abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146836240

Welkom in alweer een nieuw deel van het Utrecht reeks

Het Utrecht topic, dat sinds juni 2006 bestaat op het forum van Fok! Hier Utrechters bij elkaar om te kletsen, klagen, nieuwtjes melden en bezoekers helpen. Wij hebben niet echt regels, maar houd het netjes en gezellig.

Over Utrecht

Utrecht is een stad en gemeente in Nederland en de hoofdstad van de provincie Utrecht. Met 328.577 inwoners (1 januari 2014; bron: CBS) is Utrecht de vierde stad van Nederland naar inwonertal. Utrecht was een van de eerste steden in het huidige Nederland met stadsrechten en heeft een lange geschiedenis en een belangrijk historisch centrum. Kenmerkend voor de stad zijn onder meer de grachten met haar werfkelders en de Dom van Utrecht (met de 112 meter hoge Domtoren) waaraan de stad de bijnaam Domstad ontleent. In de stad zijn drie universiteiten gevestigd. De Universiteit Utrecht is de bekendste en de grootste werkgever van de stad. Verder zijn er drie hogescholen, het hoofdkantoor van de NS, ProRail, de Rabobank Nederland en de Jaarbeurs Utrecht gevestigd. Bekende trekpleisters in de stad zijn: De Dom, TivoliVredenburg, de oude stad, Hoog Catharijne, diverse musea: Centraal Museum met het Dick Brunahuis, het Nederlands Spoorwegmuseum, sterrenwacht Sonnenborgh, Rietveldhuis en het Catharijneconvent. Op 4 juli 2015 begint de Tour de France in Utrecht, op 5 juli vertrekt het peloton uit Utrecht.

Vaste baliekluivers:

DiCoChb.png Blik, icegif.gif Bork, woont alweer 16 jaar (14 +2) in Utrecht en wil nooit meer weg. UI.gif d4v1d, avatar-fok-a.jpg Ireth, zedong.jpg Miauw_Zedong, WKava.gif Paul, staat in de OP als Zeistenaar logomain2.gif Q, gobo-small.gif Neelix, londonirish.jpg Nielsch, fry3.gif Speknek, zatoichi.jpegZatoichi,

Wil je ook in de lijst of eruit? Log je dan even in op de Fok! Wiki en voeg/verwijder je eigen UI hier toe/af aan het lijstje.

Nuttige links

http://www.utrecht.nl/

Evenementen en activiteiten http://www.utrechtsuitburo.nl/events/search?period=THISMONTH

Storingen bij U-OV http://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen

Live werkzaamheden en afzettingen: http://live.andes.nl/utrechtltc/
pi_146836286

pi_146836378
Help, een kapotte UI in de op :o
  donderdag 20 november 2014 @ 13:57:57 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_146945971
Nog mensen de voorstraat gekeken?
pi_146946313
Yep :)
Altijd leuk om een kijkje te nemen achter de gezichten die je dagelijks in zo'n straat ziet lopen/fietsen e.d. hoeft voor mij niet persé de voorstraat te zijn overigens.

En chinees eten is niet vet :+
pi_146947779
Ja, waren leuke verhalen dit keer. Behalve dat van die kunstenaar en zijn begrafenis van het koloniale schuldgevoel. Kots. GroenLinks-achtige bezigheden met waarschijnlijk een GroenLinks-subsidie.
pi_146948881
Ja die begrafenis was ook wel weer typisch, een happening dat vooral draait om te laten zien hoe betrokken en sociaal de mensen zijn die het organiseren in plaats van wat werkelijk belangrijk zou moeten zijn. Dat komt op mij altijd enorm egocentrisch over. Bovendien is het weinig structureel en vind ik dat je het koloniale schuldgevoel niet zo makkelijk achter je kan laten; maar misschien heb ik de boodschap verkeerd begrepen.

Aldus mijn mening als groen-linkser Nielsch ;-)

Die man met zijn drie kinderen die op de kop van de voorstraat woont was mooi! Wat een fijne en betrokken vader.

Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk van de voorstraat? Dit soort persoonlijke verhalen zijn altijd leuk om te volgen.
pi_146948966
China Lights, is dat de moeite waard trouwens?
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_146950959
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:40 schreef zatoichi het volgende:
Ja die begrafenis was ook wel weer typisch, een happening dat vooral draait om te laten zien hoe betrokken en sociaal de mensen zijn die het organiseren in plaats van wat werkelijk belangrijk zou moeten zijn. Dat komt op mij altijd enorm egocentrisch over. Bovendien is het weinig structureel en vind ik dat je het koloniale schuldgevoel niet zo makkelijk achter je kan laten; maar misschien heb ik de boodschap verkeerd begrepen.

Aldus mijn mening als groen-linkser Nielsch ;-)

Die man met zijn drie kinderen die op de kop van de voorstraat woont was mooi! Wat een fijne en betrokken vader.

Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk van de voorstraat? Dit soort persoonlijke verhalen zijn altijd leuk om te volgen.
Nouja sowieso al het hebben van een schuldgevoel over iets waar je niks aan kan doen is nogal groenlinksig. Ik heb nergens last van namelijk.

6 afleveringen in totaal.

Dat van die vader die boven De Voortuin woonde vond ik ook een mooi verhaal. Evenals dat van die dikke en zn Chinese vrouw.
pi_146950981
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:44 schreef Matip het volgende:
Staat op de agenda, maar het schijnt tof te zijn. Denk dat onze oudste het wel kan waarderen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2014 12:08:22 ]
pi_146950989
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:44 schreef Matip het volgende:
Ik denk het wel, ga het morgen ervaren :P De botanische tuinen zijn sowieso super, en ziet er cool uit.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_146952281
Ik vind de serie over de voorstraat best leuk eigenlijk... beetje mensen kijken. Heeft verder niet heel veel met de voorstraat te maken anders dan dat de mensen er vandaan komen, maar vermakelijk is het wel.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  maandag 24 november 2014 @ 14:34:54 #14
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_146955015
Ik werk bij China Light Festival! Soms kassa, soms ticketscanner, en random taakjes. Het is hil mooi! Er is ook een binnen en buitenrestaurant met Chinees eten en drinken, en Chineze muziek.
When all else fails, you always have delusion.
pi_146979423
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:34 schreef Mirel het volgende:
Ik werk bij China Light Festival! Soms kassa, soms ticketscanner, en random taakjes. Het is hil mooi! Er is ook een binnen en buitenrestaurant met Chinees eten en drinken, en Chineze muziek.
Het is inderdaad erg gaaf! Wij waren er alleen vrij vlot doorheen..
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_146979748
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:15 schreef Matip het volgende:

[..]

Het is inderdaad erg gaaf! Wij waren er alleen vrij vlot doorheen..
Was het de ¤10 pp waard?
pi_146980169
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:35 schreef Gesloten het volgende:

[..]

Was het de ¤10 pp waard?
Het is mooi gedaan, maar ik vond het die 10 euro pp niet waard.
pi_146980719
Tsja, als je er alleen maar doorheen loopt...Er is zoveel te doen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:56:17 #19
87680 Mirel
pi_146981718
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:16 schreef Norrage het volgende:
Tsja, als je er alleen maar doorheen loopt...Er is zoveel te doen.
Ik sta de hele avond alleen bij de ingang dus ik weet het ook niet. Wat valt er allemaal te doen? :P Ik loop er telkens doorheen als het gesloten is.
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:48:13 #20
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_146991919
Is het gratis voor studenten net als regulier bezoek? :P
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_147003473
Recensie van de Voorstraat documentaire op DUIC.nl: http://www.duic.nl/nieuws(...)iet-meer-voor-thuis/

Het gaat over van alles, maar de relatie met de Voorstraat is niet altijd duidelijk, en soms ook wel heel erg ver gezocht. Over dat vage toneelstuk met dat zielige jongetje kwam blijkbaar het bloemstuk van de bloemenwinkel van de Voorstraat.... :')
pi_147003636
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:22 schreef Neelix het volgende:
Recensie van de Voorstraat documentaire op DUIC.nl: http://www.duic.nl/nieuws(...)iet-meer-voor-thuis/

Het gaat over van alles, maar de relatie met de Voorstraat is niet altijd duidelijk, en soms ook wel heel erg ver gezocht. Over dat vage toneelstuk met dat zielige jongetje kwam blijkbaar het bloemstuk van de bloemenwinkel van de Voorstraat.... :')
Vind het ook tamelijke onzin...
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:59:38 #24
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 00:12:53 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147010484
Waarom verdwijn ik steeds uit de OP?

Vraagje, vriend en ik willen donderdag naar koopavond om wat Sinterklaasinkopen te doen. Daarna willen we uit eten. Goede tips voor een restaurant waar je na negenen nog aan kunt komen? Ik zat zelf aan de Nachtwinkel te denken.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_147011981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:12 schreef MaJo het volgende:

Vraagje, vriend en ik willen donderdag naar koopavond om wat Sinterklaasinkopen te doen. Daarna willen we uit eten. Goede tips voor een restaurant waar je na negenen nog aan kunt komen? Ik zat zelf aan de Nachtwinkel te denken.
India Port of Mykonos zijn beide tot 23:00 uur open als Indiaas of Grieks je ding is.

Nachtrestaurant vond ik maar meh tot matig... iens.nl steunt me hierin.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2014 04:07:19 ]
pi_147013043
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:12 schreef MaJo het volgende:

Firma Pickles.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:09:32 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_147013237
Gisteren voor het eerst binnenin de TivoliVredenburg geweest, voor de Dutch game awards... Van binnen is dat ding duidelijk mooier dan van buiten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_147014188
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:22 schreef Neelix het volgende:

Mja wat ik zeg... het heeft weinig met de voorstraat te maken maar het is wel leuk mensen kijken.
pi_147014890
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:59 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Mja wat ik zeg... het heeft weinig met de voorstraat te maken maar het is wel leuk mensen kijken.
Dat verhaal van die kunstenaar was gewoon kut maar verder hebben die mensen echt wel een band met de Voorstraat als dat ze erin wonen of werken.
pi_147015019
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat verhaal van die kunstenaar was gewoon kut maar verder hebben die mensen echt wel een band met de Voorstraat als dat ze erin wonen of werken.
Ja tuurlijk maar het had iedere andere soortgelijke straat kunnen zijn in een grote stad. Ik vind het niet 'typische Voorstraats' ofzo. Ik vind het eerder een serie die een aantal portretten van mensen laat zien die toevallig ergens wonen dan dat het een documentaire is over een specifieke straat. Hetgeen het wel pretendeert te zijn als je op de titel van de serie af gaat.
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 10:46:50 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147015266
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 04:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

India Port of Mykonos zijn beide tot 23:00 uur open als Indiaas of Grieks je ding is.

Nachtrestaurant vond ik maar meh tot matig... iens.nl steunt me hierin.
bedankt voor de tips! (Ook matip) ik ben zelf niet echt fan van Indiaas eten en beiden zijn we weer geen fan van Grieks maar Pickles is dan een goeie optie ^O^ En toch blijf ik benieuwd naar de nachtwinkel :@ de kaart ziet er wel goed uit namelijk :9

Maar goed, lief is ziek vandaag dus grote kans dat het helemaal niet doorgaat -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 26 november 2014 @ 11:00:31 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_147015547
Mijn liefde voor Aziatisch eten is juist weer helemaal opgebloeid toen ik laatst in Londen lekker Indiaas heb gegeten. Gisteren nog lekker Kip Tikka Masala klaargemaakt met eigen naanbroden.
pi_147016390
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

bedankt voor de tips! (Ook matip) ik ben zelf niet echt fan van Indiaas eten en beiden zijn we weer geen fan van Grieks maar Pickles is dan een goeie optie ^O^ En toch blijf ik benieuwd naar de nachtwinkel :@ de kaart ziet er wel goed uit namelijk :9

Maar goed, lief is ziek vandaag dus grote kans dat het helemaal niet doorgaat -O-
De service is extreem klote en traag... net als bij de rest van de WvS. Eten is niet heel spectaculair.

Pickles vind ik persoonlijk erg duur voor wat je krijgt. Wel lekker.
pi_147018955
iedereen lekker schommelen op het neude!
pi_147019763
Ik ben afgelopen weekend voor het eerst bij de burgerbar geweest in Utrecht. Beste burgerbar die we hebben imo. Geen poespas, verse burgers voor je neus gemaakt worden (letterlijk), vervolgens gewoon toppings kiezen, ze hebben de beste verse broodjes die ik tot nu toe bij een burgertent gezien heb en niet zo overpriced als de andere plekken waar je burgers kan krijgen.

Plus die tent is iedere donderdag/vrijdag/zaterdag tot 05:00 in de morgen open _O_
pi_147023094
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:03 schreef pokkerdepok het volgende:
ik werd op lowlands helemaal gek van die dingen en dat geluid dat ze voortbrengen.
pi_147023139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:26 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik ben afgelopen weekend voor het eerst bij de burgerbar geweest in Utrecht. Beste burgerbar die we hebben imo. Geen poespas, verse burgers voor je neus gemaakt worden (letterlijk), vervolgens gewoon toppings kiezen, ze hebben de beste verse broodjes die ik tot nu toe bij een burgertent gezien heb en niet zo overpriced als de andere plekken waar je burgers kan krijgen.

Plus die tent is iedere donderdag/vrijdag/zaterdag tot 05:00 in de morgen open _O_
Tot nu toe alleen bij hun filialen in Amsterdam geweest. Heerlijke burgers ja maar wel veel meer fastfood-uitstraling dan Meneer Smakers of Firma Pickels. Weet niet hoe dat in Utrecht is.
pi_147023374
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tot nu toe alleen bij hun filialen in Amsterdam geweest. Heerlijke burgers ja maar wel veel meer fastfood-uitstraling dan Meneer Smakers of Firma Pickels. Weet niet hoe dat in Utrecht is.
Je kan er wel wat beter zitten dan in Amsterdam maar het heeft inderdaad wat meer die fastfood-uitstraling tov de andere zaken. Mij maakt dat persoonlijk niet zo heel veel uit, doe mij maar gewoon een goede burger voor niet te veel geld en al te veel poespas ^O^
pi_147023503
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:35 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ja tuurlijk maar het had iedere andere soortgelijke straat kunnen zijn in een grote stad. Ik vind het niet 'typische Voorstraats' ofzo. Ik vind het eerder een serie die een aantal portretten van mensen laat zien die toevallig ergens wonen dan dat het een documentaire is over een specifieke straat. Hetgeen het wel pretendeert te zijn als je op de titel van de serie af gaat.
Inderdaad. De hele serie werd aangekondigd dat ze een half jaar lang op de Voorstraat hebben gezeten, de titel van de serie is "De Voorstraat". Maar als je er naar kijkt zie je af en toe shots van de Voorstraat zelf en verder moet je heel erg goed opletten, anders vind je de link met de Voorstraat niet.

Als je niet uit Utrecht komt zou je denken dat er een grote danszaal met tribune aan de Voorstraat zit, dat er huizen met kleine tuintjes zijn, dat de Voorstraat ook bij Lunetten hoort, et cetera.
pi_147025983
Heeft iemand een idee tot hoe laat je `s avonds kunt schommelen op de Neude?
pi_147033532
Eej guys, weet iemand waneer dat gekut bij het kruispunt bij het station vanaf de asw eindelijk klaar is? Kan iedere dag 15 minuten extra reistijd rekenen naar school. :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_147034599
quote:
99s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:20 schreef Susteren het volgende:
Eej guys, weet iemand waneer dat gekut bij het kruispunt bij het station vanaf de asw eindelijk klaar is? Kan iedere dag 15 minuten extra reistijd rekenen naar school. :')
Als je daar 15 minuten bezig bent doe je ook wel iets fout hoor.
pi_147046467
quote:
Als ik de verhalen over de overlast zo allemaal hoor dan vind ik het niet zo vreemd dat hij dicht al. Al het tuig van de stad concentreert zich na 22:00 allemaal daar.
For great justice!
  donderdag 27 november 2014 @ 08:19:13 #46
87680 Mirel
pi_147046943
Dan moeten ze andere supermarkten over de hele stad ook tot 12 open laten :{
pi_147047379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 08:19 schreef Mirel het volgende:
Schijnbaar hebben er 6 een ontheffing tot middernacht aangevraagd.
  donderdag 27 november 2014 @ 09:48:15 #48
87680 Mirel
pi_147048193
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:03 schreef pokkerdepok het volgende:
Wat is er op het Neude? Heb doordeweeks geen tijd om daar te kijken
pi_147048478
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:48 schreef Mirel het volgende:

[..]

Klassieke muziek festival ofzo, en ze hebben schommels op de neude want "Klassiek swingt" :P
pi_147049020
quote:

[..]

de neude
pi_147049114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 08:19 schreef Mirel het volgende:
Of een paar nachtwinkels zoals in andere steden.
  donderdag 27 november 2014 @ 11:27:47 #52
87680 Mirel
pi_147050402
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:28 schreef 16meter het volgende:

[..]

de neude
Och ja. Maar 'de' klinkt zo gek.
pi_147050936
Het Neude...
pi_147051328
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 07:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Als ik de verhalen over de overlast zo allemaal hoor dan vind ik het niet zo vreemd dat hij dicht al. Al het tuig van de stad concentreert zich na 22:00 allemaal daar.
t is inderdaad altijd een verzamelplaats voor vervelende mensen....
wel weer typisch provinciaals gedacht om dan die tent maar dicht te gooien, ipv veel meer filealen open te gooien tot middernacht. lijkt me duidelijk dat enorm veel mensen tot 12 uur boodschappen willen doen.
pi_147051346
ja het is DE neude, maar volgens mij zegt iedereen gewoon het neude..
pi_147051390
quote:

[..]

pi_147051424
quote:

[..]

:{
pi_147051448
Maar vind je het gek dat al het tuig naar ASW komt? Je moet de winkels die tot 12u open zijn verspreiden over de stad.
  donderdag 27 november 2014 @ 13:18:04 #59
87680 Mirel
pi_147053210
Jongens doe even niet zo verontwaardigd met jullie ...puntjes en :{ smileys. Lekker boeiend zeg :')
pi_147054527
=
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef pokkerdepok het volgende:
Ik ken niemand die HET neude zegt :')
pi_147054561
quote:
9s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:02 schreef Miauw_Zedong het volgende:
=

[..]

Dat.
For great justice!
pi_147055149
quote:
9s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:02 schreef Miauw_Zedong het volgende:
=

[..]

Heel veel mensen, maar geen mensen die in Utrecht wonen. Of die er al lang wonen.

En toch is het wel zo'n typisch iets waarbij het nog steeds onnatuurlijk voelt om De ipv HET te zeggen.

Bij mij op de middelbare school heette de kantine "De Binnenhof". Daar kon ik ook zo slecht tegen _O-
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147055165
Ik heb geen idee wat ik zeg. Volgens mij zeg ik altijd gewoon Neude. Laten we naar Neude gaan :D
pi_147055350
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:23 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Heel veel mensen, maar geen mensen die in Utrecht wonen. Of die er al lang wonen.

En toch is het wel zo'n typisch iets waarbij het nog steeds onnatuurlijk voelt om De ipv HET te zeggen.

Bij mij op de middelbare school heette de kantine "De Binnenhof". Daar kon ik ook zo slecht tegen _O-
ik ben hier geboren...
pi_147055495
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik ben hier geboren...
Oh :D

Ik hoor om me heen echt alleen De Neude, maar misschien is dat wel omdat wij importstudenten en ex-studenten dat er zo extreem ingedrukt krijgen als we hier net wonen :P
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147055666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:34 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Oh :D

Ik hoor om me heen echt alleen De Neude, maar misschien is dat wel omdat wij importstudenten en ex-studenten dat er zo extreem ingedrukt krijgen als we hier net wonen :P
ja t is ook correct. maar ik kan er niks anders van maken dan dat er schommels staan oppetneude..
pi_147055767
het of de, het is een kwestie...
http://www.duic.nl/nieuws(...)-eens-en-altijd-uit/
  donderdag 27 november 2014 @ 15:20:32 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_147056664
Om maar weer even onze gemeente in het zonnetje te zetten

http://www.duic.nl/nieuws(...)nning-nog-niet-rond/

Dat de gemeente niet moe van zichzelf wordt
pi_147058951
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef pokkerdepok het volgende:
provincialen
  Moderator vrijdag 28 november 2014 @ 08:23:24 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147078564
Ik zei vroeger ook het Neude maar ik woon nu zo lang in Utrecht dat ik dat echt niet meer vind klinken :D De Neude it is :Y
pi_147078662
De.
pi_147078847
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:33 schreef d4v1d het volgende:
De.
For great justice!
pi_147079200
Een Neude.
pi_147079213
Tis natuurlijk gewoon 't Neutje.
pi_147079238
En ik kom er eigenlijk maar weinig, vooral op doorreis eigenlijk.
pi_147083127
Kwam er vandaag nog langs en zag die schommels staan. Het kind in mij wilde gaan schommelen maar de gene in volwassen-mij onderdrukte dat impuls.
pi_147083215
Tja sinds ik kinderen heb zit ik regelmatig op schommels en glijbanen dus dat dilemma heb ik niet :)
pi_147083272
Ik zou er bijna kinderen voor nemen...
pi_147083448
Tja je moet op een of andere manier voor jezelf goedpraten hè? :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:28:09 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_147083768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:09 schreef zatoichi het volgende:
Tja sinds ik kinderen heb zit ik regelmatig op schommels en glijbanen dus dat dilemma heb ik niet :)
same same, moet ook regelmatig met mijn zoontje van een glijbaan af. Of nu een sinterklaas-liedje zingen op de fiets bijvoorbeeld. Die schaamte ben ik allang voorbij :D
pi_147083937
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:09 schreef zatoichi het volgende:
Gewoob even langs het park rijden en er een paar in je auto stoppen
  zaterdag 29 november 2014 @ 00:42:14 #82
87680 Mirel
pi_147108553
Als met je vrienden bent dan kan je toch gewoon in een schommel zitten :P
pi_147130341
Net op de Weg der VN een oplegger met een F-16 erop. Daarachter een oplegger met de vleugels en de staart. Kon niet echt blijven kijken omdat ik door moest rijden maar weet iemand waarom dat ding in Utrecht is?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_147132140
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Net op de Weg der VN een oplegger met een F-16 erop. Daarachter een oplegger met de vleugels en de staart. Kon niet echt blijven kijken omdat ik door moest rijden maar weet iemand waarom dat ding in Utrecht is?
Als ik zo zie hoe vergezocht ze zijn met hun verwijzingen op het klassieke muziek festival dan zal het wel daarvoor zijn. Want de tijd vliegt voorbij als je geniet van klassieke muziek. Ofzo :')
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 29 november 2014 @ 22:56:24 #85
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_147133314
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Over week opent het luchtvaarmuseum in Soesterberg _O_
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_147175417
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:24 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Als ik zo zie hoe vergezocht ze zijn met hun verwijzingen op het klassieke muziek festival dan zal het wel daarvoor zijn. Want de tijd vliegt voorbij als je geniet van klassieke muziek. Ofzo :')
Creatief wel. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:56 schreef Paul het volgende:

[..]

Over week opent het luchtvaarmuseum in Soesterberg _O_
Oh gaaf! Maar dan hoef je toch niet door het 'centrum' met dat spul?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 1 december 2014 @ 09:45:17 #87
87680 Mirel
pi_147176054
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Of een paar nachtwinkels zoals in andere steden.
Hebben ze dat ook in NL? :@ Zijn het gewoon winkels zoals Albert Heijn die dan 's nachts open gaan, of zijn het van die off license achtige kleine zaakjes?
pi_147176080
Jeej een verpakkingsvrije winkel *O*
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
pi_147176143
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:45 schreef Mirel het volgende:

[..]

Hebben ze dat ook in NL? :@ Zijn het gewoon winkels zoals Albert Heijn die dan 's nachts open gaan, of zijn het van die off license achtige kleine zaakjes?
In Rotterdam zijn het overdag bunkers die 's avonds opengaan, kleine zelfstandigen maar wel legaal. En flink duurder dan de gewone super. Er zijn ook een soort grote automaten met ook brood, melk, eieren en pannekoekenmeel bv.
  Moderator maandag 1 december 2014 @ 13:34:21 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147181735
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 09:46 schreef Norrage het volgende:
Jeej een verpakkingsvrije winkel *O*
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
eigenlijk wat Oil & Vinegar al jaren doet :D
pi_147182026
Ja ik ben benieuwd hoe lang dat een hit blijft. Wie gaat er nou met kilo's aan lege wekpotten naar één specifieke winkel toe om daar inkopen te doen en met een veelvoud aan kilo's terug te gaan?

De enige manier waarop je dat kan doen is door met de auto te gaan waarmee je de hele besparing op milieu al weer aardig teniet doet...

Leuk idee, maar ik zie het praktisch nut nog niet zo snel...
  Moderator maandag 1 december 2014 @ 14:17:18 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147183156
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:42 schreef zatoichi het volgende:
Ja ik ben benieuwd hoe lang dat een hit blijft. Wie gaat er nou met kilo's aan lege wekpotten naar één specifieke winkel toe om daar inkopen te doen en met een veelvoud aan kilo's terug te gaan?

De enige manier waarop je dat kan doen is door met de auto te gaan waarmee je de hele besparing op milieu al weer aardig teniet doet...

bovendien hebben ze het steeds over noten, zaden en olie. Dat is een supermarkt met een heel beperkt assortiment :D
pi_147185695
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:45 schreef Mirel het volgende:

[..]

In Amsterdam heb je er diverse, inderdaad meer off license achtige zaakjes. In Rotterdam en Den Haag zul je ze wellicht ook wel hebben. In Utrecht zat er een tijd een op de Rijnlaan, maar daar kwam bijna nooit iemand en ging dus failliet.
pi_147185784
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 09:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

In Rotterdam zijn het overdag bunkers die 's avonds opengaan, kleine zelfstandigen maar wel legaal. En flink duurder dan de gewone super. Er zijn ook een soort grote automaten met ook brood, melk, eieren en pannekoekenmeel bv.
Ooit, zo rond 2001 had de Albert Heijn op de Twijnstraat dat ook. Een soort hele grote snoepmachine-automaat in het raam. Met bier, luiers, babyvoeding, koekjes, chips en dergelijke...
pi_147185826
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:42 schreef zatoichi het volgende:

Oprechte GroenLinksers gaan dat doen met hun bakfietsen. Doen ze dat niet dan zijn het geen oprechte GroenLinksers.
pi_147186045
quote:
6s.gif Op maandag 1 december 2014 15:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ooit, zo rond 2001 had de Albert Heijn op de Twijnstraat dat ook. Een soort hele grote snoepmachine-automaat in het raam. Met bier, luiers, babyvoeding, koekjes, chips en dergelijke...
De dagmarkt op de Biltstraat had dit al in 1997, waar nu de jumbo zit. Was best een succes en erg gezellig na het uitgaan!

Aldus opa vertelt...
pi_147186093
quote:
6s.gif Op maandag 1 december 2014 15:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oprechte GroenLinksers gaan dat doen met hun bakfietsen. Doen ze dat niet dan zijn het geen oprechte GroenLinksers.
Oprechte groenlinksers kopen alleen bij de biologisch supermarkt en rekenen uit wat schadelijker is voor het milieu; weckpotten omspoelen of toch maar een (biologsch afbreekbaar) zakje nemen :P
pi_147186231
quote:
6s.gif Op maandag 1 december 2014 15:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In Amsterdam heb je er diverse, inderdaad meer off license achtige zaakjes. In Rotterdam en Den Haag zul je ze wellicht ook wel hebben. In Utrecht zat er een tijd een op de Rijnlaan, maar daar kwam bijna nooit iemand en ging dus failliet.
In Utrecht toch ook op de Straatweg? Ik heb daar tenminste wel eens tandpasta gehaald na 12-en :') Al was dat nog voordat de AH aan de straatweg tot 12 open was, misschien zijn ze daardoor wel verdwenen.
pi_147186547
Dus je moet wel per se hun potjes gebruiken? :') Je mag niet je eigen plastic bakjes hergebruiken?
pi_147186653
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:01 schreef d4v1d het volgende:
Dus je moet wel per se hun potjes gebruiken? :') Je mag niet je eigen plastic bakjes hergebruiken?
Nee

quote:
“Bag & Buy wil de overdaad aan verpakkingen terugdringen en verspilling tegengaan. In de winkel koop je éénmalig een pot of fles of je neemt iets mee van huis waar de producten in kunnen. Ook biologisch afbreekbare zakjes zijn beschikbaar.”
Overigens deed een supermarkt waar ik als klein jongetje vaak kwam (volgens mij de Albert Heijn dit vroeger ook). Gewoon grote schepbakken hagelslag, hondebrokken, kattenvoer, vlokken, noten en dergelijke.

Heb ik ooit zelfs nog een topic over gemaakt:

MLN / Grote schepbakken bij de supermarkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')