abonnement Unibet Coolblue
pi_146951634


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 310 Miljoen inwoners (Schatting Census Oktober 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten: Nederlandse Ambassade in Washington.Consulaat Generaal in ChicagoConsulaat Generaal in San FranciscoConsulaat Generaal in MiamiConsulaat Generaal in New York • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland: Amerikaanse Ambassade in Den HaagConsulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs) Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving. DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers. LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament. Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel. 50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen: Topic reeks 65

De OP vind je hier.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_146951642
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:31 schreef robdriessen het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: zijn er hier ook Kaaskoppen in Louisiana?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_146960061
Tijd in Austin gewoond. Sinds half jaar weer terug in Nederland. Mis het wel erg af en toe. Lekker hard werken, weinig zeurende mensen, veel ruimte, alles groot, alles stuk goedkoper en lekker salaris. De sociale zekerheid etc.. etc.. in NL is wel erg fijn... Uiteindelijk toch een beter land om te leven. Voor mij althans.

Maarrr, misschien toch ooit nog eens terug. Lastig...
-Fisscher
pi_146961589
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:31 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Ik was afgelopen week in NO, maar wonen, nee.
pi_146994691
Misschien een beetje misplaatst hier. Maar ik heb een nationale parken pas voor Canada te koop, zonder handtekening en geldig tot en met 30-06-2015.

V&A / [TK] Nationale parken Canada pas (Discovery pas voor gezinnen)

Gr.
pi_147127666
wie wil voor mij de MAXIM van december kopen en opsturen tegen dubbele betaling?
br@m
pi_147244057
Heb je geen familie?

Weet iemand wat de mogelijke straf is voor het volgende

Moeder is Amerikaanse, woont in een ander land, heeft een kind met iemand uit dat land, kind heeft dubbele nationaliteit neem ik aan. Moeder kidnapped kind zonder toestemming van de vader(en neemt het illegaal de grens over) en gaat in Boston wonen.

In Nederland max 9 jaar voor de moeder?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147257359
Hoe weten we nou of niet dat kind de moeder heeft gekidnapt?
pi_147264238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je geen familie?

Weet iemand wat de mogelijke straf is voor het volgende

Moeder is Amerikaanse, woont in een ander land, heeft een kind met iemand uit dat land, kind heeft dubbele nationaliteit neem ik aan. Moeder kidnapped kind zonder toestemming van de vader(en neemt het illegaal de grens over) en gaat in Boston wonen.

In Nederland max 9 jaar voor de moeder?
Amerikanen leveren nooit staatsburgers uit, dus vergeet het maar. Als je problemen gaat maken dan kan de moeder je aanklagen voor een of ander kutfeitje en wordt je gewoon verbannen uit Amerika.
pi_147265443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:32 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Amerikanen leveren nooit staatsburgers uit, dus vergeet het maar. Als je problemen gaat maken dan kan de moeder je aanklagen voor een of ander kutfeitje en wordt je gewoon verbannen uit Amerika.
En als het om een ander land gaat?

Katja Leendertz is geen Amerikaanse natuurlijk?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147265707
Volgens mij heeft ook niemand het over uitleveren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147269726
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En als het om een ander land gaat?

Katja Leendertz is geen Amerikaanse natuurlijk?
Ik snap niks van je verhaal / vraag. Eerst woont de moeder in Amerika en nu opeens niet meer?
pi_147271963
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 05:02 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Ik snap niks van je verhaal / vraag. Eerst woont de moeder in Amerika en nu opeens niet meer?
Lees het nog een keer, daar staat het duidelijk en lijkt redelijk veel op de zaak van Katja Leendertz alleen was er geen gerechtelijke uitspraak van een Amerikaanse rechter
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147282218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En als het om een ander land gaat?

Katja Leendertz is geen Amerikaanse natuurlijk?
Katja Leendertz heeft een Amerikaans en Nederlands paspoort. Wat is je punt?
pi_147283422
quote:
5s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:38 schreef devzero het volgende:

[..]

Katja Leendertz heeft een Amerikaans en Nederlands paspoort. Wat is je punt?
Lees nog effe een keer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147288346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lees nog effe een keer
Nee, je snapt er weinig van. Veel succes verder
pi_147290394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Nee, je snapt er weinig van. Veel succes verder
Je kan beter naar ONZ gaan, daar houden ze wel van kleuters zoals jij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147294900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Nee, je snapt er weinig van. Veel succes verder
Voor ik van plagiaat wordt beschuldigd, even de bron erbij WGR / Kind kidnapping
pi_147294920
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan beter naar ONZ gaan, daar houden ze wel van kleuters zoals jij
Origineel.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan het beter bij ONZ houden inderdaad
pi_147296100
Weet ik, noem we deze infantiele onderbreking hebben gehad kunnen we nu weer ontopic gaan

quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je geen familie?

Weet iemand wat de mogelijke straf is voor het volgende

Moeder is Amerikaanse, woont in een ander land, heeft een kind met iemand uit dat land, kind heeft dubbele nationaliteit neem ik aan. Moeder kidnapped kind zonder toestemming van de vader(en neemt het illegaal de grens over) en gaat in Boston wonen.

In Nederland max 9 jaar voor de moeder?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 5 december 2014 @ 00:06:04 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147297236
Daar is KAA toch helemaal niet voor.
Stel zo'n vraag lekker elders.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_147297419
5x de doodstraf. Minimaal. In alle staten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_147299022
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:11 schreef OMG het volgende:
5x de doodstraf. Minimaal. In alle staten.
2 keer de helft!
pi_147314385
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:06 schreef laziness het volgende:
Daar is KAA toch helemaal niet voor.
Stel zo'n vraag lekker elders.
Want?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147314392
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:40 schreef devzero het volgende:

[..]

2 keer de helft!
Kan je niet gewoon in de hoek gaan huilen of zo?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147314776
Maar goed, na het daverende succes van je WGR topic denk je in dezelfde stijl van posten hier wel een serieus antwoord te krijgen?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_147336452
Nog geen twee maanden terug in NL en het begint alweer te kriebelen om terug naar de VS te verhuizen.. moeilijk moeilijk
  zaterdag 6 december 2014 @ 18:25:02 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_147337127
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:47 schreef Ainnir het volgende:
Nog geen twee maanden terug in NL en het begint alweer te kriebelen om terug naar de VS te verhuizen.. moeilijk moeilijk
Tja het is altijd een beetje lastig lijkt me. Hoop dat 't goed met je gaat in het moederland. ;)

Ik zou zo weer in Nederland kunnen wonen, althans, dat denk ik. Maar goed ook daar is er in tien jaar nogal het één en ander verandert zeg maar. Ach ja, 't is gewoon nooit goed. ;) We'll just have to suck it up.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_147353379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:47 schreef Ainnir het volgende:
Nog geen twee maanden terug in NL en het begint alweer te kriebelen om terug naar de VS te verhuizen.. moeilijk moeilijk
Ik droom er wel eens van, dat ik weer bij mijn oude werkgever word aangenomen, en dat er in 15 jaar niks veranderd is, met alle nare gevolgen van dien.

Iedere keer als ik in Nederland ben, valt me op dat het land er steeds beter aangeharkt bijligt. Allerlei zaken zie je van het ene op het andere jaar verbeteren.

Toch heb ik het iedere keer na een dag of drie wel gezien, en ben ik blij als ik weer thuis ben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_147379944
De eerste maand ging nog wel, maar ik kan gewoon niet meer wennen. Ben alweer serious naar banen aan het kijken in de US. Nederland is leuk voor vakantie, maar wonen, nee. :N
pi_147381163
Ik kijk er eigenlijk wel weer naar uit om terug te gaan naar Nederland. Wat vinden jullie fijn aan de VS in vergelijking met NL?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 december 2014 @ 08:31:28 #32
862 Arcee
Look closer
pi_147383362
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 00:10 schreef Ainnir het volgende:
De eerste maand ging nog wel, maar ik kan gewoon niet meer wennen. Ben alweer serious naar banen aan het kijken in de US. Nederland is leuk voor vakantie, maar wonen, nee. :N
Wat staat je zo tegen aan Nederland? :)
pi_147383935
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 00:56 schreef Viezze het volgende:
Ik kijk er eigenlijk wel weer naar uit om terug te gaan naar Nederland. Wat vinden jullie fijn aan de VS in vergelijking met NL?
Ik vind het er toch wel erg aangenaam leven. De mensen zijn wat warmer en opgewekter. Je kunt zo lekker met iedereen ouwehoeren. Het leven is er ook erg gemakkelijk, je kunt er leuk wonen voor een appel en een ei. Ik heb daar heel goed samen kunnen werken, omdat iedereen lekker meewerkt. In Nederland was dat wat lastiger, omdat Nederlanders er wel eens een handje van hebben om de kantjes er van af te lopen, en in plaats daar van politieke spelletjes te spelen.

Niet allemaal rozengeur en manenschijn daar, bij die Yanks. Na verloop van tijd had ik het wel gehad met de beroerde service. Was ik een dag in de maand kwijt om met de customer service van een bedrijf een stom probleem opgelost te krijgen. Sowieso moet je er erg goed oppassen om niet financieel genaaid te worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_147388788
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 08:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat staat je zo tegen aan Nederland? :)
Het is niet zo zeer dat NL me tegen staat, maar ik merk gewoon dat ik veel meer gewend ben aan de manier van doen in de US. Een groot gedeelte, gek genoeg, is ook heimwee. Mijn katten zijn nog steeds daar, ik heb mijn vrienden daar zitten.

Daarnaast is het zoals Lyrebird al aangaf gewoon prettig wonen. Veel dagelijkse dingen gaan gewoon veel makkelijker. Het is de hele levensstijl die anders is.

En de mensen. Je legt veel makkelijker goede contacten daar. Het is gewoon heel anders.

Maarja, het gras is altijd groener aan de andere kant, toch?
pi_147392490
Ik herken de dingen die jullie beschrijven wel, maar hoe goed we het (in mijn ogen dan) in Nederland hebben weegt hier toch niet tegen op. Hoewel ik nog wel graag een keer voor 6-12 maanden zou terug komen voor een opdracht.
pi_147394545
Ik ben er nu bijna negen jaar weg, en mij lijkt leven in NL juist makkelijker dan waar ik nu woon (Houston, TX). Dit is een erg harde maatschappij, met have's en have nots. In Nederland (en dan met name in Twente, waar ik vandaan kom) is het allemaal wat gemoedelijker.

Ik denk wel dat de kneuterigheid me snel zal gaan tegenstaan, mochten we ooit terug gaan. En werken in een Nederlands ziekenhuis gaat ook een paar stapjes langzamer dan in Houston.
Jesus saves but death prevails.
pi_148639562
N.a.v. onderstaand topic in NWS de vraag of er hier users zitten die zich mss iemand kunnen herinneren die ooit in deze reeks gepost heeft en in South Carolina woont/woonde?
NWS / 'Ex-Fokker is apostel van Breivik'
pi_148642819
Echt?

Uit nieuwsgierigheid eens de topics van 2008 van deze reeks doorgezocht op "Carolina", maar niets over iemand met rare ideeën die toen naar die staat is vertrokken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148643487
Jullie hadden hier toch een overzicht van waar iedereen woonde in de VS?
I´m back.
pi_148643793
Ik kan me zo snel alleen de kaart in het feedback topic bedenken. En een "hoe oud was je toen je vertrok" (of iets in die geest) topic.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148644316
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:05 schreef OMG het volgende:
Ik kan me zo snel alleen de kaart in het feedback topic bedenken. En een "hoe oud was je toen je vertrok" (of iets in die geest) topic.
Ik weet dat er een aantal fokkers bij mij "in de buurt" wonen (florida, alabama, georgia). Maar SC :N
pi_148829771
StefanP woonde in Texas en was allang in de VS in 2006.
Jesus saves but death prevails.
pi_148830051
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 02:20 schreef Shivo het volgende:
StefanP woonde in Texas en was allang in de VS in 2006.
stefanp is rond de zelfde tijd uit Nederland vertrokken als ik; eind 2004/begin 2005. Hoewel ik sommige van zijn rechtse gedachten best wel bekrompen vond, denk ik niet dat hij zich zal vinden in de acties van Breivik.

Overigens "woonde", is hij verhuisd dan?
pi_148853845
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 04:08 schreef devzero het volgende:

[..]

stefanp is rond de zelfde tijd uit Nederland vertrokken als ik; eind 2004/begin 2005. Hoewel ik sommige van zijn rechtse gedachten best wel bekrompen vond, denk ik niet dat hij zich zal vinden in de acties van Breivik.

Overigens "woonde", is hij verhuisd dan?
Geen idee, volgens mij was hij het roeien tegen de stroom in op dit forum na een tijdje wel zat. En het forum was hem ook al een tijdje zat.
Jesus saves but death prevails.
pi_149062842
Heel globaal gezien, wat zijn de verschillen bij het kopen van een huis in de US vs NL.

Ik ga verhuizen, waarschijnlijk voor een vrij lange tijd, iig een jaar of 4. Ik weet totaal niet wat de financiele regels zijn in de US.

In Nederland lijkt het zo te zijn dat je in het being, bij aankoop, een enorme smak geld in principe wegspoelt vanwege overnamebelasting etc. Daarna bespaar je erg veel op een maand basis vanwege hypotheekrente aftrek etc.
Is de situatie in de US vergelijkbaar? Of is de smak geld in het begin bv veel minder (wat kopen voor mij veel aantrekkelijker zou maken) of ligt deze juist veel hoger?

Eigenlijk zoek ik een beetje basisinformatie om te weten of het uberhaupt zin voor me heeft om me meer te verdiepen in de optie tot kopen, of me beter totaal op huren kan richten.

thanks
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149066145
Ik woon niet in de VS maar werk voor een Amerikaans bedrijf en heb daar dus genoeg collega's, etc. Plus het VK is wel enigszins vergelijkbaar.

Ik denk dat je kopen de eerste tijd iig wel kunt vergeten, misschien tenzij je een enorme hoop spaargeld hebt liggen ergens. Hypotheekverstrekkers geloven heilig in "krediethistorie" daar, en het systeem werkt niet normaal zoals in Nederland, maar meer abnormaal als-in "als je nog nooit geleend hebt, mag je nooit lenen". :') In plaats van het Nederlandse "Als je nog nooit in de schulden hebt gestaan, is er weinig reden tot twijfel dat je zult betalen."

Collega van me is bij een bank langs geweest om over hypotheken te praten, en die kreeg vragen als "waarom heb je maar 1 credit card?" en "hoezo heb je geen geld geleend om je auto te kopen?".

In het VK helpt het om 30% of meer van je huis meteen zelf te betalen van spaargeld. Heb ik gedaan, da's de enige reden dat ik al na twee jaar hier te wonen geld mocht lenen, en dat mocht ook maar bij een enkele hypotheekverstrekker, de meeste banken moesten nog steeds niks van me hebben. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149066181
90 cm sneeuw verwacht in het noordoosten, en daar ga ik volgende week naartoe :o
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149069687
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 09:58 schreef LintuxCx het volgende:
Ik woon niet in de VS maar werk voor een Amerikaans bedrijf en heb daar dus genoeg collega's, etc. Plus het VK is wel enigszins vergelijkbaar.

Ik denk dat je kopen de eerste tijd iig wel kunt vergeten, misschien tenzij je een enorme hoop spaargeld hebt liggen ergens. Hypotheekverstrekkers geloven heilig in "krediethistorie" daar, en het systeem werkt niet normaal zoals in Nederland, maar meer abnormaal als-in "als je nog nooit geleend hebt, mag je nooit lenen". :') In plaats van het Nederlandse "Als je nog nooit in de schulden hebt gestaan, is er weinig reden tot twijfel dat je zult betalen."

Collega van me is bij een bank langs geweest om over hypotheken te praten, en die kreeg vragen als "waarom heb je maar 1 credit card?" en "hoezo heb je geen geld geleend om je auto te kopen?".

In het VK helpt het om 30% of meer van je huis meteen zelf te betalen van spaargeld. Heb ik gedaan, da's de enige reden dat ik al na twee jaar hier te wonen geld mocht lenen, en dat mocht ook maar bij een enkele hypotheekverstrekker, de meeste banken moesten nog steeds niks van me hebben. :')
I know, ik zit op dit moment al in de US (maar heb denk ik een slechte history gewoon omdat ik nogal slordig ben). Op dit moment weinig spaargeld, heb wel geld maar dat zit in een huis in NL, maar zou straks denk ik wel 3-4k per maand moeten kunnen sparen.

Jouw informatie icm Shivo's die mij een uitgebreidde PM heeft gestuurd hebben me echter wel overtuigd dat sowieso het eerste jaar huren by far de beste optie is, thanks!

quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 10:01 schreef Agiath het volgende:
90 cm sneeuw verwacht in het noordoosten, en daar ga ik volgende week naartoe :o
Ik weet niet hoe noord-oost, maar NY & Philly is nog de vraag of het los gaat vanavond, of niet. Zo dadelijk voor de zekerheid toch maar wat hout, water, en eten in slaan!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149077736
Ik zit ook serieus te overwegen om de sprong te maken. Ben nu bijna die maanden daar geweest, voor zaken en voor plezier. Ik zou wel moeite hebben met de gigantisch lage productiviteit in vergelijking met Nederland en met de schier eindeloze hoeveelheid regels, wetten en regelingen denk ik. Florida, Arizona of Californië zou het dan worden aangezien ik hier nu al bevries. Alhoewel de mensen in Utah wel echt de aardigste mensen op aarde zijn.
Bier.
pi_149077936
Lage productivieit? En wetten, regels, en regelingen heb je in Nederland niet?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 26 januari 2015 @ 20:24:54 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_149084443
Mensen in het Noord-Oosten: Succes, er komt een aardig buitje aan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_149087221
Ik denk dat Philly er net buiten zal vallen. Aan de ene kant relaxed, aan de andere kant ook wel jammer, zou best een keer zoiets mee willen maken. Tijdens Sandy helemaal voor niks in een kelder geslapen 3 dagen, en vorig jaar was ik er niet tijdens die snowmageddon of hoe dat monster genoemd werd :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 26 januari 2015 @ 21:31:43 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_149087394
We hadden er eentje in november, kon twee dagen niet naar m'n werk. Ik ben blij dat we deze overslaan. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_149096296
quote:
7s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:01 schreef OMG het volgende:
Lage productivieit? En wetten, regels, en regelingen heb je in Nederland niet?
Yep. Zeer laag zelfs in vergelijking met Nederland. En wat ik gemerkt heb aan de VS is dat de vrijheid er vooral betekent dat je vrijheid hebt om andere mensen regels op te leggen in het dagelijks leven, naast de absolute vrijheid van meningsuiting die ze daar godzijdank wel hebben.
Bier.
pi_149096396
Ik vond de productiviteit in mijn eigen werkomgeving prima. Maar je bent zo veel tijd kwijt als je een probleem met de servicegarage van je auto hebt, of een TV-kabel die niet altijd goed werkt, of een vliegticket dat verkeerd is afgeboekt of een doktersrekening die verkeerd is gespecificeerd, etc.

Wat helpt is als je flink van je af kunt bijten. Vriendelijk zijn maakt het oplossen van dit soort problemen langdurig en vervelend.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149101039
Nou dat is een anticlimax, misschien een halve inch sneeuw...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149106408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Yep. Zeer laag zelfs in vergelijking met Nederland.
Heb je dan ook voorbeelden om eens wat specifieker te worden in plaats van bij enorm vage generalisaties te blijven? Nu lijkt het namelijk alsof je stelt dat de gehele bevolking de hele dag niets anders doet dan YouTube videos kijken, met een half uurtje echt werk.

quote:
En wat ik gemerkt heb aan de VS is dat de vrijheid er vooral betekent dat je vrijheid hebt om andere mensen regels op te leggen in het dagelijks leven, naast de absolute vrijheid van meningsuiting die ze daar godzijdank wel hebben.
En ook hier heb ik niet echt een idee waar je het over hebt. Bij je eerste post dacht ik dat het ging om iets gerelateerd aan werk in de zin van dat het lastig was om bedrijf X iets te laten doen, of dat er door wetten iets voor bedrijf Y niet mogelijk waren. En nu lijk je een andere kant op te gaan, weer zonder voorbeelden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:26 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vond de productiviteit in mijn eigen werkomgeving prima. Maar je bent zo veel tijd kwijt als je een probleem met de servicegarage van je auto hebt, of een TV-kabel die niet altijd goed werkt, of een vliegticket dat verkeerd is afgeboekt of een doktersrekening die verkeerd is gespecificeerd, etc.

Wat helpt is als je flink van je af kunt bijten. Vriendelijk zijn maakt het oplossen van dit soort problemen langdurig en vervelend.
't enige waar ik veel tijd bij kwijt kan zijn zijn verzekeringsgerelateerde zaken. Of doktersrekeningen. Maar dat ging in NL ook altijd tergend langzaam als ik weer eens iets terug zou moeten krijgen van een tandartsverzekering.

Wat betreft andere zaken heb ik nog nooit lang moeten wachten, of tig keer contact op moeten nemen. Ik heb zelfs twee voorbeelden van vorige week, zonder van ons af te hoeven bijten;

• Eén van onze AT&T DVRs was aan het eind van z'n leven. In eerste instantie werd me verteld dat ze wilden troubleshooten. Eenmaal thuis opnieuw contact opgenomen via hun chat, en binnen een paar minuten was er al een nieuwe onderweg. Zonder dat er iets was getest op ons oude kastje.
• M'n vrouw had een meubel besteld. Een vanity. Bleek een deel te missen. Eerste antwoord op ons mailtje was "We sturen geen losse onderdelen, je kunt hem opsturen, dan sturen we een nieuwe." Ons antwoord; "Het bureau is al in elkaar geschroefd en gelijmd, opsturen is nu erg lastig, kun je echt geen los onderdeel sturen?". Hun antwoord "Okay, is goed, we sturen een nieuw meubel." Zonder ruilen, of bijbetalen.

Beide binnen een uurtje geregeld.

Daarnaast wordt sommige klantenservice ook wel door klanten verziekt. Zo heeft m'n vrouw te maken gehad met klantenservice bij een high end audio bedrijf, en daar probeerden klanten of zonder bewijs van aankoop nieuwe apparatuur te krijgen, of werd er geclaimd dat apparaat X niet goed werkt of kapot is, en of het bedrijf dan maar een nieuwe van X, maar ook A, B, en C op kan sturen (ook al zijn A, B, en C nooit gekocht), al dan niet op een onbeleefde toon, in het ergste geval vergezeld met de nodige beledigingen en scheldwoorden. Hoe klantgericht je ook bent, ik snap dan best dat er ooit een punt komt waar je mensen niet meer alleen over de telefoon op hun woord gelooft, en je halve voorraad zomaar weggeeft, maar dat er wat extra communicatie nodig is.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149110488
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Yep. Zeer laag zelfs in vergelijking met Nederland. En wat ik gemerkt heb aan de VS is dat de vrijheid er vooral betekent dat je vrijheid hebt om andere mensen regels op te leggen in het dagelijks leven, naast de absolute vrijheid van meningsuiting die ze daar godzijdank wel hebben.
Ligt denk ik sterk aan de branche. Als ik mijn huidige werkomgeving (consulting - NYC) vergelijk met NL is het compleet omgekeerd. Wordt hier veel harder en intenser gewerkt...
pi_149113627
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef OMG het volgende:

[..]

Heb je dan ook voorbeelden om eens wat specifieker te worden in plaats van bij enorm vage generalisaties te blijven? Nu lijkt het namelijk alsof je stelt dat de gehele bevolking de hele dag niets anders doet dan YouTube videos kijken, met een half uurtje echt werk.
Dat lijkt niet zo en dat impliceer ik ook niet. Er zijn kilo's wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat Nederlanders per uur veel productiever zijn. Productie wordt daarbij uitgedrukt in geld natuurlijk.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)ste-uren-van-europa/
http://stuffdutchpeoplelike.com/2012/03/20/not-working/ (zie links want sdpl is natuurlijk geen goede bron.

quote:
En ook hier heb ik niet echt een idee waar je het over hebt. Bij je eerste post dacht ik dat het ging om iets gerelateerd aan werk in de zin van dat het lastig was om bedrijf X iets te laten doen, of dat er door wetten iets voor bedrijf Y niet mogelijk waren. En nu lijk je een andere kant op te gaan, weer zonder voorbeelden.
De regeldruk in de VS is hoger dan die in Nederland voor privépersonen. Voor bedrijven kan ik er geen uitspraken over doen. Er zijn heel veel wetten die dingen verbieden, die zijn er in Nederland ook, maar ik merk duidelijk dat, vanwege de hogere graad van democratie, het makkelijker is om regels te maken die bepaalde dingen aan banden leggen. Heel suf voorbeeld misschien, maar er zijn nog steeds dry counties. Ik heb een baan aangeboden gekregen in Pensacola maar dan moest ik wel stoppen met roken want het is tenslotte een school maar ook thuis roken kan je voor ontslagen worden. Dát soort bizarre regels.
Bier.
pi_149113647
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:25 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Ligt denk ik sterk aan de branche. Als ik mijn huidige werkomgeving (consulting - NYC) vergelijk met NL is het compleet omgekeerd. Wordt hier veel harder en intenser gewerkt...
Ik snap wat je bedoelt maar hard werken is natuurlijk niet hetzelfde als productief zijn.
Bier.
pi_149115532
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat lijkt niet zo en dat impliceer ik ook niet. Er zijn kilo's wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat Nederlanders per uur veel productiever zijn. Productie wordt daarbij uitgedrukt in geld natuurlijk.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)ste-uren-van-europa/
http://stuffdutchpeoplelike.com/2012/03/20/not-working/ (zie links want sdpl is natuurlijk geen goede bron.

Misschien kan ik niet lezen, maar in die NRC link staat vooral dat er minder uren gewerkt worden, en dat "de Nederlandse arbeidsproductiviteit, de bijdrage aan het bruto binnenlands product (bbp) per gewerkt uur, na Luxemburg en Noorwegen de hoogste van alle OESO-landen" is. Maar er staat niet waarom. Heb je daar ook nog bronnen voor?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149115589
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:08 schreef OMG het volgende:

[..]

Misschien kan ik niet lezen, maar in die NRC link staat vooral dat er minder uren gewerkt worden, en dat "de Nederlandse arbeidsproductiviteit, de bijdrage aan het bruto binnenlands product (bbp) per gewerkt uur, na Luxemburg en Noorwegen de hoogste van alle OESO-landen" is. Maar er staat niet waarom. Heb je daar ook nog bronnen voor?
Wordt daar niet in gelinkt naar het OESO-onderzoek? Vaag, dat was er wel namelijk, ff zoeken.
Bier.
pi_149124965
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar hard werken is natuurlijk niet hetzelfde als productief zijn.
Nee maar ook dat ligt zeker een stuk hoger. Veel intensere werkomgeving...
pi_149128661
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef OMG het volgende:
Wat betreft andere zaken heb ik nog nooit lang moeten wachten, of tig keer contact op moeten nemen. Ik heb zelfs twee voorbeelden van vorige week, zonder van ons af te hoeven bijten;
Amerikanen leveren prima klantenservice zo lang je nog niets gekocht hebt. Daarnaast leveren grote bedrijven zoals Walmart en Target ook prima klantenservice. Bij andere bedrijven is het vaak een jungle, met name als het om wat grotere bedragen gaat.

Ik heb die ervaring niet alleen als consument, maar ook als professional. Sterker nog, ik was vanochtend bezig met het terughalen van geld uit de VS, omdat de leverancier niet kon leveren. Als je betaald hebt en ze leveren een wanproduct, dan ben je zeeen van tijd geld om je geld terug te krijgen.

Als je nog eens in een land woont waar ze wel bekend zijn met het begrip klantenservice, dan begrijp je misschien wel waar ik het over heb.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149129040
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:08 schreef OMG het volgende:

[..]

Misschien kan ik niet lezen, maar in die NRC link staat vooral dat er minder uren gewerkt worden, en dat "de Nederlandse arbeidsproductiviteit, de bijdrage aan het bruto binnenlands product (bbp) per gewerkt uur, na Luxemburg en Noorwegen de hoogste van alle OESO-landen" is. Maar er staat niet waarom. Heb je daar ook nog bronnen voor?
De link naar het OESO onderzoek staat er dus wel in maar is dood waardoor je op de site van de OESO terechtkomt. Waarom hebben dat soort organisaties nooit permalinks.
Bier.
pi_149139213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 04:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Amerikanen leveren prima klantenservice zo lang je nog niets gekocht hebt. Daarnaast leveren grote bedrijven zoals Walmart en Target ook prima klantenservice. Bij andere bedrijven is het vaak een jungle, met name als het om wat grotere bedragen gaat.
Weinig jungle meegemaakt in de tijd dat ik hier nu woon. Misschien heb ik geluk, of zoeken lastige medewerkers jou op, geen idee. 't zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149140194
Nee, dat lijkt me sterk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149142374
Ik heb alleen ervaring met de klantenservice van T-mobile US en Amazon US, en die van T-mobile was echt een drama. Zo verschrikkelijk lang mee aan de lijn gehangen voor de kleinste dingen. Maar ik hoorde in het algemeen weinig goeds over T-mobile dus dat heeft er vast iets mee te maken :P

Amazon was dan weer prima, twee mailtjes over een kapot product en krijg zo een nieuwe opgestuurd. Naar Nederland nog wel, en in de VS aangeschaft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 januari 2015 @ 20:25:18 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149181520
Vraagje: voor onze vakantie van de zomer zoek ik 2 prepaidkaartjes. Alleen belminuten. Simpelweg om bereikbaar te zijn voor familie daar en om elkaar te kunnen bellen om ergens af te spreken of zo. Duur: 4 weken.

Welke provider is aan te raden (of juist niet ;) )? Wat kost zo'n kaartje ongeveer? Of hebben jullie andere ideeën voor me? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149182059
Je kan van elke willekeurige aanbieder een kaartje kopen en daar een paar dollar opzetten. Waar ga je heen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 januari 2015 @ 21:28:06 #71
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149186003
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:34 schreef Viezze het volgende:
Je kan van elke willekeurige aanbieder een kaartje kopen en daar een paar dollar opzetten. Waar ga je heen?
Chicago, Las Vegas en daartussenin vermoedelijk Dallas (hangt ervanaf waar familie thuis is :D )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149190877
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:34 schreef Viezze het volgende:
Je kan van elke willekeurige aanbieder een kaartje kopen en daar een paar dollar opzetten. Waar ga je heen?
Iedere aanbieder? Waarschijnlijk heeft Rewimo een GPS telefoon en heeft dus een T-mobile of AT&T kaartje nodig en zover ik weet koop je eerst een sim kaart en dan minuten. Volgens mij krijg je een beter antwoord in TRV

Edit: Dat is ook niet zo'n success dus :D TRV / Prepaid telefoonkaartje VS
pi_149191353
Oh ja je hebt gelijk :') Tmobile moet het sowieso doen. Volgens mij moet je daar gewoon geld op kunnen zetten maar weet het niet zeker want ik had destijds wel een plan geactiveerd op mijn kaart.

Edit via t-mobile.us kan je live chatten met een medewerker. Die kunnen je vast helpen
pi_149192962
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 22:37 schreef Viezze het volgende:
Oh ja je hebt gelijk :') Tmobile moet het sowieso doen. Volgens mij moet je daar gewoon geld op kunnen zetten maar weet het niet zeker want ik had destijds wel een plan geactiveerd op mijn kaart.

Edit via t-mobile.us kan je live chatten met een medewerker. Die kunnen je vast helpen
Anders is een prepaid telefoon ook niet duur. Bv virgin heeft ze al voor 15 dollar http://www.virginmobileusa.com/shop/cell-phones/paylo/
pi_149199372
De laatste keer dat ik in de VS was, heb ik een pre-paid Samsung toestel voor $5 gekocht, en daar zaten maar liefst 20 belminuten op. Geen idee hoe ze het hoofd financieel boven water houden, maar ik ben een tevreden klant.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149199425
Let wel op dat je in de US betaald als je een SMS ontvangt of gebeld wordt ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2015 @ 08:32:12 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149200218
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 04:20 schreef Lyrebird het volgende:
De laatste keer dat ik in de VS was, heb ik een pre-paid Samsung toestel voor $5 gekocht, en daar zaten maar liefst 20 belminuten op. Geen idee hoe ze het hoofd financieel boven water houden, maar ik ben een tevreden klant.
Weet je nog waar je die gekocht hebt? Zoiets zou voor ons een goede optie zijn. Ik verwacht niet dat we veel moeten bellen, het is meer voor het geval dat :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2015 @ 08:34:09 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149200239
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 22:30 schreef devzero het volgende:

Iedere aanbieder? Waarschijnlijk heeft Rewimo een GPS telefoon en heeft dus een T-mobile of AT&T kaartje nodig en zover ik weet koop je eerst een sim kaart en dan minuten. Volgens mij krijg je een beter antwoord in TRV

Edit: Dat is ook niet zo'n success dus :D TRV / Prepaid telefoonkaartje VS
Wat bedoel je met een GPS telefoon? We hebben allebei een dualsim Nokia (geen smartphone).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149201031
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Weet je nog waar je die gekocht hebt? Zoiets zou voor ons een goede optie zijn. Ik verwacht niet dat we veel moeten bellen, het is meer voor het geval dat :)
Bij de plaatselijke supermarkt (was op bezoek in Ohio). Het ging als ik het me goed herinner om een Trackfone. Bij een beetje supermarkt hebben ze een rek met telefoons staan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2015 @ 09:23:59 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149201054
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:22 schreef Lyrebird het volgende:

Bij de plaatselijke supermarkt (was op bezoek in Ohio). Het ging als ik het me goed herinner om een Trackfone. Bij een beetje supermarkt hebben ze een rek met telefoons staan.
Aha, shoppen, altijd goed :D [/vrouw]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149201128
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een GPS telefoon? We hebben allebei een dualsim Nokia (geen smartphone).
Ik denk dat hij GPRS bedoelt.

In de VS zijn er twee netwerken actief, naast de frequenties die wij kennen werken ze daar ook met CDMA. Maar zoals eerder gezegd zit je met AT&T en T-Mobile goed, kan ik uit eigen ervaring beamen.
pi_149208930
Hi alle,

Ik wil graag verhuizen naar de US. Momenteel woon en werk ik in Schotland. Ik vroeg me af of iemand wat tips en tricks heeft in verband met werk vinden en visa's aanvragen.. Alvast bedankt.
pi_149211136
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een GPS telefoon? We hebben allebei een dualsim Nokia (geen smartphone).
Sorry, ik bedoelde GSM.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 21:21:17 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149278028
Nog een andere vraag :) Wij willen een auto huren maar nu lopen we tegen het probleem aan dat je een hoop extra geld moet betalen als je hem in een andere plaats weer inlevert. Is dat gebruikelijk en is er wellicht een manier om dat te voorkomen (zonder hem weer op dezelfde plaats in te leveren :P )? Of weet iemand een verhuurbedrijf dat geen $500-750 vraagt hiervoor? -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 1 februari 2015 @ 21:33:57 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149278566
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Nog een andere vraag :) Wij willen een auto huren maar nu lopen we tegen het probleem aan dat je een hoop extra geld moet betalen als je hem in een andere plaats weer inlevert. Is dat gebruikelijk en is er wellicht een manier om dat te voorkomen (zonder hem weer op dezelfde plaats in te leveren :P )? Of weet iemand een verhuurbedrijf dat geen $500-750 vraagt hiervoor? -O-
Usareisen.de

Verschilt wel erg per staat waar je hem achter wilt laten ook die drop off kosten.

Het alles amerika forum heeft veel tips wat betreft deze site. Men is er daar groot fan van.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 22:33:00 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149280995
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:33 schreef laziness het volgende:

Usareisen.de

Verschilt wel erg per staat waar je hem achter wilt laten ook die drop off kosten.

Het alles amerika forum heeft veel tips wat betreft deze site. Men is er daar groot fan van.
Ik ga kijken, dank je wel :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 22:36:15 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149281163
Helaas...

quote:
656,00 ¤
Hinweis Zusätzlich zum Mietpreis ist vor Ort eine Einweggebühr von 750 USD zzgl. örtliche Steuern zu zahlen (Gebühr vorbehaltlich Änderung).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 1 februari 2015 @ 22:52:10 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149281929
-O-

Wil je terug brengen in een impopulaire staat blijkbaar?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149282270
Waar ga je heen? Als je heeeeeel veel geluk hebt staat hier wat tussen: https://www.transfercarus.com/
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 07:09:41 #90
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149288141
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:52 schreef laziness het volgende:
-O-

Wil je terug brengen in een impopulaire staat blijkbaar?
:Y

Las Vegas :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 07:09:59 #91
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149288144
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:01 schreef Viezze het volgende:
Waar ga je heen? Als je heeeeeel veel geluk hebt staat hier wat tussen: https://www.transfercarus.com/
Van Dallas naar Las Vegas.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149288403
Een auto huren kostte me vorig jaar via Priceline bijna niks (ik heb wel eens voor $8/dag gehuurd), maar ik zag net dat de prijzen idioot hoog zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149302663
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:00 schreef Lyrebird het volgende:
Een auto huren kostte me vorig jaar via Priceline bijna niks (ik heb wel eens voor $8/dag gehuurd), maar ik zag net dat de prijzen idioot hoog zijn.
Autoprijzen zijn enorm gestegen, ik moest pas 5 mensen rondrijden en had een Ford Escape gehuurd voor het luttle bedrag van 120$ per dag!
pi_149302785
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:13 schreef Kimosabe het volgende:
Hi alle,

Ik wil graag verhuizen naar de US. Momenteel woon en werk ik in Schotland. Ik vroeg me af of iemand wat tips en tricks heeft in verband met werk vinden en visa's aanvragen.. Alvast bedankt.
Dat is wel een hele vage vraag, heb je al iets lopen of wil je gewoon naar de US?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149303724
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 07:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Van Dallas naar Las Vegas.
Tussen die locaties zul je altijd hoge drop-off kosten (inleveren op andere plaats dan waar je gehuurd hebt) moeten betalen, daar is geen ontkomen aan. Er zijn voor zover ik weet maar een paar steden/staten waar dat niet het geval is. Binnen California betaal je bij de meeste maatschappijen niks extra, tussen California en Seattle, tussen California en Las Vegas, en tussen California en Denver.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 19:02:04 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149304326
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:38 schreef Royyy het volgende:

Tussen die locaties zul je altijd hoge drop-off kosten (inleveren op andere plaats dan waar je gehuurd hebt) moeten betalen, daar is geen ontkomen aan. Er zijn voor zover ik weet maar een paar steden/staten waar dat niet het geval is. Binnen California betaal je bij de meeste maatschappijen niks extra, tussen California en Seattle, tussen California en Las Vegas, en tussen California en Denver.
Ja, alleen verschillen die kosten enorm heb ik gemerkt. Avis is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden. Zij rekenen 300 dollar. Maar er zitten er ook bij die 750 dollar vragen en dan verdubbelt je huurprijs dus 8)7
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149311958
Heeft iemand ervaringen met Ohio? Familie van mij woont daar.. ga daar binnenkort dus heen. Weet iemand nog iets leuks om te bezoeken?
pi_149315196
En die familie die daar woont kent niks leuks?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 3 februari 2015 @ 02:24:51 #99
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149317131
Je weet dat we TRV hebben hè?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_149317300
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef Fokker101 het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Ohio? Familie van mij woont daar.. ga daar binnenkort dus heen. Weet iemand nog iets leuks om te bezoeken?
Ik heb er het afgelopen jaar 3 weken doorgebracht, omgeving Columbus. Ben ook in Cleveland geweest. Doorsnee Amerikaanse mid-westelijke steden: niet zo veel aan, blanke middenklasse gezinnen. Veel kinderen, ouders die wat kilootjes te veel meetorsen.

Columbus heeft wel een science museum dat echt de moeite waard is. Voor de rest vond ik er niet zo veel aan, maar ik was er voor het werk, dus dat was wel prima zo.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:10:49 #101
317370 Spies
They're gonna find us
pi_149320867
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef Fokker101 het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Ohio? Familie van mij woont daar.. ga daar binnenkort dus heen. Weet iemand nog iets leuks om te bezoeken?
Ik weet niet of je van pretparken houdt, maar dan is Cedar Point echt een must. Enorm veel vette achtbanen daar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2015 @ 17:23:56 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149331794
Ik zoek nog wat tips over dingen die we beslist moeten doen als we in Amerika zijn :) Waar kun je goed eten (ketens - ik zoek ook ontbijttips zonder al te vette hap :Y) ), welke winkels zijn leuk om eens te bekijken (people of Walmart :D ), wat is een leuke ervaring? Met name "gewone" dingen, dus niet zozeer uitjes maar "daar moet je echt eens kijken als je in Amerika bent".
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149333606
Eten: Five Guys en (zonder kids :+ ) Hooters

Als je een keer niet een vette hap wilt is Panera Bread aan te raden. Je kan er misschien ook wel ontbijten maar dat weet ik niet zeker.

Zoek eens een keer een echte shopping mall op, dus echt zo'n grote. Ga een keer naar de Macy's (ook een grote).
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2015 @ 20:24:03 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149338397
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:21 schreef Viezze het volgende:
Eten: Five Guys en (zonder kids :+ ) Hooters

Als je een keer niet een vette hap wilt is Panera Bread aan te raden. Je kan er misschien ook wel ontbijten maar dat weet ik niet zeker.

Zoek eens een keer een echte shopping mall op, dus echt zo'n grote. Ga een keer naar de Macy's (ook een grote).
Dank je wel, ik zet ze op mijn lijstje. Shopping Mall stond daar al op ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149338607
Zou niet naar de chains gaan, zijn gewoon meestal niet echt goed. Als je op yelp kijkt kun je op basis van de ratings vaak hele toffe unieke tentjes vinden die door de locals hoog gerate worden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149338834
Jawel juist wel naar een chain, maar niet elke avond. Ik vond het als Nederlander waanzinnig om in de Five Guys te zitten :+

Yelp is inderdaad een aanrader, wordt daar heel veel gebruikt.
pi_149339557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:36 schreef Viezze het volgende:
Jawel juist wel naar een chain, maar niet elke avond. Ik vond het als Nederlander waanzinnig om in de Five Guys te zitten :+

Yelp is inderdaad een aanrader, wordt daar heel veel gebruikt.
Smaken verschillen :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149340240
Niks mis met chains. Een Chipotle op z'n tijd is best lekker.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149340301
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:11 schreef OMG het volgende:
Niks mis met chains. Een Chipotle op z'n tijd is best lekker.
True, ben er ook niet tegen of zo, maar als je kunt kiezen tussen family-run koreaans of chipotle is dat eerste in mijn mening een leukere ervaring :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2015 @ 21:17:11 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149340405
Keus genoeg begrijp ik al :Y)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149352007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik zoek nog wat tips over dingen die we beslist moeten doen als we in Amerika zijn :) Waar kun je goed eten (ketens - ik zoek ook ontbijttips zonder al te vette hap :Y) ), welke winkels zijn leuk om eens te bekijken (people of Walmart :D ), wat is een leuke ervaring? Met name "gewone" dingen, dus niet zozeer uitjes maar "daar moet je echt eens kijken als je in Amerika bent".
Voor ontbijt beviel de ihops me erg goed. En voor avondeten olive garden, simpel maar wel lekker. En misschien naar de cheesecake factory O-)

Je gaat al naar een shoppingmall. Maar ga ook eens naar een Target. En loop ook eens een wallgreens binnen.

Mag ik mee in jullie koffer? ;)
pi_149352040
Oh en vergeet niet de Starbucks of een dunkin donus hihihi.
pi_149355793
Starbucks heb je in Nederland ook. Dunkin Donuts hoef je niet heen te gaan voor de donuts, droge saaie bende.

En ketens als Olive Garden en Applebee's en dergelijke ben ik minder fan van omdat alles daar altijd veel te zout is. Dan ga ik wel liever naar een echt restaurantje.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2015 @ 17:08:19 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149361717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:18 schreef bibi het volgende:

Voor ontbijt beviel de ihops me erg goed. En voor avondeten olive garden, simpel maar wel lekker. En misschien naar de cheesecake factory O-)

Je gaat al naar een shoppingmall. Maar ga ook eens naar een Target. En loop ook eens een wallgreens binnen.

Mag ik mee in jullie koffer? ;)
Wordt lastig want dan moet ik qltel uitleggen waarvoor ik die extra koffer nodig heb O-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2015 @ 17:08:34 #115
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149361722
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:19 schreef bibi het volgende:
Oh en vergeet niet de Starbucks of een dunkin donus hihihi.
Yeah right :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149361872
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:40 schreef OMG het volgende:
Starbucks heb je in Nederland ook. Dunkin Donuts hoef je niet heen te gaan voor de donuts, droge saaie bende.

En ketens als Olive Garden en Applebee's en dergelijke ben ik minder fan van omdat alles daar altijd veel te zout is. Dan ga ik wel liever naar een echt restaurantje.
Dit. Deels afhankelijk van je locatie, maar er is echt zo ontzettend veel beters te vinden. Het is niet dat die chains slecht zijn of zo, ihop kan best een omelet bakken en chipotle maakt best smakelijke buritos, maar waarom zou je op vakantie voor ok gaan als je voor het zelfde bedrag supergoed kan krijgen?
Het is echt een beetje alsof je een toerist in NL aanraadt om toch vooral de febo en de donor king niet over te slaan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149362231
Ik zou een toerist in Nederland zeker aanraden om ook eens echte patat van een snackbar te eten en/of met je zatte kop een broodje doner weg te hakken

Maar vooral in Amerika vind ik het er toch bij horen. Daar is al die zooi zo'n beetje uitgevonden. Ik vond het in ieder geval een mooie ervaring.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2015 @ 17:32:46 #118
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149362344
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:28 schreef Viezze het volgende:
Ik zou een toerist in Nederland zeker aanraden om ook eens echte patat van een snackbar te eten en/of met je zatte kop een broodje doner weg te hakken

Maar vooral in Amerika vind ik het er toch bij horen. Daar is al die zooi zo'n beetje uitgevonden. Ik vond het in ieder geval een mooie ervaring.
Ik vind het gewoon handig om vast wat namen te kennen en te kijken wat voor eten daarbij hoort :) Zeker in het begin geeft dat een beetje houvast. Wij zijn geen grote gele M-fans dus dat soort voedsel trekt ons niet erg. Ik vind het leuk om hier alvast wat info te krijgen (zowel negatief als positief) en we zullen zeker ook lokale restaurantjes opzoeken. Ik ben ooit al wel in Amerika geweest maar dat was eind jaren '90 en voornamelijk bij familie. Er is ongetwijfeld het nodige veranderd :P en bovendien weet ik niet echt meer waar we toen geweest zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149362393
MacDonalds en Burger King moet je zeker niet heen gaan. Buiten dat we deze ketens ook in Nederland hebben, vond ik de kwaliteit daar ook nog eens een stuk lager.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2015 @ 17:35:32 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149362412
Dat gaan we ook zeker niet doen :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149362493
Whatever, een sausage, egg, & cheese McGriddles zou er nu best in gaan. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:13:00 #122
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149365205
Sowieso een keer ontbijten bij Ihop O+. En Panera Bread is ook een aanrader :Y de ijsthee van hun vond ik erg lekker.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2015 @ 19:40:14 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149366278
Ihop ziet er goed uit :9
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149366566
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:40 schreef Rewimo het volgende:
Ihop ziet er goed uit :9
Met urbanspoon of yelp kun je snel redelijke restaurants zoeken in een bepaalde plaats (die vaak stukken beter zijn dan een generic Dannies, wendy's, etc)
pi_149368575
quote:
3s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:45 schreef devzero het volgende:

[..]

Met urbanspoon of yelp kun je snel redelijke restaurants zoeken in een bepaalde plaats (die vaak stukken beter zijn dan een generic Dannies, wendy's, etc)
Dat probeer ik ook al een pagina lang duidelijk te maken :D
Beste Yelp ontdekking is voor mij nog steeds een cafe midden in een woonwijk waar je voor door de eetzaal van een vietnamees restaurant moet wandelen om op een zolderkamer van 4*3 meter terecht te komen waar in de hoek een bluegrassband staat te spelen. Zou ik echt zonder Yelp nooit terecht gekomen zijn :P

(en nu neem ik locals mee daarheen en zijn ze allemaal impressed hoe hip ik ben ;) )
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149369913
Alleen heeft niet iedereen altijd zin in research plegen op yelp of urban spoon. Ik weet dat ik er zelf de helft van de tijd geen zin in heb. En soms wil ik gewoon eten, dus dan is een bekende keten wel best, in plaats van te moeten wachten op een echte chef. 't is ook niet zo dat als ik in Nederland op vakantie ben alleen maar naar fancy restaurants ga, dan haal ik soms ook wel friet, een kroket, of ga voor een pannenkoek of poffertjes, dus ik snap de interesse van sommige toeristen wel.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2015 @ 21:53:01 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149371926
Er moet ook maar net iets in de buurt zijn. Een deel van onze reis ligt niet vast dus dan moeten we maar afwachten wat we tegenkomen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149377925
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:25 schreef oompaloompa het volgende:
Dat probeer ik ook al een pagina lang duidelijk te maken :D ...midden in een woonwijk ... waar in de hoek een bluegrassband staat te spelen.
Trouwen? O+

quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:59 schreef OMG het volgende:
Alleen heeft niet iedereen altijd zin in research plegen op yelp of urban spoon.
Ik probeer altijd een beetje te onderzoeken waar goed/redelijk eten te vinden is als ik op reis ga. En zelfs als ik geen tijd heb, dan vraag ik de portier/buschauffeur/taxi-driver/willekeurige zwerver waar ik redelijk kan eten.

Iemand nog tips voor St. Louis? Ik zit er in July voor een paar dagen.
pi_149424770
Ihop is echt mijn favoriete restaurant. Echt zo' white trash place. Als je er vaker dan 1x per jaar eet wordt je moddervet. Maar lekker met de verjaardag van de kids.
Jesus saves but death prevails.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 februari 2015 @ 17:19:43 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149424884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:14 schreef Shivo het volgende:
Ihop is echt mijn favoriete restaurant. Echt zo' white trash place. Als je er vaker dan 1x per jaar eet wordt je moddervet. Maar lekker met de verjaardag van de kids.
Wat betaal je daar zo'n beetje? Ik vind wel menukaarten maar geen prijzen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149425079
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat betaal je daar zo'n beetje? Ik vind wel menukaarten maar geen prijzen.
haha 3 keer niks :D

Echt voor 10 dollar heb je genoeg ontbijt om de rest van de dag niet te hoeven eten.

edit: http://www.restaurantmenuprices.net/ihop-menu-prices/

quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 03:08 schreef devzero het volgende:

[..]

Trouwen? O+

[..]

Ik probeer altijd een beetje te onderzoeken waar goed/redelijk eten te vinden is als ik op reis ga. En zelfs als ik geen tijd heb, dan vraag ik de portier/buschauffeur/taxi-driver/willekeurige zwerver waar ik redelijk kan eten.

Iemand nog tips voor St. Louis? Ik zit er in July voor een paar dagen.
Same, alhoewel taxi chauffeurs me ook echt naar de meest verschrikkelijke plaatsen hebben gestuurd, vooral in New Orleans waar ze op de een of andere manier allemaal dachten dat echt mierzoete cocktails uit piepschuim bekers drinken om 11 uur sochtends echt het toppunt van de stad was :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 februari 2015 @ 17:28:37 #132
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149425119
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:27 schreef oompaloompa het volgende:
haha 3 keer niks

Echt voor 10 dollar heb je genoeg ontbijt om de rest van de dag niet te hoeven eten.

edit: http://www.restaurantmenuprices.net/ihop-menu-prices/
Dank je wel :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149425487
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:14 schreef Shivo het volgende:
Ihop is echt mijn favoriete restaurant. Echt zo' white trash place. Als je er vaker dan 1x per jaar eet wordt je moddervet. Maar lekker met de verjaardag van de kids.
Heb er een half jaar gewoond, niet heen geweest :') Maar ze hebben daar zoveel geniale food ketens dat je ze niet allemaal langs kan :P
pi_149440747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:14 schreef Shivo het volgende:
Ihop is echt mijn favoriete restaurant. Echt zo' white trash place. Als je er vaker dan 1x per jaar eet wordt je moddervet. Maar lekker met de verjaardag van de kids.
Voor mij is Denny's dat. Lekkere vegie omeletten hebben ze daar. Iedere keer als ik in de VS ben, ga ik er graag naar toe. Maar als ik er weer zou wonen, dan zul je mij daar niet zien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 februari 2015 @ 11:35:27 #135
862 Arcee
Look closer
pi_149442995
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik zoek nog wat tips over dingen die we beslist moeten doen als we in Amerika zijn :) Waar kun je goed eten (ketens - ik zoek ook ontbijttips zonder al te vette hap :Y) ), welke winkels zijn leuk om eens te bekijken (people of Walmart :D ), wat is een leuke ervaring? Met name "gewone" dingen, dus niet zozeer uitjes maar "daar moet je echt eens kijken als je in Amerika bent".
Eten in een food court vind ik altijd ook wel typisch Amerikaans en ook heel handig. Niet de keuze van naar welk restaurant je gaat, maar ieder kiest z'n eigen tentje en dan toch gezamenlijk opeten. :) Vaak in een mall . Bijvoorbeeld:



Mijn ervaring is dat de Asiatische woktentjes vaak erg goed zijn. Krijg je een flinke bak vol ook. :Y)

Ook leuk, een M&M store:



Met een enorme overdaad aan felle kleuren. *O* Zit o.a. in Las Vegas.

Verder kom je alles vanzelf wel tegen eigenlijk. Ga iig ook naar een kleinere plaats en een woonwijk.

USA _O_
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 februari 2015 @ 11:58:09 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149443478
Food court ken ik wel ja, dat is inderdaad leuk, hebben we hier in DLD ook tegenwoordig :)

M&M Store hebben we in Londen bezocht, had nog niet gezien dat er in Las Vegas ook eentje is. Tof!

We waren er op openingstijd, begon al het personeel te klappen voor de mensen die binnenkwamen :') We hebben dus nog maar een paar minuten buiten gewacht tot die flauwekul voorbij was :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 februari 2015 @ 17:20:03 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149449738
Krijg via vriendje van zoon dit adres door in Chicago :9

http://www.walkerbros.net/index.html
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 februari 2015 @ 17:06:27 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_149476980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:56 schreef Ryan3 het volgende:
Jullie hadden hier toch een overzicht van waar iedereen woonde in de VS?
Dat was er ooit wel ja, kan ik me herinneren.

(Ja, ik kom ook weer eens kijken na ruim 2 jaar niet meer Fok!ken :P )
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_149589058
Hallo, weet iemand hier een goede goedkope autoverzekering? Ik heb nu quotes van Geico en Allstate, de eerste is volgens mij een redelijke deal. Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149589529
We hadden GEICO, nu Travelers. Prijzen zijn uiteindelijk redelijk hetzelfde, ligt een beetje aan je leeftijd, auto, waar je auto vaak staat, en extra coverage en zo.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149589887
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:51 schreef Agiath het volgende:
Hallo, weet iemand hier een goede goedkope autoverzekering? Ik heb nu quotes van Geico en Allstate, de eerste is volgens mij een redelijke deal. Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?
Voor mij is Geico echt veruit het goedkoopste. Bij alle andere maatschappijen zou ik zo ongeveer het dubbele moeten betalen.
pi_149589919
mmmm, ik ga nog even zoeken. Maar dan wordt het denk toch Geico.

Verzekeringen wel wat duurder dan in Nederland, maar ook wat meer gecoverd toch?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149591810
Hebben jullie een Amerikaans rijbewijs of een internationale? Want heb net met Geico over het een en ander en de prijs schoot omhoog toen ik vertelde dat ik een internationaal rijbewijs heb. Of moet je dat gewoon verzwijgen?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149592010
Verzekering is niet zoals Nederland, je moet wel je US rijbewijs kunnen tonen zodat ze je kunnen nachecken (of je niet teveel boetes e.d. hebt gehad).
pi_149592067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 00:23 schreef Agiath het volgende:
mmmm, ik ga nog even zoeken. Maar dan wordt het denk toch Geico.

Verzekeringen wel wat duurder dan in Nederland, maar ook wat meer gecoverd toch?
Ligt er helemaal aan wat je gecovered wilt hebben. Ik heb liability, medical payments en uninsured motorist coverage, allemaal met een stuk hogere uitkeringsbedragen dan wat hier in WY vereist is, en betaal maar $36 per maand.

Als je collision en/of comprehensive coverage toevoegt (diefstal, schade aan je eigen auto, etc), dan wordt het natuurlijk een stuk duurder, maar dat hangt ook echt af van wat voor een auto je hebt, waar je woont, etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 03:11 schreef Agiath het volgende:
Hebben jullie een Amerikaans rijbewijs of een internationale? Want heb net met Geico over het een en ander en de prijs schoot omhoog toen ik vertelde dat ik een internationaal rijbewijs heb. Of moet je dat gewoon verzwijgen?
Sowieso nooit zoiets verzwijgen! Grote kans dat je dan niks uitgekeerd krijgt als je in een verkeersongeluk terecht zou komen.
Als ik jou was zou ik gewoon een Amerikaans rijbewijs halen. Heeft me hier in totaal $15 gekost, en het hele process duurt maar een uur of twee. Scheelt je een hele hoop geld en papierwerk met je verzekering.

[ Bericht 32% gewijzigd door Royyy op 12-02-2015 04:32:23 ]
pi_149598295
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 04:26 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ligt er helemaal aan wat je gecovered wilt hebben. Ik heb liability, medical payments en uninsured motorist coverage, allemaal met een stuk hogere uitkeringsbedragen dan wat hier in WY vereist is, en betaal maar $36 per maand.

Als je collision en/of comprehensive coverage toevoegt (diefstal, schade aan je eigen auto, etc), dan wordt het natuurlijk een stuk duurder, maar dat hangt ook echt af van wat voor een auto je hebt, waar je woont, etc.

[..]

Sowieso nooit zoiets verzwijgen! Grote kans dat je dan niks uitgekeerd krijgt als je in een verkeersongeluk terecht zou komen.
Als ik jou was zou ik gewoon een Amerikaans rijbewijs halen. Heeft me hier in totaal $15 gekost, en het hele process duurt maar een uur of twee. Scheelt je een hele hoop geld en papierwerk met je verzekering.
Oh dat is wel een goed idee dan... Dat kan ook bij een DMV? Ik ga het even onderzoeken. Vervelende is wel dat ik vandaag die auto al ga kopen waarschijnlijk.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149598334
Ik hoorde gisteren van Geico dat ik $160 per maand moest ophoesten, omdat ik een internationaal rijbewijs heb. ;(
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149600339
Geen idee wat je andere rekeningen zijn, maar als dat 't enige is, dan valt 't nog mee.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149600706
Is er een site waar ik banen kan vinden in de US?
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 12 februari 2015 @ 14:35:48 #150
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149600992
Ongetwijfeld.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:28:05 #151
154052 RobertVH
I am your father
pi_149607017
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:25 schreef dimmak het volgende:
Is er een site waar ik banen kan vinden in de US?
Ja, maar als je niet al in de VS woont heb je er weinig aan, kun je net zo goed op de ferrari website een model uitzoeken wat je wel gaaf lijkt.

Weer een koude paar dagen voor de deur, vandaag 21 en morgen 16ºC, ik trek vast een trui aan :D
pi_149607567
Vanacht weer -10 C, mogen alle kranen weer de hele nacht lopen druppelen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:14:34 #153
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_149613959
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:51 schreef OMG het volgende:
Vanacht weer -10 C, mogen alle kranen weer de hele nacht lopen druppelen.
:?

Is het binnen dan zo koud? Doe we nooit, zelfs niet als het nog veel kouder is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 21:30:24 #154
45833 crew  Fogel
pi_149614785
Kan je niet gewoon je buizen warm houden?


Zoiets heb ik. Als het kouder is dan +4 gaat het automatisch aan en zorgt ervoor dat ik geen last van vorst heb.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_149615769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:14 schreef popolon het volgende:

[..]

:?

Is het binnen dan zo koud? Doe we nooit, zelfs niet als het nog veel kouder is.
Geen idee, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Ons huis staat op een slab, en heb geen zin om met gebarste leidingen in beton te zitten. Daarnaast had een collega van m'n vrouw eerder deze winter al bevroren leidingen. En d'r ouders hebben een paar keer pech gehad in de winter, waardoor de kelder volliep.
En 't is standaard dat er bij het apartementencomplex waar we woonden, en het complex waar we nu vlakbij wonen, "Freeze warning" bordjes staan met dit weer, dus die paar dollar aan water verspil ik dan wel, als 't me 'k weet niet hoeveel aan herstel scheelt. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 13 februari 2015 @ 03:57:57 #156
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_149624933
't Zou kunnen dat de leidingen daar niet zo diep liggen. Ik heb wel de buitenkranen even goed uit laten lekken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_149647076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:59 schreef Agiath het volgende:
Ik hoorde gisteren van Geico dat ik $160 per maand moest ophoesten, omdat ik een internationaal rijbewijs heb. ;(
Ik heb ondertussen een goede verzekering gevonden.
Maar nu heb ik het volgende probleem, ik moet een CT license hebben voor een registratie!! Daar kwam ik pas achter toen ik ze belde... Het staat nergens op hun site vermeld verder 8)7

Ik heb de informatie van een goede bron maar toch zit het me niet lekker, is dit nou echt nodig? Hebben jullie hier ervaring mee?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:43:13 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_149652665
Waarom haal je je rijbewijs dan niet? Ik was met een half uurtje klaar, kostte $25. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_149654873
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:43 schreef popolon het volgende:
Waarom haal je je rijbewijs dan niet? Ik was met een half uurtje klaar, kostte $25. :D
Gaat me hier in CT een kleine $300 kosten.

Heb inmiddels misschien een betere oplossing gevonden, simpelweg een auto huren van iemand en alleen verzekering nemen. Gewoon duidelijke afspraken maken met collega's :Y ^O^
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149655364
Je rijbewijs gaat je $300 kosten? Probeer je ze dan allemaal te halen of zo? http://www.ct.gov/dmv/cwp/view.asp?a=802&q=244540
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 14 februari 2015 @ 05:51:51 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_149656500
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:43 schreef popolon het volgende:
Waarom haal je je rijbewijs dan niet? Ik was met een half uurtje klaar, kostte $25. :D
Duur! :(

(Geintje, het is hier intussen om en nabij de $40 geloof ik, want de staat had geld nodig.... maar ik heb het in 2002 nog voor $12 gedaan. In totaal. :') )
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_149676668
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:31 schreef OMG het volgende:
Je rijbewijs gaat je $300 kosten? Probeer je ze dan allemaal te halen of zo? http://www.ct.gov/dmv/cwp/view.asp?a=802&q=244540
$52 dollar voor alle testen
$72 dollar voor rijbewijs zelf
$150 dollar voor verplichte veiligheid lessen van 8 uur
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149679124
Dat zijn bijna Nederlandse toestanden...

Hier in Wyoming heb ik er $15 voor betaald. Daar was alles bij inbegrepen, theorie examen, praktijk examen en het daadwerkelijke rijbewijs.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 23:03:40 #164
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_149679391
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:13 schreef Kimosabe het volgende:
Hi alle,

Ik wil graag verhuizen naar de US. Momenteel woon en werk ik in Schotland. Ik vroeg me af of iemand wat tips en tricks heeft in verband met werk vinden en visa's aanvragen.. Alvast bedankt.
H-1B visa verkrijgen, greencard lottery winnen of een Amerikaanse trouwen.

[ Bericht 6% gewijzigd door 1-800-cop-shot op 14-02-2015 23:18:39 ]
  zaterdag 14 februari 2015 @ 23:09:51 #165
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_149679644
Plan is trouwens om in de herfst naar NZ te vliegen, met een dikke tussenstop in de US. Ik neem eigenlijk altijd de Noord-Amerika route. Het liefst zou ik gewoon eens drie maanden door de US touren en dan doorvliegen naar Oceanie. Ik ben nu 8 keer in Amerika geweest als toerist maar helaas nooit langer dan 1 maand.

[ Bericht 1% gewijzigd door 1-800-cop-shot op 14-02-2015 23:20:35 ]
pi_149860504
Ben nu toch wel klaar met de kou. En hoop nooit dit mee te maken; http://fox59.com/2015/02/(...)to-local-businesses/
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149863751
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:06 schreef OMG het volgende:
Ben nu toch wel klaar met de kou. En hoop nooit dit mee te maken; http://fox59.com/2015/02/(...)to-local-businesses/
Wat voor een temperatuur is het daar?
pi_149864268
Op het moment 10° F. Vanochtend gaf de auto -8° F aan, en de gevoelstemperatuur ligt ook al een tijdje laag of onder 0. Morgen zou het als het goed is weer even boven het vriespunt moeten komen, maar volgens de voorspellingen duikt 't zondag en maandag nacht weer naar -3° F, en de 5-10 dagen voorspellingen geven weer rond of onder de 20° F aan overdag.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149876597
Wij hadden vanmorgen in de lower 20s en de low voor vanacht is 34. Gelukkig gaat het daarna weer omhoog en hebben we zondag 77/56. Maar goed ook, mijn blueberries en aardbijen beginnen net bloemetjes te krijgen en mijn citroenboom staat ook op het punt om bloemen te krijgen.
pi_149880072
Global Warming is a bitch.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149911278
Vandaag ook waterleiding geknapt hier in huis, alsof er een douche aanstond in de gang :o . Schade viel gelukkig erg mee want we waren er snel bij, en inmiddels al opgeknapt door de huisbaas.

Kan me wel verbazen over de fluctuaties in de temperatuur hier, morgen wordt het rond de 6 graden, terwijl de gevoelstemperatuur gisteren nog onder de -20 lag...
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149911299
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:28 schreef OMG het volgende:
Op het moment 10° F. Vanochtend gaf de auto -8° F aan, en de gevoelstemperatuur ligt ook al een tijdje laag of onder 0. Morgen zou het als het goed is weer even boven het vriespunt moeten komen, maar volgens de voorspellingen duikt 't zondag en maandag nacht weer naar -3° F, en de 5-10 dagen voorspellingen geven weer rond of onder de 20° F aan overdag.
Vergelijkbaar met hier (WY) op het moment.
Kan dit jaar eigenlijk niet over de winter klagen hier, vergeleken met de afgelopen jaren valt het heel erg mee. Een paar hele koude dagen gehad (met nieuw jaar was de gevoeltemperatuur 's ochtends -49F), maar ook een heleboel 'warme' weken. De afgelopen week was het bijvoorbeeld bijna elke dag rond de 50F overdag. De afgelopen jaren hadden we vaak periodes waar het wekenlang elke ochtend -15F ofzo was, dus deze winter valt tot nu toe heel erg mee.
pi_149918678
Ik pull even een maartena: in Houston heeft de airco al weer aan gestaan
Jesus saves but death prevails.
pi_149918748
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:03 schreef Shivo het volgende:
Ik pull even een maartena: in Houston heeft de airco al weer aan gestaan
Vandaag 24 graden, en dan morgen 6. :o
pi_150014837
Er wordt een paar cm sneeuw verwacht in Alabama! ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 25 februari 2015 @ 18:51:38 #176
154052 RobertVH
I am your father
pi_150038203
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:49 schreef EnochRoot het volgende:
Er wordt een paar cm sneeuw verwacht in Alabama! ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Sneeuw in 48 staten behalve Florida & Hawai :6
pi_150817357
Rare vraag, maar is er toevallig iemand met psoriasis die naar de VS is verhuisd? Ik heb echt enorm veel last van mijn huid sinds ik verhuisd ben, en aangezien het een complexe aandoening is, weet ik niet eens waar ik moet beginnen met uitzoeken wat de oorzaak kan zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150825920
Mijn dokter heeft me eens fluocinonide voorgeschreven, toen trok 't langzaam weg, en het is (nog) niet teruggekomen.

Dingen die anders waren dan in NL (waar ik 't ook al had, maar er nooit dusdanig last van had) waren onder andere veel harder water en drogere lucht. Ben er nooit achtergekomen waardoor ik er soms meer last van had. Maar goed, het zou zomaar je wasverzachter kunnen zijn, natuurlijk.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_150826519
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:14 schreef OMG het volgende:
Mijn dokter heeft me eens fluocinonide voorgeschreven, toen trok 't langzaam weg, en het is (nog) niet teruggekomen.

Dingen die anders waren dan in NL (waar ik 't ook al had, maar er nooit dusdanig last van had) waren onder andere veel harder water en drogere lucht. Ben er nooit achtergekomen waardoor ik er soms meer last van had. Maar goed, het zou zomaar je wasverzachter kunnen zijn, natuurlijk.
Thanks, ik zal eens naar fluocinide kijken. En ja het kan aan zoveel dingen liggen, in NL hoefde ik alleen te kijken wat ik recentelijk veranderd had, maar hier is zoveel tegelijkertijd veranderd, zeep, wasmiddel, water, eten, etc. dat het echt aan alles zou kunnen liggen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 20 maart 2015 @ 02:29:22 #180
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_150836633
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:05 schreef oompaloompa het volgende:
Rare vraag, maar is er toevallig iemand met psoriasis die naar de VS is verhuisd? Ik heb echt enorm veel last van mijn huid sinds ik verhuisd ben, en aangezien het een complexe aandoening is, weet ik niet eens waar ik moet beginnen met uitzoeken wat de oorzaak kan zijn.
Ik heb 't ook (gelukkig in lichte vorm, plekjes op de benen) en de winter is niet aardig voor je huid dan. De lucht is te droog. Insmeren met kokos-olie en de luchtvochtigheid boven de 30% weten te houden is een stap. Maar de ziekte zelf is niet te genezen. Het trekt nagenoeg weg in de lente bij mij.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 03:09:11 #181
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150836893
Heb het ook - in soms zware vorm - probeer eens lichttherapie, kan me zo voorstellen dat ze dat ook in de US hebben. Eerst in een bad met chemicalien, dan de lichttherapie, dan van top tot teen ingesmeerd worden met zelfjes; een astronautenpak aantrekken en een half uur wachten. Drie keer per week.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 20 maart 2015 @ 18:19:46 #182
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_150855434
Wow opvallend dat er zo veel mensen last van hebben.

Lichtbehandeling heb ik idd een paar keer in NL gedaan, meestal doe ik het een periode, en dan heb ik ongeveer 3-4 jaar waarin het langzaam erger wordt tot ik weer een behandeling neem.

Nu heb ik vorig voorjaar een behandeling gehad, was het vrijwel helemaal weg, en zit ik nu (9 maanden verder) erger onder dan ik ooit heb gehad en doet het ook veel meer pijn. Ik reageer ergens dus enorm slecht op.

Misschien dat het het weer is, het is hier inderdaad veel kouder en droger dan in NL, iets anders dat ik vermoed is dat het water meer chloor oid bevat? merk dat mijn huid erg jeukt na het douchen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150855989
Wij hebben sinds kort zo'n soort douchekop; http://www.amazon.com/Cul(...)rhead/dp/B0006VVN18/

Ons water is erg hard, en da's niet lekker voor je huid en haar, en merk met zo'n ding wel wat verschil. Er gaat een filter in die het water zachter en minder chloor-ig maakt.

Zo hadden we ook ooit een filter voor op de kraan zodat we 't kraanwater konden drinken zonder dat 't een rare bijsmaak had, alleen pastte die op geen enkele kraan van ons toenmalige appartement. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151212939
Is een van jullie toevallig een keer in het Madison Square Garden stadion geweest?

Zowel de ijshockeyclub als de basketbalclub spelen in een druk schema en spelen bijna wekelijks wel thuis hoe doen ze dat? Die zaal ombouwen tot ijshockeyzaal lijkt me geen klusje van 5 minuten
  zondag 5 april 2015 @ 16:21:27 #186
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_151390489
Ik gooi er dagelijks nog Nederlandse woorden uit op 't werk. Ouderdom, gewoonte, wie zal het zeggen. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_151422879
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 16:21 schreef popolon het volgende:
Ik gooi er dagelijks nog Nederlandse woorden uit op 't werk. Ouderdom, gewoonte, wie zal het zeggen. :D
Of als je naar dingen verwijst die onbekend zijn in Amerika. In een discussie een tijdje geleden verwees ik een paar keer naar video 2000 en op een gegeven moment bedacht ik me dat ze in de US alleen maar VHS en betamax hadden :D
  maandag 6 april 2015 @ 17:46:20 #188
154052 RobertVH
I am your father
pi_151423331
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 16:21 schreef popolon het volgende:
Ik gooi er dagelijks nog Nederlandse woorden uit op 't werk. Ouderdom, gewoonte, wie zal het zeggen. :D
Doe ik ook wel eens tijdens het rijden, maar dat zijn voornamelijk scheldwoorden :@
Geen NLers in de buurt om mee te oefenen..
pi_151756256
Paspoort met visum is binnen, 22 juli vlieg ik ook weer naar de VS.
pi_151763619
Ik zit nu 2,5 maand hier in de VS en dit zijn een paar dingen die me opgevallen zijn.

• Tankstations en Dunkin' Donuts. Van mijn huis naar werk is ongeveer 10 km en er zitten, zonder overdrijven, 8 Dunkin' Donuts filialen en 21 (!) tankstations op die route 8)7, sommige gecombineerd.
• Op de muntjes staat niet hoeveel geld het waard is.. Op een dubbeltje staat alleen maar "one dime" en nergens "10 cent" of "$0.10" :') Dus als je niet weet wat een "dime" betekend kom je ook niet verder.
• Je wordt verwacht dat je Engels kent in dit land, zeker als je in het verkeer gaat. Ze hebben nergens de internationale verkeersborden zoals wij die kennen in Europa en Zuid-Amerika (weet niet of ze die ook in de rest van de wereld hebben). Maar gewoon borden waarop staat "Right lane must turn right" of "No parking here anytime". Als je dus geen Engels kan ik me voorstellen dat t soms wat lastig is.

• Oja, als er twee klapdeuren zijn, is er altijd eentje dicht met een bordje "please use other door", waarom? WAAROM? ;(

Heb het prima naar m'n zin trouwens, daar niet van :s)
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_151763631
"Please use other door" is wel zo vriendelijk als die deur waar die sticker op zit niet open kan, zoals bijvoorbeeld op de voordeur van onze ingang in het gebouw waar ik werk. Tenzij je op wilt nemen hoe halve volksstammen tegen een gesloten deur lopen, natuurlijk.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151763634
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2015 03:25 schreef Agiath het volgende:
Ik zit nu 2,5 maand hier in de VS en dit zijn een paar dingen die me opgevallen zijn.

• Tankstations en Dunkin' Donuts. Van mijn huis naar werk is ongeveer 10 km en er zitten, zonder overdrijven, 8 Dunkin' Donuts filialen en 21 (!) tankstations op die route 8)7, sommige gecombineerd.
• Op de muntjes staat niet hoeveel geld het waard is.. Op een dubbeltje staat alleen maar "one dime" en nergens "10 cent" of "$0.10" :') Dus als je niet weet wat een "dime" betekend kom je ook niet verder.
• Je wordt verwacht dat je Engels kent in dit land, zeker als je in het verkeer gaat. Ze hebben nergens de internationale verkeersborden zoals wij die kennen in Europa en Zuid-Amerika (weet niet of ze die ook in de rest van de wereld hebben). Maar gewoon borden waarop staat "Right lane must turn right" of "No parking here anytime". Als je dus geen Engels kan ik me voorstellen dat t soms wat lastig is.

• Oja, als er twee klapdeuren zijn, is er altijd eentje dicht met een bordje "please use other door", waarom? WAAROM? ;(

Heb het prima naar m'n zin trouwens, daar niet van :s)
Waar in de VS zit je?

Dichtsbijzijnde Dunkin Donuts hier is zo'n anderhalf uur rijden ;(.
Met die klapdeuren, is het niet meestal zo dat de ene naar binnen opent, en de andere naar buiten? Een stuk handiger dan dat mensen die van verschillende kanten komen allemaal door dezelfde deur moeten, zeker bij een drukke winkel ofzo.
pi_151763643
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 03:46 schreef Royyy het volgende:

[..]

Waar in de VS zit je?

Dichtsbijzijnde Dunkin Donuts hier is zo'n anderhalf uur rijden ;(.
Met die klapdeuren, is het niet meestal zo dat de ene naar binnen opent, en de andere naar buiten? Een stuk handiger dan dat mensen die van verschillende kanten komen allemaal door dezelfde deur moeten, zeker bij een drukke winkel ofzo.
CT. Dicht bij Boston waar Dunkin Donuts vandaan komt volgens mij, dus dat zal t wel verklaren. Er zit hier 100 meter vandaan een 24h drive thru DD, dus als je om 2:30 am trek hebt in een bakkie met een glazed donut kan dat altijd :D

Mmm dat kan een reden zijn, maar ook bij klapdeuren die allebei dezelfde kant opengaan zie ik het vaak
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_151763644
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 03:44 schreef OMG het volgende:
"Please use other door" is wel zo vriendelijk als die deur waar die sticker op zit niet open kan, zoals bijvoorbeeld op de voordeur van onze ingang in het gebouw waar ik werk. Tenzij je op wilt nemen hoe halve volksstammen tegen een gesloten deur lopen, natuurlijk.
Maar waarom is die deur niet open? Dat is wat me stoort, maak dan geen dubbele klapdeur als je er eentje toch nooit gebruikt
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_151763666
Omdat bij ons mensen hem wel eens vergaten goed af te sluiten. Met van die sloten aan de onder en bovenkant van de deur. Met harde wind wilde dat wel eens klapperen en dan ging 't alarm af. Dan maar gewoon dichtlaten en een sticker erop, klaar.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151763697
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 03:56 schreef Agiath het volgende:

[..]

Mmm dat kan een reden zijn, maar ook bij klapdeuren die allebei dezelfde kant opengaan zie ik het vaak
Dat heb ik hier nog nooit gezien. Mja, East Coast... dat verklaart alles :P
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:36:57 #197
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_151796141
Ja oke gaan we regelen.
pi_151877104
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2015 03:25 schreef Agiath het volgende:
Je wordt verwacht dat je Engels kent in dit land, zeker als je in het verkeer gaat. Ze hebben nergens de internationale verkeersborden zoals wij die kennen in Europa en Zuid-Amerika (weet niet of ze die ook in de rest van de wereld hebben). Maar gewoon borden waarop staat "Right lane must turn right" of "No parking here anytime". Als je dus geen Engels kan ik me voorstellen dat t soms wat lastig is.
Tsja, ik ben nog geen enkel land tegengekomen waar er niet borden/onderborden zijn in de lokale taal. Nederland is een goed voorbeeld met de vele "uitgezonderd bestemmingsverkeer", "16e t/m 31e van de maand" etc onderborden. Ik denk dat je daar niet aan ontkomt.
  maandag 20 april 2015 @ 22:47:17 #199
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151877410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 04:57 schreef Royyy het volgende:

[..]

Dat heb ik hier nog nooit gezien. Mja, East Coast... dat verklaart alles :P
Het zal wel iets Bostons zijn want hier in Philly zie ik het eigenlijk nooit...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151899377
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2015 22:40 schreef devzero het volgende:

[..]

Tsja, ik ben nog geen enkel land tegengekomen waar er niet borden/onderborden zijn in de lokale taal. Nederland is een goed voorbeeld met de vele "uitgezonderd bestemmingsverkeer", "16e t/m 31e van de maand" etc onderborden. Ik denk dat je daar niet aan ontkomt.
Lijkt me ook niet meer dan logisch inderdaad.
pi_151901380
Maar het is hier in de VS wel erger, heb ik het gevoel. In Zuid Amerika kon ik het meeste gewoon volgen (met een gokje hier endaar), maar de eerste keer dat ik in de VS rondreed kostte het me wel tijd om door te hebben wat Xing was.
  dinsdag 21 april 2015 @ 19:49:14 #202
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_151901986
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Maar het is hier in de VS wel erger, heb ik het gevoel. In Zuid Amerika kon ik het meeste gewoon volgen (met een gokje hier endaar), maar de eerste keer dat ik in de VS rondreed kostte het me wel tijd om door te hebben wat Xing was.
Ik weet zeker dat als jij amerikaan was je precies dat idee zou hebben in elk ander land dat geen engels spreekt.

Hier in NL is ook elk bord in het Nederlands hoor.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_151902131
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:49 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat als jij amerikaan was je precies dat idee zou hebben in elk ander land dat geen engels spreekt.

Hier in NL is ook elk bord in het Nederlands hoor.
En ik weet zeker van niet, want mijn vrouw is er zo eentje ;)
Tuurlijk, de verkeers regels en borden zijn anders in Europa, dus ze moest wel wennen in het begin, maar de VS borden hebben gewoon wel meer tekst dan de pictogrammen in NL.
pi_151902836
Ik vind tekst soms wel makkelijker dan te moeten denken of er nou een streep minder of meer op staat en daarom het bord ineens anders is of omdat het andersom hangt of wat dan ook. Maar boeiend verder. Als je geen Engels beheerst, wat het punt was in combinatie met de verkeersborden, dan heb je kans dat je je stewardess al niet begrijpt als je naar de VS gaat.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151912429
Zeker. Wat mij betreft is het voordeel van pictogrammen eigenlijk dat het beter herkenbaar is van ver af (als je de borden kent).
Verder zelden van werkelijk belang, natuurlijk.
pi_151930562
Duurde bij mij even voordat ik doorhad wat yield betekende :P Maar daar was ik al snel achter...

Ik Nederland hebben we niet echt een werkwoord voor yielden.
pi_151930659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:17 schreef rogier21 het volgende:
Duurde bij mij even voordat ik doorhad wat yield betekende :P Maar daar was ik al snel achter...

Ik Nederland hebben we niet echt een werkwoord voor yielden.
Voorrang geven of voor laten gaan toch?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151931479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Voorrang geven of voor laten gaan toch?
Dit. Zelfs als je het door een vertaalmachine laat gaan, dan zijn een paar vertalingen van yield geven, toekennen, en verlenen.

Tenzij "opbrengst" de enige betekenis is die je kent, dan zou het best verwarrend over kunnen zijn. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151946758
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:44 schreef OMG het volgende:
Tenzij "opbrengst" de enige betekenis is die je kent, dan zou het best verwarrend over kunnen zijn. .
Dit wordt dan wel een erg raar bord ;)

pi_151996302
Een vriendin uit Nederland die een tijdje geleden op bezoek was vond al de "do not pass" borden maar heel erg raar... ze dacht dat dat betekende dat je niet langs dat bord mocht rijden, en dat de weg dus afgesloten was ofzo _O-
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:15:30 #211
154052 RobertVH
I am your father
pi_151998134
Hier nog (relatief) nieuwe Dutch-Americans (of hoe je het ook noemt..) die ervaring hebben met form I-751 indienen en de hele papierwinkel.?
pi_151998380
Da's alweer een tijd geleden. Was wel even puzzelen waar nou precies onze namen samen op stonden, maar uiteindelijk een stel kopietjes van rekeningen, auto spul, en dat soort ongein meegestuurd. Was wel een stapel papier. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_152099723
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 11:02 schreef Barcaconia het volgende:
Heeft iemand ervaring met een Volunteer Visa voor 6 maanden? Ik ben een J-1 aan het aanvragen voor een non-profit organisatie en mijn sponsor zegt dat een volunteer visa makkelijker, sneller en goedkoper is. Ik vind niet veel via google maar wat ik vind lijkt makkelijk te zijn.

Misschien heeft iemand er hier ervaring mee?
Hallo Barcaconia,
Ik was aan het googelen en vond toen je berichtje (alweer 2 jaar geleden) dat je ook een Volunteer Visa wou aanvragen. Was even benieuwd of het nog gelukt is. Zelf ga ik ook voor 6 maanden stage lopen in New York maar een Volunteer Visa ipv een J1-visum zou geschikter voor mij zijn..
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:25:20 #214
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_152109525
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:29 schreef sdhna het volgende:

[..]

Hallo Barcaconia,
Ik was aan het googelen en vond toen je berichtje (alweer 2 jaar geleden) dat je ook een Volunteer Visa wou aanvragen. Was even benieuwd of het nog gelukt is. Zelf ga ik ook voor 6 maanden stage lopen in New York maar een Volunteer Visa ipv een J1-visum zou geschikter voor mij zijn..
Volunteer visa is niet gelukt, ik weet alleen niet meer waarom niet toen. Ik geloof dat er iets was met de tijd van verblijf (kon geen 7 maanden zijn zoals de persoon voor wie ik bezig was wilde). Ik heb toen voor 2 mensen tegelijk aangevraagd en beide zijn ze samen 7 maanden op een J-1 daar geweest.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_152844502
Na 10 jaar in de USA valt het me wel op dat het hier het land van de regeltjes en formulieren is. Florida heeft de "sunshine law" voor transparant bestuur; aangezien ik indirect voor de state werk moet ik dus weer een "financial disclosure" formulier invullen. Zucht...
pi_152844979
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:51 schreef devzero het volgende:
Na 10 jaar in de USA valt het me wel op dat het hier het land van de regeltjes en formulieren is. Florida heeft de "sunshine law" voor transparant bestuur; aangezien ik indirect voor de state werk moet ik dus weer een "financial disclosure" formulier invullen. Zucht...
Dat had ik al na 2 weken door. Red tape, red tape everywhere...
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 mei 2015 @ 15:41:00 #217
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_152917368
Eén van onze logeeradressen is helaas niet beschikbaar en nu zoek ik een hotelletje in/bij Dallas voor een paar dagen. Weet iemand iets geschikts? Liefst buiten de stad maar niet al te ver (voor NL begrippen :P )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 24 mei 2015 @ 16:20:39 #218
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152918663
Yay mijn h1b is goedgekeurd *O* *O*
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152935156
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:20 schreef oompaloompa het volgende:
Yay mijn h1b is goedgekeurd *O* *O*
Gefeliciteerd. Hoe lang heb je moeten wachten?
  maandag 25 mei 2015 @ 06:17:22 #220
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152937858
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 00:41 schreef devzero het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Hoe lang heb je moeten wachten?
Niet heel lang, ik denk een maand misschien twee, maar altijd even knijpen of het lukt :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152939620
Net op tijd, ik hoorde dat de USCIS stopt met "premium processing" waardoor behandeltijden van H1B kan oplopen. Gelukkig is mijn (hopelijk laatste) H1B net vernieuwd.
Jesus saves but death prevails.
pi_152939826
Wat zou je doen als je 's middags aankomt en 's middags de volgende dag vertrekt uit NY voor iemand die nog nooit in NY is geweest?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 25 mei 2015 @ 13:15:50 #223
269689 crew  Viv
pi_152943105
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat zou je doen als je 's middags aankomt en 's middags de volgende dag vertrekt uit NY voor iemand die nog nooit in NY is geweest?
Om te beginnen, naar het goede topic gaan: TRV / New York City #82 Concrete jungle that dreams are made of
:Y)
  maandag 25 mei 2015 @ 15:23:14 #224
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152946512
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:48 schreef Shivo het volgende:
Net op tijd, ik hoorde dat de USCIS stopt met "premium processing" waardoor behandeltijden van H1B kan oplopen. Gelukkig is mijn (hopelijk laatste) H1B net vernieuwd.
Oh nice, ik had idd al een maand of 5 geleden er naar gevraagd, maar toen zeiden ze dat ze gewoon premium processing gingen doen. Vond ik eigenlijk wel vreemd aangezien we op tijd waren voor de normale processing. Sta jij in de wachtrij voor een greencard voor na je H1B?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152956874
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:48 schreef Shivo het volgende:
Net op tijd, ik hoorde dat de USCIS stopt met "premium processing" waardoor behandeltijden van H1B kan oplopen. Gelukkig is mijn (hopelijk laatste) H1B net vernieuwd.
Waarom een verlenging van een H1B? Ik neem aan dat je huidige werkgever geen probleem heeft met het sponsoren van je greencard. En was je niet recentlijk getrouwd met een Amerikaanse?
  maandag 25 mei 2015 @ 21:36:05 #226
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152957977
quote:
5s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Waarom een verlenging van een H1B? Ik neem aan dat je huidige werkgever geen probleem heeft met het sponsoren van je greencard. En was je niet recentlijk getrouwd met een Amerikaanse?
Ik kan niet voor Shivo praten, maar mij werd nu al gemeld dat het process van een greencard aanvragen ondertussen langer duurt dan de geldigheid van een H1B.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152961020
Soms wel, soms niet. Ik had mijn green card (by marriage, is makkelijker) binnen 3 maanden. Maar zelfs als je dat niet lukt, zou je vrij rap een work en travel permit moeten krijgen, en dan mag je eigenlijk alles.
pi_152965024
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:36 schreef oompaloompa het volgende:
Ik kan niet voor Shivo praten, maar mij werd nu al gemeld dat het process van een greencard aanvragen ondertussen langer duurt dan de geldigheid van een H1B.
Bij mij duurde mijn greencard 2 jaar en sommigen dachten dat dat snel was, ik meen me te herinneren dat Lyrebird ooit melde dat het bij hem een jaar duurde (hangt allemaal van het "soort" greencard af). Als je uit landen als china of india komt het inderdaad erg lang kan duren. Maar dat maakt niet uit, als je applicatie loopt dan kun je een tijdelijke permit aanvragen.

Een H1-B kun je maar een paar keer verlengen (tot 7 jaar?) dus op geen geven moment zul je toch een greencard moeten aanvragen of vertrekken.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 03:33:14 #229
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152965609
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 02:06 schreef devzero het volgende:

[..]

Bij mij duurde mijn greencard 2 jaar en sommigen dachten dat dat snel was, ik meen me te herinneren dat Lyrebird ooit melde dat het bij hem een jaar duurde (hangt allemaal van het "soort" greencard af). Als je uit landen als china of india komt het inderdaad erg lang kan duren. Maar dat maakt niet uit, als je applicatie loopt dan kun je een tijdelijke permit aanvragen.

Een H1-B kun je maar een paar keer verlengen (tot 7 jaar?) dus op geen geven moment zul je toch een greencard moeten aanvragen of vertrekken.
Dat klinkt redelijk vergelijkbaar met wat mij verteld werd. Mijn H1B is voor 3 jaar en kan eenmaal verlengd worden. Vroeger zou de tweede H1B genoeg tijd zijn om een greencard aan te vragen maar nu duurt het regelmatig langerdan 3 dus kon ik hem beter zsm aanvragen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152965631
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 03:33 schreef oompaloompa het volgende:
maar nu duurt het regelmatig langerdan 3 dus kon ik hem beter zsm aanvragen.
Ja, want voordat jij iets kan aanvragen, moet je werkgever nog een hoop werk doen (labor certifaction). We (naja, HR) zijn bezig met het aanvragen van een H1B voor iemand uit mijn team en we moesten meerdere keren een prevailing wage certification doen omdat DOL hem veel te hoog had ingeschaald. Iedere keer weer 1.5 tot 2 maanden verloren.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 03:47:48 #231
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152965635
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 03:46 schreef devzero het volgende:

[..]

Ja, want voordat jij iets kan aanvragen, moet je werkgever nog een hoop werk doen (labor certifaction). We (naja, HR) zijn bezig met het aanvragen van een H1B voor iemand uit mijn team en we moesten meerdere keren een prevailing wage certification doen omdat DOL hem veel te hoog had ingeschaald. Iedere keer weer 1.5 tot 2 maanden verloren.
Wat is DOL?

nevermind ik ben dom :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152965636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 03:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat is DOL?
Department of Labour
  dinsdag 26 mei 2015 @ 04:00:03 #233
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152965656
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 03:48 schreef devzero het volgende:

[..]

Department of Labour
Volgens mij staat mijn salaris gewoon vast op staatsniveau, dus zou dat niet zo'n probleem moeten vormen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152965667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 04:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Volgens mij staat mijn salaris gewoon vast op staatsniveau, dus zou dat niet zo'n probleem moeten vormen.
Vaak is dat het ook niet, alleen was zijn position description een beetje te positief en besloot Dept of Labour hem "iets" hoger in te schalen dan was opgegeven en kwam zijn prev. wage veel hoger uit zijn huidige salaris. Er is ergens een website met duizende job-codes, die worden door labour gebruikt. Ben nu te lui om het op te zoeken.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:20:01 #235
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_152984517
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 04:08 schreef devzero het volgende:

[..]

Vaak is dat het ook niet, alleen was zijn position description een beetje te positief en besloot Dept of Labour hem "iets" hoger in te schalen dan was opgegeven en kwam zijn prev. wage veel hoger uit zijn huidige salaris. Er is ergens een website met duizende job-codes, die worden door labour gebruikt. Ben nu te lui om het op te zoeken.
Deze gok ik http://www.bls.gov/bls/blswage.htm .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_152984610
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:20 schreef DaMook het volgende:

[..]

Deze gok ik http://www.bls.gov/bls/blswage.htm .
Even gezocht, het gaat over occupational codes. Bijvoorbeeld 15-1123 for Computer Systems Analyst
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:26:33 #237
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_152984742
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:22 schreef devzero het volgende:

[..]

Even gezocht, het gaat over occupational codes. Bijvoorbeeld 15-1123 for Computer Systems Analyst
Die codes zie ik bij mijn link ook als ik doorklik (by state- california-11.000). Andere site, zelfde idee.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_153044036
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:23 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Oh nice, ik had idd al een maand of 5 geleden er naar gevraagd, maar toen zeiden ze dat ze gewoon premium processing gingen doen. Vond ik eigenlijk wel vreemd aangezien we op tijd waren voor de normale processing. Sta jij in de wachtrij voor een greencard voor na je H1B?
quote:
5s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Waarom een verlenging van een H1B? Ik neem aan dat je huidige werkgever geen probleem heeft met het sponsoren van je greencard. En was je niet recentlijk getrouwd met een Amerikaanse?
Vandaar "laatste" H1B - ik heb eindelijk eens werk van de GC gemaakt en ga de application de komende weken op de bus doen.

Er zitten wat belasting haken en ogen aan waardoor ik het lang heb afgehouden.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:16:29 #239
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_153180021
Ik meld me hier ! Ik woon nog niet in USA, maar hopelijk is in Oktober alles rond. Ik ga met het K1 visa, en we gaan als het goed is de (eerste) papierwinkel vandaag opsturen. En vrijdag zie ik mijn verloofde voor een aantal weken *O* Als het goed is gaat het via CSC, dus zal alles wat sneller rond zijn. Nog meer mensen die in Arizona wonen? :)
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_153190803
Leuk Essiej, hoop dat je snel went aan het gevoel van airconditioning.


Gaat popo nog de hand van Wimlex and Maxima schudden? Zijn in GR deze week.
Jesus saves but death prevails.
pi_153191775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 16:55 schreef Shivo het volgende:
Leuk Essiej, hoop dat je snel went aan het gevoel van airconditioning.

Gaat popo nog de hand van Wimlex and Maxima schudden? Zijn in GR deze week.
Hij staat al in de rij te wachten

pi_153203491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:16 schreef Essiejj het volgende:
Ik meld me hier ! Ik woon nog niet in USA, maar hopelijk is in Oktober alles rond. Ik ga met het K1 visa, en we gaan als het goed is de (eerste) papierwinkel vandaag opsturen. En vrijdag zie ik mijn verloofde voor een aantal weken *O* Als het goed is gaat het via CSC, dus zal alles wat sneller rond zijn. Nog meer mensen die in Arizona wonen? :)
Leuk! Ik vertrek zelf 22 juli op een diversity visa richting de westkust.
  woensdag 3 juni 2015 @ 02:26:51 #243
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_153208157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 16:55 schreef Shivo het volgende:
Leuk Essiej, hoop dat je snel went aan het gevoel van airconditioning.


Gaat popo nog de hand van Wimlex and Maxima schudden? Zijn in GR deze week.
Mijn vrouw en zoon zijn geweest. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_153265456
Momenteel zit ik voor 3 maanden in Austin. Mijn werkgever heeft mij vandaag gevraagd of ik wellicht definitief naar Austin zou willen verhuizen (ja dus).

Mijn werkgever gaat nu onderzoeken wat de beste methode is om dit snel en officieel af te handelen. Mij lijkt een L1B visum het makkelijkste. Iemand hier ervaring mee? Andere tips en trucs natuurlijk welkom
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 juni 2015 @ 10:18:34 #245
269689 crew  Viv
pi_153268289
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:43 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk! Ik vertrek zelf 22 juli op een diversity visa richting de westkust.
Wat gaaf! Wij (mijn man en ik) gaan dit jaar meedoen met de loterij. Was het in 1 keer gelukt?
pi_153294576
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 04:17 schreef GoT_Stampertje het volgende:
Mijn werkgever gaat nu onderzoeken wat de beste methode is om dit snel en officieel af te handelen. Mij lijkt een L1B visum het makkelijkste. Iemand hier ervaring mee? Andere tips en trucs natuurlijk welkom
Ik moest even zoeken wat een L1B is, soort van H1B maar dan "beter". Als ik dit lees, dan lijkt me dat bij verre de makkelijkste/snelste manier naar een green card. Oh, ik heb er geen ervaring mee, ben via een J1 en een H1B naar een perminant residence gegaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door devzero op 06-06-2015 03:59:09 ]
pi_153343234
W[eo]rden jullie ook helemaal dol van het gebrek aan gewone richtingaanwijzers? (Iig hier in CA.)

Vaak worden ze niet gebruikt, of per ongeluk en rijdt iemand gewoon een paar km lang zonder werkelijk de aangegeven richting in te slaan.

En niet alleen dat, als ze 'm al gebruiken is het vaak (achteraan) geen echte richtingaanwijzer maar laat die roestbak gewoon het remlicht oid knipperen.

Waardoor ik dus al een reflex opgebouwd heb dat als iemand een paar keer tegen zijn/haar rem aanstoot het knipperen mij doet denken dat ze mijn baan in willen. Maar nee.

(Of misschien wel want baan wisselen zonder richting aangeven is natuurlijk ook da bomb. :'))
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153343839
M'n grootste ergernissen zijn het compleet niet gebruiken van richtingaanwijzers, of het pas gebruiken van richtingaanwijzers tijdens het afslaan. Dus eerst flink lang op je remlicht rijden, vervolgens stapvoets rechtsaf en dan pas je richtingaanwijzer aan. Ja, ik zie ook wel dat je rechtsaf gaat. Urgh.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 8 juni 2015 @ 05:23:00 #249
187510 IrCute
Americunt
pi_153344540
Ja, ik word daar ook schijtziek van. Ook het constante remmen ipv gewoon gas los
pi_153344570
Iets wat me ook opvalt is dat ze dan willen invoeren, wel hun knipperlicht gebruiken waardoor ik ze ruimte geef... En dan gewoon niet invoegen 8)7 Laatst op een ritje wel meer dan 5x gezien. Dan denk ik ook op een gegeven moment, DAN NIET HE!!, en rij ik t gat weer dicht.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_153344572
Heb wel van vele mensen gehoord dat mensen hier in de Northeast wel het ergste van het ergste zijn. Het stomme is dat jezelf ook gewoon onbewust asocialer gaat rijden na een tijdje, dat wordt wel weer even oppassen als ik dadelijk terug in Nederland ben :{
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_153355857
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 05:55 schreef Agiath het volgende:
Heb wel van vele mensen gehoord dat mensen hier in de Northeast wel het ergste van het ergste zijn. Het stomme is dat jezelf ook gewoon onbewust asocialer gaat rijden na een tijdje, dat wordt wel weer even oppassen als ik dadelijk terug in Nederland ben :{
Men zegt wel dat Mass bestuurders aso's zijn maar dat is ten misschien ten opzichte van andere delen van de US. In vergelijking met bijvoorbeeld Rotterdam is het heerlijk rijden rond Boston.

In Texas zijn er veel te veel autorijders met veel te grote auto's die ze niet onder controle hebben, en het lijkt af en toe wel eens alsof werkelijk iedereen aan het bellen is. Met name de combi grote auto + bellen geeft problemen.
Jesus saves but death prevails.
pi_153357381
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 05:23 schreef IrCute het volgende:
Ja, ik word daar ook schijtziek van. Ook het constante remmen ipv gewoon gas los
Nou moest ik dat met mijn auto ook doen eigenlijk, als ik het gas losliet reed 'ie vrolijk nog een minuut of meer door. Irritant, ik wil niet remmen.

Lastige is ook dat als je in wil voegen en dus je richtingaanwijzer aanzet, de persoon achter je als je een beetje pech hebt schrikt, toetert, etc, omdat ze denken dat je meteen daarna hun kant op gaat sturen ipv dat het een signaal is van "ik wil van baan wisselen, geef svp wat ruimte". :')

quote:
13s.gif Op maandag 8 juni 2015 05:54 schreef Agiath het volgende:
Iets wat me ook opvalt is dat ze dan willen invoeren, wel hun knipperlicht gebruiken waardoor ik ze ruimte geef... En dan gewoon niet invoegen 8)7 Laatst op een ritje wel meer dan 5x gezien. Dan denk ik ook op een gegeven moment, DAN NIET HE!!, en rij ik t gat weer dicht.
Idd ook gezien. Maar die had ws niet door dat het knipperlicht nog aan stond. :') Op een gewone weg vijf minuten achter iemand gereden die 'm ook aan had staan en de ene na de andere afslag voorbij reed. 8)7
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153358729
Wat zou je doen in een middag/avond en een morgen in NY met een hotel vlakbij de Emire state building?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 8 juni 2015 @ 18:40:09 #255
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153358836
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat zou je doen in een middag/avond en een morgen in NY met een hotel vlakbij de Emire state building?
Travel
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153400427
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:25 schreef Shivo het volgende:

[..]

In Texas zijn er veel te veel autorijders met veel te grote auto's die ze niet onder controle hebben, en het lijkt af en toe wel eens alsof werkelijk iedereen aan het bellen is. Met name de combi grote auto + bellen geeft problemen.
Idd. M'n grootste irritatie hier (behalve traffic in DFW - begin de A2 te missen :P ). Je ziet ze ook echt vaak over de lijnen gaan en weer terug. We hebben er hier een auto-spel van gemaakt om te raden wie wel/niet met mobile aan 't oor zit als we erachter rijden :P Belachelijk dat die wet vorige week weer afgewezen is die driving&texting zou moeten verbieden In TX maar wel wetten over wapengebuik worden aanvaard.
Ook het 25 in 40 en 30-35 in 45 zones rijden kan ik slecht tegen. Of mensen die er eeuwig over doen om weer op te trekken na een stop-sign.. Aka: ben ongeduldig ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_153400512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:08 schreef RipCity het volgende:
Of mensen die er eeuwig over doen om weer op te trekken na een stop-sign.. Aka: ben ongeduldig ;)
Da's best knap, met een automaat zou het optrekken haast vanzelf moeten gaan. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153400559
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Da's best knap, met een automaat zou het optrekken haast vanzelf moeten gaan. :')
Voetjes van de mama's zijn blijkbaar niet zo zwaar in de minivan ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_153401097
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ook het 25 in 40 en 30-35 in 45 zones rijden kan ik slecht tegen.
Dit. Ik erger me al kapot als ik achter iemand zit die 5 mph onder de speed limit zit. Doe gewoon minimaal de speed limit. :P.

quote:
Of mensen die er eeuwig over doen om weer op te trekken na een stop-sign.. Aka: ben ongeduldig ;)
Soms kom ik wel eens lui tegen die bij een 4-way stop gaan staan wachten tot iedereen stil staat (ook al ben je nog lang niet bij de kruising), ook stront irritant.

En dat slome optrekken vind ik vooral vervelend bij verkeerslichten; soms gaan er maar 3 auto's door groen omdat diegene vooraan zijn/haar gaspedaal weer eens niet kan vinden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_153410239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:18 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat gaaf! Wij (mijn man en ik) gaan dit jaar meedoen met de loterij. Was het in 1 keer gelukt?
Ja! En het jaar waarin ik meedeed (DV2015) was opzich ook best gunstig in die zin dat er 125.000 mensen geselecteerd zijn. Afgelopen jaar blijkbaar maar rond de 85.000...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 10 juni 2015 @ 20:20:48 #261
269689 crew  Viv
pi_153420311
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ja! En het jaar waarin ik meedeed (DV2015) was opzich ook best gunstig in die zin dat er 125.000 mensen geselecteerd zijn. Afgelopen jaar blijkbaar maar rond de 85.000...
Tof! Van die geselecteerden vallen er nog veel af, uiteindelijk komt het neer op 50.000 (+ partner/kinderen) visa volgens een op=op systeem:
http://travel.state.gov/c(...)lected-entrants.html
pi_153421025
Klopt ja. Aangezien het een op=op systeem is, is je casenummer heel belangrijk. Het kan zijn dat je geselecteerd wordt maar uiteindelijk geen visa meer krijgt omdat ze allemaal al vergeven zijn. Vandaar waarschijnlijk ook dat er dit jaar een stuk minder mensen geselecteerd zijn.
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:43:30 #263
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_153421139
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:39 schreef Smart_ass het volgende:
Klopt ja. Aangezien het een op=op systeem is, is je casenummer heel belangrijk. Het kan zijn dat je geselecteerd wordt maar uiteindelijk geen visa meer krijgt omdat ze allemaal al vergeven zijn. Vandaar waarschijnlijk ook dat er dit jaar een stuk minder mensen geselecteerd zijn.
Maar dan heb je een visum.. Hoe gaat dat dan met werk en een woning enzo ? Moet je dat al vantevoren geregeld hebben, of hoe gaat dat ? Ik wil ook graag naar de usa, mijn werkgever zit daar ook, dus ik kan vragen om daar hetzelfde werk te doen als hier en misschien accepteren ze dat, maar het lijkt mij dat je alles toch wel gepland moet hebben voordat je aan die loterij meedoet.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_153422334
Nee je hoeft nog niets geregeld te hebben, enige vereiste om aan de lottery mee te doen is dat je in bezit moet zijn van minimaal een high school diploma (of x aantal jaren werkervaring op een bepaald niveau geloof ik) en je moet uit een land komen dat mee mag doen. Als je 'wint' krijg je een green card.

http://www.uscis.gov/gree(...)migrant-visa-program
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:07:04 #265
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_153445426
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:10 schreef Smart_ass het volgende:
Nee je hoeft nog niets geregeld te hebben, enige vereiste om aan de lottery mee te doen is dat je in bezit moet zijn van minimaal een high school diploma (of x aantal jaren werkervaring op een bepaald niveau geloof ik) en je moet uit een land komen dat mee mag doen. Als je 'wint' krijg je een green card.

http://www.uscis.gov/gree(...)migrant-visa-program
Als ik daar kijk moet je als je wint alle papierwerk voor 30 september afgehandeld hebben en dan heb je dus je green card lijkt me, maar mag je dan nog een tijdje in NL blijven terwijl je (online ofzo) werk zoekt, huis verkopen, sparen voor de verhuizing. of moet je dan ook zo snel mogelijk daarheen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_153453270
Het fiscale jaar loopt telkens tot 30 september, maar zoveel papierwerk is er niet. In oktober meldt je je aan, dan hoor je in mei erna of je geselecteerd bent. Indien je geselecteerd bent kun je ergens vanaf half mei een online formulier invullen waarbij ze naar dingen vragen zoals je baan, opleiding, persoonlijke gegevens etc. Als je casenummer aan de beurt is (dat kan al zo vroeg zijn als oktober, maar ook zo laat als september, dus bijna anderhalf jaar nadat je in mei ziet dat je geselecteerd bent) heb je een interview bij het consulaat en neem je wat papieren mee (zoals geboorteakte, diploma's, evt. trouwpapieren/echtscheidingspapieren).

Indien je goedgekeurd wordt krijg je een paar dagen later je paspoort met inreisvisum toegestuurd. Die is 6 maanden geldig. Indien je aankomt in de VS begint de productie van je green card, die wordt zo'n 4 weken later opgestuurd naar een adres in de VS die je hebt opgegeven. Je kunt inderdaad je green card 'activeren', dus binnen die 6 maanden naar de VS en dan weer terug naar Nederland om bv je baan op te zeggen en je huis te verkopen etc.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 12 juni 2015 @ 11:01:36 #267
269689 crew  Viv
pi_153464189
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:28 schreef Smart_ass het volgende:
Als je casenummer aan de beurt is (dat kan al zo vroeg zijn als oktober, maar ook zo laat als september, dus bijna anderhalf jaar nadat je in mei ziet dat je geselecteerd bent) heb je een interview bij het consulaat en neem je wat papieren mee (zoals geboorteakte, diploma's, evt. trouwpapieren/echtscheidingspapieren).
Maar tegen die tijd kunnen de 50.000 visa dus al "op" zijn. :o
Is het puur toeval welk casenummer je krijgt, of zit daar nog een logica achter?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:50:09 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_153485405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:52 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

En ik weet zeker van niet, want mijn vrouw is er zo eentje ;)
Tuurlijk, de verkeers regels en borden zijn anders in Europa, dus ze moest wel wennen in het begin, maar de VS borden hebben gewoon wel meer tekst dan de pictogrammen in NL.
Dit is iets wat eigenlijk na WO2 is opgekomen. Voor die tijd deed ook iedereen zijn eigen ding, maar de samenwerking die zich na WO2 ontplooide tussen de Europese landen en het feit dat burgers steeds vaker met een auto naar buurlanden gingen verplichtte Europa enigszins om na te denken over verkeersborden. En dus heb je in Italië ongeveer dezelfde borden als in Zweden, Ierland of Nederland.

Overigens is dat in de VS ook zo: Staten hadden voor lange tijd compleet andere verkeersborden dan andere staten, en dat is op een gegeven moment ook meer gestandaardiseerd met afspraken tussen de staten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:52:04 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_153485485
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 05:55 schreef Agiath het volgende:
Heb wel van vele mensen gehoord dat mensen hier in de Northeast wel het ergste van het ergste zijn. Het stomme is dat jezelf ook gewoon onbewust asocialer gaat rijden na een tijdje, dat wordt wel weer even oppassen als ik dadelijk terug in Nederland ben :{
Ik was nog geen 400 meter van Schiphol afgelopen Oktober, en ik had al weer iemand op 3 meter afstand achter me hangen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_153489194
Allemaal Democrat party nominee Lincoln Chafee stemmen aub, voor introductie vh metric system!
Jesus saves but death prevails.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 13 juni 2015 @ 00:59:14 #271
269689 crew  Viv
pi_153489717
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:37 schreef Shivo het volgende:
Allemaal Democrat party nominee Lincoln Chafee stemmen aub, voor introductie vh metric system!
O+
Als ik naar de VS emigreer, verwacht ik dat ik stug alles blijf omrekenen naar het metrische systeem. Oh, en dan ook meteen van dollars naar euro's naar guldens. :D
pi_153490896
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:25 schreef Shivo het volgende:

[..]

Men zegt wel dat Mass bestuurders aso's zijn maar dat is ten misschien ten opzichte van andere delen van de US. In vergelijking met bijvoorbeeld Rotterdam is het heerlijk rijden rond Boston.

In Texas zijn er veel te veel autorijders met veel te grote auto's die ze niet onder controle hebben, en het lijkt af en toe wel eens alsof werkelijk iedereen aan het bellen is. Met name de combi grote auto + bellen geeft problemen.
Ik heb de term "Massholes al een paar keer voorbij horen komen hier" :D

Verder is hier rechts inhalen ook gewoon compleet normaal, ik kwam er na 4 maanden achter dat dit dus weldegelijk niet toegestaan is in de VS :'). Maar hier in de Connecticut subs ben ik niet anders gewend :D
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_153490930
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:37 schreef Shivo het volgende:
Allemaal Democrat party nominee Lincoln Chafee stemmen aub, voor introductie vh metric system!
Haha, goeie, maar no way dat dat erin gaat hier bij die Amerikanen.

Opzich ben ik redelijk snel gewend geraakt aan de eenheden, behalve dat stomme Fahrenheit, dat duurde wel even. Verder vind ik het nog wel van de gekke dat recepten het hier hebben over tbsp. en 1/4 cups., dat gaat er echt niet in bij mij 8)7.

De gallon is dan wel weer een bazenmaat. Doet mij maar een gallon melk aub 8-)
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_153491236
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 02:05 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ik heb de term "Massholes al een paar keer voorbij horen komen hier" :D

Verder is hier rechts inhalen ook gewoon compleet normaal, ik kwam er na 4 maanden achter dat dit dus weldegelijk niet toegestaan is in de VS :'). Maar hier in de Connecticut subs ben ik niet anders gewend :D
Zolang er tenminste 2 banen (in dezelfde richting) zijn mag je toch gewoon over de rechterbaan inhalen?
pi_153493448
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 02:08 schreef Agiath het volgende:
Haha, goeie, maar no way dat dat erin gaat hier bij die Amerikanen.

Opzich ben ik redelijk snel gewend geraakt aan de eenheden, behalve dat stomme Fahrenheit, dat duurde wel even. Verder vind ik het nog wel van de gekke dat recepten het hier hebben over tbsp. en 1/4 cups., dat gaat er echt niet in bij mij 8)7.
Oh god dat is nog het irritantst ja. En vooral dan hoe ze VOLUME-maten gebruiken voor ingrediënten die niet in poeder- of vloeistof-vorm zijn.

"One cup of chopped cilantro" ... Moet ik het dan fijn snijden of niet? Aandrukken of niet? :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153495379
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maar tegen die tijd kunnen de 50.000 visa dus al "op" zijn. :o
Is het puur toeval welk casenummer je krijgt, of zit daar nog een logica achter?
Volgens mij zou je casenummer ook random moeten zijn inderdaad. En ja, het komt best vaak voor dat ze tegen die tijd vergeven zijn. Dus dat is best wel zuur, dan ben je natuurlijk blij dat je geselecteerd bent maar kom je uiteindelijk toch niet aan de beurt.
pi_153504713
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Oh god dat is nog het irritantst ja. En vooral dan hoe ze VOLUME-maten gebruiken voor ingrediënten die niet in poeder- of vloeistof-vorm zijn.

"One cup of chopped cilantro" ... Moet ik het dan fijn snijden of niet? Aandrukken of niet? :{
"Chopped" zegt 't toch al. Anders had er wel iets gestaan in de zin van "2 takjes" of "10 blaadjes".

Cups, tbsp, etc. is niet zo lastig als je een setje van die maatlepels hebt. Het enige "lastige" vind ik het omrekenen van ounces naar cups en dergelijke. Net als lengtematen en dergelijke; niet zo voor de hand liggend als 't metric system, maar er is aan te wennen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 juni 2015 @ 00:07:06 #278
269689 crew  Viv
pi_153510945
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 02:08 schreef Agiath het volgende:
Verder vind ik het nog wel van de gekke dat recepten het hier hebben over tbsp. en 1/4 cups., dat gaat er echt niet in bij mij 8)7.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:03 schreef OMG het volgende:
Cups, tbsp, etc. is niet zo lastig als je een setje van die maatlepels hebt.
Voor recepten hoef je inderdaad niks te snappen of om te rekenen. :Y)

Measuring cups:


Measuring spoons:
pi_153511433
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:03 schreef OMG het volgende:

[..]

"Chopped" zegt 't toch al. Anders had er wel iets gestaan in de zin van "2 takjes" of "10 blaadjes".
Ja, maar fijn gesneden? Grof? Ik blijf het te onnauwkeurig vinden. :9
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153511957
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:25 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja, maar fijn gesneden? Grof? Ik blijf het te onnauwkeurig vinden. :9
Dan had er wel finely chopped of coarsely chopped gestaan. Gewoon chopped zit daar natuurlijk ergens tussenin. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 juni 2015 @ 19:07:07 #281
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153646239
Vraagje: wij gaan op familiebezoek en stroopwafels worden altijd erg op prijs gesteld. Mag je die meenemen? We hebben geen zin in problemen met de douane dus als daar enige kans op is, doen we het niet :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_153646332
Ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 juni 2015 @ 19:41:52 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153647279
Mooi, dan kunnen we wel wat mensen blij maken :) Vond net dit al:

quote:
A. Voedsel dat men kan meenemen naar de V.S

Stroopwafels, brood, koekjes, gebak en bakwaren
Oliebollen
Hagelslag
Drop
Pindakaas
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_153647528
Oliebollen kan je wel warm houden als ze de Concorde nog hadden ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 juni 2015 @ 19:56:39 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153647771
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:50 schreef RipCity het volgende:
Oliebollen kan je wel warm houden als ze de Concorde nog hadden ;)
Mwah, neem het recept wel mee, lijkt me handiger :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_153672335
Harde Nederlandse kaas is ook geen enkel probleem, melden bij de douane als je wil, maar komt er altijd door. Laat het wel even bij de kaasboer vacuum sealen.

Stroopwafels kun je overigens prima invriezen.

Je hoort (officieel) wel onder de $80 aan cadeautjes te blijven.
pi_153675083
Mijn vrouw heeft afgelopen Oud en nieuw ook oliebollen gebakken, zonder Nederlandse ingredienten. Zo exotisch zijn die niet.

Kaas vacuum gesealed ook geen probleem, en stroopwafels kunnen we hier in Houston bij diverse grote supermarkten krijgen (net als speculaas).
Jesus saves but death prevails.
pi_153680437
Mja, de whole foods heeft ook gewoon Hollandse kaas en Belgisch bier. Maar dat betaal je dan wel whole foods prijzen voor.
pi_153687175
Walmart heeft ook stroopwafels :)
pi_153690368
Vind over het algemeen de "Hollandse" kaas in de Amerikaanse supermarkten (zoals Gouda) nergens naar smaken hoor, niet te vergelijken met de kaas in Nederland in ieder geval.
pi_153692880
Gouda is doorgaans ook geen Hollandse kaas, maar generieke rubber, neer als slechte cheddar. Een goede supermarkt heeft ook geïmporteerde kaas met namen die wij kennen, zoals uniekaas of old Amsterdam. Maar dan betaal je je dus wel scheel :)
pi_153695772
Heb bij whole foods wel eens een miniscuul stukje kaas gekocht voor $10 dat wel aan hollandse kaas deed denken. Maar dat is niet echt sustainable.

Tijdens onze laatste NL trip had ik drie stukken kaas gekocht om ze vervolgens in het koelkastje van ons airport hotel te laten liggen :'( :( :|W
Jesus saves but death prevails.
pi_153695851
(even een schaamteloze copy/paste uit dit topic aangezien ik begrepen had dat ik hier moest zijn)

Ik heb mijn Amerikaanse vriendin een aantal dagen geleden ten huwelijk gevraagd. Ik ken dr al lang en we zijn de afgelopen 3 maanden constant samen geweest (ik twee maanden daar en zij een maand hier). Maar afscheid nemen is telkens erg pijnlijk en dus hebben we besloten deze stap te zetten.

Ik had me al van te voren ingelezen over het K1 visum maar nu het allemaal definitief is willen we dit proces zo snel mogelijk in gang zetten, aangezien er hier veel mensen op Fok zitten die deze pad hebben bewandeld vraag ik om advies hoe en waar het beste te beginnen?

Enorm bedankt.
Land of the free. Home of the brave.
pi_153696073
Wat geld apart zetten voor al het papierwerk (die formulieren zijn soms nogal prijzig) en vanaf het begin beginnen. Ik geloof dat zij als eerst met de aanvraag moet beginnen. Het is voornamelijk veel wachten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_153698773
Enig idee hoe lang? Ik lees 6 tot 9 maanden overal. Het liefst zouden we volgend jaar mei trouwen mits haalbaar.
Land of the free. Home of the brave.
pi_153698950
6 maanden tot 1 jaar is wel redelijk. Ligt er een beetje aan hoe vlot het op het service center gaat dat een formulier verwerkt.

Ik zou m'n trouwplannen daar niet op maken. Mocht je iets vergeten of mochten ze extra informatie vragen, dan kan 't zo een paar maanden langer duren.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_153699360
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:18 schreef Shivo het volgende:
Heb bij whole foods wel eens een miniscuul stukje kaas gekocht voor $10 dat wel aan hollandse kaas deed denken. Maar dat is niet echt sustainable.

Tijdens onze laatste NL trip had ik drie stukken kaas gekocht om ze vervolgens in het koelkastje van ons airport hotel te laten liggen :'( :( :|W
Costco heeft hier gewoon Nederlandse gouda kaas liggen voor een goede prijs.
pi_153700415
Maar smaakt die Costco kaas ook een beetje? In Nederland at ik nooit gouda, eerder edammer ofzo.
Jesus saves but death prevails.
pi_153706219
Bij Market street hebben ze ook volop Europese producten (bounty's voor 2 dollar :D ) en Nederlandse kazen (Old Amsterdam, yummm). Hier in Dallas hebbben ze ook Nederlands winkeltje met dozijn aan spullen gelukkig en zo zijn er nog wel paar verspreid over US (Oregon/Michigan etc)! En anders heb je ook nog de internetshops. Maarja alles heeft z'n prijs idd ;)

PS: Gefeliciteerd Scarface!!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_153707199
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:38 schreef Shivo het volgende:
Maar smaakt die Costco kaas ook een beetje? In Nederland at ik nooit gouda, eerder edammer ofzo.
Komt uit Nederland, smaakt goed. Imho.
pi_153737390
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Voor recepten hoef je inderdaad niks te snappen of om te rekenen. :Y)

Measuring cups:
[ afbeelding ]

Measuring spoons:
[ afbeelding ]
Oh nu snap ik wat die gekke lepels doen in onze bestek la :') Dat zijn dus measuring cups :D
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')