abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147079102
Nou, er is dan eindelijk een reactie van mijn werkgever: men heeft een advocaat ingeschakeld en die heeft het onderhandelingsstadium direct gepasseerd en een verzoekschrift tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst gestuurd naar de kantonrechter.
In hun argumentatie zie ik nog steeds geen bewijs dat ik na begin 2012 nog matige of slechte beoordelingen heb gehad, hoewel ze proberen dat toch aannemelijk te maken door selectief passages uit beoordelingen daarna aan te halen, waardoor ze totaal uit hun context geplaatst worden.
Ze gaan nu voor correctiefactor 0,5, waar ze eerder in hun vaststellingsovereenkomst nog wilden gaan voor ongeveer 0,8.

[ Bericht 2% gewijzigd door totalatool op 28-11-2014 14:09:38 ]
pi_147079113
.

[ Bericht 99% gewijzigd door totalatool op 28-11-2014 09:10:47 (mezelf gequote) ]
pi_147080037
Zo dan... Je hebt er nu eenmaal ratten tussen zitten.
Wat zegt je advocaat hierover?
pi_147080090
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:07 schreef totalatool het volgende:
Vandaag vertelde een collega me dat mijn BV meer verlies draait dan ingecalculeerd, en dat de andere BV veel minder winst maakt dan begroot. Per saldo draait de holding in NL daardoor verlies.
Ook wist hij te vertellen dat inderdaad de lange reeks gesprekken waar men op doelt gesprekken zijn geweest van enkele jaren geleden...
Is het dan niet zaak wel wat haast te maken? Als de boel failliet gaat of ze laten de boel failliet gaan heb je niks.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147080105
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:09 schreef totalatool het volgende:
Ze gaan nu voor correctiefactor 0,5, waar ze eerder in hun vaststellingsovereenkomst nog wilden gaan voor ongeveer 0,8.
Geen verrassing toch dat ze het hard spelen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147080313
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:09 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nope.
  Milf vrijdag 28 november 2014 @ 12:48:28 #59
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_147084366
Succes.

Probeer in elk geval de advocaat het werk te laten doen en zelf wat te genieten van je vrije tijd.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_147084432
quote:

[..]

Precies dat. Dat is te verwachten en logisch vanaf hun kant.
  Forum Admin vrijdag 28 november 2014 @ 13:41:08 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_147085833
Wat een bedrijf zeg.. Zit serieus met verbazing te lezen, vooral direct door naar het kantongerecht ook.. Het is jammer dat dat nu niet kan maar name and shame is voor dit soort pauperbedrijven heel goed.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:07:17 #62
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_147086725
Damn, lekkere twist ook weer. Succes, al denk ik zelf, gezien het verloop van dit topic, dat je behoorlijk sterk staat.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_147140474
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:09 schreef totalatool het volgende:
Nou, er is dan eindelijk een reactie van mijn werkgever: men heeft een advocaat ingeschakeld en die heeft het onderhandelingsstadium direct gepasseerd en een verzoekschrift tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst gestuurd naar de kantonrechter.
In hun argumentatie zie ik nog steeds geen bewijs dat ik na begin 2012 nog matige of slechte beoordelingen heb gehad, hoewel ze proberen dat toch aannemelijk te maken door selectief passages uit beoordelingen daarna aan te halen, waardoor ze totaal uit hun context geplaatst worden.
Herkenaar :Y . Is bij mij toen ook gebeurd, die passages eruit pikken waardoor het ineens leek alsof ik voor geen meter deugde. Maar je hebt al die beoordelingem toch nog? Dan kun je dat als bewijs voeren dat het helemaal uit zijn verband wordt getrokken.

Blijf hoop houden en probeer jezelf niet te verliezen. Echt, je staat heel sterk. Maar zij moeten nu wel de vuile ratten spelen. Er is geen weg meer terug voor ze zonder gezichtsverlies dus dan maar dit soort streken..
pi_147140486
Dit wordt een 1,zoveeltje hoor. Sowieso :Y

quote:

[..]

Eigenlijk wel. Meeste bedrijven weten donderdsgoed dat geen poot hebben om op te staan, maar proberen eerst de overdondertactiek. Als die werkt, kun je er voordelig van af komen. Het is dom, maar KAN werken.

Nu weten ze dat dit niet gaat werken, moeten ze met iets anders komen. Aangezien ik er van uit ga dat het verhaal van TS compleet is, is een gang naar de kantonrechter onzinnig en daarom wel een verrassing.

Je kunt er nog een stuk voordeliger (geld maar ook vooral tijd) uitkomen met TS direct, dan wanneer je de kosten voor de gang naar de kantonrechter moet maken en TS factor 1,5 oid moet uitbetalen ontslagvergoeding.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_147140521
Alleen al van januari 2013 naar januari 2014 had ik meer dan 10% salarisverhoging, mede dankzij een tussentijdse extra verhoging, en in 2012, zoals de werkgever het zelf noemde, een promotie. Tja...

[ Bericht 13% gewijzigd door totalatool op 30-11-2014 08:44:42 ]
  zondag 30 november 2014 @ 08:37:46 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147140524
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:09 schreef totalatool het volgende:
Dat winnen ze nooit, mits jij de volledige teksten van de beoordelingen kunt produceren. Als het allemaal is zoals jij zegt, gaat dit je baas een hoop geld kosten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_147140552
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 08:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat winnen ze nooit, mits jij de volledige teksten van de beoordelingen kunt produceren. Als het allemaal is zoals jij zegt, gaat dit je baas een hoop geld kosten.
Die hebben ze zelfs zelf al meegestuurd...
  zondag 30 november 2014 @ 08:54:04 #68
66444 Lord_Vetinari
pi_147140590
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 08:45 schreef totalatool het volgende:

[..]

Die hebben ze zelfs zelf al meegestuurd...
Nogmaals: als alles echt gegaan is hoe jij vertelt, kom jij lachend die rechtzaal uit.
pi_147140778
Tvp
  zondag 30 november 2014 @ 09:32:44 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_147140788
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 09:30 schreef Nielsch het volgende:
Tvp
Je bent bekend met het inmiddels al jarenlang bestaande 'Volg topic' knopje? Speciaal bedacht, zodat topics niet volgegooid werden met niks toevoegende 'tvp' posts.
pi_147140874
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 09:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je bent bekend met het inmiddels al jarenlang bestaande 'Volg topic' knopje? Speciaal bedacht, zodat topics niet volgegooid werden met niks toevoegende 'tvp' posts.
nee, vertel eens
pi_147141519
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 09:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee, vertel eens
pi_147141858
^Jij hebt zojuist veel te veel moeite gedaan :')

@TS wat rot dat ze het nu tot een rechtszaak laten komen, maar gelukkig heb je een advocaat dus hoef je zelf niet veel meer te doen hoop ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_147142104
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:08 schreef sirdanilot het volgende:
^Jij hebt zojuist veel te veel moeite gedaan :')

@TS wat rot dat ze het nu tot een rechtszaak laten komen, maar gelukkig heb je een advocaat dus hoef je zelf niet veel meer te doen hoop ik.
Nah, kostte mij 1 minuut max en had in die 1 minuut toch even niks te doen. Anders had ik het niet gedaan hoor :P En nu is er een Tinypic link die iedereen kan gebruiken ^^
pi_147142285
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 08:36 schreef totalatool het volgende:
Alleen al van januari 2013 naar januari 2014 had ik meer dan 10% salarisverhoging, mede dankzij een tussentijdse extra verhoging, en in 2012, zoals de werkgever het zelf noemde, een promotie. Tja...
Blijft het waarschijnlijk een verrot klotegevoel dat je op deze manier aan de kant wordt geschoven. Een afstraffing door de kantonrechter zal je hopelijk wat genoegdoening geven. En ik hoop dan ook echt dat die er komt.

Ik ga voor je duimen! :*
pi_147221802
Ah, hier is dit topic, hij was al uit mijn lijstje verdwenen. Anyway, ik zou lekker achterover gaan hangen TS, het is een verschrikkelijke bende daar bij je werkgever. 8-)

Ik ben zelf ook niet rancuneus, en hoewel ik aanmoedig dat mensen zich gauw richten op positieve dingen (zoals een nieuwe baan), ben ik ook weer de laatste die je gaat tegenhouden als je nu het maximale er uit probeert te halen. Trek die lul van een werkgever maar helemaal leeg, had hij maar eerlijk spel moeten spelen.
-nee-
pi_147223857
Toevallig een IT bedrijf?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_147226154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Toevallig een IT bedrijf?
Jazeker, what gave it away?
pi_147226250
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:20 schreef totalatool het volgende:

[..]

Jazeker, what gave it away?
Ik hoor heel veel verhalen van IT-bedrijven die hun personeel schofterig behandelen als ze zelf weg willen of bij ontslag.

Er zijn vooral een paar bekendere namen die zich hier schuldig aan maken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_147229089
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik hoor heel veel verhalen van IT-bedrijven die hun personeel schofterig behandelen als ze zelf weg willen of bij ontslag.

Er zijn vooral een paar bekendere namen die zich hier schuldig aan maken.
Wat een uit de lucht gegrepen onzin.
pi_147293065
Nou, m'n jurist heeft alle stukken doorgelezen, plus mijn eerste reactie erop. Hij vindt dat er zeker vanalles aan te merken is op de redenatie van mijn werkgever, en dat we dus goed een verdediging kunnen opstellen richting de kantonrechter.
De vraag die nu bij mij ligt is of ik die route emotioneel gezien niet alsnog wil proberen te voorkomen door een laatste voorstel te doen, zodat me bij hun acceptatie van dat voorstel de gang naar de rechter bespaard blijft. Daarnaast levert ondering onderhandelen eerder een einde van het verhaal op, zodat ik naar de toekomst kan kijken, en voorkomt het het procesrisico. Je weet uiteindelijk immers nooit zeker wat de rechter beslist.
Het is natuurlijk zeer de vraag of men nog op een voorstel in zou gaan, maar hun advocaat liet wel doorschemeren dat daar mogelijk nog ruimte voor is. Ik heb m'n jurist wat bedenktijd gevraagd, ik heb tenslotte een vrouw en kind en die verantwoordelijkheid kan ik niet even opzij schuiven. Had ik die niet gehad, dan was de keuze veel makkelijker geweest.
pi_147293210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:29 schreef totalatool het volgende:
Nou, m'n jurist heeft alle stukken doorgelezen, plus mijn eerste reactie erop. Hij vindt dat er zeker vanalles aan te merken is op de redenatie van mijn werkgever, en dat we dus goed een verdediging kunnen opstellen richting de kantonrechter.
De vraag die nu bij mij ligt is of ik die route emotioneel gezien niet alsnog wil proberen te voorkomen door een laatste voorstel te doen, zodat me bij hun acceptatie van dat voorstel de gang naar de rechter bespaard blijft. Daarnaast levert ondering onderhandelen eerder een einde van het verhaal op, zodat ik naar de toekomst kan kijken, en voorkomt het het procesrisico. Je weet uiteindelijk immers nooit zeker wat de rechter beslist.
Het is natuurlijk zeer de vraag of men nog op een voorstel in zou gaan, maar hun advocaat liet wel doorschemeren dat daar mogelijk nog ruimte voor is. Ik heb m'n jurist wat bedenktijd gevraagd, ik heb tenslotte een vrouw en kind en die verantwoordelijkheid kan ik niet even opzij schuiven. Had ik die niet gehad, dan was de keuze veel makkelijker geweest.
Alhoewel iedereen hier het liefst ziet dat je werkgever het deksel keihard op de neus krijgt, zijn er inderdaad belangrijkere dingen in jouw leven dan deze vete. Succes en sterkte, en dank voor de updates ^O^
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147293419
Ben je niet bang zwak te staan als je nu 1 mm toegeeft? Kan tegen je gebruikt worden.
pi_147293637
Dat zei m'n vrouw ook al. Die denkt dat men het als angst kan interpreteren als ik opnieuw een voorstel doe, nu lager dan de vorige keer, hoewel het mij dus alleen te doen zou zijn om er eerder vanaf te zijn en om een eventueel procesrisico te voorkomen. Emotioneel gezien kan ik het wel aan.
pi_147295035
Kan je advocaat niet vragen of ze een realistisch voorstel willen doen en dat hij, als hij het ook realistisch vindt, het aan jou zal voorleggen? Dan leg je de bal bij hen om te kijken of ze überhaupt iets willen of alleen lopen te vertragen..
dag
pi_147299885
Ze hebben juist versneld door direct naar de kantonrechter te gaan. Die zal namelijk geen rekening houden met de opzegtermijn, zelfs niet met de wettelijke opzegtermijn.
pi_147300093
Als je het aan kunt en je vrouw kan erachter staan, zou ik naar de rechter gaan.
pi_147300226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:57 schreef Isegrim het volgende:
Als je het aan kunt en je vrouw kan erachter staan, zou ik naar de rechter gaan.
^
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_147300347
Je moet ze gewoon compleet kaalplukken voor zover dat mogelijk is!
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_147300383
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:18 schreef totalatool het volgende:
Ze hebben juist versneld door direct naar de kantonrechter te gaan. Die zal namelijk geen rekening houden met de opzegtermijn, zelfs niet met de wettelijke opzegtermijn.
Succes!
Ik ben niet zo van de 'kaalplukken' comments, maar hoop dat je er uit kan halen waar je recht op hebt!
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:46:21 #91
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_147302389
Hoe heet dat bedrijf? Op GeenStijl er mee! 8-)
pi_147303113
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:46 schreef Armageddon het volgende:
Op GeenStijl er mee! 8-)
:')
Onterechte automatische incasso
pi_147303392
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:57 schreef Isegrim het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik daar ook voor kiezen. Tenzij hun voorstel (wat dat ook is) acceptabel voor je is. Niet te snel reageren, zodat je tenminste redelijk rustige kerstdagen hebt en dan in januari de bijl erin.
pi_147328487
Snel reageren doe ik sowieso niet. Ik heb nog meer dan een maand om me zelfs maar te bedenken of ik nog wil reageren...
pi_147328619
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:05 schreef totalatool het volgende:
Snel reageren doe ik sowieso niet. Ik heb nog meer dan een maand om me zelfs maar te bedenken of ik nog wil reageren...
Mooi! Je moet er vast héél goed over nadenken! ;)
  zaterdag 6 december 2014 @ 11:23:31 #96
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_147328723
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:35 schreef Bzzzzt het volgende:
Je moet ze gewoon compleet kaalplukken voor zover dat mogelijk is!
Dat is voor ons als buitenstaander natuurlijk wel wat makkelijk om te zeggen.
2000 light years from home
pi_147328894
Nja, het lijkt of je goede kans maakt in de rechtszaal. Je hebt goede beoordelingen en geen goede reden voor ontslag.

Overigens houdt een concurrentiebeding zelden stand, zeker niet als jouw werkgever van jou af wil. Beetje raar ook; ik ontsla je, maar ik verbied je ook voor een ander te werken. Houdt gewoon nooit stand. Tenzij ze je zoveel meegeven dat je ervan kan leven.

Ik denk zelf dat je recht hebt op de volledige vergoeding. Helaas wordt die wel gemaximaliseerd per 2015. Even kijken of dat voor jou iets uitmaakt, anders is een deal voor 1 januari misschien wel handig.

Maargoed. Jouw werkgever is duidelijk de boel zo aan het verzieken dat je sowieso niet mee zomaar terug kan. Dus een rechter gaat je vast een bedrag toewijzen.
Whatever...
pi_147329130
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:34 schreef Spanky78 het volgende:
Nja, het lijkt of je goede kans maakt in de rechtszaal. Je hebt goede beoordelingen en geen goede reden voor ontslag.

Overigens houdt een concurrentiebeding zelden stand, zeker niet als jouw werkgever van jou af wil. Beetje raar ook; ik ontsla je, maar ik verbied je ook voor een ander te werken. Houdt gewoon nooit stand. Tenzij ze je zoveel meegeven dat je ervan kan leven.

Ik denk zelf dat je recht hebt op de volledige vergoeding. Helaas wordt die wel gemaximaliseerd per 2015. Even kijken of dat voor jou iets uitmaakt, anders is een deal voor 1 januari misschien wel handig.

Maargoed. Jouw werkgever is duidelijk de boel zo aan het verzieken dat je sowieso niet mee zomaar terug kan. Dus een rechter gaat je vast een bedrag toewijzen.
Dat verandert pas per 1 juli 2015 en gaat dat ook gefaseerd. Dus TS heeft daar naar alle waarschijnlijkheid geen last van als het voor 1 juli opgelost gaat zijn.
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:14:10 #99
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_147332265
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:23 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is voor ons als buitenstaander natuurlijk wel wat makkelijk om te zeggen.
Precies. Allemaal grote woorden voor de mensen aan de zijlijn. In de praktijk weet je nooit wat de rechter beslist.

Ik was allang gaan solliciteren. Alhoewel ik wel denk dat de TT er aardig voorstaat.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_147334979
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:14 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Precies. Allemaal grote woorden voor de mensen aan de zijlijn. In de praktijk weet je nooit wat de rechter beslist.

Ik was allang gaan solliciteren. Alhoewel ik wel denk dat de TT er aardig voorstaat.
Solliciteren kan dus niet.
Als de rechter daar achter zou komen, dan spreekt dat bepaald niet in mijn voordeel, omdat het dan te beargumenteren valt dat ik het er wel mee eens ben. Ik ben gewoon nog in dienst, en er is niets getekend.
En dan nog, als ik al een werkgever zou vinden, wat zeg ik dan? "Geen idee wanneer ik voor je aan de slag kan, ik moet eerst nog even afwachten of de rechter mijn huidige arbeidscontract ontbindt"?
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:07:16 #101
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_147335653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:34 schreef totalatool het volgende:
Solliciteren kan dus niet.
Zie ik iets over het hoofd? Je huidige werkgever wil van je af. Jij vindt een baan en men informeert naar je opzegtermijn. Dan zegt je huidige werkgever -- doe maar per direct, en nu hoeven we niet meer naar de rechter.

Klaar, toch?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_147336357
En daarbij in de IT is het op dit moment niet lastig werk vinden. En als je dan dat "zak geld" op je CV hebt staan, maak je meer kans bij bedrijven die dezelfde visie hebben als hij.
pi_147336460
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:42 schreef Cornelis83 het volgende:
En daarbij in de IT is het op dit moment niet lastig werk vinden. En als je dan dat "zak geld" op je CV hebt staan, maak je meer kans bij bedrijven die dezelfde visie hebben als hij.
Hoe en waarom zou je die zak geld op je cv zetten? :?
pi_147336503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:47 schreef Queller het volgende:

[..]

Hoe en waarom zou je die zak geld op je cv zetten? :?
Ik bedoel meer dat je dan sterker staat dat je ontslag bewezen onterecht is. En dat het dus niet aan zijn kwaliteiten ligt dat hij ontslagen is maar aan het falen van zijn vorige werkgever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')