Dat ben ik met je eens. Maar wat hebben we ze nog te bieden in dit klimaat.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:25 schreef Perrin het volgende:
Maar vooral de meest hoogopgeleide en ondernemende zullen echt de stap zetten. Dat zijn juist degenen die je wilt koesteren, daar zou het van moeten komen kwa integratie en dat soort dingen.
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, jankzak.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het leven in Nederland is heel gemakkelijk, maar erg rijk of rustig word je er nu eenmaal niet.
Bovendien heeft de wereld voor talensprekende hoogopgeleide Nederlanders veul meer te bieden dan "thuis".
Die soort van "ad hominem" richtte je zeker tegen de spiegel?
Precies.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, jankzak.
Ik voel echter niet de behoefte om te vertrekken. M'n familie en vrienden zitten hier. En ik wil die blijven zien. Buitenlands avontuur kan best leuk zijn, maar dan wel tijdelijk.
Nederland heeft in het algemeen niks meer te bieden voor de hoogopgeleide jongere. Misschien zijn er voor Turken/Marokkanen andere argumenten te vinden maar het resultaat is hetzelfde.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar wat hebben we ze nog te bieden in dit klimaat.
Je kunt die binding ook op een bepaald moment verliezen hé, het is niet zo dat je per definitie nooit binding hebt gehad met Nederland...quote:Op woensdag 26 november 2014 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jonge hoogopgeleide autochtonen die Nederland verlaten puur 'om het geld'...
Dan heb je dus nooit geen binding met dit land gehad en heb je ook het recht niet überhaupt over dit land te praten c.q. te klagen.
Dat er belangrijke motieven kunnen zijn om te blijven, wil niet zeggen dat het voor hoogopgeleide jongeren in het algemeen niet beter is elders het geluk te vinden.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, jankzak.
Ik voel echter niet de behoefte om te vertrekken. M'n familie en vrienden zitten hier. En ik wil die blijven zien. Buitenlands avontuur kan best leuk zijn, maar dan wel tijdelijk.
Dit is echt bullshit.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nederland heeft in het algemeen niks meer te bieden voor de hoogopgeleide jongere.
Het kan altijd beter, maar in het algemeen is dit nog steeds een zeer comfortabel en prettig land om in te leven. Dat geldt echter langzaamaan steeds minder voor allochtonen en moslims in het bijzonder.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nederland heeft in het algemeen niks meer te bieden voor de hoogopgeleide jongere. Misschien zijn er voor Turken/Marokkanen andere argumenten te vinden maar het resultaat is hetzelfde.
Er is toch ook geen Nederlandse cultuur wordt altijd gezegd? Dan kan je je ook niet echt hechten aan het land, dan zou je puur de landsgrenzen leuk moeten vinden.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jonge hoogopgeleide autochtonen die Nederland verlaten puur 'om het geld'...
Dan heb je dus nooit geen binding met dit land gehad en heb je ook het recht niet überhaupt over dit land te praten c.q. te klagen.
Of van regen moeten houden.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er is toch ook geen Nederlandse cultuur wordt altijd gezegd? Dan kan je je ook niet echt hechten aan het land, dan zou je puur de landsgrenzen leuk moeten vinden.
Wellicht, maar er is wel een Brabantse cultuur.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er is toch ook geen Nederlandse cultuur wordt altijd gezegd? Dan kan je je ook niet echt hechten aan het land, dan zou je puur de landsgrenzen leuk moeten vinden.
Ach kom nou, dat gejank.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het kan altijd beter, maar in het algemeen is dit nog steeds een zeer comfortabel en prettig land om in te leven. Dat geldt echter langzaamaan steeds minder voor allochtonen en moslims in het bijzonder.
Overdrijf niet zo, EttovanBelgië.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht, maar er is wel een Brabantse cultuur.
Alsof er niet meer en betere motieven zijn het geluk elders te vinden.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
... voor een leuk salaris elders... onbegrijpelijk. Maar goed, to each his own.
Noem eens een paar andere beschaafde landen in de wereld op waar ze in het parlement zo openlijk fantaseren over deportaties.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ach kom nou, dat gejank.
Alsof mensen massaal op straat Kristallnachten staat te beleven.
Die clowns in de Tweede Kamer zijn toch niet representatief voor moslims? Nederland is zeer royaal geweest naar immigranten, juist veel te. Moslims die klagen over "diescriemienasie" moeten gewoon es wat harder hun best doen.
Het gaat wel die kant op. De PVV is in de peilingen de grootste partij.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ach kom nou, dat gejank.
Alsof mensen massaal op straat Kristallnachten staat te beleven.
Die clowns in de Tweede Kamer zijn toch niet representatief voor moslims? Nederland is zeer royaal geweest naar immigranten, juist veel te. Moslims die klagen over "diescriemienasie" moeten gewoon es wat harder hun best doen.
Ongetwijfeld. Ik heb het puur over die klasse 'zelfontwikkelingstalenten' die daadwerkelijk enkel voor het geld gaan. Oppervlakkig tot in het extreme.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alsof er niet meer en betere motieven zijn het geluk elders te vinden.
Nazi-Duitsland...quote:Op woensdag 26 november 2014 21:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Noem eens een paar andere beschaafde landen in de wereld op waar ze in het parlement zo openlijk fantaseren over deportaties.
Heeft ie 't over deportaties gehad dan? Wie weet wil ie ze wel een miljoen euro vrijwillige oprotpremie per stuk geven?quote:Op woensdag 26 november 2014 21:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Noem eens een paar andere beschaafde landen in de wereld op waar ze in het parlement zo openlijk fantaseren over deportaties.
Ik gun een ieder zijn avontuur en als je hart in het buitenland ligt, dan moet je dat naar mijn idee volgen.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat er belangrijke motieven kunnen zijn om te blijven, wil niet zeggen dat het voor hoogopgeleide jongeren in het algemeen niet beter is elders het geluk te vinden.
Nederland is sowieso een extreem klein land. En Nederlanders zijn gewild in de wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |