Waarom reageer jij dan al een paar delen lang met alleen maar onzin?quote:Op donderdag 27 november 2014 16:27 schreef mig72 het volgende:
Waarom open je een nieuwe? Deze kwestie speelt zich niet in Nederland af.
Als het hier staat dan reageer ik. Lijkt me echter sensatie- en ophitstopic.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:30 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarom reageer jij dan al een paar delen lang met alleen maar onzin?
Als er alleen maar racistische troep uit je toetsenbord komt hoef je niet perse te reageren.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:32 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als het hier staat dan reageer ik.
Racistisch is een subjectief begrip.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als er alleen maar racistische troep uit je toetsenbord komt hoef je niet perse te reageren.
Neequote:Op donderdag 27 november 2014 16:56 schreef mig72 het volgende:
[..]
Racistisch is een subjectief begrip.
Welles.quote:
Zegt degene die het over "zwartjes" heeft en roept dat je bang moet zijn voor de "gemiddelde Afrikaan". Racistisch en hypocriet.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:38 schreef mig72 het volgende:
[..]
Welles.
Zie je wel hoe dit een doodlopend topic is? Beter sluiten.
Ik snap sowieso niet wat het doel om het ene kamp dat zich snel op zn piemel getrapt voelt en alles op racisme gooit en het andere kamp dat van alles schreeuwt dat mogelijk beledigend is tegen elkaar op te zetten.
Onnodige ophitserij. Sluit het maar.
Ik zeg dat het gewoon de waarheid is dat ontzettend veel mensen bang zijn voor die lui, vooral in die vuilniswijken. Niemand kiest ervoor om bang te zijn. Of dat terecht is of niet het is gewoon waar, en dat kan ook politiegedrag verklaren. Los van of dit specifiek geval wel of niet buitensporig geweld was.quote:Op donderdag 27 november 2014 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zegt degene die het over "zwartjes" heeft en roept dat je bang moet zijn voor de "gemiddelde Afrikaan". Racistisch en hypocriet.
Nou niet terugkrabbelen. Dit schreef je:quote:Op donderdag 27 november 2014 18:40 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik zeg dat het gewoon de waarheid is dat ontzettend veel mensen bang zijn voor die lui, vooral in die vuilniswijken. Niemand kiest ervoor om bang te zijn.
Objectieve racistische kul. En nu lopen jammeren dat anderen het altijd op racisme gooien? Als het niet zo treurig zou zijn zou ik er om lachen.quote:Waarom zijn Afrikanen zo gewelddadig en waarom hebben ze een walgelijke reputatie gebouwd van vrees en terreur op de straten? Waarom moet je bang zijn dat de gemiddelde Afrikaan jou gaat slaan, steken, of schieten?
Terugkrabbelen?quote:Op donderdag 27 november 2014 19:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou niet terugkrabbelen. Dit schreef je:
[..]
Objectieve racistische kul. En nu lopen jammeren dat anderen het altijd op racisme gooien? Als het niet zo treurig zou zijn zou ik er om lachen.
De criminaliteitscijfers en de reputatie van straatterreur.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:11 schreef OMG het volgende:
Ik vraag me af waar mig72 z'n uitspraken op baseert. In ieder geval niet de werkelijkheid.
Wat het Supreme Court in 1985 besloten heeft is dat de politie niet zonder meer op vluchtende criminelen mag schieten. Echter, als ze genoeg reden hebben om redelijkerwijs te kunnen aannemen dat het een "violent felon" is die een gevaar voor de samenleving vormt, dan mogen ze wel schieten.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:28 schreef kipknots het volgende:
Nieuwe informatie van MSNBC:
http://www.msnbc.com/the-(...)nd-jury-364273731666
De jury is dus voorgelogen over de geldende wet; de jury heeft een wet overhandigd gekregen waarin staat dat de politie op vluchtende verdachten mag schieten. Die wet is alleen in 1985! al ongrondwettelijk verklaard.
TJa, als men de zoveelste keer 'racist' en 'hypocriet' gebruikt zonder dat te kunnen staven of hard te maken, doe ik dat ook.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:22 schreef OMG het volgende:
Da's al de zoveelste keer dat je het woord "cijfers" gebruikt zonder daadwerkelijke cijfers en bronnen te geven.
Hier trouwens een mooi stuk over hoe die cijfers trouwens verdraait en misbruikt worden; http://www.timwise.org/20(...)ear-with-bogus-data/
Waarom zitten er dan 5 keer zoveel donkere mensen vast dan blanke, voor bijvoorbeeld het bezitten van marijuana terwijl het aantal gebruikers niet 5 keer zo hoog ligt? Dat hele gevangenis verhaal bewijst helemaal niks, alleen dat jij met racistische vooroordelen alles denkt te weten.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:27 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de relatieve aantallen, niet absoluut, van de gevangenispopulatie in de VS onder diverse bevolkingsgroepen. Mocht je dat verschil wel snappen.
Als je bang moet zijn als politieagent voor je eigen hachje, ga je wel iets eerders aan dat trekkertje trekken.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:33 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarom zitten er dan 5 keer zoveel donkere mensen vast dan blanke, voor bijvoorbeeld het bezitten van marijuana terwijl het aantal gebruikers niet 5 keer zo hoog ligt? Dat hele gevangenis verhaal bewijst helemaal niks, alleen dat jij met racistische vooroordelen alles denkt te weten.
Als je er als agent niet mee om kunt gaan, dan moet je niet bij de politie gaan werken.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:42 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als je bang moet zijn als politieagent voor je eigen hachje, ga je wel iets eerders aan dat trekkertje trekken.
Das een natuurwet.
Dus de politie moeten zich helemaal kapot laten slaan, omdat het een zwarte is en daarom racisme?quote:Op donderdag 27 november 2014 19:50 schreef OMG het volgende:
[..]
Als je er als agent niet mee om kunt gaan, dan moet je niet bij de politie gaan werken.
quote:300 arrestaties in Los Angeles bij rellen om Ferguson
In Ferguson verliep de afgelopen nacht relatief rustig, maar in met name Los Angeles was dat bepaald niet het geval. Volgens de Los Angeles Times zijn er alleen in die nacht al 130 mensen opgepakt, waardoor het totale aantal arrestanten in die stad de driehonderd overstijgt......
http://www.volkskrant.nl/(...)m-ferguson~a3799684/
De superiorit van mensen beroven, slaan, steken, schieten, en bedreigen. En ermee wegkomen.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:56 schreef OMG het volgende:
Superioriteit? Welke superioriteit? De superioriteit van het tig keer zoveel worden aangehouden, opgesloten, en lastig gevallen, alleen maar vanwege het hebben van een donkere huid?
Ik mis het ideale schoonzonen verhaal in je argumentatie.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:56 schreef OMG het volgende:
Superioriteit? Welke superioriteit? De superioriteit van het tig keer zoveel worden aangehouden, opgesloten, en lastig gevallen, alleen maar vanwege het hebben van een donkere huid?
Negers investeren in rimms en gouden tanden ipv dat zij geld op de bank zetten voor een advocaat, verder.. Check mijn sig.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:33 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarom zitten er dan 5 keer zoveel donkere mensen vast dan blanke, voor bijvoorbeeld het bezitten van marijuana terwijl het aantal gebruikers niet 5 keer zo hoog ligt? Dat hele gevangenis verhaal bewijst helemaal niks, alleen dat jij met racistische vooroordelen alles denkt te weten.
Nou, ja, je kan zeggen dat die jongen ook racist was, aangezien hij de blanke agent aanviel.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Negers investeren in rimms en gouden tanden ipv dat zij geld op de bank zetten voor een advocaat, verder.. Check mijn sig.
Blanke mensen doen dat inderdaad nooit. Wel eens opgevallen dat 40+% van de donkere bevolking gewoon middle class mensen zijn die net zoals de blanke middle class naar werk gaan, etc.? De blanke middle class is namelijk niet 89% of wat je ook denkt te denken.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:57 schreef mig72 het volgende:
[..]
De superiorit van mensen beroven, slaan, steken, schieten, en bedreigen. En ermee wegkomen.
Das pas teken van macht.
Ik mis inhoud in je post.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik mis het ideale schoonzonen verhaal in je argumentatie.
Blanken investeren in methlabs en moonshine stills.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Negers investeren in rimms en gouden tanden ipv dat zij geld op de bank zetten voor een advocaat, verder.. Check mijn sig.
Hey, hey, wel een beetje respect voor the master race hè!quote:joseluvs691 day ago (edited)
No remorse and a very well scripted story. Every type of race that has ever been the victims of whites are sending their support to Michaels family. White people are the only REAL terrorists on this planet.
Maar das geen racisme natuurlijk.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:11 schreef SuicideErrorist het volgende:
Een willekeurige comment onder die video van het interview:
[..]
Hey, hey, wel een beetje respect voor the master race hè!
Wat is een moonshine still?quote:Op donderdag 27 november 2014 20:11 schreef OMG het volgende:
[..]
Blanken investeren in methlabs en moonshine stills.
Nee joh, da's gewoon frustratie van onderdrukte jongensquote:Op donderdag 27 november 2014 20:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar das geen racisme natuurlijk.
Ik ontken niet dat er racisme is in de VS, alleen is het allemaal niet zo zwart-wit. (woordspeling, snap je hem?quote:Op donderdag 27 november 2014 20:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Nee joh, da's gewoon frustratie van onderdrukte jongens![]()
Zo kansloos eigenlijk hoe hypocriet sommigen zich gedragen en ze hebben zelf dan ook totaal niet door hoe fout dergelijke opmerkingen zijn.
Die etto of otto van belgie doet het anders wel.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Is er hier geen Bluesdude of iemand aanwezig die de YT comment kan verklaren en bagatelliseren?
Nee, alleen blanken kunnen racistisch zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar das geen racisme natuurlijk.
Ah, dus deze nummers, http://www.nyclu.org/content/stop-and-frisk-data, zijn niet waar wilde je zeggen. Klopt mijn post toch wel?quote:
* gaat een moonshine still voorbereidenquote:Op donderdag 27 november 2014 20:27 schreef OMG het volgende:
[..]
Ah, dus deze nummers, http://www.nyclu.org/content/stop-and-frisk-data, zijn niet waar wilde je zeggen. Klopt mijn post toch wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die grafiek ziet veel te gemanipuleerd uit. De cijfers lijken veel te veel op elkaar om waar te kunnen zijn. Stereds rond de 54% hier en 9% daar. Dat soort toeval bestaat niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:27 schreef OMG het volgende:
[..]
Ah, dus deze nummers, http://www.nyclu.org/content/stop-and-frisk-data, zijn niet waar wilde je zeggen. Klopt mijn post toch wel?
"lab" is een wat overdreven benaming voor een plastic fles met chemicaliën...quote:Op donderdag 27 november 2014 20:11 schreef OMG het volgende:
[..]
Die informatie komt ergens vandaan, namelijk de politie. Jij wil dus zeggen dat de NYPD opzettelijk racistische vooroordelen via stop-&-frisk data documenteert? Nog erger dan ik dacht.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:32 schreef mig72 het volgende:
[..]
Die grafiek ziet veel te gemanipuleerd uit. De cijfers lijken veel te veel op elkaar om waar te kunnen zijn. Stereds rond de 54% hier en 9% daar. Dat soort toeval bestaat niet.
En waarom wijst dat precies op racisme? Het overgrote deel van die stop and frisks vindt plaats in wijken met veel criminaliteit en gang activiteiten. En laten dat nu net de wijken zijn met veel blacks en latinos... wat een toeval. Ze worden gestopt omdat ze zich op de een of andere manier verdacht gedragen in buurten met enorm veel criminaliteit, niet omdat ze zwart zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:27 schreef OMG het volgende:
[..]
Yep, dat zal het zijn, 9 van de 10 incidenten gaat om niks, heeft niks met huidskleur te maken inderdaad.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:37 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ze worden gestopt omdat ze zich op de een of andere manier verdacht gedragen
In 2012 begonnen activisten met het filmen van politie, en in 2013 oordeelde een rechter dat het beleid ongrondwettelijk was. In 2013 werden 60% minder stop and frisks uitgevoerd, en het aantal moorden daalde met 20%...quote:Op donderdag 27 november 2014 20:37 schreef Royyy het volgende:
[..]
En waarom wijst dat precies op racisme? Het overgrote deel van die stop and frisks vindt plaats in wijken met veel criminaliteit en gang activiteiten. En laten dat nu net de wijken zijn met veel blacks en latinos... wat een toeval. Ze worden gestopt omdat ze zich op de een of andere manier verdacht gedragen in buurten met enorm veel criminaliteit, niet omdat ze zwart zijn.
http://www.huffingtonpost(...)-2013_n_4520192.htmlquote:Mayor Michael Bloomberg and NYPD Commissioner Ray Kelly have previously attributed the steep decline in the city's murder rate to an aggressive stop-and-frisk policy. Statistics show, however, that 2013's historically low murder rate coincided with a 60 percent drop in police stops.
Zoals Tickle inderdaad, daar heeft verder niemand last van.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:11 schreef OMG het volgende:
[..]
Aangezien de NYPD zelf voor meer dan 30% uit etnische 'minderheden' bestaat zal dat best meevallen. Of bedoel je dat die zwartjes en mexicanen ook racist zijn? Nee dat kan niet, alleen blanken kunnen racist zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:43 schreef OMG het volgende:
[..]
Yep, dat zal het zijn, 9 van de 10 incidenten gaat om niks, heeft niks met huidskleur te maken inderdaad.
HAHAHAHA hoe je die twee dingen nou aan elkaar linkenquote:Op donderdag 27 november 2014 21:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
In 2012 begonnen activisten met het filmen van politie, en in 2013 oordeelde een rechter dat het beleid ongrondwettelijk was. In 2013 werden 60% minder stop and frisks uitgevoerd, en het aantal moorden daalde met 20%...
[..]
http://www.huffingtonpost(...)-2013_n_4520192.html
Je lacht met Bloomberg en z'n politiechef neem ik aan?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:52 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
HAHAHAHA hoe je die twee dingen nou aan elkaar linken![]()
![]()
Ik vind 'em kut. Black lives matter. Punt. Net zoveel als welke ethniciteit dan ook.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:57 schreef NickGrouwen het volgende:
"A BLACK LIFE ONLY MATTERS WHEN THAT BLACK LIFE IS TAKEN BY A WHITE PERSON"
Wat vinden jullie van deze uitspraak
Wat klopt er dan niet aan die cijfers? En het valt blijkbaar niet mee.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:51 schreef mig72 het volgende:
[..]
Aangezien de NYPD zelf voor meer dan 30% uit etnische 'minderheden' bestaat zal dat best meevallen. Of bedoel je dat die zwartjes en mexicanen ook racist zijn? Nee dat kan niet, alleen blanken kunnen racist zijn.
Ik heb al een keer een poging tot beroof gekregen van een neger, en ooit twee keer uit het niets aanvallen. NO way in de hell, dat ik respect of begrijp ga hebben voor dat achterlijk geweldsvolk. Laf zijn ze.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:03 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik vind 'em kut. Black lives matter. Punt. Net zoveel als welke ethniciteit dan ook.
Het klopt niet dat je zwartjes en mexicanen beticht van racisme. Aangezien ze meer dan 30% van de politiemacht uitmaken.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:04 schreef OMG het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan die cijfers? En het valt blijkbaar niet mee.
En daarom zijn alle donkere mensen eng.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:05 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik heb al een keer een poging tot beroof gekregen van een neger, en ooit twee keer uit het niets aanvallen. NO way in de hell, dat ik respect of begrijp ga hebben voor dat achterlijk geweldsvolk. Laf zijn ze.
Dat zijn toch een handjevol? Vergelijk dat met het aantal zwarte mensen in verhouding.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef OMG het volgende:
[..]
En daarom zijn alle donkere mensen eng..
Columbine, Aurora, en Anders Breivik. Oeoeoe, alle blanke mannen zijn nu kut!
Wat snap je niet aan het punt de de politie, die nog steeds grotendeels uit blanke mensen bestaat, onevenredig veel donkere mensen aanhoud?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:06 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het klopt niet dat je zwartjes en mexicanen beticht van racisme. Aangezien ze meer dan 30% van de politiemacht uitmaken.
*Zucht (iets met draaiende wiel en duwtje)
Als je het over New York city hebt, klopt dat niet dan eh. Daar ga je maar lekker aan voorbij, want het ontkracht je hele argument.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:15 schreef OMG het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het punt de de politie, die nog steeds grotendeels uit blanke mensen bestaat, onevenredig veel donkere mensen aanhoud?
Ja, die gevallen van jou ook. Daarom weegt jouw racistische gedachtegang zwaarder?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:15 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat zijn toch een handjevol? Vergelijk dat met het aantal zwarte mensen in verhouding.
*Mompelt voor de zoveelste keer iets over cijfers.
Ik zei 30%, het is zelfs meer dan 50%. Houd eens op met zeuren, want nu blijkt dat juist allochtonen tegen elkaar zwaar racist zijn:quote:Op donderdag 27 november 2014 22:15 schreef OMG het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het punt de de politie, die nog steeds grotendeels uit blanke mensen bestaat, onevenredig veel donkere mensen aanhoud?
quote:In the NYPD, Minorities Become the Majority
http://www.nbcnewyork.com(...)ority-106135938.html
A quiet transformation has taken place in the New York Police Department — and it’s for the good. Although not widely publicized, this change could have a significant effect on the NYPD’s relationship with the black and Latino communities and other minorities.
In numbers, minorities are now the majority.
Nearly one out of three police officers is Hispanic; another 19 percent is black. In the past, Asian people never figured in the statistical breakdown, but now comprise 5.6 percent of the force. Together, these three groups now add up to 52.5 percent of police officers.
Police Commissioner Raymond Kelly told me: “In diversity there is strength. It helps the department in all aspects of its work, from community relations and conventional crime fighting to counter-terrorism.”
The NYPD, Kelly says, “has by far the most speakers of foreign languages in uniform. The most common foreign language is Spanish but we have officers who are fluent in 60 more foreign languages.”
The big strides in accomplishing diversity are a credit to Police Commissioner Raymond Kelly. He believed that diversity would help the department in all areas. And, because of a large number of retirements after he took over in 2002, Kelly had an opportunity to hire many officers. By the end of 2006, whites had fallen to just 49.9 percent of the department and the percentages for Hispanics, blacks and Asians were increasing steadily.
We have learned that the new demographics in the department have been accomplished gradually by encouraging young people in the black and Latino communities to go into police work. It’s been a slow process. It’s taken years. But now the composition of the department more closely reflects the general population.
Is it important? A senior police official said: “It certainly is. It increases the capacity of the force to understand the problems of the black and Hispanic neighborhoods and respond to them with sensitivity and concern. And people in these communities will also be able to relate better to the need the NYPD has for cooperation in the neighborhoods of the city.”
Kelly deserves praise for making the NYPD a more efficient organization, responsive to the needs of an ever-changing city.
Is logisch, als je door een moslim-extremist wordt vermoord ben je ook veel belangrijker, drie slachtoffers in het Joods museum in Brussel krijgen alle aandacht, terwijl er 180 Belgen per jaar vermoord worden.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:57 schreef NickGrouwen het volgende:
"A BLACK LIFE ONLY MATTERS WHEN THAT BLACK LIFE IS TAKEN BY A WHITE PERSON"
Wat vinden jullie van deze uitspraak
30% is inderdaad meer dan de helft. Er is dus niks ontkracht, wiskundewonder.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:17 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als je het over New York city hebt, klopt dat niet dan eh. Daar ga je maar lekker aan voorbij, want het ontkracht je hele argument.
Nee, in verhouding is het geen handjevol meer. Kijk naar de verschillen onder bevolkingsgropen. En zoek maar eens de betekenis van relatief op in het woordenboek, dat heb je toch al niet goed gesnapt, zoals ik al had vermoed in het begin.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:18 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja, die gevallen van jou ook. Daarom weegt jouw racistische gedachtegang zwaarder?
Lees deze nog eens voor de verandering (ik heb zo'n vermoeden dat je er de vorige keer niet eens naar hebt gekeken); http://www.timwise.org/20(...)ear-with-bogus-data/
Nee, blanke agenten zijn een minderheid in de NYPD.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:21 schreef OMG het volgende:
[..]
30% is inderdaad meer dan de helft. Er is dus niks ontkracht, wiskundewonder.
Mooi dat je het artikel al goed hebt gelezen zo te zien.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee, in verhouding is het geen handjevol meer. Kijk naar de verschillen onder bevolkingsgropen. En zoek maar eens de betekenis van relatief op in het woordenboek, dat heb je toch al niet goed gesnapt, zoals ik al had vermoed in het begin.
Dus is het nog steeds goed dat er buitensporig veel donkere mensen worden aangehouden, ook al gaat het om niks in 9 van de 10 gevallen? Want daar gaat het uiteindelijk om, profiling, vooroordelen, etc. Daarnaast zijn blanken met 49.5% nog altijd de grootste groep.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:23 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee, blanke agenten zijn een minderheid in de NYPD.
Nog leuke voorbeelden? NYC heeft juist je eigen argumentatie teniet gedaan.
Dan komt het doordat allochtonen racist zijn. Dat krijg je met die positieve discriminatie quota. Toestanden.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:36 schreef OMG het volgende:
[..]
Dus is het nog steeds goed dat er buitensporig veel donkere mensen worden aangehouden, ook al gaat het om niks in 9 van de 10 gevallen? Want daar gaat het uiteindelijk om, profiling, vooroordelen, etc. Daarnaast zijn blanken met 49.5% nog altijd de grootste groep.
Maar goed, Thanksgiving diner, er zit daar een donkere man aan tafel. Ik schijt nu al in m'n broek!
Je bent allochtoon ???quote:Op donderdag 27 november 2014 22:40 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan komt het doordat allochtonen racist zijn.
Je weet wel meer niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:01 schreef mig72 het volgende:
[..]
Weet niet, vertel het mij zelf. Dan kun je bepalen of ik racist ben.
Prachtig. Maar wat is het doel van al je inspanning?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:34 schreef OMG het volgende:
[..]
Je weet wel meer niet.
Trouwens, wellicht dat bij jouw aanvaringen met donkere mensen deze personen jou als Anders Breivik zagen. Ze vreesden voor hun leven! Vandaar. Dit is namelijk dezelfde denkwijze die jij heel de tijd hanteert.
Pogen je eens buiten je racistische gedachten te laten denken, ook al is dat een verloren zaak.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
Prachtig. Maar wat is het doel van al je inspanning?
Dat was het beste wat je kon verzinnen?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:34 schreef OMG het volgende:
[..]
Je weet wel meer niet.
Trouwens, wellicht dat bij jouw aanvaringen met donkere mensen deze personen jou als Anders Breivik zagen. Ze vreesden voor hun leven! Vandaar. Dit is namelijk dezelfde denkwijze die jij heel de tijd hanteert.
Definiëer racisme. Ik vrees dat de discussie daar al mank loopt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:35 schreef OMG het volgende:
[..]
Pogen je eens buiten je racistische gedachten te laten denken, ook al is dat een verloren zaak.
Overigens geloof ik geen reet van je verhalen wat betreft aangevallen te zijn, gezien alle eerdere onzin en verzinsels de eruit je toetsenbord zijn gekomen.
Jouw bijdragen in deze reeks zijn een goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:49 schreef mig72 het volgende:
[..]
Definiëer racisme. Ik vrees dat de discussie daar al mank loopt.
Maar goed, jij kunt je wel enigszins iets inbeelden in hoe donkere mensen worden behandeld? Of is het ook weer vrolijk met vooroordelen strooien vanaf de zolderkamer?quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat was het beste wat je kon verzinnen?
(Utah heeft 2.9 miljoen inwoners, aantal moorden in dezelfde periode: 204 )quote:Police officers are the second-biggest killers in the state of Utah, outpacing gang members and drug-dealers, a new report found.
Law enforcement in the state have killed 45 people since October 2010, second only to domestic violence, according to the Salt Lake Tribune.
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)s.html#ixzz3KKyXqP9V
Je kunt het hele politie apparaat daar moeilijk van racisme betichten, een groot deel ervan zijn namelijk zelf kleurlingen. Je kan je ook eens afvragen waarom zwarten daar zo agressief benaderd worden, als de reden ervan geen racistisch motief heeft.quote:Op vrijdag 28 november 2014 04:08 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar goed, jij kunt je wel enigszins iets inbeelden in hoe donkere mensen worden behandeld? Of is het ook weer vrolijk met vooroordelen strooien vanaf de zolderkamer?
Het blijft makkelijk praten, hè, zo vanaf het internet, zonder je voor te stellen hoe een donkere man door het leven gaat. Die nog steeds als minder wordt gezien, als minderwaardig wordt behandelt en met vooroordelen te maken krijgt. En daar is het politie systeem onderdeel van het probleem, zoals het voorbeeld dat er 5x zoveel donkere mannen vast zitten voor marijuana, maar het aantal gebruikers niet 5x zo hoog ligt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kunt het hele politie apparaat daar moeilijk van racisme betichten, een groot deel ervan zijn namelijk zelf kleurlingen. Je kan je ook eens afvragen waarom zwarten daar zo agressief benaderd worden, als de reden ervan geen racistisch motief heeft.
quote:
quote:Transcripts show that 16 witnesses testified to Brown having his hands up or out when he was shot by Wilson – a claim that birthed the “hands up, don’t shoot” slogan chanted at protests around the country this week. Two witnesses firmly said Brown did not have his hands up. Photographs of Wilson in a hospital showed that the officer, rumoured after the incident to have suffered a broken eye socket, in fact sustained only a slight reddening to one cheek.
Wilson, 28, shot Brown repeatedly after a struggle at the officer’s car after he allegedly stopped Brown and a friend for walking in the middle of the road. Brown fled the tussle before stopping and turning to face Wilson. The officer claims that after assaulting him, Brown turned and charged. Several witnesses said Wilson opened fire before Brown paused and turned.
The 12 jurors also appear to have been misled by the office of county prosecutor Bob McCulloch about when exactly police may shoot a criminal suspect as he or she runs away. Two months after giving them a print-out of the Missouri law on the subject, prosecutors vaguely informed the jurors that a US supreme court ruling more than 20 years ago had voided a key part of that statute allowing officers to open fire even if the “fleeing felon” did not pose a threat.
McCulloch led a highly unusual process from the start. Rather than recommend a charge, the elected prosecutor stood back and made the 12 jurors decide everything for themselves. “The argument can be made that this meant it was more likely that there would be no indictment,” said Todd Swanstrom, a professor in public policy at the University of Missouri-St Louis.
While a suspect does not normally testify in front of a grand jury, Wilson gave his version of events for four hours without the tough cross-examination of a proper trial. “A first-year law student would have done a better job,” said Benjamin Crump, Brown’s parents’ lawyer.
On Monday, in a rambling 20-minute speech, McCulloch spoke as if clearing Wilson had been the obvious conclusion. Amid accusations of bias, the prosecutor, a close ally of local law enforcement and the son of a St Louis policeman who was killed by a black man in the 1960s, refused to step aside and allow an outsider to oversee such a sensitive case.
Instead of delivering the difficult news with humility, McCulloch used his announcement as a bitter exercise in score-settling against the press, social media users and friends of Brown whom he effectively accused of lying by telling reporters that Brown had surrendered. Wilson claimed Brown first assaulted him after he tried to apprehend the 18-year-old for the theft of cigars at a nearby shop minutes before the shooting.
McCulloch also made the decision to announce there would be no charges at 8.30pm, as hundreds of demonstrators swarmed outside the police station in darkness. “It was the worst possible timing,” said Swanstrom.
“He incited a riot,” said Patricia Bynes, Ferguson’s exasperated Democratic committeewoman. “And then – kaboom – Ferguson explodes in front of our eyes.”
Wat een dom stuk, wie heeft dit geschreven? Lees de link in mijn post hierboven, een stuk genuanceerder.quote:
quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een dom stuk, wie heeft dit geschreven?
quote:Jon Swaine
Jon Swaine is a US correspondent based in New York. He previously covered the US for the Daily Telegraph
Schandalig dat het niet als een column wordt gepubliceerd. Zeker aangezien hij in zijn andere stukjes zelf ook een stuk objectiever is.quote:
Ben jij een in Amerika woonachtige neger? Nee? Dan hou dat belerende toontje maar voor je, want je weet er dan net zoveel vanaf als ik, helemaal niks dus. Het enige feit wat wel vaststaat is dat zwarten in de VS oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken, en daarom niet met fluwelen handschoen worden aangepakt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Het blijft makkelijk praten, hè, zo vanaf het internet, zonder je voor te stellen hoe een donkere man door het leven gaat. Die nog steeds als minder wordt gezien, als minderwaardig wordt behandelt en met vooroordelen te maken krijgt. En daar is het politie systeem onderdeel van het probleem, zoals het voorbeeld dat er 5x zoveel donkere mannen vast zitten voor marijuana, maar het aantal gebruikers niet 5x zo hoog ligt.
Jammergenoeg voor je woon ik in de VS, en jammergenoeg voor je ken ik ook donkere mensen, en helaas heb ik genoeg verhalen gehoord, uit het heden en verleden. Maar klaarblijkelijk is het te moeilijk voor je om je voor te stellen hoe iemand met een donkere huid anders wordt behandeld in de VS. Ik ben blank, en gelukkig geen ervaringsdeskundige in het worden behandeld als minder dan een mens, maar jij bewijst wel weer het inlevingsvermogen van een stoeptegel te hebben.quote:Op zaterdag 29 november 2014 02:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ben jij een in Amerika woonachtige neger? Nee? Dan hou dat belerende toontje maar voor je, want je weet er dan net zoveel vanaf als ik, helemaal niks dus.
Verklaar die scheven verhoudingen wat betreft gevangen wat betreft het hebben van marijuana dan eens. Of de stop-&-frisk cijfers waar de helft van de gevallen donkere mensen betreft, en waar 9 van de 10 gevallen nergens over gaat. Of dat donkere mensen langere/zwaardere straffen krijgen voor hetzelfde vergrijp dan een blank persoon.quote:Het enige feit wat wel vaststaat is dat zwarten in de VS oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken, en daarom niet met fluwelen handschoen worden aangepakt.
quote:
Het artikel gaat verder.quote:Police tactics in Ferguson are again under the spotlight after a pregnant woman lost her left eye when an officer shot a bean bag round at the window of the car in which she was sitting, blasting shards of glass into her face.
A photograph of Dornella Conners lying on a hospital bed, her left eye covered in a patch, her right eye closed and her face covered in scabs has been circulating on the internet. She was blinded in that eye early on Tuesday morning, just hours after the announcement that a grand jury had decided not to charge Darren Wilson, the police officer who killed the unarmed black teenager Michael Brown.
In the melee that followed, with looting and violence spreading across the city, Conners and her boyfriend De’Angelas Lee were caught up in a volatile situation at a gas station in Halls Ferry. In an interview with the local TV channel, KMOV, she said that they had been trying to get out of the area but officers from St Louis county police had blocked in their car from the back and sides.
quote:Obama welcomes civil rights leaders for top-level meetings after Ferguson riots
Summit with community leaders and police officers to follow separate cabinet meeting, with increasing militarisation of police departments atop the agenda
Barack Obama will host young civil rights leaders and law enforcement officials on Monday for a top-level summit to deal with the fallout from riots in Ferguson a week ago.
White House officials said that controversial multi-billion dollar programs that transfer military equipment to local police departments will be near the top of the agenda when Obama meets separately with his vice-president, Joe Biden, and other cabinet officials.
The grand jury decision last week not to indict white police officer Darren Wilson over the fatal shooting of an unarmed black teenager, Michael Brown, prompted a night of intense rioting and looting in the St Louis suburb and triggered protests across the country.
Obama was quick to condemn the violence in Missouri, but acknowledged that wider complaints over discriminatory policing were valid and not unique to Ferguson. He said: “Communities of colour aren’t just making these problems up”.
A White House official said: “Recent events in Ferguson, Missouri and around the country have shone a spotlight on the importance of strong, collaborative relationships between local police and the communities they protect and serve.
“As the country has witnessed, disintegration of trust between law enforcement agencies and the people they protect and serve can destabilise communities, undermine the legitimacy of the criminal justice system, undermine public safety, create resentment in local communities, and make the job of delivering police services less safe and more difficult.”
The president’s response to one of the worst bouts of race-related rioting in a generation has been criticised by some for playing down the scale of racial bias in the criminal justice system.
Obama walked a fine line as protests raged in Ferguson, arguing that “the law too often feels as if it is being applied in discriminatory fashion”, but qualifying his remarks by saying racial bias was neither widespread or “the norm”.
The president’s afternoon of back-to-back meetings are intended to overcome the criticism of his leadership and to move forward policy initiatives begun in August, when protests over the killing of Brown, 18, began.
Those protests, most intense in August but which continued unabated in the months leading up to the grand jury decision, were met with a forceful response from heavily armed police using military-style weaponry as well as teargas and rubber bullets.
Senators and members of Obama’s cabinet, including his attorney general, Eric Holder, expressed concern that the transfer of equipment from the Pentagon could lead to militarised police forces.
Two weeks after Brown was shot, with protests continuing, Obama ordered a review of the programs, which transfer military equipment to local police departments. Teams of officers armed with assault weapons, dressed in military-style fatigues, were once again seen driving around Ferguson in armoured personnel carriers after last week’s protests turned violent, although the overall response by law enforcement was more calibrated.
A White House official said the cabinet-level meeting – the first of three meetings Obama is hosting on Monday – would “discuss” the review order by the president “and actions the administration is taking”.
The president will immediately after meet young civil rights leaders from across the country to discuss “broader challenges we still face as a nation, including the mistrust between law enforcement and communities of colour”, the official added.
Obama will host a third, separate meeting at the White House with elected officials, community, civil rights and faith leaders, and law enforcement officials from across the country.
quote:Protesters using tech to run rings around cops
Tech-savvy anarchists ran rings around the NYPD during last week’s Ferguson-related protests — and cops are now on edge over what the renegades may be able to pull off after a ruling in the Eric Garner case.
The NYPD is “very concerned, more because of recent events,” a law enforcement source said.
Last week, activists armed with untraceable “burner phones” used social media and online bulletin boards to stay one step ahead of city cops and create mayhem after a grand jury cleared Officer Darren Wilson in the fatal shooting of Michael Brown in Ferguson, Missouri.
The anarchists clearly won the game of “Whac-A-Mole’’ — shutting down major roads including the FDR Drive, Lincoln Tunnel and West Side Highway and frustrating the NYPD, sources said.
“They wore me out,” said one counterterror expert who monitored the protests. “Their ability to strategize on the fly is something we haven’t dealt with before to this degree.”
While the NYPD actively monitors Twitter, Facebook and other social media for intelligence, sources said the official chain of command keeps squadrons of cops from moving around as quickly as protesters.
A “technology gap” also favors the activists, many of whom have the newest electronic gear, sources said.
“A lot of these anarchists are from the Occupy Wall Street group. They are little rich kids, little techie brats,’’ a source said.
“They get their money from Mommy and Daddy. And they travel from the West Coast to the East Coast and everywhere in between to disrupt events that involve corporate America, world summits, civil rights and especially those that involve law enforcement.”
“They have their little MacBook Air computers, their Wi-Fi, their smartphones, and they’re off to the races. We’re reacting to these situations, which means we are not fully in control of them,” the source said.
Authorities suspect “a few hundred” of the estimated 4,000 protesters who took to New York City’s streets after the Ferguson decision used their knack for mobile technology to send out real-time advisories on where cops were located and where they were headed.
“They were giving instantaneous commands to their followers, and this enabled them to stay one step ahead of us,” a source noted.
As a result, cops were left to race around the city to try to stem the disruptions.
The developments now have cops “very worried” about the upcoming ruling by a grand jury investigating Garner’s death, sources said.
The Staten Island dad died in August after being put in a police chokehold while being busted for allegedly peddling loose cigarettes.
NYPD Officer Daniel Pantaleo — who was recorded putting Garner into the chokehold — testified before the panel Nov. 21, and a ruling on whether to indict him could be announced as soon as Monday.
“We’re expecting strong reaction and demonstrations when the decision comes down,” one source said.
Another source said: “The cops on standby will be in riot gear. That means helmets and sticks.”
Since the success of Twitter and Facebook in fueling the Arab Spring uprisings that toppled regimes in Egypt, Libya and Tunisia, US activists have increasingly used the Web to organize and mobilize protests.
Last week, hundreds of tweets directed protesters to Union Square to await the Ferguson ruling.
After the verdict, NYPD Commissioner Bill Bratton was splattered with fake blood, allegedly by “professional agitator’’ Diego Ibañez, 26.
Plans to disrupt the Macy’s Thanksgiving Day Parade included the Twitter hashtag #StopTheParade.
And activist Ben Norton — busted in July during a protest in DC with the CODEPINK anti-war group — tweeted out a parade map.
“This is the route,” he wrote. “Be the change you want to see in the world. Make history. #IndictTheSystem.”
#STOPTHEPARADE This is the route. Be the change you want to see in the world. Make history. #IndictTheSystem pic.twitter.com/x8xziyC0Wq
quote:Agent VS niet vervolgd voor wurgen zwarte man
Kort na het besluit in Ferguson om een blanke agent niet te vervolgen voor de dood van een zwarte jongen heeft een Amerikaanse onderzoeksjury opnieuw besloten een agent niet te vervolgen voor de dood van een zwarte verdachte. Een politieagent uit New York hield in juli de ongewapende Eric Garner in een wurggreep, die vervolgens overleed. New York maakt zich op voor grote protesten.
Agent Daniel Pantaleo zag Eric Garner op 17 juli illegaal sigaretten verkopen op straat. Garner protesteerde verbaal tegen zijn arrestatie, maar gedroeg zich verder rustig. Hierop nam Pantaleo hem in een wurggreep, wat volgens de richtlijnen van de politie in New York niet is toegestaan. Garner overleed in het ziekenhuis, als gevolg van de wurging.
Een omstander maakte met zijn mobiele telefoon videobeelden van de arrestatie. Daarop is te zien hoe Garner door verschillende agenten in bedwang wordt gehouden. Garner, die aan astma leed, zegt in de video niet meer te kunnen ademen. Nadat hij bewusteloos raakte is hij naar het ziekenhuis gebracht waar hij enkele uren erna overleed. Uit een medisch onderzoekrapport bleek dat hij mede als gevolg van de wurging is overleden.
In de dagen na Garners dood kondigde de politie van New York aan dat alle 35,000 agenten een extra training krijgen in omgaan met geweld. De familie van Garner heeft de stad New York aangeklaagd, net als verschillende agenten die bij de arrestatie betrokken waren. De familie Garner zegt verbijsterd te zijn dat er geen vervolging is. “O my god, are you serious”, was de reactie van Garners moeder op het nieuws.
In New York werden de afgelopen dagen al voorbereidingen getroffen voor mogelijke protesten. Een eerder protest rondom de zaak in augustus verliep vreedzaam. De uitspraak in Ferguson leidde in verschillende steden tot grote protesten en rellen die tot op de dag van vandaag duren.
”We gaan geen gewelddadige protesten zien zoals in Ferguson”, voorspelt de zoon van Eric Garner in een reactie. “Iedereen weet dat mijn vader niet gewelddadig was. Zij zullen hem herdenken door vreedzaam te protesteren.”
De manier waarop Eric Garner werd behandeld, werd gefilmd
http://nos.nl/artikel/200(...)rgen-zwarte-man.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |