quote:Op donderdag 20 november 2014 10:51 schreef bartrid het volgende:
Jaren 1 van mijn favoriete bands geweest
Wie dit en waarom een vervolgvraag?
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:33 schreef cafca het volgende:
Dat is Sarah McLaghlan, heeft die niet ooit meegezongen op een nummer van Kyuss?
Precies. En Delerium is 1 van de vele FLA side projecten.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:36 schreef MadMaster het volgende:
Als het om meezingen gaat, dan gaat het waarschijnlijk om Silence van Delerium.
Daar ken ik haar tenminste van...
Dat wist ik dan weer niet, FLA heb ik zelden beluisterdquote:Op donderdag 20 november 2014 11:37 schreef bartrid het volgende:
[..]
Precies. En Delerium is 1 van de vele FLA side projecten.
Origineel:quote:Op donderdag 20 november 2014 12:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat wist ik dan weer niet, FLA heb ik zelden beluisterd
* MadMaster zet Spotify aan op...
Ja, die ken ik maar al te goed, maar ik had geen idee dat FLA daar iets mee van doen had...quote:
Heb je net zelf op Facebook gezet...quote:Op donderdag 20 november 2014 12:22 schreef MadMaster het volgende:
Wiens concert is zojuist voor de derde keer binnen een jaar verplaatst?
De 4e datum is nu bekend gemaakt...
Yup...Ik was ook erg verbaasd toen ik hem langs hoorde komen op de radio..quote:Op donderdag 20 november 2014 12:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, die ken ik maar al te goed, maar ik had geen idee dat FLA daar iets mee van doen had...
Schiet dan maar...quote:Op donderdag 20 november 2014 12:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Heb je net zelf op Facebook gezet...
quote:Op donderdag 20 november 2014 13:48 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ennio Morricone
En goedemiddag trouwens
quote:were a British band, founded by the singer
. The band's music is a mixture of electronic dance music, Indian classical music and western pop music. Their lyrics are about love, spirituality and the equality of all human beings.
Kennie Rogers dan wel?quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:40 schreef methodmich het volgende:
Of Kenny Rogers, je weet maar nooit.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:26 schreef belsen het volgende:
[..]
Kennie Rogers dan wel?
Stand topic 1313
MadMaster 1
iggyinthehouse 1
pipster 1
lubje25 1
methodmich 1
Wie?quote:Shoegazershave announced their return, confirming a series of live dates for 2015.
The band will reunite in May for a UK tour that includes dates in London, Manchester and Glasgow, plus shows in Paris, Amsterdam, Toronto and New York.will also make festival appearances at Primavera Sound in Barcelona on May 29 and London's Field Day on June 7.
Correct!quote:Op zondag 23 november 2014 17:32 schreef Arn0 het volgende:
Van Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon weet ik dat ze die gecoverd hebben.
Die zijn het.quote:
Inderdaadquote:
Stayn' Alive, Massachutes, Words ? Verder kom ik niet.quote:Op maandag 24 november 2014 09:00 schreef bukgeit het volgende:
Wow
Noem de vijf nummer 1-hits van de Bee Gees in Nederland.
Echt waar? Ik dacht dat dat een veel grotere hit was...quote:Op maandag 24 november 2014 09:22 schreef bukgeit het volgende:
How Deep Is Your Love, vijftiende plaats.
Stand topic 1313quote:
Manke Nelis?quote:Op maandag 24 november 2014 10:22 schreef bukgeit het volgende:
Door wie verloor Johnny Jordaan een oog?
Neef Willy Alberti is de schuldige...quote:Op maandag 24 november 2014 10:22 schreef bukgeit het volgende:
Door wie verloor Johnny Jordaan een oog?
Ook niet, de dame was de zangeres van een (in NL) one day fly.quote:Op maandag 24 november 2014 16:10 schreef Mark het volgende:
Tegen beter weten in waarschijnlijk: Yazz?
Noch Pepsi, noch Shirley, wel een 'ie'-klank op het eind van haar voornaam...quote:Op maandag 24 november 2014 16:17 schreef pipster het volgende:
Pepsi of Shirley van Pepsi en Shirley
Yupquote:Op maandag 24 november 2014 20:45 schreef cafca het volgende:
Nummers gaan allemaal over dezelfde artiest? Wil je ook weten welke artiest?
Stand topic 1313quote:
Stand topic 1313quote:
quote:The Mission heette eersten speelde nummers die oorspronkelijk waren geschreven voor de The Sisters of Mercy. Zanger Andrew Eldritch was tegen het gebruik van de naam
, onder meer omdat de fanclub van The Sisters of Mercy zo heette.
Wie zijnquote:"I Heard It Through the Grapevine" is a song written by Norman Whitfield and Barrett Strong for Motown Records in 1966, and made famous by Marvin Gaye in a single released in October 1968 on Motown's Tamla label.
Originally recorded byin 1966, that version was rejected by Motown owner Berry Gordy, who told Whitfield and Strong to make it stronger. After recording the song with Marvin Gaye in 1967, which Gordy also rejected, Whitfield produced a version with
, which Gordy agreed to release as a single in September 1967, and which went to number two in the Billboard chart. The Marvin Gaye version was placed on his 1968 album In the Groove, where it gained the attention of radio disc jockeys, and Gordy finally agreed to its release as a single in October 1968, when it went to the top of the Billboard Pop Singles chart for seven weeks from December 1968 to January 1969 and became for a time the biggest hit single on the Motown label.
close..., but noquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:23 schreef pipster het volgende:
The Temptations en
Smokey Robinson (al dan niet met Miracles)
Maar even opgezocht en dit antwoord is niet juist...quote:Op donderdag 27 november 2014 11:46 schreef cafca het volgende:
Op basis van The Baseball Project: Steve Wynn?
En doorrrrrrrr...quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:34 schreef methodmich het volgende:
Dat lijkt me R.E.M.-man Mike Mills.
Alsof je mijn gedachten kon lezen..quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:16 schreef MadMaster het volgende:
Dat zal Goor Lichtvoet dan wel zijn...
Van wie ook al weer?quote:Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin,
love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin,
spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin,
lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin![]()
Lijkt me gewoon een puntje voor Pipster!quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:52 schreef pipster het volgende:
Hmm ik geef wel enthousiast antwoord, maar hoe zit dat eigenlijk als de radio het antwoord voorzegt.... Punt voor Ekdom dan maar.
quote:Op woensdag 3 december 2014 10:15 schreef WeezerButler het volgende:
Nationale popquiz vraag uit 2005 :-)
toch een zware bevalling
Sex Pistols - E.M.I.
Korn - A.D.I.D.A.S.
Ian Brown - F.E.A.R.
Peter Gabriel - D.I.Y.
Freeez - I.O.U.
the Replacements - I.O.U.
Aerosmith - F.I.N.E.
Prince - D.M.S.R
Randy Newman - i love L.A.
Harry Chapin - W.O.L.D.
Dacht ik ook, maar zo te zien heet dat nummer van Aretha gewoon Respect.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:20 schreef cafca het volgende:
Niemand die R.E.S.P.E.C.T. Noemt?
Foto komt me wel bekend voor, maar zo geen idee
Inderdaad. Wordt soms zo gespeld: R-E-S-P-E-C-Tquote:Op woensdag 3 december 2014 11:22 schreef Mark het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar zo te zien heet dat nummer van Aretha gewoon Respect.
Linda Perhacs?quote:Op donderdag 4 december 2014 11:03 schreef bukgeit het volgende:
Folkzangeres Vashti Bunyan debuteerde in 1970 met Just Another Diamond Day om pas in 2005 terug te keren met Lookaftering. Dat wereldrecord, 35 jaar tussen het eerste en tweede album, is in 2014 gebroken door een andere artieste, die ook in 1970 debuteerde.
Wat is haar naam?
Boom!quote:
Ballad of Hollis Brown. Is dat nou origineel van Bob Dylan?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:32 schreef Mark het volgende:
He lived on the outside of town
With his wife and five children
And his cabin broken down.
Wat van wie?
Logische gedachte, maar dat is hem niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 07:06 schreef Blogman het volgende:
Die van The Small Faces die net overleden is?
Yepperdepep!quote:
Stand topic 1313quote:
Yepquote:
Wat van wie?quote:Er zijn van die mensen, die vragen van alles
En sommige mensen, die vragen maar wat
Er zijn van die mensen die hebben geen wensen
Mijn vader heeft nooit echte wensen gehad
Sommige mensen zijn ech bedacht zaam
Andere geven geven juist toe aan een grill
Sommige weten niet echt wat ze willen
Maar ik weet dit jaar precies wat ik wil
Nee, actueler.quote:
Stand topic 1313quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:01 schreef methodmich het volgende:
Nee, dat is van Henk Temmink (of Temming). Die andere Henk van Het Goede Doel. Met het nummer Ik Vraag Aan Sinterklaas Een Heel Gelukkig Kerstfeest.
Lekker zeg!quote:
Wat van wie?quote:Work all day, as men who know,
Wheels must turn to keep, to keep the flow,
Build on up, don't break the chain,
Sparks will fly, when the whistle blows,
Never stop the action,
Keep it up, keep it up,
Stand topic 1313quote:
Pearl Jam - Blackquote:
Stand topic 1313quote:
Graag gedaan! Fijn dat ik kon bijdragen!quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:31 schreef MadMaster het volgende:
Lubje, dank voor het verstrekken van het punt om zo de vaart er in te houden...
Stand topic 1313quote:Op zondag 7 december 2014 20:57 schreef Blogman het volgende:
Metallica - One
Spice Girls - 2 Become 1
Commodores - Three Times a Lady
Crowded House - Four Seasons in One Day
Dave Brubeck Quartet - Take Five
Split Enz - Six Months in a Leaky Boat
In Tua Nua - Seven into the Sea
Beatles - Eight Days a Week
Dolly Parton - 9 to 5
Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count to Ten
Wat van wie?quote:We vertrekken samen
Maar het is nog steeds een afscheid
Stand topic 1313quote:
Wat van wie?quote:" 8) (![]()
)" is an instrumental from the
album
, written by
and Tom Coster. One of
's most popular compositions, it is a staple on classic rock radio stations and oldies radio stations.
The 16 bar harmonic composition (chord progression) is that of the jazz standard "Autumn Leaves" (originally Les Feuilles Mortes"), with the first verse ending in the minor, and the last verse ending in the major.
vervolgvraag.quote:
Stand topic 1313quote:Op maandag 8 december 2014 16:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat zal wel Europa van Santana zijn.
Die haal ik zelf meestal door de war met Parisienne walkways.
Wyclef Jeanquote:Op maandag 8 december 2014 16:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Noem 3 artiesten die sinds Santana's comeback in 1999 een single voor hem hebben ingezongen
Nee, niet meneer Huppelkei. Deze rockt veel meer.quote:
Waarom zit jij je in godsnaam te verdiepen in Di-rectquote:Op woensdag 10 december 2014 00:37 schreef Mark het volgende:
Inderdaad!Viel me onlangs op dat de achternamen van de bandleden bijna allemaal geografisch zijn
...
euh wtf het was goed dat had ik niet verwachtquote:
Allemaal al eens op pinkpop gestaanquote:Op woensdag 10 december 2014 08:55 schreef Homdeck het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen U2, Radiohead, Rammstein en Muse?
Ik wil meer punten halen op Foute Vrijdagquote:Op woensdag 10 december 2014 09:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Waarom zit jij je in godsnaam te verdiepen in Di-rect
Allemaal in de Top2000quote:Op woensdag 10 december 2014 08:55 schreef Homdeck het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen U2, Radiohead, Rammstein en Muse?
Stand topic 1313quote:Op woensdag 10 december 2014 13:37 schreef Burnett het volgende:
Allemaal nog in de originele bezetting...?
quote:And wake up to a brand new day
To find your dreams have washed away
There was a time when I did not care
And there was a time when the facts did stare
There is a dream and it's held by many
Well I'm sure you had to see
It's open arms
Wederom, wat van wie?quote:At school they taught me how to be
so pure in thought and word and deed
They didn't quite succeed
For everything I long to do
no matter when or where or who
has one thing in common too
quote:And if I start a commotion
I run the risk of losing you and that's worse
quote:In 1987 scoordeweer met een cover; Ever Fallen In Love van The Buzzcocks
quote:Het nummervan
is door luisteraars van de BBC uitverkozen tot de beste coversong ooit gemaakt. Het nummer uit 1972 werd oorspronkelijk vertolkt door
en werd later dat jaar wereldberoemd in de versie van
.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:17 schreef cafca het volgende:
Ik ben bang dat het Without You van Badfinger is....
quote:
De nrs 3 (quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:27 schreef Berkery het volgende:
[..]
...en er staan zoveel betere in de top 50 http://www.telegraph.co.u(...)t-cover-version.html
En Birdy is er over een paar jaar wel weer uit.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:22 schreef cafca het volgende:
[..]
De nrs 3 () t/m 8 kan ik me wel in vinden, al staat er een aantal covers niet in de lijst die er m.i. wel in horen.
Op wie is Brian Pern losjes gebaseerd?quote:Brian Pern: A Life in Rock is a British comedy spoof documentary following ageing rock star Brian Pern, former frontman of the progressive rock group Thotch
Gokje op Peter Gabrielquote:Op vrijdag 12 december 2014 17:14 schreef bartrid het volgende:
[..]
Op wie is Brian Pern losjes gebaseerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |