Dit inderdaad. Boete wordt dan verdubbeld.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:13 schreef Vanillekwark het volgende:
Hou overigens je hart maar vast als je geflitst bent. Te snel rijden bij werkzaamheden zijn ze niet mild mee.
Dat doe je vast een volgende keer niet meerquote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef Qrimetime het volgende:
Beste,
Paar dagen terug reed ik op de A20 rond 22:00 waar je 130 mag, na een bepaald punt kwam bij een bord 90 km/u werkzaamheden(werd niet gewerkt). Uiteraard bleef ik gewoon 130/135 rijden er was overigens niemand meer op de weg. Achter af zag ik dat er een melding was gemaakt van een radar controle bij de hectometerpaal precies op de helft van de werkzaamheden(werkzaamheden waren ongeveer 2km lang).
Mijn vraag; mogen ze op zo'n momenten wel flitsten?, van 130 naar 90 wat ongeveer 2km duurt?
Vaak wordt er toch wel gekeken of er daadwerkelijk gewerkt is toch? 's Nachts was dat hier niet het geval.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Boete wordt dan verdubbeld.
Er stond toch dat je er 90 mocht rijden?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
Niet helemaal waar, maar ze zijn een stuk duurder ja.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Boete wordt dan verdubbeld.
quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
En terecht. TS denkt dat voor hem de regels vrijblijvend zijn ofzo. Grappenmaker. Gewoon dokken zal je.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ja, dat mogen ze. Vanaf (ik geloof) 250 meter na een snelheidsverandering. Dat wordt gewoon betalen en het wordt een vies dure.
Je had liever gehad dat ze 5km na de werkzaamheden hadden gaan staan?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
Bij mijn weten juist niet. De borden zijn leidend. Niet de inschatting van de bestuurder of het een normaal tijdstip is om aan de weg te werken of niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef VMSDKR het volgende:
Vaak wordt er toch wel gekeken of er daadwerkelijk gewerkt is toch? 's Nachts was dat hier niet het geval.
Want deze zijn wél gericht op veiligheid. Danwel voor wegwerkers, danwel voor de automobilisten zelf, vaak zijn wegen smaller of zijn er scherpe bochten.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:20 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit zijn wel boetes waar boetes voor bedoeld zijn
Bron: boetebase OMquote:U heeft aangegeven:
U reed met een auto.
U reed op de autosnelweg.
U reed met een snelheid van 130 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 90 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 40 km/u overschreden.
Bovendien werden er ter plaatse wegwerkzaamheden verricht.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 4 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 36 km/u.
Het boetebedrag:
Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Dezelfde overschrijding binnen de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Dezelfde overschrijding buiten de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Terug
Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |