abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69523928

Bron: telegraaf.nl
quote:
Vader van Katja meldt zich
Van onze verslaggevers
EDE - De vader van de zevenjarige Katja Leendertz uit Ede die woensdag ontvoerd werd bij haar school, heeft laten weten dat hij het meisje meegenomen heeft naar Pennsylvania.

De vader nam vanuit de Verenigde Staten zelf contact op met regionaal nieuwsblad Ede Stad en zegt dat hij de volledige voogdij heeft toegewezen gekregen, maar dat hij dat niet aan de moeder van Katja had laten weten omdat hij bang was dat zijn ex Katja zou ontvoeren naar Oekraïne, waar de moeder van origine van vandaan komt.

"Als zij had geweten dat ik volledig gezag had gekregen, dan had ze Katja meegenomen en had ik haar niet meer gezien. Ik heb altijd geprobeerd alles met schikken te regelen, maar dit is het eindpunt van de piramide die door de moeder is gespitst."

"Ik heb zes jaar strijd gevoerd. De moeder heeft de laatste jaren alle contact met mijn dochter tegen gehouden. Ik heb nu eindelijk alleenrecht over mijn dochter gekregen en ik heb haar gelijk opgehaald bij school."

De vader zegt met de politie te hebben gebeld toen hij hoorde over de paniek die in Ede was ontstaan. "Ik wist niet dat er kortgeleden een kind was ontvoerd door ontuchtplegers. Ik had die paniek nooit verwacht, want ik haalde gewoon mijn dochter op."
Hmmm, beperkt emphatisch vermogen:"Ik had de paniek nooit verwacht, want ik haalde gewoon mijn dochter op. "

[ Bericht 3% gewijzigd door Sphere op 29-05-2009 13:20:23 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:19:50 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_69524123
Als een kind vermist wordt en de ouders zijn gescheiden en hebben gestreden om de voogdij, is het dan niet logischer om de vader op te sporen dan een Amber-alert uit te laten gaan?
pi_69524183
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:19 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als een kind vermist wordt en de ouders zijn gescheiden en hebben gestreden om de voogdij, is het dan niet logischer om de vader op te sporen dan een Amber-alert uit te laten gaan?
Het was niet bekend dat de vader haar had ontvoerd ten tijde van het Amber alert.
pi_69524307
In dat geval niks ergs. Als hij de voogdij heeft gekregen zal dat niet voor niks zijn, en zal hij beter in staat zijn het kind te onderhouden dan haar eigen moeder. Ik kan de angst ook wel begrijpen dat als de moeder erachter kwam die haar weer zou ontvoeren.
pi_69524387
Hij haalde gewoon z'n kind op? Door haar voor de ogen van haar klasgenootjes in een auto te trekken?
pi_69524394
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:21 schreef Sphere het volgende:

[..]

Het was niet bekend dat de vader haar had ontvoerd ten tijde van het Amber alert.
Hij de politie kunnen bellen, het verhaal kunnen uitleggen en de papieren kunnen tonen en vervolgens samen met de politie (en bureau jeugdzorg) het dochtertje op kunnen halen. Dat kind heeft nu waarschijnlijk een regelrecht trauma opgelopen.
pi_69524433
En wat vindt het kind er zelf van? Leuk, nu in de VS? Zonder afscheid te hebben kunnen nemen van iedereen die ze hier kent?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:30:20 #8
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_69524478
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:27 schreef Sphere het volgende:

[..]

Hij de politie kunnen bellen, het verhaal kunnen uitleggen en de papieren kunnen tonen en vervolgens samen met de politie (en bureau jeugdzorg) het dochtertje op kunnen halen. Dat kind heeft nu waarschijnlijk een regelrecht trauma opgelopen.
Je hebt dat stuk gemist over dat ie al jaren aan het strijden is? De politie had de moeder gebeld en dan was hij nog verder van huis geweest.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:35:15 #9
188345 Py
op zich
pi_69524615
Hoe is ie in hemelsnaam langs douane en alles gekomen met een ontvoerd kind waarvan een Amber Alert is uitgegaan??? Had dat kind haar paspoort bij haar op het schoolplein? Tickets zijn op naam, die moet ie van te voren hebben gehad. Als al direct na de ontvoering duidelijk was dat het haar vader is geweest, dan zou toch vrij snel ontdekt kunnen worden dat er tickets op zijn naam staan?
Snap er niks van.
pi_69524649
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:30 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Je hebt dat stuk gemist over dat ie al jaren aan het strijden is? De politie had de moeder gebeld en dan was hij nog verder van huis geweest.
Hij heeft nu net de volledige voogdij pas toegewezen gekregen. Als hij naar de politie was gegaan had de politie de moeder niet gebeld, maar een plan van aanpak gemaakt, samen met Jeugdzorg en de vader.
pi_69524745
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:35 schreef Py het volgende:
Hoe is ie in hemelsnaam langs douane en alles gekomen met een ontvoerd kind waarvan een Amber Alert is uitgegaan??? Had dat kind haar paspoort bij haar op het schoolplein? Tickets zijn op naam, die moet ie van te voren hebben gehad. Als al direct na de ontvoering duidelijk was dat het haar vader is geweest, dan zou toch vrij snel ontdekt kunnen worden dat er tickets op zijn naam staan?
Snap er niks van.
Mogelijk had hij de tickets al gekocht en was de vlucht 2 uur later. Meisje stond mogelijk bijgeschreven in het paspoort van haar vader. Anders kun je op Schiphol ook nog een noodpaspoort laten maken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:46:32 #12
181657 LordNemephis
computer says no
pi_69524986
Ik blijf dit een vreemd verhaal vinden. Heel erg vreemd.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:02:12 #13
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_69525511
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:21 schreef Sphere het volgende:

[..]

helaas dus wel.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:04:45 #14
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_69525592
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:36 schreef Sphere het volgende:

[..]

Hij heeft nu net de volledige voogdij pas toegewezen gekregen. Als hij naar de politie was gegaan had de politie de moeder niet gebeld, maar een plan van aanpak gemaakt, samen met Jeugdzorg en de vader.

De moeder zou direct ingeschakeld zijn en dan zou precies zijn gebeurd waar de man voor vreesde, namelijk dat zijn dochtertje meegenomen zou worden door de moeder, die blijkbaar niet in staat is voor het kind te zorgen. Hij heeft gewoon het enige gedaan wat hij kon.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:09:03 #15
40566 Ericr
Livewrong
pi_69525716
Misschien via Duitsland gevlogen, het kind is in ieder geval het kind van de rekening. Wat moet dat kind nou in de USA (of in de Oekraine)?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:09:05 #16
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_69525721
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:39 schreef Sphere het volgende:

[..]

Mogelijk had hij de tickets al gekocht en was de vlucht 2 uur later. Meisje stond mogelijk bijgeschreven in het paspoort van haar vader. Anders kun je op Schiphol ook nog een noodpaspoort laten maken.
Daar gaan ze in de VS niet mee akkoord. Zelfs een baby dient een paspoort te hebben om van hier naar de VS te vliegen.

Verder is het een vage zaak vind ik.
pi_69525820
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:09 schreef Ericr het volgende:
Misschien via Duitsland gevlogen, het kind is in ieder geval het kind van de rekening. Wat moet dat kind nou in de USA (of in de Oekraine)?
Die vader zal wel gewoon een baan in de VS hebben om haar te onderhouden en kinderen leren verschrikkelijk snel een vreemde taal. Misschien is ze nu wel beter af, weet jij veel hoe de situatie van dat kind in Nederland was. Ik ga ermaar vanuit dat ze het zeker niet slechter zal krijgen, anders had de vader nooit volledige voogdij gekregen.
Get it and Bet it
pi_69525928
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:25 schreef Silven het volgende:
In dat geval niks ergs. Als hij de voogdij heeft gekregen zal dat niet voor niks zijn, en zal hij beter in staat zijn het kind te onderhouden dan haar eigen moeder. Ik kan de angst ook wel begrijpen dat als de moeder erachter kwam die haar weer zou ontvoeren.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:36 schreef Sphere het volgende:

[..]

Aangezien de vader in de VS woont, kan dit verhaal wel eens heel anders zijn. E.e.a. zal wellicht nog aan de nationaliteit van de vader en kinderen liggen, maar het volgende is ook heel goed mogelijk. In de V.S. is kan een biologische ouder het redelijk eenvoudig voor elkaar krijgen om de voogdij over de kinderen via een rechter te krijgen, daar hoeft het kind niet eens voor bij hem te wonen.

Het is namelijk zo, dat een biologische ouder een kind als vermist op kan geven (of in ieder geval aan kan geven dat hij of zij niet weet waar het kind woont). Om daarmee de voogdij aan te vechten is er vervolgens wettelijk gezien niet meer nodig, dan dat de ouder redelijke pogingen doet om het kind te vinden (in de praktijk volstaat het om een piepklein artikeltje in een lokale krant te plaatsen). Indien dit bewezen is, kan de ouder met een advocaat naar een rechter stappen die zich hierover buigt en vervolgens kan beslissen dat de voogdij volledig over gaat naar de eiser.

Dit alles heeft tot dan toe niets met de Nederlands overheid/jeugdzorg of wat dan ook te maken. Dat kan dan ook de reden zijn dat de vader "in het geheim" zijn dochter opgehaald heeft en mee teruggenomen naar de V.S. Dat maakt het nameljik vele, vele malen moeilijker voor de moeder om de voogdij en dochter terug te krijgen, aangezien het besluit in de V.S. gewoon geldig is.

Er zijn altijd twee partijen en twee verhalen. De situatie rond Katja is mij natuurlijk niet bekend. Ik kan dan ook geen uitlating doen over wat het beste is voor haar. Maar ik weet wel, dat internationale voogdij zaken zwaar klote zijn. De eenvoudige opmerking dat hij de voogdij wel gekregen zal hebben omdat hij beter voor haar zal kunnen zorgen is in ieder geval veel te kortzichting. Dat hij nu pas de voogdij gekregen had klopt in ieder geval niet, anders had de vader aan dat nieuwsblad niet verteld dat hij de voogdij al gekregen had, maar dit niet aan de moeder had laten weten omdat zij anders zou zijn vertrokken. Hij HAD in de V.S. dus al de voogdij voordat hij Katja op kwam halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yngwie op 29-05-2009 14:29:00 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:18:56 #19
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_69525973
Ook al heb je de volledige voogdij, dan nog wil dat niet zeggen dat het kind haar moeder nooit meer mag zien... Een kind heeft recht op beide ouders. Hij is al jaren aan het strijden, zegt hij? Waarom heeft de moeder het kind dan toen niet al meegenomen naar de Oekraïne?

Volwassenen die niet uit elkaar kunnen gaan zonder dat kinderen hiervan de dupe worden .
pi_69526320
Ik begrijp er geen moer meer van. Hij kan dan toch ervoor zorgen dat dit in samenwerking met de Politie gaat. Geloof e rgeen flikker van dat een kind zomaar happy is zonder der moeder.

En als dat zo is zou ik er meteen naar een psychiater sturen!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:43:41 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69526612
mjah ik ben benieuwd hoe het hele verhaal nou in elkaar steekt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_69529233
Vent heeft groot gelijk.

Ik vindt sowieso dat hij haar niet heeft "ontvoert" Hij is godverdomme de biologische vader van het kind! Had die trut van een moeder maar gewoon mee moeten werken, nu mag ze lekker op de blaren zitten.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:23:30 #23
181657 LordNemephis
computer says no
pi_69529566
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:12 schreef FireFox1 het volgende:
Vent heeft groot gelijk.

Ik vindt sowieso dat hij haar niet heeft "ontvoert" Hij is godverdomme de biologische vader van het kind! Had die trut van een moeder maar gewoon mee moeten werken, nu mag ze lekker op de blaren zitten.
Het lijkt erop dat jij alle achtergronden kent: vertel!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_69529722
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:12 schreef FireFox1 het volgende:
Vent heeft groot gelijk.

Je weet helemaal niet hoe het zit.
Misschien waren er wel hele goede redenen dat die man z'n dochter niet mocht zien. En misschien mocht ie haar wel zien, maar zegt ie dit nu alleen maar om zich beter voor te doen. We weten te weinig.
En alsnog rechtvaardigt dit niet dat een kind zonder afscheid te nemen van iedereen die ze kent mee wordt genomen naar een vreemd land.
Ik gok dat ze zelf niet happy is nu.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:33:57 #25
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69529831
Oekraïne
This isn't even my final form.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')