abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147126311
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:59 schreef theunderdog het volgende:
Er bloeit iets.
Klopt. De trouwkaarten zijn al gedrukt. ^)
We gaan jou niet adopteren, want jij wil niet voor ons zorgen als wij oud en bejaard zijn. Sorry.
pi_147126395
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

We gaan jou niet adopteren, want jij wil niet voor ons zorgen als wij oud en bejaard zijn. Sorry.
Ik hang nu een beetje tussen _O- en (des FOK!s) :') in.
Tails tell tales
pi_147126557
quote:

[..]

Maar denk dat hij eerst nog een beetje moet bijkomen van het feit dat ik hem (ook) wel mag, ondanks zijn soms bijna tergende posts :+
Tails tell tales
pi_147126912

[ Bericht 100% gewijzigd door Forbry op 29-11-2014 20:29:06 ]
Tails tell tales
pi_147128190
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:09 schreef Forbry het volgende:

[..]

:D _O-

Nee hoor, dat lijkt me niet, maar ik mag Kingstown wel graag (zover ik hem van FOK! ken dan natuurlijk) :Y en op de momenten dat je niet het bloed onder mijn nagels weghaalt, want dat kan je soms bijna :P , ik jou trouwens ook wel ;)

Maar goed, niet erg on topic allemaal hè :D
Krijg ik nu een sticker? ;) :P
pi_147128234
quote:

[..]

Hahahaha. _O-
pi_147128268
quote:

[..]

zaterdag 29 november 2014 @ 21:49:46 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147130538
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:04 schreef Samson het volgende:
Nou is het ook wel weer zo dat er in Nederland natuurlijk extreem snel gepiept wordt over wat dan ook. Misschien ook een belangrijk punt is dat in die tak van zorg voornamelijk vrouwen werken. En als het (bij de meeste vrouwen) ook maar even te druk of spannend wordt schieten die al in de stress. En ja, ik heb jaren ervaring met vrouwelijke collega's die uberhaupt maar niet met wat voor druk dan ook kunnen omgaan. Maar voor driekwart voor de dag een beetje theeleuten is echter altijd wel tijd. Dat zie ik in de zorg dus ook wel zo voor me en dat hoor ik toch ook wel van een mannelijke kennis die zelf in de zorg werkzaam is. En misschien is het verwachtingspatroon van die oudjes ook nogal overdreven hoog. Je wordt verzorgd en veelal kun je zelf ook nog wel wat. (uitzonderingen daar gelaten). O ja, en flikker nu toch eindelijk eens een keer op over dat mensen dit land hebben opgebouwd, daar word ik spontaan misselijk van. Het waren gewoon andere economische omstandigheden. Laten we die mensen nu niet meteen heilig verklaren.
Nu we toch aan het generaliseren zijn, schaar ik je graag bij de eerder door mij genoemde generatie twintigers/dertigers met chronisch verontwaardigdheidsyndroom.

Afgezien van je infantiele benadering m.b.t. de zorg en vrouwen, lijk je me het stereotype individualistische materialist met carrièredrang. "Het waren gewoon andere economische omstandigheden"... inderdaad. En als ze hadden gewild, hadden ze inderdaad alles opgemaakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:55:28 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147130847
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:22 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik profiteer daar helemaal niet van. Ik werk ook keihard voor mn centen. Juist omdat het andere tijden zijn gaat werk ook gewoon in het weekend door. En wat zou er mis zijn met helemaal geen suiker? en 1x per week vlees is beter dan elke dag. Beide al lang bewezen. Dus op dat vlak miste men niets. Meer luxe is niet per definitie een aangenamer leven. En het is van alle tijden dat de mensen die het hardste piepen het het minst slecht hebben, en de mensen die het hardste piepen dat ze het zo druk hebben per definitie de mensen zijn die het minste doen..... O ja, en zaten ze vroeger ook constant door te studeren? Als mijn werkdag erop zit begint mijn studieavond en nee, ik heb geen baan waarvan ik zeker weet dat ik er op mijn 65e nog zit. Oh, maar wacht, ik moet nog door tot mn 67e of zoiets. Dat was vroeger ook ongehoord. Het is dus nogal beperkt denken dat vroeger harder gewerkt werd........
Niemand zegt hier geloof ik dat mensen tegenwoordig niet keihard werken. Wat wel wordt geïnsinueerd is dat bejaarden en vooral babyboomers dat kennelijk niet zouden hebben gedaan.

"Meer luxe is niet per definitie een aangenamer leven"... :') Joh, echt? En is het daarom dat men kennelijk nooit tevreden is? Zeker jouw en mijn generatiegenoten niet.

En ach heden... "studieavond"... Studeren was voor de generaties voor jou niet eens een vanzelfsprekendheid. Constant doorstuderen... De meesten hadden niet eens het geld of de tijd om überhaupt te studeren.

En dubbel ach heden, meneer moet tot z'n 67e. Allereerst: hoe oud was jij toen je full-time ging werken? En twee: als de huidige boomers blijven doorwerken, ben jij vast weer zo'n type dat roept dat er zo geen plaats is voor 'de jeugd'.

Zoveel misplaatste verontwaardiging... echt een karikatuur van de generatie die ik reeds beschreven heb.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:57:04 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147130920
Overigens, Samson... afgaande op jouw argumentatie, doe jij kennelijk het minst en heb je het verre van slecht... met je gepiep.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147131802
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niemand zegt hier geloof ik dat mensen tegenwoordig niet keihard werken. Wat wel wordt geïnsinueerd is dat bejaarden en vooral babyboomers dat kennelijk niet zouden hebben gedaan.

"Meer luxe is niet per definitie een aangenamer leven"... :') Joh, echt? En is het daarom dat men kennelijk nooit tevreden is? Zeker jouw en mijn generatiegenoten niet.

En ach heden... "studieavond"... Studeren was voor de generaties voor jou niet eens een vanzelfsprekendheid. Constant doorstuderen... De meesten hadden niet eens het geld of de tijd om überhaupt te studeren.

En dubbel ach heden, meneer moet tot z'n 67e. Allereerst: hoe oud was jij toen je full-time ging werken? En twee: als de huidige boomers blijven doorwerken, ben jij vast weer zo'n type dat roept dat er zo geen plaats is voor 'de jeugd'.

Zoveel misplaatste verontwaardiging... echt een karikatuur van de generatie die ik reeds beschreven heb.
Tja, dat jij niet kritisch durft te zijn en alle berichtgeving over een onderwerp blijkbaar klakkeloos aanneemt voor waar en mensen beticht van een infantiele blik zegt meer iets over jou dan over mij. Ga jij je toch leuk samen met legio andere Nederlanders die nu niet bepaald tot de slimsten behoren je toch ook maar weer ergeren aan hoe slecht alles hier wel niet geregeld is, terwijl je in je handen mag knijpen dat je hier in Nederland woont (ja, ook die oudjes in die verzorgingshuizen) en lekker afgeven op de regering en hoe slecht ze het allemaal doen. Be my guest. Of je toont je een slimmer persoon en durft je ogen ook eens te openen en verder te kijken dan berichtgeving met een bepaalde tendens die meningen uberhaupt tracht te sturen. O ja, en materialisme is mij volledig vreemd. Maar dan val ik weer niet precies in die categorie waarin je mij graag plaatst. Wie is hier nu aan het generaliseren?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 29 november 2014 @ 22:19:07 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147131890
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:16 schreef Samson het volgende:

[..]

Tja, dat jij niet kritisch durft te zijn en alle berichtgeving over een onderwerp blijkbaar klakkeloos aanneemt voor waar en mensen beticht van een infantiele blik zegt meer iets over jou dan over mij. Ga jij je toch leuk samen met legio andere Nederlanders die nu niet bepaald tot de slimsten behoren je toch ook maar weer ergeren aan hoe slecht alles hier wel niet geregeld is, terwijl je in je handen mag knijpen dat je hier in Nederland woont (ja, ook die oudjes in die verzorgingshuizen) en lekker afgeven op de regering en hoe slecht ze het allemaal doen. Be my guest. Of je toont je een slimmer persoon en durft je ogen ook eens te openen en verder te kijken dan berichtgeving met een bepaalde tendens die meningen uberhaupt tracht te sturen.
Dit is je repliek?

Geen harde cijfers omtrent bejaarden en babyboomers en hun lakse arbeidsmoraal ten tijde van hun productieve leven?

Geen harde cijfers omtrent het uitgavepatroon van bovengenoemde groepen?

Geen harde cijfers omtrent werkdruk in de hulpverlening?

En "wie is hier nu aan het generaliseren".... Joh, lees je eerste post hier nog eens terug. Iets met vrouwen. En oudjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147133940
Samson, echt. Je zou eens een dagje met me moeten meelopen. Met je kletspraatjes over theeleutende vrouwen. :')
pi_147134065
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Krijg ik nu een sticker? ;) :P
Heb jij het gros van je eigen posts wel eens goed bekeken? IK verdien een sticker met mijn oordeel over jou :6
Jouw schriftje is trouwens al best vol. Met stickers (en krulletjes O+ ) én - in lijn met de zin hierboven- ook met een flinke verzameling verbeterpunten :+

Maar ga nu echt stoppen met SC-en hier ;)
Tails tell tales
  zaterdag 29 november 2014 @ 23:18:18 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147134092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:17 schreef Forbry het volgende:

[..]

Heb jij het gros van je eigen posts wel eens goed bekeken? IK verdien een sticker met mijn oordeel over jou :6
Jouw schriftje is trouwens al best vol. Met stickers (en krulletjes O+ ) én - in lijn met de zin hierboven- ook met een flinke verzameling verbeterpunten :+

Ik neem mijn post terug, overigens... te snel gereageerd, mijn excuses.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147134135
Samson, mag ik je iets vertellen?
pi_147134145
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik neem mijn post terug, overigens... te snel gereageerd, mijn excuses.
Ik weet niet precies waarom je met deze post komt, maar dank je wel en excuses aanvaard. :) ^O^
Tails tell tales
pi_147134162
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:17 schreef Forbry het volgende:

[..]

Je krijgt een virtueel kusje. :*
pi_147134311
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je krijgt een virtueel kusje. :*
Wat een liefde hier opeens. Word er bang van _O- , maar vooruit, ik ben (ook) in een goede bui, dus :* terug. ;)

En nu moeten we wel echt ophouden met SC-en hoor }:|
Tails tell tales
pi_147134345
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:24 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wat een liefde hier opeens. Word er bang van _O- , maar vooruit, ik ben (ook) in een goede bui, dus :* terug. ;)

En nu moeten we wel echt ophouden met SC-en hoor }:|
Post dan eens iets zinnigs !!!
pi_147134410
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Post dan eens iets zinnigs !!!
Mijn reeds in dit topic geplaatste zinnige posten, hebben een levensduur van toch wel minstens één topic :Y
Tails tell tales
pi_147134919
Om dit topic een beetje "back on track" te krijgen...

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:57 schreef Beauke het volgende:

[..]

Dat moet je ook niet verplichten.
Je krijgt dan hele vervelende situaties als mensen die niet met elkaar door een deur kunnen toch verplicht afhankelijk zijn van elkaar. Daar wordt niemand beter van.
Dan liever liefdevolle professionele zorg. :)
... hier ben ik het mee eens.
Tails tell tales
pi_147136723
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zodra mensen woorden als gewoon moeten gebruiken als hun belangrijkste argument, dan hebben ze er vaak geen. Je kan blij zijn om te leven, maar toch een kutjeugd gehad hebben dankzij je ouders en dan ben je hun helemaal 0,0 verschuldigd.
Dat zijn uitzonderingen.
Zolang je geen kutjeugd hebt gehad is dit argument gewoon sterk.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_147136986
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 00:41 schreef eight het volgende:

[..]

Dat zijn uitzonderingen.
Zolang je geen kutjeugd hebt gehad is dit argument gewoon sterk.
Waarom dan? Het is niet zo dat de kinderen een keuze maakten om geboren te worden bij bepaalde ouders en als ouder moet je liefde en aandacht op je oude dag verdienen. Het feit dat je een orgasme hebt gehad is nou niet bepaald een goede reden voor onbeperkte liefde.
pi_147137018
Ik snap niet goed waarom al die bejaarden perse in Nederland moeten blijven.
En al helemaal niet waarom ze hier zijn als ze terminaal kinds zijn.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')