abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146909573

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review

[ Bericht 1% gewijzigd door DaMart op 31-03-2015 19:07:12 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_146909610
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:48 schreef SuperFood het volgende:
in afwachting van een betaalbare 13 inch reader _O_
Ik heb een Pocketbook 902 zit in de categorie 9.7 inch. Je hebt ook nog de Icarus Excel.
Groter dan 10 inch is de Sony DPT-S1. Hier te koop: https://pro.sony.com/bbsc(...)italpaperproductpage

http://store.sony.com/dig(...)-catid-digital-paper

Ik weet niet wat jij betaalbaar vindt. 13.3 inch is best mooi met de nieuwste schermtechnologie.

[ Bericht 16% gewijzigd door W00fer op 22-11-2014 21:38:20 ]
pi_146917537
Over dat betalen met Paypal bij Amazon, kan dat dan bij de Amerikaanse? :o
Tap tap tap
pi_146917740
Ik heb de pocketbook delux :9
pi_146920014
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 02:09 schreef CherryLips het volgende:
Nee..

Amazon.com accepts a variety of payment options, including credit and debit cards.

The following credit and debit cards can be used as payment:
• Visa (including the Amazon.com Rewards Visa Card )
• Amazon.com Store Card
• MasterCard/EuroCard
• Discover Network
• American Express
• Diner's Club (U.S. billing addresses only)
• JCB
• NYCE
• STAR
• China UnionPay (credit card only)
• Visa, MasterCard, or American Express pre-paid credit or gift cards
  zondag 23 november 2014 @ 10:12:47 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146920182
quote:
Neem een prepay credit card, ideaal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 november 2014 @ 15:04:18 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146926524
quote:
Nee. De reden daarvoor zal wel zijn dat Amazon een concurrent voor PayPal heeft opgericht, Amazon Payments.
pi_146926608
is de sony digital paper eigenlijk te koop in nederland en wat kost ie.
pi_146928121
Ik dacht al, het was voor mij ook nieuws namelijk :P Ik heb wel zo'n prepaidcreditcard, die gebruikte ik nu ook voor de kindle, maar weet eigenlijk niet hoe ik er weer geld op moet zetten. Zo lui ben ik wel weer.
Tap tap tap
pi_146946098
In de Samsung Kindle Android app (die van Amazon is) kon ik betalen met Paypal. Helaas werd de betaling / koppeling met mijn Paypal afgebroken. Misschien omdat ik geen Paypal saldo had op dat moment, ik ben wel geverifieërd lid.
pi_146949679
Ik heb sinds kort een Kobo Aura. Vaak vind ik het toch onhandig om vast te houden zo'n apparaat. Komt denk ik vooral door de kleine bezel en mijn grote handen.

Het liefst houd ik een boek op deze manier vast:

Met één hand dus, duim in het midden.

Als ik dat met de Kobo probeer, raak ik iedere keer het touchscreen aan met mijn duim. Heeft iemand tips om de e-reader comfortabel vast te houden? Zou een hoesje werken?
  maandag 24 november 2014 @ 11:34:04 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146950132
Natuurlijk werkt een hoesje, een die je openklapt.

Dit idee:

[ Bericht 61% gewijzigd door Lienekien op 24-11-2014 11:44:39 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_146950962
Om de een of andere reden had ik de hele tijd telefoon/tablet-hoesjes in mijn hoofd :o Dat zou wel ideaal zijn.
  Redactie Frontpage maandag 24 november 2014 @ 12:11:13 #14
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_146951072
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:07 schreef Hartigan het volgende:
Om de een of andere reden had ik de hele tijd telefoon/tablet-hoesjes in mijn hoofd :o Dat zou wel ideaal zijn.
Is het ook :Y

Ik heb een slimcover voor m'n Kobo Aura. Die ga ik op termijn vervangen voor een volledige, want hij is al een paar keer gevallen en de slimcover heeft wat schade. Mijn Aura gelukkig niet, dus hij doet z'n werk :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 24 november 2014 @ 13:15:33 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146952563
Ik heb een niet-officiële cover gekocht, op eBay:

http://www.ebay.co.uk/itm(...)me=ADME:L:OC:NL:3160

Prima ding.
pi_147024365
M'n moeder wil een e-reader voor haar verjaardag over een paar weken. Ze heeft nu een of ander ding dat ooit van m'n oom is geweest en dat is echt een rampzalig kutapparaat. Ik heb gevraagd of ze er eentje met backlight wil zoals ze tegenwoordig hebben, en een touchscreen of niet. Ik heb zelf een Kindle, maar welke e-reader is gebruiksvriendelijker? De Kobo of de Kindle? Aangezien Amazon nu ook in Nederland e-books verkoopt... Anders had ik haar een Kobo gegeven.
Tap tap tap
pi_147024393
Volgens mij zit daar niet zo gek veel tussen en is het een kwestie van smaak; zowel Kindle als Kobo hebben Nederlands aanbod. Voor de prijs van de ebooks hoef je het niet te doen iig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 26 november 2014 @ 16:01:02 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_147024564
Wat gebruiksvriendelijk is, is heel persoonlijk. Brgin eens met onderzoeken waarom dat oude ding zon rotding was. En kijk van daaruit wat ze dan wel wil.
pi_147024635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:01 schreef Aventura het volgende:
Wat gebruiksvriendelijk is, is heel persoonlijk. Brgin eens met onderzoeken waarom dat oude ding zon rotding was. En kijk van daaruit wat ze dan wel wil.
Dat oude ding had geen touchscreen (dat is 1). Dat oude ding was ook zo traag als wat. Verder weet ik het eigenlijk niet. Iemand had een zwik illegale boeken erop gezet :') Dus daar had je verder geen omkijken naar.
Tap tap tap
  woensdag 26 november 2014 @ 16:06:41 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_147024751
Ik heb zelf ook een Kindle en die vind ik prima gebruiksvriendelijk, maar ik kan enkel vergelijken met oudere kindles en een Nook. Nooit een Kobo gebruikt. Van Kobo lees ik wel vaak negatieve dingen. Zo zou-ie snel vastlopen en schijnt boeken beheren lastig te zijn. Zou mij niet deren want ik gebruik toch Calibre. Hoe wil je moeder boeken managen? Als zij een Kindle heeft kan jij haar eventueel ook boeken en docs delen (met e-mail bijvoorbeeld). Doe ik ook veel met mijn zus!
pi_147026568
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:06 schreef Aventura het volgende:
Ik heb zelf ook een Kindle en die vind ik prima gebruiksvriendelijk, maar ik kan enkel vergelijken met oudere kindles en een Nook. Nooit een Kobo gebruikt. Van Kobo lees ik wel vaak negatieve dingen. Zo zou-ie snel vastlopen en schijnt boeken beheren lastig te zijn. Zou mij niet deren want ik gebruik toch Calibre. Hoe wil je moeder boeken managen? Als zij een Kindle heeft kan jij haar eventueel ook boeken en docs delen (met e-mail bijvoorbeeld). Doe ik ook veel met mijn zus!
Ze wil het graag allemaal mobiel doen, ze hebben wel een iPad maar geen laptop ofzo. Dus dat zal ik moeten doen :D Maar via e-mail zou dat ideaal zijn ja.
Tap tap tap
pi_147027386
Heeft iemand hier ervaring met Elly's choice? Bijvoorbeeld met het aanbod van boeken buiten je abo om? En met de extra's zoals interviews? Ik heb een kennis geholpen om het op de iPad te krijgen, was nog best wel klooien met de instellingen. Iemand die de boeken op een reguliere e-reader leest?
pi_147066883
Nog even over die prepaid creditcards, welke gebruiken jullie? Ik heb er een van het gwk maar die kan ik alleen bij het gwk opladen. En daar kom ik dus echt nooit. Die op Utrecht cs, zit die er nog? :D dus misschien maar eens op zoek naar een andere.
Tap tap tap
pi_147067057
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 02:26 schreef Atak het volgende:
Ik heb de pocketbook delux :9
Ik ook, de update van deze maand heeft het apparaat een hoop goed gedaan. Al heb ik nog steeds moeite met de traagheid en soms onlogisch menu. Heb vele jaren een Sony gehad maar de laatste ging defect en Sony doet heen ereaders meer.

Een van de grootste nadelen vind ik dat je het ding in standby moet zetten, anders is je accu in 5 dagen leeg zonder dat je leest. Mijn Sony kon je gerust een maand wegleggen dan dan was de accu nog net zo vol.

Maar goed, moest iets kiezen. Wilde graag fysieke toetsen, vind het touchscreen irritant werken en veel vieze vingers erop altijd.
pi_147070742
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:45 schreef Tha_Duck het volgende:
nadelen vind ik dat je het ding in standby moet zetten, anders is je accu in 5 dagen leeg zonder dat je leest. Mijn Sony kon je gerust een maand wegleggen dan dan was de accu nog net zo vol.

Maar goed, moest iets kiezen. Wilde graag fysieke toetsen, vind he
Precies het zelfde verhaal. Ik had de sony e-reader prs-t2. Paar maanden geleden barst in het scherm dus ik moest opzoek naar een nieuwe. De sony e-reader verkopen ze niet meer :( Anders had ik die nieuwe "slim" version gekocht.

Van alles geprobeerd. Zelfs een Kobo. Dat was mij niks zonder fysieke knoppen. Ook pdf support was bagger. Dan maar de pocketbook delux. Ziet er niet zo gelikt uit als de sony. Knoppen voelen goedkoop aan terwijl die ongeveer hetzelfde kostte als de sony e-reader.

Voordelen van de pocketbook is dat die verlichting heeft. Pdf support is vrij goed vergeleken met kobo. Ik mag niet zo zeuren over de accuduur omdat ik de verlichting altijd op laag zet maar het klopt dat die niet zo lang meegaat als de sony e-reader. Sony vond ik zo goed :( Goed Japans spul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')