Hmmm, beperkt emphatisch vermogen:"Ik had de paniek nooit verwacht, want ik haalde gewoon mijn dochter op. "quote:Vader van Katja meldt zich
Van onze verslaggevers
EDE - De vader van de zevenjarige Katja Leendertz uit Ede die woensdag ontvoerd werd bij haar school, heeft laten weten dat hij het meisje meegenomen heeft naar Pennsylvania.
De vader nam vanuit de Verenigde Staten zelf contact op met regionaal nieuwsblad Ede Stad en zegt dat hij de volledige voogdij heeft toegewezen gekregen, maar dat hij dat niet aan de moeder van Katja had laten weten omdat hij bang was dat zijn ex Katja zou ontvoeren naar Oekraïne, waar de moeder van origine van vandaan komt.
"Als zij had geweten dat ik volledig gezag had gekregen, dan had ze Katja meegenomen en had ik haar niet meer gezien. Ik heb altijd geprobeerd alles met schikken te regelen, maar dit is het eindpunt van de piramide die door de moeder is gespitst."
"Ik heb zes jaar strijd gevoerd. De moeder heeft de laatste jaren alle contact met mijn dochter tegen gehouden. Ik heb nu eindelijk alleenrecht over mijn dochter gekregen en ik heb haar gelijk opgehaald bij school."
De vader zegt met de politie te hebben gebeld toen hij hoorde over de paniek die in Ede was ontstaan. "Ik wist niet dat er kortgeleden een kind was ontvoerd door ontuchtplegers. Ik had die paniek nooit verwacht, want ik haalde gewoon mijn dochter op."
Het was niet bekend dat de vader haar had ontvoerd ten tijde van het Amber alert.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:19 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als een kind vermist wordt en de ouders zijn gescheiden en hebben gestreden om de voogdij, is het dan niet logischer om de vader op te sporen dan een Amber-alert uit te laten gaan?
Hij de politie kunnen bellen, het verhaal kunnen uitleggen en de papieren kunnen tonen en vervolgens samen met de politie (en bureau jeugdzorg) het dochtertje op kunnen halen. Dat kind heeft nu waarschijnlijk een regelrecht trauma opgelopen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:21 schreef Sphere het volgende:
[..]
Het was niet bekend dat de vader haar had ontvoerd ten tijde van het Amber alert.
Je hebt dat stuk gemist over dat ie al jaren aan het strijden is? De politie had de moeder gebeld en dan was hij nog verder van huis geweest.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:27 schreef Sphere het volgende:
[..]
Hij de politie kunnen bellen, het verhaal kunnen uitleggen en de papieren kunnen tonen en vervolgens samen met de politie (en bureau jeugdzorg) het dochtertje op kunnen halen. Dat kind heeft nu waarschijnlijk een regelrecht trauma opgelopen.
Hij heeft nu net de volledige voogdij pas toegewezen gekregen. Als hij naar de politie was gegaan had de politie de moeder niet gebeld, maar een plan van aanpak gemaakt, samen met Jeugdzorg en de vader.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:30 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Je hebt dat stuk gemist over dat ie al jaren aan het strijden is? De politie had de moeder gebeld en dan was hij nog verder van huis geweest.
Mogelijk had hij de tickets al gekocht en was de vlucht 2 uur later. Meisje stond mogelijk bijgeschreven in het paspoort van haar vader. Anders kun je op Schiphol ook nog een noodpaspoort laten maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:35 schreef Py het volgende:
Hoe is ie in hemelsnaam langs douane en alles gekomen met een ontvoerd kind waarvan een Amber Alert is uitgegaan??? Had dat kind haar paspoort bij haar op het schoolplein? Tickets zijn op naam, die moet ie van te voren hebben gehad. Als al direct na de ontvoering duidelijk was dat het haar vader is geweest, dan zou toch vrij snel ontdekt kunnen worden dat er tickets op zijn naam staan?
Snap er niks van.
helaas dus wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:21 schreef Sphere het volgende:
[..]
Het was niet bekend dat de vader haar had ontvoerd ten tijde van het Amber alert.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:36 schreef Sphere het volgende:
[..]
Hij heeft nu net de volledige voogdij pas toegewezen gekregen. Als hij naar de politie was gegaan had de politie de moeder niet gebeld, maar een plan van aanpak gemaakt, samen met Jeugdzorg en de vader.
Daar gaan ze in de VS niet mee akkoord. Zelfs een baby dient een paspoort te hebben om van hier naar de VS te vliegen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:39 schreef Sphere het volgende:
[..]
Mogelijk had hij de tickets al gekocht en was de vlucht 2 uur later. Meisje stond mogelijk bijgeschreven in het paspoort van haar vader. Anders kun je op Schiphol ook nog een noodpaspoort laten maken.
Die vader zal wel gewoon een baan in de VS hebben om haar te onderhouden en kinderen leren verschrikkelijk snel een vreemde taal. Misschien is ze nu wel beter af, weet jij veel hoe de situatie van dat kind in Nederland was. Ik ga ermaar vanuit dat ze het zeker niet slechter zal krijgen, anders had de vader nooit volledige voogdij gekregen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:09 schreef Ericr het volgende:
Misschien via Duitsland gevlogen, het kind is in ieder geval het kind van de rekening. Wat moet dat kind nou in de USA (of in de Oekraine)?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:25 schreef Silven het volgende:
In dat geval niks ergs. Als hij de voogdij heeft gekregen zal dat niet voor niks zijn, en zal hij beter in staat zijn het kind te onderhouden dan haar eigen moeder. Ik kan de angst ook wel begrijpen dat als de moeder erachter kwam die haar weer zou ontvoeren.
Aangezien de vader in de VS woont, kan dit verhaal wel eens heel anders zijn. E.e.a. zal wellicht nog aan de nationaliteit van de vader en kinderen liggen, maar het volgende is ook heel goed mogelijk. In de V.S. is kan een biologische ouder het redelijk eenvoudig voor elkaar krijgen om de voogdij over de kinderen via een rechter te krijgen, daar hoeft het kind niet eens voor bij hem te wonen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:36 schreef Sphere het volgende:
[..]
Hij heeft nu net de volledige voogdij pas toegewezen gekregen. Als hij naar de politie was gegaan had de politie de moeder niet gebeld, maar een plan van aanpak gemaakt, samen met Jeugdzorg en de vader.
Het lijkt erop dat jij alle achtergronden kent: vertel!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:12 schreef FireFox1 het volgende:
Vent heeft groot gelijk.![]()
Ik vindt sowieso dat hij haar niet heeft "ontvoert" Hij is godverdomme de biologische vader van het kind! Had die trut van een moeder maar gewoon mee moeten werken, nu mag ze lekker op de blaren zitten.
Je weet helemaal niet hoe het zit.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:12 schreef FireFox1 het volgende:
Vent heeft groot gelijk.![]()
Ik vindt sowieso dat hij haar niet heeft "ontvoert" Hij is godverdomme de biologische vader van het kind! Had die trut van een moeder maar gewoon mee moeten werken, nu mag ze lekker op de blaren zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |