abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2014 @ 20:04:27 #201
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147032984
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat quotum is feministisch, maar niet geëmancipeerd. Lijkt mij dan dat je liever voor feminisme kiest dan voor emancipatie en -dat- is nou juist dat ding waar ik me een beetje aan stoor :P
Jij hebt besloten dat het feministisch is, terwijl er legio feministen zijn die het er niet mee eens zijn.
Maar ging dit topic niet over de rechten van mannen? Een feministen topic is er al. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 26 november 2014 @ 20:05:07 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147033004
Ah, de bekende stroman tactiek, compleet met redelijk klinkend alternatief.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_147033019
quote:
5s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wie zegt dat feministen per definitie voorstander zijn van quota?
In het andere topic werd zojuist door een feministe (die van zichzelf vindt dat ze meer is dan alleen een feministe) aangekaart dat dit vrouwenquotum nodig was om de boel recht te trekken, dus Erodome heeft je vraag eigenlijk al beantwoord :P
pi_147033105
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij hebt besloten dat het feministisch is, terwijl er legio feministen zijn die het er niet mee eens zijn.
Maar ging dit topic niet over de rechten van mannen? Een feministen topic is er al. ;)
Feministen die emancipatie willen...zijn geen feministen :+
Feministen zijn er uitsluitend voor emancipatie van de vrouw.

Jawel, maar het is wel degelijk on-topic daar diezelfde mannenrechten aangetast dreigen te worden door de gevolgen die het feminisme hedendaags heeft veroorzaakt.
  woensdag 26 november 2014 @ 20:08:43 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147033116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In het andere topic werd zojuist door een feministe (die van zichzelf vindt dat ze meer is dan alleen een feministe) aangekaart dat dit vrouwenquotum nodig was om de boel recht te trekken, dus Erodome heeft je vraag eigenlijk al beantwoord :P
Nou ja ik vind quota meer symboolpolitiek dan een oplossing.
pi_147033143
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat heb ik daar niet gezegd, ik heb gezegd dat ik GEEN voorstander ben van dat quotum.
Als je toch wil roddelen doe het dan goed.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147033242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat heb ik daar niet gezegd, ik heb gezegd dat ik GEEN voorstander ben van dat quotum.
Als je toch wil roddelen doe het dan goed.
Ik denk dat ik me maar even ga terugtrekken uit de discussie en over een aantal uur weer een kijkje kom nemen zodra de boel weer wat trager loopt, want ik krijg linksom en rechtsom nu beschuldigingen naar me toe.
Anders wees je even zo vriendelijk om jouw post daar even hier te quoten :P

Anyway, ik ga even wat anders doen :P
pi_147033289
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat ik me maar even ga terugtrekken uit de discussie en over een aantal uur weer een kijkje kom nemen zodra de boel weer wat trager loopt, want ik krijg linksom en rechtsom nu beschuldigingen naar me toe.
Anders wees je even zo vriendelijk om jouw post daar even hier te quoten :P

Anyway, ik ga even wat anders doen :P
Nergens voor nodig, dat is dan ook een andere discussie en ieder die in die discussie geinteresseerd is kijkt daar wel.

Het moet je toch duidelijk zijn dat ik daar al meerdere keren heb gezegd geen voorstander te zijn van dat quotum, dat ik alleen probeer uit te leggen waarom ze daartoe gekomen zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 26 november 2014 @ 20:17:25 #209
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147033418
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Omdat feminisme discriminerend is en daar heb ik gewoon de schurft aan sorry :+
Op welke manier is feminisme dan discriminerend?
pi_147033449
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Nergens voor nodig, dat is dan ook een andere discussie en ieder die in die discussie geinteresseerd is kijkt daar wel.

Het moet je toch duidelijk zijn dat ik daar al meerdere keren heb gezegd geen voorstander te zijn van dat quotum, dat ik alleen probeer uit te leggen waarom ze daartoe gekomen zijn.
O en vergeet niet de OP in het feminisme-topic aan te passen en dan doel ik op dit stukje:
quote:
Nee. Feminisme gaat om het streven naar gelijke rechten tussen man en vrouw. Er zijn ook zaken waar mannen benadeeld worden en waar het feminisme voor strijdt.
Want dit doet het feminisme dus niet :P
pi_147033547
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O en vergeet niet de OP in het feminisme-topic aan te passen en dan doel ik op dit stukje:

[..]

Want dit doet het feminisme dus niet :P
Ik kan die OP niet eens aanpassen, ik heb dat hele topic niet geopend. Heb er een paar kleine dingetjes ingezet. Het is eerder jouw topic dan de mijne, want jij bent er erg veel te vinden.

En JIJ vindt dat het feminisme dat niet doet, het maakt je niet uit wat feministen en mensen die niet tegen de feministische zaak zijn(zoals ik) zeggen.
pi_147037037

Aandachtspunten mannenrechten:

- Onderwijs.

Jongens lopen achter bij meisjes. Jongens worden vaker als een probleem benaderd en gediagnosticeerd met ADHD (als ze te druk zijn) of autisme (als ze te rustig zijn). Dit vooral op aanraden van vrouwelijke leerkrachten, die vaak van mening zijn dat jongens meisjes van het leren afhouden. Meisjes lopen voor, maar krijgen nog steeds het leeuwendeel van de aandacht. Zo er zijn er gesubsidieerde programma's om meisjes te stimuleren en te ondersteunen. Over een quotum voor meer mannelijke leerkrachten - die jongens van nature beter snappen en een rolmodel voor ze kunnen zijn - horen we niemand.

- Rechtspraak.

Vrouwen en meisjes worden bij vergelijkbare vergrijpen minder gestraft dan mannen en jongens. Onze maatschappij lijkt er vooral op gericht om vrouwen te helpen en te begrijpen, terwijl voor mannen vaak de harde lijn geldt: geen empathie en een harde straf. Verder staan vaders in en na scheiding schandalig zwak en zijn valse beschuldigingen van mishandeling en misbruik zeker geen uitzondering; het zijn middelen die genadeloos worden ingezet door advocaten en moeders die de mazen van de wet kennen. Verder zijn veel advocaten en rechters in het familierecht vrouw en wordt er niet aan waarheidsvinding gedaan. De beste acteerprestatie trekt helaas vaak aan het langste eind.

- Seksualiteit.

We leven in een tijd dat mannelijke seksualiteit gedemoniseerd wordt, terwijl vrouwelijk seksualiteit de norm is. Goede seks is de verantwoordelijkheid van de man. Een vrouw die slecht in bed is? Daar hebben we het niet over. Mannen moeten een vrouw plezieren. Een vrouw die een man pleziert in bed wordt aangezien voor zwak of ouderwets. Mannen worden afgerekend op hun prestatie. Die prestatie wordt besproken met anderen. Mannen mogen niets vinden vak seks, ze moeten blij zijn dat ze "mogen" - áls ze braaf zijn geweest natuurlijk.
Dit is de sociale atmosfeer. Deze atmosfeer leidt tot overmatige aandacht voor het vrouwelijke en tot het negeren van het mannelijk. Als een vrouw op straat verkeerd wordt aangesproken springt iedereen direct in paniekmodus, terwijl een jongen van 14 die door zijn lerares is verkracht vooral uitgelachen of gefeliciteerd wordt. Dat hebben we het opeens niet meer over "victim blaming" en zal het zijn eigen schuld wel zijn geweest en hij het zelf wel gewild hebben omdat hij een erectie had. Dan is 14 jaar opeens wél oud genoeg om dit soort beslissingen te kunnen maken ten opzichte van een autoriteitsfiguur, terwijl een meisje van 14 die het bed deelt met haar leraar voor het leven getekend is. De leraar in dit voorbeeld mag volgens de publieke opinie nooit meer vrijkomen, terwijl de lerares veelal vrijuit gaat.

- Vaderschaps en vaderschapsverlof.

Kersverse vaders krijgen binnenkort vijf dagen (onbetaald!) verlof na de bevalling. Dat zijn op dit moment twee, onbetaald. Zo ongeveer het laagste aantal ter wereld. Voor vaders is het belangrijk een band te vormen met kind en zwangere vrouw te ondersteunen - samen door deze ervaringen heen te gaan, vanaf het allerprilste begin. Vader moet bij wijze van spreken betaald vrij krijgen om de zwangerschapstest met zijn vrouw of vriendin te bekijken. Betaald vrij om mee te gaan naar hipster-zuchtklasjes en alle medische figuren die - compleet langs hem heen - alleen tegen zijn vrouw praten. Betaald vrij mee naar de Prenatal om het geld direct weer om te zetten in ecologisch verantwoorde zuchtkussens en onderwatermelodieën. En augurken met slagroom natuurlijk.
Binding tussen vader, moeder en kind verlaagt de kans op scheiding. Samen dingen als de eerste poepluier ervaren is belangrijk voor wederzijds begrip en steun. Mensen in een evenwichtige relatie zijn minder vaak ziek. Daar worden werkgevers blij van. Ze zijn vaak productiever. Minder psychische klachten. Zorgverzekeraars blij. Minder scheidingen. Advocaten sip. Jammer dan. Mocht het toch tot scheiding komen, dan is het vechtpercentage lager omdat de verdeling van taken, inkomen, het verschil in binding en aandeel in de opvoeding kleiner is.

Dit zijn de eerste zaken die me zo te binnen schieten. Goed om hier een topic over te zien verschijnen! Feministen roepen altijd: "feminism is for men, too!" maar dat is natuurlijk een loos verkooppraatje. Wij weten beter. Wij voelen elke dag wat het is om man te zijn in Nederland anno 2014. Hoe mooi dat kan zijn, en hoe lelijk. En waar het onrecht zit. Het aller-aller-allerbelangrijkste is dit: laat je nooit, maar dan ook nooit de mond snoeren. Vrijheid van mening, en - heel belangrijk - vrijheid van humor is een groot goed. Precies die twee zaken liggen onder vuur, van met name feministen. Hou ze in de gaten. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door huffderobot op 26-11-2014 21:44:32 ]
  woensdag 26 november 2014 @ 22:01:34 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147038117
quote:
3s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:39 schreef huffderobot het volgende:

- Onderwijs.

Jongens lopen achter bij meisjes. Jongens worden vaker als een probleem benaderd en gediagnosticeerd met ADHD (als ze te druk zijn) of autisme (als ze te rustig zijn). Dit vooral op aanraden van vrouwelijke leerkrachten, die vaak van mening zijn dat jongens meisjes van het leren afhouden. Meisjes lopen voor, maar krijgen nog steeds het leeuwendeel van de aandacht. Zo er zijn er gesubsidieerde programma's om meisjes te stimuleren en te ondersteunen. Over een quotum voor meer mannelijke leerkrachten - die jongens van nature beter snappen en een rolmodel voor ze kunnen zijn - horen we niemand.

Dit zou inderdaad moeten veranderen maar dan moeten eerst de redenen ook worden aangepakt, en dat is dus dat veel mannen niet meer in het onderwijs werkzaam willen zijn ivm laag salaris, veel part-time werk en geen doorgroeimogelijkheden.
Mannen willen om die redenen niet meer werkzaam zijn in dit beroep.
quote:
- Rechtspraak.

Vrouwen en meisjes worden bij vergelijkbare vergrijpen minder gestraft dan mannen en jongens. Onze maatschappij lijkt er vooral op gericht om vrouwen te helpen en te begrijpen, terwijl voor mannen vaak de harde lijn geldt: geen empathie en een harde straf. Verder staan vaders in en na scheiding schandalig zwak en zijn valse beschuldigingen van mishandeling en misbruik zeker geen uitzondering; het zijn middelen die genadeloos worden ingezet door advocaten en moeders die de mazen van de wet kennen. Verder zijn veel advocaten en rechters in het familierecht vrouw en wordt er niet aan waarheidsvinding gedaan. De beste acteerprestatie trekt helaas vaak aan het langste eind.
Dat is ook heel erg en volgens de wet mag dit ook niet, het is dus de rechter die deze uitspraak doet en het zal je verbazen maar het zijn vaker de mannelijke rechters die in het voordeel van de vrouw een uitspraak doen.
quote:
- Seksualiteit.

We leven in een tijd dat mannelijke seksualiteit gedemoniseerd wordt, terwijl vrouwelijk seksualiteit de norm is. Goede seks is de verantwoordelijkheid van de man. Een vrouw die slecht in bed is? Daar hebben we het niet over. Mannen moeten een vrouw plezieren. Een vrouw die een man pleziert in bed wordt aangezien voor zwak of ouderwets. Mannen worden afgerekend op hun prestatie. Die prestatie wordt besproken met anderen. Mannen mogen niets vinden vak seks, ze moeten blij zijn dat ze "mogen" - áls ze braaf zijn geweest natuurlijk.
Dit is de sociale atmosfeer. Deze atmosfeer leidt tot overmatige aandacht voor het vrouwelijke en tot het negeren van het mannelijk. Als een vrouw op straat verkeerd wordt aangesproken springt iedereen direct in paniekmodus, terwijl een jongen van 14 die door zijn lerares is verkracht vooral uitgelachen of gefeliciteerd wordt. Dat hebben we het opeens niet meer over "victim blaming" en zal het zijn eigen schuld wel zijn geweest en hij het zelf wel gewild hebben omdat hij een erectie had. Dan is 14 jaar opeens wél oud genoeg om dit soort beslissingen te kunnen maken ten opzichte van een autoriteitsfiguur, terwijl een meisje van 14 die het bed deelt met haar leraar voor het leven getekend is. De leraar in dit voorbeeld mag volgens de publieke opinie nooit meer vrijkomen, terwijl de lerares veelal vrijuit gaat.
Wat betreft het eerste heb ik gelukkig geen ervaring mee, een betere partner zoeken dus, seks is een samenspel, geen spelletje.
Wat betreft dat laatste, dat gebeurd bij meisjes net zo goed, even een voorbeeldje van net.

R&P / Het feminisme topic #8 Waar we er al bijna zijn!

Beide zou gestopt moeten worden, voor zowel mannen als vrouwen.

Overigens worden vrouwen ook gestraft, misschien lagere straffen, dat weet ik zo niet, ik heb even geen vergelijkingsmateriaal gezocht maar dit is een lijst van leraressen die seksueel contact hebben gehad met leerlingen.

http://www.wnd.com/2014/08/39783/

quote:

Kersverse vaders krijgen binnenkort vijf dagen (onbetaald!) verlof na de bevalling. Dat zijn op dit moment twee, onbetaald. Zo ongeveer het laagste aantal ter wereld. Voor vaders is het belangrijk een band te vormen met kind en zwangere vrouw te ondersteunen - samen door deze ervaringen heen te gaan, vanaf het allerprilste begin. Vader moet bij wijze van spreken betaald vrij krijgen om de zwangerschapstest met zijn vrouw of vriendin te bekijken. Betaald vrij om mee te gaan naar hipster-zuchtklasjes en alle medische figuren die - compleet langs hem heen - alleen tegen zijn vrouw praten. Betaald vrij mee naar de Prenatal om het geld direct weer om te zetten in ecologisch verantwoorde zuchtkussens en onderwatermelodieën. En augurken met slagroom natuurlijk.
Binding tussen vader, moeder en kind verlaagt de kans op scheiding. Samen dingen als de eerste poepluier ervaren is belangrijk voor wederzijds begrip en steun. Mensen in een evenwichtige relatie zijn minder vaak ziek. Daar worden werkgevers blij van. Ze zijn vaak productiever. Minder psychische klachten. Zorgverzekeraars blij. Minder scheidingen. Advocaten sip. Jammer dan. Mocht het toch tot scheiding komen, dan is het vechtpercentage lager omdat de verdeling van taken, inkomen, het verschil in binding en aandeel in de opvoeding kleiner is.
Helemaal mee eens!! ^O^
quote:
Dit zijn de eerste zaken die me zo te binnen schieten. Goed om hier een topic over te zien verschijnen! Feministen roepen altijd: "feminism is for men, too!" maar dat is natuurlijk een loos verkooppraatje. Wij weten beter. Wij voelen elke dag wat het is om man te zijn in Nederland anno 2014. Hoe mooi dat kan zijn, en hoe lelijk. En waar het onrecht zit. Het aller-aller-allerbelangrijkste is dit: laat je nooit, maar dan ook nooit de mond snoeren. Vrijheid van mening, en - heel belangrijk - vrijheid van humor is een groot goed. Precies die twee zaken liggen onder vuur, van met name feministen. Hou ze in de gaten. ;)
Het is zo jammer dat feministen zo onder het vuur liggen, als je kijkt naar deze problemen, geen een van de problemen is ''veroorzaakt'' door feministen of zelfs door vrouwen, het is veroorzaakt door de gehele maatschappij, zowel mannen als vrouwen.
Ik ben helemaal niet tegen het willen verbeteren van deze zaken, ik ben juist helemaal voor, ik zie dat niet als een bedreiging naar mij als vrouw of als ''feminist''.
Dit topic gaat meer over het tegen feministen en vrouwen zijn dan daadwerkelijk mannen problemen op te lossen.
Het gaat meer over feministen en vrouwen zwart maken dan daadwerkelijk de oorzaak van deze problemen onderzoeken.
Ik denk juist dat als we samen zouden werken, en dus zowel de problemen voor mannen als voor vrouwen op zouden lossen het voor de gehele maatschappij beter zal worden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_147038125
quote:
Uitstekend gezegd. Misschien zou je nog toe kunnen voegen dat mannen bij een oorlog verplicht mee moeten vechten, en vrouwen niet.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:15:04 #215
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_147038764
denken dat autisme gediagnostiseerd wordt omdat een kind te rustig is :')
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:34:21 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147039765
quote:
3s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:39 schreef huffderobot het volgende:

- Onderwijs.

Leuk dat je die aanhaalt want een betere advertentie voor feminisme is er niet dan het huidige onderwijs. Er is hoegenaamd niets mis met de overheersing door mannen in het bedrijfsleven, vrouwen worden niet onderdrukt en kunnen gewoon meedoen met de mannen als ze de kwaliteiten maar hebben. Maar vrouwen zijn minder geschikt voor het bedrijfsleven en hebben er minder interesse in dus is het terecht dat de verhouding zo scheef is. Toch?

In het onderwijs is de situatie precies andersom qua verhouding. Maar oh nee, nu worden de mannen onderdrukt! Nu is een monogendercultuur wel ineens een probleem. Het idee dat vrouwen meer geinteresseerd zijn in onderwijsbanen en er geschikter voor zijn komt niet op. Nee hoor, de sterke jongetjes worden onderdrukt door de zwakke vrouwtjes en daar moet wat aan gedaan worden! Mannenquotum in het onderwijs!

De problematiek over ADHD-labels en jongens die achter blijven heeft helemaal niets te maken met 'mannenrechten' maar met fundamentele zaken in het onderwijs. En dat is een hele andere discussie die veel dieper gaat dan 'jongens hebben een man voor de klas nodig als rolmodel' (wat ook onzin is natuurlijk, het geslacht van de leraar is vrijwel irrelevant voor de prestaties van leerlingen).

quote:
- Rechtspraak.

Heeft wederom weinig met 'mannenrechten' te maken en meer met rechtspraak in het algemeen. Verder komen dit soort zaken voort uit het oude denken dat de vrouw het 'zwakke geslacht' is en extra bescherming nodig heeft. En dat mannen zogenaamd sterker zijn (zowel lichamelijk als mentaal) en dat ze dus wel beter zouden moeten weten. Beide stellingen zijn uiteraard onzin en het zijn stellingen die het feminisme al lang bestrijdt. Laat dat soort ideeën verdwijnen door vrouwen niet meer als 'zwak' te zien en dan komen dit soort zaken ook niet meer voor.

quote:
- Seksualiteit.

Wat betreft de tweede paragraaf zie vorige punt met betrekking tot rechtspraak. Vrouw = zwak, man = sterk. Mannen kunnen niet verkracht worden want het idee dat een vrouw een man overmeerstert is natuurlijk te belachelijk voor woorden!

De rest hiervan slaat nergens op. Mannen onderling veroordelen elkaar op seksuele prestaties, heeft niets met vrouwen te maken. En mannen (en vrouwen!) veroordelen vrouwen op dezelfde manier, maar dan andersom. Een vrouw die van seks houdt blijft een slet en een man die weinig seks heeft is een loser. Komt simpelweg weer voort uit het ouderwetse denken dat een vrouw zogenaamd onschuldig (lees: onderdanig) moet zijn.

Verder moeten vrouwen in het publieke oog zich uitdagend kleden maar niet té uitdagend (want slet) en wordt er over het algemeen veel meer aandacht besteed aan wat ze aan heeft dan aan wat ze zegt. Zie ook experiment van Australische nieuwslezer die een jaar lang elke dag hetzelfde pak aan had op tv en niemand die er ooit wat van zei. Dit deed hij nadat zijn vrouwelijke collega een emmer stront over haar heengegooid kreeg omdat ze een keer dezelfde outfit droeg als twee dagen eerder.

quote:

Heel leuk allemaal, maar je snapt dat die verbetering een logisch gevolg van feminisme is? Het idee dat mannen werken en vrouwen thuis voor de baby moeten zorgen wordt al jaren aangevallen en verdwijnt nu eindelijk langzaam. Wederom: vrouw = zwak, man = sterk. Dát is het idee dat feminisme bestrijdt en dat is ook waar al deze zaken nog vandaan komen. (zie ook: mannen die sociaal veroordeeld worden als ze huisvader zijn) Oud denken in een nieuwe tijd. Al deze maffe dingen verdwijnen na verloop van tijd wel, omdat dat oude idee van zwakke vrouwen verdwijnt en vrouwen en mannen gelijkwaardig worden behandeld.

quote:
En dit is waar het allemaal om draait. Een aantal valide discussiepunten kapen om vervolgens te claimen dat fundamentele rechten 'onder vuur' liggen. Wat natuurlijk je reinste onzin is. Dat is het hele eieren eten met dit 'men's rights' gebeuren, mannen (en sommige naive vrouwen) die niet tegen verandering kunnen (of simpelweg vrouwenhaters zijn om wat voor reden dan ook) kruipen in de slachtofferrol omdat dat sympathie opwekt en lekker makkelijk schreeuwen is.
pi_147045092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik kan die OP niet eens aanpassen, ik heb dat hele topic niet geopend. Heb er een paar kleine dingetjes ingezet. Het is eerder jouw topic dan de mijne, want jij bent er erg veel te vinden.

En JIJ vindt dat het feminisme dat niet doet, het maakt je niet uit wat feministen en mensen die niet tegen de feministische zaak zijn(zoals ik) zeggen.
Ik en nog vele anderen vinden dat idd ja. En het maakt niets uit hoevaak iets tegen me wordt gezegd als dat wat etgen mij gezegd wordt, simpelweg onwaar is. Tis niet zo dat als je 100 keer tegen mij zegt dat Nederlandse nummerborden groen zijn ipv geel, dat ik na 101 keer dat "ineens" wel ga geloven ofzo. Nee natuurlijk niet _O- ik ben toch geen lemming ofzo? :P

Het feminisme streeft emancipatie van de vrouw na, niet emancipatie van beide geslachten..iedereen met een beetje fatsoen voelt toch al aan zijn/haar water dat dat krom is? :')
pi_147045376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar je vind het wel wel best zo (zwijgend toestemmen of in elk geval geen weerstand bieden tegen dit soort feministische praktijken).
Serieus, positieve discriminatie normaal vinden of oke vinden is niet normaal, het heeft in het verleden ook niet gewerkt en wekt vooral irritaties en misverstanden op (en kan uiteindelijk zelfs onbegrip en haat opwekken).
  donderdag 27 november 2014 @ 10:03:41 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147048481
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 01:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar je vind het wel wel best zo (zwijgend toestemmen of in elk geval geen weerstand bieden tegen dit soort feministische praktijken).
Serieus, positieve discriminatie normaal vinden of oke vinden is niet normaal, het heeft in het verleden ook niet gewerkt en wekt vooral irritaties en misverstanden op (en kan uiteindelijk zelfs onbegrip en haat opwekken).
Ik zeg niet dat ik voor ben maar beweren dat het niet werkt klopt niet,in diverse landen heeft het werk geholpen en is het dus ook niet meer nodig. Mensen hebben daar gezien dat het ook anders kan een doen dat nu dus uit zichzelf, niet uit dwang.

Het is alleen weg jammer dat het nodig is.
pi_147049920
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 01:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zeg daar letterlijk dat ik geen voorstander ben van dit soort quota, dat ik meer zie in doorgaan met de mentaliteitsverandering en het tijd geven vanzelf te veranderen(omdat ik in onze landen wel beweging zie, het al veel beter is geworden en nogsteeds wordt).

Het is een beetje raar wat je hier doet, dit mee nemen naar een ander topic en dan hier iets gaan beweren wat ik daar niet beweerd heb.

En hoe bedoel je het heeft in het verleden niet gewerkt? Want dat is niet waar, het heeft juist wel gewerkt en vrij goed ook. Kijk maar naar zweden en denemarken.
Ik blijf vinden dat het hier(en in duitsland) niet noodzakelijk is, dat het overkill is, maar zeggen dat het niet werkt is een grote fout.
pi_147052434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zeg daar letterlijk dat ik geen voorstander ben van dit soort quota, dat ik meer zie in doorgaan met de mentaliteitsverandering en het tijd geven vanzelf te veranderen(omdat ik in onze landen wel beweging zie, het al veel beter is geworden en nogsteeds wordt).

Het is een beetje raar wat je hier doet, dit mee nemen naar een ander topic en dan hier iets gaan beweren wat ik daar niet beweerd heb.

En hoe bedoel je het heeft in het verleden niet gewerkt? Want dat is niet waar, het heeft juist wel gewerkt en vrij goed ook. Kijk maar naar zweden en denemarken.
Ik blijf vinden dat het hier(en in duitsland) niet noodzakelijk is, dat het overkill is, maar zeggen dat het niet werkt is een grote fout.
Ik had het trouwens over positieve discriminatie van allochtonen.
Dat heeft meegeholpen aan het opzetten van kwaad bloed onder vnl autochtonen dus dat heeft wat dat betreft niet gewerkt.
  donderdag 27 november 2014 @ 14:54:16 #222
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_147056023
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)um-top-bedrijfsleven

Haha.

Wat als je nu een transseksueel bent en je je als vrouw identificeert? Tel je dan als man of als vrouw?
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  donderdag 27 november 2014 @ 15:00:30 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147056150
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:54 schreef Teydelyk het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)um-top-bedrijfsleven

Haha.

Wat als je nu een transseksueel bent en je je als vrouw identificeert? Tel je dan als man of als vrouw?
Pff weer zo'n vrouw die aan positieve discriminatie wil doen :X

Gaat vast op basis van je paspoort...
pi_147057192
Het vreemde is dat het mij opvalt dat dingen die ik eerder heb gezegd in de 2 topics, een beetje belachelijk worden gemaakt in schijnbaar ongerelateerde posts (die "toevallig" allemaal door vrouwen gemaakt worden btw) die gepost worden vlak na mijn eigen posts.
Dit vind ik gewoon flauw, liever wil ik dat ik direct aangesproken wordt als er iets is met iets wat ik eerder heb gezegd i.p.v. dat de dingen die ik heb gezegd op deze manier geridiculiseerd worden.
Dit is denk ik geen toeval en waarom dat gebeurt, ik heb zo m'n vermoedens maar ik kan met dit soort dingen gewoon niet zoveel.
Het verbetert de discussie ook niet.

Dus doe even niet zo flauw dames :)
  donderdag 27 november 2014 @ 15:39:57 #225
431144 Teydelyk
pi_147057232
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Pff weer zo'n vrouw die aan positieve discriminatie wil doen :X

Gaat vast op basis van je paspoort...
Kun je laten veranderen tegenwoordig
  donderdag 27 november 2014 @ 15:44:24 #226
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147057346
Klopt, maar daar zitten volgens mij wel wat voorwaarden aan. Dus is het niet enkel hoe je je voelt, maar is lichamelijke verandering (volgens mij) ook wel echt nodig.
  donderdag 27 november 2014 @ 16:09:58 #227
431144 Teydelyk
pi_147058116
In Denemarken mogen transgenders zelf bepalen of zij bereid en in staat zijn volgens het andere geslacht te leven. De Deense wet respecteert hun recht op zelf-determinatie en zonder bemoeienis van een medische expert kunnen zij hun nieuwe paspoort of identiteitsdocument krijgen.

De Europese landen zouden de Argentijnse transgender-wet als voorbeeld kunnen nemen. De Argentijnse wet wordt alom als de meest vooruitstrevende gezien. Daar kun je een nieuw identiteitsdocument met het door jou gewenste geslacht van de Burgerlijke Stand krijgen zonder operaties, zonder afhankelijk te worden gemaakt van een derde. En ook kinderen onder de 18 hebben de mogelijkheid om de verandering in de papieren aan te vragen.

Reisje naar Denemarken :')
pi_147060458
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:09 schreef Teydelyk het volgende:
In Denemarken mogen transgenders zelf bepalen of zij bereid en in staat zijn volgens het andere geslacht te leven. De Deense wet respecteert hun recht op zelf-determinatie en zonder bemoeienis van een medische expert kunnen zij hun nieuwe paspoort of identiteitsdocument krijgen.

De Europese landen zouden de Argentijnse transgender-wet als voorbeeld kunnen nemen. De Argentijnse wet wordt alom als de meest vooruitstrevende gezien. Daar kun je een nieuw identiteitsdocument met het door jou gewenste geslacht van de Burgerlijke Stand krijgen zonder operaties, zonder afhankelijk te worden gemaakt van een derde. En ook kinderen onder de 18 hebben de mogelijkheid om de verandering in de papieren aan te vragen.

Reisje naar Denemarken :')
Oh you're a man now?
(je baas)Fuck now i've got to pay more money.
  donderdag 27 november 2014 @ 19:21:08 #229
431144 Teydelyk
pi_147063454
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:36 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Oh you're a man now?
(je baas)Fuck now i've got to pay more money.
Ik zou serieus overwegen om mijn geslacht (op papier) te laten veranderen.

-bedrijven die hun quotum moeten halen kunnen mij kiezen
-geen dienstplicht
-"womens wing" in gevangenissen
pi_147063947
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:21 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Ik zou serieus overwegen om mijn geslacht (op papier) te laten veranderen.

-bedrijven die hun quotum moeten halen kunnen mij kiezen
-geen dienstplicht
-"womens wing" in gevangenissen
:'(
Al die vrouwen die je gaan missen.
  donderdag 27 november 2014 @ 19:43:31 #231
431144 Teydelyk
pi_147064325
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

:'(
Al die vrouwen die je gaan missen.
Alleen op papier he :p
pi_147064585
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:43 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Alleen op papier he :p
Oh ok nou op papier ben je dan lesbisch.
Niks mis mee hoor :@
pi_147064768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Probeer als zorgzame man maar 's aan de bak te komen in een kinderdagverblijf -O-
Tja, zijn de rechten van de man of de kinderen belangrijker?
pi_147064827
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja, zijn de rechten van de man of de kinderen belangrijker?
:')
pi_147064845
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:56 schreef fathank het volgende:

[..]

ja und :?

Of wil je graag met Greet en Ria van 3 deuren verder in een schuttersput liggen meuren :')
Nee, maar ook niet met dikke klaas
pi_147064859
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:55 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

:')
Wat is er?
  donderdag 27 november 2014 @ 20:14:18 #237
431144 Teydelyk
pi_147065528
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:49 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Oh ok nou op papier ben je dan lesbisch.
Niks mis mee hoor :@
Heel politiek correct Nederland in de war
  donderdag 27 november 2014 @ 20:14:48 #238
431144 Teydelyk
pi_147065548
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is er?
Vervang MAN door NEGER, is dat dan discriminatie?
pi_147065601
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:14 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Vervang MAN door NEGER, is dat dan discriminatie?
Ja, maar daarom nog niet perse verkeerd. Als negers aantoonbaar veel meer betrokken zijn bij zedendelicten, dan is er niets mis met het feit dat negers lastiger aan een baan komen als oppas.
  donderdag 27 november 2014 @ 20:23:27 #240
431144 Teydelyk
pi_147065951
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, maar daarom nog niet perse verkeerd. Als negers aantoonbaar veel meer betrokken zijn bij zedendelicten, dan is er niets mis met het feit dat negers lastiger aan een baan komen als oppas.
Met die redenatie kunnen we ook joden verbieden om zich te bezig te houden met financiele industrie omdat ze vaker verdacht worden van fraude e.d.?
  donderdag 27 november 2014 @ 20:25:39 #241
431144 Teydelyk
pi_147066061
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Of - en nu de laatste uppercut om jou verbaal KO te slaan - vrouwen minder aannemen omdat ze vaker afwezig/ziek/zwak/misselijk/zwanger zijn.
  donderdag 27 november 2014 @ 20:25:55 #242
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147066074
Zozo, nu al een Godwin? Valt me tegen.
pi_147066263
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:23 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Met die redenatie kunnen we ook joden verbieden om zich te bezig te houden met financiele industrie omdat ze vaker verdacht worden van fraude e.d.?
Of oude witte mannen _O-
  donderdag 27 november 2014 @ 20:31:10 #244
431144 Teydelyk
pi_147066317
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
Zozo, nu al een Godwin? Valt me tegen.
Als dat het beste is wat je hier tegen in kan brengen, zeg dan gewoon niks.
  donderdag 27 november 2014 @ 20:37:13 #245
431144 Teydelyk
pi_147066591
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:29 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Of oude witte mannen _O-
Nee die huren ze juist om die reden in!
pi_147066765
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:37 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Nee die huren ze juist om die reden in!
;)
  donderdag 27 november 2014 @ 20:47:17 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147067149
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:31 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Als dat het beste is wat je hier tegen in kan brengen, zeg dan gewoon niks.
Ik heb juist een enorm betoog gehouden met allemaal punten die steeds terugkomen in dit topic, maar daar reageert niemand op.

Gek he :o!
  donderdag 27 november 2014 @ 20:52:08 #248
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147067408
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb juist een enorm betoog gehouden met allemaal punten die steeds terugkomen in dit topic, maar daar reageert niemand op.

Gek he :o!
Waarschijnlijk omdat niemand jou serieus neemt. :D
  donderdag 27 november 2014 @ 20:53:12 #249
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147067467
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:25 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Of - en nu de laatste uppercut om jou verbaal KO te slaan - vrouwen minder aannemen omdat ze vaker afwezig/ziek/zwak/misselijk/zwanger zijn.
a) is dat dan zo?
b) is dat alleen te wijten aan hun vrouw-zijn?
c) heeft het duidelijke economische gevolgen als daar rekening mee wordt gehouden?
  donderdag 27 november 2014 @ 20:56:42 #250
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147067626
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat niemand jou serieus neemt. :D
Zouden ze wel moeten doen, ik heb uiteraard gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')