+1 op allesquote:Op vrijdag 21 november 2014 22:23 schreef BlueEyes het volgende:
Och die melksnoetjes met druppels aan de kin en op de wang![]()
Dan smelt ik instant.
En ik ben misschien gek, maar ik vind F heerlijk ruiken als ie net gedronken heeft![]()
Beetje zoetig.
De tweedehands melk ben ik alleen minder fan van als ie dat omhoog haalt.
Iddquote:Op vrijdag 21 november 2014 22:23 schreef BlueEyes het volgende:
Och die melksnoetjes met druppels aan de kin en op de wang![]()
Dan smelt ik instant.
Omg dit!quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:23 schreef BlueEyes het volgende:
En ik ben misschien gek, maar ik vind F heerlijk ruiken als ie net gedronken heeft![]()
Beetje zoetig.
De tweedehands melk ben ik alleen minder fan van als ie dat omhoog haalt.
Ik hield een kolfschema van elke 3 uur aan. Dus als E om 7u nog bij me had gedronken, ging ik om 10u, 13u en 16u kolven.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:11 schreef Hilmo het volgende:
Wat hebben jullie op een gemiddelde werkdag voor kolftijden? Wordt er vanuit gegaan dat je vaste tijden afspreekt met je leidinggevende? Ik verwacht veel gezeur want alle voorgaande collega's zijn gaan fles voeden, mede om het gedoe te voorkomenniet best gewoon. Maar ze zijn bv niet gewend, kolfruimte zal ook ingewikkeld worden maar ik ga ervoor knokken. Ritme in de voedingen hebben we nog niet maar ik denk rond 10 uur en 15 uur kolven? Ik werk van half 9 tot 16.00, uur reistijd ongeveer. Heb leidinggevende nog niet gesproken maar zodra dat gebeurt wil ik het erover hebben
Ik ook zo'n beetje. (al gebruikte ik de laatste kolfpauze om eerder te gaan en live te voeden, ik kreeg een staart van dat ge-heen-en-weer)quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik hield een kolfschema van elke 3 uur aan. Dus als E om 7u nog bij me had gedronken, ging ik om 10u, 13u en 16u kolven.
Afhankelijk van mijn dienst deed ik dat ook wel eens, maar dan wilde de leidinggevende graag dat ik dat halfuur dan ook minder schreefquote:Op zaterdag 22 november 2014 22:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ook zo'n beetje. (al gebruikte ik de laatste kolfpauze om eerder te gaan en live te voeden, ik kreeg een staart van dat ge-heen-en-weer)
Ja, dat is hier toen al eens vaker langsgekomen. Heel triest ...quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Afhankelijk van mijn dienst deed ik dat ook wel eens, maar dan wilde de leidinggevende graag dat ik dat halfuur dan ook minder schreef
quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:24 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Omg dit!![]()
![]()
Ik kreeg altijd kriebels in mn buik van die geur
En deed ook echt bewust mondsnuffelen . Ik mis het soms want nu hij vaste voeding krijgt ruikt het heel anders natuurlijk.
Ze gaat tussen 21 en 22 de nacht in, en dan ga ik er meteen achteraanquote:Op zaterdag 22 november 2014 22:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, dat is naar Amsel.... ik weet niet of je dat al eerder hebt aangegeven, maar krijgt je dochter nog een late voeding?
Toen E eenmaal in een ritme zat waarbij ze om 21:00 echt de nacht in ging, heb ik haar eerst nog een tijdje uit bed gehaald voor een droomvoeding als ik zelf ging slapen, en later ben ik die voeding gaan kolven. Ik haatte het, maar was ook zoooooo bang voor dalende productie. En anders had ik sowieso veel te weinig om mee te geven naar de opvang.
Gentaan Violet mag niet bij open kloven, helaas.quote:Op zondag 23 november 2014 11:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Hilmo, bij spruw heeft het kondje spms een glans op de lippen.
Een witte waas in de mond die je nirt kan wegvegen
Steken in de borst
Jw kan er idd ook kloven door krijgen
Je kan wellicht langs een lk, die ziet dat meestal heel snel
Of gv proberen. Als de klachten snel beter worden, is het spruw
En dan alles wassen op 60 graden, flessen uitkoken, etc.
Dat wist ik nietquote:Op zondag 23 november 2014 11:35 schreef Cwen het volgende:
[..]
Gentaan Violet mag niet bij open kloven, helaas.
Ik heb mijn pot bij de Jumbo vandaanquote:Op zondag 23 november 2014 16:57 schreef Hilmo het volgende:
Kokosolie Mariska? Waar koop je dat? (de tuinen ofzo?) Alsik google krijg ik ook resultaten over spruw die daarmee wordt aangepakt, wat interessant! Nou heb ik 2 tubes purelan dus eerst dat maar opmaken.
Enn hoe merk je dat je een tsr hebt? Melk komt bij mij vrijwel meteen, maar niet in straaltjes, en ik voel ook geen prikkeling in mijn borsten ofzoquote:Op zondag 23 november 2014 18:45 schreef Stormqueen het volgende:
Soms 5 seconden, soms een paar minuten. En ik wek vaak een tweede, derde of vierde op
dan zie ik de straaltjes komen (in de schelp)quote:Op zondag 23 november 2014 18:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Enn hoe merk je dat je een tsr hebt? Melk komt bij mij vrijwel meteen, maar niet in straaltjes, en ik voel ook geen prikkeling in mijn borsten ofzo(n00bvragen)
Thanks! Langer volhouden met de snelle pompjes dus!quote:Op zondag 23 november 2014 18:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan zie ik de straaltjes komen (in de schelp)
druppels heb ik ook direct, maar de stralen komen later.
Ik dacht idd iets te horen ineens in de schelp. TSR voel ik overdag weleens als een prikkeling, als ik aan baby denk of hem hoor huilen.quote:Op zondag 23 november 2014 19:17 schreef Franny_G het volgende:
Denk dat het bij iedereen weer anders is, Kwak. Ik voel af en toe heel sterk een tsr, maar meestal niet.
Ik zag het tijdens het kolven, omdat de hoeveelheid melk die eruit kwam, dan ineens toenam. Het is een kwestie van oefenen om handigheid te krijgen in hoe dit voor jou werkt, denk ik.
Medela handkolf...quote:Op maandag 24 november 2014 11:09 schreef L-E het volgende:
Welke kolf heb je kwak? Is een andere lenen/huren een idee?
Nou ja, als kolven moeizaam gaat dan is een elektrische wel aan te raden hoor. Ik heb nooit een druppel gezien bij handkolven, met de elektrische tikte ik zo 200ml aan per kolfbeurt.quote:Op maandag 24 november 2014 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Medela handkolf...
Ik wil eigenlijk niet aan de elektrische nu al... De thuiszorgwinkel deed ook moeilijk over de verhuur van de symphony want dat was voor de kraamweek (en mijn productie is vlgs mij ok) en dan zit ik met dezelfde borstschild problemen... Andere hebben zeniet te huur.
Volgens mij moet ik vooral nog even oefenen
Ja daar ga ik achteraan.quote:Op maandag 24 november 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou ja, als kolven moeizaam gaat dan is een elektrische wel aan te raden hoor. Ik heb nooit een druppel gezien bij handkolven, met de elektrische tikte ik zo 200ml aan per kolfbeurt.
Borstschilden heb ik geen verstand van. Een lk misschien wel?
Snap ik, ik doelde ook op huren, maar dat mag niet van de thuiszorgwinkel? Raar en stom hoor.quote:Op maandag 24 november 2014 11:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja daar ga ik achteraan.
Elektrische kolf komt er wel als t vakantiegeld er isdat is nu even hors budget...
naar mijn idee legde ik eigenlijk helemaal geen druk, ik vroeg me gewoon af of t een beetje ok was voor een eerste paar pogingen. Zeker gezien zijn vele gecluster ocerdag verwacht ik nooit echt overvolle borsten overdag.quote:Op maandag 24 november 2014 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
Maar, kwak, leg je niet stiekem ook te veel druk op het (veel willen) kolven? Je baby drinkt nog fulltime aan je borst, je aanbod is op hem afgestemd en je kunt niet verwachten dat je dan nog een paar keer per dag moeiteloos afkolft zeg maaren ongeoefend lijkt me dat al helemaal een uitdaging. En inderdaad, handkolven werkt niet voor iedereen, maar geef het wel wat rust en tijd. Dat geeft het beste resultaat
Ja sorry, misschien had ik moeten zeggen 'tips voor kolven met een handkolf' en voor 'opwekken tsr' of 'geschikte kolfmomenten met een fulltime drinkende clusterbaby'.quote:Op maandag 24 november 2014 11:52 schreef L-E het volgende:
Sorry dan, ik dacht dat je om tips vroeg vanwege je kolfopbrengst.
Misschien ja.quote:Op maandag 24 november 2014 11:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja sorry, misschien had ik moeten zeggen 'tips voor kolven met een handkolf' en voor 'opwekken tsr' of 'geschikte kolfmomenten met een fulltime drinkende clusterbaby'.
Ja blijkbaar! Kleine knoppen althans. Als t eruit komt na baby zijn ze wel wat kleiner dan uit t borstschild ja... Doet ook een beetje zeer. T zou iets kunnen afklemmen. Dat wil ik dus even katen bekijken. Als t ok is dan blijf ik gewoon oefenen en weet ik voorlopig dat ik naast fulltime voeden in ongeveer twee dagen 1 flesje vol kolf.quote:Op maandag 24 november 2014 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
Heb jij zulke kleine tepels dan kwak? Want ik vond mijn tepels al best bescheiden en ik kolf met schild 26. Ja, er wordt iets tepelhof meegetrokken maar dat hoort. Zolang het geen pijn doet en er melk uit komt is het prima. Je kan het het beste zien aan de grootte van je tepel als je het vacuüm verbreekt. Als die vergelijkbaar is met als je baby heeft gedronken zit je goed
Oh, dat zou kunnen. Ik gebruik alleen de motor van de marktplaatskolf want de rest had ik nog.quote:Op maandag 24 november 2014 11:44 schreef kwakz0r het volgende:
Meestal moet je alle meljaanrakende delen dan alsnog kopen toch? Ivm hiv en andere virussen?
Voor t geld van een nieuwe handkolf had ik twee weken huur plus alle onderdelen die je moest kopen...
Maar goed ik zal t in de gaten houden en evt de lk inschakelen.
quote:Op zondag 23 november 2014 13:34 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, kuiken heeft zijn eerste tand en het drinken voelt nu irritant door veranderend speeksel. Kan ik wat doen om dat gevoel te verhelpen, of moet ik het maar uitzingen tot het over is? En hoe lang duurt zoiets gemiddeld?
Oh ja, daar wilde ik nog op reageren!quote:Op maandag 24 november 2014 13:14 schreef Burdie het volgende:
Ik vond erg veel verschil zitten in opbrengst tussen elektrisch en handmatig kolven. In het begin kreeg ik er alleen met een handkolf wat uit, en later wilde elektrisch juist weer beter. Ik ben blij dat ik ze alletwee heb, de handkolf gooi ik gemakkelijk in mijn tas als we een avondje weg gaan ofzo (en daarbij heb ik hem eigenlijk nog nooit nodig gehad, maar ik vind het fijn te weten dat ik bij stuwing of extreem volle borsten de mogelijkheid heb om even de spanning er af te halen).
Mijn kolf komt ook van MP, een medela swing. Alle onderdelen die melk aanraken kan je nog los kopen, zo'n setje kost dacht ik iets van ¤36 euro. Overigens heb ik hem later zelf nog omgebouwd tot een dubbelzijdige kolf. Bij een evt. volgende baby kan ik deze gewoon weer gebruiken met evt. een nieuwe motor van MP (ik heb er geloof ik een tientje voor betaald ofzo).
Heeft iemand trouwens nog iets zinnigs te zeggen over mijn vraag van gisteren?
[..]
Uitzingen is mijn tactiek... En dentinox voor de kleine. Zodra het tandje door is, verdwijnt de irritatie.quote:Op maandag 24 november 2014 13:33 schreef Burdie het volgende:
Ik heb vanmorgen maar een flesje gegeven ipv de borst en kolf nu een keer extra. Kuiken is er zelf ook niet lekker van, maar zijn hele mond is dik, ik denk dat hij ze allemaal tegelijk krijgt![]()
.
Ja daar had ik gekeken. Bij t 24 mm schild had ik zoals t tweede voorbeeld.quote:Op maandag 24 november 2014 16:42 schreef WupWup het volgende:
[..]
Uitzingen is mijn tactiek... En dentinox voor de kleine. Zodra het tandje door is, verdwijnt de irritatie.
Kwak weet je zeker dat je zulke kleine schilden moet hebben? Ik denk dat dat bij uitstek een vraag is voor een lactatiekundige!
Edit: helpt dit? http://www.medela.com/BX/(...)of-breastshield.html
Phaidra had die volgens mijquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Ardo calypso? Ik heb net kolfconsult gehad en deze klonk wel aangenaam. Pro's en cons van mensen die 'm hebben?
Ik heb 'm! Gebruik 'm "as we speak"quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Ardo calypso? Ik heb net kolfconsult gehad en deze klonk wel aangenaam. Pro's en cons van mensen die 'm hebben?
ook niet in de fietstas of eventueel een fietsmand? Of is ie daar te groot voor?quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:47 schreef marel88 het volgende:
[..]
Ik heb 'm! Gebruik 'm "as we speak". Ben erg tevreden, vind 'm stil en krachtig. Kan niet vergelijken met andere kolven.
Vind alleen de tas niet zo handzaam, als je er dagelijks (met de fiets, toch, SQ?) mee op pad moet zou ik een andere handige (rug)tas regelen.
Wauw!!!quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
Ik geef vandaag 3 jaar borstvoeding!!! en ik vind het geweldig!! zo blij en trots![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
Ik geef vandaag 3 jaar borstvoeding!!! en ik vind het geweldig!! zo blij en trots![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Super kolf! Een stuk krachtiger dan de medela swing die ik tegenwoordig heb. Heeft 2 knoppen om in te stellen, snelheid en zuigkracht, zodat je helemaal zelf kan bepalen wat voor jou de beste stand is voor tsr of afkolven. Nadeel: relatief groot en zwaar (in vergelijking met medela iig) en produceert wat meer herrie. Maar ik heb spijt dat ik overgestapt ben naar de swing toen mijn oude Ardo stuk ging. Hoewel met meer reistijd (per fiets en trein) de grootte ook belangrijk is.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |