abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:07:16 #101
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_147335653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:34 schreef totalatool het volgende:
Solliciteren kan dus niet.
Zie ik iets over het hoofd? Je huidige werkgever wil van je af. Jij vindt een baan en men informeert naar je opzegtermijn. Dan zegt je huidige werkgever -- doe maar per direct, en nu hoeven we niet meer naar de rechter.

Klaar, toch?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_147336357
En daarbij in de IT is het op dit moment niet lastig werk vinden. En als je dan dat "zak geld" op je CV hebt staan, maak je meer kans bij bedrijven die dezelfde visie hebben als hij.
pi_147336460
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:42 schreef Cornelis83 het volgende:
En daarbij in de IT is het op dit moment niet lastig werk vinden. En als je dan dat "zak geld" op je CV hebt staan, maak je meer kans bij bedrijven die dezelfde visie hebben als hij.
Hoe en waarom zou je die zak geld op je cv zetten? :?
pi_147336503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:47 schreef Queller het volgende:

[..]

Hoe en waarom zou je die zak geld op je cv zetten? :?
Ik bedoel meer dat je dan sterker staat dat je ontslag bewezen onterecht is. En dat het dus niet aan zijn kwaliteiten ligt dat hij ontslagen is maar aan het falen van zijn vorige werkgever.
pi_147628681
en wat is de stand van zaken inmiddels ?
pi_147742729
jammer dat ts niet meer reageert alhier.. ben wel benieuwd
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:05:09 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_147742948
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:34 schreef totalatool het volgende:

[..]

Solliciteren kan dus niet.
Als de rechter daar achter zou komen, dan spreekt dat bepaald niet in mijn voordeel, omdat het dan te beargumenteren valt dat ik het er wel mee eens ben. Ik ben gewoon nog in dienst, en er is niets getekend.
En dan nog, als ik al een werkgever zou vinden, wat zeg ik dan? "Geen idee wanneer ik voor je aan de slag kan, ik moet eerst nog even afwachten of de rechter mijn huidige arbeidscontract ontbindt"?
Any update?
pi_147746535
Reactie volgt, drukke dagen op privevlak.
pi_147773019
Ok, eindelijk weer even tijd. Gezellige dagen gehad en niet veel online geweest. :)

Na uitvoerig overleg met mijn jurist en enkele nachten erover slapen heb ik twee weken geleden toch besloten nog een eenmalig laatste voorstel te doen om er buiten rechten uit te komen. De redenen daarvoor zijn:
- Ik kan alleen zo aanspraak maken op een of andere vorm van opzegtermijn, zodat ik direct na afloop daarvan recht heb op WW. Als het bij de rechter komt, dan ontbindt die het contract vrijwel zeker bijna per direct, en dan gaat het UWV vervolgens vanaf dat moment een wettelijke opzegtermijn rekenen en zit ik dus minstens twee maanden volledig zonder inkomsten. Het is maar zeer de vraag of de rechter daar rekening mee houdt bij het bepalen van de ontslagvergoeding.
- Er is eerder duidelijkheid, zodat ik volledig naar de toekomst kan kijken.
- Ik kan zo om een getuigschrift vragen.
- Een toekomstige werkgever zal wellicht minder problemen hebben met een vertrek in onderling overleg, dan dat mijn vorige contract door een rechter is beëindigd.

Mijn jurist sprak de verwachting uit mij begin deze week hun reactie te kunnen mededelen. Ik had natuurlijk al mijn twijfels, en het duurde inderdaad langer. Ik heb inmiddels begrepen dat er wel een reactie is binnengekomen, maar die heeft mijn jurist nog niet inhoudelijk kunnen bestuderen. Ik hoor volgende week van hem...
pi_147773135
Waarom stuurt hij het niet gewoon aan je door?
pi_147773189
Geen idee. Ik kan me ergens voorstellen dat het een reactie gericht aan mijn jurist is en niet aan mij.
Hoe dan ook gaat er zo inderdaad weer minimaal een weekend overheen.
pi_147773386
Had het wel netjes van hem gevonden om het document op zijn minst even globaal door te lezen en de strekking ervan te melden. Het zal heus geen 100 pagina's zijn.
pi_147773481
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:52 schreef totalatool het volgende:
Ok, eindelijk weer even tijd. Gezellige dagen gehad en niet veel online geweest. :)

Na uitvoerig overleg met mijn jurist en enkele nachten erover slapen heb ik twee weken geleden toch besloten nog een eenmalig laatste voorstel te doen om er buiten rechten uit te komen. De redenen daarvoor zijn:
- Ik kan alleen zo aanspraak maken op een of andere vorm van opzegtermijn, zodat ik direct na afloop daarvan recht heb op WW. Als het bij de rechter komt, dan ontbindt die het contract vrijwel zeker bijna per direct, en dan gaat het UWV vervolgens vanaf dat moment een wettelijke opzegtermijn rekenen en zit ik dus minstens twee maanden volledig zonder inkomsten. Het is maar zeer de vraag of de rechter daar rekening mee houdt bij het bepalen van de ontslagvergoeding.
Als je ontslag onterecht is voor de rechter, zal je werkgever nog steeds de opzegtermijn moeten respecteren.
quote:
- Er is eerder duidelijkheid, zodat ik volledig naar de toekomst kan kijken.
Die is er nu ook, je gaat ergens anders werken. Wat de uitkomst ook is.

quote:
- Ik kan zo om een getuigschrift vragen.
Werkgever is dit altijd verplicht.

quote:
- Een toekomstige werkgever zal wellicht minder problemen hebben met een vertrek in onderling overleg, dan dat mijn vorige contract door een rechter is beëindigd.
Zolang jij het goed kan uitleggen, wat er gebeurt is en dat het niets zegt over jouw prestaties is het hooguit de kijk van de nieuwe werkgever daarom. Een ontslag in onderling overleg is net zo twijfelachtig.

quote:
Mijn jurist sprak de verwachting uit mij begin deze week hun reactie te kunnen mededelen. Ik had natuurlijk al mijn twijfels, en het duurde inderdaad langer. Ik heb inmiddels begrepen dat er wel een reactie is binnengekomen, maar die heeft mijn jurist nog niet inhoudelijk kunnen bestuderen. Ik hoor volgende week van hem...
.
pi_147773504
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:06 schreef Isegrim het volgende:
Had het wel netjes van hem gevonden om het document op zijn minst even globaal door te lezen en de strekking ervan te melden. Het zal heus geen 100 pagina's zijn.
Er kunnen dingen in staan waarvan hij de gevolgen even wil analyseren zodat hij TS kan vertellen wat de gevolgen zijn. Dingen zonder toelichting doorsturen kan enorme onrust veroorzaken die soms niet nodig is.
pi_147776067
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:10 schreef Fer het volgende:

Als je ontslag onterecht is voor de rechter, zal je werkgever nog steeds de opzegtermijn moeten respecteren.
Aldus mijn jurist houdt een rechter bij ontbinden van een contract geen rekening met enige opzegtermijn en is juist de ontslagvergoeding ervoor om een eventueel gat naar je WW te helpen overbruggen. Ik vind dat ook heel erg krom, want zo komt een werkgever mooi onder die opzegtermijn uit.
quote:
Die is er nu ook, je gaat ergens anders werken. Wat de uitkomst ook is.
Absoluut zeer waarschijnlijk, zo niet zeker, maar de datum is onbekend en daarmee kan ik niet bij een toekomstige werkgever aan komen kloppen.
quote:
Gaat een rechter ze dwingen een getuigschrift te schrijven als hij een soort compromisuitspraak zou doen?
quote:
Zolang jij het goed kan uitleggen, wat er gebeurt is en dat het niets zegt over jouw prestaties is het hooguit de kijk van de nieuwe werkgever daarom. Een ontslag in onderling overleg is net zo twijfelachtig.
Daar heb je wel een punt, maar ik denk dat ik het toch makkelijker zou kunnen uitleggen..
pi_147778295
Ik begrijp het wel hoor TS, als toeschouwer kan je wat makkelijker zeggen dat je het er op aan moet laten komen. Maar ik zou idd ook liever voor de kerst eruit zijn en dan met iets minder genoegen nemen.

Je hebt het iig geprobeerd, vreemd dat je advocaat de uitkomst nog niet heeft gedeeld, mja zullen wel drukke tijden zijn voor de kerst.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_147778330
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:23 schreef danos het volgende:
Ik begrijp het wel hoor TS, als toeschouwer kan je wat makkelijker zeggen dat je het er op aan moet laten komen. Maar ik zou idd ook liever voor de kerst eruit zijn en dan met iets minder genoegen nemen.

Je hebt het iig geprobeerd, vreemd dat je advocaat de uitkomst nog niet heeft gedeeld, mja zullen wel drukke tijden zijn voor de kerst.
Tsja, die advocaat heeft een hele stapel kerstontslagpaketten af te handelen, hihaho
Looking into TorBox? Get free bonus days by signing up through a referral link! I've had a great experience with it so far. If you'd like the extra days, here's my referral link: https://torbox.app/subscr(...)86-9578-b0cbd970fe3b
pi_147778569
Ik neem dus niet perse met minder genoegen, maar ik hou rekening met enkele maanden geen inkomsten als het voor de rechter komt. Dat kan ik namelijk niet negeren, helaas.
pi_147778617
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:53 schreef totalatool het volgende:

Aldus mijn jurist houdt een rechter bij ontbinden van een contract geen rekening met enige opzegtermijn en is juist de ontslagvergoeding ervoor om een eventueel gat naar je WW te helpen overbruggen. Ik vind dat ook heel erg krom, want zo komt een werkgever mooi onder die opzegtermijn uit.
Je hebt gelijk, het zou dus moeten resulteren in een hogere ontslagvergoeding dan bij wederzijds opzeggen. Weet niet of dat in de praktijk nog voorkomt.
quote:
Absoluut zeer waarschijnlijk, zo niet zeker, maar de datum is onbekend en daarmee kan ik niet bij een toekomstige werkgever aan komen kloppen.
Ik kan alleen maar adviseren om rustig op zoek te gaan naar een andere baan en zeker niet te haasten en zomaar iedere baan aan te nemen.
quote:
Gaat een rechter ze dwingen een getuigschrift te schrijven als hij een soort compromisuitspraak zou doen?
Je hebt er een aantal jaar gewerkt, daar moet een getuigschrift voor krijgen. Verder hoeven ze er niets in te zetten.
quote:
Daar heb je wel een punt, maar ik denk dat ik het toch makkelijker zou kunnen uitleggen.
Sterkte ieder geval, je komt vast wel weer goed terecht.
.
  zaterdag 20 december 2014 @ 20:25:58 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147784138
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:53 schreef totalatool het volgende:

[..]

Aldus mijn jurist houdt een rechter bij ontbinden van een contract geen rekening met enige opzegtermijn en is juist de ontslagvergoeding ervoor om een eventueel gat naar je WW te helpen overbruggen.
Dan zou ik toch gauw een nieuwe jurist zoeken, want dat is onzin. De rechter zal bij ontbinding altijd een opzegtermijn bepalen. Het kan dat hij de opzegtermijn twee maanden in het verleden legt, maar daar zal hij dan rekening mee houden bij de bepaling van de vergoeding. En het UWV zal de feitelijke datum van ontslag aanhouden voor de ww, zeker als het via de rechter is gebeurd. Het kan zijn dat het een paar weken duurt voor je je eerste ww hebt, maar dan krijg je een nabetaling over die periode tussen ontslagdatum en eerste uitbetaling.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_147784435
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan zou ik toch gauw een nieuwe jurist zoeken, want dat is onzin.
Hoezo?

In mijn beleving bepaalt de rechter alsdan wanneer het contract ontbonden wordt. Daarmee is er geen sprake (meer) van een opzegtermijn. (een rechter is niet gebonden aan opzegtermijnen)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_147784576
Dit vertelde mijn jurist me ook hoor :Y
pi_147785193
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoezo?

In mijn beleving bepaalt de rechter alsdan wanneer het contract ontbonden wordt. Daarmee is er geen sprake (meer) van een opzegtermijn. (een rechter is niet gebonden aan opzegtermijnen)
Klopt helemaal wel kun je afspraken maken/hebben gemaakt met werkgever dat je ook bij ontslag via kantonrechter recht heb op een bepaalde opzegtermijn. Zie:
http://www.intermediair.n(...)st-ontslagvergoeding
pi_147786224
Zoiets staat helaas niet in mijn arbeidsovereenkomst en een dergelijke bepaling zal er bijna nooit in staan. Sterker nog, in mijn arbeidsovereenkomst is zelfs geen sprake van een opzegtermijn. Die opzegtermijn van zes maanden wordt in mijn geval apart benoemd in een document over secundaire arbeidsvoorwaarden.
  maandag 22 december 2014 @ 07:12:36 #125
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147832969
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:10 schreef Fer het volgende:

[..]

[..]

Pardon?
En dan nog, de werkgever ontslaat hem omdat hij niet te handhaven was én is in hun ogen. Hoe wil je dat op een getuigschrift hebben?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')