen ofzo? Hier hing achter de kassa een vlag met 'deze Albert Heijn is versierd door' en daar onder een aantal namen, waarbij Uniek mij ook gelijk opviel als rare naam. En ik woon niet in regio Brabant ergens.quote:Op zondag 30 november 2014 16:52 schreef Falco het volgende:
Je hebt van die ouders die hun kind Sterre of Vlinder noemen, dat is al op zich ook al een klacht waard, maar het kan nog erger...
Ik liep nietsvermoedend in de Albert Heijn en daar wordt al een tijdje een fantastische tekenwedstrijd voor Sinterklaas georganiseerd. Grote posters kon je krijgen en deze mochten die blagen dan thuis inkleuren. Naam en leeftijd eronder in zo'n vakje en hoppakee die ouders die posters dan weer inleveren he. Inmiddels hangen er een aantal van die kinderkunstwerken boven de kassa en dat ziet er heel alleraardigst uit. Totdat ik op één van de posters de naam Uniek zag. Leeftijd: 6 jaar... (maar dat is niet zo heel relevant in deze klacht)
Wil je aub niet in mijn AH in de Vierhavenstraat komen TS?quote:Op zondag 30 november 2014 16:52 schreef Falco het volgende:
Je hebt van die ouders die hun kind Sterre of Vlinder noemen, dat is al op zich ook al een klacht waard, maar het kan nog erger...
Ik liep nietsvermoedend in de Albert Heijn en daar wordt al een tijdje een fantastische tekenwedstrijd voor Sinterklaas georganiseerd. Grote posters kon je krijgen en deze mochten die blagen dan thuis inkleuren. Naam en leeftijd eronder in zo'n vakje en hoppakee die ouders die posters dan weer inleveren he. Inmiddels hangen er een aantal van die kinderkunstwerken boven de kassa en dat ziet er heel alleraardigst uit. Totdat ik op één van de posters de naam Uniek zag. Leeftijd: 6 jaar... (maar dat is niet zo heel relevant in deze klacht)
Ik dacht dat ik alles wel mee had gemaakt op kindernamengebied, maar dit was echt treurigmakend. Eerst kon ik het niet geloven maar die naam bestaat dus echt: http://www.vernoeming.nl/bijzondere-voornamen . Wat denken die ouders, ieder kind is toch van nature al uniek? Dat hoef je toch niet te benadrukken met zo'n naam. En wat nu als er veel meer ouders hun kind Uniek gaan noemen, is die naam dan nog steeds zo Uniek?
quote:Op zondag 30 november 2014 20:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Haha jij leeft nog in de jaren '90 skkl
quote:Ik prijs mijzelf gelukkig met een normale voornaam. Sneu dat je als drager van zo’n ‘bijzondere’ naam levenslang moet uitleggen dat je ouders wel lief waren, maar ook een beetje de weg kwijt waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |