Ja dat gebouw ja. Ik fiets er doordeweeks bijna dagelijks langs en denk dan steeds 'zou iemand de sloop van het gebouw hebben bijgehouden met een camera'. Best wel gaaf om de vorderingen te zien. Ook apart dat ze vaak nog om 19:00 bezig zijn. Vraag me af tot hoe laat ze daar door gaan.quote:Op maandag 15 december 2014 09:12 schreef bork het volgende:
[..]
Went-gebouw? -> http://www.duic.nl/nieuws(...)-ponskaart-gesloopt/
Wat bedoel je met het donkere deel? De linker plaat van de 3 platen die over de lengte lopen?quote:Op donderdag 11 december 2014 13:03 schreef Q. het volgende:
We hebben toch maar een flink station gekregen:
[ afbeelding ]
Ter illustratie: het donkere deel links is het deel waar je nu doorheen loopt. Daar komt dus flink wat bij.
Yes. Het linker 1/3e deel tegen de toren aan wat wat donkerder van kleur is.quote:Op maandag 15 december 2014 13:41 schreef Mirel het volgende:
[..]
Wat bedoel je met het donkere deel? De linker plaat van de 3 platen die over de lengte lopen?
Benieuwd wat er dan in de rest van die ruimte komt. Meer van hetzelfde, winkels, loopruimte en trappen naar het perron? Als dat zo is dan verdeelt het de mensen wel goed. Nu is het zo dat als een trein bij A of B stopt, dat de mensen alsnog via één (soms twee) trappen omhoog gaan. Zou veel soepeler gaan als er per perron meer trappen bij komen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:48 schreef Q. het volgende:
[..]
Yes. Het linker 1/3e deel tegen de toren aan wat wat donkerder van kleur is.
Bedoel je de spelling? Die is niet perse incorrectquote:Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
zag deze vandaag op de Croeselaan
Er komen ook meer trappen en aan de noordkant komt een 10 metere brede doorloop buitenlangs.quote:Op maandag 15 december 2014 14:37 schreef Mirel het volgende:
[..]
Benieuwd wat er dan in de rest van die ruimte komt. Meer van hetzelfde, winkels, loopruimte en trappen naar het perron? Als dat zo is dan verdeelt het de mensen wel goed. Nu is het zo dat als een trein bij A of B stopt, dat de mensen alsnog via één (soms twee) trappen omhoog gaan. Zou veel soepeler gaan als er per perron meer trappen bij komen.
Wat is dezequote:Op maandag 15 december 2014 14:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedoel je de spelling? Die is niet perse incorrect
http://www.blablablog.nl/betonspraak/
Nou, pas maar op op de Croeselaan dan. Vlak voor het rabobank gebouw, in dat stukje fietspad wat uit donkerbruine klinkers gemaakt is zag ik gisteren 1 klinker rechtop steken. Je zal er maar tegenaan rijden in het donker ...quote:Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben daar afgelopen dagen 4x langs gefietst in het donker, blij dat ze niet heb gezien of gevoeldquote:Op maandag 15 december 2014 15:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, pas maar op op de Croeselaan dan. Vlak voor het rabobank gebouw, in dat stukje fietspad wat uit donkerbruine klinkers gemaakt is zag ik gisteren 1 klinker rechtop steken. Je zal er maar tegenaan rijden in het donker ...
Vind het ook altijd een vet beeld inderdaad.quote:Op maandag 15 december 2014 10:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja dat gebouw ja. Ik fiets er doordeweeks bijna dagelijks langs en denk dan steeds 'zou iemand de sloop van het gebouw hebben bijgehouden met een camera'. Best wel gaaf om de vorderingen te zien. Ook apart dat ze vaak nog om 19:00 bezig zijn. Vraag me af tot hoe laat ze daar door gaan.
Blijf dan aan de main wegenquote:Op maandag 15 december 2014 15:59 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik ben daar afgelopen dagen 4x langs gefietst in het donker, blij dat ze niet heb gezien of gevoeld
Lunneten is echt dikke aids vanaf het centrum op de fiets wil ik even zeggen, m'n navigatie stuurde me steeds dode weggetjes in
Zou best kunnen dat ik een verkeerde afslag nam, maar koningsweg is een behoorlijke hoofdweg tochquote:
Van waar tot waar moest je heen dan? Ik (en m'n vrienden) zijn allemaal zovaak verhuisd, allemaal minstens 4x in 2 jaar tijd, en ik heb dus naar talloze plekken in de stad moeten fietsen. Ging eigenlijk altijd wel prima. Niet blindelings vertrouwen op Maps, grote wegen nemen en niet teveel kleine (want stoplichten en vinexachtige kutstraatjes)quote:Op maandag 15 december 2014 18:33 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Zou best kunnen dat ik een verkeerde afslag nam, maar koningsweg is een behoorlijke hoofdweg toch
Lombok naar hondsrug. Fietste de eerste keer deze week ook nog eens in het donker. Stond toen op mn navigatie dat ik het maarschalkerweerdpad in moest. Maar daar stond een hek voor zonder pijl met een omleidingquote:Op maandag 15 december 2014 18:35 schreef Mirel het volgende:
[..]
Van waar tot waar moest je heen dan? Ik (en m'n vrienden) zijn allemaal zovaak verhuisd, allemaal minstens 4x in 2 jaar tijd, en ik heb dus naar talloze plekken in de stad moeten fietsen. Ging eigenlijk altijd wel prima. Niet blindelings vertrouwen op Maps, grote wegen nemen en niet teveel kleine (want stoplichten en vinexachtige kutstraatjes)
Ik fiets vaak om of door Lombok heen. Voor de gezelligheid door, maar voor snelheid en gemak gewoon op de Kanaalweg (dus niet Kanaalstraat). Kan je ook doen en verderop bij Max gebouw bij de brug weer de weg op en via Goylaan tot achter de viaduct fietsen, ben je in Lunettenquote:Op maandag 15 december 2014 18:44 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Lombok naar hondsrug. Fietste de eerste keer deze week ook nog eens in het donker. Stond toen op mn navigatie dat ik het maarschalkerweerdpad in moest. Maar daar stond een hek voor zonder pijl met een omleiding.
Zit nu even op google maps te kijken, ik was een klein beetje uit de richting. De rest van de week gewoon redelijk het spoor kunnen volgen via de vondellaan naar het houtensepad
Leuk geprobeerd dit.quote:Op maandag 15 december 2014 14:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Onzin, het is gewoon de gebiedende wijs (die bijna nooit meer gebruikt wordt)quote:Op maandag 15 december 2014 14:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Meervoud of voor u.quote:Op maandag 15 december 2014 21:00 schreef Neelix het volgende:
[..]
Onzin, het is gewoon de gebiedende wijs (die bijna nooit meer gebruikt wordt)
In Zuilen heb je ze ook. Heel storend, die 't'.quote:Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe worden deze foto's gemaakt eigenlijk, uit een helikopter?quote:
Houdt den straat schoon!quote:Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Met deze kom je een heel eind!quote:Op maandag 15 december 2014 21:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe worden deze foto's gemaakt eigenlijk, uit een helikopter?
En werk je toevallig bij de spoorwegen, je weet er altijd zoveel vanafIs er ergens eigenlijk een website wat alles bijhoudt? Is wel interessant om te zien die ontwikkeling
Stoere hipsterbrilquote:
Thanksquote:Op maandag 15 december 2014 22:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met deze kom je een heel eind!
http://www.cu2030.nl/
Zoiets, denk het. Maar nee, interesseert me gewoon een boel, werk dan ook in het stationsgebied en kijk er elke dag op uit. Ook goede links voor informatie:quote:Op maandag 15 december 2014 21:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe worden deze foto's gemaakt eigenlijk, uit een helikopter?
En werk je toevallig bij de spoorwegen, je weet er altijd zoveel vanafIs er ergens eigenlijk een website wat alles bijhoudt? Is wel interessant om te zien die ontwikkeling
Vind het best ernstig dat iemand zo'n semi-wijsneuzerig stukje schrijft, maar niet het bestaan weet van gebiedende wijs.quote:
Als ik zo naar het kaartje kijk zijn ze een klein deeltje vergeten te markeren als "bouwplaats"quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:41 schreef Q. het volgende:
RIP aan de nabestaanden.
http://www.cu2030.nl/arch(...)oten-vanaf-5-januari
Schattigquote:Op dinsdag 16 december 2014 13:15 schreef zatoichi het volgende:
Als ik samen met mijn dochter vanuit haar op en oma elke woensdag naar huis fietsen wil ze altijd door de "kleurtjes". Ik ben haar al een tijd aan het voorbereiden dat het binnenkort niet meer kan; maar ik vermoed dat het nog een traantje zal kosten
Is er daar nog iets wat geen bouwplaats is?quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als ik zo naar het kaartje kijk zijn ze een klein deeltje vergeten te markeren als "bouwplaats"
[ afbeelding ]
Rabo?quote:Op dinsdag 16 december 2014 07:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Zoiets, denk het. Maar nee, interesseert me gewoon een boel, werk dan ook in het stationsgebied en kijk er elke dag op uit. Ook goede links voor informatie:
http://www.bouwpututrecht.nl/bu/
http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=768
Dit is het uitzicht vanaf mijn werkplek:
[ afbeelding ]
Yep. Goed uitzicht hier. Fijn om te horen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Rabo?
Ik vind de ontwikkelingen ook erg interessant en lees je posts daarom graag
Zeker goed uitzicht! Goeie kantine ookquote:Op dinsdag 16 december 2014 15:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Yep. Goed uitzicht hier. Fijn om te horen.
Voor deze woning heb ik op de Van Hoornekade en aan de Norbruislaan gewoond dus ik was al een beetje bekendquote:Op woensdag 17 december 2014 19:50 schreef Blik het volgende:
Welkom, weer een Zuilenaar. Waar ergens in Zuilen (in de buurt van...)?
Ik kan je niet helpen qua O&N, heb dat nog nooit gevierd in de stad.
Ja dat is nou net niet de bedoeling hequote:Op woensdag 17 december 2014 20:29 schreef 16meter het volgende:
Uitwijken naar een andere stad. Hier is echt niks te doen met oud en nieuw.
Amsterdam heeft wel wat leuke feestjes.
Paar honderd meter lopen hier vandaan, woon in de Ter Laanstraatquote:Op woensdag 17 december 2014 20:31 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Voor deze woning heb ik op de Van Hoornekade en aan de Norbruislaan gewoond dus ik was al een beetje bekendNu zit ik in de Minister de Visserstraat, echt enorm veel geluk dat ik deze woning heb gekregen
Zijn jullie hip?quote:Op woensdag 17 december 2014 22:15 schreef Blik het volgende:
Wij hebben trouwens een fors buurtfeest met oud en nieuw, met een mannetje of 50. Wordt erg gezellig denk ik
Dat zijn die "nieuwe" woningen toch? Ik heb in zo'n sfeervolle kubus met leeg ongebruikt binnenplein gewoondquote:
quote:
Bouwjaar 2006 geloof ik, dus idd redelijk nieuwquote:Op donderdag 18 december 2014 09:16 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Dat zijn die "nieuwe" woningen toch? Ik heb in zo'n sfeervolle kubus met leeg ongebruikt binnenplein gewoondAlleen de garage met autolift was wel tof
Hoi!quote:Op woensdag 17 december 2014 18:09 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik val ook even binnenWoon sinds juni eindelijk weer in Utrecht.
En weer doei...quote:het Neude
Zondequote:Op dinsdag 16 december 2014 12:41 schreef Q. het volgende:
RIP aan de nabestaanden.
http://www.cu2030.nl/arch(...)oten-vanaf-5-januari
In het voormalige postkantoor op DE Neude is een tentoonstelling met uitvindingen van Leonardo Da Vinci. Misschien leuk om naartoe te gaan. Kan alleen niet vinden of ze open zijn op 31 december:quote:Op woensdag 17 december 2014 18:09 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik val ook even binnenWoon sinds juni eindelijk weer in Utrecht. Ooit begonnen in Arnhem en van de 29 jaar nu 6 in Utrecht doorgebracht. Daarnaast in Ede, Noordwijk en Mayrhofen gewoond
In Utrecht zat ik eerst twee keer in een tijdelijke woning en een keer in een private huurwoning (die achteraf gezien niet verhuurd mocht worden) dus ik moest de stad weer even uit
maar nu met vriendin een eengezinswoning gekregen in Zuilen, sociale huur
![]()
En om ook maar gelijk een beroep op jullie expertise te doen: ik zoek tips voor oudjaarsdag![]()
Vriendin heeft hele leven in Noordwijk gewoond en wil dus echt een Utrecht-dagje doen. Tot dusver heb ik van 12.00 tot 13.00 DOMunder staan, van 15.00 tot 16.00 rondvaart en om 17.00 uur eten in Bar Madrid op het Neude. Ik wil daarna een drankje doen in de Potdeksel maar verder heeft mijn programma nog wat gaten dus..
Ik zit sowieso niet te wachten op feesten waarbij je tig euro voor een ticket betaald om opeengedrukt samen hip te zijn. Leuke kroegjes, optredens en activiteiten zijn meer dan welkom.
quote:
Topquote:Op donderdag 18 december 2014 11:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In het voormalige postkantoor op DE Neude is een tentoonstelling met uitvindingen van Leonardo Da Vinci. Misschien leuk om naartoe te gaan. Kan alleen niet vinden of ze open zijn op 31 december:
http://thejoyofunderstanding.nl/
Niks mis met drinken op DE Neude, helemaal niet als je dat bij 't Neutje doet.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:13 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Iemand die voor het eerst in Utrecht woont moet OOK een keer op het Neude eten en drinken
quote:Op donderdag 18 december 2014 13:13 schreef Mirel het volgende:
Hey Rave, loop niet zo te zeiken man.
http://www.dub.uu.nl/arti(...)-voor-beginners.htmlquote:Op woensdag 17 december 2014 18:09 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik val ook even binnenWoon sinds juni eindelijk weer in Utrecht. Ooit begonnen in Arnhem en van de 29 jaar nu 6 in Utrecht doorgebracht. Daarnaast in Ede, Noordwijk en Mayrhofen gewoond
In Utrecht zat ik eerst twee keer in een tijdelijke woning en een keer in een private huurwoning (die achteraf gezien niet verhuurd mocht worden) dus ik moest de stad weer even uit
maar nu met vriendin een eengezinswoning gekregen in Zuilen, sociale huur
![]()
En om ook maar gelijk een beroep op jullie expertise te doen: ik zoek tips voor oudjaarsdag![]()
Vriendin heeft hele leven in Noordwijk gewoond en wil dus echt een Utrecht-dagje doen. Tot dusver heb ik van 12.00 tot 13.00 DOMunder staan, van 15.00 tot 16.00 rondvaart en om 17.00 uur eten in Bar Madrid op het Neude. Ik wil daarna een drankje doen in de Potdeksel maar verder heeft mijn programma nog wat gaten dus..
Ik zit sowieso niet te wachten op feesten waarbij je tig euro voor een ticket betaald om opeengedrukt samen hip te zijn. Leuke kroegjes, optredens en activiteiten zijn meer dan welkom.
http://www.aalrestaurant.nl/quote:Op donderdag 18 december 2014 18:28 schreef quinoahipster het volgende:
Nog geheimtipps voor een leuk rustig restaurantje?
Rondje varen met waterfiets of roeiboot? Oudegracht, nieuwgracht, singel, en natuurlijk op een paar plekken aanleggen voor een biertje want van al dat peddelen wordt je dorstig.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:01 schreef quinoahipster het volgende:
Dank!
En als we dan toch bezig zijn: Geheimtipp voor een leuke, niet te lang durende (1 a 1,5 uur) bezienswaardigheid?
Dom Under zit al vol
Het is eigenlijk voor morgenmiddag, en dan wordt het pleurisweerquote:Op donderdag 18 december 2014 20:58 schreef Gripper het volgende:
Rondje varen met waterfiets of roeiboot? Oudegracht, nieuwgracht, singel, en natuurlijk op een paar plekken aanleggen voor een biertje want van al dat peddelen wordt je dorstig.
quote:Lingeriesetje kopen met je vriendin kan ook zo 1,5 uur duren trouwens. Zeker bij de Bijenkorf in deze tijd van t jaar
rondleiding bij museum Speelklok? Duurt een uur ofzo.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:01 schreef quinoahipster het volgende:
Dank!
En als we dan toch bezig zijn: Geheimtipp voor een leuke, niet te lang durende (1 a 1,5 uur) bezienswaardigheid?
Dom Under zit al vol
Ja en das 55 minuten te langquote:Op donderdag 18 december 2014 21:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
rondleiding bij museum Speelklok? Duurt een uur ofzo.
Ja sowwyquote:
hoezo dan? ik had echt een toffe rondleiding...quote:Op donderdag 18 december 2014 22:38 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ja sowwyMaar toen ik er laatst met mijn dochter was, was ik blij dat we naar binnen gingen op vrijkaartjes... als ik er entreegeld voor had moeten neerleggen had ik direct mijn geld terug gevraagd.
quote:Op donderdag 18 december 2014 17:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
http://www.dub.uu.nl/arti(...)-voor-beginners.html
Rondvaartboot? Dat is overdekt toch?quote:Op donderdag 18 december 2014 21:28 schreef quinoahipster het volgende:
Het is eigenlijk voor morgenmiddag, en dan wordt het pleurisweer
Ik moet daar ook een keer heen... je kan daar volgens de website zoveel kip eten als je wil zonder dik te worden, omdat sciencequote:Op donderdag 18 december 2014 10:32 schreef Mirel het volgende:
Gister naar Gagawa wat eten besteld en meegenomen. Mooi interieur hebben ze. Ik had iets van kip Paris ofzo, was niceLeuk verpakt ook om mee te nemen. Alleen de salade was bitter ofzo, van die bepaalde blaadjes
Leuke tent verder, vind het wel een aanwist.
quote:Wij geven geen plaats aan toevoegmiddelen wat resulteert in vetopslag in het lichaam en tot OBESITAS lijd wat een ziekte is die de kwaliteit van het leven negatief beïnvloed.
Wat kostte dat ongeveer?quote:Op donderdag 18 december 2014 10:32 schreef Mirel het volgende:
Gister naar Gagawa wat eten besteld en meegenomen. Mooi interieur hebben ze. Ik had iets van kip Paris ofzo, was niceLeuk verpakt ook om mee te nemen. Alleen de salade was bitter ofzo, van die bepaalde blaadjes
Leuke tent verder, vind het wel een aanwist.
Beter ga je nu dan morgen: http://www.utrecht.nl/winkels-open/quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:53 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of er in het centrum vandaag ook koopavond is? I.v.m. kerst uiteraard.
Winkels zijn open ja.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:53 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of er in het centrum vandaag ook koopavond is? I.v.m. kerst uiteraard.
Beatrixpark? Geen gezeik met het water in rollen ook.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Blik het volgende:
Komend weekend gaat het zeer waarschijnlijk sneeuwen. Ik heb in ieder geval al een slee kunnen bemachtigen (bij de Karwei Overvecht stonden er nog zeker 20, een boel aerodynamische van plastic en ook houten opvouwbare slee met ruggensteun). Dus wees snel als je er nog één nodig hebt...
Wat is een beetje een leuke plek met lichte helling in Utrecht om te kunnen sleeën met een kind van 2? Het is hier overal zo plat als iets...
Ik zou denk ik ff naar de Nedereindse berg gaan, maar das wel een eind voor jullie vanuit Zuilen. En anders een talud van de Zuilense Ring? Of een van de forten?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Blik het volgende:
Komend weekend gaat het zeer waarschijnlijk sneeuwen. Ik heb in ieder geval al een slee kunnen bemachtigen (bij de Karwei Overvecht stonden er nog zeker 20, een boel aerodynamische van plastic en ook houten opvouwbare slee met ruggensteun). Dus wees snel als je er nog één nodig hebt...
Wat is een beetje een leuke plek met lichte helling in Utrecht om te kunnen sleeën met een kind van 2? Het is hier overal zo plat als iets...
We hebben een auto, dus nedereindse berg is wel degelijk een mogelijkheid. Maar iets dichter bij huis is talud van de Zuilense Ring ook wel een goed idee. Anyway, eerst zien dat het er ook daadwerkelijk van komt. De voorbereidingen zijn hier in huize Blik in ieder geval getroffenquote:Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zou denk ik ff naar de Nedereindse berg gaan, maar das wel een eind voor jullie vanuit Zuilen. En anders een talud van de Zuilense Ring? Of een van de forten?
Of gewoon naar het échte bos. Zeist ofzo.
Maar eerst nog zien dat die sneeuw écht valt en blijft liggen...
Dit is niks nee, lekker thuis geblevenquote:Op woensdag 24 december 2014 19:08 schreef Tim86 het volgende:
Veel plezier met die paar vlokjes natte sneeuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |