Dit inderdaad. Boete wordt dan verdubbeld.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:13 schreef Vanillekwark het volgende:
Hou overigens je hart maar vast als je geflitst bent. Te snel rijden bij werkzaamheden zijn ze niet mild mee.
Dat doe je vast een volgende keer niet meerquote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef Qrimetime het volgende:
Beste,
Paar dagen terug reed ik op de A20 rond 22:00 waar je 130 mag, na een bepaald punt kwam bij een bord 90 km/u werkzaamheden(werd niet gewerkt). Uiteraard bleef ik gewoon 130/135 rijden er was overigens niemand meer op de weg. Achter af zag ik dat er een melding was gemaakt van een radar controle bij de hectometerpaal precies op de helft van de werkzaamheden(werkzaamheden waren ongeveer 2km lang).
Mijn vraag; mogen ze op zo'n momenten wel flitsten?, van 130 naar 90 wat ongeveer 2km duurt?
Vaak wordt er toch wel gekeken of er daadwerkelijk gewerkt is toch? 's Nachts was dat hier niet het geval.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Boete wordt dan verdubbeld.
Er stond toch dat je er 90 mocht rijden?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
Niet helemaal waar, maar ze zijn een stuk duurder ja.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Boete wordt dan verdubbeld.
quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
En terecht. TS denkt dat voor hem de regels vrijblijvend zijn ofzo. Grappenmaker. Gewoon dokken zal je.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ja, dat mogen ze. Vanaf (ik geloof) 250 meter na een snelheidsverandering. Dat wordt gewoon betalen en het wordt een vies dure.
Je had liever gehad dat ze 5km na de werkzaamheden hadden gaan staan?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
Bij mijn weten juist niet. De borden zijn leidend. Niet de inschatting van de bestuurder of het een normaal tijdstip is om aan de weg te werken of niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef VMSDKR het volgende:
Vaak wordt er toch wel gekeken of er daadwerkelijk gewerkt is toch? 's Nachts was dat hier niet het geval.
Want deze zijn wél gericht op veiligheid. Danwel voor wegwerkers, danwel voor de automobilisten zelf, vaak zijn wegen smaller of zijn er scherpe bochten.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:20 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit zijn wel boetes waar boetes voor bedoeld zijn
Bron: boetebase OMquote:U heeft aangegeven:
U reed met een auto.
U reed op de autosnelweg.
U reed met een snelheid van 130 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 90 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 40 km/u overschreden.
Bovendien werden er ter plaatse wegwerkzaamheden verricht.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 4 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 36 km/u.
Het boetebedrag:
Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Dezelfde overschrijding binnen de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Dezelfde overschrijding buiten de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Terug
Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
En gericht op gedragcorrectiequote:Op donderdag 27 november 2014 12:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Want deze zijn wél gericht op veiligheid. Danwel voor wegwerkers, danwel voor de automobilisten zelf, vaak zijn wegen smaller of zijn er scherpe bochten.
Ach, met een eurootje of 600 ben je wel klaar denk ik.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:23 schreef Klonk het volgende:
Dat gaat een flinke jongen worden.
[..]
Bron: boetebase OM
Enige troost, na de boete ga je nooit meer te hard rijden bij wegwerkzaamheden
Dat is het ergste, de meeste mensen die je bijvoorbeeld op wegmwegmisbruikers ziet krijgen 'm al voor de tiende keer ofzoquote:Op donderdag 27 november 2014 12:23 schreef Klonk het volgende:
Dat gaat een flinke jongen worden.
[..]
Bron: boetebase OM
Enige troost, na de boete ga je nooit meer te hard rijden bij wegwerkzaamheden
Mwoah, 600 euro weet ik persoonlijk toch aan leukere dingen uit te geven dan aan boetesquote:Op donderdag 27 november 2014 12:25 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ach, met een eurootje of 600 ben je wel klaar denk ik.
Zat ook al te kijken.. als je net op de 30 te hard blijft, is het ¤350 volgens boetebase.. Maar als je dichter bij de 135 dan de 130 zat, dan wordt het inderdaad wel erg vies, denk ikquote:Op donderdag 27 november 2014 12:23 schreef Klonk het volgende:
Dat gaat een flinke jongen worden.
Bron: boetebase OM
Enige troost, na de boete ga je nooit meer te hard rijden bij wegwerkzaamheden
Ik rij regelmatig stevig door, maar ik wil écht geen wegwerker op mijn motorkap of zo'n pittige boete op mijn mat, dus ja... bij wegwerkzaamheden hou ik me akelig aan de snelheid.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:25 schreef zarGon het volgende:
Iedereen hier weer natuurlijk het braafste...
Denk dat TS mazzel kan hebben qua boete omdat de gereden snelheid op de teller altijd afwijkt van de daadwerkelijke snelheid, maar goed 350 is alsnog een leuk bedrag wat je beter aan leukere dingen uit kunt gevenquote:Op donderdag 27 november 2014 12:26 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Zat ook al te kijken.. als je net op de 30 te hard blijft, is het ¤350 volgens boetebase.. Maar als je dichter bij de 135 dan de 130 zat, dan wordt het inderdaad wel erg vies, denk ik
Oh ik rij absoluut wel eens te hard hoor, en heb daar ook best wel boetes voor gekregen, maar NIET in een wegwerkzaamheden gebied en ik weet ook dat ik te hard rij, dus ik ga niet proberen de verantwoordelijkheid daarvan buiten mezelf te leggen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:25 schreef zarGon het volgende:
Iedereen hier weer natuurlijk het braafste...
Komt vaak voor dat ik een snelheid van 110 km/u aanhoud bij een toegestane 90 km/u (werkzaamheden zoals in dit geval)...
Maar goed, informatief zo'n topic. Ben blij dat ik zelf nooit 130 (of harder) rij wegens brandstofbesparing..
Ja, want ik weet de potentiele consequenties.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Dat zal de enige redding van TS zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef DroogDok het volgende:
Misschien stond hun flitsapparaat wel op 130 ingesteld en niet op 90.....
Toen ik nog dagelijks over de nieuwe brug bij Ewijk reed en ze daar volop aan het werk waren deed ik dat wel ja. Ook 's nachts.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Hoe weet je dat er niemand op de weg is?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Jaquote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Ik ga iig geen 40km/u te hard rijden bij wegwerkzaamheden, ontzettende druif dat je er bent.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Als ik het bord pas laat zie, ga ik inderdaad remmen hoor.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Die kans is - 100.000 als ze daar flitsen zijn die gasten slim genoeg om dat even heel goed te checkenquote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef DroogDok het volgende:
Misschien stond hun flitsapparaat wel op 130 ingesteld en niet op 90.....
Ze waren niet aan de weg bezig, maar achter de vangrail, gras/natuur ect.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja
Ze zijn voor ons rijplezier aan het werk, dus even remmen doet niemand kwaad
Je bent gewoon fucking dom. Tijdens wegwerkzaamheden (aan het werk of niet) rijd je gewoon de maximale toegestane snelheid.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef Qrimetime het volgende:
Beste,
Paar dagen terug reed ik op de A20 rond 22:00 waar je 130 mag, na een bepaald punt kwam bij een bord 90 km/u werkzaamheden(werd niet gewerkt). Uiteraard bleef ik gewoon 130/135 rijden er was overigens niemand meer op de weg. Achter af zag ik dat er een melding was gemaakt van een radar controle bij de hectometerpaal precies op de helft van de werkzaamheden(werkzaamheden waren ongeveer 2km lang).
Mijn vraag; mogen ze op zo'n momenten wel flitsten?, van 130 naar 90 wat ongeveer 2km duurt?
Knap dat je dat meteen weet voor de 2Km waarvoor het geld.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Ik ook. En dan rijd ik echt niet als een ouwe lul. Gewoon gezond verstand gebruiken.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik rij al negen jaar boete en schadevrij
Dat maakt geen zak uit. Betalen zal je, smeerlap.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Ze waren niet aan de weg bezig, maar achter de vangrail, gras/natuur ect.
Ga huilen dan?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Oh, er werd wčl gewerkt.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Qrimetime het volgende:
Ze waren niet aan de weg bezig, maar achter de vangrail, gras/natuur ect.
Niet relevant. Het staat toch gewoon aangegeven?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Ze waren niet aan de weg bezig, maar achter de vangrail, gras/natuur ect.
Dat. Nergens te langzaam rijden ook, dat is net zo gevaarlijk, soms zelfs gevaarlijker.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:31 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Ik ook. En dan rijd ik echt niet als een ouwe lul. Gewoon gezond verstand gebruiken.
Ja en?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Ze waren niet aan de weg bezig, maar achter de vangrail, gras/natuur ect.
Nooit gehoord op het nieuws dat er weer een wegwerker aangereden is, of levensgevaarlijke situaties ontstaan is door debielen zoals jij? Mag je boete flink hoog zijn. Types zoals hij verdienen het.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
Probeer dat ook eens bij de rechterquote:Op donderdag 27 november 2014 12:36 schreef Qrimetime het volgende:
Jullie zullen we een ander beeld hebben van wegwerkzaamheden, dan de wegwerkzaamheden waar ik langs reed.
Heb jij een mentale handicap ofzo?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:36 schreef Qrimetime het volgende:
Jullie zullen we een ander beeld hebben van wegwerkzaamheden, dan de wegwerkzaamheden waar ik langs reed.
Wat ben jij toch eigenlijk maar een naar mannetjequote:Op donderdag 27 november 2014 12:36 schreef Qrimetime het volgende:
Jullie zullen we een ander beeld hebben van wegwerkzaamheden, dan de wegwerkzaamheden waar ik langs reed.
En in de OP zeg je dat er niet werd gewerkt.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Qrimetime het volgende:
Ze waren niet aan de weg bezig, maar achter de vangrail, gras/natuur ect.
overdag zijn ze bezig, in de avond niet meer!quote:Op donderdag 27 november 2014 12:39 schreef _Arthur het volgende:
[..]
En in de OP zeg je dat er niet werd gewerkt.
Ga maar vast sparen...
Mobiele controles hebben geen flitser meerquote:Op donderdag 27 november 2014 12:40 schreef TheSwan het volgende:
Maar voordat iedereen half klaarkomt bij de gedachte dat TS straf krijgt:
1. Het was donker.
2. Geen flits gezien?
3. Misschien een oude flitsmelding.
Zal wel met een anti-climax aflopen..
oh, spuit 11 zie ik net
Het dringt niet door in je kop dat men ook wel eens de wegsituatie dient aan te passen dat 130 km/h op dat punt niet meer verantwoord is? Of verwacht je dat ze einde werkdag alles weer netjes goed terug zetten zodat Qrimetime er weer met 130 km/h voorbij kan tuffen?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:40 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
overdag zijn ze bezig, in de avond niet meer!
Hoezo half?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:40 schreef TheSwan het volgende:
Maar voordat iedereen half klaarkomt bij de gedachte dat TS straf krijgt:
Hebben ze wel, alleen geen voor het menselijk oog zichtbare meer.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:41 schreef pl4kkie het volgende:
Mobiele flitser hebben geen flitser meer
Oh, is dat infrarood ofzo dan?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:41 schreef pl4kkie het volgende:
Mobiele flitser hebben geen flitser meer
Ja okee. Infrarood geloof ik. Dus zijn 2e punt slaat volledig de plank mis.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:41 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Hebben ze wel, alleen geen voor het menselijk oog zichtbare meer.
onzin, als het echt zo groot probleem was hadden ze op een onverlicht stuk wel grote verlichte borden mogen zetten met overremmen wegwerkzaamheden en niet 2 onverlichte ronde bordjes van 90quote:Op donderdag 27 november 2014 12:41 schreef Storneren het volgende:
[..]
Het dringt niet door in je kop dat men ook wel eens de wegsituatie dient aan te passen dat 130 km/h op dat punt niet meer verantwoord is? Of verwacht je dat ze einde werkdag alles weer netjes goed terug zetten zodat Qrimetime er weer met 130 km/h voorbij kan tuffen?
sollyquote:Op donderdag 27 november 2014 12:43 schreef pl4kkie het volgende:
Ja okee. Infrarood geloof ik. Dus zijn 2e punt slaat volledig de plank mis.
Ik bewaar een helft voor als TS later komt vragen hoe hij het beste bezwaar kan aantekenen. Dat lijkt me de enige reële kans dat we nog een update van hem gaan krijgen?quote:
Dan kom ik gewoon een tweede keer.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:48 schreef TheSwan het volgende:
[..]
solly
[..]
Ik bewaar een helft voor als TS later komt vragen hoe hij het beste bezwaar kan aantekenen. Dat lijkt me de enige reële kans dat we nog een update van hem gaan krijgen?
Jammer genoeg bepaal jij niet of het wel of geen onzin isquote:Op donderdag 27 november 2014 12:47 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
onzin, als het echt zo groot probleem was hadden ze op een onverlicht stuk wel grote verlichte borden mogen zetten met overremmen wegwerkzaamheden en niet 2 onverlichte ronde bordjes van 90
quote:Op donderdag 27 november 2014 12:56 schreef Qrimetime het volgende:
hoe serieus kan ik een meldingssite van een potentiële radar nemen?
Ligt eraan welke site.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:56 schreef Qrimetime het volgende:
hoe serieus kan ik een meldingssite van een potentiële radar nemen?
quote:Op donderdag 27 november 2014 12:15 schreef DroogDok het volgende:
Welk stuk A20 gaat het over? Tussen Vlaardingen en Hoek van Holland?
En ja natuurlijk mogen ze daar gewoon flitsen.
Mijn God zeg aub dat je je rijbewijs nog niet hebt. Die beperking geldt wel. De verkeerssituatie kan veranderd zijn, los van of daar mensen staan. Daarom niet in 130 doorknallen, maar even bij de les blijven. Als het aangegeven staat, dan is het geldig.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:16 schreef Hallmark het volgende:
Ik begrijp TS z'n berichten niet helemaal correct. Maar als het inderdaad wat later op de avond was, en niemand meer aan het werk was, dan klopt die snelheidsbeperking natuurlijk niet.
Ben ik helemaal met je eens, maar hij is natuurlijk compleet zinloos. Hij staat daar alleen omdat het corps in kwestie zijn quota moet halen, of zie ik iets over het hoofd?quote:
Ja klopt reed op het moment 130/135(toegestaan) - kwam bij wegwerkzaamhedenBORD 90(er waren op dat moment geen werkzaamheden-op een onverlicht stuk- weg was helemaal leeg.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:16 schreef Hallmark het volgende:
Ik begrijp TS z'n berichten niet helemaal correct. Maar als het inderdaad wat later op de avond was, en niemand meer aan het werk was, dan klopt die snelheidsbeperking natuurlijk niet.
En ik vind het ook vreemd dat ze dan de radar lekker door laten flitsen. TS bracht niemand in gevaar, als ik het goed lees.
Dat princiepe kost je nu een paar knakenquote:
Dat heet oplettenquote:Op donderdag 27 november 2014 13:23 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Ja klopt reed op het moment 130/135(toegestaan) - kwam bij wegwerkzaamhedenBORD 90(er waren op dat moment geen werkzaamheden-op een onverlicht stuk- weg was helemaal leeg.
Dan is het toch gewoon raar dat ze weten dat er mensen vanuit een 130 stuk in een 90 stuk terecht komen en dan 500 meter verder op gaan flitsten, als ik vanuit een 100km stuk in een 90km stuk terecht kom blijf ik ook 100km rijden, dit is het zelfde principe.
Dat mag je vinden. Doet niks af aan het feit dat TS in overtreding was.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:22 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, maar hij is natuurlijk compleet zinloos.
Prima dat je blijft doortuffen, maar dan ook niet huilen over de boete.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:23 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Ja klopt reed op het moment 130/135(toegestaan) - kwam bij wegwerkzaamhedenBORD 90(er waren op dat moment geen werkzaamheden-op een onverlicht stuk- weg was helemaal leeg.
Dan is het toch gewoon raar dat ze weten dat er mensen vanuit een 130 stuk in een 90 stuk terecht komen en dan 500 meter verder op gaan flitsten, als ik vanuit een 100km stuk in een 90km stuk terecht kom blijf ik ook 100km rijden, dit is het zelfde principe.
Lekker belangrijk, je was in overtreding en betalen zal je.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:36 schreef Qrimetime het volgende:
Jullie zullen we een ander beeld hebben van wegwerkzaamheden, dan de wegwerkzaamheden waar ik langs reed.
Dat is in tegenspraak met wat je eerder zei:quote:Op donderdag 27 november 2014 13:23 schreef Qrimetime het volgende:
op dat moment geen werkzaamheden.
Waren er nu wel of geen werkzaamheden?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Ze waren niet aan de weg bezig, maar achter de vangrail, gras/natuur ect.
Ik zou het in je verweer zetten richting de OvJ.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:27 schreef Qrimetime het volgende:
Ben overigens geen notoire te hard rijder, kwam toevallig in die situatie terecht dat er een verschil is van 45 km/u op een lege weg(rij niet vaak op dat stuk).
rij op een stuk van waar ik max 100 mag geen 150 km/u.
Er waren om dat moment geen werkzaamheden, overdag zijn daar werkzaamheden achter de vangrails ivm met natuur. s'avond ligt dit stil!quote:Op donderdag 27 november 2014 13:29 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is in tegenspraak met wat je eerder zei:
[..]
Waren er nu wel of geen werkzaamheden?
Een vangrail is trouwens geen betonnen muur, die geeft behoorlijk mee als er een voertuig tegenaan rijdt.
Nogmaals dat maakt geen fuck uit, bordje 90 is 90, kun je leuk vinden of niet maar zo werkt het nu eenmaalquote:Op donderdag 27 november 2014 13:31 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Er waren om dat moment geen werkzaamheden, overdag zijn daar werkzaamheden achter de vangrails ivm met natuur. s'avond ligt dit stil!
Ja en? Het gaat er niet om of er gewerkt wordt op dat moment, maar of je in een gebied rijdt waar wegwerkzaamheden zijn, daar gaat het om. Er staat bij die bordjes 90 ook geen tijdschema of wel? Nee, dus die km beperking geldt daar 24u per dag.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:31 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Er waren om dat moment geen werkzaamheden, overdag zijn daar werkzaamheden achter de vangrails ivm met natuur. s'avond ligt dit stil!
Matrixborden zijn altijd leidendquote:Op donderdag 27 november 2014 13:32 schreef whatdafuck het volgende:
Ik reed een paar weken terug ook 130 op de A2 tijdens werkzaamheden.
Er stond 90 aangegeven. Ik heb vroeger geleerd dat dit betekende dat het geen verplichte snelheid is. Een verplichte is aangegeven in een rode ronde cirkel?
Fucking kut iig.
Vierkant blauw bord is adviessnelheid. Rond bord is verplicht. Ongeacht situatie.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:32 schreef whatdafuck het volgende:
Ik reed een paar weken terug ook 130 op de A2 tijdens werkzaamheden.
Er stond 90 aangegeven. Ik heb vroeger geleerd dat dit betekende dat het geen verplichte snelheid is. Een verplichte is aangegeven in een rode ronde cirkel?
Fucking kut iig.
Tuurlijk doe ik dat niet. Maar in het specifieke geval van wegwerkzaamheden wel. De consequenties zijn me te stevig om daar risico te gaan lopenquote:Op donderdag 27 november 2014 13:38 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Weer zo een topic waar alle moraalridders doen alsof ze zich altijd braaf aan de snelheid houden, lol.
Ja, want als je liever geen wegwerkers dood rijdt ben je een moraalridder.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:38 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Weer zo een topic waar alle moraalridders doen alsof ze zich altijd braaf aan de snelheid houden, lol.
quote:Op donderdag 27 november 2014 13:38 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Weer zo een topic waar alle moraalridders doen alsof ze zich altijd braaf aan de snelheid houden, lol.
Stond het op de matrixborden? Dan verplichte snelheid.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:32 schreef whatdafuck het volgende:
Ik reed een paar weken terug ook 130 op de A2 tijdens werkzaamheden.
Er stond 90 aangegeven. Ik heb vroeger geleerd dat dit betekende dat het geen verplichte snelheid is. Een verplichte is aangegeven in een rode ronde cirkel?
Fucking kut iig.
Maakt niet uit.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:42 schreef Qrimetime het volgende:
Er waren geen wegwerkers aanwezig, alles lag stil.
Hoe vaak moet in dit topic uitgelegd worden dat dat niks boeit, en het ook met veranderde verkeerssituaties te maken heeft?quote:Op donderdag 27 november 2014 13:42 schreef Qrimetime het volgende:
Er waren geen wegwerkers aanwezig, alles lag stil.
Matrixborden zonder een rood randje... Is dat adviessnelheid of maximumsnelheid? Mits dat laatste (maximumsnelheid), is dat ook zo in de rest van Europa?quote:Op donderdag 27 november 2014 13:35 schreef Weird- het volgende:
[..]
Matrixborden zijn altijd leidend
Neu, maar die janken niet als ze een bon krijgen zoals de TS.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:38 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Weer zo een topic waar alle moraalridders doen alsof ze zich altijd braaf aan de snelheid houden, lol.
Google maps linkje waar het dan exact was.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:46 schreef Qrimetime het volgende:
Hoe kunnen zij mij geflitst hebben als er aan de andere kant van de vangrails water natuur lig, kan geen auto komen. Dus betwijfel of die melding dan wel klopt.
Flip fluitketel, wat boeit het hoe hard jij daar ALTIJD rijdt?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
jij zal waarschijnlijk niet s'avonds werken waarbij je op een lege weg terug rijdt naar huis toe.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Flip fluitketel, wat boeit het hoe hard jij daar ALTIJD rijdt?
Er staat een bord van 90, dus dan rijd jij 40 km te snel. Je hebt je aan de maximumsnelheid te houden. Of gelden verkeersborden niet voor jou?
Als het tussen Terbergseplein en Kethelplein is geweest, dan was het trajectcontrole...quote:Op donderdag 27 november 2014 13:47 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Neu, maar die janken niet als ze een bon krijgen zoals de TS.
[..]
Google maps linkje waar het dan exact was.
Yep, dat is een feit. Ik vind het onrechtvaardig, maar dat is de reden dat ik zelf dan afrem.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Doet niks af aan het feit dat TS in overtreding was.
Vaak genoeg, en ook wel eens 's nachts.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:55 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
jij zal waarschijnlijk niet s'avonds werken waarbij je op een lege weg terug rijdt naar huis toe.
Lekker belangrijk, je moet je altijd aan de regels houden, zo niet zijn de consequenties voor jou.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:55 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
jij zal waarschijnlijk niet s'avonds werken waarbij je op een lege weg terug rijdt naar huis toe.
Maximumsnelheidquote:Op donderdag 27 november 2014 13:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Matrixborden zonder een rood randje... Is dat adviessnelheid of maximumsnelheid? Mits dat laatste (maximumsnelheid), is dat ook zo in de rest van Europa?
Helaas voor jou is dat niet het geval.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:00 schreef Qrimetime het volgende:
Het geld maakt mij niks uit, waarschijnlijk zijn er zoveel mensen in de zelfde situatie terecht gekomen zijn. Dacht dat er miss iets voor te zeggen was.
Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:15 schreef Qrimetime het volgende:
wat zal de boete ongeveer kosten?
Alsof je dat als automobilist goed kan zien.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Dus omdat jij daar 'altijd' 130 rijdt mogen ze daar geen snelheidsbeperking opleggen? Of omdat jij 'uiteraard' gewoon je oude snelheid aanhoudt bij beperkingen mogen ze niet bekeuren?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
EMG op eigen kosten + minstens 2x 400 en wellicht rijontzegging.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:15 schreef Qrimetime het volgende:
wat zal de boete ongeveer kosten?
kan nooit reed 130-7 werkelijke snelheid auto-4 wettelijk correctie= 119quote:Op donderdag 27 november 2014 14:20 schreef The_stranger het volgende:
Het gaat je sowieso minimaal 400 euro kosten (boete voor 39km/u te hard op een snelweg zonder werkzaamheden) en daar komt de beslissing van de OvJ en de werkzaamheden nog bovenop.
http://www.flitsers.nl/boete
Kortom: je trekt je niets aan van eventuele snelheidsbeperkingen? Dan komt die boete precies bij de juiste terecht.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:23 schreef Qrimetime het volgende:
als ik vanuit een 100km stuk in een 90km stuk terecht kom blijf ik ook 100km rijden, dit is het zelfde principe.
In de OP zeg je dat je 135 reed, wat is het nou?quote:Op donderdag 27 november 2014 14:22 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
kan nooit reed 130-7 werkelijke snelheid auto-4 wettelijk correctie= 119
jij zal wel geen auto en rijbewijs hebben, niemand gaat naar 90.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Kortom: je trekt je niets aan van eventuele snelheidsbeperkingen? Dan komt die boete precies bij de juiste terecht.
Ik vind je een lul, wat vind je van mij?
Hahaha kiek m zweten. Ik dacht dat het geld je niet boeide? Overigens, mocht jij een EMG krijgen dan betaal je die naast je normale boete die door de OvJ moet worden vastgesteld. Ik zou me daar veel drukker om maken.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:22 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
kan nooit reed 130-7 werkelijke snelheid auto-4 wettelijk correctie= 119
700/800 euro die EMGquote:Op donderdag 27 november 2014 14:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hahaha kiek m zweten. Ik dacht dat het geld je niet boeide? Overigens, mocht jij een EMG krijgen dan betaal je die naast je normale boete die door de OvJ moet worden vastgesteld. Ik zou me daar veel drukker om maken.
Whehehehe.
Veel plezier. En vergeet niet je dagje vrij nog mee te rekenen.quote:de kosten voor het opleggen EMG bedragen vanaf nu ¤ 318,=, de kosten voor het uitvoeren zijn nu ¤ 684,=. Bij elkaar dus ¤ 1.002,=.
EMG krijg je niet zo snel kerelquote:Op donderdag 27 november 2014 14:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hahaha kiek m zweten. Ik dacht dat het geld je niet boeide? Overigens, mocht jij een EMG krijgen dan betaal je die naast je normale boete die door de OvJ moet worden vastgesteld. Ik zou me daar veel drukker om maken.
Whehehehe.
Uh. Jawel?quote:Op donderdag 27 november 2014 14:24 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
jij zal wel geen auto en rijbewijs hebben, niemand gaat naar 90.
Behalve ik dan, dus hoppa, daar gaat je argument.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:24 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
jij zal wel geen auto en rijbewijs hebben, niemand gaat naar 90.
EMG krijg je als je debiel gedrag vertoont. Zoals bijvoorbeeld veels te hard langs wegwerkzaamheden scheuren, ik noem maar wat.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:26 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
EMG krijg je niet zo snel kerel
Stuk sneller voor overtredingen met aangegeven werkzaamhedenquote:Op donderdag 27 november 2014 14:26 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
EMG krijg je niet zo snel kerel
Nop, 341 euro. Want 90 + werkzaamheden. (Er vanuitgaande dat het inderdaad 123 echte kilometers was dat de TS reed).quote:Op donderdag 27 november 2014 14:24 schreef The_stranger het volgende:
In de OP zeg je dat je 135 reed, wat is het nou?
Maar met 119 kun je de tabel in en zie je het vanzelf, namelijk 192 euro.
Ik hoop voor jou dat ik mijn rijbewijs al had toen jij nog geboren moest wordenquote:Op donderdag 27 november 2014 14:24 schreef Qrimetime het volgende:
jij zal wel geen auto en rijbewijs hebben, niemand gaat naar 90.
Paar maanden terug opende TS nog een topic over z'n scooter. Zal dus 18/19 zijn gok ik zo.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:27 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat ik mijn rijbewijs al had toen jij nog geboren moest worden
Dat pleit dan weer voor hem; jeugdige overmoed en een nog onvolgroeide hersenpan.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:28 schreef Vanillekwark het volgende:
Paar maanden terug opende TS nog een topic over z'n scooter. Zal dus 18/19 zijn gok ik zo.
Dikke boete en EMG zou 'n goede wake up call kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat pleit dan weer voor hem; jeugdige overmoed en een nog onvolgroeide hersenpan.
Zou nog goed kunnen komen.
Dus jij ziet verder niks mis met 135 op de teller waar je 90 mag?quote:Op donderdag 27 november 2014 14:32 schreef Kowloon het volgende:
Wat een moraalridders weer in dit topic. Dit zijn typisch van die afzettingen waar al het verkeer ruim te hard rijdt.
+EMG a >1000quote:Op donderdag 27 november 2014 14:32 schreef Qrimetime het volgende:
340eu is nog wel te overzien. Bedankt allen.
Prima als je er zo over denkt. Maar dan moet je ook niet de jankzak uithangen als je geflitst wordt. Deal?quote:Op donderdag 27 november 2014 14:32 schreef Kowloon het volgende:
Wat een moraalridders weer in dit topic. Dit zijn typisch van die afzettingen waar al het verkeer ruim te hard rijdt.
Dit.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:38 schreef Queller het volgende:
[..]
Prima als je er zo over denkt. Maar dan moet je ook niet de jankzak uithangen als je geflitst wordt. Deal?
quote:De betrokkene is verplicht de kosten van deze CBR- cursus ad ¤ 1002,- op tijd te betalen en aan de EMG deel te nemen. Wanneer hij hier niet aan voldoet, wordt zijn rijbewijs door het CBR ongeldig verklaard wegens het niet-verlenen van medewerking. Het CBR gaat hier streng mee om.
Wanneer de betrokkene op tijd heeft betaald, krijgt hij een oproep voor de EMG- cursus. Deze gedragscursus wordt in opdracht van het CBR uitgevoerd door derden. Na een voorgesprek dient de betrokkene gedurende drie dagen in groepsverband aan deze cursus deel te nemen.
Ik constateer alleen dat er nogal wat moraalridders in dit topic aanwezig zijn. Mijn ervaring op de weg leert in ieder geval dat het verkeer alleen bij grote werkzaamheden (bijvoorbeeld als het verkeer naar een andere baan geleid wordt) de aangegeven maximumsnelheid opvolgt. Net zoals er ook maar weinig mensen zijn die zich aan een 100 km/u zone op de snelweg houden.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dus jij ziet verder niks mis met 135 op de teller waar je 90 mag?
Grote kans dat ik inderdaad niet 90 zou gaan rijden daar, maar die teller zou echt wel dalen tot ongeveer 100.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik constateer alleen dat er nogal wat moraalridders in dit topic aanwezig zijn. Mijn ervaring op de weg leert in ieder geval dat het verkeer alleen bij grote werkzaamheden (bijvoorbeeld als het verkeer naar een andere baan geleid wordt) de aangegeven maximumsnelheid opvolgt. Net zoals er ook maar weinig mensen zijn die zich aan een 100 km/u zone op de snelweg houden.
Jouw ervaringen in het verkeer zijn totaal niet relevant. Hooguit een bevestiging dat het slim en zinvol is dat de politie regelmatig gaat controleren.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:42 schreef Kowloon het volgende:
Ik constateer alleen dat er nogal wat moraalridders in dit topic aanwezig zijn. Mijn ervaring op de weg leert in ieder geval dat het verkeer alleen bij grote werkzaamheden (bijvoorbeeld als het verkeer naar een andere baan geleid wordt) de aangegeven maximumsnelheid opvolgt. Net zoals er ook maar weinig mensen zijn die zich aan een 100 km/u zone op de snelweg houden.
Je wil toch niet gaan ontkennen dat mijn ervaringen niet ook jouw ervaringen zijn?quote:Op donderdag 27 november 2014 14:47 schreef Queller het volgende:
[..]
Jouw ervaringen in het verkeer zijn totaal niet relevant. Hooguit een bevestiging dat het slim en zinvol is dat de politie regelmatig gaat controleren.
Ik zou de snelheid er ook wel wat meer uithalen, maar dat is ook maar enkel omdat ik geen trek heb in een hoge boete, niet omdat ik die snelheidslimiet nou zo terecht vind.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:44 schreef Vanillekwark het volgende:
Grote kans dat ik inderdaad niet 90 zou gaan rijden daar, maar die teller zou echt wel dalen tot ongeveer 100.
Er werd volgens mij alleen maar geďnformeerd of het wel mag. Zou ik ook doen als ik het niet eens zou zijn met een boete.quote:En als ik dan een boete krijg, ga ik er niet zo over miepen, dat ben ik dan zelf schuld. Beetje zelfbewustzijn kan dan geen kwaad lijkt me zo.
Als je het niet eens bent met een boete omdat je 135 reed waar 90 stond aangegeven ben je echter niet goed bij je hoofdquote:Op donderdag 27 november 2014 15:01 schreef Kowloon het volgende:
Er werd volgens mij alleen maar geďnformeerd of het wel mag. Zou ik ook doen als ik het niet eens zou zijn met een boete.
Mijn ervaring is anders.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:53 schreef Kowloon het volgende:
Je wil toch niet gaan ontkennen dat mijn ervaringen niet ook jouw ervaringen zijn?Als men bijvoorbeeld de berm aan het maaien is staat vaak keurig op de matrixborden aangegeven dat er 90 km/u gereden moet worden, alleen een toevallige bejaarde die altijd al 90 km/u rijdt houdt zich daar aan. Daarom beticht ik een aantal users hier van moraalridderij.
Realiseerde het mij pas toen ik alweer uit de de 90 zone, er waren geen wegwerkzaamheden.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:02 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met een boete omdat je 135 reed waar 90 stond aangegeven ben je echter niet goed bij je hoofd
Dan zouden ze je het rijbewijs gewoon direct moeten afpakken, als je zo onbewust bent van de verkeerssituatie om je heen.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:09 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Realiseerde het mij pas toen ik alweer uit de de 90 zone, er waren geen wegwerkzaamheden.
Inderdaad TS, wel uit je doppen kijken wanneer je rijdt.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:35 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dan zouden ze je het rijbewijs gewoon direct moeten afpakken, als je zo onbewust bent van de verkeerssituatie om je heen.
EMG is alleen bij een staandehouding meen ik.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:30 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dikke boete en EMG zou 'n goede wake up call kunnen zijn.
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:57 schreef Ciora het volgende:
EMG is alleen bij een staandehouding meen ik.
Jammer dat je niet geflitst bent, je lijkt me wel het type dat dat soort dingen alleen met een boete leertquote:Op donderdag 27 november 2014 14:53 schreef Qrimetime het volgende:
Denk dat de kans aardig groot is dat ik niet geflitst ben, en als het wel zo is jammer dan.
Nee, dat hoeft niet, omdat er vaak al ruim vooraf aangegeven staat dat er 'over x km' werkzaamheden aan komen waar je niet zo hard mag rijden, en sowieso zie je die borden van de daadwerkelijke snelheidsbeperking ruim van te voren aankomen (en anders moet je niet mogen rijden) zodat je met simpel het gas terugnemen bij het begin binnen no-time de maximale snelheid rijdt.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Ik deel jouw ervaring en ook ik rij regelmatig iets harder dan voorgeschreven, maar bij werkzaamheden maak ik een uitzondering.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik constateer alleen dat er nogal wat moraalridders in dit topic aanwezig zijn. Mijn ervaring op de weg leert in ieder geval dat het verkeer alleen bij grote werkzaamheden (bijvoorbeeld als het verkeer naar een andere baan geleid wordt) de aangegeven maximumsnelheid opvolgt. Net zoals er ook maar weinig mensen zijn die zich aan een 100 km/u zone op de snelweg houden.
Eigenlijk zouden ze die hardrijders behalve een boete ook eens verplicht moeten laten helpen bij wegwerkzaamheden, kijken of ze het fijn vinden als zo een idioot met 130 langs komt scheuren. Heb vaak langs de weg gewerkt maar je hebt er gekken bij....quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:20 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik deel jouw ervaring en ook ik rij regelmatig iets harder dan voorgeschreven, maar bij werkzaamheden maak ik een uitzondering.
Kijk voor de gein eens naar van die programma's over de wegwerkers en wat voor mafkezen er voorbij komen sjezen.
Te hard, afval uit het raam gooien, rode kruizen negeren.
Ik zit heel veel op de weg, ook 's avonds, maar bij werkzaamheden hou ik me aan de snelheid. Gewon uit respect voor dat soort harde werkers.
Dat rode kruizen negeren is werkelijk zo enorm asociaal..quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:20 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik deel jouw ervaring en ook ik rij regelmatig iets harder dan voorgeschreven, maar bij werkzaamheden maak ik een uitzondering.
Kijk voor de gein eens naar van die programma's over de wegwerkers en wat voor mafkezen er voorbij komen sjezen.
Te hard, afval uit het raam gooien, rode kruizen negeren.
Ik zit heel veel op de weg, ook 's avonds, maar bij werkzaamheden hou ik me aan de snelheid. Gewon uit respect voor dat soort harde werkers.
Vooral de gekken die het allemaal maar onzin vinden en dan ook weigeren om hun voet ook nog maar enigszins van het gaspedaal te halen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:39 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze die hardrijders behalve een boete ook eens verplicht moeten laten helpen bij wegwerkzaamheden, kijken of ze het fijn vinden als zo een idioot met 130 langs komt scheuren. Heb vaak langs de weg gewerkt maar je hebt er gekken bij....
Jup. Van mij mogen dat overal doen. Jammer genoeg is de boete daarvoor dan weer lager dan voor het parkeren op een invalide parkeerplaats. Terwijl het veul gevaarlijker is.quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat rode kruizen negeren is werkelijk zo enorm asociaal..
Gelukkig dat daar tegenwoordig steeds vaker een agent bijgezet wordt die gewoon alle kentekens opschrijft
Die invalideplek heb ik inderdaad een jaar geleden oid gehad. Fileparkeren en bord over het hoofd gezien.. Rib uit mijn lijf.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:21 schreef avotar het volgende:
[..]
Vooral de gekken die het allemaal maar onzin vinden en dan ook weigeren om hun voet ook nog maar enigszins van het gaspedaal te halen.
[..]
Jup. Van mij mogen dat overal doen. Jammer genoeg is de boete daarvoor dan weer lager dan voor het parkeren op een invalide parkeerplaats. Terwijl het veul gevaarlijker is.
En nog wat verder de grote plas over is het in de regel dat er vaker niet dan wel wordt gewerkt. Hier houdt dus echt niemand zich aan die borden (ook bijna onmogelijk, dan zou je om de zoveel meter moeten afremmen tot 20 km/u). Vaak zeg ik dat ook tegen klanten die er met een huurauto op uit trekken: pas je aan aan het verkeer, want als je opeens bovenop de rem stampt, heb je gegarandeerd iemand achterop zitten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
Moet zeggen dat in Nederland overigens wel heel vaak er niet gewerkt wordt aan de weg 's avonds laat.
Of er gewerkt wordt of niet doet er niet toe.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
Moet zeggen dat in Nederland overigens wel heel vaak er niet gewerkt wordt aan de weg 's avonds laat. Dus dat je het dan voor de kat z'n kut doet, dat langzamer rijden, zeker als er geen baanversmallingen zijn. Dat is wel echt superfrustrerend (lees: maar géén excuus om er gewoon met 130 langs te knallen). Aan de andere kant, hier aan de overkant van de sloot zijn ze wel eeuwig bezig, en steken ze vlak voor je neus over in oude uitgekauwde reflectiejasjes die niet veel meer reflecteren. Je mag hier 50mph in de werkzaamheden, grofweg 80, en dan schrik je je wel even de tandjes als je ineens voor je zo'n mannetje over ziet steken![]()
Ik zeg toch ook nergens dat je je daarom niet aan de snelheid zou moeten houden? Ik zeg zelfs letterlijk dat dat geen excuus is om ergens met 130 voorbij te razen waar je 90 mag. Klaar, je hebt je maar aan de snelheid te houden. Je hoeft 't allemaal niet uit te leggen, ik snap 't prima.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:54 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Of er gewerkt wordt of niet doet er niet toe.
Een snelheidsaanpassing naar 90 km/u is alleen van toepassing als er niet OP de weg gewerkt wordt, maar er wel sprake is van werkzaamheden direct langs de weg of achter een tijdelijke barrier. De snelheidsverlaging naar 90 km/u is dan ook bedoeld voor:
- Het feit dat rijstroken (tijdelijk) versmald zijn of extra slingers en bochten bevatten
- Het feit dat door de werkzaamheden direct langs de weg er vuil op de weg terecht kan komen wat voor extra gevaarzetting kan zorgen
- Om in- en uitvoegen van werkverkeer veiliger te laten verlopen.
- Er door de werkzaamheden anderszins onoverzichtelijke situaties kunnen voorkomen.
Wanneer er daadwerkelijk gewerkt wordt op autosnelwegen is de maximumsnelheid verlaagd naar 70 km/u.
Ik leg daarom ook alleen maar uit waarom je bij 90km/u meestal geen wegwerker tegen komt. Simpelweg omdat dat niet de snelheid is bij werk in uitvoering, maar bij aangepaste verkeerssituaties.quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat je je daarom niet aan de snelheid zou moeten houden? Ik zeg zelfs letterlijk dat dat geen excuus is om ergens met 130 voorbij te razen waar je 90 mag. Klaar, je hebt je maar aan de snelheid te houden. Je hoeft 't allemaal niet uit te leggen, ik snap 't prima.
Ik merk alleen op dat ik in NL héél vaak snelheidbeperkingen heb gezien 's avonds waar er 2 pilonnen op een vluchtstrook stonden, bij wijze van spreken, en waar niemand aan de weg bezig was. Niet meer, en niet minder.
quote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef Qrimetime het volgende:
Beste,
Paar dagen terug reed ik op de A20 rond 22:00 waar je 130 mag, na een bepaald punt kwam bij een bord 90 km/u werkzaamheden(werd niet gewerkt). Uiteraard bleef ik gewoon 130/135 rijden er was overigens niemand meer op de weg. Achter af zag ik dat er een melding was gemaakt van een radar controle bij de hectometerpaal precies op de helft van de werkzaamheden(werkzaamheden waren ongeveer 2km lang).
Mijn vraag; mogen ze op zo'n momenten wel flitsten?, van 130 naar 90 wat ongeveer 2km duurt?
quote:Op maandag 16 maart 2015 03:20 schreef nattermann het volgende:
Zeg TS, wat heeft het je uiteindelijk gekost?
Er was dus wel daadwerkelijk sprake van werkzaamheden...quote:Op donderdag 27 november 2014 12:30 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
Ze waren niet aan de weg bezig, maar achter de vangrail, gras/natuur ect.
Ik rij graag harder dan toegestaan, maar het is gewoon niet meer te betalen. Ik snap dan ook niet dat mensen nog steeds 20+ te hard rijden. Als je dan 3x per jaar een boete krijgt, kun je gewoon een maandloon overschrijven.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Wanneer je 90 had gereden was je er in 3 minuten voorbij. Wat is je punt?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
En dat is nummer 3quote:Op maandag 16 maart 2015 08:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wanneer je 90 had gereden was je er in 3 minuten voorbij. Wat is je punt?
Wellicht voortaan wat beter op de weg letten zodat je aanduidingen (snelheidsveranderingen) wel kan zien..?
Whahahaquote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef Qrimetime het volgende:
Beste,
Paar dagen terug reed ik op de A20 rond 22:00 waar je 130 mag, na een bepaald punt kwam bij een bord 90 km/u werkzaamheden(werd niet gewerkt). Uiteraard bleef ik gewoon 130/135 rijden er was overigens niemand meer op de weg. Achter af zag ik dat er een melding was gemaakt van een radar controle bij de hectometerpaal precies op de helft van de werkzaamheden(werkzaamheden waren ongeveer 2km lang).
Mijn vraag; mogen ze op zo'n momenten wel flitsten?, van 130 naar 90 wat ongeveer 2km duurt?
ja, die mensen werken namelijk ook gewoon 's nachts en je ziet ze ook gewoon niet altijd omdat ze achter een machine staan ofzo.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
kap eens met janken kuthond. je hebt die borden toch gezien? jij had gewoon 90 moeten gaan rijden met je asociale kankerkop.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:47 schreef Qrimetime het volgende:
[..]
onzin, als het echt zo groot probleem was hadden ze op een onverlicht stuk wel grote verlichte borden mogen zetten met overremmen wegwerkzaamheden en niet 2 onverlichte ronde bordjes van 90
quote:Op maandag 16 maart 2015 10:15 schreef Queller het volgende:
We kunnen wel net doen of het géén oud topic is. Hebben we een leuke maandagmorgen
Je mag 90 omdat de weg is aangepast.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef Qrimetime het volgende:
Beste,
Paar dagen terug reed ik op de A20 rond 22:00 waar je 130 mag, na een bepaald punt kwam bij een bord 90 km/u werkzaamheden(werd niet gewerkt). Uiteraard bleef ik gewoon 130/135 rijden er was overigens niemand meer op de weg. Achter af zag ik dat er een melding was gemaakt van een radar controle bij de hectometerpaal precies op de helft van de werkzaamheden(werkzaamheden waren ongeveer 2km lang).
Mijn vraag; mogen ze op zo'n momenten wel flitsten?, van 130 naar 90 wat ongeveer 2km duurt?
Bij niemand op de weg, weinig verkeer en duidelijk geen activiteit van wegwerkers rijd ik niet altijd 90, maar ik zak wel af tot een stuk minder dan 130. Omdat wegversmalling of andere onverwachte obstakels en omdat boete.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Zoveel dat hij het zich niet meer kan permitteren om te FOK!kenquote:Op maandag 16 maart 2015 10:38 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ben stiekem wel benieuwd of TS heeft af moeten tikken en zo ja, hoeveel dat dan was
Lees even iets terugquote:
Dat is 8% van z'n spaargeld.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat gaat TS zeker 800 eurootjes kosten
5% van je spaargeldquote:Op maandag 16 maart 2015 11:29 schreef Qrimetime het volgende:
Hoi,
Omdat iemand het vroeg sanctie was; 468eu
Doei<3
Toch weer 4,68% van je spaargeld, lekker voor je TS!quote:Op maandag 16 maart 2015 11:29 schreef Qrimetime het volgende:
Hoi,
Omdat iemand het vroeg sanctie was; 468eu
Doei<3
Was je er een beetje van onder de indruk??quote:Op maandag 16 maart 2015 11:38 schreef Qrimetime het volgende:
En jullie mij maar bang maken met een EMG-cursus, hartelozen schoften:(
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |