abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:24:35 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_146988799
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Super kolf! Een stuk krachtiger dan de medela swing die ik tegenwoordig heb. Heeft 2 knoppen om in te stellen, snelheid en zuigkracht, zodat je helemaal zelf kan bepalen wat voor jou de beste stand is voor tsr of afkolven. Nadeel: relatief groot en zwaar (in vergelijking met medela iig) en produceert wat meer herrie. Maar ik heb spijt dat ik overgestapt ben naar de swing toen mijn oude Ardo stuk ging. Hoewel met meer reistijd (per fiets en trein) de grootte ook belangrijk is.
hoeveel herrie is dat ongeveer? En hoe groot is groot? Ik fiets ongeveer een kwartiertje en heb flinke fietstassen :)
disclaimer
pi_146988975
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoeveel herrie is dat ongeveer? En hoe groot is groot? Ik fiets ongeveer een kwartiertje en heb flinke fietstassen :)
De motor zelf is denk ik 20-25 cm lang en 15 cm breed ongeveer. Ik vervoerde hem zelf gewoon in een plastic tasje in een rugzak bij mijn andere spullen, koelkast paste daar ook nog bij. Maar de meegeleverde tas is formaat schoudertas xl (postbodetas zo ongeveer).

Herrie, tja, lastig te omschrijven maar ik denk dat het bij dunne muren wel een deur verder nog te horen is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146989028
Oh met een kwartiertje fietsen zou ik er geen probleem van maken! Het is geen symphony :P. Maar ik heb ca. 60-75 min reistijd, inclusief laptop en kolf, dan gaat het toch wel meetellen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:36:33 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_146989181
Ja, laptop gaat in linker fietstas en de kolf dan rechts ;) en misschien laat ik de kolf doordeweeks gewoon op kantoor, dat ik alleen het koeltasje dagelijks meeneem. We hebben een mooie afsluitbare kolfkamer met een koelkast op kantoor, dat is echt super.
disclaimer
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:01:30 #205
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_146990035
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:17 schreef WupWup het volgende:

[..]

*O* en ook op dat vlak gefeliciteerd :D Ga je Davinia inhalen? ;)
Gefeliciteerd! *O*

Daar moet ze nog bijna 2 jaar op sparen ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_146990922
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 05:14 schreef Amsel het volgende:
En bevalt het?

We vergeten de condooms te vaak :')

Ik ben eigenlijk pil-moe, maar alle andere opties vind ik ook niets.

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:10 schreef Hilmo het volgende:
Oh ben ik ook naar benieuwd, ik heb de Cerazette ook voorgeschreven gekregen van mijn huisarts op mijn verzoek (hij wist niet eens dat dat met bv kon :( toen heb ik hem de folder maar even laten zien van de VK).
Ja, op zich wel. Ben in elk geval niet zwanger dus hij werkt :D

Ik heb eigenlijk altijd de pil geslikt en ook nooit problemen gehad met hormonen oid dus voor mij zit er weinig verschil tussen deze de "normale" pil die ik vroeger slikte. Denk ik tenminste, want dat is 4,5 jaar geleden dat ik die voor het laatst heb geslikt.
pi_146991139
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
Ik geef vandaag 3 jaar borstvoeding!!! en ik vind het geweldig!! zo blij en trots O+ O+ O+ O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef bitterend het volgende:
Wie weet! op sommige dagen lijkt ze er geen trek in te hebben...andere kijkt ze naar mijn borst, geeft ze kusjes en zegt "ikhoufanje bosje" O+ O+ O+
*O* *O* *O*

en

O+ O+ O+
pi_146992233
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
Ik geef vandaag 3 jaar borstvoeding!!! en ik vind het geweldig!! zo blij en trots O+ O+ O+ O+
Gefeliciteerd *O*
pi_146993387
:W Ik kom weer even binnen vallen;

Mijn zoon (6mnd) krijgt af en toe kv maar weigert dit opeens de laatste week. Vandaag een groot probleem want ik had gisteren mijn kolfopbrengst in de koelkast op werk laten staan 8)7 . Hij is vandaag thuis bij oma en weigert dus al de hele dag te drinken :'( Verder is hij niet humeurig oid, hij is aan't spelen en lachen maar weigert de fles met kv. Gisteravond ging het flesje kv er wel in dus dit had ik niet verwacht... wat nu, kan ik er van uit gaan dat hij het wel weer inhaalt? :@

Ik baal er echt enorm van, ik wilde overdag langzaamaan gaan afbouwen maar ik ben bang dat dat niet zo makkelijk zal gaan als ik had gehoopt :{
pi_146993462
Fazz al eens met verschillende temperaturen geprobeerd?
Warm, lauw, koud?
pi_146993531
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef bitterend het volgende:
Wie weet! op sommige dagen lijkt ze er geen trek in te hebben...andere kijkt ze naar mijn borst, geeft ze kusjes en zegt "ikhoufanje bosje" O+ O+ O+
:D gefeliciteerd!

Sprak onlangs de nicht van mijn vriend, zij had haar jongste tot zijn 4e bv gegeven, vind dat zo bijzonder dat langvoeden.
pi_146995304
bitterend, gefeliciteerd!!

Ik zit na een lange kdv-dag voor I en een lange werkdag voor mij alweer een half uur op de bank met een drinkende en dommelende I in mijn armen. Dit zijn de momenten waarop ik heel blij en trots ben dat ik nog steeds bv geef. *; . :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:45:00 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146995709
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:31 schreef Franny_G het volgende:
bitterend, gefeliciteerd!!

Ik zit na een lange kdv-dag voor I en een lange werkdag voor mij alweer een half uur op de bank met een drinkende en dommelende I in mijn armen. Dit zijn de momenten waarop ik heel blij en trots ben dat ik nog steeds bv geef. *; . :) .
*; O+ Ik vind het ook heel fijn mijn zoon dat nog altijd te kunnen bieden, en te zien hoe hij er van geniet O+.
Echt trots ben ik er overigens niet op, ik vind het meer een soort vanzelfsprekendheid om hem dit te geven. Ik ben er wel heel blij om dat het kan.
KuikenGuppy
pi_146997450
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, laptop gaat in linker fietstas en de kolf dan rechts ;) en misschien laat ik de kolf doordeweeks gewoon op kantoor, dat ik alleen het koeltasje dagelijks meeneem. We hebben een mooie afsluitbare kolfkamer met een koelkast op kantoor, dat is echt super.
Dan is het gewicht niet zo'n issue denk ik :P.

Ik dacht ook een keer de kolf op het werk te laten, maar juist die avond had ik een verstopping en weigerde mini een tijdlang te drinken :X. Was gelijk de laatste keer dat ik dat deed :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:47:19 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_146997482
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dan is het gewicht niet zo'n issue denk ik :P.

Ik dacht ook een keer de kolf op het werk te laten, maar juist die avond had ik een verstopping en weigerde mini een tijdlang te drinken :X. Was gelijk de laatste keer dat ik dat deed :').
:D dan heb ik de handkolf nog ;)
disclaimer
pi_147001098
Bitterend, gefeliciteerd met je jubileum!
Ik lees nu pas bij :@

Ik heb net de eerste tand ontdekt bij F. Nog maar kleine puntjes maar toch. Misschien drinkt hij daarom wel zo slecht :{
pi_147001108
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij kan je de kolf ook zonder tas bestellen, dat zou ik dan overwegen. Als je een andere handige tas (ik heb die van Medela wel eens gezien, die leek me bijvoorbeeld fijn) koopt kan deze kolf makkelijk mee op de fiets. Het is vooral een lompe tas, het logt niet aan de grootte van de onderdelen.

Oja, de Ardo heeft geen accu, je bent dus wat meer dan bij een Medela afhankelijk van stroom. Maar je kunt wel "draadloos" kolven met 6 AA-batterijen.
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:29:49 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_147001202
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:27 schreef marel88 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je de kolf ook zonder tas bestellen, dat zou ik dan overwegen. Als je een andere handige tas (ik heb die van Medela wel eens gezien, die leek me bijvoorbeeld fijn) koopt kan deze kolf makkelijk mee op de fiets. Het is vooral een lompe tas, het logt niet aan de grootte van de onderdelen.

Oja, de Ardo heeft geen accu, je bent dus wat meer dan bij een Medela afhankelijk van stroom. Maar je kunt wel "draadloos" kolven met 6 AA-batterijen.
oh kijk, en hoe lang is het snoer?
disclaimer
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:37:53 #219
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_147001523
Snoer is anderhalve meter vanaf de adapter en er moeten 8 batterijen in als je draadloos wil.
Op moedemelknetwerk.nl staan filmpjes van de kolf, ik vind hem erg stil. De tas is idd erg lomp, maar alles past erin en dan heb ik nog genoeg ruimte voor mijn lunchtrommel etc.
Hij is ook enkelzijdig te bestellen en ook zonder tas.
pi_147002039
Met batterijen kan je 3 of hooguit 4x kolven, dan zijn ze leeg..
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:59:26 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_147002386
Ja, maar is ook niet nodig met netstroom :)
disclaimer
pi_147003300
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:37 schreef Sugarsnap het volgende:
Snoer is anderhalve meter vanaf de adapter en er moeten 8 batterijen in als je draadloos wil.
Op moedemelknetwerk.nl staan filmpjes van de kolf, ik vind hem erg stil. De tas is idd erg lomp, maar alles past erin en dan heb ik nog genoeg ruimte voor mijn lunchtrommel etc.
Hij is ook enkelzijdig te bestellen en ook zonder tas.
In die van mij moeten 6 batterijen, dus dan zijn er misschien verschillende versies?

En ik dacht wel dat die batterijen niet zo lang mee zouden gaan, maar 3 of 4 keer. Wel heel weinig. Ik heb voor noodgevallen 2 pakjes batterijen in m'n tas zitten, en dus nooit gebruikt bij m'n eerste kindje...
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:39:23 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_147004298
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:19 schreef marel88 het volgende:

[..]

In die van mij moeten 6 batterijen, dus dan zijn er misschien verschillende versies?

En ik dacht wel dat die batterijen niet zo lang mee zouden gaan, maar 3 of 4 keer. Wel heel weinig. Ik heb voor noodgevallen 2 pakjes batterijen in m'n tas zitten, en dus nooit gebruikt bij m'n eerste kindje...
:@ Je hebt gelijk, het zijn er 6... Ik dacht dat ik een pakje van 10 batterijen meehad en er bleven dan dus 2 over. Maar in het pakje zitten maar 8 batterijen. En hoelang je ermee doet ligt ook aan hoelang je kolft. Ik kolf per keer ongeveer 10-15 min.
  woensdag 26 november 2014 @ 18:46:14 #224
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_147029992
Hier iemand interesse in een Ameda Lactaline? Ik heb hem slechts een keer gebruikt (20 ml gekolfd toen ik tijdens mijn zwangerschap ging testen of de schelpen de goede maat waren). Ik heb alleen na 1 dag besloten dat ik toch geen borstvoeding wilde gaan geven... Dus hij staat hier nu gesteriliseerd en wel in de kast...

Ik heb er 160 euro voor betaald (nieuwe kolf, plus een extra setje ventieltjes). Ik heb de aankoopbon er ook nog gewoon bij (en dus garantie). Ik wil er graag nog minimaal 120 euro (ex verz.kosten) voor terug.
pi_147033878
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:46 schreef Fee-nix het volgende:
Hier iemand interesse in een Ameda Lactaline? Ik heb hem slechts een keer gebruikt (20 ml gekolfd toen ik tijdens mijn zwangerschap ging testen of de schelpen de goede maat waren). Ik heb alleen na 1 dag besloten dat ik toch geen borstvoeding wilde gaan geven... Dus hij staat hier nu gesteriliseerd en wel in de kast...

Ik heb er 160 euro voor betaald (nieuwe kolf, plus een extra setje ventieltjes). Ik heb de aankoopbon er ook nog gewoon bij (en dus garantie). Ik wil er graag nog minimaal 120 euro (ex verz.kosten) voor terug.
Hey! Ik moest toevallig gister aan je denken en vroeg me al af hoe het gegaan was met bv na die post over de goede kolfopbrengst al tijdens je zwangerschap. Jammer dat het uiteindelijk toch niet werkte voor jou/ jullie. Heb je er wel vrede mee? (Wat een stomme uitdrukking, maar weet het even niet anders te verwoorden)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147034110
Dank dames voor de felicitaties O+

Vandaag was sinterklaas op mijn werk...we waren even op de vloer en zaten samen achter mijn bureau..toen ging ze nog even drinken O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147034148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

*; O+ Ik vind het ook heel fijn mijn zoon dat nog altijd te kunnen bieden, en te zien hoe hij er van geniet O+.
Echt trots ben ik er overigens niet op, ik vind het meer een soort vanzelfsprekendheid om hem dit te geven. Ik ben er wel heel blij om dat het kan.
Ik ben trots dat ik altijd heb doorgezet! zelfs toen het moeilijk was!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147034615
Ik vind dat ook altijd een beetje dubbel, trots zijn of niet. Maar diep in mijn hart ben ik eigenlijk ook wel trots dat ik het heb aangedurfd om een tweeling te voeden (terwijl iedereen me voor gek verklaarde), juist ook omdat de bv bij M niet gelukt is. Dat ik nu nog steeds voed is niet zozeer iets waar ik trots op ben want als het eenmaal gaat dan is het eigenlijk gewoon de makkelijkste manier :D
pi_147034820
Je mag zeker trots zijn dat je een tweeling durfde te voeden! sowieso met kolven en heen en weer naar het zkh toen ze prematuur waren!!!!
pi_147035117
Oh, ik ben trots op het feit dat ik toch heb aangedurfd moeder te worden, ik ben trots op hoe de zwangerschap en de bevalling zijn gegaan, ik ben trots op hoe mijn vriend en ik het samen doen, ik ben trots op mijn kind en ik ben trots op mezelf omdat ik bijna tien maanden borstvoeding geef. En ik ben trots op jullie allemaal.

Net zo makkelijk. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147035278
En ik doe een +1 hierop want het echt zooo waar is O+ O+ *;
pi_147035519
+1 voor de trots

Al geef ik geen bv ben ik toch trots op mezelf. Hoe goed Riley en ik het doen saampies O+
pi_147037020
Dat is ook terecht, Omentielvo. Moeder O+ dochter.
pi_147037222
Ik ben gewoon altijd al heel trots geweest op het feit dat ik borsten heb. Daar doet bv niets aan af. :P

bitterend, van harte, wat een tijd! O+
  woensdag 26 november 2014 @ 21:53:48 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147037720
Ik ben vooral trots op mijn dochter, hoe goed ze zich ontwikkelt, mede gesteund door onze bv-momenten samen.
Hoe de bv haar ook het vertrouwen geeft om de wereld te ontdekken O+

LE, hoe gaat het met de nursing agitation?
pi_147037841
Lief dat je het vraagt :)

Het gaat wel oke, eigenlijk. Ik heb ontdekt dat de afkeer heel sterk optreedt bij bepaalde voedingshoudingen, die vermijd ik nu en het is te doen. Ik vind het niet leuk, het is wel een zaak van tanden op elkaar, maar we hopen heel erg dat het probleem zichzelf oplost doordat hij zelf besluit dat het genoeg is geweest. Kijken hoe lang ik het volhoud op deze manier..
pi_147037846
Dat is mooi Davinia <3

Thnks LE! Borsten zijn idd erg fijne dingen :9
pi_147037966
is het al tijd voor een grouphug? :9
pi_147038015
Morgen *;
pi_147038295
L-E, klinkt in mijn oren als een berusting die je erin hebt. Ik hoop ook dat het zichzelf gaat oplossen. En ik vindt jou een toppertje :*
  woensdag 26 november 2014 @ 22:15:06 #241
250838 Fee-nix
pi_147038767
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hey! Ik moest toevallig gister aan je denken en vroeg me al af hoe het gegaan was met bv na die post over de goede kolfopbrengst al tijdens je zwangerschap. Jammer dat het uiteindelijk toch niet werkte voor jou/ jullie. Heb je er wel vrede mee? (Wat een stomme uitdrukking, maar weet het even niet anders te verwoorden)
Hey wat lief dat je aan me dacht ;).
Sja, ik was idd tijdens de zwangerschap weer vol goede moed om aan bv te beginnen... Had ook een lactatiekundig consult gehad en dus die kolf gekocht.
En toen lag ik in het ziekenhuis met L aan de borst... Het enige dat ik kon denken was 'oja, zo voelde dit'. En dan bedoel ik niet zozeer lichamelijk. Die hormonen van bv doen geestelijk gewoon heel veel met mij. Ik word er meteen enorm down van. Moet heel veel huilen.
Bij de jongens was dat ook al zo. Plus dat ik beide eerdere keren zoveel melk had dat ik niet wist hoe ik dat kon managen.
Tel daarbij op dat ik dit keer mijn derde ks had gehad en mijn twee zoontjes ook graag aandacht van mij willen... Toen was het voor mij ineens heel helder: ik wil dit niet. Niet weer dat geworstel. Niet weer die schaduw over de hele kraamperiode. Ik wil herstellen, ik wil genieten van mijn kind en ik wil er ook zo goed mogelijk kunnen zijn voor mijn andere kinderen.
En toen ik die beslissing eenmaal had genomen (uiteraard wel na wat tranen, want ik moest aan mezelf toegeven dat ik echt een faal ben als bv-moeder) zat ik ineens op een mega roze wolk! Bij de jongens heb ik dat gevoel niet gehad. Ik kon nu genieten. En ik heb de hele kraamweek op die roze wolk gezeten en nu eigenlijk ook nog :D. Dus ja, ik ben wel blij met mijn keuze uiteindelijk :). En gelukkig weet ik van mezelf dat ik nog genoeg andere kwaliteiten heb als moeder die mijn bv-falen hopelijk wel compenseren ;).

Weet niet of ik het nou goed heb kunnen verwoorden... Het blijft een lastig uit te leggen iets, omdat het zo met gevoel te maken heeft. En het zijn eigenlijk heel veel dingen bij elkaar die er voor zorgden dat ik het dit keer niet wilde. Maar goed, ik hoef er ook geen opstel over te schrijven, dit is dus een beetje een idee van hoe het ging ;).

Respect voor de moeders hier die het wel klaarspelen ^O^ .
pi_147038990
Heel mooi verwoord. Ook respect voor jouw moeilijke keus. :*
  woensdag 26 november 2014 @ 22:22:07 #243
250838 Fee-nix
pi_147039105
Dank je :). (En nu ga ik mijn baby uit bed halen en gezellig een flesje geven ;) O+ .)
pi_147042044
Feenix, wat een goed besluit :)
En wat fijn dat je op zo'n roze wolk zit O+

Ik gooi er maar weer eens een vraag in:
Sinds drie dagen voelen m'n borsten niet meer hard (vol) aan als er langer tussen de voedingen zit (zelfs niet na 4/5 uur). Is m'n melkproductie nu gewoon "stabiel" ofzo?
Hij drinkt verder nog wel gewoon hoor, prima plasluiers en ik hoor hem drinken.
Wel op het moment wat onrustiger en minder, maar denk dat dat komt doordat z'n lichaam aan het herstellen is van de vijfde ziekte.
Ik ga maandag ook ff wegen en maak me niet erg ongerust.
Wil alleen ff weten of t "normaal" is :)

(Zou top zijn, want dan zie ik mogelijkheden om in januari door te gaan met gedeeltelijk borstvoeding :) )
  woensdag 26 november 2014 @ 23:29:49 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147042390
Feenix, dat kan ik me helemaal voorstellen! En wat geweldig dat je dan nu wel echt een fijne kraamtijd hebt gehad! O+

Loj, hoe oud is je zoontje ook alweer?
pi_147042601
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:29 schreef LadyBlack het volgende:
Feenix, dat kan ik me helemaal voorstellen! En wat geweldig dat je dan nu wel echt een fijne kraamtijd hebt gehad! O+

Loj, hoe oud is je zoontje ook alweer?
04-10-14 geboren, net als mijnes :) 7 1/2 week dus!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 26 november 2014 @ 23:41:03 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147042837
Ah :)

Dan zou ik zeggen dat je productie nu goed is afgestemd op Js :Y Lekker genieten van de afwezigheid van stuwing en de volgende regeldag afwachten ;)

En heeft ie vijfde ziekte gehad ja? Wat sneu bij zo'n ukkie -O-
  donderdag 27 november 2014 @ 02:21:58 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_147045756
Ik heb precies hetzelfde Loj!
disclaimer
pi_147046279
Tnx!
Fijn om te weten dat het erbij hoort :)
pi_147047484
Klinkt als een lastig proces met de beste beslissing ooit, Fee-nix. Gelukkig heb je die roze wolk gevonden :)
pi_147047488
Loj, klinkt idd of het erbij hoort maar ik durf 't je niet met zekerheid te zeggen _O-.

Hoewel, ik heb nu na 3 weken dit virus toch echt een 'productiedip'. En Ellie wil elke 1,5 uur drinken. Komt wel goed dus :D.
Home is where the O+ is...
pi_147048423
Beterschap Cwen!

Weten jullie toevallig of ik Strepsil mag nemen icm BV?? ik dacht dat het niet mocht maar kon het niet in de bijsluiter vinden..als het niet mag weten jullie wat wel mag? heb keelpijn en kriebelhoest -O-
pi_147048634
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:01 schreef bitterend het volgende:
Beterschap Cwen!

Weten jullie toevallig of ik Strepsil mag nemen icm BV?? ik dacht dat het niet mocht maar kon het niet in de bijsluiter vinden..als het niet mag weten jullie wat wel mag? heb keelpijn en kriebelhoest -O-
Gebruik wordt ontraden, omdat onduidelijk is of het in de moedermelk komt.
Wat wel helpt geen idee. Ik neem zelf altijd thee met honing.
pi_147048759
Ok dank! Thee heb ik gehad vanochtend maar steeds vervelende pijn...neem ik gewoon pcm anders!
pi_147048798
Gebruik "wordt niet aangeraden" volgens de bijsluiter. Maar dan heb ik goed nieuws voor je: het werkt ook niet :') Je kunt net zo goed op een lolly zuigen, zelfde effect.
  donderdag 27 november 2014 @ 10:20:55 #256
250838 Fee-nix
pi_147048827
Wat een lieve reacties allemaal O+ . En ik ben ook echt super blij dat ik dit keer wel mijn roze wolk heb gevonden :Y . Ik wist niet dat een kraamtijd zo fijn kon zijn. Ondanks dus herstel van een keizersnee en alle drukte van een gezin met drie kinderen (waarvan er twee natuurlijk moesten wennen aan de nieuwe situatie.) Ik heb dit keer geeneens meer kraamtranen gehad nadat ik die beslissing had gemaakt :D. (Terwijl mijn vorige kraamperiodes beide een tranendal waren.)
En jullie reacties doen me goed :). Want ondanks dat ik wel weet dat het de goede keus is, voel ik me toch wel een klein beetje een 'aansteller' en denk ik steeds dat andere moeders vast nog harder hadden doorgezet. Maargoed, dat denk ik alleen als die hormonen weer uit mijn lijf zijn. Op een of andere manier vergeet ik weer heel snel hoe dat precies voelt (is ook niet uit te leggen).

En nu ga ik hier weer weg ;). Ik kom alleen nog soms spieken of iemand misschien mijn kolf wil kopen :P.
  donderdag 27 november 2014 @ 10:22:24 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147048862
Trachitol misschien bitterend?
KuikenGuppy
pi_147048905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:19 schreef WupWup het volgende:
Gebruik "wordt niet aangeraden" volgens de bijsluiter. Maar dan heb ik goed nieuws voor je: het werkt ook niet :') Je kunt net zo goed op een lolly zuigen, zelfde effect.
Of dropjes O+

Staat inderdaad ook in het farmacotherapeutisch kompas:
quote:
Advies
Het effect van zuigtabletten bij keelpijn wordt veroorzaakt door het 'zuigen'; desinfectantia, lokaal anesthetica en/of adstringentia dragen weinig of niets aan dit effect bij. De Commissie adviseert op farmacotherapeutische gronden Strepsils niet voor te schrijven.
pi_147050215
Lolly :9~

Trachitol valt nog te proberen ik ben vandaag toch in de kruidvat dus even in de bijsluiter spieken!
pi_147051977
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:20 schreef Fee-nix het volgende:
Wat een lieve reacties allemaal O+ . En ik ben ook echt super blij dat ik dit keer wel mijn roze wolk heb gevonden :Y . Ik wist niet dat een kraamtijd zo fijn kon zijn. Ondanks dus herstel van een keizersnee en alle drukte van een gezin met drie kinderen (waarvan er twee natuurlijk moesten wennen aan de nieuwe situatie.) Ik heb dit keer geeneens meer kraamtranen gehad nadat ik die beslissing had gemaakt :D. (Terwijl mijn vorige kraamperiodes beide een tranendal waren.)
En jullie reacties doen me goed :). Want ondanks dat ik wel weet dat het de goede keus is, voel ik me toch wel een klein beetje een 'aansteller' en denk ik steeds dat andere moeders vast nog harder hadden doorgezet. Maargoed, dat denk ik alleen als die hormonen weer uit mijn lijf zijn. Op een of andere manier vergeet ik weer heel snel hoe dat precies voelt (is ook niet uit te leggen).

En nu ga ik hier weer weg ;). Ik kom alleen nog soms spieken of iemand misschien mijn kolf wil kopen :P.
Ik wilde je nog bedanken voor je antwoord. Heel fijn dat je de keus hebt kunnen/ durven maken die jou het gelukkigst maakt! Dat is ook ontzettend belangrijk :Y :*. Ik vind het heerlijk voor je dat je nu zo'n prettige kraamtijd hebt gehad O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 november 2014 @ 12:48:48 #261
250838 Fee-nix
pi_147052346
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik wilde je nog bedanken voor je antwoord. Heel fijn dat je de keus hebt kunnen/ durven maken die jou het gelukkigst maakt! Dat is ook ontzettend belangrijk :Y :*. Ik vind het heerlijk voor je dat je nu zo'n prettige kraamtijd hebt gehad O+.
:) :*
  donderdag 27 november 2014 @ 19:37:22 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_147064066
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:20 schreef bitterend het volgende:
Lolly :9~

Trachitol valt nog te proberen ik ben vandaag toch in de kruidvat dus even in de bijsluiter spieken!
Ik zou me daar eerlijk gezegd niet zo druk over maken met een kind van 3. Hoeveel kwaad zou het kunnen denk je als je bijv neusspray/hoestdrank of keeltabletten voor volwassenen zou gebruiken?
Het is wat anders met medicatie voor je organen/bloeddruk/hart e.d. denk ik.

Fijn dat je nog altijd BV geeft, je meis is prachtig groot mee geworden al die jaren. :)
pi_147101413
O+ Dankjewel O+
  zondag 30 november 2014 @ 14:58:12 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_147147624
Ik heb nou een paar keer gekolfd met de ardo calypso en ik merk dat ik uit mijn linkerborst veel sneller veel melk krijg dan uit de rechter, ook als de rechter voller is. Kan ik die rechterborst nog op een bepaalde manier stimuleren, of is dit heel normaal?
(Links kolf ik 150 in tien minuten, rechts 50...)
disclaimer
pi_147153818
Ik loop ook scheef qua opbrengst. Vandaag nog 60 vs 130. Ik weet niet beter deze ronde.
  zondag 30 november 2014 @ 17:46:55 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_147154033
Wazig. M. krijgt trouwens uit beide borsten voldoende :P
disclaimer
  zondag 30 november 2014 @ 17:47:56 #267
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147154064
Ik haalde uit de 1 ook altijd meer dan de ander :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 30 november 2014 @ 18:00:56 #268
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147154485
Ik ook.
Al viel eea wel een beetje op te krikken door de mindere kant mee te masseren.
Op een gegeven moment weet je de klieren wel te vinden en kreeg ik er wel wat meer uit.
Ach, als het totaal maar goed is.
En als je dubbelzijdig hebt gekolfd, eerst de "mindere" kant aanbieden.
  zondag 30 november 2014 @ 18:03:53 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_147154569
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 18:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik ook.
Al viel eea wel een beetje op te krikken door de mindere kant mee te masseren.
Op een gegeven moment weet je de klieren wel te vinden en kreeg ik er wel wat meer uit.
Ach, als het totaal maar goed is.
En als je dubbelzijdig hebt gekolfd, eerst de "mindere" kant aanbieden.
dat sowieso :Y en die drinkt ze dan ook wel goed leeg. Mooi man, hoe zo'n baby dat doet O+
disclaimer
  zondag 30 november 2014 @ 21:04:48 #270
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_147161489
Ik heb ook een 'slechtere' kolfborst. Ik haal uit de linker vaak de dubbele hoeveelheid van rechts. Maar van de hoeveelheden die hier vaak worden genoemd kan ik slechts dromen. Ik kolf krap an 110 cc per kolfbeurt. Gelukkig groeit G.ijs goed, dus zorgen maak ik me niet. Ik baal er wel van dat ik vaak 3/4x moet kolven voor 2 voedingen.
  zondag 30 november 2014 @ 21:25:27 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147162586
Onevenwichtige borsten, check...

KuikenGuppy
pi_147162802
Whoah wat een verschil!

Morgen krijg ik de LK op bezoek voor een kolfconsult en nog eens meekijken met aanhappen en of ik geen spruw heb ivm teruggekeerde pijn (gisteren tot gillen aan toe, vandaag red ik het met goed doorzuchten :@ ).

Gelukkig lijkt M steeds beter flesjes te gaan nemen, dus ik kan 9 december voor t eerst een middag weg alleen :o

Hebben jullie nog tips qua flessen?
Kwak
  zondag 30 november 2014 @ 21:30:37 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147162877
Dit was wel heel extreem hoor :') normaal is het verschil minder groot.

Kwak, wij gebruikten de eerste paar maanden de medela calma.
KuikenGuppy
  zondag 30 november 2014 @ 21:31:01 #274
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147162897
Burd :D

Hier ook zo'n verschil! Links zo'n 50-80 cc en rechts 150-180 :D
pi_147163011
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:30 schreef Burdie het volgende:
Dit was wel heel extreem hoor :') normaal is het verschil minder groot.

Kwak, wij gebruikten de eerste paar maanden de medela calma.
Ja die blieft ie niet/snapt ie niet... Gillen en niet zuigen dus geen melk...
Kwak
pi_147163424
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:25 schreef Burdie het volgende:
Onevenwichtige borsten, check...

[ afbeelding ]
:D

hier precies zo! rechts kwam altijd 160cc uit links max 60cc!
pi_147163480
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:32 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja die blieft ie niet/snapt ie niet... Gillen en niet zuigen dus geen melk...
hier had ze alleen de breastflow gepakt!
pi_147163564
Bij mij vaak ook opbrengstverschil, maar welke borst het meeste oplevert wisselt wel om de paar dagen of zo. :D.

Kwak, op aanraden van de lk hebben wij een breastflowfles gebruikt. Drinktechniek die daarvoor nodig is lijkt het meest op drinken aan de borst, volgens haar.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 30 november 2014 @ 21:54:38 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147164116
Ik heb met kolven ook altijd kolfverschil gehad. Heeft me best wel onzeker gemaakt (ook omdat ik natuurlijk steeds maar 1 borst gaf). Toch ben ik uiteindelijk gestopt met wisselen van kant en het meisje dat de "slechte" borst gaf, is er echt niet minder goed door gaan groeien. Voor mij was het toen wel duidelijk dat het inderdaad zo is dat wat je kolft niet alles zegt over wat een baby eruit kan krijgen.
pi_147164318
Ik kolf ook altijd scheef, rechts krijg ik altijd meer uit dan uit links.
Tralalalaaa
  zondag 30 november 2014 @ 22:10:38 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147165099
Het verschil in opbrengst is voor mij uiteindelijk de reden geweest dat ik dubbelzijdig ben gaan kolven. Eerst kolfde ik eigenlijk alleen maar rechts, omdat ik links het gedoe niet waard vond... Ik legde dan wel een keer vaker links aan. Toen ik dubbelzijdig ben gaan kolven werd de opbrengst links ook wat beter.
KuikenGuppy
  zondag 30 november 2014 @ 22:11:58 #282
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147165196
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:29 schreef kwakz0r het volgende:
Whoah wat een verschil!

Morgen krijg ik de LK op bezoek voor een kolfconsult en nog eens meekijken met aanhappen en of ik geen spruw heb ivm teruggekeerde pijn (gisteren tot gillen aan toe, vandaag red ik het met goed doorzuchten :@ ).

Gelukkig lijkt M steeds beter flesjes te gaan nemen, dus ik kan 9 december voor t eerst een middag weg alleen :o

Hebben jullie nog tips qua flessen?
Hopelijk kan de LK je helpen.
Borstvoeding hoort niet zoveel pijn te doen dat je het uitgilt.
:*

Qua flessen geen tips. Eli vrat alles en Aviva vrat ook alles tot ze met 11 maanden ging weigeren en niets nam...
pi_147166981
Kwak, wat naar dat je weer pijn hebt! Hopelijk heeft de LK fijne tips, gek hoor die teruggekomen pijn.
Mijn zusje gebruikt Vaculess, op aanraden van haar LK. Is niet alleen een speen, maar een systeem waarbij de lucht uit de fles is. Speen is ergonomischer, maar dat was vooral omdat haar mini een historie van borstweigeren had bij de minste verandering. Dus een speen en fles waar mini behoorlijk moeite voor moet doen.
De LK heeft daar vast ook wel tips voor.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_147167085
Argh!mijn vriezer is stuk!
Dat is al de tweede keer dat m'n kolfopbrengst kan worden weggegooid :(

Oh en hier ook een groot verschil in de kolfopbrengst tussen de verschillende borsten...

Iemand trouwens ervaring met de handkolf van de prenetal (de goedkoopste die ik zo ff nieuw kon vinden).
Het is eigenlijk alleen om ff de druk eraf te kolven
pi_147167401
:Y ik ga t ook vragen aan haar.
Kwak
pi_147174787
;( Loj :X
Wat erg! Volgende keer gauw de buren vragen voor een plekje?
pi_147183027
Beetje dubbel, had in babytopic mijn verhaal over de LK al gedaan, hier:hier
Kwak
pi_147183203
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 07:40 schreef Morretje het volgende:
;( Loj :X
Wat erg! Volgende keer gauw de buren vragen voor een plekje?
Ja dat doe ik ook voor nu dan (nou bij m'n vader, die een straat verderop woont) maar alle melk was vloeibaar en ja is dat pas een paar uur of een paar dagen :')
pi_147183332
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 14:19 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja dat doe ik ook voor nu dan (nou bij m'n vader, die een straat verderop woont) maar alle melk was vloeibaar en ja is dat pas een paar uur of een paar dagen :')
:o Echt? Kak zeg. Ja, dan kan opnieuw invriezen ook niet, tenzij je het eerst pasteuriseert.
pi_147183354
Klote zeg, Loj...
Kwak
pi_147183898
Ach Loj, dat is zwaar klote!

Kwak, klinkt goed allemaal! Fijn dat je weer positiever bent na het consult :*.

Ik had ook verschil in kolfopbrengst tussen links en rechts. Maar ook in stroomsnelheid, links kwam altijd een tijdje na de tsr in straaltjes, terwijl rechts meer gestaag druppelde. Het verschil werd daardoor minder als ik langer zat. Maar daar was niet altijd tijd voor.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147197952
Pasteuriseren ja!! spaart je melk

Kwak klinkt echt fijn!!
pi_147210323
Ladies: spruw :{ Ik heb Nystatine voorgeschreven gekregen, met wat vaag advies. 4x pd 1 ml in z'n mondje, en bij elke voeding een beetje op mijn tepels. Maarrrrr tepelhoedje..? Als het gaat om de behandeling van mijn tepels is onder het hoedje handig, als het gaat om zijn mondje er op. Iemand ervaring en/of slimme inzichten?
pi_147210615
Nystatine na elke voeding in zijn wangen en op zijn tong smeren tot maximaal 4ml per dag, dus dat 4x loslaten :) Voor jezelf gebruik je miconazolcreme. Tepelhoedje elke dag uitkoken, net als spenen en bijtringen. Spuugdoekjes, bh's en alles wat met melk in aanraking komt op 60 graden of warmer wassen. Zoogcompressen met elke voeding verschonen. Sterkte ;(
pi_147210653
Tnx Wup! Is miconazol zonder recept? Of is het een foutje van de ha dat ik dat niet heb gekregen..?
pi_147210739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 09:25 schreef JufMariska het volgende:
Tnx Wup! Is miconazol zonder recept? Of is het een foutje van de ha dat ik dat niet heb gekregen..?
Is bij de apotheek over the counter verkrijgbaar
pi_147211000
Zelfs bij de drogist. Desnoods als voetschimmelcreme :Y) :9
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:10:49 #298
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147211524
Dochter van 6,5 week heeft vannacht doorgeslapen (laatste voeding om 23:30 uur, volgende pas weer om 7:23 uur) *O* Heerlijk voor ons natuurlijk maar normaal heeft ze 6 voedingen per dag (om de 4 uur zo ongeveer).

Nu zou ze dan waarschijnlijk naar 5 gaan. Kan dat? Zowel voor haar om zo lang achter elkaar niets te drinken als voor mijn productie? Qua gewicht groeit ze goed genoeg (in de laatste 2 weken 500 gram aangekomen) dus dat lijkt me geen probleem.
pi_147211766
Oh wat lekker, zo lang slapen.

Kanttekening: voor je productie is het beter om minder tijd tussen de voedingen te laten. Misschien haalt ze het vandaag wel weer in, als je voed op verzoek. Voor je kleintje is zo lang tussen de voedingen niet aan te raden vanwege een lage bloedsuikerspiegel. Slaapt ze wel in de buurt van jullie? Je zou kunnen overwegen een droomvoeding te geven (voeden terwijl zij doorslaapt).
pi_147211843
Ik zet s nachts ook de wekker nog op max 6 uur na t begin van de laatste voeding (zoon 5,5 week).

Heb wel t idee dat hij clustert vooraf waardoor hij zo'n ruk van 6 uur die hij af en toe maakt wel kan hebben. In totaal komen we per dag op 8-12 voedingen, gemiddeld 10.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')