Afwerken van de binnenkant kost altijd een hoop tijd; alle technische installaties afwerken en aansluiten e.d.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:18 schreef innepin het volgende:
Update:
buitenkant is dichtHebben termijnrekeningen gekregen voor waterdicht dak én voor de volledige gevels. Dus nu gaan ze binnen verder.
Vraag me af hoe ze daar nog 5 maanden over willen doen... we gaan 't meemaken.
Maar nu eerst: op naar een informatieavond over gietvloeren. In Amsterdam, mocht iemand zin hebben in een borrel
Altijd leuk om iets gratis te krijgen. Waar had je het mee gewonnen?quote:Op woensdag 17 december 2014 19:58 schreef innepin het volgende:
Geen van beide, ik had een gratis interieuradvies gewonnen
Snap ik, maar dat is helemaal niet leuk want dan kan ik het niet ziiieehiiieeen.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Afwerken van de binnenkant kost altijd een hoop tijd; alle technische installaties afwerken en aansluiten e.d.
Oh, een like en win actie ding op facebook.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:34 schreef jasperve het volgende:
[..]
Altijd leuk om iets gratis te krijgen. Waar had je het mee gewonnen?
Nog specifieke dingen gezien waar je zelf echt niet aan gedacht had en gaaf zijn?
Nee, 't is een standaard nieuwbouwhuis, zoals jij zelf eerder ook al zei, d'r is weinig spannends mogelijk qua indeling, dus dit hadden we zelf ook wel verzonnenquote:Op donderdag 18 december 2014 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, die ontwerpen.Cliché na cliché. De stoelen, de lampen. Van een ontwerper verwacht je toch iets nieuws of verrassends. Maar misschien heb je voor wat betreft de indeling nog ideeën opgedaan?
I know, I know, maar de vloerofferte van 8000 euro zou letterlijk betekenen dat we geen geld meer hebben voor een keuken, en dan schiet die investering ook wel z'n doel voorbijquote:Op donderdag 18 december 2014 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
Wat de vloer betreft: ik ben een groot voorstander van zuinig zijn en je gehele budget in ogenschouw nemen. Maar je vloer is zo bepalend voor het huis. Als dat nou je droomvloer is, dan zou ik andere offertes opvragen en kijken of je zo de prijs van die eerste nog omlaag kunt krijgen.
Oh dat zijn echt al huizen aan het wordenquote:Op woensdag 7 januari 2015 09:55 schreef innepin het volgende:
Géén idee wat ze aan het doen zijn, maar er wordt in elk geval weer gewerkt![]()
[ afbeelding ]
Steigers zijn weg t/m onze burenDus ons huis nog net in de steigers.
Keuken definitief gemaakt, vloerenboer bezocht en waarschijnlijk gaat dat ook wel definitief door maar meneer wil eerst de kijkdag afwachten voordat we een vloer bestellen.
Dan gaan we lekker het huis van miss sly kopiëren, met visgraatvloer, witte keuken en Smeg koelkast (sorry sly) tralalala
![]()
Verder weinig te melden. Bezig met offertes en verder veel te druk om aan het huis te denken.
Nog niet besteld. We gaan gewoon voor een Ikea keuken. In U-vorm, wat een beetje moet omdat de wasbak nou eenmaal voor het raam moet (tenzij we extra geld willen besteden aan het boren en verleggen van die leiding, maar dat vind ik niet de moeite waard).quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh dat zijn echt al huizen aan het worden![]()
Wat voor keuken heb je besteld qua indeling enzo? (Helemaal niet nieuwsgierig ofzo
Magnolia shagmoliaquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:35 schreef miss_sly het volgende:
We wonen niet naast elkaar, dus ga vooral je gang![]()
Onze keuken is overigens niet wit, maar magnolia
Een visgraatvloet en een Smeg koelkast zijn ook gewoon vreselijk mooi
Ja, nou dat dus... alsof ie 1 ontwerp heeft dat ie bij elke klant kan hergebruiken, ongeacht persoonlijke wensenquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:59 schreef lunamatic het volgende:
Die ontwerpen vind ik vreselijk onpersoonlijk. Krijg er echt zo'n hotel-idee bij...
Ben benieuwd hoe het allemaal vordert straks
Oke ja wasbak onder het raam is ook wel het mooiste natuurlijk he.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Nog niet besteld. We gaan gewoon voor een Ikea keuken. In U-vorm, wat een beetje moet omdat de wasbak nou eenmaal voor het raam moet (tenzij we extra geld willen besteden aan het boren en verleggen van die leiding, maar dat vind ik niet de moeite waard).
[..]
Magnolia shagmoliaik vinnum wit
![]()
Ben zo benieuwd hoe het er straks in 't echt uit gaat zien
[..]
Ja, nou dat dus... alsof ie 1 ontwerp heeft dat ie bij elke klant kan hergebruiken, ongeacht persoonlijke wensen
Ja wou dat we er plek voor hadden. Wij nemen een L.quote:
Ik ookquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja wou dat we er plek voor hadden. Wij nemen een L.
Ben benieuwd hoe je huis gaat worden,.
Wauw gaan jullie straks is even een bak licht binnen krijgenquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:55 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Steigers worden weggehaald![]()
[ afbeelding ]
Het meest linker huis van de donker gekleurde huizen is van ons.
Die zolderramen!!![]()
Jup, vooral in de kamer waar ik alleen kom als het buiten donker isquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wauw gaan jullie straks is even een bak licht binnen krijgen
Agh is een kleinigheidje johquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:25 schreef innepin het volgende:
[..]
Jup, vooral in de kamer waar ik alleen kom als het buiten donker is![]()
Oh kijk aan. Wel jammer dat je vanaf nu minder goed kan zien hoe ver ze zijnquote:
Ja, nu is het onbevredigde nieuwsgierigheidquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh kijk aan. Wel jammer dat je vanaf nu minder goed kan zien hoe ver ze zijn
Ja dat is wel leuk. Wij krijgen maar een kijkdagquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:07 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, nu is het onbevredigde nieuwsgierigheid![]()
Gelukkig over 2 weken kijkdag. Kunnen we binnen spieken
Wat je kunt zien aan gras: dat is het Willem-Alexanderpark, bovenop de A2 tunnel. Een park dus.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw!
Wat voor uitzicht krijg je eigenlijk vanuit de woning?
Ik weet ook niet of wij er meer dan 1 krijgen hoor. eind januari kijkdag, eind april oplevering... ze blijven niet bezigquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja dat is wel leuk. Wij krijgen maar een kijkdag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O+
quote:Op zondag 11 januari 2015 14:31 schreef Saisai het volgende:
Het ontwerp van de architect vind ik volslagen inspiratieloos, dit kan iedereen wel bedenken. Is de architect toevallig een hippe vinexwijk vrouw die dit naast haar drukke leven als bakfiets moeder doet?
Zo komt het over namelijk.
Welkom in Nederland. Bijna elke nieuwbouw "rijtjeshuis" buurt sinds WO2 ziet er zo uit. Misschien kun je beter een KLB topic over openen als het je erg stoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt er wel degelijk iets persoonlijks van maken ipv zo'n 100 in een dozijn ontwerp.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:17 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Welkom in Nederland. Bijna elke nieuwbouw "rijtjeshuis" buurt sinds WO2 ziet er zo uit. Misschien kun je beter een KLB topic over openen als het je erg stoort.
Wat een onzin. Omdat je huis 13 in een dozijn is, wil niet zeggen dat het interieur dat ook moet zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:17 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Welkom in Nederland. Bijna elke nieuwbouw "rijtjeshuis" buurt sinds WO2 ziet er zo uit. Misschien kun je beter een KLB topic over openen als het je erg stoort.
Ik had het niet over het interieur...quote:Op zondag 11 januari 2015 18:44 schreef Saisai het volgende:
[..]
Wat een onzin. Omdat je huis 13 in een dozijn is, wil niet zeggen dat het interieur dat ook moet zijn.
Ja maar hier ging het wel over het interieur. Dus moeten we maar ruiken dat jij het over het bouw ontwerp hebt?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:48 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Ik had het niet over het interieur...
Maar natuurlijk!quote:Op zondag 11 januari 2015 18:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar hier ging het wel over het interieur. Dus moeten we maar ruiken dat jij het over het bouw ontwerp hebt?
Ik vind eigenlijk dat ons huis best origineel is, met die hoge gevel. De huizen achter ons zijn echt standaard saai rijtjeshuis. Daarom zijn we ook voor deze gegaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:17 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Ik vind hem alleraardigst!quote:Op zondag 11 januari 2015 19:33 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat ons huis best origineel is, met die hoge gevel. De huizen achter ons zijn echt standaard saai rijtjeshuis. Daarom zijn we ook voor deze gegaan.
Het ging over de architect, niet over het interieur:quote:Op zondag 11 januari 2015 18:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar hier ging het wel over het interieur. Dus moeten we maar ruiken dat jij het over het bouw ontwerp hebt?
maar ze bedoelde schijnbaar de interieurontwerperquote:Op zondag 11 januari 2015 14:31 schreef Saisai het volgende:
Het ontwerp van de architect vind ik volslagen inspiratieloos
Nou vooruit, een vinex-bakfiets-man danquote:Op zondag 11 januari 2015 19:52 schreef innepin het volgende:
Anyhowwww. De interieurarchitect is een man. Tsssk. Seksisten.
Zoveel ideeën heb ik nietquote:Op zondag 11 januari 2015 20:03 schreef Saisai het volgende:
[..]
Nou vooruit, een vinex-bakfiets-man dan
Jouw ideeën zijn iig beter
Nee, dat durfde ik nietquote:Op zondag 11 januari 2015 20:04 schreef Elleska het volgende:
heb je hem nog gemeld dat je het ontwerp prut vindt? gratis of niet, de ontwerper kan wel wat feedback gebruiken.
Nee, dat zou niet eerlijk zijn. Dan zou ik 't eerst aan hem eerlijk moeten vertellenquote:Op zondag 11 januari 2015 20:47 schreef Elleska het volgende:
gewaagd en hip is leuk als dat de opdracht is.
je had een aantal wensen en het is zijn taak om daar iets mee te doen. komt hij vervolgens aanzetten met zo'n onpersoonlijk plan waarin de meeste wensen niet eens in terugkomen.
dan mag hij nog blij zijn dat je hem hier niet met naam noemt. nogal slechte reclame.
Misschien ís het wel het huis van je vrienden?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat is echt precies het huis van vrienden van ons. Kei leuk.
Haha nee die wonen er al een half jaar.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:36 schreef innepin het volgende:
[..]
Misschien ís het wel het huis van je vrienden?
Dan ben ik wel benieuwd waar dat staat, zulke vergelijkbare huizen!quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha nee die wonen er al een half jaar.
Eindhovenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:23 schreef innepin het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd waar dat staat, zulke vergelijkbare huizen!
Ah, zo.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Eindhoven
Heb het wel explicit over binnen dan hé.
Maargoed al die nieuwbouw woningen lijken op elkaar.
En je maakt natuurlijk je eigen huis mooi en spannend en interessant door je eigen inbreng!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:38 schreef innepin het volgende:
[..]
Ah, zo.
Ja, er is idd weinig spannends aan de binnenkant.
Maar voor ons wordt het wel een hele veranderingWe zitten nu in een huis dat heel lang en smal is - onze woonkamer is deels iets van 2,5m breed en deels iets meer dan 3m breed dacht ik? Zoiets? Kan het mis hebben maar iig is het lang en smal
En boven is het erg klein. En alles is oud. En kraakt. En tocht.
En straks hebben de meiden kamers waar ze ook kunnen spelen, waar meer in past dan alleen een bed en een kast. En hebben we een huiskamer waar je niet noodgedwongen al je meubels tegen de muur moet zetten omdat je anders geen looppad meer hebt. En alles nieuuuuwwwwww ohhh de heerlijkheid.
Haha ik herken je verhaal helemaal. Naja behalve het stuk van de kinderen dan.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:38 schreef innepin het volgende:
[..]
Ah, zo.
Ja, er is idd weinig spannends aan de binnenkant.
Maar voor ons wordt het wel een hele veranderingWe zitten nu in een huis dat heel lang en smal is - onze woonkamer is deels iets van 2,5m breed en deels iets meer dan 3m breed dacht ik? Zoiets? Kan het mis hebben maar iig is het lang en smal
En boven is het erg klein. En alles is oud. En kraakt. En tocht.
En straks hebben de meiden kamers waar ze ook kunnen spelen, waar meer in past dan alleen een bed en een kast. En hebben we een huiskamer waar je niet noodgedwongen al je meubels tegen de muur moet zetten omdat je anders geen looppad meer hebt. En alles nieuuuuwwwwww ohhh de heerlijkheid.
Ja, dat wordt nog watquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En je maakt natuurlijk je eigen huis mooi en spannend en interessant door je eigen inbreng!
Nee, de meeste indelingen zijn niet heel bijzonder, maar je moet het je eigen maken, je eigen sfeer inbrengen. Je kunt nog zo'n mooi, bijzonder huis kopen, als je daar niets mee doet, is het ook niet spannend
Niet echt, tenminste, de slaapkamers min of meer verdeeld. Doen we definitief op de kijkdag de 29e. En we hebben natuurlijk het geweldige interieurontwerpquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ik herken je verhaal helemaal. Naja behalve het stuk van de kinderen dan.
Heb je al een indeling bedacht?
O, ik wel! Ik ga wel mee! Niet dat ik verwacht veel tegen te komen, maar voor het geval dat!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, dat wordt nog watIk heb geen geld voor heel veel nieuws. Wordt improviseren. Wil nog es langs wat kringloopwinkels en vlooienmarkten enzo maar niemand in mijn omgeving vindt dat leuk
Yay! IJ-hallen, 7-8 februari?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ik wel! Ik ga wel mee! Niet dat ik verwacht veel tegen te komen, maar voor het geval dat!
Ik ben nu ook bezig met wat nieuwe dingen zoeken om verder aan te kleden. Ik wil toch voor de lente wel klaar zijn binnen...behalve de kunst dan, dat verwacht ik maar gewoon nog niet, dan valt het ook niet tegen.
Er zit sinds kort een kringloopwinkel bij mij om de hoek, ben er wel eens binnengelopen, maar dat is echt alleen maar hobbymeuk zeg maar, meubels die echt alleen maar goed zijn als je er zelf enorm mee aan de slag mee wil.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, dat wordt nog watIk heb geen geld voor heel veel nieuws. Wordt improviseren. Wil nog es langs wat kringloopwinkels en vlooienmarkten enzo maar niemand in mijn omgeving vindt dat leuk
Ja, dat is ook vaak waar. De kringloop in Cuul schrééuwt gewoon 'Interieur dat overbleef toen opa naar het bejaardentehuis ging', daar heb je ook niks aan. Maar in Tiel is ie wel weer leuk. En verder gaat mijn kennis niet, dus ik weet niet waar ik moet zoekenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er zit sinds kort een kringloopwinkel bij mij om de hoek, ben er wel eens binnengelopen, maar dat is echt alleen maar hobbymeuk zeg maar, meubels die echt alleen maar goed zijn als je er zelf enorm mee aan de slag mee wil.
O ja, leuk! Volgens mij kan ik dan ook!quote:
Heel soms staat er wel iets fatsoenlijks, iets dat je meteen neer kan zetten, maar het meeste is oud, versleten en lelijkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, dat is ook vaak waar. De kringloop in Cuul schrééuwt gewoon 'Interieur dat overbleef toen opa naar het bejaardentehuis ging', daar heb je ook niks aan. Maar in Tiel is ie wel weer leuk. En verder gaat mijn kennis niet, dus ik weet niet waar ik moet zoeken
Je moet er doorhéééén kijken darling.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heel soms staat er wel iets fatsoenlijks, iets dat je meteen neer kan zetten, maar het meeste is oud, versleten en lelijk.
Ik ben niet zo creatief he?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:58 schreef innepin het volgende:
[..]
Je moet er doorhéééén kijken darling.
Denk in mogelijkheden.
Ik moest toch nog langskomen voor je beamerquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben niet zo creatief he?.
Maar sowieso niet heel handig voor jou, mijn kringloopwinkel.
Ik ben dankzij Puala met floor planner aan de gang geweest. Is ook leuk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:46 schreef innepin het volgende:
[..]
Niet echt, tenminste, de slaapkamers min of meer verdeeld. Doen we definitief op de kijkdag de 29e. En we hebben natuurlijk het geweldige interieurontwerp![]()
Kringlopenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Oh, ja, dat heb ik ook al een paar keer gedaanquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ben dankzij Puala met floor planner aan de gang geweest. Is ook leuk.
Oh, dat wil ik wel! Maar even kijken of ik dat weekend kan, want er staat een festival in mijn agenda.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:06 schreef innepin het volgende:
[..]
Kom je ook mee naar de IJ-hallen met Sly & mij?
Oh ja, dat is ook pas maanden geledenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:02 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik moest toch nog langskomen voor je beamer
Valt vast wel te combinerenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:07 schreef Chell het volgende:
[..]
Oh, dat wil ik wel! Maar even kijken of ik dat weekend kan, want er staat een festival in mijn agenda.
Ja I knowquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, dat is ook pas maanden geleden.
Géén idee nog. Weet nog niet eens of ik mag of een andere fotograaf. Dus even afwachten. Maar het lijkt me wel tof, IJ-hallen staan al een poosje op de wishlist.quote:
Lijkt me heel verstandig danquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:09 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja I knowIk kom niet zo vaak in Amsterdam, sorry hoor. En als ik er ben is 't omdat het móet en heb ik meestal twee minimensjes (en een echtgenoot) bij me en dan ga ik dus ook niet bij je langs
Ik moet binnenkort een schildering maken in A'dam, kom ik 'm gelijk ophalen k?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lijkt me heel verstandig dan.
Het heeft ook geen haast, ding eet geen brood en ligt niet in de weg verder.
Pech voor je ventquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:09 schreef Chell het volgende:
[..]
Géén idee nog. Weet nog niet eens of ik mag of een andere fotograaf. Dus even afwachten. Maar het lijkt me wel tof, IJ-hallen staan al een poosje op de wishlist.
Volgens mij gaat mijnme haten als ik ga kringlopen
Surequote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:13 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik moet binnenkort een schildering maken in A'dam, kom ik 'm gelijk ophalen k?
Ik ben zuinig op dezequote:
Hij vindt jou toch al mooi?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:14 schreef Chell het volgende:
[..]
Ik ben zuinig op dezeIk wil 'm houden.
Maar hij is nog niet helemaal overtuigd dat "ouwe troep" heus mooi is(kan zijn)
Ik heb ook geen idee wie je bent hoor, ik wou gewoon even de kutopmerking makenquote:
Glad to be of servicequote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee wie je bent hoor, ik wou gewoon even de kutopmerking maken.
Dan openen we wel een nieuw deel, beetje leven in de brouwerij is wel zo gezellig, en het was min of meer ontopicquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:21 schreef Chell het volgende:
[..]
Glad to be of serviceIk kan het wel hebben
![]()
Maar we zijn wel enorrrrrrrm Innepins topic aan het verslowchatten
Waardeloze mod jijquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan openen we wel een nieuw deel, beetje leven in de brouwerij is wel zo gezellig, en het was min of meer ontopic.
Regels, op FOK!?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:22 schreef innepin het volgende:
[..]
Waardeloze mod jij![]()
Of is dit een geval van 'de regels gelden niet voor de regelmakers'?
I'm gamequote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:24 schreef Chell het volgende:
Misschien moeten we HW ook meenemen naar de IJ-hallen. Voor inspiraaaaaaasie
En ook wel van rommelmarkten etc. niet elke week ofzo, maar af en toe vind ik het wel leuk om te kijken wat voor meuk mensen allemaal hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:25 schreef innepin het volgende:
Ahhh gezellig![]()
HW houdt wel van wat vrouwelijk gezelschap.
Zo zijn wij, deceitful and untrustworthyquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:31 schreef Chell het volgende:
Kun je goed afdingen HeatWave? Da's handig, want vrouwen kunnen zo slecht verbloemen dat ze het artikel TOCH wel gaan kopen. Mannen kunnen echt veel beter desintresse veinzen.
Sorry, ik moet soms ook iets doen op mijn werkquote:
Komt goed, wij vertellen wel hoeveel we zouden willen betalen en jij gaat onderhandelenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo zijn wij, deceitful and untrustworthy.
Komt wel goed denk ik, al ben ik dan weer niet zo bekend met prijzen voor meubels etc.
Ja ik ook. En lunchen. Maar nu ben ik tot 18 uur weer hierquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sorry, ik moet soms ook iets doen op mijn werk.
Je ziet nu veel koperkleurige lampen en accessoires. Vind ik mooi.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:09 schreef innepin het volgende:
Ook welkom: inspiratie voor een toffe lamp voor boven de eetkamertafelWe hebben nu alleen spotjes, dus geen flauw idee waar ik moet beginnen. Dennis wil graag zo'n industrieel ding dat je nu overal hebt, en dat vind ik ook wel een plan, maar misschien is er nog wel iets veel mooiers waar ik het bestaan nog niet van ken.
Ben benieuwd waar jullie op uit komen. Ik heb pas een kleur gekozen toen we er inzaten en de lampen en gordijnen hingen. Mijn muur (niet de hele lange maar die met de deur van de hal) is groen. Al vijf jaar (een record) maar ik ben er nog steeds blij mee.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:16 schreef innepin het volgende:
Hij is heel leuk sly! Waar had je 'm vandaan?
En ja je vloer![]()
@Cathmar ja dat vind ik wel een leuke trend, al dat koper. Al hebben we ook nog geen kleur bedacht voor verder in de woonkamer, wat het wat lastig kiezen maakt.
http://www.hetechtelandleven.nl/c-2759054/kasten/quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:16 schreef innepin het volgende:
Hij is heel leuk sly! Waar had je 'm vandaan?
En ja je vloer![]()
@Cathmar ja dat vind ik wel een leuke trend, al dat koper. Al hebben we ook nog geen kleur bedacht voor verder in de woonkamer, wat het wat lastig kiezen maakt.
Ik vind ze wel leuk!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:23 schreef Chell het volgende:
Ik vind van die betonnen hanglampen ook gaaf. Die zijn er ook in kleinere formaten.
En ik vind deze van IKEA ook tof:
[ afbeelding ]
Die groenblauwige dan.
Maar ja, IKEA. Die heeft straks dus weer iedereen.
Oh wat ben ik blij met jouw foto's.... Soneal wil nog wel eens naar de woonkamer wijzen en het dan "mijn speelgoedkamer" noemen, maar hij is niet de enigequote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Hier hebben ze ook leuk spul, in diverse prijscategorieën: http://www.vandijkenko.nl/nl/
[ link | afbeelding ]
Dat witte krukje komt daar vandaan, was maar 15 euro.
Ik woon nu in een Ikea-showroomquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind ze wel leuk!
En ik vind het zelf dan weer prima om ook iets van Ikea ertussen te hebben als ik dat toevallig mooi of handig vind, als maar niet mijn hele huis Ikea is
Nou, dit is alleen met Sinterklaas en een beetje in de maand december. Anders is de groene kast de kast waar haar speelgoed staat en wordt de rest in principe (let op deze twee woordjesquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh wat ben ik blij met jouw foto's.... Soneal wil nog wel eens naar de woonkamer wijzen en het dan "mijn speelgoedkamer" noemen, maar hij is niet de enige
Ik heb dat ook gehad hoor. Ik moest eens vrij plots verhuizen, had geen rode cent, maar ook geen meubels (allemaal bij ex). Dus tja, ritje Ikea, de hele mikmak in de aanhanger en thuis in elkaar gezet. Binnen een dag een ingericht eigen plekjequote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:29 schreef Chell het volgende:
[..]
Ik woon nu in een Ikea-showroom![]()
Niks mis met Ikea, maar een lamp mag van mij wel een blikvanger zijn en dus anders-dan-anders.
(mijn volgende huis, hopelijk snel! wordt echt véél minder IKEA)
Ik was ooit zwanger en besloot dat alles hoogglans wit en Ikea moest zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gehad hoor. Ik moest eens vrij plots verhuizen, had geen rode cent, maar ook geen meubels (allemaal bij ex). Dus tja, ritje Ikea, de hele mikmak in de aanhanger en thuis in elkaar gezet. Binnen een dag een ingericht eigen plekje
Situatie as we speak, en behalve die bakken met bloemen (die uiteraard aan het eind van de dag in een Kallax verdwijnen) is het de standaard situatiequote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dit is alleen met Sinterklaas en een beetje in de maand december. Anders is de groene kast de kast waar haar speelgoed staat en wordt de rest in principe (let op deze twee woordjes) iedere dag opgeruimd en meegenomen naar zolder.
Nee, de tegelvloer is in het hoge deel waar de eettafel staat.... de parketvloer lag er echt al (een paar dagen) toen jij er was om de muurschildering te makenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:52 schreef innepin het volgende:
Hé had je daar niet eerst een tegelvloer?
Oh. Nou ja. Slecht geheugenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de tegelvloer is in het hoge deel waar de eettafel staat.... de parketvloer lag er echt al (een paar dagen) toen jij er was om de muurschildering te maken
Uhhuh....quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:38 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb een mooie mix van IKEA, krijgertjes en Xenos.
Lekker belangrijk, het ziet er wel leuk uit verder, later als ik groot ben komt er wel een keer iets echt fatsoenlijks.
Van Dijk en Ko wou ik ook tippen. Als je dan toch bij de IJ-hallen bent...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Hier hebben ze ook leuk spul, in diverse prijscategorieën: http://www.vandijkenko.nl/nl/
[ link | afbeelding ]
Dat witte krukje komt daar vandaan, was maar 15 euro.
Het geld is in andere dingen gestopt ipv meubels en dat soort totaal nutteloze dingenquote:
Zoals 85 laptops die je vervolgens weer ging verkopenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het geld is in andere dingen gestopt ipv meubels en dat soort totaal nutteloze dingen.
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Situatie as we speak, en behalve die bakken met bloemen (die uiteraard aan het eind van de dag in een Kallax verdwijnen) is het de standaard situatie
[ afbeelding ]
Alles wordt nagemaaktquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:34 schreef innepin het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik mooi
En onbetaalbaar.
Ja, die is wel echt duur. Zoiets is er bij Flinders toch ook wel in een iets goedkopere uitgaven. Niet hetzelfde, maar ongeveerquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:34 schreef innepin het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik mooi
En onbetaalbaar.
Ik heb op zich altijd wel een aangename combinatie kunnen vinden tussen een woonkamer voor volwassenen en een woonkamer voor kinderen. Maar als we onze verbouwing achter de rug hebben, ga ik ook nog iets meer speelgoed in hun kamers onderbrengen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:05 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Herkenbaar!
Tot ik het laatst zo enorm zat was dat ik alles behalve het keukentje naar hun slaapkamer deed. En ik heb heel veel weg gegeven. Ik wil mijn woonkamer terug. Ben ook laatst gevallen voor een mooi wollen kleed ipv 'praktisch voor de kinderen'.
Yay!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik meld me alvast voor de IJhallenmeet.
Deze komt van Flinders hequote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, die is wel echt duur. Zoiets is er bij Flinders toch ook wel in een iets goedkopere uitgaven. Niet hetzelfde, maar ongeveer
Ja zag ik, vandaar ook dat ik zeg dat ze daar ook wel soortgelijke hebben voor een interessantere prijsquote:
Mijn grote kinderen hebben al hun speelgoed boven. Peuter zusjes en Barbie en lego friends zijn geen handige combi.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb op zich altijd wel een aangename combinatie kunnen vinden tussen een woonkamer voor volwassenen en een woonkamer voor kinderen. Maar als we onze verbouwing achter de rug hebben, ga ik ook nog iets meer speelgoed in hun kamers onderbrengen.
Ja, leuk is dat he!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:48 schreef innepin het volgende:
Oh sly die 2e is leuk, met dat snoer zo!
True, maar een nieuwe bank is wel duurquote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:54 schreef miss_sly het volgende:
Ja, maar weet je, een blik verf is zo duur niet. Dus als je nu een kleur kiest en je koopt over een tijdje een nieuwe bank en de muur is niet meer goed van kleur, koop je een blik verf en verander je de kleur.
Ja, maar dus kun je nu een kleur kiezen die past bij wat je nu hebt en verven als je een nieuwe bank koopt en de kleur niet meer zou passen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:02 schreef innepin het volgende:
[..]
True, maar een nieuwe bank is wel duur
Nou ja. Nog maar even over hebben thuis, en de kijkdag afwachten.
Over 3 maanden is het gewoon al af!
Ik heb steeds het gevoel dat ik al dingen in zou moeten pakken maar ik zou dan weer niet weten wat
Heb je ook helemaal gelijk in.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar dus kun je nu een kleur kiezen die past bij wat je nu hebt en verven als je een nieuwe bank koopt en de kleur niet meer zou passen.
Daar ga ik niet over, dat is tussen jou, je man en je bankrekeningquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:04 schreef innepin het volgende:
[..]
Heb je ook helemaal gelijk in.
Maar eigenlijk wil ik gewoon die lelijke donkergrijze bank sowieso niet meenemen
Misschien moet je dat juist wel doen, dan ziet hij dat het vreselijk misstaat in het nieuwe huis en sparen jullie ultrasupersnel voor een nieuwe bankquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:04 schreef innepin het volgende:
[..]
Heb je ook helemaal gelijk in.
Maar eigenlijk wil ik gewoon die lelijke donkergrijze bank sowieso niet meenemen
Euh, heb je dat drama indertijd niet meegekregen?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:48 schreef innepin het volgende:
Hadden jullie (en Claudia!) kleuren voor je woonkamer gekozen vóórdat je er in ging? Of pas later?
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:21 schreef miss_sly het volgende:
Dan verf je niets en koop je een nieuwe bank
Hahahahahaha jawel, maar het is zulk leuk vermaak om jou over je eeuwige keuzestress te zien pratenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Euh, heb je dat drama indertijd niet meegekregen?Voor de slaapkamers en zolder was ik er al uit. Voor de woonkamer nog niet. Wit bleek toch wel erg kaal, dus werd het een soort mintkleur. Tijdens het verven werd ik ziek en sindsdien ging ik elke keer bijna over m'n nek als ik de muur zag. Dus heb ik de muur het weekeinde erna alsnog van kleur veranderd.
Net verhuisd:
[ afbeelding ]
Eerste verfbeurt:
[ afbeelding ]
Tweede verfbeurt:
[ afbeelding ]
Dan zou ik het zeker even afwachten. Als ze het een beetje netjes spuiten, hoef je niet te behangen voorlopig. Ga je op den duur misschien wel iets willen doen, maar dan is het niet direct noodzakelijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:22 schreef innepin het volgende:
[..]![]()
Nou ik zag wel op die binnen-foto's dat de muren gewoon mooi wit gespoten worden. Als dat kwalitatief nou een beetje meevalt, ga ik in elk geval niet, zoals eerst gedacht, alle muren van het hele huis behangen met vliesbehang en daarna wit verven (dat schept een stuc-achtig-effect). Scheelt toch weer
Ja dat snap ik wel, maar zolang het in gedachten nog wel kan maak je andere keuzesquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:20 schreef innepin het volgende:
Uh maar Leandra, hij is niet tégen een nieuwe bank. We zijn allebei voor. De bankrekening protesteert alleen, en het huis zelf kost ook al genoeg om in te richten.
Die laatste foto maak het ook helemaal af met die zonnestralen hèquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Euh, heb je dat drama indertijd niet meegekregen?Voor de slaapkamers en zolder was ik er al uit. Voor de woonkamer nog niet. Wit bleek toch wel erg kaal, dus werd het een soort mintkleur. Tijdens het verven werd ik ziek en sindsdien ging ik elke keer bijna over m'n nek als ik de muur zag. Dus heb ik de muur het weekeinde erna alsnog van kleur veranderd.
Net verhuisd:
[ afbeelding ]
Eerste verfbeurt:
[ afbeelding ]
Tweede verfbeurt:
[ afbeelding ]
En Hij zag dat het goed was, inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die laatste foto maak het ook helemaal af met die zonnestralen hè![]()
Zelfs als je die kleuren minder zou vinden dan de kleur op foto 2 ga je toch voor foto 3
Halleluja trouwens, vrijwel exact de kast die ik voor Matilda's kamer kocht (voor iets van 70 euro) en opknapte staat daar voor 695 euro te koopquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
http://www.hetechtelandleven.nl/c-2759054/kasten/
https://www.rachmaninoffshop.nl/collectie/quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan zou ik het zeker even afwachten. Als ze het een beetje netjes spuiten, hoef je niet te behangen voorlopig. Ga je op den duur misschien wel iets willen doen, maar dan is het niet direct noodzakelijk.
Wat voor kleur bank hebben jullie gezien? Kan ik verder nadenken over de kleuren!
Ja, natuurlijk. Zij knappen hem op, verven hem, en hebben de overheadkosten. En er zijn genoeg mensen die dat ervoor betalenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:33 schreef innepin het volgende:
[..]
Halleluja trouwens, vrijwel exact de kast die ik voor Matilda's kamer kocht (voor iets van 70 euro) en opknapte staat daar voor 695 euro te koop
Heel erg mooiquote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:40 schreef innepin het volgende:
[..]
https://www.rachmaninoffshop.nl/collectie/
Die turquoise-achtige 2 vind ik allebei erg tof.
Wat kilo's erbijquote:Op maandag 19 januari 2015 15:50 schreef HeatWave het volgende:
Je bent ook niets veranderd eigenlijk he?.
Zag je FB foto, wou niet in het openbaar slijmenquote:
Je komt liever in het topic pochen dat we ook facebookvriendjes zijn?quote:Op maandag 19 januari 2015 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zag je FB foto, wou niet in het openbaar slijmen.
Ja, dat was mijn doelquote:Op maandag 19 januari 2015 16:11 schreef innepin het volgende:
[..]
Je komt liever in het topic pochen dat we ook facebookvriendjes zijn?
"Je bent niks veranderd" betekent helemaal niet per se dat je me een lekker wijf vindt, HWquote:Op maandag 19 januari 2015 16:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn doel.
Neem nou toch verdomme eens een compliment aan als ik je vertel dat je een lekker wijf bent, wijf.
Wel in mijn geval natuurlijkquote:Op maandag 19 januari 2015 16:14 schreef innepin het volgende:
[..]
"Je bent niks veranderd" betekent helemaal niet per se dat je me een lekker wijf vindt, HW
I tryquote:Op maandag 19 januari 2015 16:16 schreef innepin het volgende:
Hihi.
Ik vind mijn topic heel gezellig!
Ik wou dat ik de mannen van me af kon slaan in mijn topic.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:16 schreef innepin het volgende:
Hihi.
Ik vind mijn topic heel gezellig!
Dit zijn niet zomaar mannen. Dit is HeatWave. Die mag dat.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wou dat ik de mannen van me af kon slaan in mijn topic.
Hihihi we aim to pleasequote:Op maandag 19 januari 2015 17:29 schreef Chell het volgende:
Wat een liefde hier <3 Mijn favo topic dit, echt!
Gefeliciteerd Innepin!
Danku!quote:Op maandag 19 januari 2015 20:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
Lurker komt even binnenwapperen om de jarige te feliciteren dus bij deze: van harte proficiat en veel gelukkige verjaardagen in je nieuwe sponde
Duette. Is er ook verduisterend, maar je zit dan nog wel met een kiertje, waarschijnlijk.quote:
Ik vind ze ook niet prachtig.. Maar ze zijn ontzettend praktisch... Ik houd van praktischquote:Op donderdag 29 januari 2015 20:23 schreef innepin het volgende:
Ik moest 'm even googlen, maar dat is idd wel een idee. Weet nog niet of ik 't mooi vind. Ik ben niet zo van de streepjes
In mijn huis in Wijchen had ik ook enorme ramen in de achterwand ivm vide. Als je niet te zware gordijnen neemt, werkt zo'n gordijnstok prima.quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:19 schreef innepin het volgende:
Ik vind gordijnen prima, maar ik heb al moeite met gordijnen dichttrekken op normale hoogte. Dan moet je echt met zo'n gordijnstok werken en een flinke ook, ik vraag me af of dat nog werkbaar is.
Zoals hier dus de achterkant: ramen van dakgoot tot grond.quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:19 schreef innepin het volgende:
Ik vind gordijnen prima, maar ik heb al moeite met gordijnen dichttrekken op normale hoogte. Dan moet je echt met zo'n gordijnstok werken en een flinke ook, ik vraag me af of dat nog werkbaar is.
Hihi ja ik ga toch al een beamer kopen voor het muurschildergebeuren, dus dan kunnen we mooi projecteren op de andere kant van de muur van onze slaapkamer. Als ik een rijtje bioscoopstoelen vind koop ik zequote:Op donderdag 29 januari 2015 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, de thuisbioscoop!![]()
Heb je al buren ontmoet?
Ja zoiets idd, met een koord! Dat zou wel werken. Weet alleen niet of ik ze dan tot de grond zou laten lopen. Denk het haast wel, anders ziet t er ook raar uit, dat je dan 3.60m gordijn hebt hangen, van nok tot beneden, en dan een meter ofzo niksquote:Op donderdag 29 januari 2015 21:28 schreef Elleska het volgende:
ik zag laatst ergens gordijnen die op een rail zaten zoals lamellen.
die kan je dus met een koord open (en dicht) doen net zoals je lamellen voor het raam weg kan schuiven.
edit, of een elektrisch systeem.
Wat moet er allemaal nog gebeuren dat ze nog 2,5 maand bezig zijn?quote:Op donderdag 29 januari 2015 19:38 schreef innepin
En prognose oplevering (afhankelijk van vooral de gemeente, als die de straat es gaat maken) is week 16 (half april)!
Hoi stadsgenoot! In welke hoek woon jij?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:58 schreef caspervc het volgende:
Ik ga je volgen, want je nieuwe huis staat in mijn stadsie!
Vind ik wel mooi ja. De eerste de beste die ik op internet vond ging alleen niet hoger dan 3m. Wordt ook wel een zwaar geheel natuurlijkquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:06 schreef Barrah het volgende:
Dit soort systemen zijn er vast nog wel meer. Lijkt me ideaal met zo'n groot raam. Er zit vast een bepaalde maximale hoogte aan. Je zou twee boven elkaar kunnen doen, of het onderste deel 'normale' gordijnen. Hoe verduisterend het werkt hangt af van de stof die je uitzoekt.
Badkamerquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:35 schreef eltinio het volgende:
[..]
Wat moet er allemaal nog gebeuren dat ze nog 2,5 maand bezig zijn?
Ik zie badkamer/wc installatie, meterkast en misschien nog wat cv maar verder?
Hoograven (oude deel <3)quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:09 schreef innepin het volgende:
[..]
Hoi stadsgenoot! In welke hoek woon jij?
Zeker als je een verduisterende stof wil, want die is toch altijd wat zwaarder.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:10 schreef innepin het volgende:
[..]
Vind ik wel mooi ja. De eerste de beste die ik op internet vond ging alleen niet hoger dan 3m. Wordt ook wel een zwaar geheel natuurlijk
En vergeet de nutsbedrijven niet! Die hebben veel tijd nodig en weigeren vaak tegelijkertijd te werken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:11 schreef innepin het volgende:
[..]
Badkamer
Wc
Aansluiten stadsverwarming (zijn ze nu mee bezig)
Elektra
Stoep
Straat
Egaliseren tuin
Zoiets volgens mij.
Voor een groot deel zijn ze afhankelijk van wanneer de gemeente komt bestraten.
Leuk! Hebben wij ook nog gekeken naar huizen. We wilden niet per se nieuwbouw namelijk. Helaas niks geworden.quote:
Ja precies... het moet wel te bedienen zijn...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker als je een verduisterende stof wil, want die is toch altijd wat zwaarder.
Oh ja. meh. Nou ja, gas hebben we al geen last van, want stadsverwarming, en die is gisteren aangesloten geloof ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker als je een verduisterende stof wil, want die is toch altijd wat zwaarder.
Zeker leuk! Je moet daar geluk hebben dat er wat te koop staat wat je ligt. Wij wilden persé niet in de nieuwbouw. Ik ben fan van oude wijken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:44 schreef innepin het volgende:
[..]
Leuk! Hebben wij ook nog gekeken naar huizen. We wilden niet per se nieuwbouw namelijk. Helaas niks geworden.
Ik ook! Maar we wonen nu in een oude wijk, in een oud huis, en urghhhh bagger. Meneer wilde juist graag nieuwbouw want dan ben je van alle ellende van een oud huis af, en daar had ie wel een punt. Ik vind het wel een heerlijk idee, dat alles NIEUW is, deze keer. Had absoluut géén zin om te klussen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:12 schreef caspervc het volgende:
[..]
Zeker leuk! Je moet daar geluk hebben dat er wat te koop staat wat je ligt. Wij wilden persé niet in de nieuwbouw. Ik ben fan van oude wijken.
B wilde ook heel graag nieuwbouw, want inderdaad, alles nieuw en met garantie. En inderdaad, het is ook echt fijn! Alle tijd en energie kun je stoppen in het maken van sfeer in je huis, ipv telkens weer achter gedoe aan moeten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:14 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik ook! Maar we wonen nu in een oude wijk, in een oud huis, en urghhhh bagger. Meneer wilde juist graag nieuwbouw want dan ben je van alle ellende van een oud huis af, en daar had ie wel een punt. Ik vind het wel een heerlijk idee, dat alles NIEUW is, deze keer. Had absoluut géén zin om te klussen.
Een oude woning is al het gedoe van een nieuwbouwwoning en nog een hoop meerquote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond nieuwbouw anders ook nog een hoop gedoe! Maar jullie zijn waarschijnlijk veel meer gewend wat dat betreft. Ik heb nooit een oude woning verbouwd of later verbouwen, alleen een beetje opgeknapt.
Ja precies. Ik ben benieuwd. In ons blok huizen zijn weinig kinderen die ouder dan 2 zijn, het zijn héél veel jonge stellen die nog geen kinderen hebben.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben ook nog steeds blij met ons jongegezinnenbuurtje. De kinderen hebben al vriendschappen voor het leven.
O, wat tof en lief!quote:Op zondag 1 februari 2015 17:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja precies. Ik ben benieuwd. In ons blok huizen zijn weinig kinderen die ouder dan 2 zijn, het zijn héél veel jonge stellen die nog geen kinderen hebben.
In ander tof nieuws: mijn schoonmoeder vindt het schandalig dat we ons lelijke kleine bed met 20 jaar oud matras zouden moeten meeverhuizen dus die geeft ons een nieuw bed en matras![]()
Geen idee, gewoon een Ikea bedquote:Op zondag 1 februari 2015 18:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, wat tof en lief!
Weet je al wat je wil?
Nee, duh, ik snap dat het een beetje normaal moet zijn qua kostenquote:Op zondag 1 februari 2015 21:35 schreef innepin het volgende:
[..]
Geen idee, gewoon een Ikea bedIk ga d'r niet op kosten jagen met een Auping natuurlijk, en het aanbod staat binnen een bepaalde prijsklasse
![]()
Maar ohhh de heerlijkheid! Een nieuw bed! Een groter bed dan onze 1.40 waar mijn man altijd diagonaal in ligt! Een matras waar ik niet alleen maar in de kuil kan liggen (vooruit, 't is een heerlijk matras, maar hij is wel echt aan vervanging toe)
Overigens was haar eerste idee van een cadeau om ons geld te geven voor een nieuwe klokVind ik dit toch leuker
O, dagje werk, toch?quote:Op zondag 1 februari 2015 21:36 schreef innepin het volgende:
Overigens heeft de peuter besloten dat ze een kamer wil met heel veel dieren. Een muurschildering. Dus we hebben samen plaatjes zitten googlen en gelukkig voor mij heeft ze de allermakkelijkste uitgekozen![]()
[ afbeelding ]
Fotobehang?quote:Op zondag 1 februari 2015 21:36 schreef innepin het volgende:
Overigens heeft de peuter besloten dat ze een kamer wil met heel veel dieren. Een muurschildering. Dus we hebben samen plaatjes zitten googlen en gelukkig voor mij heeft ze de allermakkelijkste uitgekozen![]()
[ afbeelding ]
Heb er nog niet veel over nagedacht, want met alle kosten die er aankomen had ik van z'n langzalzeleven niet gedacht dat we een nieuw bed zouden kunnen krijgenquote:Op zondag 1 februari 2015 22:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, duh, ik snap dat het een beetje normaal moet zijn qua kosten
Ik bedoel meer of je een bepaalde stijl in bedachten hebt of een boxspring wil, zoiets
Dagjequote:Op zondag 1 februari 2015 22:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dagje werk, toch?
En ik ga mee de 8e!
Hoe bedoel je dat eerste? We hebben toch uitvoerige fb-discussies erover gehadquote:Op zondag 1 februari 2015 22:50 schreef Lamb29 het volgende:
*Volg!![]()
Nog eens goed zitten kijken maar zie nu dat dit nieuwbouwproject wel eens op mijn fb voorbij kwam en ik er met mijn vingers in mijn oren lalalalaala-end voorbij ben gescroldJe kijkt echt precies richting ons, geloofd dat je het buur-kantoorgebouw ziet.
Ben heel benieuwd wat het gaat worden!
Hier hangt er nu heel groot "Te koop" op het raam maar we gaan er vanuit dat we over een klein jaar gaan starten met verbouwen.
Ik moet even overleggen met lief. Ik wil wel heel graag, nu met ons nieuwe huis in zicht helemaal natuurlijkquote:Op zondag 1 februari 2015 21:39 schreef innepin het volgende:
Oh ja,
zondag 8 februari: IJ-hallen meet! Who's in?
Duh, inspiratie opdoen voor je nieuwe huis is dan JUIST haske belangrijkquote:Op maandag 2 februari 2015 09:57 schreef Chell het volgende:
[..]
Ik moet even overleggen met lief. Ik wil wel heel graag, nu met ons nieuwe huis in zicht helemaal natuurlijkMaar we krijgen dus donderdag de sleutel en ik weet niet of we het weekend al keihard aan het klussen gaan.
Hélemaal mee eens! En ik weet ook wel wat ik kies als ik moet kiezen tussen voorstrijken of IJ-hallen. Plus dat ik een stoelenprojectje heb en en en en en. Dus. Het moet gewoonquote:Op maandag 2 februari 2015 09:57 schreef innepin het volgende:
[..]
Duh, inspiratie opdoen voor je nieuwe huis is dan JUIST haske belangrijk
Hahaha, maak je niet van de gelegenheid gebruik om te sorteren?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:55 schreef innepin het volgende:
We hebben trouwens gisteren een theoretische planning zitten maken. Ik kan er heel slecht tegen dat we nog geen duidelijke opleverdatum is, want dan kan ik nog geen lijstjes maken en definitieve planningen enzo.
Ze zeiden dat het waarschijnlijk week 16 wordt, de oplevering. Dat komt goed uit voor kleuterdochter, want die heeft op d'r huidige school meivakantie van 27 april t/m 10 mei, terwijl d'r nieuwe school van 2 t/m 17 mei vakantie heeftDus dacht ik, als we het dan zo regelen dat we vóór 17 mei over zijn, dan kan ze mooi na de meivakantie beginnen op de nieuwe school. Zou mooi zijn als dat lukt
En ik ben begonnen met inpakken. Heb vijf verhuisdozen vol met fotoalbums, losse foto's en fotolijstjes, belachelijk
Dit was na het sorterenquote:Op maandag 2 februari 2015 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hahaha, maak je niet van de gelegenheid gebruik om te sorteren?
Theoretisch gesproken moet dat wel lukken, dan zou je vier weken hebben. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van wanneer de diverse leveranciers hun dingen kunnen komen doen, hoe lang dat duurt en hoe lang je er dan niet op mag/bij kunt. Maar je hebt alleen de houten vloer? Dat was bij ons toch wel een week, volgens mij, van ondervloer tot klaar en je mag er op.
Wat doe je boven op de vloeren?
Je kunt later de auto ophalen en je spullen oppikken terwijl er iemand bij wacht. Ik denk dat parkeren bij de IJ-hallen nogal problematisch gaat worden en bovendien moet je daar betalen. Bij ons niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:05 schreef innepin het volgende:
Yay! We zijn al met 3. En Heatwave natuurlijk ook, die moet zich nog even melden. En Claudia?
Sly, ik kom graag bij jou verzamelen, maar is dat handig met vervoer van alle spullen die ik ga kopen?
In dat geval: dealquote:Op maandag 2 februari 2015 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt later de auto ophalen en je spullen oppikken terwijl er iemand bij wacht. Ik denk dat parkeren bij de IJ-hallen nogal problematisch gaat worden en bovendien moet je daar betalen. Bij ons niet.
Strak schema, maar moet kunnen.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:02 schreef innepin het volgende:
[..]
Dit was na het sorteren![]()
![]()
Houten vloer moet wachten op vloerverwarming en opstookprotocol, helaas. En ook liever eerst de keuken plaatsen en dan pas de vloer. Want met het vloer leggen kun je een week lang eigenlijk niks doen.
Planning is dan zo:
Week 1: vloerverwarming, vloerverwarming dichtsmeren, boven laminaat leggen, beginnen opstookprotocol
Week 2: opstookprotocol, aansluitingen keuken, keuken plaatsen, boven muren/laminaat oid, zolder volgooien met zooi![]()
Week 3: meidenkamers, muren beneden (nog geen idee wat/hoe), uitloop keuken, zoveel mogelijk al verhuizen, en dan de vloer
Week 4: vloer, verhuizen
Zoiets denk ik. Opstookprotocolgebeuren duurt 2 weken. Voor die tijd mag de vloer er nog niet op.
Denk het wel ja.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Strak schema, maar moet kunnen.
Dat opstookprotocol hebben wij niet gehad. Is dat omdat wij de vloerverwarming al tijdens de bouw hebben laten aanleggen?
Dichtsmeren? Als in egaliseren?quote:Op maandag 2 februari 2015 10:08 schreef innepin het volgende:
[..]
Denk het wel ja.Misschien hebben ze dat al voor je gedaan?
Geen idee, wij moeten het iig wel, om bobbels/scheuren/gedoe te voorkomen. Dus dan doen we dat maar.
En we gaan dus proberen zelf de vloer dicht te smeren van tevoren. Ben benieuwd hoe dat gaat
Mwah ik geloof dat het niet zo drastisch is allemaal. Maar ze gaan in de dekvloer frezen (ik typte vrezenquote:
O, als de leidingen erin gelegd zijn?quote:Op maandag 2 februari 2015 10:21 schreef innepin het volgende:
[..]
Mwah ik geloof dat het niet zo drastisch is allemaal. Maar ze gaan in de dekvloer frezen (ik typte vrezen) voor de vloerverwarming en die sleuven moeten dan dichtgesmeerd worden met snelcement of tegellijm.
Ja precies, maar dichtsmeren van die verwarmingssleuven kan toch nooit heel moeilijk zijn? (Zegt zij optimistisch). Het is niet dat de vloer van zichzelf niet egaal is. De vloerverwarmingsmevrouw zei ook dat vrijwel alle klanten dat zelf doen omdat het goed te doen is. En we hebben handige mensen om ons heenquote:Op maandag 2 februari 2015 10:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, als de leidingen erin gelegd zijn?
Een beetje egaal moet het wel zijn voor de houten vloer, natuurlijk. Ze kunnen wel wat wegwerken, maar een erg hobbelig landschap wordt lastig netjes een houten vloer op lijmen.
Het project is wel eens voorbij gekomen, en omdat ik zeer graag zou willen maar de kans heel klein is dat verhuizen lukt dus lalalalaquote:Op maandag 2 februari 2015 09:44 schreef innepin het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat eerste? We hebben toch uitvoerige fb-discussies erover gehadWaarom zou je lalala-en?
Leuk dat we dicht bij elkaar zitten. Kopje koffie tzt?![]()
Probeer je te verkopen en als dat niet lukt, verbouwen? Snap het niet geloof ik. Je wilde toch sowieso weg? Ik hoop dat het gauw verkoopt. Al kijkers gehad?
Poeh, lastig zeg. Hoop dat je gauw van je huis af komt, en op zoek kan naar iets groters/anders. Verbouwen terwijl je eigenlijk weg wil lijkt me ook niks.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:49 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Het project is wel eens voorbij gekomen, en omdat ik zeer graag zou willen maar de kans heel klein is dat verhuizen lukt dus lalalalawij zitten ws vast. Zeer weinig kans dat ons huis verkoopt voor de prijs die wij minimaal nodig hebben.
We gaan dus ws over een jaartje verbouwen zodat O een grotere kamer kan krijgen.
Enne gezellig! Kom graag eens kijken als t af isen als je de verbouw puin ff wilt ontvluchten roep maar!
neequote:Op woensdag 4 februari 2015 12:25 schreef innepin het volgende:
Zeg mensen, het was hier zo gezellig! Praat dit topic es vol, dan maak ik een nieuwe OP voor de volgende
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |