Nouja sowieso al het hebben van een schuldgevoel over iets waar je niks aan kan doen is nogal groenlinksig. Ik heb nergens last van namelijk.quote:Op maandag 24 november 2014 10:40 schreef zatoichi het volgende:
Ja die begrafenis was ook wel weer typisch, een happening dat vooral draait om te laten zien hoe betrokken en sociaal de mensen zijn die het organiseren in plaats van wat werkelijk belangrijk zou moeten zijn. Dat komt op mij altijd enorm egocentrisch over. Bovendien is het weinig structureel en vind ik dat je het koloniale schuldgevoel niet zo makkelijk achter je kan laten; maar misschien heb ik de boodschap verkeerd begrepen.
Aldus mijn mening als groen-linkser Nielsch ;-)
Die man met zijn drie kinderen die op de kop van de voorstraat woont was mooi! Wat een fijne en betrokken vader.
Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk van de voorstraat? Dit soort persoonlijke verhalen zijn altijd leuk om te volgen.
Staat op de agenda, maar het schijnt tof te zijn. Denk dat onze oudste het wel kan waarderen.quote:Op maandag 24 november 2014 10:44 schreef Matip het volgende:
China Lights, is dat de moeite waard trouwens?
Ik denk het wel, ga het morgen ervarenquote:Op maandag 24 november 2014 10:44 schreef Matip het volgende:
China Lights, is dat de moeite waard trouwens?
Het is inderdaad erg gaaf! Wij waren er alleen vrij vlot doorheen..quote:Op maandag 24 november 2014 14:34 schreef Mirel het volgende:
Ik werk bij China Light Festival! Soms kassa, soms ticketscanner, en random taakjes. Het is hil mooi! Er is ook een binnen en buitenrestaurant met Chinees eten en drinken, en Chineze muziek.
Was het de ¤10 pp waard?quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:15 schreef Matip het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg gaaf! Wij waren er alleen vrij vlot doorheen..
Het is mooi gedaan, maar ik vond het die 10 euro pp niet waard.quote:
Ik sta de hele avond alleen bij de ingang dus ik weet het ook niet. Wat valt er allemaal te doen?quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:16 schreef Norrage het volgende:
Tsja, als je er alleen maar doorheen loopt...Er is zoveel te doen.
Vind het ook tamelijke onzin...quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:22 schreef Neelix het volgende:
Recensie van de Voorstraat documentaire op DUIC.nl: http://www.duic.nl/nieuws(...)iet-meer-voor-thuis/
Het gaat over van alles, maar de relatie met de Voorstraat is niet altijd duidelijk, en soms ook wel heel erg ver gezocht. Over dat vage toneelstuk met dat zielige jongetje kwam blijkbaar het bloemstuk van de bloemenwinkel van de Voorstraat....
India Port of Mykonos zijn beide tot 23:00 uur open als Indiaas of Grieks je ding is.quote:Op woensdag 26 november 2014 00:12 schreef MaJo het volgende:
Waarom verdwijn ik steeds uit de OP?
Vraagje, vriend en ik willen donderdag naar koopavond om wat Sinterklaasinkopen te doen. Daarna willen we uit eten. Goede tips voor een restaurant waar je na negenen nog aan kunt komen? Ik zat zelf aan de Nachtwinkel te denken.
Firma Pickles.quote:Op woensdag 26 november 2014 00:12 schreef MaJo het volgende:
Waarom verdwijn ik steeds uit de OP?
Vraagje, vriend en ik willen donderdag naar koopavond om wat Sinterklaasinkopen te doen. Daarna willen we uit eten. Goede tips voor een restaurant waar je na negenen nog aan kunt komen? Ik zat zelf aan de Nachtwinkel te denken.
Mja wat ik zeg... het heeft weinig met de voorstraat te maken maar het is wel leuk mensen kijken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:22 schreef Neelix het volgende:
Recensie van de Voorstraat documentaire op DUIC.nl: http://www.duic.nl/nieuws(...)iet-meer-voor-thuis/
Het gaat over van alles, maar de relatie met de Voorstraat is niet altijd duidelijk, en soms ook wel heel erg ver gezocht. Over dat vage toneelstuk met dat zielige jongetje kwam blijkbaar het bloemstuk van de bloemenwinkel van de Voorstraat....
Dat verhaal van die kunstenaar was gewoon kut maar verder hebben die mensen echt wel een band met de Voorstraat als dat ze erin wonen of werken.quote:Op woensdag 26 november 2014 09:59 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Mja wat ik zeg... het heeft weinig met de voorstraat te maken maar het is wel leuk mensen kijken.
Ja tuurlijk maar het had iedere andere soortgelijke straat kunnen zijn in een grote stad. Ik vind het niet 'typische Voorstraats' ofzo. Ik vind het eerder een serie die een aantal portretten van mensen laat zien die toevallig ergens wonen dan dat het een documentaire is over een specifieke straat. Hetgeen het wel pretendeert te zijn als je op de titel van de serie af gaat.quote:Op woensdag 26 november 2014 10:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat verhaal van die kunstenaar was gewoon kut maar verder hebben die mensen echt wel een band met de Voorstraat als dat ze erin wonen of werken.
bedankt voor de tips! (Ook matip) ik ben zelf niet echt fan van Indiaas eten en beiden zijn we weer geen fan van Grieks maar Pickles is dan een goeie optiequote:Op woensdag 26 november 2014 04:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
India Port of Mykonos zijn beide tot 23:00 uur open als Indiaas of Grieks je ding is.
Nachtrestaurant vond ik maar meh tot matig... iens.nl steunt me hierin.
De service is extreem klote en traag... net als bij de rest van de WvS. Eten is niet heel spectaculair.quote:Op woensdag 26 november 2014 10:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
bedankt voor de tips! (Ook matip) ik ben zelf niet echt fan van Indiaas eten en beiden zijn we weer geen fan van Grieks maar Pickles is dan een goeie optieEn toch blijf ik benieuwd naar de nachtwinkel
de kaart ziet er wel goed uit namelijk
Maar goed, lief is ziek vandaag dus grote kans dat het helemaal niet doorgaat
ik werd op lowlands helemaal gek van die dingen en dat geluid dat ze voortbrengen.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:03 schreef pokkerdepok het volgende:
iedereen lekker schommelen op het neude!
Tot nu toe alleen bij hun filialen in Amsterdam geweest. Heerlijke burgers ja maar wel veel meer fastfood-uitstraling dan Meneer Smakers of Firma Pickels. Weet niet hoe dat in Utrecht is.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:26 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik ben afgelopen weekend voor het eerst bij de burgerbar geweest in Utrecht. Beste burgerbar die we hebben imo. Geen poespas, verse burgers voor je neus gemaakt worden (letterlijk), vervolgens gewoon toppings kiezen, ze hebben de beste verse broodjes die ik tot nu toe bij een burgertent gezien heb en niet zo overpriced als de andere plekken waar je burgers kan krijgen.
Plus die tent is iedere donderdag/vrijdag/zaterdag tot 05:00 in de morgen open
Je kan er wel wat beter zitten dan in Amsterdam maar het heeft inderdaad wat meer die fastfood-uitstraling tov de andere zaken. Mij maakt dat persoonlijk niet zo heel veel uit, doe mij maar gewoon een goede burger voor niet te veel geld en al te veel poespasquote:Op woensdag 26 november 2014 15:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tot nu toe alleen bij hun filialen in Amsterdam geweest. Heerlijke burgers ja maar wel veel meer fastfood-uitstraling dan Meneer Smakers of Firma Pickels. Weet niet hoe dat in Utrecht is.
Inderdaad. De hele serie werd aangekondigd dat ze een half jaar lang op de Voorstraat hebben gezeten, de titel van de serie is "De Voorstraat". Maar als je er naar kijkt zie je af en toe shots van de Voorstraat zelf en verder moet je heel erg goed opletten, anders vind je de link met de Voorstraat niet.quote:Op woensdag 26 november 2014 10:35 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ja tuurlijk maar het had iedere andere soortgelijke straat kunnen zijn in een grote stad. Ik vind het niet 'typische Voorstraats' ofzo. Ik vind het eerder een serie die een aantal portretten van mensen laat zien die toevallig ergens wonen dan dat het een documentaire is over een specifieke straat. Hetgeen het wel pretendeert te zijn als je op de titel van de serie af gaat.
Als je daar 15 minuten bezig bent doe je ook wel iets fout hoor.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:20 schreef Susteren het volgende:
Eej guys, weet iemand waneer dat gekut bij het kruispunt bij het station vanaf de asw eindelijk klaar is? Kan iedere dag 15 minuten extra reistijd rekenen naar school.
Als ik de verhalen over de overlast zo allemaal hoor dan vind ik het niet zo vreemd dat hij dicht al. Al het tuig van de stad concentreert zich na 22:00 allemaal daar.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:15 schreef d4v1d het volgende:
http://www.duic.nl/nieuws(...)ot-middernacht-open/
Schijnbaar hebben er 6 een ontheffing tot middernacht aangevraagd.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:19 schreef Mirel het volgende:
Dan moeten ze andere supermarkten over de hele stad ook tot 12 open laten
Wat is er op het Neude? Heb doordeweeks geen tijd om daar te kijkenquote:Op woensdag 26 november 2014 13:03 schreef pokkerdepok het volgende:
iedereen lekker schommelen op het neude!
Klassieke muziek festival ofzo, en ze hebben schommels op de neude want "Klassiek swingt"quote:Op donderdag 27 november 2014 09:48 schreef Mirel het volgende:
[..]
Wat is er op het Neude? Heb doordeweeks geen tijd om daar te kijken
de neudequote:Op donderdag 27 november 2014 09:48 schreef Mirel het volgende:
[..]
Of een paar nachtwinkels zoals in andere steden.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:19 schreef Mirel het volgende:
Dan moeten ze andere supermarkten over de hele stad ook tot 12 open laten
t is inderdaad altijd een verzamelplaats voor vervelende mensen....quote:Op donderdag 27 november 2014 07:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik de verhalen over de overlast zo allemaal hoor dan vind ik het niet zo vreemd dat hij dicht al. Al het tuig van de stad concentreert zich na 22:00 allemaal daar.
quote:Op donderdag 27 november 2014 09:48 schreef Mirel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 november 2014 09:48 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik ken niemand die HET neude zegtquote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef pokkerdepok het volgende:
ja het is DE neude, maar volgens mij zegt iedereen gewoon het neude..
Dat.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:02 schreef Miauw_Zedong het volgende:
=
[..]
Ik ken niemand die HET neude zegt
Heel veel mensen, maar geen mensen die in Utrecht wonen. Of die er al lang wonen.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:02 schreef Miauw_Zedong het volgende:
=
[..]
Ik ken niemand die HET neude zegt
ik ben hier geboren...quote:Op donderdag 27 november 2014 14:23 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Heel veel mensen, maar geen mensen die in Utrecht wonen. Of die er al lang wonen.
En toch is het wel zo'n typisch iets waarbij het nog steeds onnatuurlijk voelt om De ipv HET te zeggen.
Bij mij op de middelbare school heette de kantine "De Binnenhof". Daar kon ik ook zo slecht tegen
Ohquote:
ja t is ook correct. maar ik kan er niks anders van maken dan dat er schommels staan oppetneude..quote:Op donderdag 27 november 2014 14:34 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Oh
Ik hoor om me heen echt alleen De Neude, maar misschien is dat wel omdat wij importstudenten en ex-studenten dat er zo extreem ingedrukt krijgen als we hier net wonen
provincialenquote:Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef pokkerdepok het volgende:
ja het is DE neude, maar volgens mij zegt iedereen gewoon het neude..
same same, moet ook regelmatig met mijn zoontje van een glijbaan af. Of nu een sinterklaas-liedje zingen op de fiets bijvoorbeeld. Die schaamte ben ik allang voorbijquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:09 schreef zatoichi het volgende:
Tja sinds ik kinderen heb zit ik regelmatig op schommels en glijbanen dus dat dilemma heb ik niet
Gewoob even langs het park rijden en er een paar in je auto stoppenquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:09 schreef zatoichi het volgende:
Tja sinds ik kinderen heb zit ik regelmatig op schommels en glijbanen dus dat dilemma heb ik niet
Als ik zo zie hoe vergezocht ze zijn met hun verwijzingen op het klassieke muziek festival dan zal het wel daarvoor zijn. Want de tijd vliegt voorbij als je geniet van klassieke muziek. Ofzoquote:Op zaterdag 29 november 2014 21:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Net op de Weg der VN een oplegger met een F-16 erop. Daarachter een oplegger met de vleugels en de staart. Kon niet echt blijven kijken omdat ik door moest rijden maar weet iemand waarom dat ding in Utrecht is?
Over week opent het luchtvaarmuseum in Soesterbergquote:Op zaterdag 29 november 2014 21:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Net op de Weg der VN een oplegger met een F-16 erop. Daarachter een oplegger met de vleugels en de staart. Kon niet echt blijven kijken omdat ik door moest rijden maar weet iemand waarom dat ding in Utrecht is?
Creatief wel.quote:Op zaterdag 29 november 2014 22:24 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Als ik zo zie hoe vergezocht ze zijn met hun verwijzingen op het klassieke muziek festival dan zal het wel daarvoor zijn. Want de tijd vliegt voorbij als je geniet van klassieke muziek. Ofzo
Oh gaaf! Maar dan hoef je toch niet door het 'centrum' met dat spul?quote:Op zaterdag 29 november 2014 22:56 schreef Paul het volgende:
[..]
Over week opent het luchtvaarmuseum in Soesterberg
Hebben ze dat ook in NL?quote:Op donderdag 27 november 2014 10:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Of een paar nachtwinkels zoals in andere steden.
In Rotterdam zijn het overdag bunkers die 's avonds opengaan, kleine zelfstandigen maar wel legaal. En flink duurder dan de gewone super. Er zijn ook een soort grote automaten met ook brood, melk, eieren en pannekoekenmeel bv.quote:Op maandag 1 december 2014 09:45 schreef Mirel het volgende:
[..]
Hebben ze dat ook in NL?Zijn het gewoon winkels zoals Albert Heijn die dan 's nachts open gaan, of zijn het van die off license achtige kleine zaakjes?
eigenlijk wat Oil & Vinegar al jaren doetquote:Op maandag 1 december 2014 09:46 schreef Norrage het volgende:
Jeej een verpakkingsvrije winkel
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
bovendien hebben ze het steeds over noten, zaden en olie. Dat is een supermarkt met een heel beperkt assortimentquote:Op maandag 1 december 2014 13:42 schreef zatoichi het volgende:
Ja ik ben benieuwd hoe lang dat een hit blijft. Wie gaat er nou met kilo's aan lege wekpotten naar één specifieke winkel toe om daar inkopen te doen en met een veelvoud aan kilo's terug te gaan?
De enige manier waarop je dat kan doen is door met de auto te gaan waarmee je de hele besparing op milieu al weer aardig teniet doet...
Leuk idee, maar ik zie het praktisch nut nog niet zo snel...
In Amsterdam heb je er diverse, inderdaad meer off license achtige zaakjes. In Rotterdam en Den Haag zul je ze wellicht ook wel hebben. In Utrecht zat er een tijd een op de Rijnlaan, maar daar kwam bijna nooit iemand en ging dus failliet.quote:Op maandag 1 december 2014 09:45 schreef Mirel het volgende:
[..]
Hebben ze dat ook in NL?Zijn het gewoon winkels zoals Albert Heijn die dan 's nachts open gaan, of zijn het van die off license achtige kleine zaakjes?
Ooit, zo rond 2001 had de Albert Heijn op de Twijnstraat dat ook. Een soort hele grote snoepmachine-automaat in het raam. Met bier, luiers, babyvoeding, koekjes, chips en dergelijke...quote:Op maandag 1 december 2014 09:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn het overdag bunkers die 's avonds opengaan, kleine zelfstandigen maar wel legaal. En flink duurder dan de gewone super. Er zijn ook een soort grote automaten met ook brood, melk, eieren en pannekoekenmeel bv.
Oprechte GroenLinksers gaan dat doen met hun bakfietsen. Doen ze dat niet dan zijn het geen oprechte GroenLinksers.quote:Op maandag 1 december 2014 13:42 schreef zatoichi het volgende:
Ja ik ben benieuwd hoe lang dat een hit blijft. Wie gaat er nou met kilo's aan lege wekpotten naar één specifieke winkel toe om daar inkopen te doen en met een veelvoud aan kilo's terug te gaan?
De enige manier waarop je dat kan doen is door met de auto te gaan waarmee je de hele besparing op milieu al weer aardig teniet doet...
Leuk idee, maar ik zie het praktisch nut nog niet zo snel...
De dagmarkt op de Biltstraat had dit al in 1997, waar nu de jumbo zit. Was best een succes en erg gezellig na het uitgaan!quote:Op maandag 1 december 2014 15:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ooit, zo rond 2001 had de Albert Heijn op de Twijnstraat dat ook. Een soort hele grote snoepmachine-automaat in het raam. Met bier, luiers, babyvoeding, koekjes, chips en dergelijke...
Oprechte groenlinksers kopen alleen bij de biologisch supermarkt en rekenen uit wat schadelijker is voor het milieu; weckpotten omspoelen of toch maar een (biologsch afbreekbaar) zakje nemenquote:Op maandag 1 december 2014 15:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oprechte GroenLinksers gaan dat doen met hun bakfietsen. Doen ze dat niet dan zijn het geen oprechte GroenLinksers.
In Utrecht toch ook op de Straatweg? Ik heb daar tenminste wel eens tandpasta gehaald na 12-enquote:Op maandag 1 december 2014 15:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In Amsterdam heb je er diverse, inderdaad meer off license achtige zaakjes. In Rotterdam en Den Haag zul je ze wellicht ook wel hebben. In Utrecht zat er een tijd een op de Rijnlaan, maar daar kwam bijna nooit iemand en ging dus failliet.
Neequote:Op maandag 1 december 2014 16:01 schreef d4v1d het volgende:
Dus je moet wel per se hun potjes gebruiken?Je mag niet je eigen plastic bakjes hergebruiken?
Overigens deed een supermarkt waar ik als klein jongetje vaak kwam (volgens mij de Albert Heijn dit vroeger ook). Gewoon grote schepbakken hagelslag, hondebrokken, kattenvoer, vlokken, noten en dergelijke.quote:“Bag & Buy wil de overdaad aan verpakkingen terugdringen en verspilling tegengaan. In de winkel koop je éénmalig een pot of fles of je neemt iets mee van huis waar de producten in kunnen. Ook biologisch afbreekbare zakjes zijn beschikbaar.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |