abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146949789
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou ja, als kolven moeizaam gaat dan is een elektrische wel aan te raden hoor. Ik heb nooit een druppel gezien bij handkolven, met de elektrische tikte ik zo 200ml aan per kolfbeurt.

Borstschilden heb ik geen verstand van. Een lk misschien wel?
Ja daar ga ik achteraan.

Elektrische kolf komt er wel als t vakantiegeld er is :') dat is nu even hors budget...
Kwak
pi_146949883
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 11:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja daar ga ik achteraan.

Elektrische kolf komt er wel als t vakantiegeld er is :') dat is nu even hors budget...
Snap ik, ik doelde ook op huren, maar dat mag niet van de thuiszorgwinkel? Raar en stom hoor.
  maandag 24 november 2014 @ 11:32:27 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_146950082
Bij een lk kun je ook kolven huren vaak :)
disclaimer
  maandag 24 november 2014 @ 11:37:01 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146950224
Of tweedehands. Ik heb er een, ongebruikt, via Marktplaats voor 20 euro gekocht. Elektrische van Avent. Super ding! Alles wat melk en je borst aanraakt kun je uitkoken
  maandag 24 november 2014 @ 11:43:57 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_146950412
Maar, kwak, leg je niet stiekem ook te veel druk op het (veel willen) kolven? Je baby drinkt nog fulltime aan je borst, je aanbod is op hem afgestemd en je kunt niet verwachten dat je dan nog een paar keer per dag moeiteloos afkolft zeg maar ;) en ongeoefend lijkt me dat al helemaal een uitdaging. En inderdaad, handkolven werkt niet voor iedereen, maar geef het wel wat rust en tijd. Dat geeft het beste resultaat :)
disclaimer
pi_146950441
Meestal moet je alle meljaanrakende delen dan alsnog kopen toch? Ivm hiv en andere virussen? :@

Voor t geld van een nieuwe handkolf had ik twee weken huur plus alle onderdelen die je moest kopen...

Maar goed ik zal t in de gaten houden en evt de lk inschakelen.
Kwak
pi_146950577
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
Maar, kwak, leg je niet stiekem ook te veel druk op het (veel willen) kolven? Je baby drinkt nog fulltime aan je borst, je aanbod is op hem afgestemd en je kunt niet verwachten dat je dan nog een paar keer per dag moeiteloos afkolft zeg maar ;) en ongeoefend lijkt me dat al helemaal een uitdaging. En inderdaad, handkolven werkt niet voor iedereen, maar geef het wel wat rust en tijd. Dat geeft het beste resultaat :)
naar mijn idee legde ik eigenlijk helemaal geen druk, ik vroeg me gewoon af of t een beetje ok was voor een eerste paar pogingen. Zeker gezien zijn vele gecluster ocerdag verwacht ik nooit echt overvolle borsten overdag.

Ik kreeg alleen meteen allemaal adviezen om maar elektrisch te gaan en dingen te huren... Ik wilde zelf gewoon rustig door oefenen eigenlijk.
):O

Enige wat me zorgen baart was dat t borstschild niet lijkt te passen en de kleinere niet vacuum zuigt, dacht dat anderen misschien ervaringen of tips hadden, ook voor opwekken tsr.
Kwak
pi_146950619
Sorry dan, ik dacht dat je om tips vroeg vanwege je kolfopbrengst.
pi_146950646
Volgens mij moet ik een cursusje communicatie ofzo, want ik heb heel vaak t idee dat ik gestresster of perectionistischer of gewoon onaardiger overkom dan ik ben :@ ik heb soms gewoon vragen maar dan zit ik nog niet thuis jankend met de handen in t haar zeg maar (ok, in de kraamweek wel) >:O
Kwak
pi_146950699
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:52 schreef L-E het volgende:
Sorry dan, ik dacht dat je om tips vroeg vanwege je kolfopbrengst.
Ja sorry, misschien had ik moeten zeggen 'tips voor kolven met een handkolf' en voor 'opwekken tsr' of 'geschikte kolfmomenten met een fulltime drinkende clusterbaby'.
Kwak
  maandag 24 november 2014 @ 11:56:13 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_146950722
Heb jij zulke kleine tepels dan kwak? Want ik vond mijn tepels al best bescheiden en ik kolf met schild 26. Ja, er wordt iets tepelhof meegetrokken maar dat hoort. Zolang het geen pijn doet en er melk uit komt is het prima. Je kan het het beste zien aan de grootte van je tepel als je het vacuüm verbreekt. Als die vergelijkbaar is met als je baby heeft gedronken zit je goed ;)
disclaimer
pi_146950780
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 11:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja sorry, misschien had ik moeten zeggen 'tips voor kolven met een handkolf' en voor 'opwekken tsr' of 'geschikte kolfmomenten met een fulltime drinkende clusterbaby'.
Misschien ja.

Ik zou dan idd gewoon blijven oefenen voor nu. Het is niet dat er niets komt, dus eigenlijk gaat het best aardig :)
pi_146951366
Misschien heeft Chella Verhoeven van het Moedermelknetwerk nog tips over het borstschild? Zij ziet voornamelijk kolvende moeders natuurlijk, en ik weet dat ze onlangs een moeilijk verkrijgbare maat in het assortiment heeft opgenomen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146951441
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
Heb jij zulke kleine tepels dan kwak? Want ik vond mijn tepels al best bescheiden en ik kolf met schild 26. Ja, er wordt iets tepelhof meegetrokken maar dat hoort. Zolang het geen pijn doet en er melk uit komt is het prima. Je kan het het beste zien aan de grootte van je tepel als je het vacuüm verbreekt. Als die vergelijkbaar is met als je baby heeft gedronken zit je goed ;)
Ja blijkbaar! Kleine knoppen althans. Als t eruit komt na baby zijn ze wel wat kleiner dan uit t borstschild ja... Doet ook een beetje zeer. T zou iets kunnen afklemmen. Dat wil ik dus even katen bekijken. Als t ok is dan blijf ik gewoon oefenen en weet ik voorlopig dat ik naast fulltime voeden in ongeveer twee dagen 1 flesje vol kolf.
Kwak
pi_146951787
Ik zou zeggen prima opbrengst Kwak.
Ik kolf met elektrische ongeveer hetzelfde...

En verder wat SQ zegt.. Hier zien de tepels er na het kolven hetzelfde uit als na het drinken..
  maandag 24 november 2014 @ 13:01:29 #176
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146952268
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:44 schreef kwakz0r het volgende:
Meestal moet je alle meljaanrakende delen dan alsnog kopen toch? Ivm hiv en andere virussen? :@

Voor t geld van een nieuwe handkolf had ik twee weken huur plus alle onderdelen die je moest kopen...

Maar goed ik zal t in de gaten houden en evt de lk inschakelen.
Oh, dat zou kunnen. Ik gebruik alleen de motor van de marktplaatskolf want de rest had ik nog.
  maandag 24 november 2014 @ 13:14:24 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146952536
Ik vond erg veel verschil zitten in opbrengst tussen elektrisch en handmatig kolven. In het begin kreeg ik er alleen met een handkolf wat uit, en later wilde elektrisch juist weer beter. Ik ben blij dat ik ze alletwee heb, de handkolf gooi ik gemakkelijk in mijn tas als we een avondje weg gaan ofzo (en daarbij heb ik hem eigenlijk nog nooit nodig gehad, maar ik vind het fijn te weten dat ik bij stuwing of extreem volle borsten de mogelijkheid heb om even de spanning er af te halen).

Mijn kolf komt ook van MP, een medela swing. Alle onderdelen die melk aanraken kan je nog los kopen, zo'n setje kost dacht ik iets van ¤36 euro. Overigens heb ik hem later zelf nog omgebouwd tot een dubbelzijdige kolf. Bij een evt. volgende baby kan ik deze gewoon weer gebruiken met evt. een nieuwe motor van MP (ik heb er geloof ik een tientje voor betaald ofzo :') ).

Heeft iemand trouwens nog iets zinnigs te zeggen over mijn vraag van gisteren? :@
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:34 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, kuiken heeft zijn eerste tand en het drinken voelt nu irritant door veranderend speeksel. Kan ik wat doen om dat gevoel te verhelpen, of moet ik het maar uitzingen tot het over is? En hoe lang duurt zoiets gemiddeld?
KuikenGuppy
pi_146952966
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:14 schreef Burdie het volgende:
Ik vond erg veel verschil zitten in opbrengst tussen elektrisch en handmatig kolven. In het begin kreeg ik er alleen met een handkolf wat uit, en later wilde elektrisch juist weer beter. Ik ben blij dat ik ze alletwee heb, de handkolf gooi ik gemakkelijk in mijn tas als we een avondje weg gaan ofzo (en daarbij heb ik hem eigenlijk nog nooit nodig gehad, maar ik vind het fijn te weten dat ik bij stuwing of extreem volle borsten de mogelijkheid heb om even de spanning er af te halen).

Mijn kolf komt ook van MP, een medela swing. Alle onderdelen die melk aanraken kan je nog los kopen, zo'n setje kost dacht ik iets van ¤36 euro. Overigens heb ik hem later zelf nog omgebouwd tot een dubbelzijdige kolf. Bij een evt. volgende baby kan ik deze gewoon weer gebruiken met evt. een nieuwe motor van MP (ik heb er geloof ik een tientje voor betaald ofzo :') ).

Heeft iemand trouwens nog iets zinnigs te zeggen over mijn vraag van gisteren? :@

[..]

Oh ja, daar wilde ik nog op reageren!
Ik heb dat ook en ik heb nog niks gevonden dat het vervelende/pijnlijke gevoel verlicht :N. Ik smeer Purelan, heb ook die van Lansinoh geprobeerd, let op met aanleggen en weet ik wat, maar niks helpt. Mss dentinox smeren, dat heb ik nog niet gedaan ;).
Maar het is vervelend, ik heb er weer al maanden last van, dan is het een paar dagen weg en dan weer terug. Stomme tandjes :(.
Home is where the O+ is...
  maandag 24 november 2014 @ 13:33:25 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146953086
Ik heb vanmorgen maar een flesje gegeven ipv de borst en kolf nu een keer extra. Kuiken is er zelf ook niet lekker van, maar zijn hele mond is dik, ik denk dat hij ze allemaal tegelijk krijgt ;( :').
KuikenGuppy
pi_146957504
Balen Burdie! Lijkt me niet fijn

Bij CB zei de arts dat tongriempje niet te kort is en spruw zag ze ook niet. Het trekken was dan toch door de krampjes, aanleggen,happen, en TSR soms. Nu gaan de meeste voedingen ook OK.
pi_146959176
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:33 schreef Burdie het volgende:
Ik heb vanmorgen maar een flesje gegeven ipv de borst en kolf nu een keer extra. Kuiken is er zelf ook niet lekker van, maar zijn hele mond is dik, ik denk dat hij ze allemaal tegelijk krijgt ;( :').
Uitzingen is mijn tactiek... En dentinox voor de kleine. Zodra het tandje door is, verdwijnt de irritatie.

Kwak weet je zeker dat je zulke kleine schilden moet hebben? Ik denk dat dat bij uitstek een vraag is voor een lactatiekundige!
Edit: helpt dit? http://www.medela.com/BX/(...)of-breastshield.html
pi_146960068
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 16:42 schreef WupWup het volgende:

[..]

Uitzingen is mijn tactiek... En dentinox voor de kleine. Zodra het tandje door is, verdwijnt de irritatie.

Kwak weet je zeker dat je zulke kleine schilden moet hebben? Ik denk dat dat bij uitstek een vraag is voor een lactatiekundige!
Edit: helpt dit? http://www.medela.com/BX/(...)of-breastshield.html
Ja daar had ik gekeken. Bij t 24 mm schild had ik zoals t tweede voorbeeld.

Bij de 21 mm heb ik ongeveer 3mm dat mee gezogen wordt. Mijn tepel zelf wordt voor mijn gevoel ook minder aan getrokken dan aan dat stuije tepelhof, steekt echt uit als een soort krentje.

Maar zal de 24 ook weer eens proberen als ik weer kolf. Vannacht denk ik, moet er nu even niet aan denken, tepels zijn moe van weer een clusterdag (hoera voor de eerste sprong).
Kwak
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:42:27 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_146981371
Heeft er iemand ervaring met de Ardo calypso? Ik heb net kolfconsult gehad en deze klonk wel aangenaam. Pro's en cons van mensen die 'm hebben?
disclaimer
pi_146983352
Ben ik ook benieuwd naar ^O^
Ik heb nu de ardo handkolf en heb alle onderdelen om op de elektrische aan te sluiten dus zoek eentje 2ehands.
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:47:34 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_146983481
Oh en even extra: ik heb een kolf nodig voor vier volle werkdagen. Dus moet wel een stevig apparaat zijn. De lk was wel impressed over het gemak waarmee ik handkolfde.

Oh, en mijn tepelhof wordt dus met dit schild ook een beetje meegetrokken maar het zag er goed uit, geen stuwing in de tepelhof, er kwam snel melk en ik heb geen pijn. Dus kan gewoon deze maat gebruiken.
disclaimer
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:49:52 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146983589
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Ardo calypso? Ik heb net kolfconsult gehad en deze klonk wel aangenaam. Pro's en cons van mensen die 'm hebben?
Phaidra had die volgens mij :Y
pi_146984281
Ik heb tijdens t kolven ook geen pijn. Maar de eerste voeding aan die tepel daarna is echt vreselijk :X

Vannacht in twee voedingen 100 cc trouwens! Baby aan 1 kant kolf aan de andere, daarna ruilen en nadrinken/nakolven. Merkte mijn tsr nu wel :Y

T had meer kunnen zijn maar ben gestopt na tien minuten want wilde genoeg voor baby overhouden.
Kwak
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:12:09 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_146984345
Nou, dat gaat super kwak! *O*
disclaimer
pi_146984642
Ik geef vandaag 3 jaar borstvoeding!!! en ik vind het geweldig!! zo blij en trots O+ O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146985729
quote:
Ik heb 'm! Gebruik 'm "as we speak" ;) . Ben erg tevreden, vind 'm stil en krachtig. Kan niet vergelijken met andere kolven.

Vind alleen de tas niet zo handzaam, als je er dagelijks (met de fiets, toch, SQ?) mee op pad moet zou ik een andere handige (rug)tas regelen.
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:51:26 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_146985852
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:47 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ik heb 'm! Gebruik 'm "as we speak" ;) . Ben erg tevreden, vind 'm stil en krachtig. Kan niet vergelijken met andere kolven.

Vind alleen de tas niet zo handzaam, als je er dagelijks (met de fiets, toch, SQ?) mee op pad moet zou ik een andere handige (rug)tas regelen.
ook niet in de fietstas of eventueel een fietsmand? Of is ie daar te groot voor?
Fijn dat ie bevalt!
disclaimer
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:55:17 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146987941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
Ik geef vandaag 3 jaar borstvoeding!!! en ik vind het geweldig!! zo blij en trots O+ O+ O+ O+
Wauw!!! _O_ Gefeliciteerd!! *O*

To many more dan maar? ;)
pi_146988030
:D :Y

Dankje :* O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:08:34 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146988314
quote:
Gefeliciteerd! :D
KuikenGuppy
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:11:31 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_146988395
Gefeliciteerd bitterend :)
disclaimer
pi_146988495
Dank dames!
pi_146988588
quote:
*O* en ook op dat vlak gefeliciteerd :D Ga je Davinia inhalen? ;)
pi_146988732
Wie weet! op sommige dagen lijkt ze er geen trek in te hebben...andere kijkt ze naar mijn borst, geeft ze kusjes en zegt "ikhoufanje bosje" O+ O+ O+
pi_146988747
quote:
Super kolf! Een stuk krachtiger dan de medela swing die ik tegenwoordig heb. Heeft 2 knoppen om in te stellen, snelheid en zuigkracht, zodat je helemaal zelf kan bepalen wat voor jou de beste stand is voor tsr of afkolven. Nadeel: relatief groot en zwaar (in vergelijking met medela iig) en produceert wat meer herrie. Maar ik heb spijt dat ik overgestapt ben naar de swing toen mijn oude Ardo stuk ging. Hoewel met meer reistijd (per fiets en trein) de grootte ook belangrijk is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146988797
quote:
*O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:24:35 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_146988799
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Super kolf! Een stuk krachtiger dan de medela swing die ik tegenwoordig heb. Heeft 2 knoppen om in te stellen, snelheid en zuigkracht, zodat je helemaal zelf kan bepalen wat voor jou de beste stand is voor tsr of afkolven. Nadeel: relatief groot en zwaar (in vergelijking met medela iig) en produceert wat meer herrie. Maar ik heb spijt dat ik overgestapt ben naar de swing toen mijn oude Ardo stuk ging. Hoewel met meer reistijd (per fiets en trein) de grootte ook belangrijk is.
hoeveel herrie is dat ongeveer? En hoe groot is groot? Ik fiets ongeveer een kwartiertje en heb flinke fietstassen :)
disclaimer
pi_146988975
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoeveel herrie is dat ongeveer? En hoe groot is groot? Ik fiets ongeveer een kwartiertje en heb flinke fietstassen :)
De motor zelf is denk ik 20-25 cm lang en 15 cm breed ongeveer. Ik vervoerde hem zelf gewoon in een plastic tasje in een rugzak bij mijn andere spullen, koelkast paste daar ook nog bij. Maar de meegeleverde tas is formaat schoudertas xl (postbodetas zo ongeveer).

Herrie, tja, lastig te omschrijven maar ik denk dat het bij dunne muren wel een deur verder nog te horen is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146989028
Oh met een kwartiertje fietsen zou ik er geen probleem van maken! Het is geen symphony :P. Maar ik heb ca. 60-75 min reistijd, inclusief laptop en kolf, dan gaat het toch wel meetellen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:36:33 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_146989181
Ja, laptop gaat in linker fietstas en de kolf dan rechts ;) en misschien laat ik de kolf doordeweeks gewoon op kantoor, dat ik alleen het koeltasje dagelijks meeneem. We hebben een mooie afsluitbare kolfkamer met een koelkast op kantoor, dat is echt super.
disclaimer
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:01:30 #205
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_146990035
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:17 schreef WupWup het volgende:

[..]

*O* en ook op dat vlak gefeliciteerd :D Ga je Davinia inhalen? ;)
Gefeliciteerd! *O*

Daar moet ze nog bijna 2 jaar op sparen ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_146990922
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 05:14 schreef Amsel het volgende:
En bevalt het?

We vergeten de condooms te vaak :')

Ik ben eigenlijk pil-moe, maar alle andere opties vind ik ook niets.

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:10 schreef Hilmo het volgende:
Oh ben ik ook naar benieuwd, ik heb de Cerazette ook voorgeschreven gekregen van mijn huisarts op mijn verzoek (hij wist niet eens dat dat met bv kon :( toen heb ik hem de folder maar even laten zien van de VK).
Ja, op zich wel. Ben in elk geval niet zwanger dus hij werkt :D

Ik heb eigenlijk altijd de pil geslikt en ook nooit problemen gehad met hormonen oid dus voor mij zit er weinig verschil tussen deze de "normale" pil die ik vroeger slikte. Denk ik tenminste, want dat is 4,5 jaar geleden dat ik die voor het laatst heb geslikt.
pi_146991139
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef bitterend het volgende:
Wie weet! op sommige dagen lijkt ze er geen trek in te hebben...andere kijkt ze naar mijn borst, geeft ze kusjes en zegt "ikhoufanje bosje" O+ O+ O+
*O* *O* *O*

en

O+ O+ O+
pi_146992233
quote:
Gefeliciteerd *O*
pi_146993387
:W Ik kom weer even binnen vallen;

Mijn zoon (6mnd) krijgt af en toe kv maar weigert dit opeens de laatste week. Vandaag een groot probleem want ik had gisteren mijn kolfopbrengst in de koelkast op werk laten staan 8)7 . Hij is vandaag thuis bij oma en weigert dus al de hele dag te drinken :'( Verder is hij niet humeurig oid, hij is aan't spelen en lachen maar weigert de fles met kv. Gisteravond ging het flesje kv er wel in dus dit had ik niet verwacht... wat nu, kan ik er van uit gaan dat hij het wel weer inhaalt? :@

Ik baal er echt enorm van, ik wilde overdag langzaamaan gaan afbouwen maar ik ben bang dat dat niet zo makkelijk zal gaan als ik had gehoopt :{
pi_146993462
Fazz al eens met verschillende temperaturen geprobeerd?
Warm, lauw, koud?
pi_146993531
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef bitterend het volgende:
:D gefeliciteerd!

Sprak onlangs de nicht van mijn vriend, zij had haar jongste tot zijn 4e bv gegeven, vind dat zo bijzonder dat langvoeden.
pi_146995304
bitterend, gefeliciteerd!!

Ik zit na een lange kdv-dag voor I en een lange werkdag voor mij alweer een half uur op de bank met een drinkende en dommelende I in mijn armen. Dit zijn de momenten waarop ik heel blij en trots ben dat ik nog steeds bv geef. *; . :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:45:00 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146995709
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:31 schreef Franny_G het volgende:
bitterend, gefeliciteerd!!

Ik zit na een lange kdv-dag voor I en een lange werkdag voor mij alweer een half uur op de bank met een drinkende en dommelende I in mijn armen. Dit zijn de momenten waarop ik heel blij en trots ben dat ik nog steeds bv geef. *; . :) .
*; O+ Ik vind het ook heel fijn mijn zoon dat nog altijd te kunnen bieden, en te zien hoe hij er van geniet O+.
Echt trots ben ik er overigens niet op, ik vind het meer een soort vanzelfsprekendheid om hem dit te geven. Ik ben er wel heel blij om dat het kan.
KuikenGuppy
pi_146997450
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, laptop gaat in linker fietstas en de kolf dan rechts ;) en misschien laat ik de kolf doordeweeks gewoon op kantoor, dat ik alleen het koeltasje dagelijks meeneem. We hebben een mooie afsluitbare kolfkamer met een koelkast op kantoor, dat is echt super.
Dan is het gewicht niet zo'n issue denk ik :P.

Ik dacht ook een keer de kolf op het werk te laten, maar juist die avond had ik een verstopping en weigerde mini een tijdlang te drinken :X. Was gelijk de laatste keer dat ik dat deed :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:47:19 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_146997482
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dan is het gewicht niet zo'n issue denk ik :P.

Ik dacht ook een keer de kolf op het werk te laten, maar juist die avond had ik een verstopping en weigerde mini een tijdlang te drinken :X. Was gelijk de laatste keer dat ik dat deed :').
:D dan heb ik de handkolf nog ;)
disclaimer
pi_147001098
Bitterend, gefeliciteerd met je jubileum!
Ik lees nu pas bij :@

Ik heb net de eerste tand ontdekt bij F. Nog maar kleine puntjes maar toch. Misschien drinkt hij daarom wel zo slecht :{
pi_147001108
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij kan je de kolf ook zonder tas bestellen, dat zou ik dan overwegen. Als je een andere handige tas (ik heb die van Medela wel eens gezien, die leek me bijvoorbeeld fijn) koopt kan deze kolf makkelijk mee op de fiets. Het is vooral een lompe tas, het logt niet aan de grootte van de onderdelen.

Oja, de Ardo heeft geen accu, je bent dus wat meer dan bij een Medela afhankelijk van stroom. Maar je kunt wel "draadloos" kolven met 6 AA-batterijen.
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:29:49 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_147001202
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:27 schreef marel88 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je de kolf ook zonder tas bestellen, dat zou ik dan overwegen. Als je een andere handige tas (ik heb die van Medela wel eens gezien, die leek me bijvoorbeeld fijn) koopt kan deze kolf makkelijk mee op de fiets. Het is vooral een lompe tas, het logt niet aan de grootte van de onderdelen.

Oja, de Ardo heeft geen accu, je bent dus wat meer dan bij een Medela afhankelijk van stroom. Maar je kunt wel "draadloos" kolven met 6 AA-batterijen.
oh kijk, en hoe lang is het snoer?
disclaimer
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:37:53 #219
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_147001523
Snoer is anderhalve meter vanaf de adapter en er moeten 8 batterijen in als je draadloos wil.
Op moedemelknetwerk.nl staan filmpjes van de kolf, ik vind hem erg stil. De tas is idd erg lomp, maar alles past erin en dan heb ik nog genoeg ruimte voor mijn lunchtrommel etc.
Hij is ook enkelzijdig te bestellen en ook zonder tas.
pi_147002039
Met batterijen kan je 3 of hooguit 4x kolven, dan zijn ze leeg..
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:59:26 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_147002386
Ja, maar is ook niet nodig met netstroom :)
disclaimer
pi_147003300
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:37 schreef Sugarsnap het volgende:
Snoer is anderhalve meter vanaf de adapter en er moeten 8 batterijen in als je draadloos wil.
Op moedemelknetwerk.nl staan filmpjes van de kolf, ik vind hem erg stil. De tas is idd erg lomp, maar alles past erin en dan heb ik nog genoeg ruimte voor mijn lunchtrommel etc.
Hij is ook enkelzijdig te bestellen en ook zonder tas.
In die van mij moeten 6 batterijen, dus dan zijn er misschien verschillende versies?

En ik dacht wel dat die batterijen niet zo lang mee zouden gaan, maar 3 of 4 keer. Wel heel weinig. Ik heb voor noodgevallen 2 pakjes batterijen in m'n tas zitten, en dus nooit gebruikt bij m'n eerste kindje...
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:39:23 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_147004298
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:19 schreef marel88 het volgende:

[..]

In die van mij moeten 6 batterijen, dus dan zijn er misschien verschillende versies?

En ik dacht wel dat die batterijen niet zo lang mee zouden gaan, maar 3 of 4 keer. Wel heel weinig. Ik heb voor noodgevallen 2 pakjes batterijen in m'n tas zitten, en dus nooit gebruikt bij m'n eerste kindje...
:@ Je hebt gelijk, het zijn er 6... Ik dacht dat ik een pakje van 10 batterijen meehad en er bleven dan dus 2 over. Maar in het pakje zitten maar 8 batterijen. En hoelang je ermee doet ligt ook aan hoelang je kolft. Ik kolf per keer ongeveer 10-15 min.
  woensdag 26 november 2014 @ 18:46:14 #224
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_147029992
Hier iemand interesse in een Ameda Lactaline? Ik heb hem slechts een keer gebruikt (20 ml gekolfd toen ik tijdens mijn zwangerschap ging testen of de schelpen de goede maat waren). Ik heb alleen na 1 dag besloten dat ik toch geen borstvoeding wilde gaan geven... Dus hij staat hier nu gesteriliseerd en wel in de kast...

Ik heb er 160 euro voor betaald (nieuwe kolf, plus een extra setje ventieltjes). Ik heb de aankoopbon er ook nog gewoon bij (en dus garantie). Ik wil er graag nog minimaal 120 euro (ex verz.kosten) voor terug.
pi_147033878
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:46 schreef Fee-nix het volgende:
Hier iemand interesse in een Ameda Lactaline? Ik heb hem slechts een keer gebruikt (20 ml gekolfd toen ik tijdens mijn zwangerschap ging testen of de schelpen de goede maat waren). Ik heb alleen na 1 dag besloten dat ik toch geen borstvoeding wilde gaan geven... Dus hij staat hier nu gesteriliseerd en wel in de kast...

Ik heb er 160 euro voor betaald (nieuwe kolf, plus een extra setje ventieltjes). Ik heb de aankoopbon er ook nog gewoon bij (en dus garantie). Ik wil er graag nog minimaal 120 euro (ex verz.kosten) voor terug.
Hey! Ik moest toevallig gister aan je denken en vroeg me al af hoe het gegaan was met bv na die post over de goede kolfopbrengst al tijdens je zwangerschap. Jammer dat het uiteindelijk toch niet werkte voor jou/ jullie. Heb je er wel vrede mee? (Wat een stomme uitdrukking, maar weet het even niet anders te verwoorden)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147034110
Dank dames voor de felicitaties O+

Vandaag was sinterklaas op mijn werk...we waren even op de vloer en zaten samen achter mijn bureau..toen ging ze nog even drinken O+ O+
pi_147034148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

*; O+ Ik vind het ook heel fijn mijn zoon dat nog altijd te kunnen bieden, en te zien hoe hij er van geniet O+.
Echt trots ben ik er overigens niet op, ik vind het meer een soort vanzelfsprekendheid om hem dit te geven. Ik ben er wel heel blij om dat het kan.
Ik ben trots dat ik altijd heb doorgezet! zelfs toen het moeilijk was!
pi_147034615
Ik vind dat ook altijd een beetje dubbel, trots zijn of niet. Maar diep in mijn hart ben ik eigenlijk ook wel trots dat ik het heb aangedurfd om een tweeling te voeden (terwijl iedereen me voor gek verklaarde), juist ook omdat de bv bij M niet gelukt is. Dat ik nu nog steeds voed is niet zozeer iets waar ik trots op ben want als het eenmaal gaat dan is het eigenlijk gewoon de makkelijkste manier :D
pi_147034820
Je mag zeker trots zijn dat je een tweeling durfde te voeden! sowieso met kolven en heen en weer naar het zkh toen ze prematuur waren!!!!
pi_147035117
Oh, ik ben trots op het feit dat ik toch heb aangedurfd moeder te worden, ik ben trots op hoe de zwangerschap en de bevalling zijn gegaan, ik ben trots op hoe mijn vriend en ik het samen doen, ik ben trots op mijn kind en ik ben trots op mezelf omdat ik bijna tien maanden borstvoeding geef. En ik ben trots op jullie allemaal.

Net zo makkelijk. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147035278
En ik doe een +1 hierop want het echt zooo waar is O+ O+ *;
pi_147035519
+1 voor de trots

Al geef ik geen bv ben ik toch trots op mezelf. Hoe goed Riley en ik het doen saampies O+
pi_147037020
Dat is ook terecht, Omentielvo. Moeder O+ dochter.
pi_147037222
Ik ben gewoon altijd al heel trots geweest op het feit dat ik borsten heb. Daar doet bv niets aan af. :P

bitterend, van harte, wat een tijd! O+
  woensdag 26 november 2014 @ 21:53:48 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147037720
Ik ben vooral trots op mijn dochter, hoe goed ze zich ontwikkelt, mede gesteund door onze bv-momenten samen.
Hoe de bv haar ook het vertrouwen geeft om de wereld te ontdekken O+

LE, hoe gaat het met de nursing agitation?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_147037841
Lief dat je het vraagt :)

Het gaat wel oke, eigenlijk. Ik heb ontdekt dat de afkeer heel sterk optreedt bij bepaalde voedingshoudingen, die vermijd ik nu en het is te doen. Ik vind het niet leuk, het is wel een zaak van tanden op elkaar, maar we hopen heel erg dat het probleem zichzelf oplost doordat hij zelf besluit dat het genoeg is geweest. Kijken hoe lang ik het volhoud op deze manier..
pi_147037846
Dat is mooi Davinia <3

Thnks LE! Borsten zijn idd erg fijne dingen :9
pi_147037966
is het al tijd voor een grouphug? :9
pi_147038015
Morgen *;
pi_147038295
L-E, klinkt in mijn oren als een berusting die je erin hebt. Ik hoop ook dat het zichzelf gaat oplossen. En ik vindt jou een toppertje :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')