Dit inderdaad. Boete wordt dan verdubbeld.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:13 schreef Vanillekwark het volgende:
Hou overigens je hart maar vast als je geflitst bent. Te snel rijden bij werkzaamheden zijn ze niet mild mee.
Dat doe je vast een volgende keer niet meerquote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef Qrimetime het volgende:
Beste,
Paar dagen terug reed ik op de A20 rond 22:00 waar je 130 mag, na een bepaald punt kwam bij een bord 90 km/u werkzaamheden(werd niet gewerkt). Uiteraard bleef ik gewoon 130/135 rijden er was overigens niemand meer op de weg. Achter af zag ik dat er een melding was gemaakt van een radar controle bij de hectometerpaal precies op de helft van de werkzaamheden(werkzaamheden waren ongeveer 2km lang).
Mijn vraag; mogen ze op zo'n momenten wel flitsten?, van 130 naar 90 wat ongeveer 2km duurt?
Vaak wordt er toch wel gekeken of er daadwerkelijk gewerkt is toch? 's Nachts was dat hier niet het geval.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Boete wordt dan verdubbeld.
Er stond toch dat je er 90 mocht rijden?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
Niet helemaal waar, maar ze zijn een stuk duurder ja.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Boete wordt dan verdubbeld.
quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
En terecht. TS denkt dat voor hem de regels vrijblijvend zijn ofzo. Grappenmaker. Gewoon dokken zal je.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ja, dat mogen ze. Vanaf (ik geloof) 250 meter na een snelheidsverandering. Dat wordt gewoon betalen en het wordt een vies dure.
Je had liever gehad dat ze 5km na de werkzaamheden hadden gaan staan?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef Qrimetime het volgende:
Beetje naaiend dan, rij daar altijd 130, en dan gaan ze precies staan bij werkzaamheden waar je 2 min voorbij bent.
Bij mijn weten juist niet. De borden zijn leidend. Niet de inschatting van de bestuurder of het een normaal tijdstip is om aan de weg te werken of niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:17 schreef VMSDKR het volgende:
Vaak wordt er toch wel gekeken of er daadwerkelijk gewerkt is toch? 's Nachts was dat hier niet het geval.
Want deze zijn wél gericht op veiligheid. Danwel voor wegwerkers, danwel voor de automobilisten zelf, vaak zijn wegen smaller of zijn er scherpe bochten.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:20 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit zijn wel boetes waar boetes voor bedoeld zijn
Bron: boetebase OMquote:U heeft aangegeven:
U reed met een auto.
U reed op de autosnelweg.
U reed met een snelheid van 130 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 90 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 40 km/u overschreden.
Bovendien werden er ter plaatse wegwerkzaamheden verricht.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 4 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 36 km/u.
Het boetebedrag:
Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Dezelfde overschrijding binnen de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Dezelfde overschrijding buiten de bebouwde kom: Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Terug
Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
En gericht op gedragcorrectiequote:Op donderdag 27 november 2014 12:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Want deze zijn wél gericht op veiligheid. Danwel voor wegwerkers, danwel voor de automobilisten zelf, vaak zijn wegen smaller of zijn er scherpe bochten.
Ach, met een eurootje of 600 ben je wel klaar denk ik.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:23 schreef Klonk het volgende:
Dat gaat een flinke jongen worden.
[..]
Bron: boetebase OM
Enige troost, na de boete ga je nooit meer te hard rijden bij wegwerkzaamheden
Dat is het ergste, de meeste mensen die je bijvoorbeeld op wegmwegmisbruikers ziet krijgen 'm al voor de tiende keer ofzoquote:Op donderdag 27 november 2014 12:23 schreef Klonk het volgende:
Dat gaat een flinke jongen worden.
[..]
Bron: boetebase OM
Enige troost, na de boete ga je nooit meer te hard rijden bij wegwerkzaamheden
Mwoah, 600 euro weet ik persoonlijk toch aan leukere dingen uit te geven dan aan boetesquote:Op donderdag 27 november 2014 12:25 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ach, met een eurootje of 600 ben je wel klaar denk ik.
Zat ook al te kijken.. als je net op de 30 te hard blijft, is het ¤350 volgens boetebase.. Maar als je dichter bij de 135 dan de 130 zat, dan wordt het inderdaad wel erg vies, denk ikquote:Op donderdag 27 november 2014 12:23 schreef Klonk het volgende:
Dat gaat een flinke jongen worden.
Bron: boetebase OM
Enige troost, na de boete ga je nooit meer te hard rijden bij wegwerkzaamheden
Ik rij regelmatig stevig door, maar ik wil écht geen wegwerker op mijn motorkap of zo'n pittige boete op mijn mat, dus ja... bij wegwerkzaamheden hou ik me akelig aan de snelheid.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:25 schreef zarGon het volgende:
Iedereen hier weer natuurlijk het braafste...
Denk dat TS mazzel kan hebben qua boete omdat de gereden snelheid op de teller altijd afwijkt van de daadwerkelijke snelheid, maar goed 350 is alsnog een leuk bedrag wat je beter aan leukere dingen uit kunt gevenquote:Op donderdag 27 november 2014 12:26 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Zat ook al te kijken.. als je net op de 30 te hard blijft, is het ¤350 volgens boetebase.. Maar als je dichter bij de 135 dan de 130 zat, dan wordt het inderdaad wel erg vies, denk ik
Oh ik rij absoluut wel eens te hard hoor, en heb daar ook best wel boetes voor gekregen, maar NIET in een wegwerkzaamheden gebied en ik weet ook dat ik te hard rij, dus ik ga niet proberen de verantwoordelijkheid daarvan buiten mezelf te leggen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:25 schreef zarGon het volgende:
Iedereen hier weer natuurlijk het braafste...
Komt vaak voor dat ik een snelheid van 110 km/u aanhoud bij een toegestane 90 km/u (werkzaamheden zoals in dit geval)...
Maar goed, informatief zo'n topic. Ben blij dat ik zelf nooit 130 (of harder) rij wegens brandstofbesparing..
Ja, want ik weet de potentiele consequenties.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Dat zal de enige redding van TS zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef DroogDok het volgende:
Misschien stond hun flitsapparaat wel op 130 ingesteld en niet op 90.....
Toen ik nog dagelijks over de nieuwe brug bij Ewijk reed en ze daar volop aan het werk waren deed ik dat wel ja. Ook 's nachts.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Hoe weet je dat er niemand op de weg is?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Jaquote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Ik ga iig geen 40km/u te hard rijden bij wegwerkzaamheden, ontzettende druif dat je er bent.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Als ik het bord pas laat zie, ga ik inderdaad remmen hoor.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
Die kans is - 100.000 als ze daar flitsen zijn die gasten slim genoeg om dat even heel goed te checkenquote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef DroogDok het volgende:
Misschien stond hun flitsapparaat wel op 130 ingesteld en niet op 90.....
Ze waren niet aan de weg bezig, maar achter de vangrail, gras/natuur ect.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja
Ze zijn voor ons rijplezier aan het werk, dus even remmen doet niemand kwaad
Je bent gewoon fucking dom. Tijdens wegwerkzaamheden (aan het werk of niet) rijd je gewoon de maximale toegestane snelheid.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef Qrimetime het volgende:
Beste,
Paar dagen terug reed ik op de A20 rond 22:00 waar je 130 mag, na een bepaald punt kwam bij een bord 90 km/u werkzaamheden(werd niet gewerkt). Uiteraard bleef ik gewoon 130/135 rijden er was overigens niemand meer op de weg. Achter af zag ik dat er een melding was gemaakt van een radar controle bij de hectometerpaal precies op de helft van de werkzaamheden(werkzaamheden waren ongeveer 2km lang).
Mijn vraag; mogen ze op zo'n momenten wel flitsten?, van 130 naar 90 wat ongeveer 2km duurt?
Knap dat je dat meteen weet voor de 2Km waarvoor het geld.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:28 schreef Qrimetime het volgende:
Moraalridder, net of jullie vol in de remmen gaan van een bordje 90 wat er tijdelijk staat met niemand op de weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |