abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146951634

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 310 Miljoen inwoners (Schatting Census Oktober 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten: Nederlandse Ambassade in Washington.Consulaat Generaal in ChicagoConsulaat Generaal in San FranciscoConsulaat Generaal in MiamiConsulaat Generaal in New York • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland: Amerikaanse Ambassade in Den HaagConsulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs) Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving. DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers. LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament. Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel. 50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen: Topic reeks 65

De OP vind je hier.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_146951642
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:31 schreef robdriessen het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: zijn er hier ook Kaaskoppen in Louisiana?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_146960061
Tijd in Austin gewoond. Sinds half jaar weer terug in Nederland. Mis het wel erg af en toe. Lekker hard werken, weinig zeurende mensen, veel ruimte, alles groot, alles stuk goedkoper en lekker salaris. De sociale zekerheid etc.. etc.. in NL is wel erg fijn... Uiteindelijk toch een beter land om te leven. Voor mij althans.

Maarrr, misschien toch ooit nog eens terug. Lastig...
-Fisscher
pi_146961589
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:31 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Ik was afgelopen week in NO, maar wonen, nee.
pi_146994691
Misschien een beetje misplaatst hier. Maar ik heb een nationale parken pas voor Canada te koop, zonder handtekening en geldig tot en met 30-06-2015.

V&A / [TK] Nationale parken Canada pas (Discovery pas voor gezinnen)

Gr.
pi_147127666
wie wil voor mij de MAXIM van december kopen en opsturen tegen dubbele betaling?
br@m
pi_147244057
Heb je geen familie?

Weet iemand wat de mogelijke straf is voor het volgende

Moeder is Amerikaanse, woont in een ander land, heeft een kind met iemand uit dat land, kind heeft dubbele nationaliteit neem ik aan. Moeder kidnapped kind zonder toestemming van de vader(en neemt het illegaal de grens over) en gaat in Boston wonen.

In Nederland max 9 jaar voor de moeder?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147257359
Hoe weten we nou of niet dat kind de moeder heeft gekidnapt?
pi_147264238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je geen familie?

Moeder is Amerikaanse, woont in een ander land, heeft een kind met iemand uit dat land, kind heeft dubbele nationaliteit neem ik aan. Moeder kidnapped kind zonder toestemming van de vader(en neemt het illegaal de grens over) en gaat in Boston wonen.

Amerikanen leveren nooit staatsburgers uit, dus vergeet het maar. Als je problemen gaat maken dan kan de moeder je aanklagen voor een of ander kutfeitje en wordt je gewoon verbannen uit Amerika.
pi_147265443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:32 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Amerikanen leveren nooit staatsburgers uit, dus vergeet het maar. Als je problemen gaat maken dan kan de moeder je aanklagen voor een of ander kutfeitje en wordt je gewoon verbannen uit Amerika.
En als het om een ander land gaat?

Katja Leendertz is geen Amerikaanse natuurlijk?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147265707
Volgens mij heeft ook niemand het over uitleveren
pi_147269726
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik snap niks van je verhaal / vraag. Eerst woont de moeder in Amerika en nu opeens niet meer?
pi_147271963
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 05:02 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Ik snap niks van je verhaal / vraag. Eerst woont de moeder in Amerika en nu opeens niet meer?
Lees het nog een keer, daar staat het duidelijk en lijkt redelijk veel op de zaak van Katja Leendertz alleen was er geen gerechtelijke uitspraak van een Amerikaanse rechter
pi_147282218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Katja Leendertz heeft een Amerikaans en Nederlands paspoort. Wat is je punt?
pi_147283422
quote:
5s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:38 schreef devzero het volgende:

[..]

Katja Leendertz heeft een Amerikaans en Nederlands paspoort. Wat is je punt?
Lees nog effe een keer
pi_147288346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lees nog effe een keer
Nee, je snapt er weinig van. Veel succes verder
pi_147290394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Je kan beter naar ONZ gaan, daar houden ze wel van kleuters zoals jij
pi_147294900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Voor ik van plagiaat wordt beschuldigd, even de bron erbij WGR / Kind kidnapping
pi_147294920
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan beter naar ONZ gaan, daar houden ze wel van kleuters zoals jij
Origineel.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan het beter bij ONZ houden inderdaad
pi_147296100
Weet ik, noem we deze infantiele onderbreking hebben gehad kunnen we nu weer ontopic gaan

quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je geen familie?

vrijdag 5 december 2014 @ 00:06:04 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147297236
Daar is KAA toch helemaal niet voor.
Stel zo'n vraag lekker elders.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_147297419
5x de doodstraf. Minimaal. In alle staten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_147299022
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:11 schreef OMG het volgende:
5x de doodstraf. Minimaal. In alle staten.
2 keer de helft!
pi_147314385
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:06 schreef laziness het volgende:
Daar is KAA toch helemaal niet voor.
Stel zo'n vraag lekker elders.
Want?
pi_147314392
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:40 schreef devzero het volgende:

[..]

2 keer de helft!
Kan je niet gewoon in de hoek gaan huilen of zo?
pi_147314776
Maar goed, na het daverende succes van je WGR topic denk je in dezelfde stijl van posten hier wel een serieus antwoord te krijgen?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_147336452
Nog geen twee maanden terug in NL en het begint alweer te kriebelen om terug naar de VS te verhuizen.. moeilijk moeilijk
  zaterdag 6 december 2014 @ 18:25:02 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_147337127
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:47 schreef Ainnir het volgende:
Nog geen twee maanden terug in NL en het begint alweer te kriebelen om terug naar de VS te verhuizen.. moeilijk moeilijk
Tja het is altijd een beetje lastig lijkt me. Hoop dat 't goed met je gaat in het moederland. ;)

Ik zou zo weer in Nederland kunnen wonen, althans, dat denk ik. Maar goed ook daar is er in tien jaar nogal het één en ander verandert zeg maar. Ach ja, 't is gewoon nooit goed. ;) We'll just have to suck it up.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_147353379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:47 schreef Ainnir het volgende:
Ik droom er wel eens van, dat ik weer bij mijn oude werkgever word aangenomen, en dat er in 15 jaar niks veranderd is, met alle nare gevolgen van dien.

Iedere keer als ik in Nederland ben, valt me op dat het land er steeds beter aangeharkt bijligt. Allerlei zaken zie je van het ene op het andere jaar verbeteren.

Toch heb ik het iedere keer na een dag of drie wel gezien, en ben ik blij als ik weer thuis ben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_147379944
De eerste maand ging nog wel, maar ik kan gewoon niet meer wennen. Ben alweer serious naar banen aan het kijken in de US. Nederland is leuk voor vakantie, maar wonen, nee. :N
pi_147381163
Ik kijk er eigenlijk wel weer naar uit om terug te gaan naar Nederland. Wat vinden jullie fijn aan de VS in vergelijking met NL?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 december 2014 @ 08:31:28 #32
862 Arcee
Look closer
pi_147383362
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 00:10 schreef Ainnir het volgende:
De eerste maand ging nog wel, maar ik kan gewoon niet meer wennen. Ben alweer serious naar banen aan het kijken in de US. Nederland is leuk voor vakantie, maar wonen, nee. :N
Wat staat je zo tegen aan Nederland? :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_147383935
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 00:56 schreef Viezze het volgende:
Ik kijk er eigenlijk wel weer naar uit om terug te gaan naar Nederland. Wat vinden jullie fijn aan de VS in vergelijking met NL?
Ik vind het er toch wel erg aangenaam leven. De mensen zijn wat warmer en opgewekter. Je kunt zo lekker met iedereen ouwehoeren. Het leven is er ook erg gemakkelijk, je kunt er leuk wonen voor een appel en een ei. Ik heb daar heel goed samen kunnen werken, omdat iedereen lekker meewerkt. In Nederland was dat wat lastiger, omdat Nederlanders er wel eens een handje van hebben om de kantjes er van af te lopen, en in plaats daar van politieke spelletjes te spelen.

Niet allemaal rozengeur en manenschijn daar, bij die Yanks. Na verloop van tijd had ik het wel gehad met de beroerde service. Was ik een dag in de maand kwijt om met de customer service van een bedrijf een stom probleem opgelost te krijgen. Sowieso moet je er erg goed oppassen om niet financieel genaaid te worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_147388788
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 08:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat staat je zo tegen aan Nederland? :)
Het is niet zo zeer dat NL me tegen staat, maar ik merk gewoon dat ik veel meer gewend ben aan de manier van doen in de US. Een groot gedeelte, gek genoeg, is ook heimwee. Mijn katten zijn nog steeds daar, ik heb mijn vrienden daar zitten.

Daarnaast is het zoals Lyrebird al aangaf gewoon prettig wonen. Veel dagelijkse dingen gaan gewoon veel makkelijker. Het is de hele levensstijl die anders is.

En de mensen. Je legt veel makkelijker goede contacten daar. Het is gewoon heel anders.

Maarja, het gras is altijd groener aan de andere kant, toch?
pi_147392490
Ik herken de dingen die jullie beschrijven wel, maar hoe goed we het (in mijn ogen dan) in Nederland hebben weegt hier toch niet tegen op. Hoewel ik nog wel graag een keer voor 6-12 maanden zou terug komen voor een opdracht.
pi_147394545
Ik ben er nu bijna negen jaar weg, en mij lijkt leven in NL juist makkelijker dan waar ik nu woon (Houston, TX). Dit is een erg harde maatschappij, met have's en have nots. In Nederland (en dan met name in Twente, waar ik vandaan kom) is het allemaal wat gemoedelijker.

Ik denk wel dat de kneuterigheid me snel zal gaan tegenstaan, mochten we ooit terug gaan. En werken in een Nederlands ziekenhuis gaat ook een paar stapjes langzamer dan in Houston.
Jesus saves but death prevails.
pi_148639562
N.a.v. onderstaand topic in NWS de vraag of er hier users zitten die zich mss iemand kunnen herinneren die ooit in deze reeks gepost heeft en in South Carolina woont/woonde?
NWS / 'Ex-Fokker is apostel van Breivik'
pi_148642819
Echt?

Uit nieuwsgierigheid eens de topics van 2008 van deze reeks doorgezocht op "Carolina", maar niets over iemand met rare ideeën die toen naar die staat is vertrokken.
pi_148643487
Jullie hadden hier toch een overzicht van waar iedereen woonde in de VS?
I´m back.
pi_148643793
Ik kan me zo snel alleen de kaart in het feedback topic bedenken. En een "hoe oud was je toen je vertrok" (of iets in die geest) topic.
pi_148644316
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:05 schreef OMG het volgende:
Ik kan me zo snel alleen de kaart in het feedback topic bedenken. En een "hoe oud was je toen je vertrok" (of iets in die geest) topic.
Ik weet dat er een aantal fokkers bij mij "in de buurt" wonen (florida, alabama, georgia). Maar SC :N
pi_148829771
StefanP woonde in Texas en was allang in de VS in 2006.
pi_148830051
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 02:20 schreef Shivo het volgende:
StefanP woonde in Texas en was allang in de VS in 2006.
stefanp is rond de zelfde tijd uit Nederland vertrokken als ik; eind 2004/begin 2005. Hoewel ik sommige van zijn rechtse gedachten best wel bekrompen vond, denk ik niet dat hij zich zal vinden in de acties van Breivik.

Overigens "woonde", is hij verhuisd dan?
pi_148853845
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 04:08 schreef devzero het volgende:

[..]

stefanp is rond de zelfde tijd uit Nederland vertrokken als ik; eind 2004/begin 2005. Hoewel ik sommige van zijn rechtse gedachten best wel bekrompen vond, denk ik niet dat hij zich zal vinden in de acties van Breivik.

Overigens "woonde", is hij verhuisd dan?
Geen idee, volgens mij was hij het roeien tegen de stroom in op dit forum na een tijdje wel zat. En het forum was hem ook al een tijdje zat.
pi_149062842
Heel globaal gezien, wat zijn de verschillen bij het kopen van een huis in de US vs NL.

Ik ga verhuizen, waarschijnlijk voor een vrij lange tijd, iig een jaar of 4. Ik weet totaal niet wat de financiele regels zijn in de US.

In Nederland lijkt het zo te zijn dat je in het being, bij aankoop, een enorme smak geld in principe wegspoelt vanwege overnamebelasting etc. Daarna bespaar je erg veel op een maand basis vanwege hypotheekrente aftrek etc.
Is de situatie in de US vergelijkbaar? Of is de smak geld in het begin bv veel minder (wat kopen voor mij veel aantrekkelijker zou maken) of ligt deze juist veel hoger?

Eigenlijk zoek ik een beetje basisinformatie om te weten of het uberhaupt zin voor me heeft om me meer te verdiepen in de optie tot kopen, of me beter totaal op huren kan richten.

thanks
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149066145
Ik woon niet in de VS maar werk voor een Amerikaans bedrijf en heb daar dus genoeg collega's, etc. Plus het VK is wel enigszins vergelijkbaar.

Ik denk dat je kopen de eerste tijd iig wel kunt vergeten, misschien tenzij je een enorme hoop spaargeld hebt liggen ergens. Hypotheekverstrekkers geloven heilig in "krediethistorie" daar, en het systeem werkt niet normaal zoals in Nederland, maar meer abnormaal als-in "als je nog nooit geleend hebt, mag je nooit lenen". :') In plaats van het Nederlandse "Als je nog nooit in de schulden hebt gestaan, is er weinig reden tot twijfel dat je zult betalen."

Collega van me is bij een bank langs geweest om over hypotheken te praten, en die kreeg vragen als "waarom heb je maar 1 credit card?" en "hoezo heb je geen geld geleend om je auto te kopen?".

In het VK helpt het om 30% of meer van je huis meteen zelf te betalen van spaargeld. Heb ik gedaan, da's de enige reden dat ik al na twee jaar hier te wonen geld mocht lenen, en dat mocht ook maar bij een enkele hypotheekverstrekker, de meeste banken moesten nog steeds niks van me hebben. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149066181
90 cm sneeuw verwacht in het noordoosten, en daar ga ik volgende week naartoe :o
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_149069687
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 09:58 schreef LintuxCx het volgende:
Ik woon niet in de VS maar werk voor een Amerikaans bedrijf en heb daar dus genoeg collega's, etc. Plus het VK is wel enigszins vergelijkbaar.

Ik denk dat je kopen de eerste tijd iig wel kunt vergeten, misschien tenzij je een enorme hoop spaargeld hebt liggen ergens. Hypotheekverstrekkers geloven heilig in "krediethistorie" daar, en het systeem werkt niet normaal zoals in Nederland, maar meer abnormaal als-in "als je nog nooit geleend hebt, mag je nooit lenen". :') In plaats van het Nederlandse "Als je nog nooit in de schulden hebt gestaan, is er weinig reden tot twijfel dat je zult betalen."

Collega van me is bij een bank langs geweest om over hypotheken te praten, en die kreeg vragen als "waarom heb je maar 1 credit card?" en "hoezo heb je geen geld geleend om je auto te kopen?".

In het VK helpt het om 30% of meer van je huis meteen zelf te betalen van spaargeld. Heb ik gedaan, da's de enige reden dat ik al na twee jaar hier te wonen geld mocht lenen, en dat mocht ook maar bij een enkele hypotheekverstrekker, de meeste banken moesten nog steeds niks van me hebben. :')
I know, ik zit op dit moment al in de US (maar heb denk ik een slechte history gewoon omdat ik nogal slordig ben). Op dit moment weinig spaargeld, heb wel geld maar dat zit in een huis in NL, maar zou straks denk ik wel 3-4k per maand moeten kunnen sparen.

Jouw informatie icm Shivo's die mij een uitgebreidde PM heeft gestuurd hebben me echter wel overtuigd dat sowieso het eerste jaar huren by far de beste optie is, thanks!

quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 10:01 schreef Agiath het volgende:
90 cm sneeuw verwacht in het noordoosten, en daar ga ik volgende week naartoe :o
Ik weet niet hoe noord-oost, maar NY & Philly is nog de vraag of het los gaat vanavond, of niet. Zo dadelijk voor de zekerheid toch maar wat hout, water, en eten in slaan!
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149077736
Ik zit ook serieus te overwegen om de sprong te maken. Ben nu bijna die maanden daar geweest, voor zaken en voor plezier. Ik zou wel moeite hebben met de gigantisch lage productiviteit in vergelijking met Nederland en met de schier eindeloze hoeveelheid regels, wetten en regelingen denk ik. Florida, Arizona of Californië zou het dan worden aangezien ik hier nu al bevries. Alhoewel de mensen in Utah wel echt de aardigste mensen op aarde zijn.
Bier.
pi_149077936
Lage productivieit? En wetten, regels, en regelingen heb je in Nederland niet?
  maandag 26 januari 2015 @ 20:24:54 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_149084443
Mensen in het Noord-Oosten: Succes, er komt een aardig buitje aan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_149087221
Ik denk dat Philly er net buiten zal vallen. Aan de ene kant relaxed, aan de andere kant ook wel jammer, zou best een keer zoiets mee willen maken. Tijdens Sandy helemaal voor niks in een kelder geslapen 3 dagen, en vorig jaar was ik er niet tijdens die snowmageddon of hoe dat monster genoemd werd :P
  maandag 26 januari 2015 @ 21:31:43 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_149087394
We hadden er eentje in november, kon twee dagen niet naar m'n werk. Ik ben blij dat we deze overslaan. :P
pi_149096296
quote:
7s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:01 schreef OMG het volgende:
Lage productivieit? En wetten, regels, en regelingen heb je in Nederland niet?
Yep. Zeer laag zelfs in vergelijking met Nederland. En wat ik gemerkt heb aan de VS is dat de vrijheid er vooral betekent dat je vrijheid hebt om andere mensen regels op te leggen in het dagelijks leven, naast de absolute vrijheid van meningsuiting die ze daar godzijdank wel hebben.
Bier.
pi_149096396
Ik vond de productiviteit in mijn eigen werkomgeving prima. Maar je bent zo veel tijd kwijt als je een probleem met de servicegarage van je auto hebt, of een TV-kabel die niet altijd goed werkt, of een vliegticket dat verkeerd is afgeboekt of een doktersrekening die verkeerd is gespecificeerd, etc.

Wat helpt is als je flink van je af kunt bijten. Vriendelijk zijn maakt het oplossen van dit soort problemen langdurig en vervelend.
pi_149101039
Nou dat is een anticlimax, misschien een halve inch sneeuw...
pi_149106408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Yep. Zeer laag zelfs in vergelijking met Nederland.
Heb je dan ook voorbeelden om eens wat specifieker te worden in plaats van bij enorm vage generalisaties te blijven? Nu lijkt het namelijk alsof je stelt dat de gehele bevolking de hele dag niets anders doet dan YouTube videos kijken, met een half uurtje echt werk.

quote:
En wat ik gemerkt heb aan de VS is dat de vrijheid er vooral betekent dat je vrijheid hebt om andere mensen regels op te leggen in het dagelijks leven, naast de absolute vrijheid van meningsuiting die ze daar godzijdank wel hebben.
En ook hier heb ik niet echt een idee waar je het over hebt. Bij je eerste post dacht ik dat het ging om iets gerelateerd aan werk in de zin van dat het lastig was om bedrijf X iets te laten doen, of dat er door wetten iets voor bedrijf Y niet mogelijk waren. En nu lijk je een andere kant op te gaan, weer zonder voorbeelden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:26 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vond de productiviteit in mijn eigen werkomgeving prima. Maar je bent zo veel tijd kwijt als je een probleem met de servicegarage van je auto hebt, of een TV-kabel die niet altijd goed werkt, of een vliegticket dat verkeerd is afgeboekt of een doktersrekening die verkeerd is gespecificeerd, etc.

Wat helpt is als je flink van je af kunt bijten. Vriendelijk zijn maakt het oplossen van dit soort problemen langdurig en vervelend.
't enige waar ik veel tijd bij kwijt kan zijn zijn verzekeringsgerelateerde zaken. Of doktersrekeningen. Maar dat ging in NL ook altijd tergend langzaam als ik weer eens iets terug zou moeten krijgen van een tandartsverzekering.

Wat betreft andere zaken heb ik nog nooit lang moeten wachten, of tig keer contact op moeten nemen. Ik heb zelfs twee voorbeelden van vorige week, zonder van ons af te hoeven bijten;

• Eén van onze AT&T DVRs was aan het eind van z'n leven. In eerste instantie werd me verteld dat ze wilden troubleshooten. Eenmaal thuis opnieuw contact opgenomen via hun chat, en binnen een paar minuten was er al een nieuwe onderweg. Zonder dat er iets was getest op ons oude kastje.
• M'n vrouw had een meubel besteld. Een vanity. Bleek een deel te missen. Eerste antwoord op ons mailtje was "We sturen geen losse onderdelen, je kunt hem opsturen, dan sturen we een nieuwe." Ons antwoord; "Het bureau is al in elkaar geschroefd en gelijmd, opsturen is nu erg lastig, kun je echt geen los onderdeel sturen?". Hun antwoord "Okay, is goed, we sturen een nieuw meubel." Zonder ruilen, of bijbetalen.

Beide binnen een uurtje geregeld.

Daarnaast wordt sommige klantenservice ook wel door klanten verziekt. Zo heeft m'n vrouw te maken gehad met klantenservice bij een high end audio bedrijf, en daar probeerden klanten of zonder bewijs van aankoop nieuwe apparatuur te krijgen, of werd er geclaimd dat apparaat X niet goed werkt of kapot is, en of het bedrijf dan maar een nieuwe van X, maar ook A, B, en C op kan sturen (ook al zijn A, B, en C nooit gekocht), al dan niet op een onbeleefde toon, in het ergste geval vergezeld met de nodige beledigingen en scheldwoorden. Hoe klantgericht je ook bent, ik snap dan best dat er ooit een punt komt waar je mensen niet meer alleen over de telefoon op hun woord gelooft, en je halve voorraad zomaar weggeeft, maar dat er wat extra communicatie nodig is.
pi_149110488
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Yep. Zeer laag zelfs in vergelijking met Nederland. En wat ik gemerkt heb aan de VS is dat de vrijheid er vooral betekent dat je vrijheid hebt om andere mensen regels op te leggen in het dagelijks leven, naast de absolute vrijheid van meningsuiting die ze daar godzijdank wel hebben.
Ligt denk ik sterk aan de branche. Als ik mijn huidige werkomgeving (consulting - NYC) vergelijk met NL is het compleet omgekeerd. Wordt hier veel harder en intenser gewerkt...
pi_149113627
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef OMG het volgende:

[..]

Heb je dan ook voorbeelden om eens wat specifieker te worden in plaats van bij enorm vage generalisaties te blijven? Nu lijkt het namelijk alsof je stelt dat de gehele bevolking de hele dag niets anders doet dan YouTube videos kijken, met een half uurtje echt werk.
Dat lijkt niet zo en dat impliceer ik ook niet. Er zijn kilo's wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat Nederlanders per uur veel productiever zijn. Productie wordt daarbij uitgedrukt in geld natuurlijk.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)ste-uren-van-europa/
http://stuffdutchpeoplelike.com/2012/03/20/not-working/ (zie links want sdpl is natuurlijk geen goede bron.

quote:
En ook hier heb ik niet echt een idee waar je het over hebt. Bij je eerste post dacht ik dat het ging om iets gerelateerd aan werk in de zin van dat het lastig was om bedrijf X iets te laten doen, of dat er door wetten iets voor bedrijf Y niet mogelijk waren. En nu lijk je een andere kant op te gaan, weer zonder voorbeelden.
De regeldruk in de VS is hoger dan die in Nederland voor privépersonen. Voor bedrijven kan ik er geen uitspraken over doen. Er zijn heel veel wetten die dingen verbieden, die zijn er in Nederland ook, maar ik merk duidelijk dat, vanwege de hogere graad van democratie, het makkelijker is om regels te maken die bepaalde dingen aan banden leggen. Heel suf voorbeeld misschien, maar er zijn nog steeds dry counties. Ik heb een baan aangeboden gekregen in Pensacola maar dan moest ik wel stoppen met roken want het is tenslotte een school maar ook thuis roken kan je voor ontslagen worden. Dát soort bizarre regels.
Bier.
pi_149113647
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:25 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Ligt denk ik sterk aan de branche. Als ik mijn huidige werkomgeving (consulting - NYC) vergelijk met NL is het compleet omgekeerd. Wordt hier veel harder en intenser gewerkt...
Ik snap wat je bedoelt maar hard werken is natuurlijk niet hetzelfde als productief zijn.
Bier.
pi_149115532
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat lijkt niet zo en dat impliceer ik ook niet. Er zijn kilo's wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat Nederlanders per uur veel productiever zijn. Productie wordt daarbij uitgedrukt in geld natuurlijk.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)ste-uren-van-europa/
http://stuffdutchpeoplelike.com/2012/03/20/not-working/ (zie links want sdpl is natuurlijk geen goede bron.

Misschien kan ik niet lezen, maar in die NRC link staat vooral dat er minder uren gewerkt worden, en dat "de Nederlandse arbeidsproductiviteit, de bijdrage aan het bruto binnenlands product (bbp) per gewerkt uur, na Luxemburg en Noorwegen de hoogste van alle OESO-landen" is. Maar er staat niet waarom. Heb je daar ook nog bronnen voor?
pi_149115589
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:08 schreef OMG het volgende:

[..]

Misschien kan ik niet lezen, maar in die NRC link staat vooral dat er minder uren gewerkt worden, en dat "de Nederlandse arbeidsproductiviteit, de bijdrage aan het bruto binnenlands product (bbp) per gewerkt uur, na Luxemburg en Noorwegen de hoogste van alle OESO-landen" is. Maar er staat niet waarom. Heb je daar ook nog bronnen voor?
Wordt daar niet in gelinkt naar het OESO-onderzoek? Vaag, dat was er wel namelijk, ff zoeken.
Bier.
pi_149124965
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar hard werken is natuurlijk niet hetzelfde als productief zijn.
Nee maar ook dat ligt zeker een stuk hoger. Veel intensere werkomgeving...
pi_149128661
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef OMG het volgende:
Wat betreft andere zaken heb ik nog nooit lang moeten wachten, of tig keer contact op moeten nemen. Ik heb zelfs twee voorbeelden van vorige week, zonder van ons af te hoeven bijten;
Amerikanen leveren prima klantenservice zo lang je nog niets gekocht hebt. Daarnaast leveren grote bedrijven zoals Walmart en Target ook prima klantenservice. Bij andere bedrijven is het vaak een jungle, met name als het om wat grotere bedragen gaat.

Ik heb die ervaring niet alleen als consument, maar ook als professional. Sterker nog, ik was vanochtend bezig met het terughalen van geld uit de VS, omdat de leverancier niet kon leveren. Als je betaald hebt en ze leveren een wanproduct, dan ben je zeeen van tijd geld om je geld terug te krijgen.

Als je nog eens in een land woont waar ze wel bekend zijn met het begrip klantenservice, dan begrijp je misschien wel waar ik het over heb.
pi_149129040
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:08 schreef OMG het volgende:

[..]

De link naar het OESO onderzoek staat er dus wel in maar is dood waardoor je op de site van de OESO terechtkomt. Waarom hebben dat soort organisaties nooit permalinks.
Bier.
pi_149139213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 04:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Amerikanen leveren prima klantenservice zo lang je nog niets gekocht hebt. Daarnaast leveren grote bedrijven zoals Walmart en Target ook prima klantenservice. Bij andere bedrijven is het vaak een jungle, met name als het om wat grotere bedragen gaat.
Weinig jungle meegemaakt in de tijd dat ik hier nu woon. Misschien heb ik geluk, of zoeken lastige medewerkers jou op, geen idee. 't zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen.
pi_149140194
Nee, dat lijkt me sterk.
pi_149142374
Ik heb alleen ervaring met de klantenservice van T-mobile US en Amazon US, en die van T-mobile was echt een drama. Zo verschrikkelijk lang mee aan de lijn gehangen voor de kleinste dingen. Maar ik hoorde in het algemeen weinig goeds over T-mobile dus dat heeft er vast iets mee te maken :P

Amazon was dan weer prima, twee mailtjes over een kapot product en krijg zo een nieuwe opgestuurd. Naar Nederland nog wel, en in de VS aangeschaft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 januari 2015 @ 20:25:18 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149181520
Vraagje: voor onze vakantie van de zomer zoek ik 2 prepaidkaartjes. Alleen belminuten. Simpelweg om bereikbaar te zijn voor familie daar en om elkaar te kunnen bellen om ergens af te spreken of zo. Duur: 4 weken.

Welke provider is aan te raden (of juist niet ;) )? Wat kost zo'n kaartje ongeveer? Of hebben jullie andere ideeën voor me? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149182059
Je kan van elke willekeurige aanbieder een kaartje kopen en daar een paar dollar opzetten. Waar ga je heen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 januari 2015 @ 21:28:06 #71
13151 crew  Rewimo
pi_149186003
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:34 schreef Viezze het volgende:
Je kan van elke willekeurige aanbieder een kaartje kopen en daar een paar dollar opzetten. Waar ga je heen?
Chicago, Las Vegas en daartussenin vermoedelijk Dallas (hangt ervanaf waar familie thuis is :D )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149190877
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:34 schreef Viezze het volgende:
Iedere aanbieder? Waarschijnlijk heeft Rewimo een GPS telefoon en heeft dus een T-mobile of AT&T kaartje nodig en zover ik weet koop je eerst een sim kaart en dan minuten. Volgens mij krijg je een beter antwoord in TRV

Edit: Dat is ook niet zo'n success dus :D TRV / Prepaid telefoonkaartje VS
pi_149191353
Oh ja je hebt gelijk :') Tmobile moet het sowieso doen. Volgens mij moet je daar gewoon geld op kunnen zetten maar weet het niet zeker want ik had destijds wel een plan geactiveerd op mijn kaart.

Edit via t-mobile.us kan je live chatten met een medewerker. Die kunnen je vast helpen
pi_149192962
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 22:37 schreef Viezze het volgende:
Oh ja je hebt gelijk :') Tmobile moet het sowieso doen. Volgens mij moet je daar gewoon geld op kunnen zetten maar weet het niet zeker want ik had destijds wel een plan geactiveerd op mijn kaart.

Edit via t-mobile.us kan je live chatten met een medewerker. Die kunnen je vast helpen
Anders is een prepaid telefoon ook niet duur. Bv virgin heeft ze al voor 15 dollar http://www.virginmobileusa.com/shop/cell-phones/paylo/
pi_149199372
De laatste keer dat ik in de VS was, heb ik een pre-paid Samsung toestel voor $5 gekocht, en daar zaten maar liefst 20 belminuten op. Geen idee hoe ze het hoofd financieel boven water houden, maar ik ben een tevreden klant.
pi_149199425
Let wel op dat je in de US betaald als je een SMS ontvangt of gebeld wordt ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2015 @ 08:32:12 #77
13151 crew  Rewimo
pi_149200218
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 04:20 schreef Lyrebird het volgende:
De laatste keer dat ik in de VS was, heb ik een pre-paid Samsung toestel voor $5 gekocht, en daar zaten maar liefst 20 belminuten op. Geen idee hoe ze het hoofd financieel boven water houden, maar ik ben een tevreden klant.
Weet je nog waar je die gekocht hebt? Zoiets zou voor ons een goede optie zijn. Ik verwacht niet dat we veel moeten bellen, het is meer voor het geval dat :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2015 @ 08:34:09 #78
13151 crew  Rewimo
pi_149200239
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 22:30 schreef devzero het volgende:

Iedere aanbieder? Waarschijnlijk heeft Rewimo een GPS telefoon en heeft dus een T-mobile of AT&T kaartje nodig en zover ik weet koop je eerst een sim kaart en dan minuten. Volgens mij krijg je een beter antwoord in TRV

Edit: Dat is ook niet zo'n success dus :D TRV / Prepaid telefoonkaartje VS
Wat bedoel je met een GPS telefoon? We hebben allebei een dualsim Nokia (geen smartphone).
pi_149201031
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Weet je nog waar je die gekocht hebt? Zoiets zou voor ons een goede optie zijn. Ik verwacht niet dat we veel moeten bellen, het is meer voor het geval dat :)
Bij de plaatselijke supermarkt (was op bezoek in Ohio). Het ging als ik het me goed herinner om een Trackfone. Bij een beetje supermarkt hebben ze een rek met telefoons staan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2015 @ 09:23:59 #80
13151 crew  Rewimo
pi_149201054
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:22 schreef Lyrebird het volgende:

Bij de plaatselijke supermarkt (was op bezoek in Ohio). Het ging als ik het me goed herinner om een Trackfone. Bij een beetje supermarkt hebben ze een rek met telefoons staan.
Aha, shoppen, altijd goed :D [/vrouw]
pi_149201128
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een GPS telefoon? We hebben allebei een dualsim Nokia (geen smartphone).
Ik denk dat hij GPRS bedoelt.

In de VS zijn er twee netwerken actief, naast de frequenties die wij kennen werken ze daar ook met CDMA. Maar zoals eerder gezegd zit je met AT&T en T-Mobile goed, kan ik uit eigen ervaring beamen.
pi_149208930
Hi alle,

Ik wil graag verhuizen naar de US. Momenteel woon en werk ik in Schotland. Ik vroeg me af of iemand wat tips en tricks heeft in verband met werk vinden en visa's aanvragen.. Alvast bedankt.
pi_149211136
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoelde GSM.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 21:21:17 #84
13151 crew  Rewimo
pi_149278028
Nog een andere vraag :) Wij willen een auto huren maar nu lopen we tegen het probleem aan dat je een hoop extra geld moet betalen als je hem in een andere plaats weer inlevert. Is dat gebruikelijk en is er wellicht een manier om dat te voorkomen (zonder hem weer op dezelfde plaats in te leveren :P )? Of weet iemand een verhuurbedrijf dat geen $500-750 vraagt hiervoor? -O-
  zondag 1 februari 2015 @ 21:33:57 #85
244125 laziness
pi_149278566
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Nog een andere vraag :) Wij willen een auto huren maar nu lopen we tegen het probleem aan dat je een hoop extra geld moet betalen als je hem in een andere plaats weer inlevert. Is dat gebruikelijk en is er wellicht een manier om dat te voorkomen (zonder hem weer op dezelfde plaats in te leveren :P )? Of weet iemand een verhuurbedrijf dat geen $500-750 vraagt hiervoor? -O-
Usareisen.de

Verschilt wel erg per staat waar je hem achter wilt laten ook die drop off kosten.

Het alles amerika forum heeft veel tips wat betreft deze site. Men is er daar groot fan van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 22:33:00 #86
13151 crew  Rewimo
pi_149280995
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:33 schreef laziness het volgende:

Usareisen.de

Verschilt wel erg per staat waar je hem achter wilt laten ook die drop off kosten.

Het alles amerika forum heeft veel tips wat betreft deze site. Men is er daar groot fan van.
Ik ga kijken, dank je wel :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 22:36:15 #87
13151 crew  Rewimo
pi_149281163
Helaas...

quote:
656,00 ¤
Hinweis Zusätzlich zum Mietpreis ist vor Ort eine Einweggebühr von 750 USD zzgl. örtliche Steuern zu zahlen (Gebühr vorbehaltlich Änderung).
  zondag 1 februari 2015 @ 22:52:10 #88
244125 laziness
pi_149281929
-O-

Wil je terug brengen in een impopulaire staat blijkbaar?
pi_149282270
Waar ga je heen? Als je heeeeeel veel geluk hebt staat hier wat tussen: https://www.transfercarus.com/
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 07:09:41 #90
13151 crew  Rewimo
pi_149288141
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:52 schreef laziness het volgende:
-O-

Wil je terug brengen in een impopulaire staat blijkbaar?
:Y

Las Vegas :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 07:09:59 #91
13151 crew  Rewimo
pi_149288144
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:01 schreef Viezze het volgende:
Waar ga je heen? Als je heeeeeel veel geluk hebt staat hier wat tussen: https://www.transfercarus.com/
Van Dallas naar Las Vegas.
pi_149288403
Een auto huren kostte me vorig jaar via Priceline bijna niks (ik heb wel eens voor $8/dag gehuurd), maar ik zag net dat de prijzen idioot hoog zijn.
pi_149302663
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:00 schreef Lyrebird het volgende:
Een auto huren kostte me vorig jaar via Priceline bijna niks (ik heb wel eens voor $8/dag gehuurd), maar ik zag net dat de prijzen idioot hoog zijn.
Autoprijzen zijn enorm gestegen, ik moest pas 5 mensen rondrijden en had een Ford Escape gehuurd voor het luttle bedrag van 120$ per dag!
pi_149302785
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:13 schreef Kimosabe het volgende:
Hi alle,

Ik wil graag verhuizen naar de US. Momenteel woon en werk ik in Schotland. Ik vroeg me af of iemand wat tips en tricks heeft in verband met werk vinden en visa's aanvragen.. Alvast bedankt.
Dat is wel een hele vage vraag, heb je al iets lopen of wil je gewoon naar de US?
pi_149303724
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 07:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Van Dallas naar Las Vegas.
Tussen die locaties zul je altijd hoge drop-off kosten (inleveren op andere plaats dan waar je gehuurd hebt) moeten betalen, daar is geen ontkomen aan. Er zijn voor zover ik weet maar een paar steden/staten waar dat niet het geval is. Binnen California betaal je bij de meeste maatschappijen niks extra, tussen California en Seattle, tussen California en Las Vegas, en tussen California en Denver.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 19:02:04 #96
13151 crew  Rewimo
pi_149304326
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:38 schreef Royyy het volgende:

Tussen die locaties zul je altijd hoge drop-off kosten (inleveren op andere plaats dan waar je gehuurd hebt) moeten betalen, daar is geen ontkomen aan. Er zijn voor zover ik weet maar een paar steden/staten waar dat niet het geval is. Binnen California betaal je bij de meeste maatschappijen niks extra, tussen California en Seattle, tussen California en Las Vegas, en tussen California en Denver.
Ja, alleen verschillen die kosten enorm heb ik gemerkt. Avis is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden. Zij rekenen 300 dollar. Maar er zitten er ook bij die 750 dollar vragen en dan verdubbelt je huurprijs dus 8)7
pi_149311958
Heeft iemand ervaringen met Ohio? Familie van mij woont daar.. ga daar binnenkort dus heen. Weet iemand nog iets leuks om te bezoeken?
pi_149315196
En die familie die daar woont kent niks leuks?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 02:24:51 #99
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149317131
Je weet dat we TRV hebben hè?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_149317300
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef Fokker101 het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Ohio? Familie van mij woont daar.. ga daar binnenkort dus heen. Weet iemand nog iets leuks om te bezoeken?
Ik heb er het afgelopen jaar 3 weken doorgebracht, omgeving Columbus. Ben ook in Cleveland geweest. Doorsnee Amerikaanse mid-westelijke steden: niet zo veel aan, blanke middenklasse gezinnen. Veel kinderen, ouders die wat kilootjes te veel meetorsen.

Columbus heeft wel een science museum dat echt de moeite waard is. Voor de rest vond ik er niet zo veel aan, maar ik was er voor het werk, dus dat was wel prima zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')