Ik heb een Pocketbook 902 zit in de categorie 9.7 inch. Je hebt ook nog de Icarus Excel.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:48 schreef SuperFood het volgende:
in afwachting van een betaalbare 13 inch reader
Nee..quote:Op zondag 23 november 2014 02:09 schreef CherryLips het volgende:
Over dat betalen met Paypal bij Amazon, kan dat dan bij de Amerikaanse?
Neem een prepay credit card, ideaal.quote:Op zondag 23 november 2014 02:09 schreef CherryLips het volgende:
Nee. De reden daarvoor zal wel zijn dat Amazon een concurrent voor PayPal heeft opgericht, Amazon Payments.quote:Op zondag 23 november 2014 02:09 schreef CherryLips het volgende:
Is het ookquote:Op maandag 24 november 2014 12:07 schreef Hartigan het volgende:
Om de een of andere reden had ik de hele tijd telefoon/tablet-hoesjes in mijn hoofdDat zou wel ideaal zijn.
Dat oude ding had geen touchscreen (dat is 1). Dat oude ding was ook zo traag als wat. Verder weet ik het eigenlijk niet. Iemand had een zwik illegale boeken erop gezetquote:Op woensdag 26 november 2014 16:01 schreef Aventura het volgende:
Wat gebruiksvriendelijk is, is heel persoonlijk. Brgin eens met onderzoeken waarom dat oude ding zon rotding was. En kijk van daaruit wat ze dan wel wil.
Ze wil het graag allemaal mobiel doen, ze hebben wel een iPad maar geen laptop ofzo. Dus dat zal ik moeten doenquote:Op woensdag 26 november 2014 16:06 schreef Aventura het volgende:
Ik heb zelf ook een Kindle en die vind ik prima gebruiksvriendelijk, maar ik kan enkel vergelijken met oudere kindles en een Nook. Nooit een Kobo gebruikt. Van Kobo lees ik wel vaak negatieve dingen. Zo zou-ie snel vastlopen en schijnt boeken beheren lastig te zijn. Zou mij niet deren want ik gebruik toch Calibre. Hoe wil je moeder boeken managen? Als zij een Kindle heeft kan jij haar eventueel ook boeken en docs delen (met e-mail bijvoorbeeld). Doe ik ook veel met mijn zus!
Ik ook, de update van deze maand heeft het apparaat een hoop goed gedaan. Al heb ik nog steeds moeite met de traagheid en soms onlogisch menu. Heb vele jaren een Sony gehad maar de laatste ging defect en Sony doet heen ereaders meer.quote:
Precies het zelfde verhaal. Ik had de sony e-reader prs-t2. Paar maanden geleden barst in het scherm dus ik moest opzoek naar een nieuwe. De sony e-reader verkopen ze niet meerquote:Op donderdag 27 november 2014 20:45 schreef Tha_Duck het volgende:
nadelen vind ik dat je het ding in standby moet zetten, anders is je accu in 5 dagen leeg zonder dat je leest. Mijn Sony kon je gerust een maand wegleggen dan dan was de accu nog net zo vol.
Maar goed, moest iets kiezen. Wilde graag fysieke toetsen, vind he
Verlichting uit scheelt ook een hoopquote:Op donderdag 27 november 2014 21:58 schreef Atak het volgende:
[..]
Precies het zelfde verhaal. Ik had de sony e-reader prs-t2. Paar maanden geleden barst in het scherm dus ik moest opzoek naar een nieuwe. De sony e-reader verkopen ze niet meerAnders had ik die nieuwe "slim" version gekocht.
Van alles geprobeerd. Zelfs een Kobo. Dat was mij niks zonder fysieke knoppen. Ook pdf support was bagger. Dan maar de pocketbook delux. Ziet er niet zo gelikt uit als de sony. Knoppen voelen goedkoop aan terwijl die ongeveer hetzelfde kostte als de sony e-reader.
Voordelen van de pocketbook is dat die verlichting heeft. Pdf support is vrij goed vergeleken met kobo. Ik mag niet zo zeuren over de accuduur omdat ik de verlichting altijd op laag zet maar het klopt dat die niet zo lang meegaat als de sony e-reader. Sony vond ik zo goedGoed Japans spul.
Kreeg jij er een hoesje bij?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Verlichting uit scheelt ook een hoop
dan heb je toch nog steeds het probleem dat je met je duim op de pagina drukt en per ongeluk omslaat?quote:Op maandag 24 november 2014 11:34 schreef Lienekien het volgende:
Natuurlijk werkt een hoesje, een die je openklapt.
Dit idee:
[ afbeelding ]
ik heb een leren van Gekkoquote:Op maandag 24 november 2014 13:15 schreef freako het volgende:
Ik heb een niet-officiële cover gekocht, op eBay:
[ afbeelding ]
http://www.ebay.co.uk/itm(...)me=ADME:L:OC:NL:3160
Prima ding.
Nee, want je zet je duim op het hoesje, niet op de reader.quote:Op vrijdag 28 november 2014 04:46 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dan heb je toch nog steeds het probleem dat je met je duim op de pagina drukt en per ongeluk omslaat?Oplossing zou zijn als je zou kunnen instellen dat je alleen kunt omslaan door te vegen.
Nee, want de bouwkwaliteit van de PRS-T serie is belabberd. Ze zijn er niet voor niets mee gestopt. En na 6 maanden met een apparaat wat willekeurig 1 tot 50 pagina's omslaat ben je wel een beetje klaar met de kwaliteitquote:Op donderdag 27 november 2014 22:04 schreef Erasmo het volgende:
Dan haal je toch een 3 ergens tweedehands?
hoeveel heb je betaald dan?quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Yep, gelukkig wel. Best aardige actie bij de MM enige tijd geleden.
Ikke 109quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
129 geloof ik, maar kan ook 119 geweest zijn.
Is eigenlijk peanuts. Je doet een keer die investering en daarna kan je onbeperkt gratis ebooks downenquote:
Die van mij raakt soms nog steeds het scherm hoor.quote:Op vrijdag 28 november 2014 06:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, want je zet je duim op het hoesje, niet op de reader.
Tot nu toe geen problemen met de 2 hier, vind de combinatie van touchscreen en knoppen goed gebalanceerd.quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, want de bouwkwaliteit van de PRS-T serie is belabberd. Ze zijn er niet voor niets mee gestopt. En na 6 maanden met een apparaat wat willekeurig 1 tot 50 pagina's omslaat ben je wel een beetje klaar met de kwaliteit
Oh ja, joh? Hè, toch!quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:37 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Die van mij raakt soms nog steeds het scherm hoor.
sarcastische toontje mag je weglaten. Ik wijs er alleen op dat je met swipen minder kans loopt dat je de pagina per ongeluk omslaat.quote:
Waarom wil je voor- én achternaam weten. Of überhaupt namen?quote:Op woensdag 3 december 2014 10:16 schreef jlajla het volgende:
Hallo allemaal, mijn bericht heeft misschien niet veel met het topic te maken, maar omdat jullie waarschijnlijk de Amazon Kindle Store gebruiken post ik het maar hier:
Voor een schoolopdracht voor user research moet ik een gebruikers onderzoek doen naar de Amazon Kindle Store.
Nu heb ik moeite om genoeg respondenten te vinden, ik moet er minstens 50 vinden namelijk.
Mijn vraag is aan de beste mensen of jullie even 10 minuten hebben voor een enquete? Het is bijna kerst dus misschien hebben jullie even tijd om een medemens te helpen :-)
Hier is de link:
http://www.sogosurvey.com/k/RQsRVSTPsTsPsPsP
Het is geen virus of oplichterij of iets dergelijks.
Bij voorbaat eeuwige dank! (laat me weten of ik iets voor jullie kan doen)
Jonas
Waarom niet anoniem?quote:Op woensdag 3 december 2014 10:16 schreef jlajla het volgende:
Bij voorbaat eeuwige dank! (laat me weten of ik iets voor jullie kan doen)
Laat even weten hoe ie bevaltquote:Op woensdag 3 december 2014 10:18 schreef Aurelius het volgende:
Bericht van amazon.de, Kindle Voyage wordt eerder geleverd. Waarschijnlijk volgende week al ergens
Wat zij zegt! Ben eigenlijk van plan om mijn huidige Kindle Paperwhite ervoor te verkopen. Maar ik heb 'm maar weer van MP gehaald omdat de reacties me niet aanstonden. Waren heel toevallig allemaal Engelssprekende mannen die allemaal op het station wilden afspreken. Riiight.quote:
Dat is toch nog beter dan Engelssprekende mannen die graag willen dat je 'm naar hun neefje in Afrika stuurt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:00 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat zij zegt! Ben eigenlijk van plan om mijn huidige Kindle Paperwhite ervoor te verkopen. Maar ik heb 'm maar weer van MP gehaald omdat de reacties me niet aanstonden. Waren heel toevallig allemaal Engelssprekende mannen die allemaal op het station wilden afspreken. Riiight.
Inderdaad niet nodig.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:20 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Waarom wil je voor- én achternaam weten. Of überhaupt namen?
Jouw topic?quote:Op maandag 8 december 2014 20:07 schreef SuperFood het volgende:
huiswerk aids. ga eens niet mijn topic ermee vervuilen
Exacte geboortedatum lijkt me niet relevant. Verder wel leuke vragen, niet te lange enquête en leuk dat je verschillende meetmethodes hebt gebruikt.quote:Op maandag 8 december 2014 19:59 schreef jlajla het volgende:
[..]
Inderdaad niet nodig.
Ik heb een anonieme gemaakt:
http://www.sogosurvey.com/k/RQsRVSTPsUsPsPsP
Bedankt!
Bah, vorig jaar een Aura HD gekregen, die liep na een paar dagen vast. Nu net een Aura gekocht, en vannacht liep deze ook vast.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:04 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik had een Kobo Aura HD, die beviel prima tot hij vastliep en zelfs niet reageerde op resetten. Teruggestuurd naar de webwinkel, niet meer te repareren. Ook niet meer leverbaar, dus nu mag (moet) ik kiezen: geld terug laten storten of iets anders uitzoeken. Nu hebben ze wel de Kobo Aura H2O, die ongeveer dezelfde specs heeft en waterdicht is. Dan zou ik 4 euro bij moeten betalen. Iemand daar ervaring mee? Of advies voor een ander alternatief?
Vreemd, ik gebruik dagelijks mijn Kobo Aura zonder problemen.quote:Op zondag 21 december 2014 14:09 schreef mootie het volgende:
[..]
Bah, vorig jaar een Aura HD gekregen, die liep na een paar dagen vast. Nu net een Aura gekocht, en vannacht liep deze ook vast.
Ik vind Kobo niet zo'n succes.
Het zal wel een gevalletje pech zijn. Ik deed ook niks raars, lag te lezen in bed en ineens was het over en uit.quote:Op zondag 21 december 2014 14:44 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Vreemd, ik gebruik dagelijks mijn Kobo Aura zonder problemen.
Dan zit er toch iets niet goed. Staat de nieuwste firmware erop geïnstalleerd? Anders even terug naar de winkel denk ik.quote:Op zondag 21 december 2014 14:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Het zal wel een gevalletje pech zijn. Ik deed ook niks raars, lag te lezen in bed en ineens was het over en uit.
op de computer zijn er wel appjes voor. geen idee of dat op e readers bestaat. audioboeken ftwquote:Op zondag 21 december 2014 14:52 schreef TheSatanSlayer het volgende:
met welke e reader kun je de tekst laten voorlezen voor jou; is daar niet een appje voor ofzo? dat je gewoon je headphone erin kunt steken en ook mee kunt lezen .. iets anders dan een luisterboek
jup. maar te beperkt. niet alle boeken zijn beschikbaar in audioboek vorm. daarom moet er een app ontwikkeld worden die tekst gewoon voor kan lezen op een ereader. dat maakt t lezen een stuk aangenamer én sneller, voor de meesten..quote:Op zondag 21 december 2014 15:04 schreef SuperFood het volgende:
[..]
op de computer zijn er wel appjes voor. geen idee of dat op e readers bestaat. audioboeken ftw
op de mac zit standaard functionaliteit hiervoor (weet niet of ie ook nederlands kan) maar dat haalt het nog lang niet bij audioboeken.quote:Op zondag 21 december 2014 15:19 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
jup. maar te beperkt. niet alle boeken zijn beschikbaar in audioboek vorm. daarom moet er een app ontwikkeld worden die tekst gewoon voor kan lezen op een ereader. dat maakt t lezen een stuk aangenamer én sneller, voor de meesten..
De Kindle Touch kan dat, maar ik heb het nog nooit gebruikt, dus ik kan weinig over de kwaliteit zeggen.quote:Op zondag 21 december 2014 14:52 schreef TheSatanSlayer het volgende:
met welke e reader kun je de tekst laten voorlezen voor jou; is daar niet een appje voor ofzo? dat je gewoon je headphone erin kunt steken en ook mee kunt lezen .. iets anders dan een luisterboek
Idem voor mijn Miniquote:Op zondag 21 december 2014 14:44 schreef ShevaJB het volgende:
Vreemd, ik gebruik dagelijks mijn Kobo Aura zonder problemen.
Hier zo nu en dan een kleine vastloper op de Kobo Aura HD. Vaak een kwestie van even opnieuw opstarten of opladen.quote:
Tnx, ik ga het proberen...quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:30 schreef Fixers het volgende:
Calibre is een stuk handiger dan die Kobo software.
Enige nadeel is dat Calibre bij zo ongeveer iedere keer dat ik het gebruik een update heeft en Calibre dan een gewone installatie wizard doet. Beetje first world problems, dat wel.
legaal via de biebquote:Op zondag 28 december 2014 00:22 schreef heywoodu het volgende:
Omdat ik geen FAQ of iets dergelijks zie staan vraag ik het maar gewoon: Welke site(s) gebruiken jullie het meest om gratis boeken (het liefst romans) te downloaden? Waarbij ik er even van uit ga dat gratis romans downloaden op een legale manier mogelijk is
Ik heb hier zelf echt totaal geen verstand van en met Google kwam ik vreemd genoeg niet heel ver. Het gaat met name om Engelstalige boeken in PDF of Epub-formaat.
De tips die eerder waren genoemd, heb ik weggehaald, omdat daar vooral downloads uit een niet zo heel legale bron stonden.quote:Op zondag 28 december 2014 00:22 schreef heywoodu het volgende:
Omdat ik geen FAQ of iets dergelijks zie staan vraag ik het maar gewoon: Welke site(s) gebruiken jullie het meest om gratis boeken (het liefst romans) te downloaden? Waarbij ik er even van uit ga dat gratis romans downloaden op een legale manier mogelijk is
Ik heb hier zelf echt totaal geen verstand van en met Google kwam ik vreemd genoeg niet heel ver. Het gaat met name om Engelstalige boeken in PDF of Epub-formaat.
Gelukkig had ik die posts al gezien dan want het werkte perfect (had er niet eens bij nagedacht of dat wel 100% legaal was)quote:Op zondag 28 december 2014 10:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
De tips die eerder waren genoemd, heb ik weggehaald, omdat daar vooral downloads uit een niet zo heel legale bron stonden.
Ik meen me overigens te herinneren dat er ook een website met een legaal aanbod van ebookdownloads is, omdat de auteursrechten op de aangeboden boeken verlopen is. Het gaat dan dus om titels van minimaal 70 jaar oud.
Dat lenen bij de bieb gaat gewoon via deze site: https://www.bibliotheek.nl/ebooksquote:Op zondag 28 december 2014 10:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gelukkig had ik die posts al gezien dan want het werkte perfect (had er niet eens bij nagedacht of dat wel 100% legaal was)
Ondanks de goedbedoelde tip heb ik niet veel aan titels van minimaal 70 jaar oud, en via de bieb kan ik hier nog wel proberen (hoewel ik betwijfel of e-books hier niet gezien worden als afkomstig van de duivel of iets dergelijks, lang leve de bible belt).
In elk geval bedankt voor de vele antwoorden, ik heb het lijstje met gewenste boeken inmiddels al bijna compleet zelfs
Zelfs in het Engels zie ik. Die gaat dus even in de bookmakersquote:Op zondag 28 december 2014 10:33 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat lenen bij de bieb gaat gewoon via deze site: https://www.bibliotheek.nl/ebooks
Let er wel op dat lang niet alle titels beschikbaar zijn om te downloaden naar een e-reader. Een groot deel kan alleen via de app of online gelezen worden.quote:Op zondag 28 december 2014 10:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelfs in het Engels zie ik. Die gaat dus even in de bookmakers
Niemand?quote:Op maandag 5 januari 2015 23:17 schreef Verbal het volgende:
Okee, ik denk dat ik ook maar eens aan de e-reader ga, Als ik zo mijn wensenlijst kwa boeken bekijk en daar een rekensom op loslaat, is dat mettertijd toch voordeliger.
Ik ga eigenlijk alleen maar Engelstalige boeken lezen.
Wat raden jullie aan: Kobo of Kindle? Zelf neig ik licht naar Kindle, ook vanwege de Amazon-link ivm Engelstalig.
Is die Voyage dan echt het dubbele waard van de Paperwhite?
V.
Denk dat je met zowel Kobo als Kindle een prima aankoop in handen hebt.quote:
Ik heb zelf een Kindle Voyage en die bevalt erg goed. Ik kom zelf van een tweede generatie Kindle af, en ben maar meteen voor het topmodel gegaan.quote:
me too!quote:Op woensdag 7 januari 2015 08:11 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb een Kobo Aura, bevalt prima. En ik kan er ook Amazon-content op zetten, met behulp van Calibre.
quote:
Ja ik inmiddels. Ik ben er tevreden over. Ik download de boeken op mijn laptop en zet ze daarna op mijn e-reader. Geen centje pijn. Maar mijn buurvrouw had wel moeite van het downloaden van de boeken op de iPad en de klantenservice kon haar niet helpen, dat vond ik slecht. Gelukkig ben ik een iPad-ninja.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:43 schreef Aether het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Elly's Choice?
Wij hebben zelf een aantal e-readers in huis, waaronder een paar kobo's en een heel oude sony en de bijna antieke bebook neo. Die Neo doet het nog wel, maar ik ben zelf de Kobo Aura hd gewend, en dan is de Neo wel erg traag hoor. Bijvoorbeeld met de blz omslaan. Maar op de 1 of andere manier wen je daaraan. Als je geconcentreerd leest en je bent met de laatste regels op een pagina bezig, dan weet je op een gegeven moment precies wanneer je moet klikken op de knop voor blz. omslaan. En dan lees je dus vloeiend door. De Neo heeft dus een touchscreen dat niet reageert op vingers, maar alleen met stylus. Maar je kunt ook omslaan met een druk op een knop. Op zich een best ding, maar inmiddels wel echt een beetje verouderd. Ook qua batterijduur zijn de nieuwere modellen echt flink verbeterd tov deze vorige generaties.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:49 schreef JoelBaka het volgende:
Ik zit momenteel flink info op te zoeken over ereaders, mijn verjaardag komt eraan en het lijkt me een heerlijk cadeau! Een tijdje terug liet ik het idee varen omdat ze vrij duur waren. (En al je verjaardagsgeld bijeen schrapen voor 1 cadeau is niet zo leuk) Maar nu zag ik bij bol ineens de Kobo Touch Refurbished voor maar ¤50,- langskomen en dat leek me wel een mooie deal.
Nou heb ik ook nog even zitten zoeken op marktplaats in die prijsklasse en daar ook het een en ander gevonden, dus ik kom hier even om advies vragenIk heb uiteraard al reviews en filmpjes ed bekeken, maar wie weet heeft hier nog iemand wat te zeggen.
Dit zijn de modellen die ik ben tegen gekomen:
- Kobo Touch. (Refurbished bij bol, dus 'nieuw') Goed merk en best mooi.
- BeBook Neo. Stylus en niet zo comfortabel denk ik?
- BeBook Pure. (Nieuw mp) Ziet er mooi uit. Handige knoppen denk ik.
- Pocketbook Basic 2. (Nieuw mp) Uiterlijk spreekt me erg aan, wisselvallige recensies.
- BeBook Club S. Veel knopjes (onhandig), niet zo mooi.
- Pocketbook Pro 612. Ziet er mooi uit. Stylus. Omsla knopjes zijkant. Comfortabel?
Zien jullie er een tussen zitten die echt top of echt ruk is? Alvast bedankt
Heel erg bedankt voor je reactie!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:08 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Wij hebben zelf een aantal e-readers in huis, waaronder een paar kobo's en een heel oude sony en de bijna antieke bebook neo. Die Neo doet het nog wel, maar ik ben zelf de Kobo Aura hd gewend, en dan is de Neo wel erg traag hoor. Bijvoorbeeld met de blz omslaan. Maar op de 1 of andere manier wen je daaraan. Als je geconcentreerd leest en je bent met de laatste regels op een pagina bezig, dan weet je op een gegeven moment precies wanneer je moet klikken op de knop voor blz. omslaan. En dan lees je dus vloeiend door. De Neo heeft dus een touchscreen dat niet reageert op vingers, maar alleen met stylus. Maar je kunt ook omslaan met een druk op een knop. Op zich een best ding, maar inmiddels wel echt een beetje verouderd. Ook qua batterijduur zijn de nieuwere modellen echt flink verbeterd tov deze vorige generaties.
De Kobo Glo heeft ook een scherper scherm. En is sneller met bijvoorbeeld het openen van een nieuw boek.
De bebook pure heeft ook niet echt geweldige specs volgens mij, maar die ken ik zelf niet. Zelfde geldt voor de bebook club en de beide Pocketbooks.
Ik denk dat ik de kobo touch zou kiezen uit bovengenoemde, maar liever nog zou ik wachten op een goede aanbieding van een Kobo Glo. Of een kindle paperwhite, die zijn er ook al voor 100 euro. Betere batterijduur, beter scherm, grotere capaciteit in vrije diskruimte, frontlight (vind ik echt geweldig, gebruik ik heel vaak), dat vind ik grote voordelen van de nieuwere modellen.
Heb alleen ervaring met bebook pure. Is heel basic en heb een paar keer gehad dat ie vastliep als ik via 'ga naar bladzijde' in 1 keer naar het einde van een boek wilde (maar dat kan ook liggen aan epub files die niet 100% origineel zijn). Laatste tijd zoekfunctie niet meer gebruikt, hij onthoudt toch waar je bent gebleven, en dus ook geen vastlopers meer gehad. Touchscreen mis ik niet echt: 'vegen' om bladzijde om te slaan lijkt me niet sneller dan ff knop indrukken. Alleen het vierkante navigatie-knopje is een beetje smal, dus dat is ff wennen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:49 schreef JoelBaka het volgende:
Ik zit momenteel flink info op te zoeken over ereaders, mijn verjaardag komt eraan en het lijkt me een heerlijk cadeau! Een tijdje terug liet ik het idee varen omdat ze vrij duur waren. (En al je verjaardagsgeld bijeen schrapen voor 1 cadeau is niet zo leuk) Maar nu zag ik bij bol ineens de Kobo Touch Refurbished voor maar ¤50,- langskomen en dat leek me wel een mooie deal.
Nou heb ik ook nog even zitten zoeken op marktplaats in die prijsklasse en daar ook het een en ander gevonden, dus ik kom hier even om advies vragenIk heb uiteraard al reviews en filmpjes ed bekeken, maar wie weet heeft hier nog iemand wat te zeggen.
- BeBook Pure. (Nieuw mp) Ziet er mooi uit. Handige knoppen.
- Pocketbook Basic 2. (Nieuw mp) Uiterlijk spreekt me erg aan, wisselvallige recensies.
- Pocketbook Pro 612. Ziet er mooi uit. Stylus. Omsla knopjes zijkant. Comfortabel?
- Sony PRS-T2 Klassiek uiterlijk. Je kan notities maken.
Ja, het klopt dat de Kindle Paperwhite geen epub ondersteunt. Als je gebruik maakt van het programma Calibre dan maakt dat weinig uit, bij het kopieren naar een kindle wordt het epubje automatisch geconverteerd naar een .mobiquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:39 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor je reactie!Daar heb ik veel aan! De Kobo Touch blijft me ook wel het meest aanspreken, toch wel het meest functioneel en gewoon bij bol kopen met 2 jaar garantie is ook wel prettig.
Ik heb nog even op marktplaats gesnuffeld en de Kobo Glo is inderdaad wel echt een stap hoger qua prijs. De Kindle Paperwhite zie ik tussen de ¤70 en de ¤85 staan dus dat is misschien nog wel het overwegen waard. Ik ga even flink snuffelen om te kijken of ik hem de prijs waard vind. Het wordt immers wel mijn eerste ereader dus vooral voor het uitproberen, mocht het echt bevallen dan kan ik altijd over een jaartje of twee de een verkopen en een duurdere aanschaffen! Nogmaals bedankt!
Edit: Klopt het dat de Kindle Paperwhite geen epub ondersteunt?
Sony laten vallen, gaan vaak stuk (knopjes) en Sony produceert ook geen e-readers meer.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:49 schreef JoelBaka het volgende:
- BeBook Pure. (Nieuw mp) Ziet er mooi uit. Handige knoppen.
- Sony PRS-T2 Klassiek uiterlijk. Je kan notities maken.
Nee, e-readers voelen zich dan eenzaam en nutteloos. Ze zullen ziek worden en de letters niet goed meer weergeven.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:23 schreef Bleie het volgende:
Zijn er eigenlijk ook e-readers die ertegen kunnen om maar weinig gebruikt te worden? Ik lees eigenlijk alleen in de zomervakantie, maar dan wel meteen 5-6 boeken, dus op papier is dat nogal gesjouw. Maar de rest van het jaar ligt het ding dus (vrijwel) ongebruikt in de kast.
Die van mij kan er niet tegen. Wordt ie knorrig van, loopt rood aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:23 schreef Bleie het volgende:
Zijn er eigenlijk ook e-readers die ertegen kunnen om maar weinig gebruikt te worden? Ik lees eigenlijk alleen in de zomervakantie, maar dan wel meteen 5-6 boeken, dus op papier is dat nogal gesjouw. Maar de rest van het jaar ligt het ding dus (vrijwel) ongebruikt in de kast.
Die van mij ligt na een week al te huilen in de la. Klinkt hartverscheurend, hoor.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Die van mij kan er niet tegen. Wordt ie knorrig van, loopt rood aan.
Ik heb Kindle dus ik zou voor de Kindle gaanquote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:06 schreef skit het volgende:
Zit toch heel erg te twijfelen om een kindle paperwhite te nemen, ben een totale noob op e-rader gebied.
Of zouden jullie toch voor een andere gaan
Ik heb die ook en hij bevalt prima!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:06 schreef skit het volgende:
Zit toch heel erg te twijfelen om een kindle paperwhite te nemen, ben een totale noob op e-rader gebied.
Of zouden jullie toch voor een andere gaan
calibre kan het bestandje makkelijk converterenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik probeerde vanmiddag trouwens een .epub bestand naar m'n kindle-adres te mailen zodat hij automatisch op m'n Kindle verschijnt, maar de mail kwam terug met een foutmelding van Amazon:
"The Kindle Personal Document Service can convert and deliver the following types of documents:
Microsoft Word (.doc, .docx)
Rich Text Format (.rtf)
HTML (.htm, .html)
Text (.txt) documents
Archived documents (zip , x-zip) and compressed archived documents
Mobi book
Images that are of type JPEGs (.jpg), GIFs (.gif), Bitmaps (.bmp), and PNG images (.png).
Adobe PDF (.pdf) documents are delivered without conversion to Kindle DX, Second Generation and Latest Generation Kindles.
Adobe PDF (.pdf) can be converted to Kindle format and delivered on an experimental basis.
If the document that failed belonged to one of the above document types, please ensure the document is not password protected or encrypted. Note that the Latest Generation Kindles support password protected PDFs.
Helpful tips for personal document attachments:
The file size of each attached personal document should be less than 50MB (before compression in a ZIP file)
The email submitted should not contain more than 25 attached personal documents"
Het was gewoon één epubje
Ja maar ik ben te lui om de Kindle aan de pc te hangenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:33 schreef Chrizs het volgende:
[..]
calibre kan het bestandje makkelijk converteren
Nee, op de pc. Ik zal eens minder lui zijn en hem via de kabel erop zettenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:57 schreef Aventura het volgende:
Staat de epub op je telefoon? Zet 'm dan om met de app The file converter. Hier een tevreden gebruikster
Ja dat programma heb ik al lang. Maar het mooie aan de kindle is dat je bestanden naar jezelf kunt mailen en dat ze dan automatisch worden omgezet. Ik had een bestand via de mail gekregen en heb hem via de iPad doorgestuurd naar m'n kindle omdat ik te lui ben om de pc op te starten en de kindle eraan te hangen. iBooks opent hem namelijk wel gewoon.quote:Op zondag 1 februari 2015 06:30 schreef Aventura het volgende:
Zet dan calibre op je pc, dat kun je zo instellen dat je met 1 klik je epub omzet én draadloos naar je kindle stuurt. Echt, dat duurt een paar seconden. Iedereen met een ereader zou het moeten gebruiken. Het is een must voor het beheren van je boeken én je ereader.
Maar dat is technisch gezien nodig, want dat doet Kindle al zelf als je iets naar je Kindle adres stuurtquote:Op zondag 1 februari 2015 10:02 schreef Aventura het volgende:
Oke maar je leest er nu overheen dat je je kindle niet aan je pc hoeft te hangen; ook met Calibre verstuur je draadloos. En indien te lui ok de pc te starten; met de door mij genoemde app zet je de epub op je iPad zo vanuit je mail om naar mobi om 'm daarna naar je kindle te mailen.
fijn!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jeej ik heb ook eindelijk een e-reader. De icarus illumina e653. De eerste had een vreemde bug als ik hem in slaapstand zette wilde hij daar niet meer uit. Gisteren even langs de fabrikant geweest die zitten hier in Eindhoven dus dat is handig. En nadat ze hem daar nagekeken hebben een andere meegekregen. Lucky me het betreft een limited edition. (Dubbele opslag ruimte, in hoeverre je dat nodig hebt met e-books :p ) maar het idee is leuk. Vriendelijke mensen en fijne serviceEn deze doet het helemaal goed en leest heel prettig.
Iemand nog een idee voor een leuke handige app?
Ik heb een Android tablet. Ik gebruik A Comic Viewer, en dat werkt best aardig, maar het is niet altijd even stabiel.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:08 schreef W00fer het volgende:
Hoe lezen jullie eigenlijk .CBR of .CBZ bestanden (Stripboeken) op je tablet?
ComiCat, de beste die ik ooit gebruikt heb.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:11 schreef freako het volgende:
[..]
Ik heb een Android tablet. Ik gebruik A Comic Viewer, en dat werkt best aardig, maar het is niet altijd even stabiel.
ik heb deze voor mijn icarus, fijn ook met standaard erin.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zoek ook nog een leuke sleeve voor mijn e reader. Iemand een idee? Kan met Google niet echt iets vinden.
aly, zonde.quote:
Ze zullen dit altijd bij de gebruiker leggen; de inktplaat onder het glas is beschadigd en dat kan blijkbaar alleen door de gebruiker gebeuren... tenminste, wat ik op het internet lees.quote:
daarom altijd kopen bij beetje goeie reseller, twee keer per ongeluk op het scherm van mn kobo aura hd gaan zitten. Twee keer zonder vragen direct om kunnen ruilen voor een nieuwe. Dat was dat tientje extra echt wel waard.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:20 schreef Zith het volgende:
[..]
Ze zullen dit altijd bij de gebruiker leggen; de inktplaat onder het glas is beschadigd en dat kan blijkbaar alleen door de gebruiker gebeuren... tenminste, wat ik op het internet lees.
Vertel! Ik zag een advertentie ervan in de Volkskrant van afgelopen zaterdag. Is diequote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:51 schreef Awesome_ het volgende:
Tolino vision 2, wat een geweldig apparaat.
Geen ervaring met de kindle. Wel met de aura HD en mijn voorkeur gaat naar de Tolino. Sneller, gebruiksvriendelijker etc. Kobo lag iets lekkerder in de hand, maar kwestie van wennen. Tolino voelt wel degelijker.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:12 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Vertel! Ik zag een advertentie ervan in de Volkskrant van afgelopen zaterdag. Is die
Tolino beter dan Kindle Paperwhite? Beter dan Kobo Aura HD? Wat vind je er goed aan? Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de Tolino?
Ik heb eigenlijk nog een vierde e-reader nodig voor op vakantie, dan hoop ik nl. dat de kinderen zichzelf entertainen.![]()
Succes met je Amazon Backdoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Mij Kindle paperwhite is vandaag binnengekomen. Is beter dan mijn oude kindle
Er zit een backdoor in de Amazon Kindles waarmee op afstand boeken verwijderd kunnen worden. Dat is gebeurd bij eigenaren van 1984 (hoe ironisch):quote:
Daarom niet je kindle registerenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er zit een backdoor in de Amazon Kindles waarmee op afstand boeken verwijderd kunnen worden. Dat is gebeurd bij eigenaren van 1984 (hoe ironisch):
http://www.nytimes.com/20(...)panies/18amazon.html
Dat is sowieso een goed idee.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:29 schreef µ het volgende:
[..]
Daarom niet je kindle registeren.
Mijne staat op naam van aaaa@aaaaa.aaa
Als je je nooit aan wifi aanmeldt kan er weinig mis lijkt mijquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is sowieso een goed idee.
Uit principe vermijd ik Amazon wel als het kan. Nu moet trouwens wel gezegd worden dat Kobo ook niet braaf is. Google Analytics draait bij Kobo op de achtergrond, maar is gelukkig wel uit te schakelen.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:43 schreef µ het volgende:
[..]
Als je je nooit aan wifi aanmeldt kan er weinig mis lijkt mij.
Ik heb alleen maar legale ebooks, ik doe niet aan illigaal downloaden.quote:
Met edities die in de Kindle store waren gezet door personen die de rechten daar niet op hadden, wel even het complete verhaal vertellen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er zit een backdoor in de Amazon Kindles waarmee op afstand boeken verwijderd kunnen worden. Dat is gebeurd bij eigenaren van 1984 (hoe ironisch):
ik hebmijn kindle al minstens zes jaar, en dat heb ik nog nooit meegemaakt, dus dat valt allemaal reuze mee.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kindle geeft ook door wat je leest, hoe snel je leest en welke woorden je opzoekt. En verwijdert boeken als amazon dat wil. Dusja, zelf maar weten of je dat fijn vindtquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:17 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
ik hebmijn kindle al minstens zes jaar, en dat heb ik nog nooit meegemaakt, dus dat valt allemaal reuze mee.
maakik me ook totaal niet druk om eigenlijk. Die hebben we wat beters te doen dan bij te houden wat voor rommel ik wanneer lees.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:21 schreef µ het volgende:
[..]
Je kindle geeft ook door wat je leest, hoe snel je leest en welke woorden je opzoekt. En verwijdert boeken als amazon dat wil. Dusja, zelf maar weten of je dat fijn vindt.
Neenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:21 schreef µ het volgende:
[..]
Je kindle geeft ook door wat je leest, hoe snel je leest en welke woorden je opzoekt. En verwijdert boeken als amazon dat wil. Dusja, zelf maar weten of je dat fijn vindt.
Als de boekwinkel langskomt en mijn boek van mijn boekenplank terugpakt, inclusief mijn notities, dan vind ik dat ook niet echt een goed ideequote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neen
Amazon verwijderd boeken als de auteursrechthebbende dat vraagt illigaal verkochte boeken te verwijderen.
Je moet niet amazon verwijten dat zij correct handelen mbt auteursrechten. Auteursrecht is hun core buisness
Wel als je niet de rechten hebt om dat boek te gebruikenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef µ het volgende:
[..]
Als de boekwinkel langskomt en mijn boek van mijn boekenplank terugpakt, inclusief mijn notities, dan vind ik dat ook niet echt een goed idee.
Als jij het gratis hebt meegenomen van de boekenwinkel kunnen ze best eens gelijk hebbenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef µ het volgende:
[..]
Als de boekwinkel langskomt en mijn boek van mijn boekenplank terugpakt, inclusief mijn notities, dan vind ik dat ook niet echt een goed idee.
Je boekwinkel/amazon maakt slechte afspraken en daar moet je als consument voor boeten? Laat mij niet lachen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wel als je niet de rechten hebt om dat boek te gebruiken
Dat is het probleem nietquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Als jij het gratis hebt meegenomen van de boekenwinkel kunnen ze best eens gelijk hebben
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef µ het volgende:
[..]
Je boekwinkel/amazon maakt slechte afspraken en daar moet je als consument voor boeten? Laat mij niet lachen.
Kom maar weer terug als je snapt waar je het over hebtquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef µ het volgende:
[..]
Je boekwinkel/amazon maakt slechte afspraken en daar moet je als consument voor boeten? Laat mij niet lachen.
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom maar weer terug als je snapt waar je het over hebt
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom maar weer terug als je snapt waar je het over hebt
Welke heb je gekocht?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:07 schreef tweemeter het volgende:
Ik heb vandaag een e-book gekocht(En de DRM er van afgestript
)
Ik heb er de afgelopen weken minstens 5 gekochtquote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:07 schreef tweemeter het volgende:
Ik heb vandaag een e-book gekocht(En de DRM er van afgestript
)
Mag ik vragen waar jullie de ebooks kopen?quote:Op woensdag 1 april 2015 09:56 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik heb er de afgelopen weken minstens 5 gekochtmaar de DRM strip ik altijd, want ik vind DRM belachelijk.
Bol.com, meestal. En recent ook bij Kobo, dat was echt makkelijk met importeren op m'n eReader.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar jullie de ebooks kopen?
Bij Bol is mn boek al eens verdwenen na de aankoop
dat wil ik thuis ook eens gaan proberen, nu met mn Kobo. maar dat kan alleen met creditcard toch?quote:Op woensdag 1 april 2015 10:40 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Bol.com, meestal. En recent ook bij Kobo, dat was echt makkelijk met importeren op m'n eReader.
Met iDeal betaaldquote:Op woensdag 1 april 2015 10:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat wil ik thuis ook eens gaan proberen, nu met mn Kobo. maar dat kan alleen met creditcard toch?
das goed om te weten!quote:
En dan willen de mensen boven je geen Kindle om die redenquote:Op woensdag 1 april 2015 10:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar jullie de ebooks kopen?
Bij Bol is mn boek al eens verdwenen na de aankoop
quote:Op woensdag 1 april 2015 11:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En dan willen de mensen boven je geen Kindle om die reden
When we were notified of this by the rights holder, we removed the illegal copies from our systems and from customers’ devices, and refunded customers,”quote:
Ah, we zijn het eens.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
When we were notified of this by the rights holder, we removed the illegal copies from our systems and from customers’ devices, and refunded customers,”
Vertel, hoe waren consumenten de dupe?quote:
Je leest een boek, maakt notities en amazon verwijdert je boek en de notities die je hebt gemaakt. Het boek verwijderen zouden ze niet moeten doen (je hebt het gekocht) en de notities al helemaal niet (dat is van jezelf, vind ik).quote:Op woensdag 1 april 2015 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, hoe waren consumenten de dupe?
En hoe heeft Amazon hier niet correct gehandeld?
Je maakt een vergelijking, schopt hem kreupel en je gaat lopen janken dat ie slecht looptquote:Op woensdag 1 april 2015 11:53 schreef µ het volgende:
[..]
Je leest een boek, maakt notities en amazon verwijdert je boek en de notities die je hebt gemaakt. Het boek verwijderen zouden ze niet moeten doen (je hebt het gekocht) en de notities al helemaal niet (dat is van jezelf, vind ik).
Nadat je een boek hebt gekocht moet het gewoon van jou zijn. Je komt er op een legale manier aan, je betaalt netjes, dan moet je als consument er op kunnen vertrouwen dat je jouw boek (en de notities die je maakt) veilig zijn en gewoon bereikbaar blijven.
Als amazon een verkeerde deal heeft gemaakt, of op een andere manier niet goed aan het boek gekomen is, dan is dat het probleem van amazon, niet van de consument. Amazon moet dan de boete/rechten betalen aan de rechtmatige eigenaar, pech voor amazon, hadden zij maar beter op moeten letten.
Goed inhoudelijk argument, je voegt veel toe aan de discussie op deze manierquote:Op woensdag 1 april 2015 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je maakt een vergelijking, schopt hem kreupel en je gaat lopen janken dat ie slecht loopt
jouw gejammer over amazon voegt niets toe, je vergelijkingen lopen mank.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:19 schreef µ het volgende:
[..]
Goed inhoudelijk argument, je voegt veel toe aan de discussie op deze manier.
Dit is geen manier van discussieren: "je voegt niets toe", "je vergelijkingen lopen mank", "je vergelijking is kreupel". Argumenteer dan waarom, maar zo kan ik je niet serieus nemenquote:Op woensdag 1 april 2015 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jouw gejammer over amazon voegt niets toe, je vergelijkingen lopen mank.
Dan heb je niet goed gelezen:quote:
Vanuit het oogpunt van de klant was dit dus een 100% legale transactie.quote:An Amazon spokesman, Drew Herdener, said in an e-mail message that the books were added to the Kindle store by a company that did not have rights to them, using a self-service function. “When we were notified of this by the rights holder, we removed the illegal copies from our systems and from customers’ devices, and refunded customers,” he said.
bron
Jup, en is gewoon on-topic. Terecht dat consumenten een beetje alert worden gemaakt op dit soort praktijken.quote:
t is een discussie die al vaker gevoerd is. en jullie zien het beide vanuit je eigen beleefwereld en dat welles nietes spelletje daar word geen consument meer over geinformeerd.quote:
Nee, in principe is het helingquote:Op woensdag 1 april 2015 12:53 schreef µ het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gelezen:
[..]
Vanuit het oogpunt van de klant was dit dus een 100% legale transactie.
Ja, amazon verkoopt gestolen spul, dat ontken ik ook niet en daar moet amazon de boete voor betalen vind ik.quote:
Nee, een derde aanbieder verkoopt het via amazon. Amazon verwijderd de werken en stelt slachtoffers schadeloosquote:Op woensdag 1 april 2015 14:03 schreef µ het volgende:
[..]
Ja, amazon verkoopt gestolen spul, dat ontken ik ook niet en daar moet amazon de boete voor betalen vind ik.
Als consument had je niet kunnen weten dat het gestolen was, je hebt gewoon de normale prijs betaald.
dit valt toch onder hetzelfde als dat andere bedrijven via Bol.com verkopenquote:Op woensdag 1 april 2015 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een derde aanbieder verkoopt het via amazon. Amazon verwijderd de werken en stelt slachtoffers schadeloos
Je snapt echt niet hoe het werkt
Geen idee, zou zomaar kunnenquote:Op woensdag 1 april 2015 14:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
dit valt toch onder hetzelfde als dat andere bedrijven via Bol.com verkopen
Waarschijnlijk niet, ik kan geen Nederlandse E-Books kopen bij amazon.nlquote:Op zaterdag 4 april 2015 15:43 schreef Chrizs het volgende:
Amazon heeft nu een eigen NL winkel waar ze alleen maar ebooks verkopen (op het moment)
Je kan ook je overzetten naar een Nederlands account maar ik wacht er nog even mee, weet niet of je dan nog op de amerikaanse boeken kan kopen
Als het goed is kun je hem weer op de Amerikaanse zetten maar ik durf het zelf nog niet aanquote:Op zaterdag 4 april 2015 15:43 schreef Chrizs het volgende:
Amazon heeft nu een eigen NL winkel waar ze alleen maar ebooks verkopen (op het moment)
Je kan ook je overzetten naar een Nederlands account maar ik wacht er nog even mee, weet niet of je dan nog op de amerikaanse boeken kan kopen
Ik heb de Nederlandse een tijdje geprobeerd, aanbod is minimaal maar je kan gelukkig een groot deel van de Engelse boeken kopen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 17:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als het goed is kun je hem weer op de Amerikaanse zetten maar ik durf het zelf nog niet aan
Misschien een turk die ook telefoonschermen vervangt?quote:Op donderdag 30 april 2015 12:49 schreef Pindasoepje het volgende:
wie kan mij helpen,
ik heb vorig jaar met moederdag een kobo aura gekregen, ik had al een kobo touch en een kobo mini. De laatste 2 gingen altijd mee naar buiten. De kobo aura is nooit buiten geweest en heeft altijd op mijn nachtkastje gelegen. Nu ineens is het scherm gebarsten (van binnen) en geeft kobo aan dat ik dat zelf heb gedaan (wat niet zo is) maar waar kan ik dit laten maken? Kobo geeft aan dat zij dit kunnen doen voor 150 euro (dat ding was 98 euro toen mijn zoon hem voor mij uitzocht) dus dat is zonde van het geld.
Heeft Kobo of de winkel waar de reader is gekocht nog een specifieke garantietermijn gegeven bij de aankoop? Stel dat zij zeggen dat je een jaar garantie hebt, dan moeten zij binnen dat jaar zorgdragen voor kosteloze vervanging of herstel, tenzij zij kunnen aantonen dat er geen sprake is van een gebrek en dat de barst in de e-reader dus niet door een productfout is ontstaan. Daar zou ik dan toch wel wat schriftelijk bewijs voor vragen.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:49 schreef Pindasoepje het volgende:
wie kan mij helpen,
ik heb vorig jaar met moederdag een kobo aura gekregen, ik had al een kobo touch en een kobo mini. De laatste 2 gingen altijd mee naar buiten. De kobo aura is nooit buiten geweest en heeft altijd op mijn nachtkastje gelegen. Nu ineens is het scherm gebarsten (van binnen) en geeft kobo aan dat ik dat zelf heb gedaan (wat niet zo is) maar waar kan ik dit laten maken? Kobo geeft aan dat zij dit kunnen doen voor 150 euro (dat ding was 98 euro toen mijn zoon hem voor mij uitzocht) dus dat is zonde van het geld.
dan moet je bij de verkoper je consumentenrecht proberen te claimenquote:Op donderdag 30 april 2015 13:03 schreef Pindasoepje het volgende:
we hebben hem bij foto klein gehaald, zij geven aan dat als kobo aangeeft dat het door de gebruiker komt dat zij niks kunnen doen. Omdat zij ook een analyse laten doen bij kobo.
Kobo geeft aan dat bij verticale strepen de fout bij de gebruiker ligt.
De barst zit overigens echt binnen in het scherm, niet aan de buitenkant. Mijn kobo touch en mini zijn wel eens gevallen en die dingen hebben niks..
Is er geen andere winkel in de buurt die dit type e-reader verkoopt? Dan zou ik daar eens binnenstappen en vragen wat zij ervan vinden.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:03 schreef Pindasoepje het volgende:
we hebben hem bij foto klein gehaald, zij geven aan dat als kobo aangeeft dat het door de gebruiker komt dat zij niks kunnen doen. Omdat zij ook een analyse laten doen bij kobo.
Kobo geeft aan dat bij verticale strepen de fout bij de gebruiker ligt.
De barst zit overigens echt binnen in het scherm, niet aan de buitenkant. Mijn kobo touch en mini zijn wel eens gevallen en die dingen hebben niks..
Calibre?quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:03 schreef vaduz het volgende:
Heeft iemand hier een beetje een chique oplossing om pdfjes met veel grafische informatie te converteren?
Calibre is leuk om fb2 naar epub te converteren (geen idee, waarom je dat overigens zou willen, gezien fatsoenlijke apparaten beide formaten ondersteunen), maar met ingewikkelde documenten behoorlijk begger.quote:
http://pdf2doc.com/quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:03 schreef vaduz het volgende:
Heeft iemand hier een beetje een chique oplossing om pdfjes met veel grafische informatie te converteren?
Het scheelt in grootte en laadtijd.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:48 schreef vaduz het volgende:
[..]
Word documenten bieden geen enkel voordeel t.o.v. pdf op een e-reader?
Het gaat erom dat het goed (uberhaupt) leesbaar is op een 6" scherm. Ik kan het ook gelijk naar plaintext converteren, maar dat heeft natuurijk weinig zin voor documenten die primair uit grafische informatie bestaan.quote:
quote:Als Tom's Clubcollectie van legale e-books op 1 juni ruim 8000 exemplaren bevat, komen deze op de site te koop voor een vaste lage ledenprijs van slechts ¤ 1,75. Hiervan gaat ¤ 0,50 naar de auteur.
Mij werd de huidige kobo afgeraden omdat ze troubles met een chip hebben en er daarom heel veel terug naar de fabrikant moeten met bevroren schermenquote:Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef Roland_Deschain het volgende:
Ik zit er aan te denken om een Kobo Aura te kopen. Weet iemand of deze een beetje goed is in combinatie met pdf-bestanden en strips?
Door wie werd het je afgeraden dan? Ik kan online zo niets vinden over problemen met een chip?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mij werd de huidige kobo afgeraden omdat ze troubles met een chip hebben en er daarom heel veel terug naar de fabrikant moeten met bevroren schermen
Verder geen idee maar dacht zeg het even
Hoorde het bij foto klein en heb het toen nog nagevraagd hier bij de expert wat hun daar van wisten. En die hadden er idd ook al veel terug gehad. Google maar eens op bevroren schermen enzo. Us dus schijnbaar sinds kobo een chip veranderd heft. Anyhow je hoeft er natuurlijk niks mee te doen dacht zeg het maar. Wad voor mij een reden een andere te kopen. Vond het wel jammer want die kobo stond eerst juist heel goed bekend.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:18 schreef Roland_Deschain het volgende:
[..]
Door wie werd het je afgeraden dan? Ik kan online zo niets vinden over problemen met een chip?
Ik heb de Kobo Aura H2O en nergens last van.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef Roland_Deschain het volgende:
Ik zit er aan te denken om een Kobo Aura te kopen. Weet iemand of deze een beetje goed is in combinatie met pdf-bestanden en strips?
Is dat de Aura of Aura HD?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mij werd de huidige kobo afgeraden omdat ze troubles met een chip hebben en er daarom heel veel terug naar de fabrikant moeten met bevroren schermen
Verder geen idee maar dacht zeg het even
Ik heb het over de kobo aura. Maar je zegt het al je hebt hem al twee jaar is een probleem van de laatste tijd.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:18 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Is dat de Aura of Aura HD?
Ik heb zelf de Aura HD en ik denk dat het één van de weinige apparaten is waar ik echt geen enkel minpunt over kan verzinnen. Heb hem inmiddels 2 jaar.
Dan zal het wel met de Aura zijn inderdaad. Nou, makkelijk, Aura HD kopen.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb het over de kobo aura. Maar je zegt het al je hebt hem al twee jaar is een probleem van de laatste tijd.
Of gewoon je firmware updatenquote:Op maandag 18 mei 2015 11:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb het over de kobo aura. Maar je zegt het al je hebt hem al twee jaar is een probleem van de laatste tijd.
quote:Bruna introduceert onbeperkt lezen-app
Boeken- en tijdschriftenwinkel Bruna heeft een dienst geïntroduceerd waarmee gebruikers onbeperkt boeken en tijdschriften kunnen lezen. Daarvoor moeten lezers dan wel tien tot vijftien euro per maand betalen.
[...]
interessantquote:
TTK / e-readers & e-books - Deel 10quote:Op zondag 31 mei 2015 22:08 schreef Rowlf het volgende:
Heeft iemand hier al ervaring met Elly's choice
Ik heb gekeken naar dat 'Bliyoo' van Bruna. Je kunt de boeken en tijdschriften van Bliyoo alleen lezen op smartphone en tablet. En later ook op de nog uit te brengen 'Bliyoo-reader'quote:
ik zoek nog een lijst met de tijdschriften die er te lezen zijn...quote:Op maandag 1 juni 2015 20:17 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ik heb gekeken naar dat 'Bliyoo' van Bruna. Je kunt de boeken en tijdschriften van Bliyoo alleen lezen op smartphone en tablet. En later ook op de nog uit te brengen 'Bliyoo-reader'. Ik heb even gekeken naar het Bliyoo boeken aanbod, maar ik vond het een samengeraapt zootje van incourante, oudere boeken. Een beetje zoals het ebooks aanbod van de bibliotheek. Voor een goed aanbod dat op mijn huidige Kobo te lezen is ben ik wel te porren, maar dit vind ik niks.
Ja, leuk! Iemand die gematigd enthousiast is, net als ik. Aether, heb je zelf nog een abonnement op Elly's Choice genomen?quote:
Probeer the selection isquote:Op maandag 1 juni 2015 20:40 schreef Ynske het volgende:
Ik blijf het lastig vinden. Zo'n abo geeft je misschien wat sturing in je boeken. En met die rentepunten is t leuk om te doen.
En dan denk ik weer, je kunt er zoveel lenen in de boeken en hebt nog zoveel liggen in de computer. Maar ik blijf het probleem behouden met wat voor boek ga ik nu weer lezen.
Nu veel thrillers erop staan maar zoek door omstandigheden voor tussendoor wat luchtiger maar weet t weer niet te vinden want heen titels. En dan zou zo'n abo weer t makkelijker maken denk ik
was die NL of Engels?quote:
Mijn versie is engels sorry.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
was die NL of Engels?
Normaal geen probleem, maar ik denk op t moment Duits, Zwitsers Duits en Engels, dan is wat Nederlands best wel fijn in de avond
maakt nietquote:
Ik weet ook vaak niet wat ik moet lezen. Lees soms alleen maar pulp romannetjes, en als ik daar genoeg van heb ga ik op zoek naar iets anders, vaak thrillers.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:40 schreef Ynske het volgende:
Ik blijf het lastig vinden. Zo'n abo geeft je misschien wat sturing in je boeken. En met die rentepunten is t leuk om te doen.
En dan denk ik weer, je kunt er zoveel lenen in de boeken en hebt nog zoveel liggen in de computer. Maar ik blijf het probleem behouden met wat voor boek ga ik nu weer lezen.
Nu veel thrillers erop staan maar zoek door omstandigheden voor tussendoor wat luchtiger maar weet t weer niet te vinden want heen titels. En dan zou zo'n abo weer t makkelijker maken denk ik
Ik zit me te verdiepen nu in Elly's choice en vooral met de rentepunten is t leuk om te doen denk ik. Je zit er niet aan vast voor langer dan die proefperiode van 1, 2 of 3 maanden. Net als dat je ook een prepaid card kunt kopen voor bijvoorbeeld 2 maanden. Maar t is goedkoper en die stomme ING rentepunten doe je verder toch niets mee.quote:Op maandag 1 juni 2015 21:31 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ik weet ook vaak niet wat ik moet lezen. Lees soms alleen maar pulp romannetjes, en als ik daar genoeg van heb ga ik op zoek naar iets anders, vaak thrillers.
Zo kwam ik via Elly's Choice aan een boek van Michael Robotham. Ben nu de hele serie over Joe O'Loughlin aan het lezen, fijne thrillers. Ik kan ze van harte aanbevelen!
In de boeken die ik van Elly's Choice heb gedownload zie ik 1 keer mijn naam staan op een soort 'schutblad' voorin het boek. Elly zegt zelf dat er ook nog 'onzichtbare beveiligingen' zijn aangebracht, of dat zo is heb ik nog niet bekeken. Voor wat betreft het uitlenen: dat mag met de boeken van Elly dus niet, zoals je al schrijft mag je ze niet ter beschikking stellen aan derden. Maar uitlenen mag/kan met 'gewone' DRM beveiligde boeken natuurlijk ook niet. En ook van gewoon commercieel gekochte ebooks lijkt het me verstandig om ze niet te uploaden voor illegaal gebruik.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:27 schreef Ynske het volgende:
Ik
[..]
Ik zit me te verdiepen nu in Elly's choice en vooral met de rentepunten is t leuk om te doen denk ik. Je zit er niet aan vast voor langer dan die proefperiode van 1, 2 of 3 maanden. Net als dat je ook een prepaid card kunt kopen voor bijvoorbeeld 2 maanden. Maar t is goedkoper en die stomme ING rentepunten doe je verder toch niets mee.
Wat ik me wel nog afvraag is hoe het zit met uitlenen binnen de familie, gewoon niet doen, of hopen dat ze niet verder gedeeld worden?
En wat als je computer gekraakt word, je ereader gejat oid en men op die manier aan de bestanden komt die de ilegale wereld in gaan? Ik hoorde dat de naam van de downloader vaker in het boek terug komt dan de naam van de auteur.
ah je mag niet uitlenen, niet aan derden. dat is jammer want gewone boeken leen ik ook uit aan mn moeder en omgekeerd.
je word nooit eigenaar alleen maar het recht van gebruik
Dus om gebruik te kunnen maken moet ik minstens 18 jaar zijn EN ook nog toestemming hebben van mijn bejaarde moeder??!!!quote:Om gebruik te kunnen maken van onze diensten moet je 18 jaar of ouder zijn. Mits er toestemming is van een ouder of verzorger.
Om nog even hierop terug te komen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:31 schreef Rowlf het volgende:
ken. Dan mag ik die boeken dus niet aan derden ter beschikking stellen. Dus mag ik die boeken niet op de e-readers van mijn kinderen zetten? Of tellen die niet mee als 'derden'?
dat is waarschijnlijk omdat je nog geen account had.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:05 schreef het-is-mij het volgende:
Via de anwb heb ik deze maand gratis tien dames boeken kunnen downloaden bij elly s choice.
inloggen ging goed en zonder problemen.
Ben benieuwd.
Cool!quote:Op maandag 8 juni 2015 13:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
Om nog even hierop terug te komen.
Elly's choice helpdesk zegt het volgende:
ik zie het volgende in de voorwaarden staan
Om gebruik te kunnen maken van onze diensten moet je 18 jaar of ouder zijn. Mits er toestemming is van een ouder of verzorger.
als ik als ouder een abonnement afsluit, dan ben ik boven de 18. Maar mag ik de boeken dan wel op de ereader van mijn kinderen zetten?
want ik mag niet delen met derden
U - Klik hier om te wijzigen
maar op naam van mijn kinderen mag ik niet een abonnement afsluiten.
Elly 2
Ja dat is geen probleem het is de bedoeling dat je als ouder inderdaad de eBooks koopt
En uiteraard kun je de eBooks gerust aan je kinderen geven
Ook kun je de naam van je kind invullen
dus eigenlijk mag ik binnen mijn familie wel de boeken uitlenen
Elly 2
Jaa dat is geen probleem
je mag ze niet doorverkopen etc.
ok
Ik had bij mijn vorige e-reader ook een boek cover, en toen ik mijn nieuwe kocht niet meteen een erbij gekocht, en inderdaad zonder leest veel fijner, heb dus nu ook een sleeve erom heen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:09 schreef Fixers het volgende:
Ik kwam er deze week achter dat ik mijn Aura zonder hoesje veel fijner vind lezen dan met. Al sinds ik 'm heb heb ik 'm in zo'n boekcover van Gecko, want geen opstaande rand rond het scherm. Zonder hoesje vind ik de Aura fijner vasthouden en de zwarte rand om het scherm kijkt prettiger dan het turquoise van mijn hoesje.
Van de week maar eens op zoek naar een leuke sleeve.
Fijn!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:01 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Cool!Misschien neem ik dan toch wel een abonnementje.
Die website van Elly is inderdaad problematisch. Ik was mijn wachtwoord vergeten en drukte op de knop voor 'wachtwoord reset aanvragen per e-mail', maar kreeg meteen een 'bad request'-foutmelding.![]()
Toen maar even beter nagedacht en kon ik mijn wachtwoord toch weer herinneren.![]()
Overigens ben ik nu de trotse en blije bezitter van een fonkelnieuwe Kobo Glo HD. Een supergeweldig ding.![]()
Daar is hij iig een stuk goedkoperquote:Op zondag 21 juni 2015 14:30 schreef Verbal het volgende:
Wat ik toch best gek vind... nou is er dus een Nederlandse Amazon, moet je voor een Kindle nog steeds naar de Duitse of Engelse winkel...
V.
fijn in de hand liggen, wil je savonds lezen met lampje handig, accuduur, hoe groot wil je t scherm, wil je touchscreen of knoppen, opslagmogelijkheid en uitbreidbaar met sd, wil je via Amazon kopen of juist niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:48 schreef 2Happy4U het volgende:
Hallo noob hier. Ben op zoek naar een ereader maar ik heb geen idee wat nou goed is en waar ik op moet letten.Iemand tips?
Dat lijkt mij ook het fijnst.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijne heeft zowel touch screen en knoppen erg fijn
Kobo Mini maar die zijn niet meer in de winkel te koop. Nog wel hier en daar via internet denk ik.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:26 schreef bijdehand het volgende:
Heeft iemand nog een tip voor een e-reader die makkelijk met één hand te bedienen is en die niet zwaar is? Ik zoek er namelijk eentje voor mijn vriendin en die heeft er zo een nodig.
dat kan ik allemaal met de kobo aura h2oquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:26 schreef bijdehand het volgende:
Heeft iemand nog een tip voor een e-reader die makkelijk met één hand te bedienen is en die niet zwaar is? Ik zoek er namelijk eentje voor mijn vriendin en die heeft er zo een nodig.
Ik heb de icarus illumina.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:05 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook het fijnst.en waar ik zou moeten bestellen maakt niet uit. Heb gehoord dat je voor 50 euro al een goede kan vinden.
anwb heeft nu een gratis maand van elly's en als je bij de ING zit krijg je korting met je rentepunten. Ik heb een abo en ben echt tevreden ermeequote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:32 schreef W00fer het volgende:
Iemand al lid van Elly's Choice?
Heb Tomkabinet (nog) niet aangeschaft. 3,99 per maand en dan ook nog een prijs per boek.
Zo snel / veel lees ik niet.
Elly's Choice wat dat betreft wat beter. Voor 2,99 per maand krijg je 10 titels, omgerekend 30 cent per boek. En elk boek 3 downloads.
Dat gratis maand abo van ANWB heb ik ja.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
anwb heeft nu een gratis maand van elly's en als je bij de ING zit krijg je korting met je rentepunten. Ik heb een abo en ben echt tevreden ermee
Is dat via de ING? Als er een aanbod literatuur is dan is dat wel interessant.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:59 schreef Rowlf het volgende:
Elly heeft trouwens weer iets nieuws: vijf boeken die iedereen krijgt, en daarnaast kun je een keuze maken uit drie pakketjes van 5 boeken, pakketje Vrouw, pakketje Man, en pakketje Literatuur. Als je een jaarabo neemt, dan kies je dus voor een heel jaar 1 van die drie pakketjes. Maar de mensen die al lid zijn krijgen hun resterende abonnementstermijn het pakketje Vrouw.
Nu heb ik een Rentenpuntenabo en automatisch pakketje Vrouw, maar als ik net een jaarabo zou hebben genomen dan voelde ik me toch wel een beetje bekocht. Want ik heb toch echt liever pakketje Man of pakketje Literatuur. Jammer ook dat je niet iedere maand gewoon kan kiezen welk keuzepakket je het meest aanspreekt. Maar goed. Er is nu meer keuze dan er voorheen was, dus ik zal maar blij zijn met het gegeven paard.
via Ing rentepunten kun je gewoon kiezen welk aanvullend gedeelte je wilt hebben.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:22 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Is dat via de ING? Als er een aanbod literatuur is dan is dat wel interessant.
Wat belachelijk dat bestaande abonnementen niet de keuze krijgen.
Dat is goed om te horen! Dan koop ik misschien nog een keer een rentenpuntenabo.quote:Op maandag 29 juni 2015 05:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
via Ing rentepunten kun je gewoon kiezen welk aanvullend gedeelte je wilt hebben.
Overigens: ik was er vóór het rentenpuntenabo niet zeker van dat ik die boeken van Elly's choice echt zou lezen. Maar ik heb tot nu toe 'Gebroken' van Robotham gelezen, en 'De expat' van Patricia Snel, en 'In stilte gehuld' van Heather Gudenkauf. En, hoewel die boeken niet allemaal even goed zijn, heb ik ze toch met veel plezier gelezen. Terwijl ik ze zelf waarschijnlijk niet zou hebben uitgekozen. Dus voor mij is het een succes.quote:Ik was al lid voordat de pakketten ingevoerd werden welk pakket krijg ik?
Voor de huidige leden verandert er niet veel. Met je huidige Elly’s Choice abonnement blijf je genieten van 10 eBooks, 5 uit het basis pakket en 5 uit het vrouwen pakket.
O, balen! Dat is precies wat ik zo stom vond, trouwe klanten worden gedupeerd!quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:33 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zit dus mooi te kijken met die vrouwenboeken, wat ik toch al het minst van het hele aanbod vond. Ik wil het literatuurpakket! Je kunt het er dan alleen als extra pakket bij kopen. Nieuwe leden hebben blijkbaar wel keuze.
En bij juli staan dezelfde boeken als juniquote:Hi Laura,
Bedankt voor je berichtje!
Als lid van Elly’s Choice krijg je elke maand een selectie van 10 eBooks. Deze selectie is niet veranderd, alleen heeft dit pakket een naam gekregen, namelijk ‘vrouw’.
(Deze naam betekent niet dat er uitsluitend vrouwen boeken worden aangeboden.)
Wat is er wel veranderd?
We hebben de mogelijkheden van Elly’s Choice uitgebreid namelijk door 2 pakketten van 5 eBooks extra aan te bieden. Dus het is binnenkort mogelijk om je abonnement uit te breiden met andere pakketten. Elk pakket kun je toevoegen voor ¤ 1,99. Daarnaast sturen we je in de loop van volgende week een code waarmee je 1 maand gratis een pakket kunt uitproberen.
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag!
Groet,
Elly
Van vorige maand moet ik alleen die van Karen Rose en die Gloriedagen nog, de rest allemaal gelezen. En inderdaad, blij verrast met sommige boeken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:26 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen! Dan koop ik misschien nog een keer een rentenpuntenabo.
Maar voor degenen die net twee maanden geleden een jaarabonnement hebben afgesloten is het echt pech, ik lees op hun site:
[..]
Overigens: ik was er vóór het rentenpuntenabo niet zeker van dat ik die boeken van Elly's choice echt zou lezen. Maar ik heb tot nu toe 'Gebroken' van Robotham gelezen, en 'De expat' van Patricia Snel, en 'In stilte gehuld' van Heather Gudenkauf. En, hoewel die boeken niet allemaal even goed zijn, heb ik ze toch met veel plezier gelezen. Terwijl ik ze zelf waarschijnlijk niet zou hebben uitgekozen. Dus voor mij is het een succes.![]()
Kun je niet op naam van Pheno gebruik maken van t gratis abo via de texaco/Anwb?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:33 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zit dus mooi te kijken met die vrouwenboeken, wat ik toch al het minst van het hele aanbod vond. Ik wil het literatuurpakket! Je kunt het er dan alleen als extra pakket bij kopen. Nieuwe leden hebben blijkbaar wel keuze.
verrek, k ga meteen navragenquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En bij juli staan dezelfde boeken als juni
quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:09 schreef _Arual_ het volgende:
Ho, herstel! Na nog een mail is het pakket alsnog aangepast!
Volgens mij mag het vaker, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Vraag het ze in de chat!quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:00 schreef Lienekien het volgende:
Via rentepunten krijg je dus voor 1 euro een voucher voor een maandabonnement (tien boeken). Weet iemand ook of je zo'n voucher vaker kunt gebruiken? Of is het eenmalig?
https://www.ellyschoice.n(...)earch?keyword=Cadeauquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:13 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Volgens mij mag het vaker, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Vraag het ze in de chat!
Je moet de vouchercode's wel binnen een jaar na uitgifte inwisselen, dus meer dan 12 kopen heeft geen zin volgens mij. Als het niet mag, dan kun je altijd nog 12 verschillende mailadressen gebruiken..
Ik heb dat nagevraagd en als je na bv een ING rentepunten periode je de ANWB gratis en dan weer ING etc wilt gebruiken. Is totaal geen probleem, je moet alleen via de Chat contact opnemen om de code toe te laten voegen aan je account,quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
https://www.ellyschoice.n(...)earch?keyword=Cadeau
Als ik dit juist lees, kun je ze achter elkaar gebruiken.
Voor een euro per tien boeken loont het wel de moeite om nog een paar aan te schaffen.
de nieuwe boeken staan erquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En bij juli staan dezelfde boeken als juni
Paas ze maar aan mij aub.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:42 schreef morpheus_at_work het volgende:
Als er nog mensen gratis elly booken willen, heb al diegene die ik wil en tank nog door bij texaco.
Altijd welkomquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:42 schreef morpheus_at_work het volgende:
Als er nog mensen gratis elly booken willen, heb al diegene die ik wil en tank nog door bij texaco.
Wat doet ze met haar andere hand dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:26 schreef bijdehand het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |