abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147120249
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij bent echt de karikatuur van de huidige twintiger/dertiger met carrièredrift.

Wat een oppervlakkigheid... Als jouw visie de geldende wordt, laten we dan alsjeblieft de pil van drion per direct in het basispakket stoppen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:37 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Het is dan ook puur toeval dat er twee vrouwen zo hard op in gaan. De alleenstaande moeder die alles heeft meegemaakt en de vrouw die zogezegd zoveel doet voor haar ouders. Beide vinden dat ze een groot verantwoordingsgevoel hebben, maar stel je voor dat het moeite zou kosten dat ze teveel tijd moeten inboeten. Dan is het gewoon keihard 'nee' en valt het onder 'niet verplicht'.
Ah, ik zie dat jullie mij IRL blijkbaar kennen... wat leuk zeg! :)
Tails tell tales
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:45:45 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147120320
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Laten we het eens omdraaien: de kinderen hebben er niet voor gekozen om op de wereld te komen. Kinderen zijn niet verplicht om later voor hun ouders te zorgen.
Allemachtig, wat een redenatie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:46:00 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_147120328
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:44 schreef Jellereppe het volgende:
Die bestuurders verdienen ook niet normaal veel. Jaarsalarissen van 300.000euro zijn eerder regel dan uitzondering.
Dikbuikige parasieten. Een volgevreten regentenklasse die is gaan geloven in het sprookje van de eigen onmisbaarheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_147120352
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Theunderdog zal ook vast een vrouw zijn *O*
Tails tell tales
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:47:41 #205
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_147120358
Overigens zijn er alweer zorginitiatieven zonder voortwoekerend managementkanker. Geen tirannieke tumor aan de top maar de macht terug bij de professionals op de vloer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_147120380
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:47 schreef Ringo het volgende:
Overigens zijn er alweer zorginitiatieven zonder voortwoekerend managementkanker. Geen tirannieke tumor aan de top maar de macht terug bij de professionals op de vloer.
Het succes van buurtzorg. :)
pi_147120466
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:36 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Als je uit zo'n tokkie familie komt dat je verkracht en/of mishandeld bent dan misschien niet. Anders moet je Bert van Leeuwen maar eens bellen.
_O-

Wat ben jij nu weer voor idioot dan?
pi_147120490
Speculant is emotioneel.
pi_147120504
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan? waarom zou ik of iemand anders verplicht zijn om voor zijn ouders te zorgen?
pi_147120564
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan? waarom zou ik of iemand anders verplicht zijn om voor zijn ouders te zorgen?
sowieso is het geen plicht. verder is het aan jou wat je al dan niet belangrijk vindt.

en karma is een bitch. dat je het alvast weet :)
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:57:40 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147120565
Even doorredenerend op Underdog...

Het valt mij op dat het gros van de harde, kille zogenaamde 'realpolitik' die vaak gebezigd wordt in dit land m.b.t. de verzorgingsstaat als zodanig en de ouderen in het algemeen vooral afkomstig is uit de mondjes van twintigers en dertigers, doorgaans hoogopgeleid en alleenstaand.

Ofwel, lidmaten van een generatie die voor het eerst een samenleving binnentrad die dankzij de inspanningen van hun ouders en voorouders op haast alle fronten perfect geregeld was. Zelden heeft een generatie zoveel op een presenteerblaadje gekregen: waar de generatie van voor de Tweede Oorlog nog daadwerkelijk zaken als armoede en ongeletterdheid heeft meegemaakt, en de zo verachte babyboomgeneratie - in tegenstelling tot de zo lekker bekkende mythe dat zij alles opgemaakt hebben - alles in het werk heeft gesteld om de maatschappij zo te vormen dat hun kinderen het nog beter zouden krijgen dan zijzelf (wie dat tegen wil spreken: leg me even uit waarom de oh zo egoïstische babyboomers kennelijk meer nut zagen in het tot stand brengen van zaken als universele gezondheidszorg en studiefinanciering dan in het 'opmaken' van hun salaris aan verre vakanties, dure huizen en dito auto's), heeft de generatie daarna grofweg gezegd nooit hoeven knokken voor dak en voeding, voor recht op zorg, voor recht op onderwijs. Dat was er allemaal.

Dan komt de crisis, en de generatie die zelf alles op een zilveren dienblad gekregen heeft, begint direct te sputteren. Niet het materialisme en individualisme dat zij ZELF hebben gekweekt en tot religie hebben verheven is oorzaak van de malaise, nee, het zijn de contraproductieve bejaarden die teveel geld kosten, en boven alles de babyboomers (hun eigen ouders) die kennelijk niets anders gedaan hebben dan luieren in luxe.

Het is ondankbaarheid, niets anders.

En boven alles: korte termijndenken. De twintigers en dertigers van nu geloven kennelijk twee dingen als absolute feiten:

A) Dat bejaarden en babyboomers nimmer zullen sterven;
B) Dat zijzelf nimmer bejaard of hulpbehoevend zullen zijn.

En op die fundamenten is die hele walgelijke 'realpolitische' ideeënwereld van de chronisch ontevreden twintiger/dertiger met carrièredrift gebouwd.

Helaas behoor ik tot die generatie. De meest kortzichtige, materialistische, domme generatie ooit.
Generaliserend, uiteraard... Maar wie de schoen past.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147120570
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat moet je ook niet verplichten.
Je krijgt dan hele vervelende situaties als mensen die niet met elkaar door een deur kunnen toch verplicht afhankelijk zijn van elkaar. Daar wordt niemand beter van.
Dan liever liefdevolle professionele zorg. :)
pi_147120594
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:57 schreef SuperFood het volgende:

[..]

sowieso is het geen plicht. verder is het aan jou wat je al dan niet belangrijk vindt.

en karma is een bitch. dat je het alvast weet :)
Karma bestaat niet.
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:59:23 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147120612
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Karma bestaat niet.
Dat moet je inderdaad wel geloven wil je zo harteloos in de wereld staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147120613
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Even doorredenerend op Underdog...

Het valt mij op dat het gros van de harde, kille zogenaamde 'realpolitik' die vaak gebezigd wordt in dit land m.b.t. de verzorgingsstaat als zodanig en de ouderen in het algemeen vooral afkomstig is uit de mondjes van twintigers en dertigers, doorgaans hoogopgeleid en alleenstaand.

Ofwel, lidmaten van een generatie die voor het eerst een samenleving binnentrad die dankzij de inspanningen van hun ouders en voorouders op haast alle fronten perfect geregeld was. Zelden heeft een generatie zoveel op een presenteerblaadje gekregen: waar de generatie van voor de Tweede Oorlog nog daadwerkelijk zaken als armoede en ongeletterdheid heeft meegemaakt, en de zo verachte babyboomgeneratie - in tegenstelling tot de zo lekker bekkende mythe dat zij alles opgemaakt hebben - alles in het werk heeft gesteld om de maatschappij zo te vormen dat hun kinderen het nog beter zouden krijgen dan zijzelf (wie dat tegen wil spreken: leg me even uit waarom de oh zo egoïstische babyboomers kennelijk meer nut zagen in het tot stand brengen van zaken als universele gezondheidszorg en studiefinanciering dan in het 'opmaken' van hun salaris aan verre vakanties, dure huizen en dito auto's), heeft de generatie daarna grofweg gezegd nooit hoeven knokken voor dak en voeding, voor recht op zorg, voor recht op onderwijs. Dat was er allemaal.

Dan komt de crisis, en de generatie die zelf alles op een zilveren dienblad gekregen heeft, begint direct te sputteren. Niet het materialisme en individualisme dat zij ZELF hebben gekweekt en tot religie hebben verheven is oorzaak van de malaise, nee, het zijn de contraproductieve bejaarden die teveel geld kosten, en boven alles de babyboomers (hun eigen ouders) die kennelijk niets anders gedaan hebben dan luieren in luxe.

Het is ondankbaarheid, niets anders.

En boven alles: korte termijndenken. De twintigers en dertigers van nu geloven kennelijk twee dingen als absolute feiten:

A) Dat bejaarden en babyboomers nimmer zullen sterven;
B) Dat zijzelf nimmer bejaard of hulpbehoevend zullen zijn.

En op die fundamenten is die hele walgelijke 'realpolitische' ideeënwereld van de chronisch ontevreden twintiger/dertiger met carrièredrift gebouwd.

Helaas behoor ik tot die generatie. De meest kortzichtige, materialistische, domme generatie ooit.
Je wil het misschien niet geloven, maar ik ben ik het volmondig mee eens.

Maar dit heeft weinig te maken met het feit dat ik het geen morele verplichting vind om later voor je ouders te zorgen.
pi_147120619
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat moet je inderdaad wel geloven wil je zo harteloos in de wereld staan.
_O- _O-
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:59:37 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147120621
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:57 schreef Beauke het volgende:

[..]

Dat moet je ook niet verplichten.
Je krijgt dan hele vervelende situaties als mensen die niet met elkaar door een deur kunnen toch verplicht afhankelijk zijn van elkaar. Daar wordt niemand beter van.
Dan liever liefdevolle professionele zorg. :)
Ooit gehoord van de WMO?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147120646
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Karma bestaat niet.
mijn ervaring zegt wat anders. goed doet goed ontmoet. anyways. terug on topic.
pi_147120651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

mijn ervaring zegt wat anders. goed doet goed ontmoet. anyways. terug on topic.
Schattig.
pi_147120662
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ooit gehoord van de WMO?
Natuurlijk, ik heb jaren in de thuiszorg gewerkt. :)
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:03:03 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147120702
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:01 schreef Beauke het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb jaren in de thuiszorg gewerkt. :)
Dan weet je dat jouw doemscenario vanaf volgend jaar op verschillende plekken de werkelijkheid zal worden...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147120793
Maar als ik het dus goed begrijp is volgens EttovanBelgie iedereen die het niet als morele verplichting ziet om voor zijn/haar ouders te zorgen, een harteloze klootzak/bitch.....
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:09:43 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147120840
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:06 schreef theunderdog het volgende:
Maar als ik het dus goed begrijp is volgens EttovanBelgie iedereen die het niet als morele verplichting ziet om voor zijn/haar ouders te zorgen, een harteloze klootzak/bitch.....
Ja, daar gaat het wel naar toe inderdaad. Als je ouders fatsoenlijke mensen zijn geweest die jou minimaal 18 jaar verzorgd hebben, bescherming hebben geboden, voor onderdak en eten hebben gezorgd, mag daar iets tegenover staan. Al is het maar het BETALEN van goede verzorging door anderen.

Maar ja... 'betalen? wat levert het mij dan op?'

Je laat ze in ieder geval niet aan hun lot over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147120876
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ahum. Ik heb 12 jaar met o.a. dementerenden gewerkt (3 afdelingen met 30 dementerende bewoners) en ik heb dat maar zeer zelden gehoord. Een verzorgende kan echter heel goed inschatten welke bewoners gelukkig zijn in hun dementie (die zijn er echt en geen uitzonderingen) en welke echt ongelukkig zijn.

Ik vind het echter een hele enge glijdende schaal om euthanasie toe te gaan passen op dementerenden. Ik heb het namelijk ook meegemaakt (toen al!) op verzoek van familie die niet met een demente in een tehuis kon leven terwijl de man in kwestie niet ongelukkig leek. Dat heeft de arts toen 'opgelost' met een te hoge dosis morfine bij verzonnen pijnklachten (man zat scheef in zijn stoel dus zou wel pijn hebben). Kan nog boos worden als ik er aan denk.
Je hebt dus aangifte gedaan van moord?
"Pools are perfect for holding water"
pi_147120886
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan weet je dat jouw doemscenario vanaf volgend jaar op verschillende plekken de werkelijkheid zal worden...
Ja, dat weet ik. Is ook een van de redenen dat ik niet meer in de thuiszorg werk. Te veel schrijnende dingen gezien. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')