Mogelijk, kan me 't niet erg goed meer herinneren. Er waren veel text-based spellen op de C64, ik had tapes met een snel-lader, er stonden zo'n 40 spellen op een bandjequote:
Ik heb echt het idee dat dat een verschrikkelijk leuk spel gaat worden.quote:
Ja denk ik ook wel. Sowieso vind ik die oude grafische stijl, in combinatie met hele vloeiende animaties wel te gek. Ik had 'm niet gebackt indertijd (zag er toen ook nog niet zo veel belovend uit als nu), maar ik zie dat ik 'm al kan bestellen, binnenkort maar even doenquote:Op dinsdag 15 december 2015 09:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat dat een verschrikkelijk leuk spel gaat worden.
Die ga ik wel ff spelen denk ikquote:Op dinsdag 22 december 2015 21:04 schreef Gehenna het volgende:
Beweegende beelden van thimbleweed park:
http://www.ign.com/videos(...)eweed-park-ign-first
PAS OP! lichtelijk spoiler-alert!
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijkbaar gaan ze ook een nieuwe syberia maken: http://www.syberia.microi(...)eenshots-revealed,44
Hopelijk hebben ze niet al te veel vertraging opgelopen, wat een tof nieuws.quote:"Syberia 3" is a PC, Mac, PS4, Xbox One, iOS and Android adventure game due to be released in 2015.
quote:
Ben dankzij deze post planescape:torment weer eens aan het spelen. Heb het idee dat ik er nu veel meer van mee krijg... blijft een geweldig spel.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:52 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Volgende week in de early access. Moet mezelf in gaan houden.
Ik heb meegedaan aan de Kickstarter van BS5. Het ging Revolution er vooral om weer "terug naar de roots" te gaan (BS1 en 2 stijl). Dat is erg goed gelukt, maar het lijkt inderdaad alsof er heel veel op één hoop gegooid is. Toch heb ik er geen moment spijt van gehad.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:33 schreef ems. het volgende:
Ben nu bezig met Broken Sword 5. Wel een leuk spelletje maar duidelijk niet het niveau van de eerdere games. Het voelt ook allemaal een beetje afgeraffeld en goedkoop aan af en toe.
Beetje erg Infocom minded dat wel. Maar goed, Steve Meretzky is dan ook een god in het maken van tekst adventures.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Er is ook een best wel goede documentaire over text adventures die heet "get lamp". Zijn toch pioniers geweest van de gaming het waren de allereerste spellen.
Het voornaamste dat ik jammer vind is dat het zo gesluisd is allemaal. Misschien is het nostalgie maar ik het bij de vorige broken swords (en soortgelijke games) altijd het idee dat je veel meer vrijheid kreeg om te gaan en staan waar je dacht dat nodig was (toegegeven: soms tot op het punt dat het frustrerend werd) terwijl je hier vrijwel continu de route aangewezen krijgt en je eigenlijk meer een soort 'levels' hebt waar je je doorheen werkt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:17 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik heb meegedaan aan de Kickstarter van BS5. Het ging Revolution er vooral om weer "terug naar de roots" te gaan (BS1 en 2 stijl). Dat is erg goed gelukt, maar het lijkt inderdaad alsof er heel veel op één hoop gegooid is. Toch heb ik er geen moment spijt van gehad.
Ik denk dat dit te maken heeft met de enorme hoeveelheid feedback die Charles Cecil kreeg van de Kickstarter community. 99,9% wilde het "BS 1 en 2 gevoel" hebben. De rest was een beetje bijzaak kreeg ik het idee. Het moest vooral mooi zijn en niet te moeilijk. Daarnaast moest het ook geschikt worden voor mobile. Misschien dat dit de reden was voor deze methode. De video chat met het hele team van Revolution was trouwens echt super. Heel leuk om de mensen achter een product te zien.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:22 schreef ems. het volgende:
Het voornaamste dat ik jammer vind is dat het zo gesluisd is allemaal. Misschien is het nostalgie maar ik het bij de vorige broken swords (en soortgelijke games) altijd het idee dat je veel meer vrijheid kreeg om te gaan en staan waar je dacht dat nodig was (toegegeven: soms tot op het punt dat het frustrerend werd) terwijl je hier vrijwel continu de route aangewezen krijgt en je eigenlijk meer een soort 'levels' hebt waar je je doorheen werkt.
Dat is ook een goed voornemen. Grim Fandango is een van mijn favoriete adventures ooit maar de vergezochtheid van de puzzels maakte het soms extreem frustrerend. Ik speelde de remake vorig jaar en ondanks dat ik het spel 'vroeger' had uitgespeeld liep ik alweer snel vast en was ik genoodzaakt om internet te raadplegen voor oplossingen. Broken sword wist daar al eerder een balans in te vinden en dat is ze wat mij betreft met deel 5 ook gelukt. De puzzels zijn leuk, soms bizar maar nooit echt extreem moeilijk.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:25 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Het moest vooral mooi zijn en niet te moeilijk.
GK was ook echt pittig hoor. Heb je de remake al gezien?quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:32 schreef ems. het volgende:
Ik hoop dat er ooit een team zo vrij is om Gabriel knight, mijn persoonlijke favoriet, op te pikken voor een nieuw deel.
inclusief de rare bug op het kerkhof dat je eerst op alle graven moet klikken voordat een rat de vaas omrent waar je het geld uit kunt halenquote:Op donderdag 11 februari 2016 15:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
GK was ook echt pittig hoor. Heb je de remake al gezien?
Ja, al uitgespeeld dusquote:Op donderdag 11 februari 2016 15:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
GK was ook echt pittig hoor. Heb je de remake al gezien?
Dan kan ik je de Blackwell serie (zie post hierboven) of Ben Jordan: Paranormal Investigator (gratis!) wel aanraden. Niet helemaal hetzelfde, maar beiden zijn een beetje geïnspireerd door GK 1.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, al uitgespeeld dusEn die remake was verantwoordelijk voor mijn hernieuwde interesse in het genre.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |