Zeer zeker niet. Autochtonen staan juist steeds meer open voor de allochtoon. Waar allochtonen 20 jaar geleden nog onbekend/vies waren, zie je de allochtonen nu overal aan meedoen. Maar goed, in een slachtofferrol kruipen is natuurlijk makkelijker.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is de grootst mogelijk onzin in mijn ogen. Dat was voorheen zo, maar nu zeker niet. Je bent en zal altijd de allochtoon zijn, no matter what.
Betere vraag:quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je de volgende vraag kan stellen:
Beste allochtoon met een Nederlands paspoort, hoe kan het nou dat jij je met de huidige klimaat in Nederland anno 2014 niet welkom voelt in Nederland?
Als je zoiets vraagt is dat voor mij een signaal: je snapt er werkelijk niets van.
quote:
Ah, de discussie gaat die kant op.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Autochtonen staan juist steeds meer open voor de allochtoon. Waar allochtonen 20 jaar geleden nog onbekend/vies waren, zie je de allochtonen nu overal aan meedoen. Maar goed, in een slachtofferrol kruipen is natuurlijk makkelijker.
En hoppa... Wat zei ik nou net over mij onderdeel van een groep maken en op die manier ook beoordelen?quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Betere vraag:
Beste Nederlander met een Turkse achtergrond, hoe kan het nou dat jij de Turkse vlag overal laat zien, de Turkse taal overal wil spreken, de Turkse cultuur overal wil exploiteren, maar dat niet wil doen voor de cultuur van Nederland, het land waar je werkt, studeert, woont en eet?
Nu zeg je opeens 'in het huidige klimaat'.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je de volgende vraag kan stellen:
Beste allochtoon met een Nederlands paspoort, hoe kan het nou dat jij je met de huidige klimaat in Nederland anno 2014 niet welkom voelt in Nederland?
Als je zoiets vraagt is dat voor mij een signaal: je snapt er werkelijk niets van.
Misschien moet je lezen wat er staat bovenin die post.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nu zeg je opeens 'in het huidige klimaat'.
Eerder had je het over: 'In Duitsland(/Nederland) een vreemdeling, in Turkije een Duitser/Europeaan. 'Wij' (de derde generatie) zijn eigenlijk nergens echt welkom en zullen ons ook nergens welkom voelen.'
Ik had de indruk dat je bedoelde: we zijn nooit welkom geweest. Maar je hebt het nu over het huidige klimaat.
Je blijft hangen in je term slachtofferrol. Die overigens volledig misplaatst is want niemand hier acht zich slachtoffer of heeft zich slachtoffer genoemd. Je bent de enige die de term gebruikt in de hoop de discussie daarop te laten verzanden. Vergeet het maar, 2004 is calling.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Autochtonen staan juist steeds meer open voor de allochtoon. Waar allochtonen 20 jaar geleden nog onbekend/vies waren, zie je de allochtonen nu overal aan meedoen. Maar goed, in een slachtofferrol kruipen is natuurlijk makkelijker.
Ik snap gewoon niet waarom je een Turks paspoort wil hebben. Gevoel dit en gevoel dat. Komt er allemaal op neer dat je je kennelijk geen Nederlander voelt. niet echt tenminste...en dan vind je het wel raar dat je niet door iedereen gerespecteerd wordt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb jij twee nationaliteiten?
Deze discussie heb ik eerder ook gevoerd, en telkens blijkt maar weer dat mensen met een enkele paspoort de zaken (te) rationeel benaderen. Praten heeft weinig nut, want jullie kennen 'het gevoel' niet.
Lees je nou wat je wil lezen? Want het lijkt er verdacht veel op.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik blijf erbij dat in veel gevallen het zo is dat je als je dit zegt: "Ik zal altijd een buitenstaander blijven." in werkelijkheid zegt: "Ik wil altijd een buitenstaander blijven."
Maar hoe kun je verwachten dat mensen je zien als een Nederlander, als je zelf ook erkent dat Turkije ook een onderdeel is van je identiteit?quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is een bestaande uitdrukking in het Turks, en met een reden. Ook de Turken kijken ons een beetje vreemd aan, want wij zijn de 'rijke Europeaan'. Het is vooral een gevoelskwestie.
[..]
Dat zeg jij, maar alsnog word ik als een allochtoon behandeld. Niet door jou, maar de gemiddelde Nederlander zal mij geen Nederlander noemen.
Verder ben ik een Nederlander, dat spreek ik ook niet tegen. Ik ben echter ook een Turk; beide nationaliteiten zijn een onderdeel van mijn identiteit.
[..]
Jij bent dan wellicht ook in een andere omgeving opgegroeid en opgevoed. Mijn ouders en grootouders kwamen hier als gastarbeiders, zij dacht (serieus) weer te vertrekken naar Nederland. Dat is een hele andere mindset dan wellicht bij jouw (groot)ouders, en dat maakt nogal verschil in de manier hoe je opgroeid.
[..]
Nee. Integratie heeft niet alleen te maken met de persoon zelf, maar ook met de (Nederlandse) maatschappij. Het doet zeer pijn om je best te doen, maar alsnog aangesproken te worden voor iets dat jij niet hebt gedaan (en nooit zal doen) en om op deze manier de discussie ingetrokken te worden.
[..]
Dat zie je dus fout. Ik ben meer dan een Nederlander..
Eh... ik snap je vraag niet..?quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lees je nou wat je wil lezen? Want het lijkt er verdacht veel op.
Het racisme viert nog steeds hoogtij in Nederland.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb ik je verkeerd begrepen? Want ik begrijp niet wat je bedoelt.
Ehm, leg mij dat eens haarfijn uit aan de hand van mijn post. Want ik ben allergisch, met nadruk op allergisch, voor mensen die denken mij de mond te kunnen snoeren met de term 'racisme'. Dat is zéér kwalijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het racisme viert nog steeds hoogtij in Nederland.
Hoe kun je verwachten dat mensen je zien als een Nederlander, als je zelf erkent dat de Islam een onderdeel is van je identiteit?quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoe kun je verwachten dat mensen je zien als een Nederlander, als je zelf ook erkent dat Turkije ook een onderdeel is van je identiteit?
Hij voelt zich niet thuis in Nederland, omdat hij door de autochtone Nederlander niet als Nederlander gezien word.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ehm, leg mij dat eens haarfijn uit aan de hand van mijn post. Want ik ben allergisch, met nadruk op allergisch, voor mensen die denken mij de mond te kunnen snoeren met de term 'rascisme'. Dat is zéér kwalijk.
Dat kan dus niet en dan krijg je de problematiek die we nu in Nederland hebben.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoe kun je verwachten dat mensen je zien als een Nederlander, als je zelf ook erkent dat Turkije ook een onderdeel is van je identiteit?
De vraag is zeer duidelijk. Hier posten mensen die zich Nederlander vinden, maar de situatie zodanig ervaren door druk van buitenaf, dat zij zich genoodzaakt zien om Nederland steeds minder als thuisland te ervaren. Jij draait de situatie ten onrechte om. We hebben het hier namelijk niet over mensen die zichzelf overduidelijk niet als Nederlander zien.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eh... ik snap je vraag niet..?
Zolang je het Turk zijn ook in praktijk laat zien (bijvoorbeeld Turks spreken, Turkse gewoontes), dan gaat de gemiddelde autochtone Nederlander je niet als een Nederlander zien.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kun je verwachten dat mensen je zien als een Nederlander, als je zelf erkent dat de Islam een onderdeel is van je identiteit?
Hoe kun je verwachten dat mensen je zien als Nederlander, als je zelf erkent dat muntthee drinken ook een onderdeel is van je identiteit?
Waarom zou je jezelf geen Nederlander kunnen voelen als je je eigen roots verder ook erkent?
Denk je nu werkelijk dat het alleen maar 'of dit' 'of dat' is? Waarom zou het niet en en en kunnen?
quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij voelt zich niet thuis in Nederland, omdat hij door de autochtone Nederlander niet als Nederlander gezien word.
Ik leg dus de medeverantwoordelijkheid bij de Turken zélf.quote:Ik blijf erbij dat in veel gevallen het zo is dat je als je dit zegt: "Ik zal altijd een buitenstaander blijven." in werkelijkheid zegt: "Ik wil altijd een buitenstaander blijven."
Je snapt er niets van.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]![]()
Dit zei ik:
[..]
Ik leg dus de medeverantwoordelijkheid bij de Turken zélf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |