quote:Vlaamse radiozenders brengen hulde aan overleden Luc De Vos
Radio 1, Radio 2, Klara, MNM, Studio Brussel, Q-music, JOE fm, Nostalgie brengen op zaterdag 6 december hulde aan Gorki-zanger Luc De Vos. Meteen na het nieuws van 13 uur zullen al die radiozenders Luc De Vos eren door zijn grootste hit “Mia” te draaien. Ook de Vereniging Regionale Radio Omroepen (VRRO), de koepel die een dertigtal onafhankelijke lokale radiozenders groepeert, doet mee aan het eerbetoon. Gorki-zanger Luc De Vos overleed vorige zaterdag. Op zaterdag 6 december om 11 uur wordt hij begraven in Gent.
Ik las VPROquote:
Die draai ik met vriendin regelmatig af hier , meestal gevolgd door de live versie Monza met Van God los. Allebei genieten, maar nu net anders.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En dan kwam ik nog zowaar op youtube de ultieme versie van 'Mia' tegen. Ooit ergens in de jaren '90 was Luc te gast in de al even legendarische "De Laatste Show" samen met een klassiek strijkerskwartet en brachten die twee samen met de talkshowband een versietje van Mia. Ik zat toen toevallig zelf het publiek in de studio (enfin niet toevallig, een van die strijkers was een kennis van mijn vrouw) , maar dit blijft voor mij toch de beste versie van Mia die ik hem ooit heb horen zingen ...
Eindelijk vakantie!quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:38 schreef Gehenna het volgende:
Wat is nu eigenlijk een tof album om Gorki eens uit te checken? Ik ken eigenlijk alleen 'Mia' en die doet me eigenlijk niet zo heel veel als ik eerlijk ben![]()
Ik vind Voor Rijpere Jeugd echt heul goed. Dat album heb ik echt helemaal grijs gedraaid.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:38 schreef Gehenna het volgende:
Wat is nu eigenlijk een tof album om Gorki eens uit te checken? Ik ken eigenlijk alleen 'Mia' en die doet me eigenlijk niet zo heel veel als ik eerlijk ben![]()
Wat 'm voornamelijk zo'n halfGod maakte is dat 'ie daar gewoon kon staan met een trainingsjack en gouden kettingen. En dan zo'n nummer zingen. Eindbaas.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En dan kwam ik nog zowaar op youtube de ultieme versie van 'Mia' tegen. Ooit ergens in de jaren '90 was Luc te gast in de al even legendarische "De Laatste Show" samen met een klassiek strijkerskwartet en brachten die twee samen met de talkshowband een versietje van Mia. Ik zat toen toevallig zelf het publiek in de studio (enfin niet toevallig, een van die strijkers was een kennis van mijn vrouw) , maar dit blijft voor mij toch de beste versie van Mia die ik hem ooit heb horen zingen ...
Ik zou met Gorky of Ik Ben Aanwezig beginnen. Hoewel Monstertje en Hij Leeft ook wel leuke instapplaten zijn. Al is de beste instapplaat misschien wel Het Beste Van Gorki. Heb je twee versies van. Een wat oudere met koeien op de voorkant en een wat recentere, inclusief DVD. Dan heb je direct een soort overzichtje.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:38 schreef Gehenna het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:26 schreef
Take_A_Picture het volgende:
[..]
Ik vind Voor Rijpere Jeugd echt heul goed. Dat album heb ik echt helemaal grijs gedraaid.
Eindelijk Vakantiequote:Op vrijdag 5 december 2014 17:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik zou met Gorky of Ik Ben Aanwezig beginnen. Hoewel Monstertje en Hij Leeft ook wel leuke instapplaten zijn. Al is de beste instapplaat misschien wel Het Beste Van Gorki. Heb je twee versies van. Een wat oudere met koeien op de voorkant en een wat recentere, inclusief DVD. Dan heb je direct een soort overzichtje.
De tussenstukken van z'n optredens waren ook vaak een verzameling van geniale parodieën op de grote bekende rock of popgroepen van dat moment. Of hij nu gekleed liep als een foute R&B'er of z'n shirt op z'n Iggy Pop's uittrok speelde geen rol , hij kwam overal mee weg ...quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wat 'm voornamelijk zo'n halfGod maakte is dat 'ie daar gewoon kon staan met een trainingsjack en gouden kettingen. En dan zo'n nummer zingen. Eindbaas.
Dat is sowieso het verstandigst. Maar qua instap / kennismaking is zo'n verzamelaar wel het beste denk ik. Als je losse albums gaat beluisteren, kun je die verzamelaar links laten liggen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:04 schreef Gehenna het volgende:
Eindelijk Vakantie
Rijpere Jeugd
Gorki
Ik Ben Aanwezig
Monstertje
Hij Leeft
Het Beste van ...
Ik hoor het al, ik moet hier gewoon eens wat tijd voor uittrekken
Van het beste van Gorki live.quote:Op zaterdag 6 december 2014 00:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dit is trouwens ook gewéldig, samen met Flip Kowlier (in 't Westvlams op video) op n troon met z'n trainingsjack met gouden ketting en kruisbeeld "Mia" zingen
Nochtans zelf Vlaming zijnde, deel ik je mening eigenlijk totaal niet. Had net de indruk dat er veel meer alternatieve Vlaamse bands doorbreken en geapprecieerd worden in Nederland dan omgekeerd. Er staat bijvoorbeeld geen enkel Nederlands nummer in de tijdloze top 100 of in de eindafrekening. Daarenetegen scheert Triggerfinger bijvoorbeeld hoge toppen in Nederland.quote:Op dinsdag 2 december 2014 00:51 schreef BramKVO het volgende:
Dat is inderdaad wel mooi. Maar heb het nooit gesnapt. Talloze Nederlandse nummers staan in die Belgische eindejaarslijsten, maar in die NL top 2000 geen sprake van, ik noem maar enkele, Gorki, dEUS, Arno, Absynthe Minded, Raymond van het Groenewoud of Kris de Bruyne.
Zoek eens op in de Nederlandse top 2000 hoeveel Belgische nummers en kijk eens in die top 1000 van radio 2 hoeveel Nederlandse nummers. Denk dat je wel een serieus verschil zult zien hoor. Ook commercieel gezien scoren Nederlanders sneller hits in België dan omgekeerd. Nu je het toch over StuBru hebt : al die Nederlandse hiphopbagger wordt er grijs gedraaid. Jeugd van tegenwoordig, die gozer van 'ik neem je mee' , De opposites, ...quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:49 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Nochtans zelf Vlaming zijnde, deel ik je mening eigenlijk totaal niet. Had net de indruk dat er veel meer alternatieve Vlaamse bands doorbreken en geapprecieerd worden in Nederland dan omgekeerd. Er staat bijvoorbeeld geen enkel Nederlands nummer in de tijdloze top 100 of in de eindafrekening. Daarenetegen scheert Triggerfinger bijvoorbeeld hoge toppen in Nederland.
Jij komt dan met voorbeelden aandraven à la Boudewijn de Groot, Stef Bos (nota bene veel populairder in Vlaanderen dan in Nederland, zie ook Bram Vermeulen),... Dan hebben we het over enkele decennia geleden hoor. Op Krezip (godbetert) met die ene single en Racoon met hun hitje wordt er geen enkele aandacht aan Nederlandse muziek besteed in Vlaanderen. Het (over)hypen van Vlaamse acts daarentegen...
Mooie versie.quote:Op zaterdag 6 december 2014 00:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dit is trouwens ook gewéldig, samen met Flip Kowlier (in 't Westvlams op video) op n troon met z'n trainingsjack met gouden ketting en kruisbeeld "Mia" zingen
Fabiola is ook geen 52 meer hequote:Op zaterdag 6 december 2014 01:02 schreef BramKVO het volgende:
Dat komt omdat Luc De Vos iets heeft gegeven aan het volk, namelijk mooie muziek. Voor Fabiola hebben we alleen maar moeten betalen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat je een minimum aan respect mag hebben, maar vind het best logisch dat het veel mensen weinig doet.
Hazes met Luc De Vos vergelijkenquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu maar hopen dat zijn familie niet van hetzelfde kaliber is als die van Andre Hazes.
Ik heb het over hun familie. Niet over hunzelf.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:14 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Hazes met Luc De Vos vergelijken
Je kunt 't beter vergelijken met de familie van Herman Brood.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb het over hun familie. Niet over hunzelf.
Ik denk het wel. Of zijn Belgen écht heel anders dan Nederlanders?quote:
nee gewoon neequote:Op maandag 8 december 2014 20:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zit mobiel, hoop dat de link het doet. Of niet, oordeel zelf
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr aaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrgggggggggggggggggggghhhhquote:Op maandag 8 december 2014 20:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zit mobiel, hoop dat de link het doet. Of niet, oordeel zelf
quote:Fame láborans ad te pérveni.
Aís: Cenáre potes, si quid ábluis.
Hómines ut tu ne diffíciles sint;
eis cópiam fac, antequ(am) insániunt.
Équites cives gúbernant,
mélius quam olim ántea.
Rósa lucem cónspexit,
aít: Némo umquam péribit.
Paulísper iam procédimus
vía clar(a) et vestígiis.
Pássim sunt út ego hómines,
óperam dant exulúlantes!
Véniunt stellae, ábeunt.
Phóenix semper pérvivet.
Rósa numquam dóluit,
rogat: Potésne somniáre?
Équites cives gúbernant
mélius quam olim ántea.
Rósa lucem cónspexit,
Aít: Némo umquam péribit.
Véniunt stellae, ábeunt.
Phóenix semper pérvivet.
Rósa numquam doluit,
Véniunt stellae, ábeunt.
Phóenix semper pérvivet.
Rósa numquam dóluit,
En een lijst met grijsgedraaide klassiekers die iedereen beu is. (Maar wel respect dat ze Gorki op 1 zetten.)quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:30 schreef BramKVO het volgende:
En ja , de tijdloze zijn maar honderd nummers hè ...
ze zingen een beetje door elkaar. Vind ik niet zo mooiquote:Op maandag 8 december 2014 22:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand dit al gezien eigenlijk ? Op de begrafenis van Luc De Vos werd als enige van zijn liedjes een Latijnse versie van "Mia" gespeeld.
[..]
Dat valt toch goed mee in de tijdloze. Een totaal andere lijst dan de gemiddelde aller tijden lijst.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:47 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
En een lijst met grijsgedraaide klassiekers die iedereen beu is. (Maar wel respect dat ze Gorki op 1 zetten.)
Aan die lijst van Radio 1 heb je al veel meer en daar hoor je nog eens wat.
Ja hoor, maar het gaat er mij om dat er heel veel nummers inzitten die al veel te vaak grijsgedraaid zijn. Natuurlijk heb je dat in andere lijsten ook, maar dat compenseert beter met de minder gedraaide nummers (en het zijn er meestal meer).quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:15 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Dat valt toch goed mee in de tijdloze. Een totaal andere lijst dan de gemiddelde aller tijden lijst.
Geen idee, maar uiteindelijk is de culturele barrière nog best wel hoog.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Heeft Gorki (en Luc de Vos) ooit wel de ambitie gehad om iets te bereiken in Nederland?
Jawel. Ze hebben het geprobeerd maar de radiostations draaiden hun singles gewoon niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Heeft Gorki (en Luc de Vos) ooit wel de ambitie gehad om iets te bereiken in Nederland?
Cool. Mooi hè ?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Gehenna het volgende:
Ben nu voor het eerst een album van Gorki aan het luisteren: 'Eindelijk Vakantie', maar wat een toffe muziek zeg![]()
![]()
Had ik veel eerder in moeten duiken
quote:
Zonde, maar aan de andere kant ook wel weer een voordeel. Je hebt nu iets te ontdekken. Zeker omdat er in mijn ogen nog minimaal drie betere albums zijn dan Eindelijk Vakantie!. Misschien zelfs wel vier.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Gehenna het volgende:
Ben nu voor het eerst een album van Gorki aan het luisteren: 'Eindelijk Vakantie', maar wat een toffe muziek zeg![]()
![]()
Had ik veel eerder in moeten duiken
Heb dit nummer nu al een paar keer gehoord. Vanmiddag hoorde ik het opnieuw op 3FM. Ik dacht dat dit gewoon een soort vertaling van Mia naar het Engels was. Toch maar eens gekeken van wie dit is. Blijkbaar ene Gavin Jones, maar het origineel is van de Magnetic Fields uit '99.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:58 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh en The Book of Love van Gavin James... Das gewoon Mia!
'Ik ben aanwezig' nu ook gehad, ook tof, maar ik vind 'm wel een stapje minder dan 'eindelijk vakantie!'quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zonde, maar aan de andere kant ook wel weer een voordeel. Je hebt nu iets te ontdekken. Zeker omdat er in mijn ogen nog minimaal drie betere albums zijn dan Eindelijk Vakantie!. Misschien zelfs wel vier.
Ben benieuwd hoe je ontdekkingstocht verder zal gaan!!
Heb ze beiden een paar keer live mogen aanschouwen, zijn niet echt met elkaar te vergelijken. Arno is de Belgische Tom Waits. Gorki was een band vergelijkbaar met The Scene/Trockener Kecks, twee Nederlandse bands die het in België beter deden dan in Nederland.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:43 schreef tong80 het volgende:
Het is natuurlijk een matige band. Niks bijzonders aan. Het is geen Arno met TC Matic.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik schat Arno iets hoger in. Het zijn beiden natuurlijk geen Eddy Wally'squote:Op donderdag 8 januari 2015 09:30 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Heb ze beiden een paar keer live mogen aanschouwen, zijn niet echt met elkaar te vergelijken. Arno is de Belgische Tom Waits. Gorki was een band vergelijkbaar met The Scene/Trockener Kecks, twee Nederlandse bands die het in België beter deden dan in Nederland.
Drie zangers met een apart stemgeluid en sterke teksten. Vaak moet je even meer moeite doen om dit te kunnen waarderen
Geweldig. Mijn vergelijking met Arno is achteraf te cru.......Alsof je Cruijff met van Basten vergelijkt.quote:
ah nu weer matig?quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:43 schreef tong80 het volgende:
Het is natuurlijk een matige band. Niks bijzonders aan. Het is geen Arno met TC Matic.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:14 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ah nu weer matig?
Arno en TC Matic moet ik ook nog eens induiken
Dit is wel tof hoorquote:
Het debuut vind ik juist wel erg goed. Dat is de 'oer'-Gorki eigenlijk nog. De teksten, beetje krakkemikkig gespeeld nog her en der... Daarna werd de band muzikaal wel beter vond ik. Maar toch, op die eerste staan me een paar klassiekers, niet te weinig. Sterker nog, vrijwel alle Gorki-klassiekers staan op die plaat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:12 schreef Gehenna het volgende:
Aj, het debuut en 'Vooruitgang' doen me als geheel niet heel veel, terwijl er wel een paar toffe nummers op staan. Gewoon aardige platen..
Precies, zet Brel (Van Hanegem) er nog bij en de top3 is compleet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geweldig. Mijn vergelijking met Arno is achteraf te cru.......Alsof je Cruijff met van Basten vergelijkt.
Ik vind Brel, Arno en Gorki niet eens zo een slechte combo/vergelijking.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:15 schreef Burnett het volgende:
[..]
Precies, zet Brel (Van Hanegem) er nog bij en de top3 is compleet.
;-)
Schitterendquote:Op maandag 2 februari 2015 17:39 schreef methodmich het volgende:
onder het pseudoniem Ludovicus Foxtrot
Ja....ha haquote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:15 schreef Burnett het volgende:
[..]
Precies, zet Brel (Van Hanegem) er nog bij en de top3 is compleet.
;-)
Hij is niet eens te vinden als je je stem wil uitbrengen (vrije keuze kan natuurlijk wel).quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:06 schreef BramKVO het volgende:
Staat Mia eindelijk in die Nederlandse top 2000 dit jaar ?
Ik heb me suf gelobbyd dus ik mag t hopen van wel, maar heb er een hard hoofd in. Je kunt nog stemmen trouwens! Maak me een blij man!quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:06 schreef BramKVO het volgende:
Net nog gestemdquote:Op vrijdag 27 november 2015 21:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik heb me suf gelobbyd dus ik mag t hopen van wel, maar heb er een hard hoofd in. Je kunt nog stemmen trouwens! Maak me een blij man!
Ik heb hem al jarenlang mijn vrije keuzes staan, maar helaas nog zonder succes.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:06 schreef BramKVO het volgende:
Ja, inderdaad. Soms vraagt een mens zich af...quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:57 schreef Beregd het volgende:
Wat een vreselijke karaoke versieen niet alleen van de jeugd.
ocharme luc de vos
Toch knap dat de non-zanger Spinvis het zo'n beetje het beste zingt.quote:Op zaterdag 28 november 2015 07:57 schreef Beregd het volgende:
Wat een vreselijke karaoke versieen niet alleen van de jeugd.
ocharme luc de vos
kommil foo?quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:29 schreef belsen het volgende:
[..]
Toch knap dat de non-zanger Spinvis het zo'n beetje het beste zingt.
En die twee mannen, die ik niet herken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |