abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147010713
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:17 schreef galatea het volgende:

[..]

Met het discrimineren van vrouwen op basis van het feit dat ze zwanger kunnen worden schuif je de verantwoordelijkheid voor het krijgen van een kind volledig af op de vrouw. Als er geen kinderen meer geboren zouden worden heeft dat gevolgen voor ons allemaal. Daarom vind ik dat het krijgen van kinderen een ''ouder'' aangelegenheid moet worden.
Was het niet baas in eigen buik?
Of telt dat alleen wanneer het goed uitkomt en wanneer het negatief uitpakt dan is het plotseling ook de verantwoordelijkheid van mannen?
pi_147010741
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:25 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Was het niet baas in eigen buik?
Of telt dat alleen wanneer het goed uitkomt en wanneer het negatief uitpakt dan is het plotseling ook de verantwoordelijkheid van mannen?
Wat ik vind hoef je niet telkens langs de meetlat van anderen te leggen. Samen verantwoordelijk voor het kind dat van jullie beide is. Daarbij kan geen van tweeen de ander dus dwingen.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_147010789
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:27 schreef galatea het volgende:

[..]

Wat ik vind hoef je niet telkens langs de meetlat van anderen te leggen. Samen verantwoordelijk voor het kind dat van jullie beide is. Daarbij kan geen van tweeen de ander dus dwingen.
Maar dat kan dus wel gedwongen omdat de vrouw bepaalt of het kind er überhaupt komt en daarmee ligt dus ook de verantwoordelijkheid volledig bij de vrouw.
pi_147010796
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:31 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Maar dat kan dus wel gedwongen omdat de vrouw bepaalt of het kind er überhaupt komt en daarmee ligt dus ook de verantwoordelijkheid volledig bij de vrouw.
Ik vind dus dat je dat samen moet beslissen ;)
pi_147010823
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:31 schreef galatea het volgende:

[..]

Ik vind dus dat je dat samen moet beslissen ;)
In dat geval ben ik het met je eens maar dan blijft over wat te doen in het geval de 1 tegen is en de ander voor. ;)
pi_147010834
quote:

[..]

Met het discrimineren van vrouwen op basis van het feit dat ze zwanger kunnen worden schuif je de verantwoordelijkheid voor het krijgen van een kind volledig af op de vrouw. Als er geen kinderen meer geboren zouden worden heeft dat gevolgen voor ons allemaal. Daarom vind ik dat het krijgen van kinderen een ''ouder'' aangelegenheid moet worden.
Dat 50%-quotum ging toch maar om een kleine groep banen?
In dat geval zal het effect op de bevolkingsgroei beperkt blijven lijkt me :P
pi_147010991
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat 50%-quotum ging toch maar om een kleine groep banen?
In dat geval zal het effect op de bevolkingsgroei beperkt blijven lijkt me :P
Best jammer is dat.
Ik had graag meer vrouwelijke vuilnisophalers, straatvegers en bouwvakkers gezien maar helaas kijkt men niet graag naar de slecht betaalde, vieze, gevaarlijke banen waar het overgrote merendeel mannelijk is. :{
  woensdag 26 november 2014 @ 00:50:17 #158
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_147011032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:46 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Best jammer is dat.
Ik had graag meer vrouwelijke vuilnisophalers, straatvegers en bouwvakkers gezien maar helaas kijkt men niet graag naar de slecht betaalde, vieze, gevaarlijke banen waar het overgrote merendeel mannelijk is. :{
Je bedoelt de beroepen in de schoonmaak en in de verpleging? Aan de onderkant van de arbeidsmarkt (waar de minder leuke banen zijn) is er echt geen vrouwentekort hoor.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_147011088
quote:
11s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je bedoelt de beroepen in de schoonmaak en in de verpleging? Aan de onderkant van de arbeidsmarkt (waar de minder leuke banen zijn) is er echt geen vrouwentekort hoor.
Kan je er nog meer noemen? De lijst met vieze, slecht betaalde en ronduit gevaarlijke beroepen waarin mannen oververtegenwoordigd zijn is volgens mij namelijk vele malen langer.
  woensdag 26 november 2014 @ 01:00:49 #160
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_147011140
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:54 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Kan je er nog meer noemen? De lijst met vieze, slecht betaalde en ronduit gevaarlijke beroepen waarin mannen oververtegenwoordigd zijn is volgens mij namelijk vele malen langer.
Crap. De oververtegenwoordiging van mannen in het sekswerken was ik inderdaad helemaal vergeten. Je hebt gelijk. In de textielindustrie zijn ook alleen mannen te vinden. Lopende band en productiewerk: ook alleen maar mannen. En vrouwen hebben het in de agrarische sector ook lekker makkelijk.

Nogmaals: zowel mannen als vrouwen zijn te vinden in de crappy baantjes. Dat is ook helemaal het probleem niet. Het probleem zit hem erin dat mannen en vrouwen geen gelijke kansen hebben om uit de crappy baantjes te komen. Van vrouwen werd van oudshet verwacht dat als zij haar handen niet vies wilde maken zij maar moest gaan trouwen. Het studeren en het denkwerk werd aan de mannen overgelaten.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_147011204
quote:
12s.gif Op woensdag 26 november 2014 01:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Crap. De oververtegenwoordiging van mannen in het sekswerken was ik inderdaad helemaal vergeten. Je hebt gelijk. In de textielindustrie zijn ook alleen mannen te vinden. Lopende band en productiewerk: ook alleen maar mannen. En vrouwen hebben het in de agrarische sector ook lekker makkelijk.

Nogmaals: zowel mannen als vrouwen zijn te vinden in de crappy baantjes. Dat is ook helemaal het probleem niet. Het probleem zit hem erin dat mannen en vrouwen geen gelijke kansen hebben om uit de crappy baantjes te komen. Van vrouwen werd van oudshet verwacht dat als zij haar handen niet vies wilde maken zij maar moest gaan trouwen. Het studeren en het denkwerk werd aan de mannen overgelaten.
Er zijn tegenwoordig meer hoog opgeleide vrouwen die van de uni komen dan mannen, dat even ter info :P
Dus neem ik maar aan dat met de rest van je betoog ook wel het 1 en ander zal rammelen :P
  woensdag 26 november 2014 @ 01:09:13 #162
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_147011232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 01:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er zijn tegenwoordig meer hoog opgeleide vrouwen die van de uni komen dan mannen, dat even ter info :P
Dus neem ik maar aan dat met de rest van je betoog ook wel het 1 en ander zal rammelen :P
Dank je wel. Ik vroeg mij al of iemand zou happen. Je bent er met open ogen ingelopen. Tip: kijk naar mijn gebruik van de verleden tijd, denk aan de huidige situatie (dat vrouwen beter opgeleid zijn dan mannen) en leg vervolgens zelf het verband waarom mensen anno 2014 het belangrijk vinden dat vrouwen nu wel de kansen krijgen die ze vroeger niet kregen.
--
pi_147011237
quote:
12s.gif Op woensdag 26 november 2014 01:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Bullshit, maar goed dus vrouwen hebben het moeilijk om uit crappy baantjes te komen omdat seksisme en mannen hebben het moeilijk omdat gewoon... solide redenatie.
  woensdag 26 november 2014 @ 01:11:25 #164
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_147011245
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 01:10 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Bullshit, maar goed dus vrouwen hebben het moeilijk om uit crappy baantjes te komen omdat seksisme en mannen hebben het moeilijk omdat gewoon... solide redenatie.
Duidelijk verhaal. Ik heb geen idee wat je bedoelt.
--
pi_147011406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:34 schreef TerryStone het volgende:

[..]

In dat geval ben ik het met je eens maar dan blijft over wat te doen in het geval de 1 tegen is en de ander voor. ;)
niets, geen kinderen krijgen als je ze niet wilt.
  woensdag 26 november 2014 @ 01:46:17 #166
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_147011529
quote:
Als er geen kinderen meer geboren zouden worden heeft dat gevolgen voor ons allemaa
:')
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_147011530
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2014 01:09 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik vroeg mij al of iemand zou happen. Je bent er met open ogen ingelopen. Tip: kijk naar mijn gebruik van de verleden tijd, denk aan de huidige situatie (dat vrouwen beter opgeleid zijn dan mannen) en leg vervolgens zelf het verband waarom mensen anno 2014 het belangrijk vinden dat vrouwen nu wel de kansen krijgen die ze vroeger niet kregen.
Denken dat ik het verschil tussen tegenwoordige en verleden tijd niet weet :N
Je had dit ook gewoon gelijk aan kunnen kaarten btw, dat maakt het wel gelijk wat duidelijker :P

Wat je vraag betreft, ik heb geen idee. Ik heb me nooit zo beziggehouden met hoe het vroeger was, meer met hoe het nu is.
pi_147011866

Hier maken ze wel een paar uitstekende punten :), morgen maar weer eens uitgebreid reageren.
pi_147012326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 01:10 schreef TerryStone het volgende:

[..]

huh, waar lees je dat?

Genoeg vrouwen ook in crappy baantjes hoor, daar heeft hij gewoon gelijk in.
compact en kleverig.
pi_147012358
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:57 schreef Teydelyk het volgende:

Lengte is ook voor het bedrijfsleven relevant: http://www.jonathanrauch.(...)nish_last/index.html En laat vrouwen nou net kleiner zijn dan mannen. http://en.wikipedia.org/wiki/Height_discrimination

Dus... discriminatie tegen vrouwen wordt hier goedgepraat met een mogelijk nog erger en in ieder geval nog onlogischer vorm van discriminatie; lengtediscriminatie?

Apart.
  woensdag 26 november 2014 @ 08:35:28 #171
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147012810
In Zweden krijgen de man + vrouw 1 jaar zwangerschapsverlof gezamelijk. Kinderen krijgen hoort nou eenmaal bij het leven, die beslissing heb je zelf en zou onafhankelijk moeten zijn van de keuzes die een ander daarover zou moeten maken. Dat de fysieke verschillen tot scheve arbeid-participatie leiden lijkt me logisch en niets vreemds of discriminerends aan, op mentaal gebied zijn de verschillen miniem en zou er een gelijke participatie moeten zijn, en die is er niet altijd.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 26 november 2014 @ 09:50:13 #172
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_147013980
quote:
3s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:35 schreef Re het volgende:
In Zweden krijgen de man + vrouw 1 jaar zwangerschapsverlof gezamelijk. Kinderen krijgen hoort nou eenmaal bij het leven, die beslissing heb je zelf en zou onafhankelijk moeten zijn van de keuzes die een ander daarover zou moeten maken. Dat de fysieke verschillen tot scheve arbeid-participatie leiden lijkt me logisch en niets vreemds of discriminerends aan, op mentaal gebied zijn de verschillen miniem en zou er een gelijke participatie moeten zijn, en die is er niet altijd.
Dat laatste klopt dus niet.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:52:21 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147014026
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:55 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

En het feit dat meer vrouwen dan mannen zorgzaam zijn natuurlijk.
Dat zal er ook mee te maken hebben maar in de zorg zie je ook steeds minder mannen op diezelfde redenen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_147017015
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 07:29 schreef netflanders het volgende:

[..]

Dus... discriminatie tegen vrouwen wordt hier goedgepraat met een mogelijk nog erger en in ieder geval nog onlogischer vorm van discriminatie; lengtediscriminatie?

Apart.
Niks apart, kijk:
Lengtediscriminatie heeft op zich niks met man-vrouw dinges te maken, kortere mannen zijn net zo hard de dupe (en buiten het banengebied nog meer dan vrouwen, veel vrouwen keuren een kortere man bij voorbaat al af als het gaat om intieme relaties).
pi_147017925
Net in het nieuws:
http://www.nu.nl/buitenla(...)uitse-bedrijven.html
Waarom niet gewoon minimaal 30% voor beide geslachten? Dan stil je de kritiek ook beter maar nee hoor :N

Nu is het wachten op een bedrijf dat vrijwel alleen maar vrouwen in dienst heeft en waar mannen nauwelijks nog in komen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')