De kans is best groot dat ze het niet leuk vinden dat jij bij een (belangrijke) relatie aan het werk gaat want dan zal het verhaal bekend worden en heb jij een negatieve invloed op hoe hun worden bekeken. Bij een concurrent is dat minder erg. Het relatiebeding is nu dus voor hun belangrijker.quote:Op maandag 22 december 2014 22:00 schreef totalatool het volgende:
Vandaag ontving ik via mijn jurist de reactie van mijn werkgever.
Ze doen een tegen- en eindvoorstel op mijn eenmalige en laatste voorstel...
Men stelt een ontslagvergoeding voor die wederom lager is dan factor 1, en (hun advocaat?) maakt ook nog een zeer slordige fout door op twee verschillende plekken twee verschillende bedragen te noemen.
Maar wat ik echt onbegrijpelijk vind is dat men dan weliswaar het concurrentiebeding wil laten vervallen, maar het relatiebeding onverminderd in stand wil houden.
Tot slot weigert men mij nog toegang te verlenen tot mijn accounts. Persoonlijke documenten mag ik proberen te verkrijgen via een collega, schrijft men...
Mijn jurist belt me morgen om de gevolgen van dit schrijven met me te bespreken. Ik vraag me af of hij me nu nog op andere gedachten kan brengen.
De vraag is wel hoe goed dat is voor een eventuele ontslagvergoeding. Officieel is TS nog in dienst met een bijbehorend salaris, dus waarom ze gewoon niet geven waar ze om vragen (een keiharde vernedering in de rechtszaal) en daarna op je gemak een nieuwe baan zoeken terwijl je geniet van je gezin, zittend op je zak met geld?quote:Op maandag 22 december 2014 22:42 schreef Wespensteek het volgende:
Overigens zou ik zeker gaan solliciteren als ik jou was, dit komt gewoon niet goed en als je ander werk vindt heb je ten minste weer werk.
De afgesplitste BV lijkt een rechtsopvolger en dan is het nog geldig. De functie wijziging is nog lastiger te beoordelen of dat gevolgen heeft.quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:21 schreef totalatool het volgende:
Ik heb bij mijn weten sinds begin 2008 geen beding meer getekend en zelfs toen heette die enkele paragraaf "extra arbeidsvoorwaarden", niet concurrentie- of relatiebeding. Er staat ook nergens een boete of andere sanctie genoemd. Ik ben sindsdien van functie veranderd en zelfs overgegaan naar een afgesplitste bv, maar heb nooit meer iets getekend. Mijn eerste vraag is of ik überhaupt ergens aan gebonden ben.
http://www.intermediair.n(...)at-een-relatiebedingquote:De Hoge Raad oordeelt dat bij een ingrijpende functie wijziging de rechter allereerst moet onderzoeken of de functiewijziging van ingrijpende aard is. Indien dat het geval is dan moet de rechter voorts onderzoeken of die wijziging meebrengt dat het relatiebeding aanmerkelijk zwaarder is gaan drukken. Ook moet de rechter dan motiveren of en in hoeverre die functiewijziging na een einde van het dienstverband een belemmering voor de werknemer zijn om een gelijkwaardige baan te vinden dan wel om zich te vestigen als zelfstandige indien hij wordt gehouden aan zijn oude relatiebeding.
Dat zou ook mijn idee zijn als je zo behandeld wordtquote:
In hun eindvoorstel staat dat ik me daar bij een eventuele rechtsgang niet op mag beroepen. Deze "koehandel" zal dus denk ik door een rechter niet worden meegenomen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:55 schreef Operc het volgende:
Weet iemand of zijn voorstellen om het zonder rechter op te lossen nog invloed hebben op de uitspraak? (Houdt een rechter er bijvoorbeeld rekening mee dat TS eerder wel akkoord zou zijn gegaan met bedrag X, terwijl hij nu X+ vraagt ofzo?)
Succes bij de rechter! Hoop zo voor je dat ie gehakt maakt van je (ex) werkgever.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:21 schreef totalatool het volgende:
[..]
In hun eindvoorstel staat dat ik me daar bij een eventuele rechtsgang niet op mag beroepen. Deze "koehandel" zal dus denk ik door een rechter niet worden meegenomen.
Ik heb mijn jurist verteld dat ik er klaar mee ben en ik geen heil meer zie in verder onderhandelen. Van mij mag de rechter het nu beslissen.
Overigens vertelde hij me dat men aldus hun advocaat een "typefout" zou hebben gemaakt door twee bedragen te noemen. Dat de 0 nergens op een toetsenbord naast de 5 zit zegt volgens mij eerder dat ofwel hun advocaat onzorgvuldig is geweest in het opstellen van het voorstel, ofwel dat men over twee bedragen gediscussiëerd heeft en uiteindelijk alsnog weer het laagste bedrag gekozen heeft.
Verstandig. Heel verstandigquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:21 schreef totalatool het volgende:
Ik heb mijn jurist verteld dat ik er klaar mee ben en ik geen heil meer zie in verder onderhandelen. Van mij mag de rechter het nu beslissen.
Helder.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:21 schreef totalatool het volgende:
[..]
In hun eindvoorstel staat dat ik me daar bij een eventuele rechtsgang niet op mag beroepen. Deze "koehandel" zal dus denk ik door een rechter niet worden meegenomen.
Um, sorry, maar je laat je toch door de tegenpartij niet vertellen hoe je jouw zaak gaat (laten) voeren? Dit is een punt in jouw voordeel, je toont dat je je redelijk hebt opgesteld... Dat ga je toch niet weggooien, alleen omdat zij dat in een (door jou afgewezen) voorstel zeggen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:21 schreef totalatool het volgende:
[..]
Alsof je je daar aan gaat houdenquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:21 schreef totalatool het volgende:
[..]
Overigens vertelde hij me dat men aldus hun advocaat een "typefout" zou hebben gemaakt door twee bedragen te noemen. Dat de 0 nergens op een toetsenbord naast de 5 zit zegt volgens mij eerder dat ofwel hun advocaat onzorgvuldig is geweest in het opstellen van het voorstel, ofwel dat men over twee bedragen gediscussiëerd heeft en uiteindelijk alsnog weer het laagste bedrag gekozen heeft.
Zou best kunnen, je zult de enige niet zijn en misschien heeft ie geen lege template gebruikt maar die van het vorige slachtoffer en vergeten alle velden aan te passen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:21 schreef totalatool het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |