jup!quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Geloof mij maar, ik heb echt geprobeerd om die fles erin te frotten..
Een uur is de max? Dat is goed om te weten, dank je!
Het zou precies kunnen idd (dinsdag geven dus). Wat ik ook wel eens doe als ik melk "op de grens" heb, is het flesje gewoon al geven en zelf kolven. Heb je weer verse melk die je kunt invriezen of die je In de koelkast kunt laten en zonder twijfel geven.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:55 schreef klavertje-4 het volgende:
O bewaren, dat brengt me ook op een vraagje. Gisteren was J een ochtend wennen op t kdv en heb ik dus gekolfd. Ik heb het flesje na het kolven wel meteen in de koelkast gezet, maar ben het daarna vergeten in te vriezen![]()
Het is nu al meer dan 24 uur geleden, kan ik t dan alsnog invriezen? Dinsdag gaat hij weer wennen dus dan zou ik dit flesje mee kunnen geven maar dan staat t dus 5 dagen in de koelkast, ik las dat dat ook precies de max is en dus misschien niet ideaal? Wat zou nu de beste oplossing zijn? 5 dagen in koelkast of na meer dan 24 uur invriezen?
Ik vraag me nog steeds af wat een tuinslang in deze context is, dus bij deze, wat is het?quote:Op donderdag 20 november 2014 22:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had net mijn eerste tuinslangik snap ineens waarom ze de borst sneller leeg heeft dan de fles
Aha! En dan ook zo'n spoortje van melkdruppeltjes op het gezicht van je baby erbij?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
Oh da's ook wel een goede, Marel! Nu geven en dan kolven voor in de vriezer!
Tuinslang is zo'n tepel die ongecontroleerd door blijft spuiten nadat baby verschrikt heeft losgelaten
Tuinslangquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
Oh da's ook wel een goede, Marel! Nu geven en dan kolven voor in de vriezer!
Tuinslang is zo'n tepel die ongecontroleerd door blijft spuiten nadat baby verschrikt heeft losgelaten
*proest*quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:15 schreef WupWup het volgende:
Ja! en over de tafel, vloer, je broek, je schoenen en de dichtstbijzijnde persoon naast je baby![]()
quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:07 schreef marel88 het volgende:
[..]
En Fazz, hoe is het gegaan vandaag? Heeft je mini KV geaccepteerd?
quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:36 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
*proest*
Hoe herkenbaar, sproeien over vriend die naast je zit en die dan doet alsof hij kokendheet accuzuur over zich heen heeft gekregen
Wat fijn! Die van ons wilde op mijn tweede werkdag ook geen kv (manlief in paniek, ik op 1,5 u reisafstand...), dus was benieuwd hoe het was gegaan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:42 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]Vandaag ging een gemixt flesje er wel in! Ik denk dat we sowieso met meer regelmaat een flesje kv moeten geven zodat hij went aan de smaak.
Ik ookquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:14 schreef Franny_G het volgende:
Ik ben gewoon een druppend kraantje, niks geen tuinslang..
quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:15 schreef WupWup het volgende:
Ja! en over de tafel, vloer, je broek, je schoenen en de dichtstbijzijnde persoon naast je baby![]()
quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:14 schreef marel88 het volgende:
[..]
Wat fijn! Die van ons wilde op mijn tweede werkdag ook geen kv (manlief in paniek, ik op 1,5 u reisafstand...), dus was benieuwd hoe het was gegaan.
En wat is dat toch, met die aversie tegen moedermelk? Mijn man vindt het ook maar niks... En de juf op het kdv zei van de week: ik ben ondergespuugd, maar gelukkig geen borstvoeding, dat stinkt zo! Ik:, echt?
+1 op allesquote:Op vrijdag 21 november 2014 22:23 schreef BlueEyes het volgende:
Och die melksnoetjes met druppels aan de kin en op de wang![]()
Dan smelt ik instant.
En ik ben misschien gek, maar ik vind F heerlijk ruiken als ie net gedronken heeft![]()
Beetje zoetig.
De tweedehands melk ben ik alleen minder fan van als ie dat omhoog haalt.
Iddquote:Op vrijdag 21 november 2014 22:23 schreef BlueEyes het volgende:
Och die melksnoetjes met druppels aan de kin en op de wang![]()
Dan smelt ik instant.
Omg dit!quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:23 schreef BlueEyes het volgende:
En ik ben misschien gek, maar ik vind F heerlijk ruiken als ie net gedronken heeft![]()
Beetje zoetig.
De tweedehands melk ben ik alleen minder fan van als ie dat omhoog haalt.
Ik hield een kolfschema van elke 3 uur aan. Dus als E om 7u nog bij me had gedronken, ging ik om 10u, 13u en 16u kolven.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:11 schreef Hilmo het volgende:
Wat hebben jullie op een gemiddelde werkdag voor kolftijden? Wordt er vanuit gegaan dat je vaste tijden afspreekt met je leidinggevende? Ik verwacht veel gezeur want alle voorgaande collega's zijn gaan fles voeden, mede om het gedoe te voorkomenniet best gewoon. Maar ze zijn bv niet gewend, kolfruimte zal ook ingewikkeld worden maar ik ga ervoor knokken. Ritme in de voedingen hebben we nog niet maar ik denk rond 10 uur en 15 uur kolven? Ik werk van half 9 tot 16.00, uur reistijd ongeveer. Heb leidinggevende nog niet gesproken maar zodra dat gebeurt wil ik het erover hebben
Ik ook zo'n beetje. (al gebruikte ik de laatste kolfpauze om eerder te gaan en live te voeden, ik kreeg een staart van dat ge-heen-en-weer)quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik hield een kolfschema van elke 3 uur aan. Dus als E om 7u nog bij me had gedronken, ging ik om 10u, 13u en 16u kolven.
Afhankelijk van mijn dienst deed ik dat ook wel eens, maar dan wilde de leidinggevende graag dat ik dat halfuur dan ook minder schreefquote:Op zaterdag 22 november 2014 22:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ook zo'n beetje. (al gebruikte ik de laatste kolfpauze om eerder te gaan en live te voeden, ik kreeg een staart van dat ge-heen-en-weer)
Ja, dat is hier toen al eens vaker langsgekomen. Heel triest ...quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Afhankelijk van mijn dienst deed ik dat ook wel eens, maar dan wilde de leidinggevende graag dat ik dat halfuur dan ook minder schreef
quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:24 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Omg dit!![]()
![]()
Ik kreeg altijd kriebels in mn buik van die geur
En deed ook echt bewust mondsnuffelen . Ik mis het soms want nu hij vaste voeding krijgt ruikt het heel anders natuurlijk.
Ze gaat tussen 21 en 22 de nacht in, en dan ga ik er meteen achteraanquote:Op zaterdag 22 november 2014 22:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, dat is naar Amsel.... ik weet niet of je dat al eerder hebt aangegeven, maar krijgt je dochter nog een late voeding?
Toen E eenmaal in een ritme zat waarbij ze om 21:00 echt de nacht in ging, heb ik haar eerst nog een tijdje uit bed gehaald voor een droomvoeding als ik zelf ging slapen, en later ben ik die voeding gaan kolven. Ik haatte het, maar was ook zoooooo bang voor dalende productie. En anders had ik sowieso veel te weinig om mee te geven naar de opvang.
Gentaan Violet mag niet bij open kloven, helaas.quote:Op zondag 23 november 2014 11:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Hilmo, bij spruw heeft het kondje spms een glans op de lippen.
Een witte waas in de mond die je nirt kan wegvegen
Steken in de borst
Jw kan er idd ook kloven door krijgen
Je kan wellicht langs een lk, die ziet dat meestal heel snel
Of gv proberen. Als de klachten snel beter worden, is het spruw
En dan alles wassen op 60 graden, flessen uitkoken, etc.
Dat wist ik nietquote:Op zondag 23 november 2014 11:35 schreef Cwen het volgende:
[..]
Gentaan Violet mag niet bij open kloven, helaas.
Ik heb mijn pot bij de Jumbo vandaanquote:Op zondag 23 november 2014 16:57 schreef Hilmo het volgende:
Kokosolie Mariska? Waar koop je dat? (de tuinen ofzo?) Alsik google krijg ik ook resultaten over spruw die daarmee wordt aangepakt, wat interessant! Nou heb ik 2 tubes purelan dus eerst dat maar opmaken.
Enn hoe merk je dat je een tsr hebt? Melk komt bij mij vrijwel meteen, maar niet in straaltjes, en ik voel ook geen prikkeling in mijn borsten ofzoquote:Op zondag 23 november 2014 18:45 schreef Stormqueen het volgende:
Soms 5 seconden, soms een paar minuten. En ik wek vaak een tweede, derde of vierde op
dan zie ik de straaltjes komen (in de schelp)quote:Op zondag 23 november 2014 18:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Enn hoe merk je dat je een tsr hebt? Melk komt bij mij vrijwel meteen, maar niet in straaltjes, en ik voel ook geen prikkeling in mijn borsten ofzo(n00bvragen)
Thanks! Langer volhouden met de snelle pompjes dus!quote:Op zondag 23 november 2014 18:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan zie ik de straaltjes komen (in de schelp)
druppels heb ik ook direct, maar de stralen komen later.
Ik dacht idd iets te horen ineens in de schelp. TSR voel ik overdag weleens als een prikkeling, als ik aan baby denk of hem hoor huilen.quote:Op zondag 23 november 2014 19:17 schreef Franny_G het volgende:
Denk dat het bij iedereen weer anders is, Kwak. Ik voel af en toe heel sterk een tsr, maar meestal niet.
Ik zag het tijdens het kolven, omdat de hoeveelheid melk die eruit kwam, dan ineens toenam. Het is een kwestie van oefenen om handigheid te krijgen in hoe dit voor jou werkt, denk ik.
Medela handkolf...quote:Op maandag 24 november 2014 11:09 schreef L-E het volgende:
Welke kolf heb je kwak? Is een andere lenen/huren een idee?
Nou ja, als kolven moeizaam gaat dan is een elektrische wel aan te raden hoor. Ik heb nooit een druppel gezien bij handkolven, met de elektrische tikte ik zo 200ml aan per kolfbeurt.quote:Op maandag 24 november 2014 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Medela handkolf...
Ik wil eigenlijk niet aan de elektrische nu al... De thuiszorgwinkel deed ook moeilijk over de verhuur van de symphony want dat was voor de kraamweek (en mijn productie is vlgs mij ok) en dan zit ik met dezelfde borstschild problemen... Andere hebben zeniet te huur.
Volgens mij moet ik vooral nog even oefenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |