Indrukwekkend. Wat een levenswil. Ze heeft dan wel veel meegemaakt als je kijkt wat allemaal in de 20ste eeuw is gebeurd. Zowel op het gebied van oorlog als de snelle ontwikkelingen.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn overgrootoma was in 1899 geboren en in 1999 gestorven op 100 jarige leeftijd. Bijna 3 eeuwen meegemaakt
Jeanne Calment, al weer een tijdje dood (1997), oudste mens ooit met 122 jaar.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Heel indrukwekkend vond ik die Franse vrouw die Van Gogh nog had gekend. Zij is enkele jaren geleden overleden.
Deze vrouw ja. Eigenlijk onvoorstelbaar dat ze zoveel heeft gezien. Blijft zo fascinerend te bedenken wat zij nog heeft meegemaakt.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jeanne Calment, al weer een tijdje dood (1997), oudste mens ooit met 122 jaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Calment
En ook bedankt voor je bijdrage.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:16 schreef mig72 het volgende:
Het is nu wel interessant maar die lui zijn doorgaans al ver voorbij het punt van een fatsoenlijk bestaan, de meesten kunnen nauwelijks of niet praten, of stammeren maar, bijna geen kunnen nog lopen, en zijn volledig afhankelijk van een liefdevolle omgeving. Tja, het is maar de vraag of je iemand dat gunt.
Het historisch aspect doet er ook niet zoveel toe aangezien ze niet echt meer in een zinvolle discussie over iets kunnen deelnemen.
Wel is het een soort van biologische grootprestatie als mens, maar niet veel meer dan dat.
Denk ik ook wel eens aan. Wat een revoluties en wereldgebeurtenissen in hun leven.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Indrukwekkend. Wat een levenswil. Ze heeft dan wel veel meegemaakt als je kijkt wat allemaal in de 20ste eeuw is gebeurd. Zowel op het gebied van oorlog als de snelle ontwikkelingen.
De 20ste eeuw was volgens mij sowieso een categorie apart. Vooral met die twee wereldoorlogen, maar elke eeuw heeft veel teweeggebracht als je de boeken op na slaat.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Denk ik ook wel eens aan. Wat een revoluties en wereldgebeurtenissen in hun leven.
Mijn opa is in 1900 geboren. Is in 1979 overleden. Heeft 2 wereld-oorlogen meegemaakt. Ik keek altijd op zaterdag het Duitse voetbal bij hem, ter5wijl ie 60 jaar zonder tv had geleefd.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De 20ste eeuw was volgens mij sowieso een categorie apart. Vooral met die twee wereldoorlogen, maar elke eeuw heeft veel teweeggebracht als je de boeken op na slaat.
Best wel indrukwekkend. TV, wat tegenwoordig zelfs een bijstandmoeder in huis heeft, daar had jouw opa overduidelijk geen behoefte aan. Ik denk dat hij weinig TV keek toen hij het eenmaal in huis bracht?quote:Op donderdag 20 november 2014 23:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn opa is in 1900 geboren. Is in 1979 overleden. Heeft 2 wereld-oorlogen meegemaakt. Ik keek altijd op zaterdag het Duitse voetbal bij hem, ter5wijl ie 60 jaar zonder tv had geleefd.
Juist veel. Wilde alles zien. Opa was een arbeider maar ook kunstenaar. Snoof alles op.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Best wel indrukwekkend. TV, wat tegenwoordig zelfs een bijstandmoeder in huis heeft, daar had jouw opa overduidelijk geen behoefte aan. Ik denk dat hij weinig TV keek toen hij het eenmaal in huis bracht?
Prachtig maar wel verrassend.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist veel. Wilde alles zien. Opa was een arbeider maar ook kunstenaar. Snoof alles op.
Trusten Jelle.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Prachtig maar wel verrassend.
Dat onderschrift.quote:Op zondag 30 november 2014 17:49 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Hier nog meer foto's: http://www.verbanonews.it(...)115-anni-fotogallery
Ik doe het echtquote:
Al ruim een jaar. Vorig jaar november(?) overleed er één van voor 1900.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:36 schreef asco het volgende:
Ze lijken wel onsterfelijk! Hoe lang "doen" we nu al met dezelfde mensen (plus die ene wat er nog eens bij is gekomen) ? Bijna een jaar ofzo?
Geweldig.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:56 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Al ruim een jaar. Vorig jaar november(?) overleed er één van voor 1900.
quote:We were introduced in 2006, when she was 105. She was living independently in Tulsa, cooking for herself and cutting the lawn with a push mower. She told me then her longevity was a surprise. “I had bone troubles. When I was five, they didn’t think I’d live to be 10. When I was 10, they said I wouldn’t live to be 15. Boy, they’d be surprised now.”
quote:Op woensdag 17 december 2014 15:37 schreef Ericr het volgende:
Ora heeft in ieder geval nog een zeer krachtige uitstraling, laatste foto is uit juli 2014.
Best wel ja.quote:
Schitterende foto'squote:
quote:Op maandag 22 december 2014 20:20 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Helaas is Anna Stoehr gisteren overleden op een leeftijd vaan 114 jaar en 67 dagen.
quote:Op maandag 22 december 2014 22:00 schreef Arcee het volgende:
Anna Stoehr was dus niet geboren voor 1900. Dat zijn er dus nog steeds zes.
Een maand geleden nog. Kijk maar op de vorige pagina.quote:Op maandag 22 december 2014 22:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar dus wel een 19e eeuwer minder, is ook al weer een tijdje niet meer gebeurd toch?
Waar dan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:43 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Een maand geleden nog. Kijk maar op de vorige pagina.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:41 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Waar dan?
Dacht dat de laatste keer een jaar geleden is.
quote:Op donderdag 27 november 2014 22:49 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Niet voor 1900, maar nog net in de 19e eeuw; Merle Barnes (23 december 1900) is op 22 november overleden. Ze was de oudste inwoner van Canada.
Toen waren er nog 14...
Kan gebeuren.quote:
quote:Op woensdag 24 december 2014 08:48 schreef Ericr het volgende:
Ora Holland wordt vandaag 114, de laatste uit de 19de eeuw die deze mijlpaal kon halen.
Dus op haar na zijn er geen mensen van voor 1900 meerquote:Op woensdag 24 december 2014 08:48 schreef Ericr het volgende:
Ora Holland wordt vandaag 114, de laatste uit de 19de eeuw die deze mijlpaal kon halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |