abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147244175
Wat is de max straf voor kind kidnapping in Nederland en de VS?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147244206
Je eigen kind of dat van een ander?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147244228
quote:
Hij die opzettelijk iemand wederrechtelijk van de vrijheid berooft of beroofd houdt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_147244229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:20 schreef DroogDok het volgende:
Je eigen kind of dat van een ander?
Kind is altijd ook van een ander

Maar eigen kind en in een ander land, al weet ik niet of dat voor de straf veel uitmaakt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147244248
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat betekent of hier?

Wat is een normale straf voor dit soort zaken?
pi_147244285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat betekent of hier?

Wat is een normale straf voor dit soort zaken?
Dat is het Nederlandse strafrecht.

En wat een normale straf is? Dat bepaal ik niet, maar straffen zijn afhankelijk van de feiten en omstandigheden.
pi_147244306
Wetboek van Strafrecht

Artikel 279
1Hij die opzettelijk een minderjarige onttrekt aan het wettig over hem gesteld gezag of aan het opzicht van degene die dit desbevoegd over hem uitoefent, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
2 Gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt opgelegd indien list, geweld of bedreiging met geweld is gebezigd, of indien de minderjarige beneden de twaalf jaren oud is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147244310
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is het Nederlandse strafrecht.

En wat een normale straf is? Dat bepaal ik niet, maar straffen zijn afhankelijk van de feiten en omstandigheden.
Heb je zaken waar uitspraken gedaan zijn in soortgelijke zaken?
pi_147244341
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Heb je zaken waar uitspraken gedaan zijn in soortgelijke zaken?
Ik ken de zaak niet, maar hier kun je dat opzoeken: http://uitspraken.rechtspraak.nl/#zoekverfijn --> ontvoering
pi_147244345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:24 schreef DroogDok het volgende:
Wetboek van Strafrecht

Artikel 279
1Hij die opzettelijk een minderjarige onttrekt aan het wettig over hem gesteld gezag of aan het opzicht van degene die dit desbevoegd over hem uitoefent, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
2 Gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt opgelegd indien list, geweld of bedreiging met geweld is gebezigd, of indien de minderjarige beneden de twaalf jaren oud is.
Onder 12 jaar altijd max 9 jaar ook als er geen geweld of dwang gebruikt is?
pi_147244373
Ik lees op wikipedia trouwens dat je in de VS zelfs de doodstraf kan krijgen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Kidnapping_Act
pi_147244378
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:26 schreef DroogDok het volgende:

Prima

Binnen de VS alleen? Uitzondering voor eigen kinderen zie ik
pi_147244379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Onder 12 jaar altijd max 9 jaar ook als er geen geweld of dwang gebruikt is?
Dat staat er ja.
pi_147244441
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Prima

Binnen de VS alleen? Uitzondering voor eigen kinderen zie ik

Ja en zal ook wel per staat verschillen. Ik kom wel dit nog tegen:
http://www.law.cornell.edu/uscode/text/18/1201
pi_147244494
Even dit topic aan de politie doorgestuurd hoor.
Hallon!
pi_147244520
quote:
10s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:32 schreef BlueMage het volgende:
Even dit topic aan de politie doorgestuurd hoor.
Doe je best
pi_147244538
Iemand een idee van een uitspraak in een dergelijke zaak?
pi_147244601
Plannen, TS?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147244740
quote:
10s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:36 schreef KaBuf het volgende:
Plannen, TS?
Nee
pi_147244759
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand een idee van een uitspraak in een dergelijke zaak?
In de link ook wat jurisprudentie.
pi_147244872
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:41 schreef DroogDok het volgende:

[..]

In de link ook wat jurisprudentie.
Tja, het is DAM.. De moeite die hij in z'n topics steekt is omgekeerd evenredig aan de moeite die hij verwacht van de mensen die het antwoord geven.
  woensdag 3 december 2014 @ 12:48:15 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147244897
De vader van Katja Leendertz, die zijn dochter uit Ede ontvoerde en meenam naar de VS, werd in door een rechtbank in de VS in het gelijk gesteld qua voogdij, maar het kind was al vrij snel daarna terug in NL en haar vader is door een NL rechter veroordeeld tot 2 jaar cel, waarvan 1 jaar voorwaardelijk.

Het topic over deze zaak: NWS / Ontvoerde Katja in VS
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147244992
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:48 schreef Leandra het volgende:
De vader van Katja Leendertz, die zijn dochter uit Ede ontvoerde en meenam naar de VS, werd in door een rechtbank in de VS in het gelijk gesteld qua voogdij, maar het kind was al vrij snel daarna terug in NL en haar vader is door een NL rechter veroordeeld tot 2 jaar cel, waarvan 1 jaar voorwaardelijk.

Het topic over deze zaak: NWS / Ontvoerde Katja in VS
Veel te weinig helaas
pi_147245020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Veel te weinig helaas
Waar wil je heen met dit topic? Informatie inwinnen of je ongenoegen spuien over de straffen die kidnappers krijgen?
  woensdag 3 december 2014 @ 12:54:12 #25
54408 Parzival
Where it happens
pi_147245039
kwestie van een psychisch onderzoekje doen.. en je komt eraf met 120 uur schoffelen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_147245047
Is de vader van Katja Leendertz inmiddels uitgeleverd?
  woensdag 3 december 2014 @ 12:56:16 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147245091
Oh wacht, ik zie dat je dat topic anderhalf jaar geleden al eens met een soortgelijke vraag gekickt had:
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 02:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Effe kicken

Gaan er ooit ouders voor childkidnap de bak in voor Nederland?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147245110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:56 schreef Leandra het volgende:
Oh wacht, ik zie dat je dat topic anderhalf jaar geleden al eens met een soortgelijke vraag gekickt had:

[..]

En?
pi_147246903
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:53 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waar wil je heen met dit topic? Informatie inwinnen of je ongenoegen spuien over de straffen die kidnappers krijgen?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_147247361
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is de max straf voor kind kidnapping in Nederland en de VS?
ik ben wel benieuwd naar het verhaal achter deze vraag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147247590
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:24 schreef Ridocar het volgende:
De TS kennende zal hij dat toch nooit beantwoorden.
pi_147247910
TS wil zijn kinderen ontvoeren naar Argentinië.

Dus antwoord voor TS; Daar staat geen straf op want je blijft lekker daar.

Note: Je bent wel een verachtelijk wezen als je het doet. Je neemt je kinderen hun moeder, familie en vertrouwde omgeving af om de moeder een hak te zetten.
pi_147248463
quote:

[..]

TS is als klein kind ontvoerd. Hij is geslagen met een bos takken, in een jute zak gestopt en heeft wekenlang op een stoomboot opgesloten gezeten op weg naar Zuid-Europa. Hij wil weten of hij de daders (een katholieke heilige en een niet nader genoemd aantal negroïde medeplichtigen) aan kan klagen.
pi_147249227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:02 schreef DonJames het volgende:
TS is als klein kind ontvoerd. Hij is geslagen met een bos takken, in een jute zak gestopt en heeft wekenlang op een stoomboot opgesloten gezeten op weg naar Zuid-Europa. Hij wil weten of hij de daders (een katholieke heilige en een niet nader genoemd aantal negroïde medeplichtigen) aan kan klagen.
Dit zit denk ik het dichtst bij de waarheid ja _O-
pi_147255646
quote:

[..]

Geen verhaal
pi_147255659
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:43 schreef Ouder1 het volgende:
TS wil zijn kinderen ontvoeren naar Argentinië.

Dus antwoord voor TS; Daar staat geen straf op want je blijft lekker daar.

Note: Je bent wel een verachtelijk wezen als je het doet. Je neemt je kinderen hun moeder, familie en vertrouwde omgeving af om de moeder een hak te zetten.
Nee, je snapt er weinig van. Veel succes verder
pi_147255678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geen verhaal
Ja ik vraag me ook altijd zulke zaken af :') :') :') :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147255687
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:53 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja ik vraag me ook altijd zulke zaken af :') :') :') :')
Je kan het beter bij ONZ houden inderdaad
pi_147257578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:26 schreef DroogDok het volgende:

Je moet wel wat meer doen dan een simpele kidnapping om de doodstraf te krijgen
quote:
Following the death penalty law revisions by the United States Supreme Court during the 1970s, kidnapping alone no longer constitutes a capital offense.
pi_147258874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, je snapt er weinig van. Veel succes verder
vergeet je niet het risico in te calculeren doodgemaakt te worden door de liefhebbende omgeving van de persoon die ontvoerd gaat worden?
pi_147259902
Je snapt er nog steeds weinig van
  woensdag 3 december 2014 @ 21:16:46 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_147261264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je snapt er nog steeds weinig van
Nou, misschien is het dan een idee om ons arme onwetenden een en ander uit te leggen zodat we het wel snappen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_147261758
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:16 schreef Tinkepink het volgende:
Nou, misschien is het dan een idee om ons arme onwetenden een en ander uit te leggen zodat we het wel snappen?
Gaat ie toch niet doen. Net zoals bij 100den andere van z'n topics die in z'n eigen denkbeeldige wereld spelen.
pi_147261995
ts weet dat voorbereidende acties voor strafbare feiten ook strafbaar zijn?
  woensdag 3 december 2014 @ 21:36:35 #45
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147262106
Joh, net als dat DAM in gedachte al jaren in Villa 31 in BA woont _O-
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_147262248
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Joh, net als dat DAM in gedachte al jaren in Villa 31 in BA woont _O-
Klopt ook
pi_147262267
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:33 schreef SuperFood het volgende:
Echt?
pi_147262281
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik stelde een vraag in de OP
  woensdag 3 december 2014 @ 21:43:03 #49
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_147262376
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:33 schreef SuperFood het volgende:
Het erover nadenken en het er met iemand over hebben niet.
  woensdag 3 december 2014 @ 21:44:06 #50
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_147262415
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik stelde een vraag in de OP
Doe nou niet zo moeilijk en vertel de achterliggende reden of gedachte waarmee je dit vraagt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')