abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 20 november 2014 @ 16:08:33 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146844118
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:50 schreef Gevalletje het volgende:
:* Cygne! Dat is ook zeker niet niks, schrok er wel van toen ik het las!! Veel succes met uitzoeken wat voor jullie nu het beste vervolg is!

Ook een :* voor MaJo. Is misschien ook de combinatie ja, ME/Minder AD/geen hormonen meer/winter komt eraan.. Wel goed dat je erop let!
Ik ben in februari gestopt met m'n AD. Ging verbazingwekkend goed! Tot het "proberen" een soort stop-and-go werd door twijfel van O+ en PMS ineens de kop opstak. Die PMS leek steeds langer te worden en ik het gevoel had weer in een depressie te komen. Schrok er zelf nogal van en uiteindelijk besloten met vriend een pauze te houden. Was het er zelf eerst niet mee eens, maar het bracht wel rust, had ook het gevoel dat m'n hormonen zonder pil wel erg op en neer gingen.
Tot ik plotseling heel erg rustig werd en dat zelf best vreemd vond, bleek later eerste zwangerschapssymptoom te zijn! Sinds ik zwanger ben lijken m'n hormonen weer helemaal tot rust te zijn, ben stabieler dan ik lange tijd was! Lijkt bij mij dus erg met m'n hormonen samen te hangen. Oh en ik heb normaal ook pieken en dalen en ben niet bipolair! (Wat ik wel ben zijn ze nog steeds niet over uit, ik denk nu eigenlijk dat het gewoon bij me hoort en ik niet ergens onder val).
Altijd fijn om iets te horen van een ervaringsdeskundige! Misschien ben ik gewoon wel gevoeliger voor hormonale schommelingen dan anderen :Y helaas is helemaal afbouwen geen optie, dat is elke keer uitgelopen op een ramp bij mij -O- Waarschijnlijk moet ik gewoon ongesteld worden een dezer dagen maar ook dat is weer zo onzeker, wanneer komt het nou?!
Fijn om te horen dat jij nu zo ontzettend fijn zwanger bent! Dat is echt fantastisch O+

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:54 schreef Cygne het volgende:
Ik vond one born every minute al niks. :@
Overigens heb ik gister wel een toffe baan aangeboden gekregen, na honderd jaar werkloos geweest te zijn of zo. Lekker wat afleiding. *O*
Wow gefeliciteerd! Wat voor soort baan? Mag ook per DM uiteraard :)

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:59 schreef Cygne het volgende:
Dat is bij mij niet meer zo moeilijk, zelfs als ik positief test zegt het weinig.

Elk nadeel heb ze voordeel. _O-
Mijn hart breekt echt door deze post, word er even stil van :*

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 16:04 schreef Cygne het volgende:

[..]

Je hoort helemaal niks. :P
Ik 'hoor' hier eigenlijk ook niet meer, maar ik blijf hier posten. De meiden hier zijn zo lief. O+

En positieve kijk, ik moet tóch verder. Kan ik er maar beter het beste van maken. :D
Helemaal mee eens, wat mij betreft mag iedereen hier posten :Y

Ik post ook af en toe in Z&G als ik iets denk toe te voegen :P Daarna kruip ik snel weer in de lurkstand.
5 - 28 februari Thailand O+
pi_146844212
quote:
Overigens heb ik gister wel een toffe baan aangeboden gekregen, na honderd jaar werkloos geweest te zijn of zo. Lekker wat afleiding. *O*
Cygne! Wat fijn zeg! *O* Ik wil het ook weten, dus als je het wilt delen per DM.. :D
pi_146844290
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:04 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Dank je wel!
Ik denk dat ik pas echt blij kan zijn als ik nu wel op de eerste echo een kloppend hartje kan zien.
En als ik de grens over ben van 7 weken en 5 dagen met een kloppend hartje.
Zomer! Vergeten te reageren :). Wat zou het fijn zijn voor je als het inderdaad meteen raak is! Snelle zwemmers van meneer, en een mooie stabiele cyclus van jou! Ik ben heeeeel nieuwsgierig! En kan me best wel voorstellen dat je pas echt blij bent na een echo, en daarna misschien juist weer toeleeft naar de volgende mijlpaal; het eerste schopje O+.

Voor nu even richten op dat tweede streeppie piesen! :D
pi_146845207
Spannend he, Zomerzon, die eerste mijlpaal.

Ik moet zeggen, dat ik wel bang was tijdens mijn tweede zwangerschap voor weer een miskraam, maar dat ik er toch óók van genoten heb. Nu ik weet dat ons kindje zwaar gehandicapt is geweest en toch heel hard heeft gevochten doet me dat wel wat, ben er zelfs wel een beetje trots op. Vertraagde groei en trage hartactie, toch een mooi kloppend hartje gekregen en op schema met groei.

Ik wil niet zeggen dat je moet genieten, want dat is makkelijk gezegd. Maar koester je zwangerschap, bij een positieve test. Ook al ben je nog zo onzeker. En nog steeds is de kans dat het goed gaat groter. Zelfs bij mij is dat nog steeds zo. In ieder geval een :* voor jou.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146845302
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 16:43 schreef Cygne het volgende:

Ik moet zeggen, dat ik wel bang was tijdens mijn tweede zwangerschap voor weer een miskraam, maar dat ik er toch óók van genoten heb. Nu ik weet dat ons kindje zwaar gehandicapt is geweest en toch heel hard heeft gevochten doet me dat wel wat, ben er zelfs wel een beetje trots op. Vertraagde groei en trage hartactie, toch een mooi kloppend hartje gekregen en op schema met groei.

Ik wil niet zeggen dat je moet genieten, want dat is makkelijk gezegd. Maar koester je zwangerschap, bij een positieve test. Ook al ben je nog zo onzeker. En nog steeds is de kans dat het goed gaat groter. Zelfs bij mij is dat nog steeds zo. In ieder geval een :* voor jou.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een verhaal ;(. Maar nou vraag ik me af, heeft jouw zus die translocatie dan niet? Want je zus heeft wel al twee kindjes en wilt eicellen doneren voor jou, toch? Hoe kan dat dan?
pi_146845439
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 16:47 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Wat een verhaal ;(. Maar nou vraag ik me af, heeft jouw zus die translocatie dan niet? Want je zus heeft wel al twee kindjes en wilt eicellen doneren voor jou, toch? Hoe kan dat dan?
Mijn zus gaat zich nog laten testen, maar ik verwacht niet dat zij de translocatie heeft. Zij was twee keer in een keer zwanger. En geen miskramen.

Er zijn vier opties:
1. Kindje met ongebalanceerde translocatie --> miskraam
2. Kindje met ongebalanceerde translocatie --> voldragen zwangerschap, of vroeggeboorte maar gehandicapt
3. Kindje met gebalanceerde translocatie, zoals ik maar verder gezond
4. Kindje zónder translocatie

De kansen zijn ongeveer (simpel gezegd) 25% kans per optie.
pi_146846077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:17 schreef MaJo het volgende:
Kijkt iemand van jullie ook One Born Every Minute? Opeens zenden ze dat niet meer uit -O- Er is nu iets anders, "A Baby Story" heet het. Dat maar even uitproberen dan.
Ik kijk het heel vaak, maar ik vind one Born leuke dan a baby story. Dat gaat vaak meer over de ouders in interview dan dat je iets van de geboorte echt ziet. De Engelse variant vind ik dus echter dan de Amerikaanse versie.

Van die van vandaag heb ik veel doorgespoeld :')
Schudden voor gebruik
pi_146846114
quote:
Gefeliciteerd! En wat zie jij er goed uit voor je leeftijd O-)
SPOILER
Schudden voor gebruik
pi_146846152
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:17 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! En wat zie jij er goed uit voor je leeftijd O-)
SPOILER
Klopt. Ik ben 125. :D
pi_146846206
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 16:04 schreef Cygne het volgende:

[..]

Je hoort helemaal niks. :P
Ik 'hoor' hier eigenlijk ook niet meer, maar ik blijf hier posten. De meiden hier zijn zo lief. O+

En positieve kijk, ik moet tóch verder. Kan ik er maar beter het beste van maken. :D

Het scheelt ook dat ik een héél groot vangnet heb. Iedereen staat voor me klaar. Mijn vriendinnen, mijn familie, Familie van mijn man. Ik heb goed contact met de vriendin van mijn ex-vriend van 9 jaar geleden. Die stuurt heel vaak een appje hoe het met me gaat. En dat helpt echt heel goed. Ik sta er niet alleen voor.
Gevalletjes hier niet meer "horen" maar wel reageren:
Je mag hier altijd raad komen geven ook al ben je zwanger.. als in een soort van ervaringsdeskundige :D

Als het minder makkelijk WOHTS is is het nog steeds een WOHTS ! Je kunt met twee benen ergens in een topic staan of met een been en met het ander in een ander topic en je in beide goed kunnen vinden. Je moet echt doen wat jezelf ook prettig vind. :*
Schudden voor gebruik
  Moderator donderdag 20 november 2014 @ 17:25:24 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146846312
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:21 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Gevalletjes hier niet meer "horen" maar wel reageren:
Je mag hier altijd raad komen geven ook al ben je zwanger.. als in een soort van ervaringsdeskundige :D

Als het minder makkelijk WOHTS is is het nog steeds een WOHTS ! Je kunt met twee benen ergens in een topic staan of met een been en met het ander in een ander topic en je in beide goed kunnen vinden. Je moet echt doen wat jezelf ook prettig vind. :*
+1

Iedereen met een kinderwens is hier gewoon welkom. En ervaringsdeskundigen kunnen juist heel fijn zijn hier :Y
pi_146846338
quote:

SPOILER
Ik vind je spoiler heftig, maar ook hoopvol!

Dat je moeder gezonde kids ter wereld heeft gebracht en ook je oma gezonde kinderen heeft gekregen moet toch wel een dikke lading hoop en positief gevoel geven dat het gaat lukken.
Dan wel niet op eigen krachten dan wel met een mooi ei van je zus. (edit: Dit is een beetje een gekke zin.. ik bedoel: Ik hoop dat het lukt op eigen kracht en als dat niet lukt met behulp van je zus.. :* )

Althans dat is wat ik als buitenstaander ervan denk. Wat vindt je daar zelf van?
Schudden voor gebruik
pi_146846491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:26 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik vind je spoiler heftig, maar ook hoopvol!

Dat je moeder gezonde kids ter wereld heeft gebracht en ook je oma gezonde kinderen heeft gekregen moet toch wel een dikke lading hoop en positief gevoel geven dat het gaat lukken.
Dan wel niet op eigen krachten dan wel met een mooi ei van je zus.

Althans dat is wat ik als buitenstaander ervan denk. Wat vindt je daar zelf van?
Ik ben het met je eens hoor. :Y
Ook als we het ei van mijn zus niet nodig hebben en het zelf lukt, zal het wel onze band versterken. We hebben al besproken dat als we haar eicellen wel gebruiken en het lukt ook zij geenszins een moederrol zal vervullen, dat wil ze ook niet en ze ziet het ook als mijn kind. Wel zal ze peettante zijn. O+ En dus een hele belangrijke rol hebben in het leven van het kind. Maar dat zal ook zo zijn als het ons zelf lukt.

Het is iig fijn dat we een plan B hebben.
pi_146846653
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ook als we het ei van mijn zus niet nodig hebben en het zelf lukt, zal het wel onze band versterken. We hebben al besproken dat als we haar eicellen wel gebruiken en het lukt ook zij geenszins een moederrol zal vervullen, dat wil ze ook niet en ze ziet het ook als mijn kind. Wel zal ze peettante zijn. O+ En dus een hele belangrijke rol hebben in het leven van het kind. Maar dat zal ook zo zijn als het ons zelf lukt.

Vooral het plan B. Dat je opties blijft houden op dit lastige traject! O+
Heel fijn dat jullie daar al zo goed over hebben gesproken.

Hier hebben wij het er wel eens over gehad met mijn zussen. Mocht het ooit zover komen dat eens van ons dat nodig heeft. Dan willen we elkaar kunnen helpen als in eicel donatie of draagmoeder.
Maar ik weet door die gesprekken dat ik een van mijn zussen daar dus niet voor zal kunnen vragen, die heeft gevoelsmatig dan wel die "moederrol". Dan hebben wij liever de verder van onze bed show.

Wat fijn dat dat niet het geval is bij jullie en zo dus extra opties behouden O+
Schudden voor gebruik
  Moderator donderdag 20 november 2014 @ 17:47:30 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146846888
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat is superfijn Cygne! En wat stippel zegt is het ook hoopvol dat zowel je moeder als oma gezonde kinderen hebben gekregen. Begrijp ik nou goed dat je vader dan degene is die het gen dan draagt? Ik dacht dat het alleen van vrouw op vrouw werd overgedragen.

Wat zijn nu eigenlijk de vervolgstappen, blijven jullie het proberen of gaan jullie voor het ei van je zus?
pi_146848185
Nee, kan ook van vader doorgegeven zijn. Is niet geslachtsgebonden.

Ik dénk dat t van mijn vader komt. Gezien de voorgeschiedenis. Maar kan ook toeval zijn. Eerst maar eens naar de klinisch geneticus en dan een plan maken. Daarna worden ook mijn ouders en zus getest. Maar voorlopig zijn we nog lang niet aan de beurt.
pi_146848280
quote:

SPOILER
Je hebt gelijk, maar toch is dat genieten zo moeilijk... Ik durf niet, ondat het dan nog harder aankomt als het misgaat. Hoewel ik me tegelijk afvraag hoeveel verschil het maakt...

Ik ben blij dat er voor jullie allerlei trajecten mogelijk zijn. Dat zal nog een hele tocht worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie uiteindelijk ook een baby in de armen kunnen sluiten :*
pi_146848636
IMA, geloof me.. t komt even hard aan en doet evenveel pijn. Of je uitgaat van t negatieve of niet. Ik dacht ook dat t minder pijn zou doen als ik zo dacht. Maar de klap was evengoed keihard.

:*
pi_146848964
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:41 schreef Cygne het volgende:
Nee, kan ook van vader doorgegeven zijn. Is niet geslachtsgebonden.

Ik dénk dat t van mijn vader komt. Gezien de voorgeschiedenis. Maar kan ook toeval zijn. Eerst maar eens naar de klinisch geneticus en dan een plan maken. Daarna worden ook mijn ouders en zus getest. Maar voorlopig zijn we nog lang niet aan de beurt.
jammer dat dat zo lang moet duren :(
mag je tot die tijd wel gewoon proberen streepjes te plassen (al kan ik me voorstellen dat je hoofd daar nu niet naar staat) of wordt dat afgeraden totdat er meer zekerheid is?
pi_146850153
Ja dat mag wel gewoon. Mocht ik zwanger worden ben ik binnen een week aan de beurt.
pi_146850657
OMG OMG OMG !!!!!!
2 streepjes!!!!
Ik doe morgen voor de zekerheid nog een test met ochtend.... maar nu al duidelijk 2 streepjes te zien. ☺
Oost west, mij best.
pi_146850748
Gefeliciteerd!
pi_146850837
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:56 schreef Zomerzon01 het volgende:
OMG OMG OMG !!!!!!
2 streepjes!!!!
Ik doe morgen voor de zekerheid nog een test met ochtend.... maar nu al duidelijk 2 streepjes te zien. ☺
*O* super!!!
pi_146851370
Nog een tweede test gedaan...
Ook hier duidelijk 2 streepjes. Maar morgen toch echt nog een keer. Kan het nog niet helemaal geloven denk ik...
Oost west, mij best.
pi_146851807
Wat goed zomerzon!! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')