abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147080099
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is de grootst mogelijk onzin in mijn ogen. Dat was voorheen zo, maar nu zeker niet. Je bent en zal altijd de allochtoon zijn, no matter what.
Zeer zeker niet. Autochtonen staan juist steeds meer open voor de allochtoon. Waar allochtonen 20 jaar geleden nog onbekend/vies waren, zie je de allochtonen nu overal aan meedoen. Maar goed, in een slachtofferrol kruipen is natuurlijk makkelijker.
pi_147080117
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je de volgende vraag kan stellen:
Beste allochtoon met een Nederlands paspoort, hoe kan het nou dat jij je met de huidige klimaat in Nederland anno 2014 niet welkom voelt in Nederland?

Als je zoiets vraagt is dat voor mij een signaal: je snapt er werkelijk niets van.
Betere vraag:
Beste Nederlander met een Turkse achtergrond, hoe kan het nou dat jij de Turkse vlag overal laat zien, de Turkse taal overal wil spreken, wel het Turkse leger wil induiken maar niet het Nederlandse, de Turkse cultuur overal wil exploiteren, maar dat niet wil doen voor de cultuur van Nederland, het land waar je werkt, studeert, woont en eet?
pi_147080124
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:08 schreef kovenant het volgende:

[..]

hoe zal dat dan toch komen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:09 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Zeer zeker niet. Autochtonen staan juist steeds meer open voor de allochtoon. Waar allochtonen 20 jaar geleden nog onbekend/vies waren, zie je de allochtonen nu overal aan meedoen. Maar goed, in een slachtofferrol kruipen is natuurlijk makkelijker.
Ah, de discussie gaat die kant op.

Pfrt. We hebben het 50 posts volgehouden.
pi_147080138
quote:

[..]

Betere vraag:
Beste Nederlander met een Turkse achtergrond, hoe kan het nou dat jij de Turkse vlag overal laat zien, de Turkse taal overal wil spreken, de Turkse cultuur overal wil exploiteren, maar dat niet wil doen voor de cultuur van Nederland, het land waar je werkt, studeert, woont en eet?
En hoppa... Wat zei ik nou net over mij onderdeel van een groep maken en op die manier ook beoordelen?

Dat je zo'n vraag beter vindt spreekt boekdelen. Jij maakt mij nu een Turkse Nederlander die - en ik quote - die "de Turkse vlag overal laat zien, de Turkse taal overal wil spreken, de Turkse cultuur overal wil exploiteren, maar dat niet wil doen voor de cultuur van Nederland, het land waar je werkt, studeert, woont en eet".

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 10:12:44 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:11:50 #55
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147080164
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je de volgende vraag kan stellen:
Beste allochtoon met een Nederlands paspoort, hoe kan het nou dat jij je met de huidige klimaat in Nederland anno 2014 niet welkom voelt in Nederland?

Als je zoiets vraagt is dat voor mij een signaal: je snapt er werkelijk niets van.
Nu zeg je opeens 'in het huidige klimaat'.

Eerder had je het over: 'In Duitsland(/Nederland) een vreemdeling, in Turkije een Duitser/Europeaan. 'Wij' (de derde generatie) zijn eigenlijk nergens echt welkom en zullen ons ook nergens welkom voelen.'

Ik had de indruk dat je bedoelde: we zijn nooit welkom geweest. Maar je hebt het nu over het huidige klimaat.

:|W
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:12:19 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147080173
Wanneer je op elk vlak kiest voor een ander land dan Nederland dan moet je niet raar opkijken wanneer je uitgekotst wordt door de Nederlanders.

aige schuuld dieke buult
pi_147080179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nu zeg je opeens 'in het huidige klimaat'.

Eerder had je het over: 'In Duitsland(/Nederland) een vreemdeling, in Turkije een Duitser/Europeaan. 'Wij' (de derde generatie) zijn eigenlijk nergens echt welkom en zullen ons ook nergens welkom voelen.'

Ik had de indruk dat je bedoelde: we zijn nooit welkom geweest. Maar je hebt het nu over het huidige klimaat.

:|W
Misschien moet je lezen wat er staat bovenin die post. :').

En wat ik later heb gezegd over die uitdrukking.
pi_147080189
edit: doe normaal of blijf weg

[ Bericht 93% gewijzigd door Frutsel op 28-11-2014 10:14:31 ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147080200
Aju.

Elke keer toch weer eh, dat reageren, tegen beter weten in.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 10:13:58 ]
pi_147080263
quote:

[..]

Je blijft hangen in je term slachtofferrol. Die overigens volledig misplaatst is want niemand hier acht zich slachtoffer of heeft zich slachtoffer genoemd. Je bent de enige die de term gebruikt in de hoop de discussie daarop te laten verzanden. Vergeet het maar, 2004 is calling.

Hoe dan ook, dat allochtonen verscheidene posities binnen de maatschappij innemen zegt niets over hoe ze door 'de autochtoon' ervaren worden. Een buitenlands kassameisje met een hoofddoekje is al een verschrikking voor een grote groep autochtonen, ondanks het feit dat dit meisje gewoon geïntegreerd is en meedraait binnen de maatschappij. Een jongeman of vrouw (allochtoon) die het tot Kamerlid geschopt heeft wordt al snel verdacht van 'dubbele loyaliteit' - terwijl daartoe vaak volstrekt geen aanleiding is. En anders is het wel de 'positieve discriminatie' die hen daar gebracht heeft. Hoewel aan mij niets vreemds te ontdekken of te zien valt, word ik stelselmatig - en zelfs door hoger opgeleide figuren stelselmatig 'Marokkaan' genoemd (al of niet 'grappig' bedoeld'). Je komt nooit en te nimmer van die roots af - hoe graag je dat ook zou willen.

Het beste voorbeeld is ook de VS hierin. We zien hoe lang dat land een ethnic melting pot is geweest, echter tot op heden is segregatie, discriminatie etc. aan de orde van de dag. Ondanks het feit dat het een extreem patriottistisch volkje is, waarbij iedereen 'Amerikaan' is.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:16:28 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147080270
Ik blijf erbij dat in veel gevallen het zo is dat je als je dit zegt: "Ik zal altijd een buitenstaander blijven." in werkelijkheid zegt: "Ik wil altijd een buitenstaander blijven."
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 november 2014 @ 10:17:21 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147080291
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb jij twee nationaliteiten?

Deze discussie heb ik eerder ook gevoerd, en telkens blijkt maar weer dat mensen met een enkele paspoort de zaken (te) rationeel benaderen. Praten heeft weinig nut, want jullie kennen 'het gevoel' niet.
Ik snap gewoon niet waarom je een Turks paspoort wil hebben. Gevoel dit en gevoel dat. Komt er allemaal op neer dat je je kennelijk geen Nederlander voelt. niet echt tenminste...en dan vind je het wel raar dat je niet door iedereen gerespecteerd wordt.
Ik heb ook de keus wel gehad om een 2e nationaliteit te hebben, maar verder dan m'n schouders ophalen en 'nee bedankt' kwam ik niet. Ik ben toch geen Hongaar? mijn opa en oma zijn Hongaar, mijn moeder is Hongaar. Ik ben Nederlander.

Waarom zou dat voor een Turk anders zijn dan voor mij? Is niet zo en daarom heb ik er moeite mee dat je zegt dat je je nog steeds Turk voelt. Dat is wat mij betreft een ontzettend vreemde denkwijze.

Maar goed, we zijn allemaal anders, dus je moet het verder zelf weten. Kijk alleen niet raar op als ik je uitlach als je je verontwaardigd voelt over integratie-issues.
pi_147080307
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik blijf erbij dat in veel gevallen het zo is dat je als je dit zegt: "Ik zal altijd een buitenstaander blijven." in werkelijkheid zegt: "Ik wil altijd een buitenstaander blijven."
Lees je nou wat je wil lezen? Want het lijkt er verdacht veel op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147080332
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat is een bestaande uitdrukking in het Turks, en met een reden. Ook de Turken kijken ons een beetje vreemd aan, want wij zijn de 'rijke Europeaan'. Het is vooral een gevoelskwestie.

[..]

Dat zeg jij, maar alsnog word ik als een allochtoon behandeld. Niet door jou, maar de gemiddelde Nederlander zal mij geen Nederlander noemen.

Verder ben ik een Nederlander, dat spreek ik ook niet tegen. Ik ben echter ook een Turk; beide nationaliteiten zijn een onderdeel van mijn identiteit.

[..]

Jij bent dan wellicht ook in een andere omgeving opgegroeid en opgevoed. Mijn ouders en grootouders kwamen hier als gastarbeiders, zij dacht (serieus) weer te vertrekken naar Nederland. Dat is een hele andere mindset dan wellicht bij jouw (groot)ouders, en dat maakt nogal verschil in de manier hoe je opgroeid.

[..]

Nee. Integratie heeft niet alleen te maken met de persoon zelf, maar ook met de (Nederlandse) maatschappij. Het doet zeer pijn om je best te doen, maar alsnog aangesproken te worden voor iets dat jij niet hebt gedaan (en nooit zal doen) en om op deze manier de discussie ingetrokken te worden.

[..]

Dat zie je dus fout. Ik ben meer dan een Nederlander. :).
Maar hoe kun je verwachten dat mensen je zien als een Nederlander, als je zelf ook erkent dat Turkije ook een onderdeel is van je identiteit?
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:19:51 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147080346
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lees je nou wat je wil lezen? Want het lijkt er verdacht veel op.
Eh... ik snap je vraag niet..?
pi_147080363
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Heb ik je verkeerd begrepen? Want ik begrijp niet wat je bedoelt.
Het racisme viert nog steeds hoogtij in Nederland.
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:21:32 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147080377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het racisme viert nog steeds hoogtij in Nederland.
Ehm, leg mij dat eens haarfijn uit aan de hand van mijn post. Want ik ben allergisch, met nadruk op allergisch, voor mensen die denken mij de mond te kunnen snoeren met de term 'racisme'. Dat is zéér kwalijk.
pi_147080392
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe kun je verwachten dat mensen je zien als een Nederlander, als je zelf ook erkent dat Turkije ook een onderdeel is van je identiteit?
Hoe kun je verwachten dat mensen je zien als een Nederlander, als je zelf erkent dat de Islam een onderdeel is van je identiteit?

Hoe kun je verwachten dat mensen je zien als Nederlander, als je zelf erkent dat muntthee drinken ook een onderdeel is van je identiteit?

Waarom zou je jezelf geen Nederlander kunnen voelen als je je eigen roots verder ook erkent?

Denk je nu werkelijk dat het alleen maar 'of dit' 'of dat' is? Waarom zou het niet en en en kunnen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_147080398
Turkse mensen zijn nationalistisch in hun doen & laten.
in hun taal en cultuur.<<niks aan gelogen toch?

dat is wat nederlanders ervaren.

en we mogen er geen kritiek over uiten dat er slechte integratie is want dan is het racisme.

oftewel je mag wegkijken en je er niet mee bemoeien, en dan is het opeens raar dat mensen niet worden geaccepteerd.
pi_147080426
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ehm, leg mij dat eens haarfijn uit aan de hand van mijn post. Want ik ben allergisch, met nadruk op allergisch, voor mensen die denken mij de mond te kunnen snoeren met de term 'rascisme'. Dat is zéér kwalijk.
Hij voelt zich niet thuis in Nederland, omdat hij door de autochtone Nederlander niet als Nederlander gezien word.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 november 2014 @ 10:24:11 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147080434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat kan dus niet en dan krijg je de problematiek die we nu in Nederland hebben.

Overigens geldt dit voor lang niet alle Turken. Ik ken genoeg 3e generatie jongens die je op straat niet als Turk zou herkennen, die neits met Turkije te maken hebben en zich meer Nederlander voelen dan een Fries.
Het is de groep die 4x per week in het Turkse koffiehuis zit en zich verschuilt achter de gedachte dat opa hier gastarbeider was die het probleem zijn/maken.
pi_147080439
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eh... ik snap je vraag niet..?
De vraag is zeer duidelijk. Hier posten mensen die zich Nederlander vinden, maar de situatie zodanig ervaren door druk van buitenaf, dat zij zich genoodzaakt zien om Nederland steeds minder als thuisland te ervaren. Jij draait de situatie ten onrechte om. We hebben het hier namelijk niet over mensen die zichzelf overduidelijk niet als Nederlander zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147080450
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe kun je verwachten dat mensen je zien als een Nederlander, als je zelf erkent dat de Islam een onderdeel is van je identiteit?

Hoe kun je verwachten dat mensen je zien als Nederlander, als je zelf erkent dat muntthee drinken ook een onderdeel is van je identiteit?

Waarom zou je jezelf geen Nederlander kunnen voelen als je je eigen roots verder ook erkent?

Denk je nu werkelijk dat het alleen maar 'of dit' 'of dat' is? Waarom zou het niet en en en kunnen?
Zolang je het Turk zijn ook in praktijk laat zien (bijvoorbeeld Turks spreken, Turkse gewoontes), dan gaat de gemiddelde autochtone Nederlander je niet als een Nederlander zien.

Zo is dat nu eenmaal.
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:25:45 #74
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147080465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij voelt zich niet thuis in Nederland, omdat hij door de autochtone Nederlander niet als Nederlander gezien word.
:?

Dit zei ik:
quote:
Ik leg dus de medeverantwoordelijkheid bij de Turken zélf.
pi_147080474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:?

Dit zei ik:

[..]

Ik leg dus de medeverantwoordelijkheid bij de Turken zélf.
Je snapt er niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')