Indrukwekkend. Wat een levenswil. Ze heeft dan wel veel meegemaakt als je kijkt wat allemaal in de 20ste eeuw is gebeurd. Zowel op het gebied van oorlog als de snelle ontwikkelingen.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn overgrootoma was in 1899 geboren en in 1999 gestorven op 100 jarige leeftijd. Bijna 3 eeuwen meegemaakt
Jeanne Calment, al weer een tijdje dood (1997), oudste mens ooit met 122 jaar.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Heel indrukwekkend vond ik die Franse vrouw die Van Gogh nog had gekend. Zij is enkele jaren geleden overleden.
Deze vrouw ja. Eigenlijk onvoorstelbaar dat ze zoveel heeft gezien. Blijft zo fascinerend te bedenken wat zij nog heeft meegemaakt.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jeanne Calment, al weer een tijdje dood (1997), oudste mens ooit met 122 jaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Calment
En ook bedankt voor je bijdrage.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:16 schreef mig72 het volgende:
Het is nu wel interessant maar die lui zijn doorgaans al ver voorbij het punt van een fatsoenlijk bestaan, de meesten kunnen nauwelijks of niet praten, of stammeren maar, bijna geen kunnen nog lopen, en zijn volledig afhankelijk van een liefdevolle omgeving. Tja, het is maar de vraag of je iemand dat gunt.
Het historisch aspect doet er ook niet zoveel toe aangezien ze niet echt meer in een zinvolle discussie over iets kunnen deelnemen.
Wel is het een soort van biologische grootprestatie als mens, maar niet veel meer dan dat.
Denk ik ook wel eens aan. Wat een revoluties en wereldgebeurtenissen in hun leven.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Indrukwekkend. Wat een levenswil. Ze heeft dan wel veel meegemaakt als je kijkt wat allemaal in de 20ste eeuw is gebeurd. Zowel op het gebied van oorlog als de snelle ontwikkelingen.
De 20ste eeuw was volgens mij sowieso een categorie apart. Vooral met die twee wereldoorlogen, maar elke eeuw heeft veel teweeggebracht als je de boeken op na slaat.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Denk ik ook wel eens aan. Wat een revoluties en wereldgebeurtenissen in hun leven.
Mijn opa is in 1900 geboren. Is in 1979 overleden. Heeft 2 wereld-oorlogen meegemaakt. Ik keek altijd op zaterdag het Duitse voetbal bij hem, ter5wijl ie 60 jaar zonder tv had geleefd.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De 20ste eeuw was volgens mij sowieso een categorie apart. Vooral met die twee wereldoorlogen, maar elke eeuw heeft veel teweeggebracht als je de boeken op na slaat.
Best wel indrukwekkend. TV, wat tegenwoordig zelfs een bijstandmoeder in huis heeft, daar had jouw opa overduidelijk geen behoefte aan. Ik denk dat hij weinig TV keek toen hij het eenmaal in huis bracht?quote:Op donderdag 20 november 2014 23:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn opa is in 1900 geboren. Is in 1979 overleden. Heeft 2 wereld-oorlogen meegemaakt. Ik keek altijd op zaterdag het Duitse voetbal bij hem, ter5wijl ie 60 jaar zonder tv had geleefd.
Juist veel. Wilde alles zien. Opa was een arbeider maar ook kunstenaar. Snoof alles op.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Best wel indrukwekkend. TV, wat tegenwoordig zelfs een bijstandmoeder in huis heeft, daar had jouw opa overduidelijk geen behoefte aan. Ik denk dat hij weinig TV keek toen hij het eenmaal in huis bracht?
Prachtig maar wel verrassend.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist veel. Wilde alles zien. Opa was een arbeider maar ook kunstenaar. Snoof alles op.
Trusten Jelle.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Prachtig maar wel verrassend.
Dat onderschrift.quote:Op zondag 30 november 2014 17:49 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Hier nog meer foto's: http://www.verbanonews.it(...)115-anni-fotogallery
Ik doe het echtquote:
Al ruim een jaar. Vorig jaar november(?) overleed er n van voor 1900.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:36 schreef asco het volgende:
Ze lijken wel onsterfelijk! Hoe lang "doen" we nu al met dezelfde mensen (plus die ene wat er nog eens bij is gekomen) ? Bijna een jaar ofzo?
Geweldig.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:56 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Al ruim een jaar. Vorig jaar november(?) overleed er n van voor 1900.
quote:We were introduced in 2006, when she was 105. She was living independently in Tulsa, cooking for herself and cutting the lawn with a push mower. She told me then her longevity was a surprise. “I had bone troubles. When I was five, they didn’t think I’d live to be 10. When I was 10, they said I wouldn’t live to be 15. Boy, they’d be surprised now.”
quote:Op woensdag 17 december 2014 15:37 schreef Ericr het volgende:
Ora heeft in ieder geval nog een zeer krachtige uitstraling, laatste foto is uit juli 2014.
Best wel ja.quote:
Schitterende foto'squote:
quote:Op maandag 22 december 2014 20:20 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Helaas is Anna Stoehr gisteren overleden op een leeftijd vaan 114 jaar en 67 dagen.
quote:Op maandag 22 december 2014 22:00 schreef Arcee het volgende:
Anna Stoehr was dus niet geboren voor 1900. Dat zijn er dus nog steeds zes.
Een maand geleden nog. Kijk maar op de vorige pagina.quote:Op maandag 22 december 2014 22:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar dus wel een 19e eeuwer minder, is ook al weer een tijdje niet meer gebeurd toch?
Waar dan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:43 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Een maand geleden nog. Kijk maar op de vorige pagina.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:41 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Waar dan?
Dacht dat de laatste keer een jaar geleden is.
quote:Op donderdag 27 november 2014 22:49 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Niet voor 1900, maar nog net in de 19e eeuw; Merle Barnes (23 december 1900) is op 22 november overleden. Ze was de oudste inwoner van Canada.
Toen waren er nog 14...
Kan gebeuren.quote:
quote:Op woensdag 24 december 2014 08:48 schreef Ericr het volgende:
Ora Holland wordt vandaag 114, de laatste uit de 19de eeuw die deze mijlpaal kon halen.
Dus op haar na zijn er geen mensen van voor 1900 meerquote:Op woensdag 24 december 2014 08:48 schreef Ericr het volgende:
Ora Holland wordt vandaag 114, de laatste uit de 19de eeuw die deze mijlpaal kon halen.
Is dat echt de conclusie die je uit dit topic haalt?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Dus op haar na zijn er geen mensen van voor 1900 meer
Fuck Botox!quote:
die mogen op 1 januari wel een extra 'feestje' vierenquote:Op donderdag 1 januari 2015 23:53 schreef Arcee het volgende:
Ja, alle 6 de pr-1900'ers hebben 2014 overleefd. Amazing.
Ik snap deze post maar nietquote:
quote:
Ik voorzie wel een doorstart in een 'oudste mens ter wereld'-reeks oid.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:24 schreef zatoichi het volgende:
Dit topic overlijdt ook als de laatste doodgaat
Na Maria Capovilla moet ze eerst nog de 117 zien te halenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:09 schreef Ericr het volgende:
Nog 'maar' 1 maand en Misao Okawa haalt Maria Capovilla in. Zou behoorlijk sensationeel zijn, voor het eerst dat iemand de top 5 haalt sinds 2006. De top 4 halen duurt nog wel even, die mijlpaal is 278 dagen verder gerekend vanaf vandaag.
Dat is dan nog maar 18 dagen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:45 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Na Maria Capovilla moet ze eerst nog de 117 zien te halen
Ze zou de eerste zijn deze eeuwquote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is dan nog maar 18 dagen.
5 maart al, best snel.
De kleindochter van Gertrude Weaver is 78/79 jaar oud. Dat je op die leeftijd nog bij je oma langs kan gaanquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:05 schreef Isabeau het volgende:
http://www.earthporm.com/(...)g-people-born-1800s/
Mooi stuk over 5 dames geboren voor 1900 <3
Een oma op leeftijd die bij haar oma langs gaatquote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:48 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
De kleindochter van Gertrude Weaver is 78/79 jaar oud. Dat je op die leeftijd nog bij je oma langs kan gaan
Genieten ditquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een oma op leeftijd die bij haar oma langs gaat![]()
Leeft haar moeder dan nog wel, want die moet dan toch ook eind 90 zijn sowieso.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:48 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
De kleindochter van Gertrude Weaver is 78/79 jaar oud. Dat je op die leeftijd nog bij je oma langs kan gaan
quote:
quote:Gaines was getrouwd en kreeg vier kinderen, waarvan er momenteel nog een, een zoon van 93 jaar, in leven is.
Van jou ?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:19 schreef Dven het volgende:
Overgrootmoeder op 104-jarige leeftijd overleden
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:19 schreef Dven het volgende:
Overgrootmoeder op 104-jarige leeftijd overleden
Dat heb ik zelfs met m'n moeder die 75 wordt. Zaten ze voor de radio. M'n oma las voor of opa vertelde verhalen. Geen tv enzo. Kun je je nu niet meer voorstellen.quote:Op zondag 25 januari 2015 04:25 schreef agter het volgende:
[..]
Gecondoleerd.
De mijne is vorig jaar op 101 jarige leeftijd overleden.
Ik vond haar verhalen altijd zo mooi: over het eerste vliegtuig, de eerste auto en de eerste neger in het dorp.
En natuurlijk over de oorlog toen ze in Amsterdam woonde.
Van mijn oma (1899) weet ik dat de dokter als enige in de stad een auto had, als hij op zondag een ritje ging maken met zijn vrouw stelden de mensen zich langs de kant van de weg op om ernaar te kijkenquote:Op zondag 25 januari 2015 15:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat heb ik zelfs met m'n moeder die 75 wordt. Zaten ze voor de radio. M'n oma las voor of opa vertelde verhalen. Geen tv enzo. Kun je je nu niet meer voorstellen.
Mijn overgrootvader reed nog op de paardentram rond de vorige eeuwwisseling, die trams werden rond die tijd allemaal vervangen door de eerste electrische trams.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Van mijn oma (1899) weet ik dat de dokter als enige in de stad een auto had, als hij op zondag een ritje ging maken met zijn vrouw stelden de mensen zich langs de kant van de weg op om ernaar te kijken
Tijdens mijn genealogische zoektocht stuitte ik op een verre aangetrouwde achterneef die had ook n van de eerste auto's:quote:Op maandag 26 januari 2015 10:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Van mijn oma (1899) weet ik dat de dokter als enige in de stad een auto had, als hij op zondag een ritje ging maken met zijn vrouw stelden de mensen zich langs de kant van de weg op om ernaar te kijken
Er zijn nog foto's van ook:quote:Dirk Zeeger van Duyl, Leeuwarden. Afgegeven: 23-1-1906
Mr. D.Z. van Duyl had al in 1900 n van de eerste auto's van Leeuwarden. In het toen nog landelijke registratiesysteem had hij kentekennummer 184. In 1903 en in 1905 schafte hij weer een nieuwe aan. De auto van 1905 zal in 1906 bij de invoering van de provinciale kentekens het nummer B-34 gekregen hebben. Zie bij de link "Voor 1906".
Wat een patser, met zijn automobielquote:Op maandag 26 januari 2015 13:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tijdens mijn genealogische zoektocht stuitte ik op een verre aangetrouwde achterneef die had ook n van de eerste auto's:
Tresoar - Friese kentekens
[..]
Er zijn nog foto's van ook:
https://historischcentrum(...)e3-9d02-ffb313a26d96
https://historischcentrum(...)e3-8555-c7f4fcf819c3
Lijkt me heel apart om voor het eerst een auto te zien ofzo, in die tijd.
True.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat een patser, met zijn automobiel
Op die laatste foto staat trouwens ook nog een raar soort ingetekende fiets OIDquote:
Mt chauffeur nota benequote:Op maandag 26 januari 2015 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat een patser, met zijn automobiel
Moet je eens kijken, als je er gentereerd in bent op Echte Bommelaren. Staan veel oude foto's. Zag m'n opa in de jaren 30 de Sint Maartens kerk restaureren. Negeer deze post als niet ter zaken doende.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Mt chauffeur nota bene![]()
Maar wat ontzettend prachtig h, foto's uit die tijd kijken.
En genealogie.
Mijn vader is ook al jaren bezig met de stamboom, heeft 't karwei overgenomen van mijn opa.
De ontdekkingen die hij soms doet... echt fantastisch.
Zo mooi en onwerkelijk ?O?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:13 schreef Ericr het volgende:
Helaas maar het blijft een uniek rijtje. Misao Okawa nog maar 2 dagen verwijderd van een evenaring van de leeftijd van Maria Copavilla. Gaat spannend worden omdat niet lang daarna ze 117 jaar kan worden.
Bijna magisch eigenlijk, onwerkelijk om te bedenken dat er nog mensen zijn die de hele 20ste eeuw bijna volledig bewust hebben meegemaakt.quote:
Mooi h ? Ik denk wel eens aan m'n opa. Die werd in 1900 geboren. Heel de industrile revolutie meegemaakt. Op z'n 40ste was er nog geen televisie. Zat samen met 'm op zaterdagmiddag naar het Duitse voetbal te kijken. Moest ie 60 voor worden. Tijd gaat harder dan je je soms beseft.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Bijna magisch eigenlijk, onwerkelijk om te bedenken dat er nog mensen zijn die de hele 20ste eeuw bijna volledig bewust hebben meegemaakt.
quote:Op maandag 16 februari 2015 11:22 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Misao Okawa heeft vandaag Mara Capovilla ingehaald en is nu de op vier na oudste mens ooit
Dat zijn van die mooie berichtenquote:Op maandag 16 februari 2015 11:34 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Ze is tevens de oudste mens tot nu toe die in drie eeuwen heeft geleefd
Dat female is wel een beetje overbodig h als er verder ook geen mannen meer in leven zijnquote:
Hoezo, er waren toen toch nog wel mannen in leven verder?quote:Op zondag 22 februari 2015 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Dat female is wel een beetje overbodig h als er verder ook geen mannen meer in leven zijn
Nog lekker met een duckface op de foto, sommige mensen worden nooit oud!quote:
Ha ha ha Geweldig toch ?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Lijkt wel of ze heel ondeugend een gekke bek trekt voor de foto.
Ja, nog 4 uur en dan is het in Japan middernacht 5 maart.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:05 schreef Ericr het volgende:
3 dagen nog en Misao Okawa is 117 jaar. Zou de eerste zijn deze eeuw die de mijlpaal van 117 haalt.
Hopelijk valt ze niet op oudere mannen, moeten we nu tot november wachten tot ze 2 plaatsenquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:51 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Met haar zoon van 92 op de foto, die er overigens nog verrassend goed uitziet voor die leeftijd. De man helemaal links op de foto.
Ze heeft nog een levend kind volgens wikipedia.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:51 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Met haar zoon van 92 op de foto, die er overigens nog verrassend goed uitziet voor die leeftijd. De man helemaal links op de foto.
Yep, een dochter van 94. zal misschien te fragiel zijn om de verjaardag van haar moeder te bezoeken. Is natuurlijk ook al een zeer respectabele leeftijd.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze heeft nog een levend kind volgens wikipedia.
Genoeg mensen van 80 die er meer levensmoe bij lopen hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:47 schreef Coelho het volgende:
Leuk voor de stats, maar ze ziet er wel erg breekbaar uit. Vraag me af hoeveel levensvreugd zo iemand nog heeft.
Genen hquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:51 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Op je 92e nog even naar de verjaardag van je moederquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:51 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Mooie leeftijd 117!quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:13 schreef Arcee het volgende:
117!![]()
De 5e mens ooit die deze leeftijd heeft bereikt.
Congrats!
Nederland heeft er ook ooit maar 1 gehad: http://nl.wikipedia.org/wiki/Henny_van_Andel-Schipperquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:41 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Violet Brown uit Jamaica is vandaag 115 jaar oud geworden. Ze is de eerste 115-jarige ooit voor Jamaica.
Pagina op wikipedia over haar:quote:Mexicaanse vrouw van 127 overleden
In Mexico is donderdag een 127-jarige vrouw overleden. De vrouw was mogelijk de oudste mens ter wereld.
De Mexicaanse autoriteiten hebben de uiterst hoge leeftijd van Leandra Becerra, zoals de vrouw heet, vrijdag bevestigd.
Waaraan de in 1887 geboren Becerra is gestorven, werd niet bekendgemaakt. Volgens haar 70-jarige kleinzoon is ze simpelweg gestopt met ademhalen. Ze had al een paar maanden last van haar longen.
De vrouw is niet terug te vinden op de lijst van 's wereld oudste mensen, omdat ze geen officile papieren had.
In die 127 jaar kreeg Becerra maar liefst 161 afstammelingen. Zelf zette ze vijf kinderen op de wereld.
Zal wel niet helemaal kloppen. Die onontdekte superoudjes zijn ook altijd belachelijk oud. Zo oud dat je het niet meer serieus kunt nemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:35 schreef barthol het volgende:
ANP Berichtje op Nu.nl:
[..]
Pagina op wikipedia over haar:
Leandra Becerra Lumbreras
Ach, dat is nog geen 10% extraquote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:20 schreef Meike26 het volgende:
Nou, daar gaat je record poging mevrouw Okawa, zie er nog maar even 10 jaar bij te plakken.
Dat gevoel heb ik ook altijd bij de enorm hoge leeftijden van mensen die geen officile papieren hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:21 schreef Mystikvm het volgende:
Zal wel niet helemaal kloppen. Die onontdekte superoudjes zijn ook altijd belachelijk oud. Zo oud dat je het niet meer serieus kunt nemen.
Het lastige is dat er ongetwijfeld mensen zijn die daadwerkelijk 120+ zijn, maar inderdaad geen papieren hebbenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zal wel niet helemaal kloppen. Die onontdekte superoudjes zijn ook altijd belachelijk oud. Zo oud dat je het niet meer serieus kunt nemen.
Volgens haar Wikipedia is ze haar geboortecertificaat in de jaren '70 kwijtgeraakt. Het komt vaker voor dat mensen dan gaan liegen over hun leeftijd om eerder voor overheidssubsidies als pensioenen en AOW in aanmerking te komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het lastige is dat er ongetwijfeld mensen zijn die daadwerkelijk 120+ zijn, maar inderdaad geen papieren hebben
Maar goed, logisch dat die voor de records niet meetellen natuurlijk.
Oh ja, dat is een goede reden om te liegen over je leeftijdquote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:18 schreef Mystikvm het volgende:
Volgens haar Wikipedia is ze haar geboortecertificaat in de jaren '70 kwijtgeraakt. Het komt vaker voor dat mensen dan gaan liegen over hun leeftijd om eerder voor overheidssubsidies als pensioenen en AOW in aanmerking te komen.
Dikke kans dat ze eigenlijk maar een jaar of 105 is geworden.
Even de gemeente bellen voor een kopietje.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Volgens haar Wikipedia is ze haar geboortecertificaat in de jaren '70 kwijtgeraakt.
Die maakten ze in die landen in de 19e eeuw nog nietquote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Even de gemeente bellen voor een kopietje.
Ik denk dat het zelfs vandaag de dag het nog geen 100% is in Mexico.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die maakten ze in die landen in de 19e eeuw nog niet
Ja, waarom sleepten mensen die geboortebewijzen altijd met zich mee?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:38 schreef Individual het volgende:
Even de gemeente bellen voor een kopietje.
Anders kregen ze hun Mexicaanse AOW en andere subsidies niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, waarom sleepten mensen die geboortebewijzen altijd met zich mee?
Wij zijn allemaal nog in de race!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:52 schreef Dagoduck het volgende:
Er moet gewoon iemand 140 worden nu, dan maken al die onbevestigde mensen niet meer uit.
quote:
Ongetwijfeld niet, Jeanne Calment is al een extreme outlier en na Calment is niemand ook maar enigszins in de buurt gekomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het lastige is dat er ongetwijfeld mensen zijn die daadwerkelijk 120+ zijn, maar inderdaad geen papieren hebben
Maar goed, logisch dat die voor de records niet meetellen natuurlijk.
Het ging hier toch om een "kleinzoon" van 70.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:37 schreef Ericr het volgende:
Het zegt vaak al genoeg dat bijna al die claims draait om personen die kinderen hebben die amper in de 70 zijn en vaak zelfs jonger. Als er nou iemand opstaat die zelf aantoonbaar in de 90 is en kan aantonen dat zijn moeder (of vader) nog leeft wordt het een ander verhaal maar dat soort gevallen komen nooit voor.
quote:Volgens haar 70-jarige kleinzoon is ze simpelweg gestopt met ademhalen.
Wat best mogelijk is als ze rond de 110 was. Nog steeds stokoud maar geen 127.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:55 schreef barthol het volgende:
[..]
Het ging hier toch om een "kleinzoon" van 70.
[..]
En wat doe je met de claim dat zij Met een leidende rol heeft meegevochten in de Mexicaanse Revolutie van 1910?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat best mogelijk is als ze rond de 110 was. Nog steeds stokoud maar geen 127.
110 club forum schat haar ook op 110. Geboren in 1904 waarschijnlijk.
http://z3.invisionfree.com/The_110_Club/index.php?showtopic=12315
bronquote:A woman who fought in the 1910 Mexican Revolution has become the oldest woman in the world, after reaching the age of 127.
Leandra Becerra Lumbreras was a leader of a group of women soldiers known as 'Las Adelitas' during the revolution. These women contributed significantly to the war effort, alongside the men during the bloody civil war.
After the revolution, Lumbreras went on to lead a full life. She was 27 when World War I broke out, 40 when Queen Elizabeth came to the throne, and 82 when man took his first steps on the moon.
http://www.telegraph.co.u(...)of-40-years-ago.htmlquote:Granddaughter Miriam Alvear, 43, said: "She is entirely lucid. She blows your mind with her stories from the revolution.
http://english.kyodonews.(...)t&utm_medium=twitterquote:World's oldest person Misao Okawa dies at 117
OSAKA, April 1, Kyodo
Misao Okawa, a Japanese woman who was recognized by Guinness World Records as the world's oldest living person, died at the age of 117 early morning Wednesday at a nursing home in Osaka, sources close to her said.
Okawa, born in 1898, was recognized by Guinness as the oldest living woman in February 2013 at 114 and as the oldest living being in August the same year at 115.
De Engelse niet: http://en.wikipedia.org/w(...)ng_supercentenariansquote:Op woensdag 1 april 2015 07:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wikipedia loopt achter met dit nieuws:
Bernice Madigan is dit jaar overleden. Maar RIP Misao Okawa, toch wel een soort van legende geworden.quote:Op woensdag 1 april 2015 07:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
De Engelse niet: http://en.wikipedia.org/w(...)ng_supercentenarians
Het is voor het eerst sinds 14 november 2013 dat er iemand geboren voor 1900 overleden is.
Toch iets beter dan heel kort voor haar verjaardagquote:Op woensdag 1 april 2015 07:55 schreef DeLuna het volgende:
RIP. Zonde, zo snel al na haar verjaardag.
True, dat allebei.quote:Op woensdag 1 april 2015 07:50 schreef Ericr het volgende:
Bernice Madigan is dit jaar overleden. Maar RIP Misao Okawa, toch wel een soort van legende geworden.
Dan pas je het aan, dat is hoe wikipedia werktquote:Op woensdag 1 april 2015 07:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wikipedia loopt achter met dit nieuws:
De laatste vier:
Gertrude Gaines Weaver, Verenigde Staten, 4 juli 1898, 116 jaar en 271 dagen
Jeralean Kurtz Talley, Verenigde Staten, 23 mei 1899, 115 jaar en 313 dagen
Susannah Mushatt Jones, Verenigde Staten, 6 juli 1899, 115 jaar en 269 dagen
Emma Morano-Martinuzzi, Itali, 29 nov 1899, 115 jaar en 123 dagen
Geen Japanse mensen meer.....
Zie hierboven.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:58 schreef tong80 het volgende:
De oudste vrouw ter wereld, de Japanse Misao Okawa, is op 117-jarige leeftijd overleden. Dat meldt het Japanse persbureau Kyodo. Ze overleed in een verpleeghuis in Osaka.
Sad news: Misao Okawa, the world's oldest person, has just died at age 117.
Okawa kon tot haar 110de levensjaar rondlopen, waarna ze een rolstoel kreeg om te voorkomen dat ze zou vallen. Ze woonde sinds 1997 in een verzorgingstehuis. Gevraagd naar het geheim van haar lange levensduur zei ze vorig jaar op haar verjaardag dat veel sushi eten helpt, net als acht uur slaap per nacht.
Okawa werd geboren in 1898. Ze trouwde in 1919, maar was al sinds 1931 weduwe. Het stel kreeg twee dochters en een zoon. En dochter (94) en de zoon (92) zijn nog in leven. Okawa laat verder vier kleinkinderen en zes achterkleinkinderen na.
De huidige oudste vrouw ter wereld is nu de Amerikaanse Gertrude Weaver. Zij is ruim 116 jaar oud.
Mooie leeftijdquote:Op woensdag 1 april 2015 10:58 schreef tong80 het volgende:
De oudste vrouw ter wereld, de Japanse Misao Okawa, is op 117-jarige leeftijd overleden. Dat meldt het Japanse persbureau Kyodo. Ze overleed in een verpleeghuis in Osaka.
Sad news: Misao Okawa, the world's oldest person, has just died at age 117.
Okawa kon tot haar 110de levensjaar rondlopen, waarna ze een rolstoel kreeg om te voorkomen dat ze zou vallen. Ze woonde sinds 1997 in een verzorgingstehuis. Gevraagd naar het geheim van haar lange levensduur zei ze vorig jaar op haar verjaardag dat veel sushi eten helpt, net als acht uur slaap per nacht.
Okawa werd geboren in 1898. Ze trouwde in 1919, maar was al sinds 1931 weduwe. Het stel kreeg twee dochters en een zoon. En dochter (94) en de zoon (92) zijn nog in leven. Okawa laat verder vier kleinkinderen en zes achterkleinkinderen na.
De huidige oudste vrouw ter wereld is nu de Amerikaanse Gertrude Weaver. Zij is ruim 116 jaar oud.
Mijn moeke is 74. Ik hoop nog lang van haar te kunnen genieten. Mijn oma werd 95. Hoop dat ze haar genen heeft.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mooie leeftijd(en dat wordt al gezegd als iemand in de 80 is geworden, dus zo'n 30-40 jaar eerder
)
Wel rot dat je 94 jaar lang gewend was dat je bij je moeder op bezoek konquote:Op woensdag 1 april 2015 16:16 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
RIP aan de nabestaanden
In mijn buurt was er ooit een man van over de 100 die nog op zichzelf woonde.quote:Op woensdag 1 april 2015 16:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel rot dat je 94 jaar lang gewend was dat je bij je moeder op bezoek kon
Je staat verder elke dag vrolijk op ?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:07 schreef Schunckelstar het volgende:
Het lijkt me echt verschrikkelijk om zo oud te worden.... alles en iedereen om je heen gaat dood, waarschijnlijk kun je zelfs al je kinderen nog begraven voor je zelf eindelijk aan de beurt bent. Nee dank je
Mee eens. Sowieso als ik niet meer zelfstandig mobiel ben dan vrees ik dat ik vreselijk chagrijnig wordt en dan kan je beter stoppen.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:07 schreef Schunckelstar het volgende:
Het lijkt me echt verschrikkelijk om zo oud te worden.... alles en iedereen om je heen gaat dood, waarschijnlijk kun je zelfs al je kinderen nog begraven voor je zelf eindelijk aan de beurt bent. Nee dank je
Ik denk dat er helemaal niemand elke dag vrolijk opstaat, wat is je punt?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je staat verder elke dag vrolijk op ?
Of Barrack Obama op 4 juli even op haar verjaardag wil komen. Hmmm 4 juli is niet echt handig. Of misschien te combineren met wat andere feesten. Dan kan Barrack haar uitnodigen..quote:Op donderdag 2 april 2015 10:01 schreef tong80 het volgende:
De vrouw die deze week de oudste persoon ter wereld werd, heeft de Amerikaanse president Barack Obama uitgenodigd om op 4 juli haar 117de verjaardag te komen vieren.
[ afbeelding ]
De 116-jarige Gertrude Weaver was al de oudste persoon in Amerika, maar is sinds gisteren, na de dood van de 117-jarige Misao Okawa, ook de oudste ter wereld.
Volgens het personeel van het verpleeghuis Silver Oaks in Camden, zo'n 160 kilometer zuidwest van Little Rock, Arkansas, verkeert Weaver in goede gezondheid. Weaver wil de president graag persoonlijk ontmoeten op haar verjaardagsfeestje, aangezien ze al twee keer op hem heeft gestemd.
het lijkt me niet handig om zo'n oud menske naar Washington te verslepen, dat overleeft ze vast nietquote:Op donderdag 2 april 2015 11:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Of Barrack Obama op 4 juli even op haar verjaardag wil komen. Hmmm 4 juli is niet echt handig. Of misschien te combineren met wat andere feesten. Dan kan Barrack haar uitnodigen..
Nee, stel je voor dat ze helemaal enthousiast raakt, en op 116 jarige leeftijd haar grote wens in vervulling ziet gaan en overlijdt.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
het lijkt me niet handig om zo'n oud menske naar Washington te verslepen, dat overleeft ze vast niet
RIPquote:AUSTIN (ANP) – De Amerikaanse Gertrude Weaver, die vorige week de oudste persoon ter wereld werd na het overlijden van een 117-jarige Japanse, is in een verzorgingshuis in Camden in de staat Arkansas overleden. Dat hebben de autoriteiten in Camden maandag laten weten. Ze is 116 jaar geworden.
Weaver was geboren op 4 juli 1898. Na het overlijden woensdag van de 117-jarige Misao Okawa kreeg Weaver veel aandacht van de media. Het tehuis waarin Weaver woonde, meldde dat de Amerikaanse met volle teugen genoot van haar kortstondige roem.
Volgens de Gerontology Research Group, die probeert bij te houden wie de oudste persoon in wereld is, valt die eer nu te beurt aan de 115-jarige Jeralean Talley uit het Amerikaanse Detroit. Zij is geboren op 23 mei 1899.
Misschien wel meer. Alleen is de administratie in sommige landen beter.quote:
Je gaat je toch afvragen of het ook zo snel gegaan zou zijn als de media niet vol op haar gedoken was vorige week...quote:Op maandag 6 april 2015 23:32 schreef Dagoduck het volgende:
http://nieuws.thepostonli(...)kort-oudste-persoon/
[..]
RIP
Zou dat hart net 1 duizendste sneller zijn gaan kloppen en dat niet meer aan hebben gekundquote:Op dinsdag 7 april 2015 00:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Je gaat je toch afvragen of het ook zo snel gegaan zou zijn als de media niet vol op haar gedoken was vorige week...
Bizar hoe oud deze mensen zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2015 07:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Zo langzaam als het eerst ging, zo snel gaat het nu:
De stand:
Jeralean Kurtz Talley, Verenigde Staten, 23 mei 1899, 115 jaar en 313 dagen
Susannah Mushatt Jones, Verenigde Staten, 6 juli 1899, 115 jaar en 269 dagen
Emma Morano-Martinuzzi, Itali, 29 nov 1899, 115 jaar en 123 dagen
Drie nog maar dus.....
quote:Op woensdag 1 april 2015 12:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn moeke is 74. Ik hoop nog lang van haar te kunnen genieten. Mijn oma werd 95. Hoop dat ze haar genen heeft.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]jouw moeder is maar 2 jaar ouder dan de mijne
Ik denk dat mijn moeder oud was toen ze mij kreeg en jouw moeder jong toen ze jou kreeg...quote:
En jouw moeder is dan even oud als mijn zusquote:Op dinsdag 7 april 2015 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]jouw moeder is maar 2 jaar ouder dan de mijne
quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:25 schreef barthol het volgende:
[..]
En jouw moeder is dan even oud als mijn zus
Het ere schavotquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:42 schreef Arcee het volgende:
Het gezelschap begint nu echt select te worden, nog drie mensen geboren voor 1900 in leven:
1. Jeralean Kurtz Talley, Verenigde Staten, 23 mei 1899, 115 jaar en 319 dagen
2. Susannah Mushatt Jones, Verenigde Staten, 6 juli 1899, 115 jaar en 275 dagen
3. Emma Morano-Martinuzzi, Itali, 29 nov 1899, 115 jaar en 129 dagen
Weet het wel zeker.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn moeder oud was toen ze mij kreeg en jouw moeder jong toen ze jou kreeg...
De geregistreerde heldenquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:42 schreef Arcee het volgende:
Het gezelschap begint nu echt select te worden, nog drie mensen geboren voor 1900 in leven:
1. Jeralean Kurtz Talley, Verenigde Staten, 23 mei 1899, 115 jaar en 319 dagen
2. Susannah Mushatt Jones, Verenigde Staten, 6 juli 1899, 115 jaar en 275 dagen
3. Emma Morano-Martinuzzi, Itali, 29 nov 1899, 115 jaar en 129 dagen
quote:
quote:
Negers praten echt altijd over etenquote:
Nou nou nou, een beetje respect voor de ouden van dagenquote:Op woensdag 8 april 2015 20:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Negers praten echt altijd over etenWel leuk zo'n fanatiek oudje, vergeleken met die haast bewegingsloze Jap.
Er zijn wellicht straks ook geen mensen meer die ooit iemand uit de 18e eeuw hebben gezien. Want 115 jaar geleden werd bijna niemand 100 jaar of ouder, en dan is het nog maar de vraag of de desbetreffende drie mensen in hun piepjonge jaren in aanraking kwamen met eeuwelingen.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:42 schreef Zwansen het volgende:
Als mijn dochter ooit 86 mag worden is het het jaar 2100.... Bizar dat ze dan heeft geleefd in dezelfde tijd als iemand uit 1899...
En nu:quote:The list includes 70 verified supercentenarians
Oei, dat is een afname van 23 dus. Is echt snel gegaan in iets meer dan een half jaar.quote:The list includes 47 verified supercentenarians
Vandaag alquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:04 schreef Ericr het volgende:
Morgen als het meezit een 115 jarige er bij, over 5 dagen een 116 jarige. Twee 116 jarigen is nog wel realistisch dit jaar, ook al kan het ook zo maar zijn dat er nog maar een paar 115 jarigen zijn aan het einde van dit jaar.
Wie is nu de oudste man van het land?quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:46 schreef tong80 het volgende:
De oudste man van Nederland is gisteravond overleden. Florentinus Anthonius (Floor) van Cleemputte uit Spijkenisse werd 107 jaar. Het zorgcentrum De Es, waar Van Cleemputte woonde, heeft dit donderdag bekendgemaakt.
[ afbeelding ]
Van Cleemputte werd op 28 september 1907 in Terneuzen geboren.
Hij was sinds november vorig jaar de oudste man van Nederland. Hij volgde de Turkse Amersfoorter Serop Mirzoyan op, die 108 jaar werd.
Nelly de Vries-Lammerts is de oudste inwoner van ons land. Ze werd op Bevrijdingsdag 110 jaar.
Wim Hendriks uit Wanroij, geboren in 1909. Nederland scoort in ieder geval niet erg hoog als het gaat om 110 plussers. Mannen halen dat zo goed als nooit en bij de vrouwen is er maar 1 boven de 110 momenteel.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wie is nu de oudste man van het land?
Toch opvallend dat de eerste bewezen 110-plusser een Nederlandse man was: Geert Adriaans Boomgaard.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wim Hendriks uit Wanroij, geboren in 1909. Nederland scoort in ieder geval niet erg hoog als het gaat om 110 plussers. Mannen halen dat zo goed als nooit en bij de vrouwen is er maar 1 boven de 110 momenteel.
Plus tegelijkertijd waarschijnlijk de oudste militaire veteraan gedurende vele jaren. Tevens meer dan 68 jaar recordhouder geweest als oudste man ooit. Boomgaard was zijn tijd ver vooruit.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:41 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Toch opvallend dat de eerste bewezen 110-plusser een Nederlandse man was: Geert Adriaans Boomgaard.
Coolquote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Jeralean Talley, oudste persoon ter wereld momenteel.
zou het dit jaar dan gebeuren de laatste persoon uit de 19de eeuw...quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:33 schreef Ericr het volgende:
Lijkt er overigens wel op dat Emma Morano de laatst overgeblevene wordt geboren voor 1900. Ze werd al jaren genoemd als degene met de beste kansen omdat ze nog vrij kwiek is plus natuurlijk een geboortedatum die het dichtst ligt bij 1900.
1m 62 ?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:00 schreef Nibb-it het volgende:
Hoe lang is de oudste mens de oudste mens ter wereld?
Vannacht werd bekend dat woensdag de Amerikaan Jeralean Talley, de oudste nog levende mens ter wereld, op 116-jarige leeftijd is overleden. Ze droeg de titel 72 dagen, toch 66 dagen meer dan haar voorganger. Er zijn nu nog slechts twee personen geboren in de negentiende eeuw in leven (beiden vrouwen uit 1899). Maar hoe lang is iemand nou gemiddeld oudste mens? (NRC).
Is er niemand meer in leven geboren in 1900?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:00 schreef Nibb-it het volgende:
Er zijn nu nog slechts twee personen geboren in de negentiende eeuw in leven (beiden vrouwen uit 1899).
Ja maar daar gaat dit topic niet overquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is er niemand meer in leven geboren in 1900?
Want de 19e eeuw loopt natuurlijk t/m 1900.
Nee, maar het NRC nota bene zegt dat er nog maar twee mensen uit de 19e eeuw in leven zijn.quote:
Jawel, 3 nog: https://en.wikipedia.org/(...)ng_supercentenariansquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:05 schreef Isabeau het volgende:
Is er niemand meer in leven geboren in 1900?
Want de 19e eeuw loopt natuurlijk t/m 1900.
Dus nu moeten we van kranten al gokken wat ze eigenlijk bedoelen? Dan moet je niet "Er zijn nu nog slechts twee personen geboren in de negentiende eeuw in leven " schrijven.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:09 schreef Arcee het volgende:
Jawel, 3 nog: https://en.wikipedia.org/(...)ng_supercentenarians
En idd, dit topic gaat over geboren voor 1900. Net als waar NRC eigenlijk op doelt idd.
Zeker, mee eens natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:12 schreef Isabeau het volgende:
Dus nu moeten we van kranten al gokken wat ze eigenlijk bedoelen? Dan moet je niet "Er zijn nu nog slechts twee personen geboren in de negentiende eeuw in leven " schrijven.
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, maar het NRC nota bene zegt dat er nog maar twee mensen uit de 19e eeuw in leven zijn.
Sowiesoquote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus nu moeten we van kranten al gokken wat ze eigenlijk bedoelen? Dan moet je niet "Er zijn nu nog slechts twee personen geboren in de negentiende eeuw in leven " schrijven.
Ik vind het toch wel opvallend dat 3 landen deze lijst domineren. Japan, de VS en in mindere mate Itali. Het lijkt erop dat dit de enige 3 landen zijn die pakweg 115 jaar geleden een betrouwbaar bevolkingsregister hanteerden. Een land als Duitsland, met meer als 80 miljoen inwoners, moet toch ook wel iemand hebben die in deze top-45 staat?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jawel, 3 nog: https://en.wikipedia.org/(...)ng_supercentenarians
En idd, dit topic gaat over geboren voor 1900. Net als waar NRC eigenlijk op doelt idd.
Te veel bier en bratwurst..quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:52 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel opvallend dat 3 landen deze lijst domineren. Japan, de VS en in mindere mate Itali. Het lijkt erop dat dit de enige 3 landen zijn die pakweg 115 jaar geleden een betrouwbaar bevolkingsregister hanteerden. Een land als Duitsland, met meer als 80 miljoen inwoners, moet toch ook wel iemand hebben die in deze top-45 staat?
ik kan ook nog wel 2 andere redenen bedenkenquote:
Toch de blue zones? Ik weet niet waar in de VS deze mensen leven...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:52 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel opvallend dat 3 landen deze lijst domineren. Japan, de VS en in mindere mate Itali. Het lijkt erop dat dit de enige 3 landen zijn die pakweg 115 jaar geleden een betrouwbaar bevolkingsregister hanteerden. Een land als Duitsland, met meer als 80 miljoen inwoners, moet toch ook wel iemand hebben die in deze top-45 staat?
Jij denkt, het is zo heet, gaat het wel met de dames?quote:Op zondag 5 juli 2015 14:04 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Hoe is het met de gezondheid van de laatste twee?
Dat maakt op die leeftijd vrij weinig uit denk, alle top 10ers die van het jaar zijn overleden ging het kaarsje ook gewoon zomaar uit.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:04 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Hoe is het met de gezondheid van de laatste twee?
Bejaardentehuizen bestaan ook vaak voor 80% uit vrouwen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:44 schreef Ericr het volgende:
Oudste man ter wereld is een paar dagen geleden overleden. Was van 1903, om maar aan te geven welk gat er tussen oudste vrouw en man momenteel aanwezig is.
Jaquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:01 schreef asco het volgende:
1899 - 2015
2015 - 2131....
Eigenlijk best wel fascinerend als je er over nadenkt.
Cool.quote:Op zondag 8 november 2015 16:22 schreef CoolPipe het volgende:
Over exact 3 weken hoopt Emma Morano-Martinuzzi de leeftijd van 116 jaar te bereiken. Dan zijn de 2 vrouwen geboren voor 1900, 116 jaar oud. Blijft leuk om deze 2 vrouwen te volgen.
Hoop wel dat ze als laatste overblijft is wel mooi dat iemand uit de oude wereld als laatste 19de eeuwer overblijftquote:Op zondag 8 november 2015 16:22 schreef CoolPipe het volgende:
Over exact 3 weken hoopt Emma Morano-Martinuzzi de leeftijd van 116 jaar te bereiken. Dan zijn de 2 vrouwen geboren voor 1900, 116 jaar oud. Blijft leuk om deze 2 vrouwen te volgen.
bizar, vind het wel lastig om het te beoordelen in die tijd. Dat was gewoon tijdens de eerste Wereldoorlogquote:Op donderdag 26 november 2015 18:25 schreef golfer het volgende:
Katari Chand was dus net een paar dagen 13 bij die bruiloft.
Nee hoor. Die was in 1925 al een tijdje voorbij.quote:Op donderdag 26 november 2015 18:37 schreef komrad het volgende:
bizar, vind het wel lastig om het te beoordelen in die tijd. Dat was gewoon tijdens de eerste Wereldoorlog
Ach wat doe leeftijd er nog toe als je al 90 jaar bij elkaar bent?quote:Op donderdag 26 november 2015 18:25 schreef golfer het volgende:
Katari Chand was dus net een paar dagen 13 bij die bruiloft.
oh lol, ik heb niet goed gelezenquote:Op donderdag 26 november 2015 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor. Die was in 1925 al een tijdje voorbij.
Nog maar 3 dagen inmiddels. Nu is 2015 geen goed jaar geweest voor de oudsten ter wereld maar wel een jaar waarin 3 mensen mogelijk die mijlpaal halen.quote:Op zondag 15 november 2015 16:34 schreef CoolPipe het volgende:
Het wordt steeds spannender, nog 2 weken te gaan. Dan mag Emma Morano-Martinuzzi 116 kaarsjes uitblazen.
Het is net een WK als Nederland meedoet hoop ik ook dat ze kampioen worden zolang ik in het geval van het voorbeeld de wedstrijden maar niet hoef te zien.quote:Op donderdag 26 november 2015 23:22 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk een heel raar idee dat we hopen dat ze in 2016 nog leven. Zo van 'elke dag kan het gebeurd zijn'. Best gek eigenlijk. Ze zijn niet terminaal ziek of zo (zover ik weet). Alleen heel oud.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:44 schreef Ericr het volgende:
Calment maar ook Knauss waren dan ook wel extreem uniek. Zegt ook al genoeg dat Misao Okawa pas de eerste in bijna 16 jaar was die de mijlpaal haalde van 117 jaar.
Ja, als je naar de lijst van oudste mensen ooit kijkt dan illustreert dat ook duidelijk hoe hard die grens feitelijk is. Bij 114, 115, 116 houdt het eigenlijk wel vrij abrupt op.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:44 schreef Ericr het volgende:
Calment maar ook Knauss waren dan ook wel extreem uniek. Zegt ook al genoeg dat Misao Okawa pas de eerste in bijna 16 jaar was die de mijlpaal haalde van 117 jaar.
Denk het eigenlijk wel, Calment springt er zover uit en kon als enige ook zaken aantonen die al die fakers nooit hebben kunnen aantonen. Dan heb ik het niet eens over geboortebewijzen en andere harde data maar meer over herinneringen die in lijn zijn met gebeurtenissen uit een ver verleden en een levensloop die in lijn is met haar leeftijd.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En toch is het eeuwig zonde dat zoveel landen pas ruim na 1900 goed de documenten bij zijn gaan houden. Als je ziet hoeveel claims van 120+ er zijn van de laatste 20 jaar denk ik dat Calment echt niet de enige was die de 120 gehaald heeft. Maar goed, uiteraard wel de enige geverifieerde en dat telt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |