Ja daar ga ik achteraan.quote:Op maandag 24 november 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou ja, als kolven moeizaam gaat dan is een elektrische wel aan te raden hoor. Ik heb nooit een druppel gezien bij handkolven, met de elektrische tikte ik zo 200ml aan per kolfbeurt.
Borstschilden heb ik geen verstand van. Een lk misschien wel?
Snap ik, ik doelde ook op huren, maar dat mag niet van de thuiszorgwinkel? Raar en stom hoor.quote:Op maandag 24 november 2014 11:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja daar ga ik achteraan.
Elektrische kolf komt er wel als t vakantiegeld er isdat is nu even hors budget...
naar mijn idee legde ik eigenlijk helemaal geen druk, ik vroeg me gewoon af of t een beetje ok was voor een eerste paar pogingen. Zeker gezien zijn vele gecluster ocerdag verwacht ik nooit echt overvolle borsten overdag.quote:Op maandag 24 november 2014 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
Maar, kwak, leg je niet stiekem ook te veel druk op het (veel willen) kolven? Je baby drinkt nog fulltime aan je borst, je aanbod is op hem afgestemd en je kunt niet verwachten dat je dan nog een paar keer per dag moeiteloos afkolft zeg maaren ongeoefend lijkt me dat al helemaal een uitdaging. En inderdaad, handkolven werkt niet voor iedereen, maar geef het wel wat rust en tijd. Dat geeft het beste resultaat
Ja sorry, misschien had ik moeten zeggen 'tips voor kolven met een handkolf' en voor 'opwekken tsr' of 'geschikte kolfmomenten met een fulltime drinkende clusterbaby'.quote:Op maandag 24 november 2014 11:52 schreef L-E het volgende:
Sorry dan, ik dacht dat je om tips vroeg vanwege je kolfopbrengst.
Misschien ja.quote:Op maandag 24 november 2014 11:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja sorry, misschien had ik moeten zeggen 'tips voor kolven met een handkolf' en voor 'opwekken tsr' of 'geschikte kolfmomenten met een fulltime drinkende clusterbaby'.
Ja blijkbaar! Kleine knoppen althans. Als t eruit komt na baby zijn ze wel wat kleiner dan uit t borstschild ja... Doet ook een beetje zeer. T zou iets kunnen afklemmen. Dat wil ik dus even katen bekijken. Als t ok is dan blijf ik gewoon oefenen en weet ik voorlopig dat ik naast fulltime voeden in ongeveer twee dagen 1 flesje vol kolf.quote:Op maandag 24 november 2014 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
Heb jij zulke kleine tepels dan kwak? Want ik vond mijn tepels al best bescheiden en ik kolf met schild 26. Ja, er wordt iets tepelhof meegetrokken maar dat hoort. Zolang het geen pijn doet en er melk uit komt is het prima. Je kan het het beste zien aan de grootte van je tepel als je het vacuüm verbreekt. Als die vergelijkbaar is met als je baby heeft gedronken zit je goed
Oh, dat zou kunnen. Ik gebruik alleen de motor van de marktplaatskolf want de rest had ik nog.quote:Op maandag 24 november 2014 11:44 schreef kwakz0r het volgende:
Meestal moet je alle meljaanrakende delen dan alsnog kopen toch? Ivm hiv en andere virussen?
Voor t geld van een nieuwe handkolf had ik twee weken huur plus alle onderdelen die je moest kopen...
Maar goed ik zal t in de gaten houden en evt de lk inschakelen.
quote:Op zondag 23 november 2014 13:34 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, kuiken heeft zijn eerste tand en het drinken voelt nu irritant door veranderend speeksel. Kan ik wat doen om dat gevoel te verhelpen, of moet ik het maar uitzingen tot het over is? En hoe lang duurt zoiets gemiddeld?
Oh ja, daar wilde ik nog op reageren!quote:Op maandag 24 november 2014 13:14 schreef Burdie het volgende:
Ik vond erg veel verschil zitten in opbrengst tussen elektrisch en handmatig kolven. In het begin kreeg ik er alleen met een handkolf wat uit, en later wilde elektrisch juist weer beter. Ik ben blij dat ik ze alletwee heb, de handkolf gooi ik gemakkelijk in mijn tas als we een avondje weg gaan ofzo (en daarbij heb ik hem eigenlijk nog nooit nodig gehad, maar ik vind het fijn te weten dat ik bij stuwing of extreem volle borsten de mogelijkheid heb om even de spanning er af te halen).
Mijn kolf komt ook van MP, een medela swing. Alle onderdelen die melk aanraken kan je nog los kopen, zo'n setje kost dacht ik iets van ¤36 euro. Overigens heb ik hem later zelf nog omgebouwd tot een dubbelzijdige kolf. Bij een evt. volgende baby kan ik deze gewoon weer gebruiken met evt. een nieuwe motor van MP (ik heb er geloof ik een tientje voor betaald ofzo).
Heeft iemand trouwens nog iets zinnigs te zeggen over mijn vraag van gisteren?
[..]
Uitzingen is mijn tactiek... En dentinox voor de kleine. Zodra het tandje door is, verdwijnt de irritatie.quote:Op maandag 24 november 2014 13:33 schreef Burdie het volgende:
Ik heb vanmorgen maar een flesje gegeven ipv de borst en kolf nu een keer extra. Kuiken is er zelf ook niet lekker van, maar zijn hele mond is dik, ik denk dat hij ze allemaal tegelijk krijgt![]()
.
Ja daar had ik gekeken. Bij t 24 mm schild had ik zoals t tweede voorbeeld.quote:Op maandag 24 november 2014 16:42 schreef WupWup het volgende:
[..]
Uitzingen is mijn tactiek... En dentinox voor de kleine. Zodra het tandje door is, verdwijnt de irritatie.
Kwak weet je zeker dat je zulke kleine schilden moet hebben? Ik denk dat dat bij uitstek een vraag is voor een lactatiekundige!
Edit: helpt dit? http://www.medela.com/BX/(...)of-breastshield.html
Phaidra had die volgens mijquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Ardo calypso? Ik heb net kolfconsult gehad en deze klonk wel aangenaam. Pro's en cons van mensen die 'm hebben?
Ik heb 'm! Gebruik 'm "as we speak"quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Ardo calypso? Ik heb net kolfconsult gehad en deze klonk wel aangenaam. Pro's en cons van mensen die 'm hebben?
ook niet in de fietstas of eventueel een fietsmand? Of is ie daar te groot voor?quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:47 schreef marel88 het volgende:
[..]
Ik heb 'm! Gebruik 'm "as we speak". Ben erg tevreden, vind 'm stil en krachtig. Kan niet vergelijken met andere kolven.
Vind alleen de tas niet zo handzaam, als je er dagelijks (met de fiets, toch, SQ?) mee op pad moet zou ik een andere handige (rug)tas regelen.
Wauw!!!quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
Ik geef vandaag 3 jaar borstvoeding!!! en ik vind het geweldig!! zo blij en trots![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
Ik geef vandaag 3 jaar borstvoeding!!! en ik vind het geweldig!! zo blij en trots![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Super kolf! Een stuk krachtiger dan de medela swing die ik tegenwoordig heb. Heeft 2 knoppen om in te stellen, snelheid en zuigkracht, zodat je helemaal zelf kan bepalen wat voor jou de beste stand is voor tsr of afkolven. Nadeel: relatief groot en zwaar (in vergelijking met medela iig) en produceert wat meer herrie. Maar ik heb spijt dat ik overgestapt ben naar de swing toen mijn oude Ardo stuk ging. Hoewel met meer reistijd (per fiets en trein) de grootte ook belangrijk is.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
![]()
![]()
hoeveel herrie is dat ongeveer? En hoe groot is groot? Ik fiets ongeveer een kwartiertje en heb flinke fietstassenquote:Op dinsdag 25 november 2014 14:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Super kolf! Een stuk krachtiger dan de medela swing die ik tegenwoordig heb. Heeft 2 knoppen om in te stellen, snelheid en zuigkracht, zodat je helemaal zelf kan bepalen wat voor jou de beste stand is voor tsr of afkolven. Nadeel: relatief groot en zwaar (in vergelijking met medela iig) en produceert wat meer herrie. Maar ik heb spijt dat ik overgestapt ben naar de swing toen mijn oude Ardo stuk ging. Hoewel met meer reistijd (per fiets en trein) de grootte ook belangrijk is.
De motor zelf is denk ik 20-25 cm lang en 15 cm breed ongeveer. Ik vervoerde hem zelf gewoon in een plastic tasje in een rugzak bij mijn andere spullen, koelkast paste daar ook nog bij. Maar de meegeleverde tas is formaat schoudertas xl (postbodetas zo ongeveer).quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoeveel herrie is dat ongeveer? En hoe groot is groot? Ik fiets ongeveer een kwartiertje en heb flinke fietstassen
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:17 schreef WupWup het volgende:
[..]en ook op dat vlak gefeliciteerd
Ga je Davinia inhalen?
quote:Op maandag 24 november 2014 05:14 schreef Amsel het volgende:
En bevalt het?
We vergeten de condooms te vaak
Ik ben eigenlijk pil-moe, maar alle andere opties vind ik ook niets.
Ja, op zich wel. Ben in elk geval niet zwanger dus hij werktquote:Op maandag 24 november 2014 10:10 schreef Hilmo het volgende:
Oh ben ik ook naar benieuwd, ik heb de Cerazette ook voorgeschreven gekregen van mijn huisarts op mijn verzoek (hij wist niet eens dat dat met bv kontoen heb ik hem de folder maar even laten zien van de VK).
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef bitterend het volgende:
Wie weet! op sommige dagen lijkt ze er geen trek in te hebben...andere kijkt ze naar mijn borst, geeft ze kusjes en zegt "ikhoufanje bosje"![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:20 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef bitterend het volgende:
Wie weet! op sommige dagen lijkt ze er geen trek in te hebben...andere kijkt ze naar mijn borst, geeft ze kusjes en zegt "ikhoufanje bosje"![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:31 schreef Franny_G het volgende:
bitterend, gefeliciteerd!!
Ik zit na een lange kdv-dag voor I en een lange werkdag voor mij alweer een half uur op de bank met een drinkende en dommelende I in mijn armen. Dit zijn de momenten waarop ik heel blij en trots ben dat ik nog steeds bv geef..
.
Dan is het gewicht niet zo'n issue denk ikquote:Op dinsdag 25 november 2014 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, laptop gaat in linker fietstas en de kolf dan rechtsen misschien laat ik de kolf doordeweeks gewoon op kantoor, dat ik alleen het koeltasje dagelijks meeneem. We hebben een mooie afsluitbare kolfkamer met een koelkast op kantoor, dat is echt super.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dan is het gewicht niet zo'n issue denk ik.
Ik dacht ook een keer de kolf op het werk te laten, maar juist die avond had ik een verstopping en weigerde mini een tijdlang te drinken. Was gelijk de laatste keer dat ik dat deed
.
Volgens mij kan je de kolf ook zonder tas bestellen, dat zou ik dan overwegen. Als je een andere handige tas (ik heb die van Medela wel eens gezien, die leek me bijvoorbeeld fijn) koopt kan deze kolf makkelijk mee op de fiets. Het is vooral een lompe tas, het logt niet aan de grootte van de onderdelen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, laptop gaat in linker fietstas en de kolf dan rechtsen misschien laat ik de kolf doordeweeks gewoon op kantoor, dat ik alleen het koeltasje dagelijks meeneem. We hebben een mooie afsluitbare kolfkamer met een koelkast op kantoor, dat is echt super.
oh kijk, en hoe lang is het snoer?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:27 schreef marel88 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je de kolf ook zonder tas bestellen, dat zou ik dan overwegen. Als je een andere handige tas (ik heb die van Medela wel eens gezien, die leek me bijvoorbeeld fijn) koopt kan deze kolf makkelijk mee op de fiets. Het is vooral een lompe tas, het logt niet aan de grootte van de onderdelen.
Oja, de Ardo heeft geen accu, je bent dus wat meer dan bij een Medela afhankelijk van stroom. Maar je kunt wel "draadloos" kolven met 6 AA-batterijen.
In die van mij moeten 6 batterijen, dus dan zijn er misschien verschillende versies?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:37 schreef Sugarsnap het volgende:
Snoer is anderhalve meter vanaf de adapter en er moeten 8 batterijen in als je draadloos wil.
Op moedemelknetwerk.nl staan filmpjes van de kolf, ik vind hem erg stil. De tas is idd erg lomp, maar alles past erin en dan heb ik nog genoeg ruimte voor mijn lunchtrommel etc.
Hij is ook enkelzijdig te bestellen en ook zonder tas.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:19 schreef marel88 het volgende:
[..]
In die van mij moeten 6 batterijen, dus dan zijn er misschien verschillende versies?
En ik dacht wel dat die batterijen niet zo lang mee zouden gaan, maar 3 of 4 keer. Wel heel weinig. Ik heb voor noodgevallen 2 pakjes batterijen in m'n tas zitten, en dus nooit gebruikt bij m'n eerste kindje...
Hey! Ik moest toevallig gister aan je denken en vroeg me al af hoe het gegaan was met bv na die post over de goede kolfopbrengst al tijdens je zwangerschap. Jammer dat het uiteindelijk toch niet werkte voor jou/ jullie. Heb je er wel vrede mee? (Wat een stomme uitdrukking, maar weet het even niet anders te verwoorden)quote:Op woensdag 26 november 2014 18:46 schreef Fee-nix het volgende:
Hier iemand interesse in een Ameda Lactaline? Ik heb hem slechts een keer gebruikt (20 ml gekolfd toen ik tijdens mijn zwangerschap ging testen of de schelpen de goede maat waren). Ik heb alleen na 1 dag besloten dat ik toch geen borstvoeding wilde gaan geven... Dus hij staat hier nu gesteriliseerd en wel in de kast...
Ik heb er 160 euro voor betaald (nieuwe kolf, plus een extra setje ventieltjes). Ik heb de aankoopbon er ook nog gewoon bij (en dus garantie). Ik wil er graag nog minimaal 120 euro (ex verz.kosten) voor terug.
Ik ben trots dat ik altijd heb doorgezet! zelfs toen het moeilijk was!quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:45 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
Ik vind het ook heel fijn mijn zoon dat nog altijd te kunnen bieden, en te zien hoe hij er van geniet
.
Echt trots ben ik er overigens niet op, ik vind het meer een soort vanzelfsprekendheid om hem dit te geven. Ik ben er wel heel blij om dat het kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |